Nee thuis zitten kost geld. En als je dat vaker moet doen omdat dit het beleid is en je blijft zo bezig dan kost het heel veel geld. Er wordt al ingewikkeld gedaan over het tijdsverlies van 130 naar 100.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar misschien onderschat de overheid het niet en reageren ze juist realitisch? Als de grote meerderheid van de besmette mensen een week ziek thuis is zonder ernstige complicaties is dat toch minder erg dan de hele economie ernstig schaden?

Ze er daar mooi klaar mee. Krijg je er van als je mensen uit risico gebieden niet verplicht om thuis te blijven. Helemaal in ziekenhuizen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In Eindhoven viel het mee, maar 10 gevallen in 1 ziekenhuis is niet best. Hoeveel mensen heeft het personeel al aangestoken in hun eigen omgeving en in het ziekenhuis?

Evenstar

Evenstar

de meeste mensen zullen niet eens denken dat ze corona hebben dus die gaan gewoon naar het werk.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee thuis zitten kost geld. En als je dat vaker moet doen omdat dit het beleid is en je blijft zo bezig dan kost het heel veel geld. Er wordt al ingewikkeld gedaan over het tijdsverlies van 130 naar 100.
Als je geld wilt besparen dan leg je dus niemand een strobreed in de weg en accepteer je de consequenties van 2%

Het is geen griep.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja heb je ook een punt maar de overheid heeft er natuurlijk een extra belang bij en misschien nemen ze het dan voor lief dat de grootste groep met griepklachten een week is uitgeteld?

Als 1 zo'n bejaarde in zo'n bejaardetehuis besmet raakt is het hek van de dam.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef bitterbal het volgende:
Frankrijk: kinderen, blijf weg van opa's en oma's
Frankrijk heeft nu ook in een officieel overheidsadvies kinderen jonger dan 15 jaar afgeraden de komende tijd hun opa's en oma's te bezoeken. Vrijdag riep de Franse president Macron al op om ouderen in verzorgingstehuizen als het even kan niet meer te bezoeken vanwege besmettingsgevaar. Met name de kleinkinderen moesten wegblijven, was de boodschap.
Nu adviseert de Franse overheid kinderen hun opa's en opa's ook buiten die verzorgingstehuizen even niet op te zoeken. Kinderen dragen het coronavirus vaak over en ouderen blijken het vaakst ernstig ziek te worden door het virus.
nos

Je kan niet uitsluiten dat je het al hebt. Niet iedereen krijgt klachten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef Kyran het volgende:
Verder ben ik niet bang dat ik hierhaan ga overlijden ofzo. Dat ik en mijn familie besmet gaan raken zie ik als een gegeven. Vraag is alleen wanneer.
Maak mij alleen zorgen over mijn ouders. Beiden 70+, moeder heeft vele onderliggende aandoeningen en mijn vader heeft ondertussen twee grote stukken houtskool als longen denk ik.

Ja bedoel met griepklachten dat mensen er redelijk goed doorheen gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is geen griep.
Verder heeft de overheid al gewaarschuwd dat onze economie het goed doet, maar een teer breekbaar vaasje is en dat paniek om het virus dat vaasje kan laten breken.
Dus idd vooral nonchalant er over doen om het volk gerust te stellen.

Meestal nietsquote:Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef PoezeligDing het volgende:
En wat weten ze nou eigenlijk van het virus?
Welke gevolgen heeft het op je lijf op langere termijn?

Zie autopsie interviewquote:Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef PoezeligDing het volgende:
En wat weten ze nou eigenlijk van het virus?
Welke gevolgen heeft het op je lijf op langere termijn?

Van de RIVM-site:quote:Op zondag 8 maart 2020 16:50 schreef Amee het volgende:
Weet men misschien wie de doden zijn?
Zijn het ouderen, zieken of anders-niet-gezonden?
Want ook de gewone griep is dodelijk voor deze mensen, he. Heel goed mogelijk dat corona eigenlijk een gewone griep is die we natuurlijk nog niet kennen.
quote:Vandaag zijn twee patiënten met het nieuwe coronavirus overleden. Beiden hadden ernstige onderliggende medische problemen. Het gaat om een 86-jarige man die opgenomen was in het Bernhoven Ziekenhuis te Uden en een 82-jarige man uit het Zuyderland Medisch Centrum in Sittard/Geleen. Wat de besmettingsbron van deze patiënten is, is in onderzoek.

Evenstar

Evenstar

Maar, hoe dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar misschien onderschat de overheid het niet en reageren ze juist realitisch? Als de grote meerderheid van de besmette mensen een week ziek thuis is zonder ernstige complicaties is dat toch minder erg dan de hele economie ernstig schaden?

Ach ik geloof heus wel dat die mensen die slechts milde klachten hebben er niets aan over houden. Zelfs van een longontsteking kan je prima herstellenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat weet je toch pas op langere termijn?

Onzin. Je kunt het virus gewoon uitademen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Simpel, als je niet hoest kun je geen deeltjes meer naar buiten brengen.

Best wel, de griep is allang opgegeven (en heeft een vaccin).quote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat met 172 topics de discussie "is het een griep of niet" nog steeds wordt gevoerd.
Maakt het wat uit, griep of niet? Volgens mij niet

Dit is goed advies en ook klare taal.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:17 schreef bitterbal het volgende:
Frankrijk: kinderen, blijf weg van opa's en oma's
Frankrijk heeft nu ook in een officieel overheidsadvies kinderen jonger dan 15 jaar afgeraden de komende tijd hun opa's en oma's te bezoeken. Vrijdag riep de Franse president Macron al op om ouderen in verzorgingstehuizen als het even kan niet meer te bezoeken vanwege besmettingsgevaar. Met name de kleinkinderen moesten wegblijven, was de boodschap.
Nu adviseert de Franse overheid kinderen hun opa's en opa's ook buiten die verzorgingstehuizen even niet op te zoeken. Kinderen dragen het coronavirus vaak over en ouderen blijken het vaakst ernstig ziek te worden door het virus.
nos

We discusieren ook al duizenden jaren of God nou wel of niet bestaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat met 172 topics de discussie "is het een griep of niet" nog steeds wordt gevoerd.

jij denkt niet dat NL over een paar weken dezelfde maatregelen als Italie gaat nemen?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar, hoe dan?
Zie China. Je kan zeggen "ja, China, wat een prutsland". In dat geval zeg ik, zie Italië.
Ik kan geen enkel reden bedenken waarom het hier anders zou lopen dan in Italië. We zijn waarschijnlijk nog een stuk koppiger, arroganter, egoistischer en laconieker dan de Italianen. De regering heeft het daar nog enigzins proberen in de hand te houden. Hier doen wij helemaal niks (behave reisadvies aanpassen en in onze elleboog hoesten).
Italië heeft ook nog eens meer bedden en meer IC-bedden per inwoner beschikbaar.
Het is gewoon een heel simpel rekensom waar ik 100% van zeker ben dat ze die bij het RIVM ook kunnen maken. De vraag is waarom ze niet (willen) ingrijpen.

Evenstar

Evenstar

Dat sluit ik toch ook nergens uitquote:Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Je kan niet uitsluiten dat je het al hebt. Niet iedereen krijgt klachten.

Stel dat het een zeer ernstige variant van het griepvirus zou zijn, dan zouden er NÓG meer mensen roepen dat het maar een griepje is.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Na 172 topics blijkt iig wel dat het geen grap isquote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |