Al die studiebollen die graag vooraan zitten ziek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef maily het volgende:
[..]
Vader heeft idd al die tijd voor de klas gestaan als docent. Moeder en kind zijn in het Beverwijkziekenhuis geweest (na overleg met de microbioloog die concludeerde dat ze niet in het besmette gebied geweest waren).
Vanmiddag worden moeder en dochter eindelijk getest.
27 maart gaan ze verhuizen naar Umbrië.
Ken eigenlijk veel mensen die Italië vaak hebben als vakantiebestemming. Niet zo gekquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Nederland is weer massaal lekker een weekje naar Noord-Italie geweest, blijkbaar.
Btw, waarom heb ik de memo niet gehad dat we daar allemaal zouden afspreken?
Rutte, malversatiedeskundige pro.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
En dat bericht van Rutte komt ie volgende week al op terug gok ik.
* vosss mompelt iets over met de kennis van nu.....
Dan worden de bakens weer verzet "ah, ja ze was al 33" , " het is er maar 1quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:10 schreef _I het volgende:
Stel he, als, die filmpjes die nu ook vanuit Iran komen, waarbij ogenschijnlijk gezonde mensen omvallen op straat. Hoe denk je dat hier gereageerd gaat worden!?
Kijk, dit is nou wél schandalig. Er zou gewoon gecontroleerd moeten worden in dit geval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Van de vrouw uit Helmond die terug kwam uit Noord-Italië
[..]
Oh, ik ben er zelf ook vaak geweest hoor, in de zomer. Het was ook meer een grapje. Door alle berichtgeving is het gewoon net alsof bijna iedereen in Italie is geweest de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ken eigenlijk veel mensen die Italië vaak hebben als vakantiebestemming. Niet zo gek
De laatste carnavalsdag was vorige week dinsdag, de eerste was zaterdag. Als Carnaval echt de as van de uitbraak in Nederland zou zijn, dan waren er nu echt wel al meer mensen ziek. Mijns inziens.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:05 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of naar carnaval, die zullen allemaal eind deze week / begin volgende week ziek worden.
Fake newsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dan worden de bakens weer verzet "ah, ja ze was al 33" , " het is er maar 1" , "kan vanalles zijn geweest,"
Hoezo stel ik me aan? Waarom denk jij dat die andere landen die verregaande maatregelen nemen of overwegen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Stel je niet zo vreselijk aan zeg.
Er zijn meerdere landen die steden en dorpen in quarantaine zetten en evenementen afzeggen, maar Nederland vind dat allemaal onzin.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Stel je niet zo vreselijk aan zeg.
Allemaal aanstellers, hypochonders en panieknichtenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoezo stel ik me aan? Waarom denk jij dat die andere landen die verregaande maatregelen nemen of overwegen?
Pas op jij, wij houden van Italia.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:04 schreef KingRadler het volgende:
heb het een beetje gehad met die mensen die naar PastaLand op vakantie zijn geweest
Zijn ze ook, maar worden niet getest, want niet in Italië geweest, dus dan is het een gewone griep.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
De laatste carnavalsdag was vorige week dinsdag, de eerste was zaterdag. Als Carnaval echt de as van de uitbraak in Nederland zou zijn, dan waren er nu echt wel al meer mensen ziek. Mijns inziens.
Hoezo 'zonder corona'?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Pas op jij, wij houden van Italia.
Italia con amore.
Italia senza corone, dat dan weer wel.
Mwa dag of 14 is het toch, de incubatietijd?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
De laatste carnavalsdag was vorige week dinsdag, de eerste was zaterdag. Als Carnaval echt de as van de uitbraak in Nederland zou zijn, dan waren er nu echt wel al meer mensen ziek. Mijns inziens.
Je kunt het ook al merken na 40-45 uur.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mwa dag of 14 is het toch, de incubatietijd?
dat is de uiterste incubatietijd, geloof dat de meeste binnen een week ziek worden. Dus het kan dat er nog mensen de "carnavalsziekte" krijgen. Maar als het echt massaal zou zijn, waren het er nu echt wel al 10 tallen met als achtergrond "oeteldonk, of kruikestad"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad. En de lichtere gevallen glippen toch door het net. (Als je het al een 'net' kunt noemen)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
oke, iedereen die carnaval is gaan vieren wordt nog ziek, of is een licht geval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. En de lichtere gevallen glippen toch door het net. (Als je het al een 'net' kunt noemen)
Nu is Zwitserland altijd wel heel extreem met dat soort maatregelen. Die zou ik niet als maatstaf nemen. In Italië zijn er wel een stuk meer besmettingen. Blijft alleen Frankrijk over waardoor je zou kunnen zeggen dat Nederland wel iets meer mag doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:17 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Er zijn meerdere landen die steden en dorpen in quarantaine zetten en evenementen afzeggen, maar Nederland vind dat allemaal onzin.
Ze heeft een punt
Dit ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Italië dan?
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Italy
Gaat vast en zeker niet bij ons gebeuren
Gewoon daarvan ujtgaan is het allerbeste, dat het overal vreselijk mis gaat is gewoon toeval
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |