quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En terecht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:36 schreef quirina het volgende:
Je mag niet eens met je hoestje naar je huisarts toe.![]()
Mooi. Ik zei eerder deze week al dat ik nergens een cardioloog met die naam kon vinden. Hopelijk is dit een les dat er veel meer fake nieuws dan echt nieuws op social media voorbij komt en je kritisch naar je bronnen moet kijken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:30 schreef Wereldgozer het volgende: Cardio Jacco is een fakeaccount (GeenStijl) @:zipportal
My friends all drive horses![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Beetje wel plaatsvervangende schaamte voor reacties op facebook/twitter van Brabanders. Wat een volk.![]()
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mooi. Ik zei eerder deze week al dat ik nergens een cardioloog met die naam kon vinden. Hopelijk is dit een les dat er veel meer fake nieuws dan echt nieuws op social media voorbij komt en je kritisch naar je bronnen moet kijken.![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)ionale-opdracht.html
Op 1.47. RIVM is er nog van overtuigd dat men ''het virus de kop in kan drukken''. uhuh![]()
NOS=waarheidquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...Vakman pur sang![]()
Korte samenvatting? Heb geen FB namelijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
Beetje wel plaatsvervangende schaamte voor reacties op facebook/twitter van Brabanders. Wat een volk.![]()
Lopen kennelijk standaard 3 weken achter op de realiteitquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef SunZomer het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)ionale-opdracht.html
Op 1.47. RIVM is er nog van overtuigd dat men ''het virus de kop in kan drukken''. uhuh![]()
Van die posts over aanstellers en onzin lala etc.?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
Neemt niet weg dat die cijfers gewoon uit gaan komenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef Maver24 het volgende:
Die Jacco is gewoon een fake account dus. Waarom wist niemand dat hier eerder?![]()
Hier zijn we te druk met boos zijn op het RIVMquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef Maver24 het volgende:
Die Jacco is gewoon een fake account dus. Waarom wist niemand dat hier eerder?Jacco's tweets hielpen ons daarbij
![]()
![]()
Rutte be like:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
WHO schreeuwt van de daken dat er ingegrepen moet worden.
Rutte: Boeien, we zijn lekker nuchter, YOLO.![]()
![]()
Ik ben er van overtuigd dat het gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Mwa we hebben qua inwoners in Europa ongeveer de helft tov China, maar aan de andere kant hier gaan geen steden op lockdown. Misschien dat het nog gaat gebeuren ook
Vooral ook omdat ik de Chinese cijfers nog steeds niet geloof.
Ben ook over het punt heen om me zorgen te maken. Het is zinloos met deze (overwegend) arrogante bevolking / overheid, Misschien dat men het bij het volgende virus wél serieus gaat nemen? ()
IK ga er hoogstwaarschijnlijk niet aan dood.
Dat is het enige positieve dat ik er uit kan halen.
Mijn ouders hebben kans het loodje te leggen (85 / 80, is maar griepje-mensen, care)
![]()
![]()
Het feit dat een deel hier blind in die fake jacco loopt zegt genoeg. En dat met die Jaccodude is echt niet de enige.
Treurig sentiment hangt hier. Heel treurig.![]()
Ik moest vanochtend op de longpoli zijn voor een uitslag van onderzoek (geen longklachten overigens).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik baal nu ook dat ik in een ziekenhuis werk moet ik zeggen. Vooral als ik zie hoe laconiek mijn collega's zijn en extra hygiëne regels grotendeels negeren.
Bij het weggaan kreeg ik een hand toegestoken die ik maar even geweigerd heb. Persoon had er zelf ook geen erg in, snap ook wel dat het echt ingebakken zit.![]()
Gelukkig begint het topic te stralen nu jij er bent.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het feit dat een deel hier blind in die fake jacco loopt zegt genoeg. En dat met die Jaccodude is echt niet de enige.
ahahah nee dat zijn ze immers zelf alquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Over Brabanders moeten we geen grapjes maken.
ahahha
ahaha
hihi
ok... sorry![]()
Ik vind het wel gezellig hier eigenlijkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar hier pak aan .. een zakdoekje voor je traantjes![]()
![]()
Klopt. Normaalgesproken wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelukkig begint het topic te stralen nu jij er bent.![]()
Het zijn geen Duitsers toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef KingRadler het volgende:
Over Brabanders moeten we geen grapjes maken.![]()
![]()
Mensen reageren graag op.angst, zoals schapen achter elkaar verdrinken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Treurig sentiment hangt hier. Heel treurig.Vakman pur sang![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Meeste positieve dat ik er uit haal is dat dit geen super dodelijke/besmettelijke virus is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef asco het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat het gaat gebeuren.
Vooral ook omdat ik de Chinese cijfers nog steeds niet geloof.
Ben ook over het punt heen om me zorgen te maken. Het is zinloos met deze (overwegend) arrogante bevolking / overheid, Misschien dat men het bij het volgende virus wél serieus gaat nemen? ()
IK ga er hoogstwaarschijnlijk niet aan dood.
Dat is het enige positieve dat ik er uit kan halen.
Mijn ouders hebben kans het loodje te leggen (85 / 80, is maar griepje-mensen, care)
Ik hoop dat de wereld hier iets van leert en bij een volgende uitbraak wat beter handelt.![]()
Maar je kan bijna niks vertrouwen, want het RIVM komt ook steeds met uitspraken die feitelijk niet kloppen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mooi. Ik zei eerder deze week al dat ik nergens een cardioloog met die naam kon vinden. Hopelijk is dit een les dat er veel meer fake nieuws dan echt nieuws op social media voorbij komt en je kritisch naar je bronnen moet kijken.![]()
Echt hequote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...![]()
![]()
Hard nodig. Uitverkocht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig hier eigenlijk![]()
Maar hier pak aan .. een zakdoekje voor je traantjesEn dat voor een griepje.
![]()
Arm Italië.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
Kijkje in de Intensive Care in Italie (video):
https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0
[..]
Ik hoop zo dat dit ons bespaard gaat blijven.
Maar binnenkort hier ook. Er is althans geen reden om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn. Daar helpt onze 'nuchterheid' helemaal niks aan.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Ja niet iedereen ligt eenzaam te rukken op zijn zolderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hard nodig. Uitverkocht.En dat voor een griepje.
![]()
NPO2 om 21.30 straks Nieuwsuur met RIVM over situatie in Noord Brabant.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Echt he? Vooral die van het goedkoopste merkquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hard nodig. Uitverkocht.En dat voor een griepje.
![]()
![]()
De hond doet graag mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja niet iedereen ligt eenzaam te rukken op zijn zolder![]()
Brabant is verloren.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:47 schreef Felixa het volgende:
NPO2 om 21.30 straks Nieuwsuur met RIVM over situatie in Noord Brabant.![]()
Had ik dat nou net gedroomd dat Rutte op journaal was en dat volgens hem handen geven geen enkel probleem was? Was dat actueel nieuws of van maanden geleden iets over handen geven weigeraars?![]()
Die zijn aan het zuipen in Groningen vanavond. Wat denk jij?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Cactus1 het volgende:
Is er eigenlijk een update over de Vindicaters en de arme buschauffeurs?Vakman pur sang![]()
Ik dacht dat ze nog onderweg zouden zijn..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die zijn aan het zuipen in Groningen vanavond. Wat denk jij?![]()
Champignon-cremequote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je moet die doekjes bewaren als prep-stock
minuutje in heet water en cup-a nou ja... dit dat![]()
![]()
Corona brengt Smack10 en cactus terug
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go![]()
Stoppen in Noord Brabant.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Cactus1 het volgende:
Is er eigenlijk een update over de Vindicaters en de arme buschauffeurs?![]()
Fok is tegenwoordig net een grote familie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Corona brengt Smack10 en cactus terug![]()
Gelukkig was dat vroeger anders.![]()
![]()
Dat is één van de maatregelen van het RIVM om paniek onder de bevolking te voorkomen --> afleiding.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
![]()
Aaah toch, ik dacht al..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik hoorde net 3 B-52's overvliegen....![]()
Die twee zijn ab-so-luut niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Klopt, maar dit geldt ook voor mensen die met NOS linkjes komen zwaaien als de ultieme waarheid...My friends all drive horses![]()
Post 'm in het topic van de voordelen van coronaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Hai![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: