quote:Wat is het verschil tussen thuisisolatie en quarantaine?
Thuisisolatie is niet hetzelfde als quarantaine. Beide maatregelen zijn bedoeld om te voorkomen dat het coronavirus wordt verspreid, maar er is één belangrijk verschil. Personen die ziek zijn, worden in isolatie gehouden. Afhankelijk van de ziekteverschijnselen en de besmettelijkheid worden ziektedragers thuis of in een ziekenhuis behandeld.
Personen die niet ziek zijn, maar wel in contact zijn geweest met een patiënt met het coronavirus worden in thuis quarantaine geplaatst. Zij zijn niet besmettelijk, maar worden uit voorzorg in quarantaine gehouden tot de incubatietijd van twee weken is verstreken. Als ze in die periode niet ziek worden, wordt de quarantaine opgeheven.
https://www.omroepwest.nl(...)etting-hoe-werkt-dat
Het officiële document van het RIVM:quote:Een greep uit de eisen voor thuisisolatie:
De basisregels
Je mag vanzelfsprekend niet de deur uit. In de tuin of op het balkon zitten mag wel, zolang daar geen anderen zijn.
Je mag geen bezoek ontvangen, behalve van de huisarts en de GGD. Ook eventuele huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Zij moeten ook thuisblijven.
Je moet zorgen voor 'goede hygiëne'. Dat betekent vaak en goed je handen wassen dus, maar ook elke dag grondig je kamer, badkamer en toilet schoonmaken (zie onderaan dit artikel).
De GGD bepaalt hoe lang de thuisisolatie duurt. Meestal is dit twee weken.
Regels over het contact met huisgenoten
Je blijft zoveel mogelijk op je kamer. Je huisgenoten mogen daar zo min mogelijk komen. Je slaapt alleen (tenzij je partner het virus ook heeft opgelopen en nog steeds ziek is).
Je hebt zo min mogelijk contact met je huisgenoten en blijft op 2 meter afstand van ze. Knuffelen, zoenen en seks zijn verboden.
Je gebruikt je eigen spullen: apart bestek, borden, bekers, glazen, tandenborstel en handdoeken
Je hebt eigenlijk een aparte badkamer en apart toilet nodig. Heb je die niet, dan moet je die ruimtes elke dag schoonmaken en minstens een half uur ventileren.
Huisgenoten dragen wegwerphandschoenen als ze toch in je kamer komen, en als ze in de weer zijn met jouw was, vaat of afval.
De GGD belt elke dag om te checken hoe het met de gezondheid van je huisgenoten gaat.
Mondkapjes voor jou en anderen
Als er iemand op je kamer komt, bijvoorbeeld je huisgenoot of de dokter, moet diegene een speciaal mondmasker dragen.
Als jij de kamer uit moet, bijvoorbeeld om naar de wc te gaan, moet jij een ook een speciaal mondmasker dragen.
De schoonmaakregels
Je moet elke dag de badkamer en toilet schoonmaken, maar ook zaken als kranen en nachtkastjes.
Zogenaamde 'handcontactpunten' zoals lichtknopjes en deurklinken moet je eerst poetsen met gewoon schoonmaakmiddel en daarna met bleek.
Dat alles moet je doen met schoonmaakhandschoenen aan, die je daarna weggooit.
Ook de schoonmaakdoek gaat daarna de vuilnisbak in.
Je kleding moet je wassen op 60 graden, apart van kleding van eventuele huisgenoten.
Ook je vaat moet je apart doen, niet samen met de afwas van anderen.
https://www.nu.nl/coronav(...)ijk-op-je-kamer.html
Wij, Beatrix der Nederlanden ...quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:02 schreef trein2000 het volgende:
https://wetten.overheid.n(...)9-07-01&g=2019-07-01
Lid 3
Neen. Die wet zal zijn getekend door Beatrix. Nieuwe wetten hebben uiteraard wel Willem er staan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:22 schreef maily het volgende:
[..]
Wij, Beatrix der Nederlanden ...
Moet dat niet aangepast worden naar Willen-Alexander?
Dus als je partner zo slecht gaat dat je je eigen kamer moet verlaten dan moet je eerst zelf een chirurgisch masker opzetten. En daar overheen een FFP1 masker omdat je de ander zijn kamer opgaat. Anders krijg je visite in het kader van Lid 3. Welkom.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:02 schreef trein2000 het volgende:
Lid 3
Dit sowieso al niet 2 keer daags doenquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:28 schreef Seven. het volgende:
Elke dag de badkamer grondig schoonmakendoei
Met 39 graden koortsquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:28 schreef Seven. het volgende:
Ik snap best dat je moet thuisblijven, samen met je 'huisgenoten' maar dat is wat anders dan doen alsof er Walkers in je huis bivakkeren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:25 schreef Momo het volgende:
Je snapt dat ziekenhuizen maar beperkt plek hebben voor zieken en de ze het liefst dus geen milde gevallen in het ziekenhuis hebben? Jij kan je leven niet 2 weken aanpassen zodat je geen gevaar meer bent voor anderen? Nou lekker dan.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Die wet zal zijn getekend door Beatrix. Nieuwe wetten hebben uiteraard wel Willem er staan.
Dat klinkt als onttrekking aan de gehele maatregel van quarantaine/isolatie, m.a.w. je piept er tussenuit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:02 schreef trein2000 het volgende:
Lid 3
"Maar u blijft zoveel mogelijk in je eigen kamer".quote:
Ik zat al te zoeken maar ik kan geen definitie van onttrekken vinden. Maar mij lijkt dat je je onttrekt aan een maatregel als je het effect daarvan teniet doet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat klinkt als onttrekking aan de gehele maatregel van quarantaine/isolatie, m.a.w. je piept er tussenuit.
Maar wie checkt of je elk uur alle deurklinken en ladeknoppen in de bleek zet? Hangen ze camera's op in je huis?
Je zou banger worden voor het dwingende oog van Vader Staat dan voor de ziekte die je onder de leden hebt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:43 schreef Eix het volgende:
"Maar u blijft zoveel mogelijk in je eigen kamer".
Of je nu wel of niet gaat poetsen, goed doe je het sowieso niet. Tenzij je in de badkamer-met-wc slaapt.
Eerst dus even naar de supermarkt voordat je gaat schoonmakenquote:Pak hiervoor een nieuwe emmer met 5 liter water. Doe hier 125 milliliter
bleekwater in, dat is een koffiekopje vol. Bleekwater kunt u in de supermarkt kopen.
Hoe kun je de kinderen nou 'veilig' naar opa en oma sturen als de ouders zelf mogelijk besmet zijn en in isolatie moeten worden gezet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:02 schreef Koral het volgende:
https://www.youtube.com/p(...)9ScWae31bGb-r1ebC7JA
De praktijk; kinderen naar opa en oma. Leven in gescheiden kamers, met elkaar beeldbellen, op minimaal 2 afstand van elkaar eten, beschermende kleding bij het schoonmaken, etc.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja hoor, ff mn shirtjes op 60c wassen..
No way haha
Geen idee, maar veilig thuis blijven voor de kinderen is er ook niet bij?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe kun je de kinderen nou 'veilig' naar opa en oma sturen als de ouders zelf mogelijk besmet zijn en in isolatie moeten worden gezet?
Dus als je beiden ziek bent, maar 1 van de twee is eerder genezen moet die alsnog de ander gaan ontlopen?quote:Je slaapt alleen (tenzij je partner het virus ook heeft opgelopen en nog steeds ziek is).
Gewoon die AOW-trekkende oudjes ziek maken via de kleinkinderen, is de VVD ook weer blij.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef Koral het volgende:
Geen idee, maar veilig thuis blijven voor de kinderen is er ook niet bij?
True.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:58 schreef Speekselklier het volgende:
Als er een ziek is en de ander thuis moet blijven is het ook wel prettig dat die wat te doen heeft. Twee weken thuis vervelen is ook niet alles.
Klopt. Je kan namelijk opnieuw besmet raken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus als je beiden ziek bent, maar 1 van de twee is eerder genezen moet die alsnog de ander gaan ontlopen?
Boodschappen bezorgdienst inschakelen en afspreken dat ze het voor je voordeur droppen en dan zelf naar buiten gaan als de bezorger alweer op minstens 2 m afstand is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. Je kan namelijk opnieuw besmet raken.
Mijn grootste vraag is eigenlijk hoe je aan je boodschappen komt als je:
- niet zelf naar buiten mag
- je huisgenoten dit ook niet mogen
- je geen gasten mag ontvangen behalve GGD en huisarts
De enige optie die ik zie is dat de mensen van de GGD of de huisarts je boodschappen doet.
Ik verveel me nooit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:58 schreef Speekselklier het volgende:
Als er een ziek is en de ander thuis moet blijven is het ook wel prettig dat die wat te doen heeft. Twee weken thuis vervelen is ook niet alles.
Volksvijand Nummer Een gespot!quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:01 schreef -river- het volgende:
Ik ga mijn meubels enz. niet kapot maken met gloor en mijn kleding met wassen op 60 graden. Ook ga ik zeker niet iedere dag de badkamer schoonmaken.
Ik heb nog een hele plank Russische Bibliotheek staan, kom ik daar eindelijk eens aan toe.quote:
Als iemand dusdanig ziek is dat thuis isolatie niet mogelijk is dan gaat die persoon in een ziekenhuis behandeld worden.quote:Afhankelijk van de ziekteverschijnselen en de besmettelijkheid worden ziektedragers thuis of in een ziekenhuis behandeld.
Je mag de kinderen ook thuis laten; lekker ziek laten worden. Wie weet scheelt het straks nog kinderbijslag. VVD ook blij?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon die AOW-trekkende oudjes ziek maken via de kleinkinderen, is de VVD ook weer blij.
In dat geval vooral D66.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:10 schreef Koral het volgende:
Je mag de kinderen ook thuis laten; lekker ziek laten worden. Wie weet scheelt het straks nog kinderbijslag. VVD ook blij?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 04:24 schreef Ringo het volgende:
Ik bepaal zelf wel of ik mijn lief mag zoenen of knuffelen besmetten.
Je kan toch aan vrienden of familie vragen boodschappen te doen, en die voor je deur te laten leggen? Als ze dan weg zijn, haal je de boodschappen binnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. Je kan namelijk opnieuw besmet raken.
Mijn grootste vraag is eigenlijk hoe je aan je boodschappen komt als je:
- niet zelf naar buiten mag
- je huisgenoten dit ook niet mogen
- je geen gasten mag ontvangen behalve GGD en huisarts
De enige optie die ik zie is dat de mensen van de GGD of de huisarts je boodschappen doet.
Als het RIVM meebetaalt aan de huur/hypotheek mag het komen bepalen hoe er schoongemaakt wordt, tot die tijd bepaal ik het zelf. Het is hier geen hotel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je zou je eigen verantwoordelijkheid toch maar even nemenMensen verwijten het RIVM van alles, maar even twee weken verplicht thuis blijven en je woning schoon houden is voor de gemiddelde FOKker al teveel gevraagd. Hilarisch
Tijd terug zaten mensen te bitchen (terecht toen) dat thuis isolatie een joke was en dat het RIVM te weinig deed. Maar nu de eisen naar buiten komen is het opeens teveel gevraagd. En maar blijven zeuren op de instantiesquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als het RIVM meebetaalt aan de huur/hypotheek mag het komen bepalen hoe er schoongemaakt wordt, tot die tijd bepaal ik het zelf. Het is hier geen hotel.
Niet met koorts dagelijks je badkamer gaan lopen schrobben zie jij als laksheid?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je zou je eigen verantwoordelijkheid toch maar even nemenMensen verwijten het RIVM van alles, maar even twee weken verplicht thuis blijven en je woning schoon houden is voor de gemiddelde FOKker al teveel gevraagd. Hilarisch
Je hebt mij toen niet horen bitchen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Tijd terug zaten mensen te bitchen (terecht toen) dat thuis isolatie een joke was en dat het RIVM te weinig deed. Maar nu de eisen naar buiten komen is het opeens teveel gevraagd.
Echt gek, mensen willen niet eens ongestoord ziek kunnen zijn zonder hun badkamer na elke plasbeurt met bleek schoon te hoeven maken!quote:En maar blijven zeuren op de instantiesmensen willen niet eens hun eigen deel doen.
De mensen die thuis mogen verblijven hebben vaak lichte klachten. En dan kan je nog prima dagelijks wat schoonmaken. Veel mensen gaan met normale lichte klachten zelfs werken. Wat schoonmaken dan opeens teveel gevraagd?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:27 schreef Chia het volgende:
[..]
Niet met koorts dagelijks je badkamer gaan lopen schrobben zie jij als laksheid?
Dat is pas dom en asociaal!quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel mensen gaan met normale lichte klachten zelfs werken.
Elke dag schoonmaken is over het algemeen teveel gevraagdquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De mensen die thuis mogen verblijven hebben vaak lichte klachten. En dan kan je nog prima dagelijks wat schoonmaken. Veel mensen gaan met normale lichte klachten zelfs werken. Wat schoonmaken dan opeens teveel gevraagd?
Dit dus. Mijn post was verwijderd toen ik hetzelfde zei en iedereen sneeuwvlokjes noemde.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je weet dat de meerderheid amper ziek is, dat ze alleen thuis blijven om de besmetting te voorkomen? En dan kunnen ze prima even schoonmaken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hebt mij toen niet horen bitchen.
[..]
Echt gek, mensen willen niet eens ongestoord ziek kunnen zijn zonder hun badkamer na elke plasbeurt met bleek schoon te hoeven maken!
Jij zei niet hetzelfde.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn post was verwijderd toen ik hetzelfde zei en iedereen sneeuwvlokjes noemde.
De meerderheid waarbij het virus is vastgesteld krijgt amper te maken met griepverschijnselen? die merken er dus eigenlijk amper iets meer van dan van doorsnee verkoudheid?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid amper ziek is, dat ze alleen thuis blijven om de besmetting te voorkomen? En dan kunnen ze prima even schoonmaken.
“Even” schoonmakenquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:43 schreef marcb1974 het volgende:
Je weet dat de meerderheid amper ziek is, dat ze alleen thuis blijven om de besmetting te voorkomen? En dan kunnen ze prima even schoonmaken.
Zoals het nu overal gaat klopt dat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:46 schreef Chia het volgende:
[..]
De meerderheid waarbij het virus is vastgesteld krijgt amper te maken met griepverschijnselen? die merken er dus eigenlijk amper iets meer van dan van doorsnee verkoudheid?
Dat wist ik inderdaad nog niet. Die adviezen van het RIVM voor thuisblijven zijn namelijk wel gericht op mensen waarbij het Coronavirus ook echt is vastgesteld.
Dan kan ik het nog begrijpen. Maar als je zeg 1.5 week hoge koorts hebt wordt het toch wel een uitdaging.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zoals het nu overal gaat klopt dat.
Het thuisblijven is vooral om te zorgen dat de mensen die het virus hebben dit niet zelf verspreiden.
Niemand van de besmette personen heeft griepverschijnselen of koorts? Vreemd dat ze dan toch in aanmerking kwamen voor de test op Corona, want dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zoals het nu overal gaat klopt dat.
Het thuisblijven is vooral om te zorgen dat de mensen die het virus hebben dit niet zelf verspreiden.
Dan zit je waarschijnlijk ook niet in thuisisolatiequote:Op woensdag 4 maart 2020 12:14 schreef HPoi het volgende:
[..]
Dan kan ik het nog begrijpen. Maar als je zeg 1.5 week hoge koorts hebt wordt het toch wel een uitdaging.
Vaak familieleden van iemand met wel zware verschijnselen. En sommige hebben lichte klachten, iets waarmee je normaal ook nog wel eens kan gaan werken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:16 schreef Chia het volgende:
[..]
Niemand van de besmette personen heeft griepverschijnselen of koorts? Vreemd dat ze dan toch in aanmerking kwamen voor de test op Corona, want dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn.
Jij zal wel een extreem smerige zolderkamer hebben...quote:Op woensdag 4 maart 2020 06:55 schreef ZarB het volgende:
Toen ik het las dacht ik echt: ik bezwijk nog liever aan Corona dan dat ik elke dag (meerdere) keren ga schoonmaken.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:23 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Jij zal wel een extreem smerige zolderkamer hebben...
quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:23 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Jij zal wel een extreem smerige zolderkamer hebben...
Als ik een ding zeker weet is dat ons huis superieur is op het gebied van hygiënequote:Op woensdag 4 maart 2020 12:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Van die mensen die op basis van aannames op anderen projecteren dat ze wel vies zullen zijn om zichzelf vervolgens op de borst te kunnen kloppen dat ze superieur zijn op het gebied van hygiëne.
quote:
Doe de volgende keer dan niet zo schijnheilig en zeg gewoon dat je jezelf een veer in je reet wilt steken en laat dat neerbuigende op basis van je eigen verzinsels richting anderen achterwege.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:28 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Als ik een ding zeker weet is dat ons huis superieur is op het gebied van hygiëne
Hey Google!quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:35 schreef Sapstengel het volgende:
Hoef in ieder geval geen lichtknopjes te ontsmetten want heb overal Philips Hue.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 06:55 schreef ZarB het volgende:
Toen ik het las dacht ik echt: ik bezwijk nog liever aan Corona dan dat ik elke dag (meerdere) keren ga schoonmaken.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:28 schreef Seven. het volgende:
quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:42 schreef -Straw- het volgende:
Geldt dit niet alleen als je samenwoont met iemand?
Schoonmaken met koortsHell no
Wel weer typisch dat vooral de vrouwelijke FOK!kers een grote aversie tegen schoonmaken tonen. Feesboek is toch eg wel belangrijkerquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:01 schreef -river- het volgende:
Ik ga mijn meubels enz. niet kapot maken met gloor en mijn kleding met wassen op 60 graden. Ook ga ik zeker niet iedere dag de badkamer schoonmaken.
Waar is die tijd dat een vrouw dat gewoon uit haar zelf deed. Ik krijg haar niet meer aan het poetsen. Mmaar erger, het RIVM blijkbaar ook niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Wel weer typisch dat vooral de vrouwelijke FOK!kers een grote aversie tegen schoonmaken tonen. Feesboek is toch eg wel belangrijker
Ik zie vrouwelijke fokkers ook niet echt als de standaard meiden die lekker slank zijn, uitgaan en op fitness zitten. Meer als het groepje dat niet wilt schoonmaken, een bloemetjes jurk hebben en nooit aan sport doet. Dan wil ik liever toch fitness vrouwen in strakke kleding die hun vrouwelijke vormen laten zien.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Wel weer typisch dat vooral de vrouwelijke FOK!kers een grote aversie tegen schoonmaken tonen. Feesboek is toch eg wel belangrijker
Die houden ook niet van schoonmaken. Bron: ikzelf.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan wil ik liever toch fitness vrouwen in strakke kleding die hun vrouwelijke vormen laten zien.
Pics or it didn't happen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Die houden ook niet van schoonmaken. Bron: ikzelf.
Dat laatste, en je wordt dan geacht dat Walking Dead protocol te volgen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat doen ze eigenlijk als slechts één iemand het virus heeft?
Stel een gezin met twee ouders en twee kinderen en die vader krijgt het. Wat gebeurt er dan? Wordt die vader ergens anders geïsoleerd of mag hij gewoon thuis blijven? Maar hoe zit het dan met besmetting van gezinsleden? Of moeten die sowieso dan ook thuis geïsoleerd worden?
En stel dat je op zo'n studentenflat woont en met 30 man een badkamer moet delen? Moeten die allemaal in quarantaine dan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat laatste, en je wordt dan geacht dat Walking Dead protocol te volgen.
Ik weet dat ook niet precies.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
En stel dat je op zo'n studentenflat woont en met 30 man een badkamer moet delen? Moeten die allemaal in quarantaine dan?
Of als je in het weekend ergens anders woont dan doordeweeks (bv. voor werk of studie)?
quote:Wat is het verschil tussen thuisisolatie en quarantaine?
Thuisisolatie is niet hetzelfde als quarantaine. Beide maatregelen zijn bedoeld om te voorkomen dat het coronavirus wordt verspreid, maar er is één belangrijk verschil. Personen die ziek zijn, worden in isolatie gehouden. Afhankelijk van de ziekteverschijnselen en de besmettelijkheid worden ziektedragers thuis of in een ziekenhuis behandeld.
Personen die niet ziek zijn, maar wel in contact zijn geweest met een patiënt met het coronavirus worden in thuis quarantaine geplaatst. Zij zijn niet besmettelijk, maar worden uit voorzorg in quarantaine gehouden tot de incubatietijd van twee weken is verstreken. Als ze in die periode niet ziek worden, wordt de quarantaine opgeheven.
https://www.omroepwest.nl(...)etting-hoe-werkt-dat
Dus ik snap niet waar de gedachte vandaan komt dat je dan met 39 graden koorts je huis moet schoonmaken.quote:Personen die niet ziek zijn, maar wel in contact zijn geweest met een patiënt met het coronavirus worden in thuis quarantaine geplaatst.
Omdat in de inmiddels verwijderde PDF in de OP heel duidelijk stond dat het advies was voor mensen bij wie Corona was vastgesteld.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef GGMM het volgende:
Er staat heel duidelijk
[..]
Dus ik snap niet waar de gedachte vandaan komt dat je dan met 39 graden koorts je huis moet schoonmaken.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 04:24 schreef Ringo het volgende:
Het officiële document van het RIVM:
https://lci.rivm.nl/sites(...)%20thuissituatie.pdf
Jij bent dan ook een hybride midden in haar transformatie. Je begint de luiheid over te nemen van de rest van de foksters.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Die houden ook niet van schoonmaken. Bron: ikzelf.
Oh, die PDF is dus weggehaaldquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:51 schreef Chia het volgende:
Omdat in de inmiddels verwijderde PDF in de OP heel duidelijk stond dat het advies was voor mensen bij wie Corona was vastgesteld.
Deze dus
[..]
quote:Vragen over thuisquarantaine en isolatie
Wat is quarantaine?
Quarantaine is een voorzorgsmaatregel om verspreiding van een infectieziekte tegen te gaan. Een persoon die in quarantaine gaat is niet ziek, maar heeft contact gehad met een patiënt met een bewezen infectie. Mensen die in quarantaine gaan, zijn niet besmettelijk. Iemand gaat in quarantaine tot de incubatietijd is verlopen. Dit is de maximale tijd tussen het moment van mogelijke besmetting en het moment dat mensen ziekteverschijnselen krijgen. Als mensen in die periode niet ziek zijn geworden, wordt de quarantaine opgeheven.
Wat is thuisquarantaine?
We spreken van thuisquarantaine als iemand die niet ziek is thuis moet blijven totdat zeker is dat deze persoon niet besmettelijk is voor anderen. Deze periode duurt maximaal 2 weken in het geval van het nieuwe coronavirus. De beoordeling en monitoring wordt door de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst gedaan. De persoon in quarantaine verblijft thuis in een eigen ruimte. Samen met zijn of haar huisgenoten krijgen zij informatie over maatregelen die genomen moeten worden om eventuele besmetting te voorkomen.
Wat is isolatie?
Een persoon die in isolatie gehouden wordt, is ziek of er is een mogelijkheid dat die ziek is. Door isolatie kunnen deze patiënten anderen niet besmetten. Mensen kunnen thuis in isolatie blijven of in een ziekenhuis in isolatie behandeld worden. Dat hangt af van de ernst van de ziekteverschijnselen en de besmettelijkheid van de ziekte.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
nog te vinden in thewayback-machinequote:Op woensdag 4 maart 2020 16:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oh, die PDF is dus weggehaald.
Ik heb zo snel geen nieuw document gevonden.
Wel:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |