Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dan krijg je dus paniek.
ik denk serieus dat de ze de economie proberen te beschermen en er van uit gaan dat het voor de meeste mensen zal meevallen kwa klachten
Rare opmerking.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:28 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat zijn er dus 10 die niet in een ziekenhuis horen te werken. Juist die in een ziekenhuis werken moeten beter weten dan dit.
Dat je het niet verder verspreidt onder je collega'squote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ik werk dus in een restaurant.
Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
Zal langzaam failliet gaan of een afhaalservice startenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald wordenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat je het niet verder verspreidt onder je collega's
Nee die hadden gewoon moeten thuisblijven. Ze hadden toch klachtenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Rare opmerking.
Zowel op beelden uit China als uit Italie zie je dat mensen die met Corona-patienten omgaan zich beschermen met een soort maanpakken. Als je dat niet doet raak je uiteindelijk toch besmet, hoe voorzichtig je ook bent.
Er was een mooi grafiekje dat liet zien dat zo'n uitgesmeerde golf veel makkelijker handelbaar is.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig uit maakt. Maar dat ben ik maar
Ja want juist zonder concrete informatie gaat juist iedereen maar wat doen en daardoor krijg je juist paniek.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.
Geef aan dat het virus in het buitenland stevig om zich heen grijpt, maar dat we hier er gewoon hard aan werken om het niet zo ver te laten komen.
Geef goede tips over hygiëne, vertel mensen een voorraadje aan te leggen voor als ze ziek worden en de deur niet meer uit kunnen (ZONDER meteen als een malle te gaan hamsteren) enz.
Nu begint dat langzaam maar zeker wel wat te komen her en der, maar het is wel wat aan de late kant.
Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ah daar is weer die "nederlander". Ja maar, ja maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald worden
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.
Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
En dat betwijfel ik dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
Heel het land morgen even ziekmelden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Stel dat we allemaal nu thuis blijven.
Puisterige uitzendkrachtjes inhuren!quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
gezondheid van mensen lijkt mij belangrijker.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:02:16NEW: Number of coronavirus cases in Germany hits 1,000 with more than 200 new cases so far today https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dan gaan we er aan jongens.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Heel het land morgen even ziekmelden.
Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?
heb je een brommer?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb net beschreven wat er gaat gebeuren als er niet ingegrepen wordt. Wat snap je niet aan het geschetste situatie. Volledige gebaseerd op feiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, das de andere kant.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant?
Ik denk dat het een illusie is dat je dit nu nog tegen kunt houden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef capricia het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.
Maar die krabbelt heus wel een keertje weer op.
Mensen en gezondheid zijn belangrijker. Stel je prioriteiten.
Dus massaal mensen coronapatiënten laten knuffelen versus wat meer op hygiëne letten maakt geen ene kut uit?quote:
nou ja ik blijf nu uit de buurt van de risicogroep die ik ken :pquote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb net beschreven wat er gaat gebeuren als er niet ingegrepen wordt. Wat snap je niet aan het geschetste situatie. Volledige gebaseerd op feiten.
Wat ga je doen als alle ziekenhuizen volliggen en je hebt medische hulp nodig? Wat zal je reactie zijn als je vader/moeder/opa/oma geweigerd worden bij het ziekenhuis terwijl ze dringend hulp nodig hebben?
Had je baas maar een goede ziekteverzekering moeten afsluiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2020 17:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik bedoelde om rond te gaan brengen
he... jullie generatie is echt... bah
En nog altijd 0 doden?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef SeLang het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:02:16NEW: Number of coronavirus cases in Germany hits 1,000 with more than 200 new cases so far today https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Je kunt zorgen dat je zo min mogelijk mensen aansteekt. En hiermee de piek helpen voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het een illusie is dat je dit nu nog tegen kunt houden.
gewoon in de elleboog niezenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:36 schreef -river- het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)4Ila0UtxdH8-m3pByMes
Waarom zou dit niet mogen?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:36 schreef -river- het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)4Ila0UtxdH8-m3pByMes
ja hoor wij wel, van het weekeind had ons broedsel een logeetje die hoestte... ja nou ja.. het zal welquote:Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef bitterbal het volgende:
maar snappen jullie het dilemma? Jullie gaan nu ook nog gewoon door met jullie leven toch?
Alleen in snelheid meer niet denk ik. Dat is waarom ze de hele tijd spreken over uitsmeren, maar tegenhouden zonder vaccin behoort niet tot de mogelijkheden tenzij iedereen 1 maand in een bubble gaat zitten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus massaal mensen coronapatiënten laten knuffelen versus wat meer op hygiëne letten maakt geen ene kut uit?
Inderdaad. Weet je hoevaak je onbewust aan je neus of ogen zit.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt zorgen dat je zo min mogelijk mensen aansteekt. En hiermee de piek helpen voorkomen.
Maar met een snotneus in een restaurant werken..![]()
twitter:doktordemirhan twitterde op zondag 08-03-2020 om 15:05:46quarantine https://t.co/IkS6VHjxIr reageer retweet
Omdat het moet ja. Kan moeilijk zelf beslissen om maar weg te blijven van het werk.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef bitterbal het volgende:
maar snappen jullie het dilemma? Jullie gaan nu ook nog gewoon door met jullie leven toch?
Dat kanquote:
Het wordt wel wat vervelender als iedereen in de catering corona blijkt te hebben en daarna de klanten dus ook. Dan krijg je wel serieus imagoschade.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, das de andere kant.
Kan ook zijn dat mensen gewoon moeten werken om hun rekeningen te betalen.
Ik loop al sinds dec. met mijn gezondheid te kloten (totaal nieuw voor mij want ik ben super gezond normaal) dus ben ik heel voorzichtig nu, Iedereen is bij mij welkom maar wel even handen wassen en ga niet hoesten in mijn nabijheid. Voor de rest ben ik redelijk normaal hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef bitterbal het volgende:
Dat wel, maar wel wat voorzichtiger.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef bitterbal het volgende:
ja heel veel mensen hebben dit probleemquote:Op zondag 8 maart 2020 17:39 schreef Kiid het volgende:
[..]
Omdat het moet ja. Kan moeilijk zelf beslissen om maar weg te blijven van het werk.
Je moet gewoon continue tegen jezelf zeggen in je hoofd "ik heb poep aan mn vingers" dan is het gelijk een stuk makkelijker om niet aan je gezicht te zittenquote:Inderdaad. Weet je hoevaak je onbewust aan je neus of ogen zit.
Ze werkt in een tent waar ze standaard geen eens handzeep in huis hebbenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wordt wel wat vervelender als iedereen in de catering corona blijkt te hebben en daarna de klanten dus ook. Dan krijg je wel serieus imagoschade.
In het worst case dan he.
Maar, heb je het al aan je leidinggevende gevraagd hoe om te gaan met een serieuze verkoudheid? Wat het protocol hierin is. De bal ligt natuurlijk ook deels daar.
niks aan de hand. Die is als de dood dat we niet meer komen werken natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2020 17:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wordt wel wat vervelender als iedereen in de catering corona blijkt te hebben en daarna de klanten dus ook. Dan krijg je wel serieus imagoschade.
In het worst case dan he.
Maar, heb je het al aan je leidinggevende gevraagd hoe om te gaan met een serieuze verkoudheid? Wat het protocol hierin is. De bal ligt natuurlijk ook deels daar.
Zou je liever ernstig ziek worden als de ziekenhuizen ineens overbelast zijn door een plotselinge piek, of als de rest van Nederland al zo'n beetje opgeknapt is en de ziekenhuizen weer normale hoeveelheden patiënten hebben en de intensive care weer gewoon beschikbaar is?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alleen in snelheid meer niet denk ik. Dat is waarom ze de hele tijd spreken over uitsmeren, maar tegenhouden zonder vaccin behoort niet tot de mogelijkheden tenzij iedereen 1 maand in een bubble gaat zitten.
We hadden wel dreftquote:Op zondag 8 maart 2020 17:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze werkt in een tent waar ze standaard geen eens handzeep in huis hebben
Waspoeder in de broekzakken stoppen ?quote:Ze werkt in een tent waar ze standaard geen eens handzeep in huis hebben
Bij ons zijn ze wel wat soepeler. Ik zou het voor de zekerheid nog even over de mail vragen. Altijd handig om dingen zwart op wit te hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
niks aan de hand. Die is als de dood dat we niet meer komen werken natuurlijk
Dat ontvet alleen tot je scheuren in je klauwen krijgt en alle ziekteverwekkers zo je lijf binnen wandelen. Niet okquote:
"nou als ze mij dan als klant krijgt gaat ze schuimen "quote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
Waspoeder in de broekzakken stoppen ?
