Er staan er waarschijnlijk zat leeg door al die tehuizen die de afgelopen jaren zijn gesloten door onze geweldige regering.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat Outbreak Management Team. Is dat een troll organisatie? Stelde ze serieus voor om verpleeghuizen als alternatieve locatie aan te wijzen voor opvang van corona patiënten?
En verpleegtenten toch, las ik gisteren ook ergens?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat Outbreak Management Team. Is dat een troll organisatie? Stelde ze serieus voor om verpleeghuizen als alternatieve locatie aan te wijzen voor opvang van corona patiënten?
Het verbaast jou dat de rest niet zo overdreven in paniek raakt als jij?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:24 schreef Xenorium het volgende:
Heb een paar pakjes ffp2 gescoord bij de action, verbaast me nog dat ze er liggen. Handgel is wel op. Ik gebruik ze toch wel voor andere werkzaamheden dus.
En nog wat nitrile handschoentjes gepakt, gisteren eentje gebruikt om te tanken, daarna eraf trekken en weggooien.
Pfff gelukkig maar, door het oog van de naald gekropen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:24 schreef Xenorium het volgende:
Heb een paar pakjes ffp2 gescoord bij de action, verbaast me nog dat ze er liggen. Handgel is wel op. Ik gebruik ze toch wel voor andere werkzaamheden dus.
En nog wat nitrile handschoentjes gepakt, gisteren eentje gebruikt om te tanken, daarna eraf trekken en weggooien.
Ik zie Fererro er ook wel op inspringen, corona-verrassingsei met minstens 1 FFP3 kapje in elk doosje met drie eierenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het is een geniale verkooptruc.
Er staat toch juist dat het niet in gevaar is?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:52 schreef Nielsch het volgende:
RIVM: "Songfestival voorlopig niet in gevaar"
Songfestival gaat dus niet door.
Ja, je weet gewoon dat ze op enig moment keihard gaan beweren dat ze het niet aan hadden kunnen zien komen. Ik zit me bij voorbaat al te ergeren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
En dat bericht van Rutte komt ie volgende week al op terug gok ik.
* vosss mompelt iets over met de kennis van nu.....
De tering, dat kan toch nietquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Idd gelijk het schap leeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Pfff gelukkig maar, door het oog van de naald gekropen.
Hier drie minuten bij me lopen vandaan staat een groot verzorgingstehuis lees, alleen de onderste twee verdiepingen worden nog gebruikt voor revalidatie. Scheelt een tent opzetten, maar of ze daar de juiste voorzieningen hebben... het is geen ziekenhuisquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is bij voetbaltrainers toch ook zo. Als de de directeur van een voetbalclub zegt dat de positie van de trainer veilig is, ligt die meestal de volgende dag eruit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er staat toch juist dat het niet in gevaar is?
Maar vader wel met ziekteverschijnselen voor de klas gestaan. Meldt je dan gewoon ziek, lul de behanger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:53 schreef maily het volgende:
Castricums gezin van kastje naar muur na Italië-reis; vanmiddag eindelijk test
Kan de rest niet plaatsen want premiumartikel .....
Gezin is op 22 februari ziek thuisgekomen van vakantie in Italië
Das de grapquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er staat toch juist dat het niet in gevaar is?
twitter:BBCSport twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 12:45:00The Tokyo 2020 Olympics could be postponed from the summer until later in the year, according to Japan's Olympic minister because of the coronavirus.Full story: https://t.co/pMGq7Co5Wh https://t.co/4lR7j9ek8b reageer retweet
ff lezen in een 'in private' browser.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:53 schreef maily het volgende:
Ah, het is al bijna bij me om de hoek dus, zit zelf in Alkmaar. Overigens genoeg hoestende mensen die ook op Station Castricum uitstapte vorige week.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:53 schreef maily het volgende:
Ik weet hoe het werkt. Maar mag het hiet niet plaatsenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:57 schreef MikeRoss het volgende:
[..]
ff lezen in een 'in private' browser.
Volgens het RIVM is dat geen probleem, kinderen krijgen geen symptomen bij een besmetting. RIVM gelooft niet dat iemand het virus kan verspreiden zonder de symptomen te vertonen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar vader wel met ziekteverschijnselen voor de klas gestaan. Meldt je dan gewoon ziek, lul de behanger.
Als je erop let zie je overal hoestende mensen, dat was voorheen niet anders...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:58 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ah, het is al bijna bij me om de hoek dus, zit zelf in Alkmaar. Overigens genoeg hoestende mensen die ook op Station Castricum uitstapte vorige week.
Truequote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je erop let zie je overal hoestende mensen, dat was voorheen niet anders...
quote:,,Meerdere malen heb ik de huisartsenpost gebeld. Om te vertellen dat ik me niet goed voelde, dat ik vlakbij een risico-gebied was geweest en dat ik me daarom moest laten testen op het coronavirus. Ik kreeg te horen: ‘u zit op het randje, wacht eerst maar af en kruip onder de wol’. Ik heb echt moeten aandringen op een test”, vertelt ze via de telefoon.
https://www.ed.nl/dossier(...)echt-ziek~acfc309a6/
Oohww...zo. Natuurlijk ik snap hem!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt. Maar mag het hiet niet plaatsen
Zo te lezen is ze alweer bijna beter en volstond het inderdaad om thuis in quarantaine te gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Van de vrouw uit Helmond die terug kwam uit Noord-Italië
[..]
Samenvatten mag altijd lijkt me?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt. Maar mag het hiet niet plaatsen
Geen enkele reden toe met maar 24 besmettingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:02 schreef Jane het volgende:
Wat denken Nederlanders nou? Dat Japan overdrijft als het overweegt om de OS uit te stellen, dat Fransen en Zwitsers voor de lol alle grote evenementen verbieden, dat Australiers en Britten allemaal paniekzaaiers zijn als ze zeggen dat ze waarschijnlijk ook evenementen gaan verbieden?
Vanwaar toch deze volstrekt misplaatste arrogantie? Dat we goed water kunnen managen betekent nog niet dat we hier betere virusbestrijders zijn. Die dijken gaan het heus niet tegenhouden hoor.
Ik weet niet of Nederland die regels ook hanteert, maar in principe zou ze eerst negatief getest moeten worden voordat ze uit quarantaine gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo te lezen is ze alweer bijna beter en volstond het inderdaad om thuis in quarantaine te gaan.
En 1 bijna dode volgens de bron die daar werktquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Geen enkele reden toe met maar 24 besmettingen.
Of naar carnaval, die zullen allemaal eind deze week / begin volgende week ziek worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:04 schreef KingRadler het volgende:
heb het een beetje gehad met die mensen die naar PastaLand op vakantie zijn geweest
Geef het nog een paar dagen, dan zitten we ook boven de 100...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tot 17 februari in Z-K ook maar 30quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
De hoofdtaak van de huisartsenpost is dan ook het afwimpelen van patiënten en zeggen dat ze maar een paracetamol moeten nemen. Hier tenminste wel. Alleen in al in mijn directe omgeving echt schandalige gevallen mee meegemaakt. 2 gevallen van acute blinde darm die meerdere keren door de post werden afgewimpeld en uiteindelijk toen ze wel gezien werden door een arts voor een spoedoperatie afgevoerd werd. En m'n moeder werd afgewimpeld met wat achteraf een TIA bleek te zijn geweest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Feit is wel dat het daar tikkeltje anders is gegaan dan hier in NL met die kerk daaro.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Tot 17 februari in Z-K ook maar 30
https://en.wikipedia.org/(...)break_in_South_Korea
Inderdaad, totaal geen reden om je voor te bereiuen en je bevolking te lichten en voor te bereiden...
Ontspannende vakantie ook zeg. Ga ja naar Pastaland om uit te rusten, zit je alsnog tussen allerlei kuchende en hoestende mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:04 schreef KingRadler het volgende:
heb het een beetje gehad met die mensen die naar PastaLand op vakantie zijn geweest
Vader heeft idd al die tijd voor de klas gestaan als docent. Moeder en kind zijn in het Beverwijkziekenhuis geweest (na overleg met de microbioloog die concludeerde dat ze niet in het besmette gebied geweest waren).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Samenvatten mag altijd lijkt me?
Nee, dit kan niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als je ver genoeg uitzoomt is Nederland de brandhaard voor alle problemen in de wereld.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:14 schreef Chia het volgende:
[..]
In Nederland is de brandhaard bij vliegveld Soesterberg dus
Italië dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Feit is wel dat het daar tikkeltje anders is gegaan dan hier in NL met die kerk daaro.
Ik woon in de biblebelt en de kerken zaten weer vol hier afgelopen zondagquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Feit is wel dat het daar tikkeltje anders is gegaan dan hier in NL met die kerk daaro.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef maily het volgende:
Vader heeft idd al die tijd voor de klas gestaan als docent.
Nederland is weer massaal lekker een weekje naar Noord-Italie geweest, blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Japan overweegt helemaal niet om de OS uit te stellen. Ze zeggen alleen dat het een optie is als het helemaal uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:02 schreef Jane het volgende:
Wat denken Nederlanders nou? Dat Japan overdrijft als het overweegt om de OS uit te stellen, dat Fransen en Zwitsers voor de lol alle grote evenementen verbieden, dat Australiers en Britten allemaal paniekzaaiers zijn als ze zeggen dat ze waarschijnlijk ook evenementen gaan verbieden?
Vanwaar toch deze volstrekt misplaatste arrogantie? Dat we goed water kunnen managen betekent nog niet dat we hier betere virusbestrijders zijn. Die dijken gaan het heus niet tegenhouden hoor.
Je sarcasme is té leuk!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo te lezen is ze alweer bijna beter en volstond het inderdaad om thuis in quarantaine te gaan.
Al die studiebollen die graag vooraan zitten ziek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef maily het volgende:
[..]
Vader heeft idd al die tijd voor de klas gestaan als docent. Moeder en kind zijn in het Beverwijkziekenhuis geweest (na overleg met de microbioloog die concludeerde dat ze niet in het besmette gebied geweest waren).
Vanmiddag worden moeder en dochter eindelijk getest.
27 maart gaan ze verhuizen naar Umbrië.
Ken eigenlijk veel mensen die Italië vaak hebben als vakantiebestemming. Niet zo gekquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Nederland is weer massaal lekker een weekje naar Noord-Italie geweest, blijkbaar.
Btw, waarom heb ik de memo niet gehad dat we daar allemaal zouden afspreken?
Rutte, malversatiedeskundige pro.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
En dat bericht van Rutte komt ie volgende week al op terug gok ik.
* vosss mompelt iets over met de kennis van nu.....
Dan worden de bakens weer verzet "ah, ja ze was al 33" , " het is er maar 1quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:10 schreef _I het volgende:
Stel he, als, die filmpjes die nu ook vanuit Iran komen, waarbij ogenschijnlijk gezonde mensen omvallen op straat. Hoe denk je dat hier gereageerd gaat worden!?
Kijk, dit is nou wél schandalig. Er zou gewoon gecontroleerd moeten worden in dit geval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oh, ik ben er zelf ook vaak geweest hoor, in de zomer. Het was ook meer een grapje. Door alle berichtgeving is het gewoon net alsof bijna iedereen in Italie is geweest de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ken eigenlijk veel mensen die Italië vaak hebben als vakantiebestemming. Niet zo gek
De laatste carnavalsdag was vorige week dinsdag, de eerste was zaterdag. Als Carnaval echt de as van de uitbraak in Nederland zou zijn, dan waren er nu echt wel al meer mensen ziek. Mijns inziens.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of naar carnaval, die zullen allemaal eind deze week / begin volgende week ziek worden.
Fake newsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dan worden de bakens weer verzet "ah, ja ze was al 33" , " het is er maar 1" , "kan vanalles zijn geweest,"
Hoezo stel ik me aan? Waarom denk jij dat die andere landen die verregaande maatregelen nemen of overwegen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Stel je niet zo vreselijk aan zeg.
Er zijn meerdere landen die steden en dorpen in quarantaine zetten en evenementen afzeggen, maar Nederland vind dat allemaal onzin.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Stel je niet zo vreselijk aan zeg.
Allemaal aanstellers, hypochonders en panieknichtenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoezo stel ik me aan? Waarom denk jij dat die andere landen die verregaande maatregelen nemen of overwegen?
Pas op jij, wij houden van Italia.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:04 schreef KingRadler het volgende:
Zijn ze ook, maar worden niet getest, want niet in Italië geweest, dus dan is het een gewone griep.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
De laatste carnavalsdag was vorige week dinsdag, de eerste was zaterdag. Als Carnaval echt de as van de uitbraak in Nederland zou zijn, dan waren er nu echt wel al meer mensen ziek. Mijns inziens.
Hoezo 'zonder corona'?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Pas op jij, wij houden van Italia.
Italia con amore.
Italia senza corone, dat dan weer wel.
Mwa dag of 14 is het toch, de incubatietijd?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
De laatste carnavalsdag was vorige week dinsdag, de eerste was zaterdag. Als Carnaval echt de as van de uitbraak in Nederland zou zijn, dan waren er nu echt wel al meer mensen ziek. Mijns inziens.
Je kunt het ook al merken na 40-45 uur.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mwa dag of 14 is het toch, de incubatietijd?
dat is de uiterste incubatietijd, geloof dat de meeste binnen een week ziek worden. Dus het kan dat er nog mensen de "carnavalsziekte" krijgen. Maar als het echt massaal zou zijn, waren het er nu echt wel al 10 tallen met als achtergrond "oeteldonk, of kruikestad"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad. En de lichtere gevallen glippen toch door het net. (Als je het al een 'net' kunt noemen)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
oke, iedereen die carnaval is gaan vieren wordt nog ziek, of is een licht geval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. En de lichtere gevallen glippen toch door het net. (Als je het al een 'net' kunt noemen)
Nu is Zwitserland altijd wel heel extreem met dat soort maatregelen. Die zou ik niet als maatstaf nemen. In Italië zijn er wel een stuk meer besmettingen. Blijft alleen Frankrijk over waardoor je zou kunnen zeggen dat Nederland wel iets meer mag doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:17 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Er zijn meerdere landen die steden en dorpen in quarantaine zetten en evenementen afzeggen, maar Nederland vind dat allemaal onzin.
Ze heeft een punt
Dit ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Italië dan?
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Italy
Gaat vast en zeker niet bij ons gebeuren
Gewoon daarvan ujtgaan is het allerbeste, dat het overal vreselijk mis gaat is gewoon toeval
Bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:10 schreef _I het volgende:
[..]
Stel he, als, die filmpjes die nu ook vanuit Iran komen, waarbij ogenschijnlijk gezonde mensen omvallen op straat. Hoe denk je dat hier gereageerd gaat worden!?
Wat zegt die Rutte nou eigenlijk echt iets voor nuttigs?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Het kabinet werkt aan noodscenario's voor het geval dat het aantal mensen dat besmet is met het coronavirus zo hoog wordt, dat de ziekte niet meer in kan worden ingedamd. "We proberen zolang mogelijk in de indamfase te blijven", zei premier Mark Rutte dinsdag na een speciaal ingelast crisisoverleg. "Maar het kan zijn dat het groter wordt en daar moet je op voorbereid zijn.
Wanneer die maatregelen aan de orde zijn, worden ze bekendgemaakt.
Of dat betekent dat bijvoorbeeld de scholen op slot gaan of dat bedrijven dichtgaan, is dus niet bekend. "We zijn in een fase waarin we proberen de ziekte in te dammen. We kunnen in de komende dagen nadere mededelingen komen over veranderingen in de aanpak", aldus Rutte.
https://www.nu.nl/politie(...)oor-coronavirus.html
Ja, maar die doen het vanuit eigen beweging, niet omdat het RIVM nou zo geweldig advies aan het geven is. In Frankrijk wordt het opgelegd, hier moeten burgers zichzelf maar in bescherming nemen omdat het RIVM een Irakje doet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu is Zwitserland altijd wel heel extreem met dat soort maatregelen. Die zou ik niet als maatstaf nemen. In Italië zijn er wel een stuk meer besmettingen. Blijft alleen Frankrijk over waardoor je zou kunnen zeggen dat Nederland wel iets meer mag doen.
Maar Frankrijk deed dat ook pas na een honderdtal besmettingen. En hier zijn er bijv ook gewoon al bedrijven en dagverblijven die thuis zitten.
Hmm.. dat er misschien maatregelen getroffen worden. En dat er misschien dingen gesloten/afgelast gaan worden. En dat hij eigenlijk ook gewoon geen idee heeftquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Wat zegt die Rutte nou eigenlijk echt iets voor nuttigs?
AD:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Het kabinet werkt aan noodscenario's voor het geval dat het aantal mensen dat besmet is met het coronavirus zo hoog wordt, dat de ziekte niet meer in kan worden ingedamd. "We proberen zolang mogelijk in de indamfase te blijven", zei premier Mark Rutte dinsdag na een speciaal ingelast crisisoverleg. "Maar het kan zijn dat het groter wordt en daar moet je op voorbereid zijn.
Of dat betekent dat bijvoorbeeld de scholen op slot gaan of dat bedrijven dichtgaan, is dus niet bekend. "We zijn in een fase waarin we proberen de ziekte in te dammen. We kunnen in de komende dagen nadere mededelingen komen over veranderingen in de aanpak", aldus Rutte.
Dus Rutte...quote:Het Nederlandse Rode Kruis is naar eigen zeggen goed voorbereid op een eventuele uitbraak van het coronavirus in ons land. ,,We hebben altijd hulpverleners stand-by staan voor noodsituaties'', zegt Iris van Deinse. Dat is volgens haar dezelfde groep die bijvoorbeeld helpt bij evacuaties in Nederland na branden.
,,In 2018 hebben ze al eens ondersteund in ziekenhuizen bij een griepgolf. We werken aanvullend op de overheid, we hebben nog geen oproep van hen gehad. Maar we houden deze groep dus constant getraind voor verschillende soorten noodsituaties. We hebben 7.000 mensen die op deze manier getraind," aldus Van Deinse.
Ik heb tot nu toe het advies van het RIVM gevolgd, en ik ben nog steeds niet ziek. Dus ze doen uitstekend hun werk.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar die doen het vanuit eigen beweging, niet omdat het RIVM nou zo geweldig advies aan het geven is. In Frankrijk wordt het opgelegd, hier moeten burgers zichzelf maar in bescherming nemen omdat het RIVM een Irakje doet.
Niks. Rutte veegt alleen zijn eigen straatje schoon. Daar is hij ver mee gekomen,maar nu begint het meer mensen op te vallen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Wat zegt die Rutte nou eigenlijk echt iets voor nuttigs?
Maar leverpastei is net zo gevaalrijk als asbest en Plutonium-235quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja.
In China zijn het sowieso lutsers en daar is het begonnen, dus telt niet.
Zuid-Korea telt niet, want daar is het begonnen bij een sekte.
Italië komt door toerisme, kunnen we ook niet vergelijken.
etc. etc. etc.
Nederland is echt heel anders dan de rest van de wereld volgens sommigen hier. China helpt economie naar de tyfus omdat ze panieken. Zuid-Korea test 10.000 man per dag, omdat ze gewoon niks beters te doen hebben. Italië verkloot toerisme en economie, gewoon omdat het kan.
In Nederland zal het wel niet zo hard lopen, want je kan alleen besmet raken als je in een risicogebied bent geweest en alleen besmetten als je klachten hebt.
WHO lult trouwens ook maar wat, die mensen weten niet waar ze het over hebben,. Stelletje paniekzaaiers roepen op om in actie te komen, terwijl ze nul kennis hebben.
Het RIVM en Rutte, die weten wel allesGoden
.
deze gastquote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Panikeren over corona maar jezelf als tegenreactie lachend een darmkanker eten. Dat vind ik best gek, maar ieder zijn ding.
[..]
Volgens de WHO staat eten van houdbaar voedsel, zoals leverpastei, in dezelfde risicocategorie als asbest. Goede overlevingstip en smakelijke voortzetting.
Indammen? Grapje zeker.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik word zo ontiegelijk moe van dit soort reacties.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:30 schreef Sapstengel het volgende:
Neem ik bewust geen zelfscan bij de supermarkt omdat iedereen aan die dingen zit, hoest die vrouw achter de kassa in haar hand voordat ze mijn boodschappen scant. Alsnog alles besmet nu.
Waarom heeft kassapersoneel nooit fatsoenlijke hygiene?
als mensen hier zeggen dat er mensen in paniek zijn, schiet jij in een stuip want "KRITIEK OP HET RIVM IS GEEN PANIEK".quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja.
In China zijn het sowieso lutsers en daar is het begonnen, dus telt niet.
Zuid-Korea telt niet, want daar is het begonnen bij een sekte.
Italië komt door toerisme, kunnen we ook niet vergelijken.
etc. etc. etc.
Nederland is echt heel anders dan de rest van de wereld volgens sommigen hier. China helpt economie naar de tyfus omdat ze panieken. Zuid-Korea test 10.000 man per dag, omdat ze gewoon niks beters te doen hebben. Italië verkloot toerisme en economie, gewoon omdat het kan.
In Nederland zal het wel niet zo hard lopen, want je kan alleen besmet raken als je in een risicogebied bent geweest en alleen besmetten als je klachten hebt.
WHO lult trouwens ook maar wat, die mensen weten niet waar ze het over hebben,. Stelletje paniekzaaiers roepen op om in actie te komen, terwijl ze nul kennis hebben.
Het RIVM en Rutte, die weten wel allesGoden
.
bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:10 schreef _I het volgende:
[..]
Hele goede vergelijking ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Tot 17 februari in Z-K ook maar 30
https://en.wikipedia.org/(...)break_in_South_Korea
Inderdaad, totaal geen reden om je voor te bereiden en je bevolking te lichten en voor te bereiden...
Kwam daar immers ook goed
Ik moet zeggen dat de weergave van wat Rutte gezegd heeft bij nu.nl wel al ietsje beter overkomt dan in het lullige berichtje van de NOS.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Goed beargumenteerde meningquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hele goede vergelijking ja.
Zeg dat wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:30 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ik word zo ontiegelijk moe van dit soort reacties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |