quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En terecht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:36 schreef quirina het volgende:
Je mag niet eens met je hoestje naar je huisarts toe.![]()
Mooi. Ik zei eerder deze week al dat ik nergens een cardioloog met die naam kon vinden. Hopelijk is dit een les dat er veel meer fake nieuws dan echt nieuws op social media voorbij komt en je kritisch naar je bronnen moet kijken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:30 schreef Wereldgozer het volgende: Cardio Jacco is een fakeaccount (GeenStijl) @:zipportal
My friends all drive horses![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Beetje wel plaatsvervangende schaamte voor reacties op facebook/twitter van Brabanders. Wat een volk.![]()
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mooi. Ik zei eerder deze week al dat ik nergens een cardioloog met die naam kon vinden. Hopelijk is dit een les dat er veel meer fake nieuws dan echt nieuws op social media voorbij komt en je kritisch naar je bronnen moet kijken.![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)ionale-opdracht.html
Op 1.47. RIVM is er nog van overtuigd dat men ''het virus de kop in kan drukken''. uhuh![]()
NOS=waarheidquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...Vakman pur sang![]()
Korte samenvatting? Heb geen FB namelijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
Beetje wel plaatsvervangende schaamte voor reacties op facebook/twitter van Brabanders. Wat een volk.![]()
Lopen kennelijk standaard 3 weken achter op de realiteitquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef SunZomer het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)ionale-opdracht.html
Op 1.47. RIVM is er nog van overtuigd dat men ''het virus de kop in kan drukken''. uhuh![]()
Van die posts over aanstellers en onzin lala etc.?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
Neemt niet weg dat die cijfers gewoon uit gaan komenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef Maver24 het volgende:
Die Jacco is gewoon een fake account dus. Waarom wist niemand dat hier eerder?![]()
Hier zijn we te druk met boos zijn op het RIVMquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef Maver24 het volgende:
Die Jacco is gewoon een fake account dus. Waarom wist niemand dat hier eerder?Jacco's tweets hielpen ons daarbij
![]()
![]()
Rutte be like:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
WHO schreeuwt van de daken dat er ingegrepen moet worden.
Rutte: Boeien, we zijn lekker nuchter, YOLO.![]()
![]()
Ik ben er van overtuigd dat het gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Mwa we hebben qua inwoners in Europa ongeveer de helft tov China, maar aan de andere kant hier gaan geen steden op lockdown. Misschien dat het nog gaat gebeuren ook
Vooral ook omdat ik de Chinese cijfers nog steeds niet geloof.
Ben ook over het punt heen om me zorgen te maken. Het is zinloos met deze (overwegend) arrogante bevolking / overheid, Misschien dat men het bij het volgende virus wél serieus gaat nemen? ()
IK ga er hoogstwaarschijnlijk niet aan dood.
Dat is het enige positieve dat ik er uit kan halen.
Mijn ouders hebben kans het loodje te leggen (85 / 80, is maar griepje-mensen, care)
![]()
![]()
Het feit dat een deel hier blind in die fake jacco loopt zegt genoeg. En dat met die Jaccodude is echt niet de enige.
Treurig sentiment hangt hier. Heel treurig.![]()
Ik moest vanochtend op de longpoli zijn voor een uitslag van onderzoek (geen longklachten overigens).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik baal nu ook dat ik in een ziekenhuis werk moet ik zeggen. Vooral als ik zie hoe laconiek mijn collega's zijn en extra hygiëne regels grotendeels negeren.
Bij het weggaan kreeg ik een hand toegestoken die ik maar even geweigerd heb. Persoon had er zelf ook geen erg in, snap ook wel dat het echt ingebakken zit.![]()
Gelukkig begint het topic te stralen nu jij er bent.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het feit dat een deel hier blind in die fake jacco loopt zegt genoeg. En dat met die Jaccodude is echt niet de enige.
ahahah nee dat zijn ze immers zelf alquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Over Brabanders moeten we geen grapjes maken.
ahahha
ahaha
hihi
ok... sorry![]()
Ik vind het wel gezellig hier eigenlijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar hier pak aan .. een zakdoekje voor je traantjes![]()
![]()
Klopt. Normaalgesproken wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelukkig begint het topic te stralen nu jij er bent.![]()
Het zijn geen Duitsers toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Over Brabanders moeten we geen grapjes maken.![]()
![]()
Mensen reageren graag op.angst, zoals schapen achter elkaar verdrinken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Treurig sentiment hangt hier. Heel treurig.Vakman pur sang![]()
Evenstar
![]()
Meeste positieve dat ik er uit haal is dat dit geen super dodelijke/besmettelijke virus is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef asco het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat het gaat gebeuren.
Vooral ook omdat ik de Chinese cijfers nog steeds niet geloof.
Ben ook over het punt heen om me zorgen te maken. Het is zinloos met deze (overwegend) arrogante bevolking / overheid, Misschien dat men het bij het volgende virus wél serieus gaat nemen? ()
IK ga er hoogstwaarschijnlijk niet aan dood.
Dat is het enige positieve dat ik er uit kan halen.
Mijn ouders hebben kans het loodje te leggen (85 / 80, is maar griepje-mensen, care)
Ik hoop dat de wereld hier iets van leert en bij een volgende uitbraak wat beter handelt.![]()
Maar je kan bijna niks vertrouwen, want het RIVM komt ook steeds met uitspraken die feitelijk niet kloppen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mooi. Ik zei eerder deze week al dat ik nergens een cardioloog met die naam kon vinden. Hopelijk is dit een les dat er veel meer fake nieuws dan echt nieuws op social media voorbij komt en je kritisch naar je bronnen moet kijken.![]()
Echt hequote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...![]()
![]()
Hard nodig. Uitverkocht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig hier eigenlijk![]()
Maar hier pak aan .. een zakdoekje voor je traantjesEn dat voor een griepje.
![]()
Arm Italië.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
Kijkje in de Intensive Care in Italie (video):
https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0
[..]
Ik hoop zo dat dit ons bespaard gaat blijven.
Maar binnenkort hier ook. Er is althans geen reden om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn. Daar helpt onze 'nuchterheid' helemaal niks aan.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Ja niet iedereen ligt eenzaam te rukken op zijn zolderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hard nodig. Uitverkocht.En dat voor een griepje.
![]()
NPO2 om 21.30 straks Nieuwsuur met RIVM over situatie in Noord Brabant.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Echt he? Vooral die van het goedkoopste merkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hard nodig. Uitverkocht.En dat voor een griepje.
![]()
![]()
De hond doet graag mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja niet iedereen ligt eenzaam te rukken op zijn zolder![]()
Brabant is verloren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:47 schreef Felixa het volgende:
NPO2 om 21.30 straks Nieuwsuur met RIVM over situatie in Noord Brabant.![]()
Had ik dat nou net gedroomd dat Rutte op journaal was en dat volgens hem handen geven geen enkel probleem was? Was dat actueel nieuws of van maanden geleden iets over handen geven weigeraars?![]()
Die zijn aan het zuipen in Groningen vanavond. Wat denk jij?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Cactus1 het volgende:
Is er eigenlijk een update over de Vindicaters en de arme buschauffeurs?Vakman pur sang![]()
Ik dacht dat ze nog onderweg zouden zijn..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die zijn aan het zuipen in Groningen vanavond. Wat denk jij?![]()
Champignon-cremequote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je moet die doekjes bewaren als prep-stock
minuutje in heet water en cup-a nou ja... dit dat![]()
![]()
Corona brengt Smack10 en cactus terug
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go![]()
Stoppen in Noord Brabant.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Cactus1 het volgende:
Is er eigenlijk een update over de Vindicaters en de arme buschauffeurs?![]()
Fok is tegenwoordig net een grote familie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Corona brengt Smack10 en cactus terug![]()
Gelukkig was dat vroeger anders.![]()
![]()
Dat is één van de maatregelen van het RIVM om paniek onder de bevolking te voorkomen --> afleiding.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
![]()
Aaah toch, ik dacht al..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik hoorde net 3 B-52's overvliegen....![]()
Die twee zijn ab-so-luut niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...My friends all drive horses![]()
Post 'm in het topic van de voordelen van coronaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Hai![]()
![]()
Dit dus. Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis. Over 2 weken is het hier net zo een toestand als in Italië nu. En in Italië is het dan nog veel erger.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Arm Italië.
Maar binnenkort hier ook. Er is althans geen reden om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn. Daar helpt onze 'nuchterheid' helemaal niks aan.
Godverdomme. Kutvirus!
Dit begint aardig uit de hand te escaleren. Maar gelukkig zijn wij nuchter. Nou dikke lul, ik zuip me vanavond tegen de klippen van de hel op.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Evenstar
![]()
Komt er op neer dat een groot deel het overdreven vindt, en geen gehoor gaat geven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Korte samenvatting? Heb geen FB namelijk![]()
Evenstar
![]()
Net nu ik dacht dat het RIVM eindelijk maatregelen durfde te nemen hebben zij het alweer lopen downplayen. Wat een gasten ook![]()
![]()
Ach ja. Zag je ook met de tsunami in Thailand. Van die mensen die naar de wegtrekkende kustlijn toeliepen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Komt er op neer dat een groot deel het overdreven vindt, en geen gehoor gaat geven.![]()
??quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:
Net nu ik dacht dat het RIVM eindelijk maatregelen durfde te nemen hebben zij het alweer lopen downplayen. Wat een gasten ookDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Begin volgende week dus maatregelen om Brabant af te grendelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Komt er op neer dat een groot deel het overdreven vindt, en geen gehoor gaat geven.
Wat zouden die maatregelen concreet in kunnen houden?![]()
Evenstar
![]()
Ok, die zijn misschien nog een tikje dommer .....quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja. Zag je ook met de tsunami in Thailand. Van die mensen die naar de wegtrekkende kustlijn toeliepen.![]()
Echt hequote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
Pfff, afspiegeling van de politiek. Struigvogelgedrag, wegkijken en weglachen. En vooral normaal doen, heel normaalquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
Komt er op neer dat een groot deel het overdreven vindt, en geen gehoor gaat geven.![]()
![]()
"Sestrière ligt in een afgelegen vallei, 85 kilometer verwijderd van de dichtstbijzijnde besmettingen in Noord-Italië"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Cactus1 het volgende:
Is er eigenlijk een update over de Vindicaters en de arme buschauffeurs?
De gemiddelde Nederlander woont dichter bij een besmette patient dan die arme Vindicaters.![]()
Werden zeker door de regering ingefluisterd dat de kans op nat worden vrijwel nihil was.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja. Zag je ook met de tsunami in Thailand. Van die mensen die naar de wegtrekkende kustlijn toeliepen.![]()
![]()
Serieuze vraag aan alle downplayers en het is maar een griepje mensen: waarom ziet Nederland er over 2 weken niet zo uit als Italië momenteel qua dit hele COVID-19 gezeik?
Welke redenen hebben jullie om dat voor waarheid aan te nemen?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hier ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:58 schreef vosss het volgende:
[..]
ik zuip me vanavond tegen de klippen van de hel op.![]()
Schijnt te helpen ook.![]()
* asco draait Abba![]()
![]()
Volgens het model was de kustlijn echt heel andersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Werden zeker door de regering ingefluisterd dat de kans op nat worden vrijwel nihil was.![]()
Man down, i repeat, man down.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis. Over 2 weken is het hier net zo een toestand als in Italië nu. En in Italië is het dan nog veel erger.
Godverdomme. Kutvirus!
Dit begint aardig uit de hand te escaleren. Maar gelukkig zijn wij nuchter. Nou dikke lul, ik zuip me vanavond tegen de klippen van de hel op.Vakman pur sang![]()
Zie China .... en dat straks je buurman je aangeeft dat je staat te niezen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Begin volgende week dus maatregelen om Brabant af te grendelen.
Wat zouden die maatregelen concreet in kunnen houden?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Werden zeker door de regering ingefluisterd dat de kans op nat worden vrijwel nihil was.![]()
![]()
Evenstar
![]()
De boodschap aan iedereen die verkouden of grieperig is om contact met anderen te mijden, dient er volgens het RIVM vooral toe om de steekproef te laten slagen. ,,Zo proberen we de situatie eigenlijk even te bevriezen. We zeggen: isoleer jezelf even, in elk geval tot de steekproef klaar is.quote:![]()
Evenstar
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
![]()
Hier zijn ook een aantal fake accounts actief om de boel op te naaienquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef Maver24 het volgende:
Die Jacco is gewoon een fake account dus. Waarom wist niemand dat hier eerder?![]()
Ik denk het ook. Drama therapeuten hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hier zijn ook een aantal fake accounts actief om de boel op te naaienVakman pur sang![]()
Snel breng 'm naar de eerste hulp..shit ziekenhuis op lockdown..snel naar ander ziekenhuis..shit opname stop...wat nu? (Over paar weken gaat het echt zoquote:)
![]()
Evenstar
![]()
Ik snap sowieso niet hoe ze het nou precies voor zich zien.
Ze vragen iedereen met klachten om thuis te blijven, zodat ze de situatie "bevriezen". Tot zo ver snap ik het nog, want ze vragen dus alle lagen van de bevolking om hetzelfde te doen.
Daarna gaan ze alle zorgmedewerkers met klachten testen op corona. Ze pikken er dus één bevolkingslaag uit om te testen en dan weten ze hoe de situatie is in de hele provincie?![]()
2 dagen terug de hand geschud van dat
Pokkenwijf bij de gemeente ..nu 2 dagen lichte koorts en duizelig![]()
![]()
Zelf denk ik vooral, als het komt laat het komen dan hebben we dat tenminste gehad.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:02 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Pfff, afspiegeling van de politiek. Struigvogelgedrag, wegkijken en weglachen. En vooral normaal doen, heel normaal
De maatregelen zijn vooral bedoeld om het geen tsunami te laten worden. 100.00(0) zieken kunnen "we" (absoluut niet) aan en met een nul erbij - gelijktijdig dood/ziek - is het over, uit en in de oorlog."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Heb geen geld ,moet wel werkenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Ze vragen iedereen met klachten om thuis te blijven, zodat ze de situatie "bevriezen". Tot zo ver snap ik het nog, want ze vragen dus alle lagen van de bevolking om hetzelfde te doen.
Daarna gaan ze alle zorgmedewerkers met klachten testen op corona. Ze pikken er dus één bevolkingslaag uit om te testen en dan weten ze hoe de situatie is in de hele provincie?![]()
Precies laat maar komen en laten we eens testen wat we nog waard zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelf denk ik vooral, als het komt laat het komen dan hebben we dat tenminste gehad.
De maatregelen zijn vooral bedoeld om het geen tsunami te laten worden. 100.00(0) zieken kunnen "we" (absoluut niet) aan en met een nul erbij - gelijktijdig dood/ziek - is het over, uit en in de oorlog.Vakman pur sang![]()
Verliefd, waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Pokkenwijf bij de gemeente ..nu 2 dagen lichte koorts en duizeligAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Jij gelooft in de theorie dat je het maar één keer kan krijgen? Ik hang meer het geloof aan dat de tweede besmetting heftiger zal zijn, dus zit niet te wachten op de eerste besmetting.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk ik vooral, als het komt laat het komen dan hebben we dat tenminste gehad.
De maatregelen zijn vooral bedoeld om het geen tsunami te laten worden. 100.00(0) zieken kunnen "we" (absoluut niet) aan en met een nul erbij - gelijktijdig dood/ziek - is het over, uit en in de oorlog.![]()
Over 3 jaar een onderzoek van NRC dat er 3 users waren die via Burgers Zoo gelinkt konden worden aan de beruchte hackersgroep Fancy Bear, gelinkt aan de Russische veiligheidsdienst.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hier zijn ook een aantal fake accounts actief om de boel op te naaien![]()
Ze deden 98 posts plaatsen om tweespelt en paniek te zaaien in de samenleving.
Onderzoek uiteraard groot nieuws op het NOS en de MSM.![]()
Waar was je desinfectiegel dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Pokkenwijf bij de gemeente ..nu 2 dagen lichte koorts en duizelig![]()
![]()
Expose ons lekkerquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over 3 jaar een onderzoek van NRC dat er 3 users waren die via Burgers Zoo gelinkt konden worden aan de beruchte hackersgroep Fancy Bear, gelinkt aan de Russische veiligheidsdienst.![]()
Onderzoek uiteraard groot nieuws op het NOS en de MSM.gvd straks staat svetlana voor mijn neus
gek![]()
Was in Eindhoven , risicogebied .quote:
Dat wijf loopt heel de dag handen te schudden zal vest wel een Chinees of Italiaanse vakantieganger tussen zitten .
Kutzooi![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over 3 jaar een onderzoek van NRC dat er 3 users waren die via Burgers Zoo gelinkt konden worden aan de beruchte hackersgroep Fancy Bear, gelinkt aan de Russische veiligheidsdienst.![]()
Onderzoek uiteraard groot nieuws op het NOS en de MSM.![]()
![]()
Het mag duidelijk zijn dat het niet het doel is dat jij/wij ons laten voorschotelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Daarna gaan ze alle zorgmedewerkers met klachten testen op corona. Ze pikken er dus één bevolkingslaag uit om te testen en dan weten ze hoe de situatie is in de hele provincie?
Het is vooral een mooi wetenschappelijk experiment zodat het RIVM kan afglanzen en de indruk er is, dat er vanuit de overheid wat nuttigs gebeurd.
Persoonlijk wil ik het virus zsm hebben zodat ik het a) overleef of b) niet.
Een vaccin is er niet en de kans op besmetting is onafwendbaar. Ik ga/wil mij niet drukmaken met al die quatsch die het leven en gedragingen doet omkantelen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In Berlijn is een volledige vrachtwagen met 60.000 mondmaskers en desinfectiemiddelen gestolen, bestemd voor het Charité kinderziekenhuis. Treurige zaak.
https://www.rbb24.de/pano(...)ittel-gestohlen.html![]()
Autopsie gaf toch blijvende longschade aan? Weet niet of haast maken wel zo wijs is. En de herbesmettelijkheid is ook niet helemaal helder nog.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:12 schreef Vallon het volgende:
Persoonlijk wil ik het virus zsm hebben zodat ik het a) overleef of b) niet."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Ik begin me zo onderhand toch langzaam serieus zorgen te maken.
Heel deze kutzooi daar gaat behalve een hoop zieken, dooien en persoonlijk leed ook gewoon ellende van komen vrees ik.
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden. En dat is dan nog in het gunstigste geval.
Slaapt u lekker allen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik denk dat dit vooral de vocale paupers die toch wel overal tegenin gaan, zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
Beetje wel plaatsvervangende schaamte voor reacties op facebook/twitter van Brabanders. Wat een volk.
In de kringen waar ik kom zijn de meeste mensen er redelijk gelaten onder en gewoon van plan thuis te blijven als 't nodig is.![]()
Tussen je oren, incubatie tijd is minimaal een dag of 8 à 10 tot wel 28 of 32 dagen. gemiddeld een week of twee. Eerder kanbs dat je al wat verkouden aan het worden was en de handdruk je dan over de rand duwde.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Pokkenwijf bij de gemeente ..nu 2 dagen lichte koorts en duizelig"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Goed om te horenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vooral de vocale paupers die toch wel overal tegen zijn, zijn.
In de kringen waar ik kom zijn de meeste mensen er redelijk gelaten onder en gewoon van plan thuis te blijven als 't nodig is.![]()
![]()
Dat is elke dag.. rustig voske ... voor bijna iedereen komt het wel goed, het gaat alleen even kut wordenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Expose ons lekkergvd straks staat svetlana voor mijn neus
gek![]()
![]()
Iemand vroeg in het vorige topic wanneer Italië net zoveel cases had als Nederland (~130). Ik weet niet meer wie het was, maar ik heb het nog even opgezocht:
https://www.theguardian.c(...)irus-outbreak-spread
Op 23 februari waren er dus 150 bekende gevallen in Italië volgens the Guardian. Dat is dus nog geen 2 weken geleden...![]()
Evenstar
![]()
Dus maximaal twee weken tot "shit hits the fan".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:16 schreef Viltje het volgende:
Iemand vroeg in het vorige topic wanneer Italië net zoveel cases had als Nederland (~130). Ik weet niet meer wie het was, maar ik heb het nog even opgezocht:
https://www.theguardian.c(...)irus-outbreak-spread
Op 23 februari waren er dus 150 bekende gevallen in Italië volgens the Guardian.![]()
Ja ik dacht dat 't wel ff handig was om te laten weten dat 'r ook een hele hoop mensen die wel kunnen nadenken in Noord Brabant wonen.quote:![]()
Minstensquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden. En dat is dan nog in het gunstigste geval.
Slaapt u lekker allen.
Houdt het leven spannend.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Hier moet je ook de positieve kanten van zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Sterkere mensen blijven over. Reset voor de samenleving voor milieu, achterstand, zieken en een nieuw besef van leven en vechten.Vakman pur sang![]()
Ik kan wel begrijpen waarom ze zorgmedewerkers testen. Huisartsen en artsen op de spoedeisende hulp hebben de grootste kans om het virus op te lopen. Ik denk dat ze niet iedereen vragen om binnen te blijven omdat ze de situatie willen bevriezen. Ze willen de situatie bevriezen, omdat ze denken dat het virus lokaal wordt verspreid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit ga je krijgen, anarchie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:13 schreef zipcon het volgende:
In Berlijn is een volledige vrachtwagen met 60.000 mondmaskers en desinfectiemiddelen gestolen, bestemd voor het Charité kinderziekenhuis. Treurige zaak.
https://www.rbb24.de/pano(...)ittel-gestohlen.html
Plofkraken op de drogisterijen, zijn de geldmaten eindelijk weer veilig.
Nederland weer een stukje veiliger, aldus de minister.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Heel deze kutzooi daar gaat behalve een hoop zieken, dooien en persoonlijk leed ook gewoon ellende van komen vrees ik.
Slaapt u lekker allen.![]()
![]()
Ik ben een slappe ecto van middelbare leeftijdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier moet je ook de positieve kanten van zien.
Sterkere mensen blijven over. Reset voor de samenleving voor milieu, achterstand, zieken en een nieuw besef van leven en vechten.
RIP aan mijn nabestaanden alvast
vosss is de naam,
Ik ga naar Urk verhuizen, denk ik!quote:
Maar was er niet ergens in Noord-Holland ook een geval?
Ik meen dat er wat ten oosten van Heerhugowaard was? Of was dat alleen maar een verdacht geval?![]()
Ik herinner me een vraaggesprek met Bruins waarin gevraagd werd waarom Duitsland hele ander maatregelen nam dan Nederlandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.
En hoe bruins reageerde...
"doet Duistland het dan verkeerd?"
"ehm nee"
"Doet Nederland het dan verkeerd?"
"ehm nee"
"ja maar wat is het dan?"
"ja nu ja.. wij ehm met iets met feiten en gevallen en euhm... volgende vraag"
Dat was de roadshow, vorige week waarin Gordon en Patty Brard het briefje overhandigden met de eerste patiënt
spin spin spin
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 21:21:23 ]![]()
RIVM heeft het al druk genoeg om de Nederlandse gevallen bij te houden, en de grensoverschrijdende infecties tussen Nederland en Duitsland zijn tot nu toe verwaarloosbaar gebleken. Binnenlandse contacten tussen burgers komen natuurlijk ook veel en veel vaker voor.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.![]()
Dat is mogelijk in een aantal gevallen. Als het bij iedereen blijvende longschade aanrichtte was de mortaliteit eerder 30%. Een aanzienlijk deel van de mensen heeft zelfs niet eens door dat ze besmet zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Autopsie gaf toch blijvende longschade aan? Weet niet of haast maken wel zo wijs is. En de herbesmettelijkheid is ook niet helemaal helder nog.![]()
Was hoorn. Was alleen verdacht. Was loos alarmquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ga naar Urk verhuizen, denk ik!
Maar was er niet ergens in Noord-Holland ook een geval?
Ik meen dat er wat ten oosten van Heerhugowaard was? Of was dat alleen maar een verdacht geval?Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Ahh okee!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef Olga het volgende:
[..]
[..]
Was hoorn. Was alleen verdacht. Was loos alarm![]()
![]()
59 nieuwe case in Belgie, gaat echt hard.
Laptop verplicht moeten meenemen van werk, in afwachting wat het weekend brengt.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Er is maar één ding dat we kunnen doen:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
![]()
Nederlandse bronnen van besmetting:
Noord Italië - meer dan 2 weken geleden
Carnaval - 2 weken geleden
Das Coen und Sander fest - nu!“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Moest ik ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Laptop verplicht moeten meenemen van werk, in afwachting wat het weekend brengt.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is maar één ding dat we kunnen doen:
[ afbeelding ]!!
vosss is de naam,
Ik geloof nergens in.... en dit lijf hier heeft heel veel bodylotion en is tot op heen prima instaat geweest mij te laten overleven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:10 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Jij gelooft in de theorie dat je het maar één keer kan krijgen? Ik hang meer het geloof aan dat de tweede besmetting heftiger zal zijn, dus zit niet te wachten op de eerste besmetting.
En nee (ja) ieder keer dat je ziek wordt is het simpelweg een variant die moet inwe(r)ken.
Op een zeker moment komt daar een eind aan omdat je weerstand is op of kapotgemaakt en uitverkocht met een ticket to heaven.
Natuurlijk zijn er dodelijke virussen die je moet proberen te ontlopen, dat gaat/kan tot op zekere hoogte wanneer het - vooral - gaat om contacten. Ssws is het altijd even verstandig eerst gaan weten wat het vlees is/doet voordat je gaat daten voor een beschuitje.
In het geval hier is het virus niet persé dodelijk en zoals ik het zie een soort extreme vorm van griep die je a) zal moeten overwinnen of b) je zal neermeppen.
Met alles wat ik nu zie, is er geen andere optie. CVan de overheid hoeven we niets te verwachten.
Ik hoop wel dat die in staat is de boel niet al te veel in het honderd km/u te laten lopen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Oh dear, ik was vandaag nog in de Jaarbeurs.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:22 schreef Montagui het volgende:
Nederlandse bronnen van besmetting:
Noord Italië - meer dan 2 weken geleden
Carnaval - 2 weken geleden
Das Coen und Sander fest - nu!
Komt wel dichtbij zo![]()
![]()
Maar worden die mensen goed geteld als ze x weken na hun ‘herstel’ pas overlijden door longproblemen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat is mogelijk in een aantal gevallen. Als het bij iedereen blijvende longschade aanrichtte was de mortaliteit eerder 30%. Een aanzienlijk deel van de mensen heeft zelfs niet eens door dat ze besmet zijn.
Hopen dat we allemaal in die laatste categorie die je noemt zitten."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Alsjeblieft zeg, paniekzaaierquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Ik nietquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben een slappe ecto van middelbare leeftijd
RIP aan mijn nabestaanden alvast![]()
Wil niet zeggen dat ik er op wacht maar dit moest een keer gebeuren.Vakman pur sang![]()
We zullen zien hoe de situatie over 2 weken in Italië is; dan weten we ook hoe het over een maand hier is.quote:
Waarom heeft de WHO overigens nog geen pandemie uitgeroepen?
vosss is de naam,
Mag ik dan bij jou?quote:
#DTVDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Je ziet het daarin gewoon oprukken. Los dat het plaatje wat suggestief appeleert aan dat half nederland nu besmet is. er zijn er iets van 150 op 17.000.000+de rest van het (onbekende) bezoek dus nog minder als bij een gewone griep.quote:
Het goede nieuws is dat gezien het aantal mensen wereldwijd het nog allezins meevalt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ben kalm. Weet je wat het probleem is? Dat ik er niet heel erg gerust op ben. Met dit virus. En toestanden. En alles. Maar verder gaat het wel hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kalm aan vosss... kalm aan... probeer te lachen, dat is gezond
vosss is de naam,
Denk dat Nederland daar te nuchter voor is...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:25 schreef vosss het volgende:
[..]
We zullen zien hoe de situatie over 2 weken in Italië is; dan weten we ook hoe het over een maand hier is.
Waarom heeft de WHO overigens nog geen pandemie uitgeroepen?
Het RIVM adviseert tot nu toe vooral geen voedsel in te slaanAls je het krijgt, en iedereen heeft het straks moet je maar kijken hoe je aan eten komt
![]()
Dat is wel goed nieuws inderdaad. Meer goed nieuws aub. Ik hou van goed nieuws.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:
Het goede nieuws is dat gezien het aantal mensen wereld, wijd het noig allezin meevalt.
vosss is de naam,
Dat lachen vergaat je wel:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kalm aan vosss... kalm aan... probeer te lachen, dat is gezondEn gewoon 3 weken lang iedereen besmetten en dan pas ziek worden.quote:35 MINUTEN GELEDEN
Studenten Vindicat krijgen bij thuiskomst voorlichting GGD
De studenten van studentenvereniging Vindicat krijgen bij thuiskomst in Groningen voorlichting van de GGD. De groep vertrok vandaag met 14 bussen vanuit Noord-Italië en komt morgen in de loop van de ochtend aan. Geen van de Vindicaters vertoonde bij vertrek ziekteverschijnselen, waardoor niemand achter hoefde te blijven in Italië.
Toch wil de GGD Groningen de groep van 900 wintersporters bij thuiskomst informeren over het coronavirus, voor het geval ze alsnog symptomen krijgen. Ze krijgen daarom voorlichting over wat ze moeten doen als ze alsnog ziek worden.
Studenten die luchtwegklachten hebben, worden bij thuiskomst meteen getest op het virus. Wie geen klachten heeft, hoeft niet getest te worden.
We hebben het hier over 900 mogelijke dragers van het virus.
Een soort invasie is het eigenlijk.![]()
![]()
Misschien een aantal dagen het nieuws over het virus vermijden? De samenleving gaat echt niet instorten. Is tijdens de Spaanse griep ook niet gebeurd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Dood gaan, ga je maar één keer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is wel goed nieuws inderdaad. Meer goed nieuws aub. Ik hou van goed nieuws.![]()
Klopt het dat er in Iran plots 1234 case zijn bijgekomen op één dag tijd?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Ok, boks man... op 2 meter afstandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben kalm. Weet je wat het probleem is? Dat ik er niet heel erg gerust op ben. Met dit virus. En toestanden. En alles. Maar verder gaat het wel hoor.![]()
![]()
ik denk dat als je niet tot de risicogroepen behoort je gewoon je leven kan doorzetten maar uit de buurt proberen te blijven bij de zwakkere mensen. Dus nu gaan hamsteren ?![]()
Het is toch maar een griepjequote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:
Net nu ik dacht dat het RIVM eindelijk maatregelen durfde te nemen hebben zij het alweer lopen downplayen. Wat een gasten ooken niet erg dodelijk toch...
![]()
![]()
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Euh dan ga je gewoon naar de supermarkt toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:29 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Denk dat Nederland daar te nuchter voor is...
Het RIVM adviseert tot nu toe vooral geen voedsel in te slaanAls je het krijgt, en iedereen heeft het straks moet je maar kijken hoe je aan eten komt
Vakman pur sang
Forum Opties Forumhop: Hop naar: