abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191904757
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
pi_191904766
Laat je niet gek maken @bitterbal
pi_191904770
Ik zie griep als verzamelnaam voor virus gerelateerde aandoeningen die het voorzien hebben op de longen of luchtwegen. Dus influenza, mers, SARS, enz. Dan klopt deze titel niet. Corona virus is minder besmettelijk dan de griep :') https://www.scientias.nl/(...)wel-veel-dodelijker/
Vakman pur sang
pi_191904772
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

'Iedereen is gek behalve ik'
Nu ja, als af en toe zo om me heen kijk he....
pi_191904777
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Laat je niet gek maken @:bitterbal
nee moet je ook niet doen maar ik heb er ook geen kennis van dus dan lees je toch wat andere schrijven
  zondag 8 maart 2020 @ 17:11:24 #6
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_191904780
Die éne "herstelde" is nog niet doorgegeven.. of gaat verder met anderen infecteren

pi_191904790
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:08 schreef bitterbal het volgende:
Als je hier dit topic leest word je best een beetje bang :@
Een paar mensen zijn wel wat paniekerig (ook in vorige delen).
Verder willen de meeste mensen hier gewoon dat de boel niet onderschat wordt.
De meeste mensen zullen inderdaad vooral griep-achtige verschijnselen vertonen met dit virus, maar voor sommige (ook jongere mensen) kan het veel ernstiger aanvoelen.
Wees niet bang dat je ineens zult omkukelen of zo, het zijn vooral de 80-plussers die het tijdelijke voor het eeuwige omruilen en onder de 50 jaar loop je wat dat betreft amper risico.
Wel heb je kans op longschade en schade aan je lever en nieren, maar ook die kans lijkt relatief gezien niet heel erg groot te zijn.
pi_191904798
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:11 schreef 5thencounter het volgende:
Die éne "herstelde" is nog niet doorgegeven.. of gaat verder met anderen infecteren

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
"Zaterdagavond belde iemand van de GGD", laat Gaby weten. "De GGD zou oorspronkelijk een 24-uurs check komen doen. Dan moet je een dag wachten en dan bekijken ze of je negatief bent. Maar dat hoefde ineens niet meer. Ons werd verteld: als jullie 24 uur geen klachten hebben, mag je weer de straat op. En wij hebben geen klachten."

Gewoon ook zonder getest te zijn weer de straat opgestuurd worden.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_191904804
Ben benieuwd naar de resultaten van de tests onder medisch personeel in Brabant. Nu al 10 besmet in een ziekenhuis.
pi_191904805
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:11 schreef 5thencounter het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jawel, was benoemd in het vorige topic.

Die gaat vanmiddag een biertje drinken (edit: stond ook in de tekst dus. te snel gereageerd)
pi_191904807
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zie griep als verzamelnaam voor virus gerelateerde aandoeningen die het voorzien hebben op de longen of luchtwegen. Dus influenza, mers, SARS, enz. Dan klopt deze titel niet. Corona virus is minder besmettelijk dan de griep :') https://www.scientias.nl/(...)wel-veel-dodelijker/
In het stuk waar je naar linkt maken ze zelf onderscheid tussen Covid en de griep, in de titel nota bene al

Wat jij verder vindt is echt totaal onbenullig

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 17:13:35 ]
pi_191904814
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Om ziek te worden niet. Erger dan in Thailand wordt het niet.

Wel de chaos die het gaat creëeren.
Thailand heeft officieel 50 besmettingen.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:13:20 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191904816
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:12 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

"Zaterdagavond belde iemand van de GGD", laat Gaby weten. "De GGD zou oorspronkelijk een 24-uurs check komen doen. Dan moet je een dag wachten en dan bekijken ze of je negatief bent. Maar dat hoefde ineens niet meer. Ons werd verteld: als jullie 24 uur geen klachten hebben, mag je weer de straat op. En wij hebben geen klachten."

Hier was ik al een beetje bang voor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191904817
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Een paar mensen zijn wel wat paniekerig (ook in vorige delen).
Verder willen de meeste mensen hier gewoon dat de boel niet onderschat wordt.
De meeste mensen zullen inderdaad vooral griep-achtige verschijnselen vertonen met dit virus, maar voor sommige (ook jongere mensen) kan het veel ernstiger aanvoelen.
Wees niet bang dat je ineens zult omkukelen of zo, het zijn vooral de 80-plussers die het tijdelijke voor het eeuwige omruilen en onder de 50 jaar loop je wat dat betreft amper risico.
Wel heb je kans op longschade en schade aan je lever en nieren, maar ook die kans lijkt relatief gezien niet heel erg groot te zijn.
Ja maar misschien onderschat de overheid het niet en reageren ze juist realitisch? Als de grote meerderheid van de besmette mensen een week ziek thuis is zonder ernstige complicaties is dat toch minder erg dan de hele economie ernstig schaden?
pi_191904819
Simpel, als je niet hoest kun je geen deeltjes meer naar buiten brengen.
Vakman pur sang
  zondag 8 maart 2020 @ 17:13:36 #16
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_191904823
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:12 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ahh.. 24 uur niet hoesten en húp genezen.. toppie
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:13:38 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191904824
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja ze hebben nou niet echt het beeld geschetst dat het ernstig is. En dat weet ik dus nog steeds niet. Ja voor de risicogroepen maar das de gewone griep dus ook
Dat is ook één van mijn grootste punten van kritiek op de overheid en het RIVM. Ze zijn niet open en eerlijk over de (mogelijke) gevolgen. Stilhouden, downplayen en vooral niet laten merken dat het ook fout kan aflopen.Tot nu toe hebben wij in Nederland helemaal niks gedaan om het echt te beperken. Daarnaast hebben wij in Nederland bizar weinig bedden per inwoner door alle bezuinigingen in de zorg.

Als het in Italië, met 2x zoveel IC-bedden per inwoner, al zo snel vastloopt dan zie ik niet waarom het hier wel goed zal gaan.
pi_191904826
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ja officieel
pi_191904838
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja officieel
Oké
pi_191904847
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dat erger ziek worden dan dat ik in Thailand was kan niet.

Had het iets beter moeten formuleren.
pi_191904850
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja maar misschien onderschat de overheid het niet en reageren ze juist realitisch? Als de grote meerderheid van de besmette mensen een week ziek thuis is zonder ernstige complicaties is dat toch minder erg dan de hele economie ernstig schaden?
Dan zou onze overheid het dus beter weten dan de World Health Organisation, de Italiaanse regering, China, Iran en veel andere landen?
Ik ben best trots op Nederland, maar het gaat me wat te ver om te zeggen dat wij het het beste weten van allemaal.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:15:05 #22
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191904854
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit klopt allemaal, maar er zijn een aantal gevallen, in verschillende landen, waar sprake lijkt te zijn van een 2e besmetting. Niemand weet nog precies hoe dat zit, dus zeker niemand hier op FOK!. :P Het RIVM heeft e.e.a. wel aangepast op de website, heb ik begrepen. Van 'kan niet' naar 'kleine kans', of iets dergelijks.
Wetenschappers zeggen bijna nooit iets met een 100% zekerheid te weten, omdat er altijd een kans bestaat dat het niet zo is. Maar dit kun je wel aannemen met een zekerheid van 99,9 %. Die 'herbesmettingen' zijn leuke mediaberichten, maar virologen zeggen wat anders:

quote:
Hoe kan dat? Grofweg zijn er bij zo'n 'herbesmetting' verschillende scenario's mogelijk, vertelt viroloog Mariet Feltkamp van het Leids Universitair Medisch Centrum. "In het algemeen geldt voor alle verkoudheidsvirussen, inclusief de corona's, dat je er wel immuniteit voor opbouwt, maar die is niet heel robuust. Dat wil zeggen: als je dit seizoen het coronavirus oploopt, dan ben je volgend jaar misschien beschermd, maar het jaar daarop kun je het gewoon weer krijgen. Die immuniteit zakt weg."

Maar in dit geval gaat dat niet op, denkt de viroloog. "Het is zeer onwaarschijnlijk dat je binnen een week of maand na de infectie opnieuw geïnfecteerd wordt." In zo'n korte periode kan de immuniteit nog niet weggezakt zijn, zegt ze. Behalve misschien als je een heel slecht afweersysteem hebt, bijvoorbeeld door een aangeboren afwijking aan je immuunsysteem.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html
Weisst
pi_191904863
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:12 schreef Jano9 het volgende:
Ben benieuwd naar de resultaten van de tests onder medisch personeel in Brabant. Nu al 10 besmet in een ziekenhuis.
In Eindhoven viel het mee, maar 10 gevallen in 1 ziekenhuis is niet best. Hoeveel mensen heeft het personeel al aangestoken in hun eigen omgeving en in het ziekenhuis? :|W
pi_191904864
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Achterhaald, uitademen blijkt het virus óók te kunnen verspreiden.
pi_191904887
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan zou onze overheid het dus beter weten dan de World Health Organisation, de Italiaanse regering, China, Iran en veel andere landen?
Ik ben best trots op Nederland, maar het gaat me wat te ver om te zeggen dat wij het het beste weten van allemaal.
ja heb je ook een punt maar de overheid heeft er natuurlijk een extra belang bij en misschien nemen ze het dan voor lief dat de grootste groep met griepklachten een week is uitgeteld?
  zondag 8 maart 2020 @ 17:16:28 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191904890
quote:

[..]

Nee thuis zitten kost geld. En als je dat vaker moet doen omdat dit het beleid is en je blijft zo bezig dan kost het heel veel geld. Er wordt al ingewikkeld gedaan over het tijdsverlies van 130 naar 100.

Als je geld wilt besparen dan leg je dus niemand een strobreed in de weg en accepteer je de consequenties van 2%
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191904897
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]

In Eindhoven viel het mee, maar 10 gevallen in 1 ziekenhuis is niet best. Hoeveel mensen heeft het personeel al aangestoken in hun eigen omgeving en in het ziekenhuis? :|W
Ze er daar mooi klaar mee. Krijg je er van als je mensen uit risico gebieden niet verplicht om thuis te blijven. Helemaal in ziekenhuizen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:17:04 #28
416575 crew  Evenstar
pi_191904905
Verder ben ik niet bang dat ik hierhaan ga overlijden ofzo. Dat ik en mijn familie besmet gaan raken zie ik als een gegeven. Vraag is alleen wanneer.

Maak mij alleen zorgen over mijn ouders. Beiden 70+, moeder heeft vele onderliggende aandoeningen en mijn vader heeft ondertussen twee grote stukken houtskool als longen denk ik.
pi_191904907
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:16 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nee thuis zitten kost geld. En als je dat vaker moet doen omdat dit het beleid is en je blijft zo bezig dan kost het heel veel geld. Er wordt al ingewikkeld gedaan over het tijdsverlies van 130 naar 100.

Als je geld wilt besparen dan leg je dus niemand een strobreed in de weg en accepteer je de consequenties van 2%
de meeste mensen zullen niet eens denken dat ze corona hebben dus die gaan gewoon naar het werk.
pi_191904909
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja heb je ook een punt maar de overheid heeft er natuurlijk een extra belang bij en misschien nemen ze het dan voor lief dat de grootste groep met griepklachten een week is uitgeteld?
Het is geen griep.
Verder heeft de overheid al gewaarschuwd dat onze economie het goed doet, maar een teer breekbaar vaasje is en dat paniek om het virus dat vaasje kan laten breken.
Dus idd vooral nonchalant er over doen om het volk gerust te stellen.
pi_191904912
Frankrijk: kinderen, blijf weg van opa's en oma's
Frankrijk heeft nu ook in een officieel overheidsadvies kinderen jonger dan 15 jaar afgeraden de komende tijd hun opa's en oma's te bezoeken. Vrijdag riep de Franse president Macron al op om ouderen in verzorgingstehuizen als het even kan niet meer te bezoeken vanwege besmettingsgevaar. Met name de kleinkinderen moesten wegblijven, was de boodschap.

Nu adviseert de Franse overheid kinderen hun opa's en opa's ook buiten die verzorgingstehuizen even niet op te zoeken. Kinderen dragen het coronavirus vaak over en ouderen blijken het vaakst ernstig ziek te worden door het virus.

nos
pi_191904926
En wat weten ze nou eigenlijk van het virus?

Welke gevolgen heeft het op je lijf op langere termijn?
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:18:51 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191904936
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef bitterbal het volgende:
Frankrijk heeft nu ook in een officieel overheidsadvies kinderen jonger dan 15 jaar afgeraden de komende tijd hun opa's en oma's te bezoeken. Vrijdag riep de Franse president Macron al op om ouderen in verzorgingstehuizen als het even kan niet meer te bezoeken vanwege besmettingsgevaar. Met name de kleinkinderen moesten wegblijven, was de boodschap.

Nu adviseert de Franse overheid kinderen hun opa's en opa's ook buiten die verzorgingstehuizen even niet op te zoeken. Kinderen dragen het coronavirus vaak over en ouderen blijken het vaakst ernstig ziek te worden door het virus.

nos
Als 1 zo'n bejaarde in zo'n bejaardetehuis besmet raakt is het hek van de dam.
pi_191904937
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef Kyran het volgende:
Verder ben ik niet bang dat ik hierhaan ga overlijden ofzo. Dat ik en mijn familie besmet gaan raken zie ik als een gegeven. Vraag is alleen wanneer.

Maak mij alleen zorgen over mijn ouders. Beiden 70+, moeder heeft vele onderliggende aandoeningen en mijn vader heeft ondertussen twee grote stukken houtskool als longen denk ik.
Je kan niet uitsluiten dat je het al hebt. Niet iedereen krijgt klachten.
pi_191904943
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is geen griep.
Verder heeft de overheid al gewaarschuwd dat onze economie het goed doet, maar een teer breekbaar vaasje is en dat paniek om het virus dat vaasje kan laten breken.
Dus idd vooral nonchalant er over doen om het volk gerust te stellen.
Ja bedoel met griepklachten dat mensen er redelijk goed doorheen gaan.
pi_191904945
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef PoezeligDing het volgende:

Meestal niets
  zondag 8 maart 2020 @ 17:19:16 #37
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191904949
quote:

Zie autopsie interview
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191904950
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:50 schreef Amee het volgende:
Weet men misschien wie de doden zijn?
Zijn het ouderen, zieken of anders-niet-gezonden?
Want ook de gewone griep is dodelijk voor deze mensen, he. Heel goed mogelijk dat corona eigenlijk een gewone griep is die we natuurlijk nog niet kennen.
Van de RIVM-site:

quote:
Vandaag zijn twee patiënten met het nieuwe coronavirus overleden. Beiden hadden ernstige onderliggende medische problemen. Het gaat om een 86-jarige man die opgenomen was in het Bernhoven Ziekenhuis te Uden en een 82-jarige man uit het Zuyderland Medisch Centrum in Sittard/Geleen. Wat de besmettingsbron van deze patiënten is, is in onderzoek.
pi_191904961
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Meestal niets
Dat weet je toch pas op langere termijn?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:20:35 #40
416575 crew  Evenstar
pi_191904965
quote:

[..]

Maar, hoe dan?

Zie China. Je kan zeggen "ja, China, wat een prutsland". In dat geval zeg ik, zie Italië.

Ik kan geen enkel reden bedenken waarom het hier anders zou lopen dan in Italië. We zijn waarschijnlijk nog een stuk koppiger, arroganter, egoistischer en laconieker dan de Italianen. De regering heeft het daar nog enigzins proberen in de hand te houden. Hier doen wij helemaal niks (behave reisadvies aanpassen en in onze elleboog hoesten).

Italië heeft ook nog eens meer bedden en meer IC-bedden per inwoner beschikbaar.

Het is gewoon een heel simpel rekensom waar ik 100% van zeker ben dat ze die bij het RIVM ook kunnen maken. De vraag is waarom ze niet (willen) ingrijpen.
pi_191904972
Eigenlijk wel bijzonder dat met 172 topics de discussie "is het een griep of niet" nog steeds wordt gevoerd.

Maakt het wat uit, griep of niet? Volgens mij niet
pi_191904981
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat weet je toch pas op langere termijn?
Ach ik geloof heus wel dat die mensen die slechts milde klachten hebben er niets aan over houden. Zelfs van een longontsteking kan je prima herstellen

bij fibrose en honingraatstructuur in je longen wordt het minder ja
pi_191904982
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Onzin. Je kunt het virus gewoon uitademen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:21:38 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191904984
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat met 172 topics de discussie "is het een griep of niet" nog steeds wordt gevoerd.

Best wel, de griep is allang opgegeven (en heeft een vaccin).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 8 maart 2020 @ 17:21:45 #45
1986 Jane
pi_191904987
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef bitterbal het volgende:

nos
Dit is goed advies en ook klare taal.

Apart toch, dat wij Nederlanders berucht zijn omdat we zo recht voor z'n raap zijn, maar als er dan zoiets is als dit virus, geven we alleen maar boterzachte 'adviezen'.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:22:01 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191904992
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

We discusieren ook al duizenden jaren of God nou wel of niet bestaat.
pi_191905001
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar, hoe dan?

Zie China. Je kan zeggen "ja, China, wat een prutsland". In dat geval zeg ik, zie Italië.

Ik kan geen enkel reden bedenken waarom het hier anders zou lopen dan in Italië. We zijn waarschijnlijk nog een stuk koppiger, arroganter, egoistischer en laconieker dan de Italianen. De regering heeft het daar nog enigzins proberen in de hand te houden. Hier doen wij helemaal niks (behave reisadvies aanpassen en in onze elleboog hoesten).

Italië heeft ook nog eens meer bedden en meer IC-bedden per inwoner beschikbaar.

Het is gewoon een heel simpel rekensom waar ik 100% van zeker ben dat ze die bij het RIVM ook kunnen maken. De vraag is waarom ze niet (willen) ingrijpen.
jij denkt niet dat NL over een paar weken dezelfde maatregelen als Italie gaat nemen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:22:10 #48
416575 crew  Evenstar
pi_191905002
quote:
11s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Je kan niet uitsluiten dat je het al hebt. Niet iedereen krijgt klachten.
Dat sluit ik toch ook nergens uit :D
pi_191905004
quote:

Stel dat het een zeer ernstige variant van het griepvirus zou zijn, dan zouden er NÓG meer mensen roepen dat het maar een griepje is.
Het is sars.
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 17:22:15 #50
88815 The_Emotion
98.3
pi_191905005
quote:

Na 172 topics blijkt iig wel dat het geen grap is
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 8 maart 2020 @ 17:22:18 #51
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_191905008
quote:

Nix, 14 dagen uitzieken of doodgaan
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:22:19 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191905009
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit is goed advies en ook klare taal.

Apart toch, dat wij Nederlanders berucht zijn omdat we zo recht voor z'n raap zijn, maar als er dan zoiets is als dit virus, geven we alleen maar boterzachte 'adviezen'.
Dit is ook best Nederlands hoor. Eerlijk en nuchter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_191905016
quote:

[..]

Maar, hoe dan?

De italiaanse regering heeft in het begin vooral ruzie gemaakt met de regiobesturen. Dat is pas sinds gisteren weer op 1 lijn
pi_191905031
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

jij denkt niet dat NL over een paar weken dezelfde maatregelen als Italie gaat nemen?
Tegen die tijd vast wel een keer ja.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:23:32 #55
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_191905034
quote:

[..]

Maar, hoe dan?

Kan ook de mentaliteit zijn. Er stond gisteren nog een groot artikel in de Volkskrant over de gezondheidszorg in Italië.
Er zijn ook per inwonersaantal veel meer apotheken en er worden meer medicijnen geslikt.
Maar is dat dan beter?

Ik durf te wedden dat antibioticaresistentie daar ook veel meer voorkomt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:23:35 #56
416575 crew  Evenstar
pi_191905037
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig keus is over een paar weken. De vraag is vooral waarom er niet meteen maatregelen zijn getroffen.
pi_191905039
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Stel dat het een zeer ernstige variant van het griepvirus zou zijn, dan zouden er NÓG meer mensen roepen dat het maar een griepje is.
Het is sars.
ja maar voor de gewone burger zegt dat verschil niets natuurlijk.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:24:34 #58
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191905052
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Benger het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt het virus gewoon uitademen.
Laat eens zien met een bron dan?
Weisst
pi_191905058
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Best wel, de griep is allang opgegeven (en heeft een vaccin).
Oke, maar dat weten we toch? Het is een semantische discussie, niet inhoudelijk.

Nog los van dat iedereen symptomen anders ervaart bij griep, verkoudheid en corona
  zondag 8 maart 2020 @ 17:25:15 #60
1986 Jane
pi_191905060
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:50 schreef Amee het volgende:
Weet men misschien wie de doden zijn?
Zijn het ouderen, zieken of anders-niet-gezonden?
Want ook de gewone griep is dodelijk voor deze mensen, he. Heel goed mogelijk dat corona eigenlijk een gewone griep is die we natuurlijk nog niet kennen.
Over de eerste overleden man:

https://www.tubantia.nl/b(...)olijke-man~ac04289d/

quote:
Het nieuws dat hun 86-jarige buurman is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan in zijn flat in Oud-Beijerland. Buren kennen de eerste coronadode van Nederland als een ‘echt krasse man’. ‘Vorige week oogde hij erg kwiek. Ik vind het moeilijk om mij voor te stellen dat hij er nu niet meer is.’
pi_191905061
Met zo'n instelling blijft het virus zich ook verspreiden:

https://www.bndestem.nl/v(...)-coronavirus~p133601
pi_191905074
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef Tengano het volgende:

[..]

We discusieren ook al duizenden jaren of God nou wel of niet bestaat.
Maakt het dat plotseling zinvol?
pi_191905087
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is sars.
Nou en?
pi_191905101
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:23 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja maar voor de gewone burger zegt dat verschil niets natuurlijk.
Severe acute respiratory syndrome versus een gewoon griepje......
Als het RIVM gewoon duidelijk zou zijn in de communicatie en het ook niet downplayt van dat je gewoon ff in je elleboog moet hoesten zouden meer mensen het wel serieus nemen en zou de uitbraak een stuk trager verlopen waardoor het makkelijker in toom te houden is.
pi_191905114
Ik denk persoonlijk dat de hele discussie griep of niet ons niet verder brengt. Het leidt alleen maar af.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:28:12 #66
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_191905116
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:04 schreef Jano9 het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirus

10 medewerkers in een ziekenhuis besmet.
Dat zijn er dus 10 die niet in een ziekenhuis horen te werken. Juist die in een ziekenhuis werken moeten beter weten dan dit.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_191905123
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nou en?
Achteloosheid zorgt er voor dat je een veel grotere piek aan zieken krijgt waardoor de gezondheidszorg het niet meer aan kan en het openbare leven een nog grotere klap te verwerken heeft.
pi_191905148
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Als het RIVM gewoon duidelijk zou zijn in de communicatie en het ook niet downplayt van dat je gewoon ff in je elleboog moet hoesten zouden meer mensen het wel serieus nemen en zou de uitbraak een stuk trager verlopen waardoor het makkelijker in toom te houden is.
ja maar dan krijg je dus paniek.

ik denk serieus dat de ze de economie proberen te beschermen en er van uit gaan dat het voor de meeste mensen zal meevallen kwa klachten
  zondag 8 maart 2020 @ 17:29:40 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191905149
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Maakt het dat plotseling zinvol?
Ik bedoel dat de hele mensheid zich kenmerkt dat wij allen onze eigen ideeen van de werkelijkheid hebben, daarover discusieren en ook soms zelfs de ander willen overtuigen en onze ideeen willen opleggen. Het zullen dus nog wel meer dan 178 topics worden en dat ligt dus niet aan het Corona virus maar aan ons.
pi_191905154
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Achteloosheid zorgt er voor dat je een veel grotere piek aan zieken krijgt waardoor de gezondheidszorg het niet meer aan kan en het openbare leven een nog grotere klap te verwerken heeft.
Ik denk dat het weinig uit maakt. Maar dat ben ik maar :)
pi_191905160
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:27 schreef ToT het volgende:

[..]

+1
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:30:20 #72
416575 crew  Evenstar
pi_191905162
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Kan ook de mentaliteit zijn. Er stond gisteren nog een groot artikel in de Volkskrant over de gezondheidszorg in Italië.
Er zijn ook per inwonersaantal veel meer apotheken en er worden meer medicijnen geslikt.
Maar is dat dan beter?

Ik durf te wedden dat antibioticaresistentie daar ook veel meer voorkomt.
Kan best, maar wat heeft resistentie of het aantal apotheken hiermee te maken?

Het is echt geen rocket science.

• Feit 1: Aantal besmette personen neemt behoorlijk snel toe als er niet ingegrepen wordt.
• Feit 2: Minstens 10% van de gevallen worden opgenomen (meestal meer).
• Feit 3: Er is een beperkt aantal ziekenhuisbedden beschikbaar.
• Feit 4: In Nederland zijn er per inwoner minder bedden beschikbaar dan in Italië

Als je dan gewoon even twee seconden logisch nadenkt zal je zien dat, zonder ingrijpen, je zorgsysteem gaat vastlopen. Daardoor gaat niet alleen het aantal doden door het virus oplopen, maar ook het aantal doden door andere oorzaken. Je ziekenhuizen liggen namelijk vol.

Het is geen mening, het is geen doemdenken, het is gewoon een rekensom gebaseerd op feiten.
pi_191905178
Ik werk dus in een restaurant.

Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
pi_191905179
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de hele mensheid zich kenmerkt dat wij allen onze eigen ideeen van de werkelijkheid hebben, daarover discusieren en ook soms zelfs de ander willen overtuigen en onze ideeen willen opleggen. Het zullen dus nog wel meer dan 178 topics worden en dat ligt dus niet aan het Corona virus maar aan ons.
Dit zal helaas kloppen.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:31:44 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191905196
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:

Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
Die blijft dan zo veel mogelijk Coronavrij en daar gaat het om.
pi_191905197
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja maar dan krijg je dus paniek.

ik denk serieus dat de ze de economie proberen te beschermen en er van uit gaan dat het voor de meeste mensen zal meevallen kwa klachten
Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.
Geef aan dat het virus in het buitenland stevig om zich heen grijpt, maar dat we hier er gewoon hard aan werken om het niet zo ver te laten komen.
Geef goede tips over hygiëne, vertel mensen een voorraadje aan te leggen voor als ze ziek worden en de deur niet meer uit kunnen (ZONDER meteen als een malle te gaan hamsteren) enz.
Nu begint dat langzaam maar zeker wel wat te komen her en der, maar het is wel wat aan de late kant.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:32:03 #77
1986 Jane
pi_191905205
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:28 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dat zijn er dus 10 die niet in een ziekenhuis horen te werken. Juist die in een ziekenhuis werken moeten beter weten dan dit.
Rare opmerking.

Zowel op beelden uit China als uit Italie zie je dat mensen die met Corona-patienten omgaan zich beschermen met een soort maanpakken. Als je dat niet doet raak je uiteindelijk toch besmet, hoe voorzichtig je ook bent.
Deze besmette medewerkers zullen wel niet doorgehad hebben dat ze met besmette patienten te maken hadden.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:32:23 #78
163488 RubenSosa
pi_191905213
quote:

Dat je het niet verder verspreidt onder je collega's
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_191905220
quote:

Zal langzaam failliet gaan of een afhaalservice starten
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191905226
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dat je het niet verder verspreidt onder je collega's
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald worden
  zondag 8 maart 2020 @ 17:32:57 #81
163488 RubenSosa
pi_191905230
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef Jane het volgende:

[..]

Rare opmerking.

Zowel op beelden uit China als uit Italie zie je dat mensen die met Corona-patienten omgaan zich beschermen met een soort maanpakken. Als je dat niet doet raak je uiteindelijk toch besmet, hoe voorzichtig je ook bent.
Nee die hadden gewoon moeten thuisblijven. Ze hadden toch klachten
pi_191905231
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig uit maakt. Maar dat ben ik maar :)
Er was een mooi grafiekje dat liet zien dat zo'n uitgesmeerde golf veel makkelijker handelbaar is.
De Televaag en het AD geven al aan dat je in Italiaanse ziekenhuizen zowat Chinese toestanden hebt. Dat zou je moeten willen voorkomen.
pi_191905234
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.
Geef aan dat het virus in het buitenland stevig om zich heen grijpt, maar dat we hier er gewoon hard aan werken om het niet zo ver te laten komen.
Geef goede tips over hygiëne, vertel mensen een voorraadje aan te leggen voor als ze ziek worden en de deur niet meer uit kunnen (ZONDER meteen als een malle te gaan hamsteren) enz.
Nu begint dat langzaam maar zeker wel wat te komen her en der, maar het is wel wat aan de late kant.
Ja want juist zonder concrete informatie gaat juist iedereen maar wat doen en daardoor krijg je juist paniek.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:33:05 #84
416575 crew  Evenstar
pi_191905235
quote:

Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.

Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:33:50 #85
163488 RubenSosa
pi_191905253
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald worden
Ah daar is weer die "nederlander". Ja maar, ja maar.
pi_191905261
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.

Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?

Stel dat we allemaal nu thuis blijven.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:34:11 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191905266
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:

En dat betwijfel ik dus.
pi_191905279
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Heel het land morgen even ziekmelden. :Y
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_191905281
quote:

Puisterige uitzendkrachtjes inhuren! :Y
pi_191905283
quote:

[..]

het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?

gezondheid van mensen lijkt mij belangrijker.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:34:42 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191905284
BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:02:16 NEW: Number of coronavirus cases in Germany hits 1,000 with more than 200 new cases so far today https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191905289
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Heel het land morgen even ziekmelden. :Y
Dan gaan we er aan jongens.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:35:01 #93
1986 Jane
pi_191905296
quote:

Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant? B-)
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 17:35:13 #94
236264 crew  capricia
pi_191905299
quote:

[..]

Ja dan krijgt de economie een dreun.
Maar die krabbelt heus wel een keertje weer op.
Mensen en gezondheid zijn belangrijker. Stel je prioriteiten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191905309
quote:

heb je een brommer?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 17:35:35 #96
416575 crew  Evenstar
pi_191905310
quote:

[..]

Ik heb net beschreven wat er gaat gebeuren als er niet ingegrepen wordt. Wat snap je niet aan het geschetste situatie. Volledige gebaseerd op feiten.

Wat ga je doen als alle ziekenhuizen volliggen en je hebt medische hulp nodig? Wat zal je reactie zijn als je vader/moeder/opa/oma geweigerd worden bij het ziekenhuis terwijl ze dringend hulp nodig hebben?
pi_191905311
quote:
9s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant? B-)
Ja tuurlijk, das de andere kant.

Kan ook zijn dat mensen gewoon moeten werken om hun rekeningen te betalen.
pi_191905318
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

heb je een brommer?
:@
  zondag 8 maart 2020 @ 17:36:17 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191905331
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef capricia het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.
Maar die krabbelt heus wel een keertje weer op.
Mensen en gezondheid zijn belangrijker. Stel je prioriteiten.
Ik denk dat het een illusie is dat je dit nu nog tegen kunt houden.
pi_191905333
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef Tengano het volgende:

[..]

En dat betwijfel ik dus.
Dus massaal mensen coronapatiënten laten knuffelen versus wat meer op hygiëne letten maakt geen ene kut uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')