Ik snap wat je zegt en kies voor het laatste.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Zou je liever ernstig ziek worden als de ziekenhuizen ineens overbelast zijn door een plotselinge piek, of als de rest van Nederland al zo'n beetje opgeknapt is en de ziekenhuizen weer normale hoeveelheden patiënten hebben en de intensive care weer gewoon beschikbaar is?
En ik kom met zoveel mensen in contact. Breng hun glazen, leg hun bestek neer, zet het bord neer etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze wel wat soepeler. Ik zou het voor de zekerheid nog even over de mail vragen. Altijd handig om dingen zwart op wit te hebben.
Tuurlijk ga ik door met mijn leven. Ik word liever nu besmet dan over een maand om eerlijk te zijn. Niet dat ik het ga opzoeken, maar ga ook niet alleen maar binnenzitten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef bitterbal het volgende:
Dus je hebt geen enkel kuchje of nies whatsoever?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik door met mijn leven. Ik word liever nu besmet dan over een maand om eerlijk te zijn. Niet dat ik het ga opzoeken, maar ga ook niet alleen maar binnenzitten.
Hebben hier een klein beetje ingeslagen, zodat wij niet de deur uit hoeven als wij in quarantaine zouden moeten. Niks geks, gewoon wat meer houdbaar spul wat wij sowieso wel eten.
Verder let ik goed op of ik klachten vertoon, maar dat is vooral voor mijn werk.
quote:Op zondag 8 maart 2020 17:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zeggen ze ook italie dat de horeca openmag als je 1 meter afstand houdt...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-eveline-rethmeierquote:Restaurants en bars in de rode zone mogen open van 06.00 uur tot 18.00 uur, mits ze kunnen garanderen dat klanten minstens een meter afstand kunnen houden.
Ja absurd. Ondertussen is wel alles aangeraaktquote:Op zondag 8 maart 2020 17:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-eveline-rethmeier
Geniaalquote:Op zondag 8 maart 2020 17:39 schreef mazaru het volgende:
Quarantaine!
twitter:doktordemirhan twitterde op zondag 08-03-2020 om 15:05:46quarantine https://t.co/IkS6VHjxIr reageer retweet
Dan is een beetje voorzichtigheid wel verstandig!quote:Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en kies voor het laatste.
quote:
Niet dood in Duitsland..... maar eigenlijk zou je die daar moeten tellen.quote:6:30: 1 new case, a death, in Egypt. The patient was a 60-year-old German who entered Egypt on March 1. He was hospitalized with a fever on Friday and his condition was satisfactory until he suffered respiratory failure caused by acute pneumonia on Saturday, according to the health ministry. He died on Sunday. This is the first death in both Egypt and Africa. (Source)
Zilvervliesrijst is niet te eten voor je plezier. Als je nu nog de keuze hebt ga je eerder voor pasta of wcpapier natuurlijk, snap ik welquote:Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom ook weer net uit diverse supermarkten (Engeland). Pasta is overal uitverkocht. WC papier is vaak ook uitverkocht. Maar verder is eigenlijk alles wel te koop. Om een of andere reden koopt iedereen pasta en pleepapier.![]()
Zelf nog wat zilvervliesrijst bijgekocht. Dat is veel voedzamer maar vreemd genoeg loopt niemand dat te hamsteren.
60 jaar.twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:30:05BREAKING: German tourist dies of coronavirus in Egypt, 1st death in Africa https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
ja maar die had vast al iets danquote:Op zondag 8 maart 2020 17:47 schreef joyvke het volgende:
60 jaar.twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:30:05BREAKING: German tourist dies of coronavirus in Egypt, 1st death in Africa https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Hier ook witte rijst, volkoren pasta, rode linzen, meel, boter en melk op voorraad. Dinsdag nog even zilvervliesrijst bij scorenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom ook weer net uit diverse supermarkten (Engeland). Pasta is overal uitverkocht. WC papier is vaak ook uitverkocht. Maar verder is eigenlijk alles wel te koop. Om een of andere reden koopt iedereen pasta en pleepapier.![]()
Zelf nog wat zilvervliesrijst bijgekocht. Dat is veel voedzamer maar vreemd genoeg loopt niemand dat te hamsteren.
Geen kuchje nee. Had vrijdag wat keelpijn, trok na een uurtje weg. Dat was allesquote:Op zondag 8 maart 2020 17:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dus je hebt geen enkel kuchje of nies whatsoever?
ja ik heb wel maar heb het altijd deze tijd van het jaarquote:Op zondag 8 maart 2020 17:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen kuchje nee. Had vrijdag wat keelpijn, trok na een uurtje weg. Dat was alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |