De staat Ohio bepaalt niets maar indiceert slechts. Hetzelfde kan je zeggen voor andere swingstates, Florida zat er de afgelopen 12 verkiezingen maar 1 keer 'naast' bijvoorbeeld. Ohio is overrated, het is gewoon wachten tot de eerste presidentsverkiezing waarin Ohio mis zit - die laat nog op zich wachten omdat er niet zo heel veel spannende verkiezingen zijn + er überhaupt maar eens in de 4 jaar verkiezingen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 02:57 schreef KI1234 het volgende:
De staat Ohio bepaalt vrijwel altijd de winnende kandidaat van de verkiezingen in die zin dat hun electorale keuze bijna altijd overeenkomt met wie uiteindelijk in de rest van het land wint. Tenminste is dat in de moderne geschiedenis zo.
Ik zie Ohio niet op een Biden of Sanders stemmen. Helaas.
Dat weten we in november. Als hij herkozen wordt is het een prima verkooppraatje.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:24 schreef Ulx het volgende:
Stem op Trump en je raakt je ACA kwijt. Ik vind het geen goed verkooppraatje.
Het valt simpelweg te beantwoorden met "resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
De staat Ohio bepaalt niets maar indiceert slechts. Hetzelfde kan je zeggen voor andere swingstates, Florida zat er de afgelopen 12 verkiezingen maar 1 keer 'naast' bijvoorbeeld. Ohio is overrated, het is gewoon wachten tot de eerste presidentsverkiezing waarin Ohio mis zit - die laat nog op zich wachten omdat er niet zo heel veel spannende verkiezingen zijn + er überhaupt maar eens in de 4 jaar verkiezingen zijn.
In feite is die hele Ohio-statistiek gebaseerd op 2-3 meetpunten, waarvan 1992,2000,2004 dan de enige voorbeelden zijn. Frappant is ook dat 2000 & 2004 vrijwel identieke electorale uitslagen vertoonden, dus dat kan je net zo goed als 1 meetpunt beschouwen.
De verkiezing die daarvoor het meest in de buurt komt is wellicht 1960, en toen zat Ohio er gewoon naast (en stemde Texas nog op de Democraten). De overige verkiezingen waren vooral landslides, zeker in de jaren 60-80, en sinds de jaren '90 wordt er in veel staten gewoon altijd langs dezelfde kleur gestemd op die paar 'swing states' na.
Die Ohio-statistiek zegt zo ontzettend weinig.
Was het niet de democratische partij die genoeg had van oude witte mannen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:42 schreef klappernootopreis het volgende:
Fox news gaf aan dat de race tussen de democraten nu tussen twee "oudjes" zal gaan. Ze vergaten er bij te zeggen dat er al een bejaarde in het witte huis zit.
Blijkbaar niet, je hebt niet door dat deze twee mannen verkozen worden door de kiezers van de democratische partij?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Was het niet de democratische partij die genoeg had van oude witte mannen?
mislukte deflectie dusquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, je hebt niet door dat deze twee mannen verkozen worden door de kiezers van de democratische partij?
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:54 schreef Chivaz het volgende:
Niet bij de Republikeinen die in mijn ogen de intentie hebben verder te kijken dan ras of geslacht.
Of die series waar een zwarte acteur een origineel blank personage speelt. Ze kijken immers verder dan alleen de huidskleur. Toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
Dan zullen de Nederlandse Trumpfans zich ook maar weinig druk maken om de kleur van Zwarte Piet.
... en toen ging de wekker.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:54 schreef Chivaz het volgende:
https://thehill.com/homen(...)ls-are-all-white-men
https://www.theroot.com/t(...)esident-i-1822560003
https://www.nytimes.com/2(...)2020-white-male.html
Het is vooral een dingetje dat speelt bij de Dems en hun kiezers.
Niet bij de Republikeinen die in mijn ogen de intentie hebben verder te kijken dan ras of geslacht.
Aah vandaar dat 90+% van de zwarte bevolking op een democraat stemt daarquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:54 schreef Chivaz het volgende:
Dat is juist de ironie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Aah vandaar dat 90+% van de zwarte bevolking op een democraat stemt daar
Waarom valt jou dat op?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
De stagiairs van het witte huis.
Valt iets op, oh partij die niet naar kleur kijkt?
Zo zijn ze gedrild door o.a. CNN.quote:
Deze act nog steeds volhouden.quote:
En het zijn leden van de Trump-cultus die er hysterisch van worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef Chivaz het volgende:
Ik kan dus wederom concluderen dat ras wel degelijk van belang is bij de Democraten.
"Zie je wel, je bent zelluf razzist"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Deze act nog steeds volhouden.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Was het niet de democratische partij die genoeg had van oude witte mannen?
Zelf beginnen over huidskleur met je 'witte mannen'.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef Chivaz het volgende:
Ik kan dus wederom concluderen dat ras wel degelijk van belang is bij de Democraten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |