Nix, 14 dagen uitzieken of doodgaanquote:Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef PoezeligDing het volgende:
En wat weten ze nou eigenlijk van het virus?
Welke gevolgen heeft het op je lijf op langere termijn?
Dit is ook best Nederlands hoor. Eerlijk en nuchter.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is goed advies en ook klare taal.
Apart toch, dat wij Nederlanders berucht zijn omdat we zo recht voor z'n raap zijn, maar als er dan zoiets is als dit virus, geven we alleen maar boterzachte 'adviezen'.
De italiaanse regering heeft in het begin vooral ruzie gemaakt met de regiobesturen. Dat is pas sinds gisteren weer op 1 lijnquote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar, hoe dan?
Zie China. Je kan zeggen "ja, China, wat een prutsland". In dat geval zeg ik, zie Italië.
Ik kan geen enkel reden bedenken waarom het hier anders zou lopen dan in Italië. We zijn waarschijnlijk nog een stuk koppiger, arroganter, egoistischer en laconieker dan de Italianen. De regering heeft het daar nog enigzins proberen in de hand te houden. Hier doen wij helemaal niks (behave reisadvies aanpassen en in onze elleboog hoesten).
Italië heeft ook nog eens meer bedden en meer IC-bedden per inwoner beschikbaar.
Het is gewoon een heel simpel rekensom waar ik 100% van zeker ben dat ze die bij het RIVM ook kunnen maken. De vraag is waarom ze niet (willen) ingrijpen.
Tegen die tijd vast wel een keer ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
jij denkt niet dat NL over een paar weken dezelfde maatregelen als Italie gaat nemen?
Kan ook de mentaliteit zijn. Er stond gisteren nog een groot artikel in de Volkskrant over de gezondheidszorg in Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar, hoe dan?
Zie China. Je kan zeggen "ja, China, wat een prutsland". In dat geval zeg ik, zie Italië.
Ik kan geen enkel reden bedenken waarom het hier anders zou lopen dan in Italië. We zijn waarschijnlijk nog een stuk koppiger, arroganter, egoistischer en laconieker dan de Italianen. De regering heeft het daar nog enigzins proberen in de hand te houden. Hier doen wij helemaal niks (behave reisadvies aanpassen en in onze elleboog hoesten).
Italië heeft ook nog eens meer bedden en meer IC-bedden per inwoner beschikbaar.
Het is gewoon een heel simpel rekensom waar ik 100% van zeker ben dat ze die bij het RIVM ook kunnen maken. De vraag is waarom ze niet (willen) ingrijpen.
Ik denk dat er weinig keus is over een paar weken. De vraag is vooral waarom er niet meteen maatregelen zijn getroffen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
jij denkt niet dat NL over een paar weken dezelfde maatregelen als Italie gaat nemen?
ja maar voor de gewone burger zegt dat verschil niets natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Stel dat het een zeer ernstige variant van het griepvirus zou zijn, dan zouden er NÓG meer mensen roepen dat het maar een griepje is.
Het is sars.
Laat eens zien met een bron dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Benger het volgende:
[..]
Onzin. Je kunt het virus gewoon uitademen.
Oke, maar dat weten we toch? Het is een semantische discussie, niet inhoudelijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Best wel, de griep is allang opgegeven (en heeft een vaccin).
Over de eerste overleden man:quote:Op zondag 8 maart 2020 16:50 schreef Amee het volgende:
Weet men misschien wie de doden zijn?
Zijn het ouderen, zieken of anders-niet-gezonden?
Want ook de gewone griep is dodelijk voor deze mensen, he. Heel goed mogelijk dat corona eigenlijk een gewone griep is die we natuurlijk nog niet kennen.
quote:Het nieuws dat hun 86-jarige buurman is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan in zijn flat in Oud-Beijerland. Buren kennen de eerste coronadode van Nederland als een ‘echt krasse man’. ‘Vorige week oogde hij erg kwiek. Ik vind het moeilijk om mij voor te stellen dat hij er nu niet meer is.’
Maakt het dat plotseling zinvol?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
We discusieren ook al duizenden jaren of God nou wel of niet bestaat.
Nou en?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Stel dat het een zeer ernstige variant van het griepvirus zou zijn, dan zouden er NÓG meer mensen roepen dat het maar een griepje is.
Het is sars.
Severe acute respiratory syndrome versus een gewoon griepje......quote:Op zondag 8 maart 2020 17:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar voor de gewone burger zegt dat verschil niets natuurlijk.
Dat zijn er dus 10 die niet in een ziekenhuis horen te werken. Juist die in een ziekenhuis werken moeten beter weten dan dit.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:04 schreef Jano9 het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirus
10 medewerkers in een ziekenhuis besmet.
Achteloosheid zorgt er voor dat je een veel grotere piek aan zieken krijgt waardoor de gezondheidszorg het niet meer aan kan en het openbare leven een nog grotere klap te verwerken heeft.quote:
ja maar dan krijg je dus paniek.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Severe acute respiratory syndrome versus een gewoon griepje......
Als het RIVM gewoon duidelijk zou zijn in de communicatie en het ook niet downplayt van dat je gewoon ff in je elleboog moet hoesten zouden meer mensen het wel serieus nemen en zou de uitbraak een stuk trager verlopen waardoor het makkelijker in toom te houden is.
Ik bedoel dat de hele mensheid zich kenmerkt dat wij allen onze eigen ideeen van de werkelijkheid hebben, daarover discusieren en ook soms zelfs de ander willen overtuigen en onze ideeen willen opleggen. Het zullen dus nog wel meer dan 178 topics worden en dat ligt dus niet aan het Corona virus maar aan ons.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Maakt het dat plotseling zinvol?
Ik denk dat het weinig uit maakt. Maar dat ben ik maarquote:Op zondag 8 maart 2020 17:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Achteloosheid zorgt er voor dat je een veel grotere piek aan zieken krijgt waardoor de gezondheidszorg het niet meer aan kan en het openbare leven een nog grotere klap te verwerken heeft.
+1quote:Op zondag 8 maart 2020 17:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Severe acute respiratory syndrome versus een gewoon griepje......
Als het RIVM gewoon duidelijk zou zijn in de communicatie en het ook niet downplayt van dat je gewoon ff in je elleboog moet hoesten zouden meer mensen het wel serieus nemen en zou de uitbraak een stuk trager verlopen waardoor het makkelijker in toom te houden is.
Kan best, maar wat heeft resistentie of het aantal apotheken hiermee te maken?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan ook de mentaliteit zijn. Er stond gisteren nog een groot artikel in de Volkskrant over de gezondheidszorg in Italië.
Er zijn ook per inwonersaantal veel meer apotheken en er worden meer medicijnen geslikt.
Maar is dat dan beter?
Ik durf te wedden dat antibioticaresistentie daar ook veel meer voorkomt.
Dit zal helaas kloppen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de hele mensheid zich kenmerkt dat wij allen onze eigen ideeen van de werkelijkheid hebben, daarover discusieren en ook soms zelfs de ander willen overtuigen en onze ideeen willen opleggen. Het zullen dus nog wel meer dan 178 topics worden en dat ligt dus niet aan het Corona virus maar aan ons.
Die blijft dan zo veel mogelijk Coronavrij en daar gaat het om.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ik werk dus in een restaurant.
Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dan krijg je dus paniek.
ik denk serieus dat de ze de economie proberen te beschermen en er van uit gaan dat het voor de meeste mensen zal meevallen kwa klachten
Rare opmerking.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:28 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat zijn er dus 10 die niet in een ziekenhuis horen te werken. Juist die in een ziekenhuis werken moeten beter weten dan dit.
Dat je het niet verder verspreidt onder je collega'squote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
Zal langzaam failliet gaan of een afhaalservice startenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald wordenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat je het niet verder verspreidt onder je collega's
Nee die hadden gewoon moeten thuisblijven. Ze hadden toch klachtenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Rare opmerking.
Zowel op beelden uit China als uit Italie zie je dat mensen die met Corona-patienten omgaan zich beschermen met een soort maanpakken. Als je dat niet doet raak je uiteindelijk toch besmet, hoe voorzichtig je ook bent.
Er was een mooi grafiekje dat liet zien dat zo'n uitgesmeerde golf veel makkelijker handelbaar is.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig uit maakt. Maar dat ben ik maar
Ja want juist zonder concrete informatie gaat juist iedereen maar wat doen en daardoor krijg je juist paniek.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.
Geef aan dat het virus in het buitenland stevig om zich heen grijpt, maar dat we hier er gewoon hard aan werken om het niet zo ver te laten komen.
Geef goede tips over hygiëne, vertel mensen een voorraadje aan te leggen voor als ze ziek worden en de deur niet meer uit kunnen (ZONDER meteen als een malle te gaan hamsteren) enz.
Nu begint dat langzaam maar zeker wel wat te komen her en der, maar het is wel wat aan de late kant.
Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ah daar is weer die "nederlander". Ja maar, ja maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald worden
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.
Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
En dat betwijfel ik dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
Heel het land morgen even ziekmelden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Stel dat we allemaal nu thuis blijven.
Puisterige uitzendkrachtjes inhuren!quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
gezondheid van mensen lijkt mij belangrijker.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:02:16NEW: Number of coronavirus cases in Germany hits 1,000 with more than 200 new cases so far today https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dan gaan we er aan jongens.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Heel het land morgen even ziekmelden.
Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?
heb je een brommer?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb net beschreven wat er gaat gebeuren als er niet ingegrepen wordt. Wat snap je niet aan het geschetste situatie. Volledige gebaseerd op feiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, das de andere kant.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant?
Ik denk dat het een illusie is dat je dit nu nog tegen kunt houden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef capricia het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.
Maar die krabbelt heus wel een keertje weer op.
Mensen en gezondheid zijn belangrijker. Stel je prioriteiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |