Dus maximaal twee weken tot "shit hits the fan".quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:16 schreef Viltje het volgende:
Iemand vroeg in het vorige topic wanneer Italië net zoveel cases had als Nederland (~130). Ik weet niet meer wie het was, maar ik heb het nog even opgezocht:
https://www.theguardian.c(...)irus-outbreak-spread
Op 23 februari waren er dus 150 bekende gevallen in Italië volgens the Guardian.
Ja ik dacht dat 't wel ff handig was om te laten weten dat 'r ook een hele hoop mensen die wel kunnen nadenken in Noord Brabant wonen.quote:
Minstensquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden. En dat is dan nog in het gunstigste geval.
Slaapt u lekker allen.
Hier moet je ook de positieve kanten van zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Totale ineenstorting der westerse samenleving hoort gewoon tot de mogelijkheden. En dat is dan nog in het gunstigste geval.
Ik kan wel begrijpen waarom ze zorgmedewerkers testen. Huisartsen en artsen op de spoedeisende hulp hebben de grootste kans om het virus op te lopen. Ik denk dat ze niet iedereen vragen om binnen te blijven omdat ze de situatie willen bevriezen. Ze willen de situatie bevriezen, omdat ze denken dat het virus lokaal wordt verspreid.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Ik snap sowieso niet hoe ze het nou precies voor zich zien.
Ze vragen iedereen met klachten om thuis te blijven, zodat ze de situatie "bevriezen". Tot zo ver snap ik het nog, want ze vragen dus alle lagen van de bevolking om hetzelfde te doen.
Daarna gaan ze alle zorgmedewerkers met klachten testen op corona. Ze pikken er dus één bevolkingslaag uit om te testen en dan weten ze hoe de situatie is in de hele provincie?
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.quote:
Dit ga je krijgen, anarchie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:13 schreef zipcon het volgende:
In Berlijn is een volledige vrachtwagen met 60.000 mondmaskers en desinfectiemiddelen gestolen, bestemd voor het Charité kinderziekenhuis. Treurige zaak.
https://www.rbb24.de/pano(...)ittel-gestohlen.html
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Ik begin me zo onderhand toch langzaam serieus zorgen te maken.
Heel deze kutzooi daar gaat behalve een hoop zieken, dooien en persoonlijk leed ook gewoon ellende van komen vrees ik.
Slaapt u lekker allen.
Ik ben een slappe ecto van middelbare leeftijdquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier moet je ook de positieve kanten van zien.
Sterkere mensen blijven over. Reset voor de samenleving voor milieu, achterstand, zieken en een nieuw besef van leven en vechten.
Ik ga naar Urk verhuizen, denk ik!quote:
Ik herinner me een vraaggesprek met Bruins waarin gevraagd werd waarom Duitsland hele ander maatregelen nam dan Nederlandquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.
RIVM heeft het al druk genoeg om de Nederlandse gevallen bij te houden, en de grensoverschrijdende infecties tussen Nederland en Duitsland zijn tot nu toe verwaarloosbaar gebleken. Binnenlandse contacten tussen burgers komen natuurlijk ook veel en veel vaker voor.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans dat ze die stukjes DL er niet bij ingetekend hebben. Alsof het virus grenzen kent.
Dat is mogelijk in een aantal gevallen. Als het bij iedereen blijvende longschade aanrichtte was de mortaliteit eerder 30%. Een aanzienlijk deel van de mensen heeft zelfs niet eens door dat ze besmet zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Autopsie gaf toch blijvende longschade aan? Weet niet of haast maken wel zo wijs is. En de herbesmettelijkheid is ook niet helemaal helder nog.
Was hoorn. Was alleen verdacht. Was loos alarmquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ga naar Urk verhuizen, denk ik!
Maar was er niet ergens in Noord-Holland ook een geval?
Ik meen dat er wat ten oosten van Heerhugowaard was? Of was dat alleen maar een verdacht geval?
Ahh okee!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef Olga het volgende:
[..]
[..]
Was hoorn. Was alleen verdacht. Was loos alarm
Er is maar één ding dat we kunnen doen:quote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:14 schreef vosss het volgende:
Ik begin me zo onderhand toch langzaam serieus zorgen te maken.
Heel deze kutzooi daar gaat behalve een hoop zieken, dooien en persoonlijk leed ook gewoon ellende van komen vrees ik.
Slaapt u lekker allen.
Moest ik ookquote:Op vrijdag 6 maart 2020 21:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Laptop verplicht moeten meenemen van werk, in afwachting wat het weekend brengt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |