Geen 30cm hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Trump pretendeert niets, het officiële doktersonderzoek uit 2018 toonde aan dat hij 1.91 cm is.
Best een rare gedachte, want ik beeld mij altijd in dat Amerikanen doorgaans kleiner zijn dan ikzelf.
Trump is nog geen twee centimeter hoog?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Trump pretendeert niets, het officiële doktersonderzoek uit 2018 toonde aan dat hij 1.91 cm is.
Best een rare gedachte, want ik beeld mij altijd in dat Amerikanen doorgaans kleiner zijn dan ikzelf.
Hard gelachenquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wees maar blij. Sanders kan Trump niet verslaan.
Biden wellicht wel. Al vind ik dat ook een halve zachte eerlijk gezegd. Maar die kan het nog redden in de categorie ‘alles beter dan Trump’.
Blijkbaar niet goed genoegquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En RCP is een rechts georienteerde site die opgericht is om het conservatieve geluid te laten horen. Ik weet heel goed wat RCP is en vooral wat het niet is.
Er zijn mensen in dit topic die hem een goede kandidaat vindenquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:01 schreef jangos het volgende:
Mini Mike wil maar een 1/2 stukje pizza en doet de andere stiekem terug... likt ook zijn fingers in overtreding van het coronavirus protocol
Wat zouden de democraten moeten doen? Gewoon de partijtop de kandidaat laten aanwijzen? Of allemaal briefjes in een ton en er gewoon 1 trekken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Waarom gebruiken de democraten dit idiote systeem eigenlijk met primaries en caucussen enzo? De Republikeinen doen het ook en dat lijkt me toch een teken dat het een slecht idee is.
In ieder geval elke staat hetzelfde systeem geven met delegates en primary - dus geen caucus - zou al schelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat zouden de democraten moeten doen? Gewoon de partijtop de kandidaat laten aanwijzen? Of allemaal briefjes in een ton en er gewoon 1 trekken?
Want dat zijn de enige 2 andere opties, eigenlijk.
Ben ik het op zich met je eens. Maar dus cuacussen zijn in een paar kleine, onbeduidende staten (alleen Iowa heeft wat invloed, maar gezien Buttigieg ook niet teveel). Maar verder is het systeem dus voor verreweg het grootste deel van de delegates wel goed?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
In ieder geval elke staat hetzelfde systeem geven met delegates en primary - dus geen caucus - zou al schelen.
Ik vraag me ook af of je het per staat wil doen, of je überhaupt met delegates wil werken en of je wil dat het zo lang duurt. De uiteindelijke verkiezing is ook gewoon op 1 dag en daar valt ook geen momentum in te behalen, iets wat je nu wel als bepalende factor ziet. Het voelt als een reliek uit een andere tijd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben ik het op zich met je eens. Maar dus cuacussen zijn in een paar kleine, onbeduidende staten (alleen Iowa heeft wat invloed, maar gezien Buttigieg ook niet teveel). Maar verder is het systeem dus voor verreweg het grootste deel van de delegates wel goed?
Ja, ik zou ook gewoon een popular vote willen zien voor de uiteindelijke verkiezingen en dan zou je dit hele circus inderdaad kunnen afschaffen en vervangen door een gewone stemming in de partij.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of je het per staat wil doen, of je überhaupt met delegates wil werken en of je wil dat het zo lang duurt. De uiteindelijke verkiezing is ook gewoon op 1 dag en daar valt ook geen momentum in te behalen, iets wat je nu wel als bepalende factor ziet. Het voelt als een reliek uit een andere tijd.
Ik zie wel in dat soort van gebonden bent aan een systeem als deze door het bovenliggende systeem van de echte verkiezingen, maar ook daar heb ik weinig positiefs over te melden eigenlijk.
We blijven het maar herhalen: omdat de USA een federatie is, geen land met provincies. De staten hebben allemaal een mate van autonomie die veel verder gaat dan bijvoorbeeld Nederlandse provincies. Ooit is afgesproken om het zo te doen, om de macht en invloed van kleinere staten - die anders ondergesneeuwd zouden worden - te vergroten. Anders hadden ze zich nooit aangesloten bij de unie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Waarom gebruiken de democraten dit idiote systeem eigenlijk met primaries en caucussen enzo? De Republikeinen doen het ook en dat lijkt me toch een teken dat het een slecht idee is.
Dat is best een prima argument voor de senaat (ook al zijn de verhoudingen daar inmiddels helemaal scheef) maar voor de presidentsverkiezingen is dit natuurlijk een absurd systeem, daar was Trump het trouwens in 2012 ook helemaal mee eens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
We blijven het maar herhalen: omdat de USA een federatie is, geen land met provincies.
Wat ik niet helemaal heb begrepen bij dit systeem, mogen Republikeinen/Trumpstemmers ook langs komen bij deze democratische voorverkiezingen en vervolgens stemmen om de boel te saboteren? Beetje strategisch stemmen zodat er geen enkele kandidaat een meerderheid kan halen of de verdeling groot en onnavolgbaar wordt? Of anderszins iemand kiezen die geen enkele kans zou maken tegen Trump om hem zodoende hem te helpen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
In ieder geval elke staat hetzelfde systeem geven met delegates en primary - dus geen caucus - zou al schelen.
Verschilt per staat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal heb begrepen bij dit systeem, mogen Republikeinen/Trumpstemmers ook langs komen bij deze democratische voorverkiezingen en vervolgens stemmen om de boel te saboteren? Beetje strategisch stemmen zodat er geen enkele kandidaat een meerderheid kan halen of de verdeling groot en onnavolgbaar wordt? Of anderszins iemand kiezen die geen enkele kans zou maken tegen Trump om hem zodoende hem te helpen?
Om mogen enkel geregistreerde Democratische stemmers meedoen?
Ik denk dat Biden de nominatie niet eens gaat halen... Het zijn ondertussen echt geen ¨verhaspelingen¨ meer zoals sommige het hier noemen...quote:
In de zin van hij gaat dood voor het zover is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik denk dat Biden de nominatie niet eens gaat halen... Het zijn ondertussen echt geen ¨verhaspelingen¨ meer zoals sommige het hier noemen...
Dood hoop ik niet voor hem, maar hij weet soms niet meer hoe hij moet praten, haalt zijn vrouw en zus door elkaar.. En dat is alleen maar van de laatste 24-48 uur.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In de zin van hij gaat dood voor het zover is?
kloptquote:
Met de hoeveelheid geld die hij uit heeft gegeven lijkt het me juist dat heel veel mensen daar rouwig om zijn. Denk aan staffers mensen in de reclamewereld etcetera.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens mij hoeft niemand er rouwig om te zijn dat Bloomberg de strijd heeft gestaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |