Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Nee, +6 in de afgelopen 24 uur staat op het ad in de liveblog.
Dus dat zou dan van 13:00 gisteren tot 13:00 vandaag zijn.
Maar het RIVM zegt zelf
quote:
Op 2 maart zijn er 6 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Zij zijn allemaal in thuisisolatie. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen op 24.
Nee, +6 in de afgelopen 24 uur staat op het ad in de liveblog.
Dus dat zou dan van 13:00 gisteren tot 13:00 vandaag zijn.
Het RIVM zegt zelf dat ze op 2 maart nog 6 extra gevallen hebben binnengekregen en dat daarmee de teller dus op 24 staat. Over de cijfers van vandaag zeggen ze helemaal niks.
Het RIVM zegt zelf dat ze op 2 maart nog 6 extra gevallen hebben binnengekregen en dat daarmee de teller dus op 24 staat. Over de cijfers van vandaag zeggen ze helemaal niks.
Op dinsdag 3 maart 2020 13:05 schreef DemonRage het volgende: De meeste besmette Nederlanders hebben het dus meegebracht uit Italië. Heeft dat nog geen negatief reisadvies inmiddels?
. Ik kan ook op reddit zetten dat ik een vliegende giraffe ben, ik zou niet zomaar alles geloven zeker zo extreem als die claim
Vandaar de vraag. Geloof het ook niet, maar aangezien het er vorige week 7 waren die bevestigd waren zou het ook niet geheel onmogelijk kunnen zijn.
(Mocht het waar blijken. Dan is het beter voor mij om niet verder te zoeken in het verband tussen de ziekte en het feit dat de US “ineens” een afspraak hebben sinds zondag. Ken uzelf! )
Op dinsdag 3 maart 2020 13:05 schreef DemonRage het volgende: De meeste besmette Nederlanders hebben het dus meegebracht uit Italië. Heeft dat nog geen negatief reisadvies inmiddels?
Vandaag op mijn werk. Collega die net drie weken in noord-Italië is geweest meldt dat telefonisch en stelt voor een paar dagen vanuit huis te werken. Beslissing kaderfiguur: kom gewoon naar het werk. Tegen de tijd dat je begint te snotteren en te hoesten kun je naar huis
Gelukkig is een ander baasje er wél voor gaan liggen.
Die had het over een ticker gisteravond. Maar eerder stond ook al op NOS dat RIVM dus met die kaart ging komen. Zie hierboven. Maar ik heb die kaart gister nergens zien verschijnen.
Die had het over een ticker gisteravond. Maar eerder stond ook al op NOS dat RIVM dus met die kaart ging komen. Zie hierboven. Maar ik heb die kaart gister nergens zien verschijnen.
Ik inderdaad ook niet. Misschien vond men het voldoende om het alleen te zeggen en verder niets mee te doen? Of het is te veel werk.
Heb een paar pakjes ffp2 gescoord bij de action, verbaast me nog dat ze er liggen. Handgel is wel op. Ik gebruik ze toch wel voor andere werkzaamheden dus.
En nog wat nitrile handschoentjes gepakt, gisteren eentje gebruikt om te tanken, daarna eraf trekken en weggooien.
In zo'n geval zou je tijdelijk het paspoort in moeten kunnen nemen.
Hoe meer mensen er naar Italië zijn geweest, hoe groter de kans dat het niet meer opvalt dat er zat mensen ziek zijn die niets met Italië te maken hebben.
De gekozen strategie is accepteren en vertragen (alhoewel ik dat laatste steeds minder begin te geloven.)
Coronavirus: Up to fifth of UK workers 'off sick at same time'
Up to a fifth of the workforce may be off sick during the peak of a coronavirus epidemic in the UK, the government says in its latest plans.
Police may need to focus on only responding to the most serious crimes and maintaining public order if the virus spreads.
The military could also provide support to emergency services if needed.
Other possible measures include school closures, reducing large-scale gatherings and working from home.
Some non-urgent hospital care may be delayed to focus on treating coronavirus patients, while recently retired doctors and nurses may be called back to work.
At a conference, Prime Minister Boris Johnson said the government was committed to doing "everything possible" to "prepare for all eventualities" and its priority was keeping the country safe, as the number of cases in the UK rose to 39.
Voor de duidelijkheid, mijn bron is voor mij niet anoniem; die hou ik voor jullie anoniem. Ook omdat nog niet 100% zeker is. Vermoedelijk 1ste dodelijk slachtoffer in Limburg dus. 2de patient ligt ook op de IC aldaar. UMC dus.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op dinsdag 3 maart 2020 13:39 schreef vosss het volgende: Voor de duidelijkheid, mijn bron is voor mij niet anoniem; die hou ik voor jullie anoniem. Ook omdat nog niet 100% zeker is. Vermoedelijk 1ste dodelijk slachtoffer in Limburg dus. 2de patient ligt ook op de IC aldaar. UMC dus.
Waarom meld je het hier als het nog niet 100% zeker is?
Een 98-jarige Chinese vrouw uit Wuhan, die een zware longontsteking had en daarnaast aan een hartkwaal lijdt, is volledig hersteld van Covid-19. De bejaarde Hu Hanying belandde op 13 februari, samen met haar dochter, in het ziekenhuis en verkeerde een tijd in kritieke toestand.
,,We hadden niet verwacht dat we het zouden redden'', zegt dochter Dang. Samen met haar moeder mocht ze het ziekenhuis drie weken na opname verlaten. Hu mag zich nu de oudste persoon ter wereld noemen die het virus overwonnen heeft. De vorige ‘recordhouder’ in China was 96 jaar.
Op dinsdag 3 maart 2020 13:43 schreef Momo het volgende: Een 98-jarige Chinese vrouw uit Wuhan, die een zware longontsteking had en daarnaast aan een hartkwaal lijdt, is volledig hersteld van Covid-19. De bejaarde Hu Hanying belandde op 13 februari, samen met haar dochter, in het ziekenhuis en verkeerde een tijd in kritieke toestand.
,,We hadden niet verwacht dat we het zouden redden'', zegt dochter Dang. Samen met haar moeder mocht ze het ziekenhuis drie weken na opname verlaten. Hu mag zich nu de oudste persoon ter wereld noemen die het virus overwonnen heeft. De vorige ‘recordhouder’ in China was 96 jaar.
Godin
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Op dinsdag 3 maart 2020 13:43 schreef Momo het volgende: Een 98-jarige Chinese vrouw uit Wuhan, die een zware longontsteking had en daarnaast aan een hartkwaal lijdt, is volledig hersteld van Covid-19. De bejaarde Hu Hanying belandde op 13 februari, samen met haar dochter, in het ziekenhuis en verkeerde een tijd in kritieke toestand.
Rutte: grote evenementen gelasten we niet af Het Haagse crisisoverleg is zojuist afgelopen. Premier Rutte en minister Bruins voor Medisch Zorg kwamen gezamenlijk naar buiten en vertelden dat het overleg met de grote groep betrokken ministers en deskundigen goed was verlopen.
De premier vond het te vroeg om te zeggen dat het virus onder controle is. "Er komen nog steeds mensen bij op de tellen." Volgens Rutte zit Nederland nu in de "indamfase". Het belangrijkste doel van de bijeenkomst was om goed voorbereid te zijn op de volgende fase. "Wanneer die komt? Daar kan ik niets over zeggen."
Het dagelijks leven moet vooral gewoon doorgaan, is zijn boodschap. "Kinderen kunnen gewoon naar school. Vergaderingen kunnen gewoon doorgaan. En grote evenementen gelasten we niet af."
Dat lijkt me ook ja, dat het nog niet onder controle is.
Maareh... hoe lang voordat ze erop terugkomen en er wel evenementen afgelast gaan worden? In bijna alle andere landen merk je dat men het publiek er al zachtjes op aan het voorbereiden is dat dat gaat gebeuren (en in sommige landen gebeurt het ook al). In Nederland wordt nog steeds de indruk gewekt dat dat voorkomen kan worden. Ik denk niet dat deze aanpak slim is. Zo komt het straks iedereen helemáál koud op hun dak vallen.
Op dinsdag 3 maart 2020 13:39 schreef vosss het volgende: Voor de duidelijkheid, mijn bron is voor mij niet anoniem; die hou ik voor jullie anoniem. Ook omdat nog niet 100% zeker is. Vermoedelijk 1ste dodelijk slachtoffer in Limburg dus. 2de patient ligt ook op de IC aldaar. UMC dus.
Dat lijkt me ook ja, dat het nog niet onder controle is.
Maareh... hoe lang voordat ze erop terugkomen en er wel evenementen afgelast gaan worden? In bijna alle andere landen merk je dat men het publiek er al zachtjes op aan het voorbereiden is dat dat gaat gebeuren (en in sommige landen gebeurt het ook al). In Nederland wordt nog steeds de indruk gewekt dat dat voorkomen kan worden. Ik denk niet dat deze aanpak slim is. Zo komt het straks iedereen helemáál koud op hun dak vallen.
Wedden dat het kabinet vanaf deze week nog thuis gaat werken oid?
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
Dat Outbreak Management Team. Is dat een troll organisatie? Stelde ze serieus voor om verpleeghuizen als alternatieve locatie aan te wijzen voor opvang van corona patiënten?
Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende: Dat Outbreak Management Team. Is dat een troll organisatie? Stelde ze serieus voor om verpleeghuizen als alternatieve locatie aan te wijzen voor opvang van corona patiënten?
Ja.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.