Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dan krijg je dus paniek.
ik denk serieus dat de ze de economie proberen te beschermen en er van uit gaan dat het voor de meeste mensen zal meevallen kwa klachten
Rare opmerking.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:28 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat zijn er dus 10 die niet in een ziekenhuis horen te werken. Juist die in een ziekenhuis werken moeten beter weten dan dit.
Dat je het niet verder verspreidt onder je collega'squote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ik werk dus in een restaurant.
Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
Zal langzaam failliet gaan of een afhaalservice startenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Stel advies van rivm is bij hoestklachten en snotneus blijf thuis. Wat gaat dat doen met het restaurant?
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald wordenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat je het niet verder verspreidt onder je collega's
Nee die hadden gewoon moeten thuisblijven. Ze hadden toch klachtenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Rare opmerking.
Zowel op beelden uit China als uit Italie zie je dat mensen die met Corona-patienten omgaan zich beschermen met een soort maanpakken. Als je dat niet doet raak je uiteindelijk toch besmet, hoe voorzichtig je ook bent.
Er was een mooi grafiekje dat liet zien dat zo'n uitgesmeerde golf veel makkelijker handelbaar is.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig uit maakt. Maar dat ben ik maar
Ja want juist zonder concrete informatie gaat juist iedereen maar wat doen en daardoor krijg je juist paniek.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Mensen goed voorlichten kan ook paniek voorkomen.
Geef aan dat het virus in het buitenland stevig om zich heen grijpt, maar dat we hier er gewoon hard aan werken om het niet zo ver te laten komen.
Geef goede tips over hygiëne, vertel mensen een voorraadje aan te leggen voor als ze ziek worden en de deur niet meer uit kunnen (ZONDER meteen als een malle te gaan hamsteren) enz.
Nu begint dat langzaam maar zeker wel wat te komen her en der, maar het is wel wat aan de late kant.
Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ah daar is weer die "nederlander". Ja maar, ja maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja alle collega's hebben nu wel dezelfde klachten. NOu geen personeel. We willen allemaal doorbetaald worden
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nu net het probleem. Het BOEIT niet wat er met het restaurant gaat gebeuren. Die moet maar even een tijdje sluiten, so be it.
Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
En dat betwijfel ik dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt "als het mij maar niet raakt". Als er niet ingegrepen wordt gaat het iedereen nog veel en veel harder raken.
Heel het land morgen even ziekmelden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Stel dat we allemaal nu thuis blijven.
Puisterige uitzendkrachtjes inhuren!quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
gezondheid van mensen lijkt mij belangrijker.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:02:16NEW: Number of coronavirus cases in Germany hits 1,000 with more than 200 new cases so far today https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dan gaan we er aan jongens.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Heel het land morgen even ziekmelden.
Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het boeit wel. Waarschijnlijk is het niet te betalen? hoeveel mensen zijne r nu wel niet met deze klachten?
heb je een brommer?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb net beschreven wat er gaat gebeuren als er niet ingegrepen wordt. Wat snap je niet aan het geschetste situatie. Volledige gebaseerd op feiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, das de andere kant.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Stel het restaurant gaat bekend staan als 'Corona Plaza', waar je de besmetting er gratis bij krijgt. Wat gaat dát doen met het restaurant?
Ik denk dat het een illusie is dat je dit nu nog tegen kunt houden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:35 schreef capricia het volgende:
Ja dan krijgt de economie een dreun.
Maar die krabbelt heus wel een keertje weer op.
Mensen en gezondheid zijn belangrijker. Stel je prioriteiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |