Niet alleen bij wiskunde.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
sommige mensen hebben niet zo opgelet met wiskunde
Zijn er al ziekenhuizen vrijgegeven?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:00 schreef koemleit het volgende:
[..]
Die sluitingen vallen wel mee,
wordt bekeken wie er allemaal besmet zou kunnen zijn, die worden getest (en uit voorzorg in quarantaine neem ik aan).
daarna gaat ziekenhuisje gewoon weer open.
Dat was niet bekend. Het ging hier om gevallen in de tijd dat men nog niet wist dat er corona in Nederland was.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:16 schreef tesssssssss het volgende:
[.
[..]
Je gaat toch niet iemand ertussen leggen die een virus draagt dat voor die anderen dodelijk is?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:20 schreef DustPuppy het volgende:
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
Samengevat: Het muteert sneller dan initieel verwacht en er zijn inmiddels 2 specifieke typen te onderscheiden, L en S (waarvan S de oorspronkelijke is).
OP bijgewerkt!quote:
Collega van mij is gistermiddag uit voorzorg naar huis gestuurd omdat ze recent terugkwam uit Oostenrijk en enkele keren in Italie was geweest. Geen klachten (vooralsnog), maar puur voorzorg en omdat er wat lichte paniek ontstond bij collega's op de afdeling.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:17 schreef Ssjaapje het volgende:
Mijn directe collega is daarstraks veiligheidshalve naar huis gestuurd, omdat ze hier alles onder zat te hoesten zonder hand of elleboog voor de mond.
Ze zal wsl niet getest worden, maar enige juiste aktie van de leidinggevende denk ik... En btW, dit is in België
Ik zal eens proberen zo.quote:
Je vergeet dat Italië op één dag van 9 naar 76 sprong.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:54 schreef riazop het volgende:
het lijkt erop dat de wiskunde ons leert:
Niets doen (Belgie, NL) = + 80% per 24 uur
Iets doen (Italie, Duitsland, Frankrijk) = + 60% per 24 uur
Veel doen (China) = + 20 daarna > 2 % per 24 uur
Ja, hèhè uiteindelijk zal het ziekenhuis inderdaad wel weer open gaan. Dat is ook het punt niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:00 schreef koemleit het volgende:
[..]
Die sluitingen vallen wel mee,
wordt bekeken wie er allemaal besmet zou kunnen zijn, die worden getest (en uit voorzorg in quarantaine neem ik aan).
daarna gaat ziekenhuisje gewoon weer open.
Dank je. Voeg hem vanavond toe.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:31 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dit is een leuke voor het parodietopic. @:lenny_leonard
Daarom is het toch wel fijn om zelf enige voorraad aan voedsel in huis te hebben. Maandenlang is niet nodig, maar als je vanaf vanmiddag in thuisquarantaine moet en wegens drukte pas maandag boodschapjes bezorgd krijgt, is het wel fijn om jezelf en je gezin/huisgenoten in de tussentijd enigszins fatsoenlijk te kunnen voeden. Scheelt paniek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Beetje zoals met de mondkapjes. De mensen in quarantaine hebben het echt nodig, maar alle tijdslots worden nu al geclaimd door 'paniekzaaiers'.
Ja https://www.rtvutrecht.nl(...)met-coronavirus.htmlquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:04 schreef Kyran het volgende:
Kan nieuws trouwens niet volgen. Is er al iets in media verschenen over de twee gevallen bij Diak?
Die zijn aan het bedenken hoe ze gaan uitleggen dat het aantal bijna verdubbeld is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:05 schreef Chia het volgende:
Nog steeds geen nieuwe cijfers van het RIVM
Dat is hetgeen het gros hier al weken aan het roepen is. Wij zijn totaal niet voorbereid en ons hele zorgapparaat gaat onherroepelijk vastlopen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:45 schreef nostra het volgende:
Over de capaciteit van Nederlandse ziekenhuizen:
[..]
Bron
Of op de media aan het kijken hoeveel gevallen ze niet meer kunnen ontkennen!quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die zijn aan het bedenken hoe ze gaan uitleggen dat het aantal bijna verdubbeld is.
+ nog deze 2 in Rotterdam die net bekend zijn gemaakt https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
34. 56-jarige man uit Naarden
35. 45-jarige man uit Blaricum
Thanks!quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:05 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja https://www.rtvutrecht.nl(...)met-coronavirus.html
Daar kan ik geen mededelingen over doen helaas.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Klant uit Milaan mag ik aannemen?
Zeker wel. Ik reis iedere week een aantal dagen naar het buitenland.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze begrijp ik niet, je woont dus niet in NL?
"We hebben besloten dat 1x per maand voldoende is om het publiek te informeren"quote:
Nee, uit het hele land. Vandaar dat we inmiddels verspreid over Nederland verschillende besmettingshaarden hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:55 schreef maily het volgende:
[..]
Die kwamen niet allemaal uit Groningen.
Omdat dat een angstig vooruitzicht is, dat kan men niet handelen, dus lacht men het weg.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is hetgeen het gros hier al weken aan het roepen is. Wij zijn totaal niet voorbereid en ons hele zorgapparaat gaat onherroepelijk vastlopen.
Mensen die dit stelselmatig weglachen of ontkennen zou ik willen vragen waarom zij denken dat wij in godsnaam dergelijke aantallen besmettingen niet zouden halen. Dit ook kijkend naar andere landen. Die, in tegenstelling tot Nederland, wèl maatregelen treffen mbt quarantaine en bijeenkomsten afgelasten en scholen sluiten etc.
Waarom kan dit gegeven er bij een hoop mensen niet in? Ik vraag me dat serieus af. Je hoeft echt geen geleerde te zijn om te zien wat voor problemen ons te verwachten staan.
Bij mij over 12 minuten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Wanneer krijg jij corona?
Aankomende maandag
Het virus gaat bij jou aankomende maandag toeslaan. Hoe? Dat kunnen we je nog niet helemaal vertellen, maar het heeft iets te maken met je voorliefde voor het likken aan deurklinken van kinderdagverblijven in Sittard.
Het was leuk jullie gekend te hebben, doeiiii
Wiskunde houdt geen rekening met valsspelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:54 schreef riazop het volgende:
het lijkt erop dat de wiskunde ons leert:
Niets doen (Belgie, NL) = + 80% per 24 uur
Iets doen (Italie, Duitsland, Frankrijk) = + 60% per 24 uur
Veel doen (China) = + 20 daarna > 2 % per 24 uur
L als in Light en S als in Severe?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:20 schreef DustPuppy het volgende:
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
Samengevat: Het muteert sneller dan initieel verwacht en er zijn inmiddels 2 specifieke typen te onderscheiden, L en S (waarvan S de oorspronkelijke is).
Kan een mod deze even toevoegen in de OP aub? Mijn laptop is leeg en op mn telefoon lukt het niet goedquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:07 schreef LTVDK het volgende:
Ik mis deze 2 nog in de OP
[..]
+ nog deze 2 in Rotterdam die net bekend zijn gemaakt https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/
36. Rotterdam
37. Rotterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |