abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191860127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh? Kut, dan ben ik een man.
Wel is het leuk als het een beetje speels gaat. Dus niet te uitleggerig, en zware discussies, maar bijvoorbeeld een goed gesprek over de framing van “klimaat maatregelen” en een koppeling met geopolitieke verhoudingen kan ik wel waarderen hoor. Ook een mooie discussie over bijvoorbeeld de uitwassen van het huidige egaliteitsdenken voer ik graag. Of een vergelijkende analyse tussen een elektrisch en dieselrijden en wat het doet voor het rijplezier.
Voetbal doet me daarentegen niets.
Dit is exact hoe ik dit soort gesprekken probeer te voeren. Met wat kleine steekjes onder water. :)
pi_191860137
quote:

[..]

Nou dat is wat voorbarig, want heel toevallig wordt deze ervaring alleen gedeeld onder de wat meer gefrustreerde types. Generationalpha en Piye hebben juist wel de ervaring dat vrouwen er geïnteresseerd in zijn.
pi_191860138
Edit.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 08:27:22 ]
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:25:43 #104
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191860139
Wat wil je van ons? Een trap onder je kont om naar buiten te gaan?

Waarom lukt het niet volgens jou wat doe je zelf denk je verkeerd?
Gelieve verwijderen
pi_191860152
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:20 schreef Chia het volgende:
Goh. Vreemd joh, dat intelligente vrouwen er niet warm voor lopen om met vooringenomen types over hun stokpaardjes op het gebied politiek, klimaat en feminisme te praten. Als er al sprake is van praten en niet het luisteren naar het afspelen van een langspeelplaat.

Ik denk dat @:Generationalpha er wel in slaagt op basis van die onderwerpen een leuk gesprek te voeren, omdat hij het op een andere manier aan snijdt en dat daar de crux zit en niet zo zeer in algemene desinteresse bij alle vrouwen. :')
Klopt wel aardig ja. :D Maar als jij urenlange een Baudet-rant gaat houden dat vrouwen zo kut zijn en alleen maar links dan gaat het natuurlijk niet werken. Je moet wel geïnteresseerd zijn in het perspectief van de ander. Dat je in je hoofd ondertussen denkt "wat lult zij nou weer' doet er dan niet toe. ;)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:30:29 #106
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191860185
quote:

[..]

Wel is het leuk als het een beetje speels gaat. Dus niet te uitleggerig, en zware discussies, maar bijvoorbeeld een goed gesprek over de framing van “klimaat maatregelen” en een koppeling met geopolitieke verhoudingen kan ik wel waarderen hoor. Ook een mooie discussie over bijvoorbeeld de uitwassen van het huidige egaliteitsdenken voer ik graag. Of een vergelijkende analyse tussen een elektrisch en dieselrijden en wat het doet voor het rijplezier.
Voetbal doet me daarentegen niets.
Ik kom inderdaad vaker vrouwen tegen die een maatschappelijk debat interessant vinden dan een bespreking van de ranglijst van de Eredivisie. Ook best zonde, maar beter dan een Feyenoorder. :P
pi_191876579
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:12 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Een vrouw proberen te versieren door over politiek met haar te lullen :')
Misschien dat Tjerrie Bidet er succes mee had, maar 99% van de vrouwen krijgt daar behoorlijke onderkoelingsverschijnselen van.

Overigens vind ik het ergens wel jammer vrouwen afknappen als je serieuze / intellectuele onderwerpen aansnijdt. Het zijn zaken die mij interesseren, maar zelf intelligente vrouwen vinden je een saaie zak als je die richting op gaat. Het is 100% zaaddodend.
Dat is best wel onzin. Ik heb het vaak met mensen (die daar interesse in hebben uiteraard) over de politiek. Het ligt er denk ik meer aan hoe jij zo'n gesprek aangaat. Er zijn van die mannen die mij vanaf de eerste minuut de les erover beginnen te lezen, overigens ook over mijn beroep, en dat is behoorlijk vermoeiend. Meestal probeer ik dan zo snel mogelijk naar een luchtig onderwerp te switchen of zit de rit uit met een gedesinteresseerde blik.
pi_191876584
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:25 schreef Fernweh het volgende:
Wat wil je van ons? Een trap onder je kont om naar buiten te gaan?

Waarom lukt het niet volgens jou wat doe je zelf denk je verkeerd?
Het probleem zit er denk ik een beetje in, dat ik mijzelf niet snel op mijn gemak voel bij een vrouw, en een vrouw ook niet bij mij.

Ik denk dat het onderliggende ''probleem'' ook wel ietsjes groter is dan alleen het ''verkeerd'' doen van een of twee kleine dingetjes.

In zekere zin ben ik een klein beetje vastgelopen in het leven, nu ik 30 ben en vrienden om mij heen vaak druk zijn met kleine kinderen, hun eigen relatie, de verbouwing van hun huis, of waar mensen van rond mijn leeftijd druk mee zijn. Daarnaast is het als single denk ik niet de ideale situatie om niet in een van Nederlands ca. 20 grootste woonplaatsen te wonen (ook niet in een super klein dorp, maar toch).

Zoals afgelopen week, was ik een week vrij, en afgezien van 2 keer bij mijn ouders eten, ben ik dan. min of meer constant alleen. Ik doe wel dingen, zoals hardlopen, of gewoon met de trein naar een random stad en daar een beetje rondhangen, filmpje kijken op Netflix, uitgebreid koken, en op vrijdag- of zaterdagavond misschien een biertje drinken of een uurtje poolen met 1/2 vrienden.

Wat ik denk. als ik bijvoorbeeld op date zou gaan, is dat ik moeilijk zou kunnen overbrengen wie ik precies ben als persoon. Ik weet het momenteel zelf eigenlijk geeneens. In de openingspost noemde ik die kennis die helemaal into star-wars was. Hij is de laatste tijd regelmatig aan het daten, en je merkt ook wel dat hij op tinder bepaalde type meisjes uit zoekt die ook een beetje ''nerdy'' zijn. Als zij elkaar dan ontmoeten, dan is er vaak écht een click, omdat ze het gevoel hebben samen interesses te delen...

Ik ben wat dat betreft veel te algemeen.

Ik denk dat ik aan mezelf moet gaan werken om meer dingen te vertellen te hebben, meer gespreksstof in mijn bagage. Omdat ik niet echt zo lekker in mijn vel zit als 5 jaar geleden ofzo ben ik ook wat meer timide geworden, dat moet ik terug proberen te draaien.
pi_191876868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:59 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat is best wel onzin. Ik heb het vaak met mensen (die daar interesse in hebben uiteraard) over de politiek. Het ligt er denk ik meer aan hoe jij zo'n gesprek aangaat. Er zijn van die mannen die mij vanaf de eerste minuut de les erover beginnen te lezen, overigens ook over mijn beroep, en dat is behoorlijk vermoeiend. Meestal probeer ik dan zo snel mogelijk naar een luchtig onderwerp te switchen of zit de rit uit met een gedesinteresseerde blik.
Dit is wat feministen tegenwoordig ‘mansplaining’ noemen. Het is wel irritant, volgens mij is dit wat er gebeurt als de man een ‘apenrotsgesprek’ heeft met iemand die geen behoefte heeft aan de apenrots. Voor mannen onder elkaar ontstaat hier vaak discussie uit, vrouwen (waaronder ikzelf) horen eerder een belerende toon.
Meestal is het een goed moment voor ‘er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Rome, je weet wel (insert Rome verhaal, was jij daar ook wel eens) :) of elke willekeurige variant daarop.
pi_191877856
Als je niet goed weet wie je bent, wat je drijft en waar je warm van wordt, hoe kun je dan warm worden van een specifieke vrouw? Waarom past zíj dan goed en niet die andere?
Om een vrouw te overtuigen dat zíj het voor je is zal je ook wat zelfkennis moeten hebben en daar kun je nu al mee beginnen.
Het is niet juist om een meeloper te zijn, maar 'vertel me wie je vrienden zijn en ik vertel je wie je bent' gaat vaak behoorlijk goed op.
Op welke vlakken klik je echt, welke interesses deel je? Zou je meerdere dagen met iemand door kunnen brengen? Welke eigenschap maakt dat (niet) mogelijk? Wat is je allergie?

Door zulke dingen duidelijker te krijgen voor jezelf weet je ook beter hoe je jezelf profileert en welke type je aan trekt / wil trekken.
And the druids turn to stone...
pi_191878533
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Als je niet goed weet wie je bent, wat je drijft en waar je warm van wordt, hoe kun je dan warm worden van een specifieke vrouw? Waarom past zíj dan goed en niet die andere?
Was het maar zo een feest dat we vooral vielen op mensen waar we goed bij pasten..

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:59 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Het probleem zit er denk ik een beetje in, dat ik mijzelf niet snel op mijn gemak voel bij een vrouw, en een vrouw ook niet bij mij.

Ik denk dat het onderliggende ''probleem'' ook wel ietsjes groter is dan alleen het ''verkeerd'' doen van een of twee kleine dingetjes.

In zekere zin ben ik een klein beetje vastgelopen in het leven, nu ik 30 ben en vrienden om mij heen vaak druk zijn met kleine kinderen, hun eigen relatie, de verbouwing van hun huis, of waar mensen van rond mijn leeftijd druk mee zijn. Daarnaast is het als single denk ik niet de ideale situatie om niet in een van Nederlands ca. 20 grootste woonplaatsen te wonen (ook niet in een super klein dorp, maar toch).

Zoals afgelopen week, was ik een week vrij, en afgezien van 2 keer bij mijn ouders eten, ben ik dan. min of meer constant alleen. Ik doe wel dingen, zoals hardlopen, of gewoon met de trein naar een random stad en daar een beetje rondhangen, filmpje kijken op Netflix, uitgebreid koken, en op vrijdag- of zaterdagavond misschien een biertje drinken of een uurtje poolen met 1/2 vrienden.
Daar ben je zelf bij hè. Je had je ook in kunnen schrijven voor allerhande activiteiten, waarin je meer met andere mensen in contact was gekomen.

Maar goed, dit kunnen we best wel anders verkopen. Is het gemakzucht om twee keer bij je ouders te eten? Het klinkt anders als je zegt dat je familie belangrijk vindt en graag met ze bij kletst in je vrije week. Of dat degene die kookt een bepaald familiegerecht ging maken, wat je superlekker vindt.
Wat kook je zelf graag? Houd je van de uitdaging van bepaalde recepten, verwen je jezelf graag?

Hardlopen. Ga je gewoon een blokje om omdat het moet voor de gezondheid of zoek je ook bepaalde gebieden op waar je extra geniet van het uitzicht? Lekker de natuur in of langs de lichtjes van je dorp?
Train je voor iets specifieks en zo ja, waarom?

Een random stad, kun je niet kiezen? Of laat je jezelf graag go with the flow verrassen? Hoe gaat dat in z'n werk? Stap je uit het station en kies je gewoon een richting? Zoek je in de trein wel iets op? Is er iets wat je aanspreekt als je er langs komt, waar je niet zomaar aan voorbij kan gaan?

Wat is je top drie huidige Netflix films en waarom?

quote:
Wat ik denk. als ik bijvoorbeeld op date zou gaan, is dat ik moeilijk zou kunnen overbrengen wie ik precies ben als persoon. Ik weet het momenteel zelf eigenlijk geeneens. In de openingspost noemde ik die kennis die helemaal into star-wars was. Hij is de laatste tijd regelmatig aan het daten, en je merkt ook wel dat hij op tinder bepaalde type meisjes uit zoekt die ook een beetje ''nerdy'' zijn. Als zij elkaar dan ontmoeten, dan is er vaak écht een click, omdat ze het gevoel hebben samen interesses te delen...

Positiever verwoord zou je het een brede interesse kunnen noemen en dat kun je interessanter laten overkomen door er wat zingeving aan toe te voegen. Wat maakt het voor jou zinnig en interessant? Waarom kies je dit en blijf je het doen?

quote:
Ik denk dat ik aan mezelf moet gaan werken om meer dingen te vertellen te hebben, meer gespreksstof in mijn bagage. Omdat ik niet echt zo lekker in mijn vel zit als 5 jaar geleden ofzo ben ik ook wat meer timide geworden, dat moet ik terug proberen te draaien.
Belangrijk ja, maar pas op dat het niet te eenzijdig wordt. Je kan wel van alles willen laten overkomen, maar hoe je overkomt is niet alleen een kwestie van hoe jij dat uitzend. Echte interesse toon je denk ik pas als je openstaat voor hoe je bij de ander overkomt en niet alleen inzet op het beeld wat je al dan niet bewust uitzend bevestigd wil zien. Of dat nou positief (ja ik wil je!) of negatief (zie je wel, ik ben het niet waard oid) is, daar zit vaak nog wel een bak informatie tussen in waar je ook iets mee kan. Misschien niet meer in die situatie met dat persoon, maar wel iets om op voort te kunnen borduren zeg maar.

Je kan ook interesse tonen door open vragen te stellen, wat tevens een manier kan zijn om zelf niet zoveel hoeven zeggen of om een basis te leggen waar je makkelijker op aan kan haken.
Als de ander praat kun je laten merken dat je echt luistert door goed in te haken op wat er gezegd wordt. Laat de ander niet oeverloos lullen, je kan ook economisch tegengas geven door af en toe te onderbreken met dat je het niet helemaal eens bent en een beetje te sturen met een hoe zie je dit dan? Bijvoorbeeld.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:08:44 #112
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191878708
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:59 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Geografische problemen en je vriendenwereld even buiten beschouwing gelaten. Begrijp ik je goed als ik zeg dat je dus eigenlijk geen benul hebt van wie je bent en het daardoor niet kan overbrengen naar anderen?

Vermoedelijk zijn de meeste mensen algemeen ik ben dat ook, maar buiten het hardlopen en koken heb je geen andere interesses?

Hoe had je overigens gedacht over te willen brengen wie jij bent en waarom lukt je dat niet? Momenteel lees ik dat het probleem hem erin zit dat je niet weet wie je bent en waarschijnlijk denkt dat gat te kunnen vullen door een soort fan te worden van iets en dan in een vijver te kunnen vissen en dat soort mensen eruit te pikken?

Kun je andere dingen noemen die je zou willen doen met je leven?
Of kun je in je eigen graven en een soort doorlopende lijn zien van hoe je bent en wie je bent?

Ik ben ook wel benieuwd naar waar je voor leeft eigenlijk, waarom sta je elke dag op om naar werk te gaan, puur de centen om de rekeningen te kunnen betalen en te overleven? Of iets anders?
Gelieve verwijderen
pi_191879007
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit is wat feministen tegenwoordig ‘mansplaining’ noemen. Het is wel irritant, volgens mij is dit wat er gebeurt als de man een ‘apenrotsgesprek’ heeft met iemand die geen behoefte heeft aan de apenrots. Voor mannen onder elkaar ontstaat hier vaak discussie uit, vrouwen (waaronder ikzelf) horen eerder een belerende toon.
Meestal is het een goed moment voor ‘er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Rome, je weet wel (insert Rome verhaal, was jij daar ook wel eens) :) of elke willekeurige variant daarop.
Mensen die het woord "mansplaining" om de haverklap gebruiken zijn doorgaans ook vrij irritant. :) (Hoop niet dat jij dat doet.)
pi_191879404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:33 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mensen die het woord "mansplaining" om de haverklap gebruiken zijn doorgaans ook vrij irritant. :) (Hoop niet dat jij dat doet.)
Dit is de primeur :s)
pi_191879448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit is de primeur :s)
Ik ontken zeker niet dat er zoiets bestaat als (onbewuste) betweterigheid van mannen, maar door je als vrouw zo hierop te focussen en dit gedrag (bewust) te categoriseren word je doorgaans ook geen leuker persoon. ;)

Dan wordt al snel alles gevoelig.
pi_191879459
Gewoon opscheppen over je enorme fok pener en dan komt het wel goed
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:49:30 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_191879874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:33 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Kijk deze boy mansplainen hoe vrouwen zich dienen te gedragen om aantrekkelijk voor hem te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191880811
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:08 schreef Fernweh het volgende:

[..]

[quote]Geografische problemen en je vriendenwereld even buiten beschouwing gelaten. Begrijp ik je goed als ik zeg dat je dus eigenlijk geen benul hebt van wie je bent en het daardoor niet kan overbrengen naar anderen?
Geen flauw benul is ietwat overdreven denk ik, maar ik ben vrij algemeen. Ik sta niet bekend om één specifiek ding/hobby/ interesse. Dat is geen drama op zich, want er zijn (veel) meer mensen die wat algemeen zijn, maar het helpt ook niet mee. Vaak zie je wel dat mensen met één specifieke interesse, hobby, of een karakter dat heel duidelijk te definiëren valt, ook relatief makkelijk een partner kunnen vinden die in datzelfde hokje past zeg maar.

dat hoor je mensen ook wel eens zeggen toch, dat ze iemand tegen kwamen en meteen beseften : hee, hij of zij lijkt op mij, is hetzelfde als mij. Ik denk dat weinig mensen dat direct met mij hebben.

quote:
Vermoedelijk zijn de meeste mensen algemeen ik ben dat ook, maar buiten het hardlopen en koken heb je geen andere interesses?
Oh ik heb best veel interesses, maar allemaal tot op zekere hoogte. Ik houd van sport in het algemeen en voetbal in het bijzonder, ik houd van wielrennen, ik houd van met mijn boot op het water zijn, ik houd van de natuur (binnen/buitenland). Maar het is niet dat dit heel extreem is allemaal of dat ik in de zomer naar Frankrijk ga om de toer te volgen of dat ik bij een vogel spotters club zit.

quote:
Hoe had je overigens gedacht over te willen brengen wie jij bent en waarom lukt je dat niet? Momenteel lees ik dat het probleem hem erin zit dat je niet weet wie je bent en waarschijnlijk denkt dat gat te kunnen vullen door een soort fan te worden van iets en dan in een vijver te kunnen vissen en dat soort mensen eruit te pikken?
Nee dat ook weer niet. Het is niet zo dat ik denk : ik ga een bepaalde hobby / bezigheid aanhangen, en dan ga ik mezelf daar heel erg mee profileren, en dan sla ik iemand aan de haak die dat ook heeft..

quote:
Kun je andere dingen noemen die je zou willen doen met je leven?
Of kun je in je eigen graven en een soort doorlopende lijn zien van hoe je bent en wie je bent?

Ik ben ook wel benieuwd naar waar je voor leeft eigenlijk, waarom sta je elke dag op om naar werk te gaan, puur de centen om de rekeningen te kunnen betalen en te overleven? Of iets anders?
Om heel eerlijk te zijn leef (en werk) ik om een leuk, comfortabel en simpel leven te leiden. Niet per sé in die zin dat ik op de bank wil liggen en niets wil doen... Maar ik wil gewoon leuke dingen doen zonder dat ik het mezelf (want zo zie ik dat wel) het leven heel moeilijk maak door allerlei idealen na te streven, door ''ergens voor te staan'', en dan ook constant mensen ervan probeert te overtuigen van mijn gedachtegangen, of dat ik mezelf wijsmaak dat ik in mijn carrière graag de wereld beter wil maken of op zijn minst drie keer een bijdrage heb gemaakt aan een wetenschappelijk tijdschrift, of over 5 jaar minimaal een jaarsalaris van 2 ton wil hebben...

Dat soort doelen/ambities heb ik niet.
pi_191881059
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Was het maar zo een feest dat we vooral vielen op mensen waar we goed bij pasten..
[..]

[quote]Daar ben je zelf bij hè. Je had je ook in kunnen schrijven voor allerhande activiteiten, waarin je meer met andere mensen in contact was gekomen.
Dat is ook een beetje mijn manco. Ik ben denk ik niet een persoon die heel gelukkig wordt van ''allerlei. activiteiten''. Ik werk 40 uur per week, en na bijvoorbeeld een werkdag ben ik blij als ik even thuis relaxed kan koken, een muziekje kan luisteren en als ik mijn hardlooprondje kan maken. Daarna zit de vrije avond er alweer op en ga ik slapen voor de volgende werkdag.

Ik heb al jaren een aantal vrienden, en meestal in het weekend doe ik iets met hen. Dit zijn vrienden die ik al mn leven lang ken, en voor die contacten doe ik alles om het in stand te houden.. Maar mijn behoefte om buiten hen nieuwe vrienden te maken, vooral nu op mijn 30e, is niet zo groot meer.

En ja ik besef dat ik het daarmee misschien niet al te makkelijk maak voor mezelf om nieuwe vrouwen tegen te komen. Maar aan de andere kant : in het verleden heb ik het wel gedaan hoor: studieverenigingen, studentenverenigingen, noem maar op. En voor ik het wist zat ik in allerlei besturen, commissies en liep ik op mijn vrije zaterdag met mensen van die studentenvereniging in de Makro om voor de open dag tomaten, broodjes, bratwurst en weet ik het wat te halen, omdat wij van de organisatiecommissie waren..

Ik werd daar gewoon dood ongelukkig van en dacht wat ben ik nou toch allemaal aan het doen, wat een onzin allemaal. (is natuurlijk geen onzin als je er plezier aan beleeft, maar ik ervaarde het voor mezelf als onzin)

quote:
Maar goed, dit kunnen we best wel anders verkopen. Is het gemakzucht om twee keer bij je ouders te eten? Het klinkt anders als je zegt dat je familie belangrijk vindt en graag met ze bij kletst in je vrije week. Of dat degene die kookt een bepaald familiegerecht ging maken, wat je superlekker vindt.
Wat kook je zelf graag? Houd je van de uitdaging van bepaalde recepten, verwen je jezelf graag?
Geen gemakzucht, ik ben gewoon graag met mijn familie :) Ik ken vrienden die ééns per maand op de koffie gaan bij hun ouders, dat zou ik niet kunnen. Vind het fijn om bij hen te zijn, toen ik 20 was maar ook nu ik 30 ben. Ik zou dat ook niet zo snel ''geforceerd'' gaan beëindigen, omdat ik vind dat ik dat in moet ruilen voor bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, omdat ik via dat vrijwilligerswerk dan hoop nieuwe vrienden te maken of vrouwen te leren kennen.

Die kans is misschien wel groter dan bij je ouders aan tafel schuiven, maar dan wordt het voor mij te geforceerd allemaal. Dan ga ik dingen die ik leuk vind opgeven voor dingen die ik eigenlijk helemaal niet wil, voor de theoretisch aanwezige mogelijkheid dat je misschien iemand ontmoet, wat ook niet is gegarandeerd... Dan denk ik : je kan dan maar beter doen waar je je goed bij voelt, dan duurt het misschien allemaal wat langer (of het gebeurt helemaal niet) , maar je doet tenminste wat je leuk vindt /fijn vindt.

quote:
Hardlopen. Ga je gewoon een blokje om omdat het moet voor de gezondheid of zoek je ook bepaalde gebieden op waar je extra geniet van het uitzicht? Lekker de natuur in of langs de lichtjes van je dorp?
Train je voor iets specifieks en zo ja, waarom?
Ik heb wel een standaard rondje, maar dat is wel door een prachtig natuurgebied. En daar geniet ik dan ook wel van. Het is dus niet alleen functioneel (conditie/afvallen), maar ook plezier en genot. Ik train niet voor een specifiek doel / marathon. Enkel voor lichamelijke en mentale gezondheid en ontspanning. Een medaille of foto op Instagram dat ik de Rotterdam marathon heb uitgelopen is niets voor mij, ik doe het voor mezelf en zoek niet zo zeer naar maatschappelijke erkenning.

Daarnaast is mijn lichaam niet geschikt voor dergelijke lange afstanden.

Een random stad, kun je niet kiezen? Of laat je jezelf graag go with the flow verrassen? Hoe gaat dat in z'n werk? Stap je uit het station en kies je gewoon een richting? Zoek je in de trein wel iets op? Is er iets wat je aanspreekt als je er langs komt, waar je niet zomaar aan voorbij kan gaan?

quote:
Wat is je top drie huidige Netflix films en waarom?
[..]

Positiever verwoord zou je het een brede interesse kunnen noemen en dat kun je interessanter laten overkomen door er wat zingeving aan toe te voegen. Wat maakt het voor jou zinnig en interessant? Waarom kies je dit en blijf je het doen?
[..]
Wat ik ook richting Fernweh al min of meer typte: het verschilt. Ik ben als persoon best ''gevoelig'' (al helemaal voor een man), en heb mezelf tijdens mijn studententijd jaren lang opgefokt door allemaal dingen te doen. waarvan ik dacht dat het ''moest''. Nu doe ik gewoon wat ik op dat moment leuk vind, en dat is enerzijds heel breed (positief) maar anderzijds niet echt in één categorie te vangen (wispelturig).

Ik denk ook niet echt vanuit zingeving, maar meer vanuit gevoel. De ene keer ben ik op Netflix verslaafd aan die typische drugsbaron films, en de andere keer kijk ik een serie over een soort big brother maar dan in Japan. Totaal uiteenlopend, waar niet echt één rode draad uit te herleiden is.

Belangrijk ja, maar pas op dat het niet te eenzijdig wordt. Je kan wel van alles willen laten overkomen, maar hoe je overkomt is niet alleen een kwestie van hoe jij dat uitzend. Echte interesse toon je denk ik pas als je openstaat voor hoe je bij de ander overkomt en niet alleen inzet op het beeld wat je al dan niet bewust uitzend bevestigd wil zien. Of dat nou positief (ja ik wil je!) of negatief (zie je wel, ik ben het niet waard oid) is, daar zit vaak nog wel een bak informatie tussen in waar je ook iets mee kan. Misschien niet meer in die situatie met dat persoon, maar wel iets om op voort te kunnen borduren zeg maar.

quote:
Je kan ook interesse tonen door open vragen te stellen, wat tevens een manier kan zijn om zelf niet zoveel hoeven zeggen of om een basis te leggen waar je makkelijker op aan kan haken.
Als de ander praat kun je laten merken dat je echt luistert door goed in te haken op wat er gezegd wordt. Laat de ander niet oeverloos lullen, je kan ook economisch tegengas geven door af en toe te onderbreken met dat je het niet helemaal eens bent en een beetje te sturen met een hoe zie je dit dan? Bijvoorbeeld.
Dat is een goede, maar het moet ook geen eenzijdig interview worden of dat de een alleen maar praat en de ander luistert..
[/quote]
pi_191881091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk deze boy mansplainen hoe vrouwen zich dienen te gedragen om aantrekkelijk voor hem te zijn.
_O-
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:31:39 #121
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191881350
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:02 schreef Kalgoorlie het volgende:
Geen flauw benul is ietwat overdreven denk ik, maar ik ben vrij algemeen. Ik sta niet bekend om één specifiek ding/hobby/ interesse. Dat is geen drama op zich, want er zijn (veel) meer mensen die wat algemeen zijn, maar het helpt ook niet mee. Vaak zie je wel dat mensen met één specifieke interesse, hobby, of een karakter dat heel duidelijk te definiëren valt, ook relatief makkelijk een partner kunnen vinden die in datzelfde hokje past zeg maar.

dat hoor je mensen ook wel eens zeggen toch, dat ze iemand tegen kwamen en meteen beseften : hee, hij of zij lijkt op mij, is hetzelfde als mij. Ik denk dat weinig mensen dat direct met mij hebben.
Mijn ex was het tegenovergestelde van mij. We hadden hele andere interesses. Hoeveel mensen zijn er niet algemeen? Een gothic of punk-rocker zie je niet meer zo gauw, je ziet ze wel maar niet meer zoveel. We zijn geen vogels die pronken met felle kleuren om zo een wijfje te lokken.

Als je geen flauw benul hebben te overdreven vindt, dan weet je dus wel ongeveer wie je bent. Van daaruit kun je een verlengde zoeken van wat het is wie je bent. Alleen denk je dat het probleem is opgelost als je makkelijk identificeerbaar bent met iets? Kalgoorlie de vogelspotter, zou dat helpen?

quote:
Oh ik heb best veel interesses, maar allemaal tot op zekere hoogte. Ik houd van sport in het algemeen en voetbal in het bijzonder, ik houd van wielrennen, ik houd van met mijn boot op het water zijn, ik houd van de natuur (binnen/buitenland). Maar het is niet dat dit heel extreem is allemaal of dat ik in de zomer naar Frankrijk ga om de toer te volgen of dat ik bij een vogel spotters club zit.

Moet dat dan voor jouw idee? Is het niet genoeg dat je er lol aan beleefd en interesse hebt in die dingen. Je kan eens gaan proberen te kamperen of zo in de zomer, misschien ben je gewoon een outdoor type etc, er zijn vast ook vrouwen die een beetje avontuurlijk zijn toch?

quote:
Nee dat ook weer niet. Het is niet zo dat ik denk : ik ga een bepaalde hobby / bezigheid aanhangen, en dan ga ik mezelf daar heel erg mee profileren, en dan sla ik iemand aan de haak die dat ook heeft..
Duidelijk, want het komt zo over op mij, maar dat is het dus niet? Wat is het dan wel? Ik snap je geloof ik nog niet zo goed wat het is wat je precies wil? (Ja vrouwen ontmoeten, maar ik snap niet zo goed waarom dat niet lukt.)

quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Om heel eerlijk te zijn leef (en werk) ik om een leuk, comfortabel en simpel leven te leiden. Niet per sé in die zin dat ik op de bank wil liggen en niets wil doen... Maar ik wil gewoon leuke dingen doen zonder dat ik het mezelf (want zo zie ik dat wel) het leven heel moeilijk maak door allerlei idealen na te streven, door ''ergens voor te staan'', en dan ook constant mensen ervan probeert te overtuigen van mijn gedachtegangen, of dat ik mezelf wijsmaak dat ik in mijn carrière graag de wereld beter wil maken of op zijn minst drie keer een bijdrage heb gemaakt aan een wetenschappelijk tijdschrift, of over 5 jaar minimaal een jaarsalaris van 2 ton wil hebben...

Dat soort doelen/ambities heb ik niet.
Die heb ik ook niet, en ik wil ook gewoon leven zoals jij het omschrijft. Betreft vrouwen ontmoeten ja als je niet veel activiteiten doet ga je ze ook niet veel treffen. Dan moet je al aan de tinder, dating sites, uit het buitenland laten komen of je moet vrouwen old school gaan aanspreken. Ken mensen die een relatie hebben gekregen door samen in de Efteling te wachten in een rij van een attractie.
Gelieve verwijderen
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:36:07 #122
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191881428
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:12 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik ontken zeker niet dat er zoiets bestaat als (onbewuste) betweterigheid van mannen, maar door je als vrouw zo hierop te focussen en dit gedrag (bewust) te categoriseren word je doorgaans ook geen leuker persoon. ;)

Dan wordt al snel alles gevoelig.
De mens staat erom bekend om dingen te categoriseren:

quote:
Genesis 2: 19 Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten.
Noem me eens iets wat de mens nog geen naam heeft gegeven. Ik had eerder nog nooit gehoord van mansplaining maar ik vermoed niet dat een vrouw dat precies identificeert met elke man die ze zien. Als ze dat wel doen, tja ik heb er denk ik ook weer geen last van als ze zo zuur zijn.
Gelieve verwijderen
pi_191881564
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:16 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje mijn manco. Ik ben denk ik niet een persoon die heel gelukkig wordt van ''allerlei. activiteiten''. Ik werk 40 uur per week, en na bijvoorbeeld een werkdag ben ik blij als ik even thuis relaxed kan koken, een muziekje kan luisteren en als ik mijn hardlooprondje kan maken. Daarna zit de vrije avond er alweer op en ga ik slapen voor de volgende werkdag.
Misschien moet je eens niet zo negatief lopen doordenken en verdedigen? Laat het gewoon eens bij feitelijke constateringen?

Je weet dus prima waarom je bepaalde dingen doet en dat kun je dus ook prima verwoorden als een duidelijker beeld naar een ander.

quote:
En ja ik besef dat ik het daarmee misschien niet al te makkelijk maak voor mezelf om nieuwe vrouwen tegen te komen. Maar aan de andere kant : in het verleden heb ik het wel gedaan hoor: studieverenigingen, studentenverenigingen, noem maar op. En voor ik het wist zat ik in allerlei besturen, commissies en liep ik op mijn vrije zaterdag met mensen van die studentenvereniging in de Makro om voor de open dag tomaten, broodjes, bratwurst en weet ik het wat te halen, omdat wij van de organisatiecommissie waren..

Ik werd daar gewoon dood ongelukkig van en dacht wat ben ik nou toch allemaal aan het doen, wat een onzin allemaal. (is natuurlijk geen onzin als je er plezier aan beleeft, maar ik ervaarde het voor mezelf als onzin)
Prima om geprobeerd te hebben, maar je kan natuurlijk ook een gulden middenweg zoeken om onder mensen en met name vrouwen te komen zonder dat je vol een verenigingsleven in moet. Een middagje wandelen met alpaca's voor singles vereist niet zoveel commitment.

quote:
[..]

Geen gemakzucht, ik ben gewoon graag met mijn familie :) Ik ken vrienden die ééns per maand op de koffie gaan bij hun ouders, dat zou ik niet kunnen. Vind het fijn om bij hen te zijn, toen ik 20 was maar ook nu ik 30 ben. Ik zou dat ook niet zo snel ''geforceerd'' gaan beëindigen, omdat ik vind dat ik dat in moet ruilen voor bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, omdat ik via dat vrijwilligerswerk dan hoop nieuwe vrienden te maken of vrouwen te leren kennen.
Familie belangrijk vinden is een prima usp :)

quote:
Die kans is misschien wel groter dan bij je ouders aan tafel schuiven, maar dan wordt het voor mij te geforceerd allemaal. Dan ga ik dingen die ik leuk vind opgeven voor dingen die ik eigenlijk helemaal niet wil, voor de theoretisch aanwezige mogelijkheid dat je misschien iemand ontmoet, wat ook niet is gegarandeerd... Dan denk ik : je kan dan maar beter doen waar je je goed bij voelt, dan duurt het misschien allemaal wat langer (of het gebeurt helemaal niet) , maar je doet tenminste wat je leuk vindt /fijn vindt.
Ik probeer je uit te horen waarom je bepaalde dingen doet, om te kijken of het duidelijker, onderscheidender en vooral persoonlijker verwoord kan worden.

quote:
[..]

Ik heb wel een standaard rondje, maar dat is wel door een prachtig natuurgebied. En daar geniet ik dan ook wel van. Het is dus niet alleen functioneel (conditie/afvallen), maar ook plezier en genot. Ik train niet voor een specifiek doel / marathon. Enkel voor lichamelijke en mentale gezondheid en ontspanning. Een medaille of foto op Instagram dat ik de Rotterdam marathon heb uitgelopen is niets voor mij, ik doe het voor mezelf en zoek niet zo zeer naar maatschappelijke erkenning.

Daarnaast is mijn lichaam niet geschikt voor dergelijke lange afstanden.
Ter ontspanning loop ik in mijn vrije tijd hard door een prachtig natuurgebied zegt al een stuk meer over je dan ja, ik loop hard.

quote:
[..]

Wat ik ook richting Fernweh al min of meer typte: het verschilt. Ik ben als persoon best ''gevoelig'' (al helemaal voor een man), en heb mezelf tijdens mijn studententijd jaren lang opgefokt door allemaal dingen te doen. waarvan ik dacht dat het ''moest''. Nu doe ik gewoon wat ik op dat moment leuk vind, en dat is enerzijds heel breed (positief) maar anderzijds niet echt in één categorie te vangen (wispelturig).

Ik denk ook niet echt vanuit zingeving, maar meer vanuit gevoel. De ene keer ben ik op Netflix verslaafd aan die typische drugsbaron films, en de andere keer kijk ik een serie over een soort big brother maar dan in Japan. Totaal uiteenlopend, waar niet echt één rode draad uit te herleiden is.
Jouw gevoel lijkt me anders wel degelijk zin hebben cq geven.

Regelmatig slinger ik Netflix aan. Ideaal om een brede keuze te hebben :) De ene keer kijk ik graag een spannende crimi en de andere keer sci-fi/reality (geen idee hoe je de big brother bedoelt hier, maar hopelijk snap je wat ik hiermee probeer te doen).

quote:
[..]

Dat is een goede, maar het moet ook geen eenzijdig interview worden of dat de een alleen maar praat en de ander luistert..
Ik hoor je vooral tegenwerpingen opgooien en zelf negatief duiden en dat ook nogal uitgebreid. Denk dat je het beter meer kiss kan proberen te houden. Keep it short en simple en zeg het gewoon zoals het is zonder al dat gejamaar blabla erom heen.
Je hoeft jouw keuzes niet echt te verantwoorden, zolang je er niet teveel over zeurt. Je bent zoals je bent en als het goed is zoek je een partner die daar enigszins bij past.

Ter ontspanning loop ik in mijn vrije tijd hard door een prachtig natuurgebied met *insert bos/heide/whatever*. Ik vind mijn familie belangrijk, dus die bezoek ik ook graag. Regelmatig slinger ik Netflix aan. Ideaal om een brede keuze te hebben :) De ene keer kijk ik graag een spannende crimi en de andere keer sci-fi/reality.
Verder houd ik er van om na mijn werk te ontspannen met muziek aan tijdens het koken. Ik vind *insert een voorbeeld van muziek die je vaak aan zet* bijvoorbeeld heerlijk, terwijl ik *insert een voorbeeld van een gerecht wat je graag maakt* maak.

Met welk gerecht zou ik jou kunnen verwennen? Ofzo..
pi_191892234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:31 schreef Fernweh het volgende:

Ik snap je geloof ik nog niet zo goed wat het is wat je precies wil? (Ja vrouwen ontmoeten, maar ik snap niet zo goed waarom dat niet lukt.)
[..]
Wat ik bedoel te zeggen, is ook nogal ondefinieerbaar, dus ik snap dat je nog niet helemaal ziet wat ik bedoel, en dat ik het lastig vind om over te brengen.

Laat ik het zo verwoorden dat ik 1 op 1 contact met veel mensen vaak een beetje ongemakkelijk vind, omdat ik maar met weinig mensen die welbekende ''click'' heb.

Zelfs met directe familie waar ik van houd, en die ook van mij houden. Ik kan prima met mijn pa een voetbalwedstrijd bekijken en dan hier en daar wat commentariëren, of met mijn moeder een gevoeliger programma en dan bespreken wat we zien... Maar ik houd er niet van om met één van hen bijvoorbeeld twee uur lang in een restaurant recht tegenover elkaar te zitten om dan twee uur lang slap te moeten ouwehoeren.

Ik zou het opzicht wel kunnen, maar dat is voor mij écht hard werken, en ik haal er geen plezier uit. Zelfs met vrienden, van wie ik de meesten al langer dan 15 jaar ken, heb ik dit. Sommige vrienden vragen wel eens van hee, kom je op vrijdag een biertje bij me drinken. Ik vind dat leuk als er meer mensen aanwezig zijn, maar als we slechts met zijn tweeën zijn dan zit ik er niet altijd even veel om te springen.

Ik heb het wel eens aan anderen gevraagd, en die zeggen altijd mij prima sociaal te vinden. Maar vanuit mijn eigen beleving heb ik wel een bepaalde. band met de voornoemde mensen, maar die échte click waar je urenlang ouwehoert en ook het liefst niet stopt met ouwehoeren, nee dat heb ik eigenlijk nooit.

En dan hoor ik gisteren weer van een vriend dat hij via tinder een meisje heeft ontmoet, dat ze om 18:30 in een kroegje afspraken, en dat hij uiteindelijk tot 4 uur in de ochtend bij haar is gebleven en dat ze de hele nacht hebben geouwehoerd, dan denk ik : volgens mij mis ik een bepaalde essentiele eigenschap om zoiets te kunnen. Of ik ben gewoon de juiste. persoon nog niet tegen gekomen.

Ik hoop dat laatste, want hoewel ik mijn familie en vrienden echt graag mag, ik zit er niet op te wachten om met hen nu bepaald zes/zeven uur durende ononderbroken gesprekken te voeren. Zou oprecht ook niet weten hoe je die tijde moet vol lullen.
pi_191892630
Gewoon lief lachen komen ze van zelluf lees je het KOMEN k o m e n O+
pi_191894108
Serieus deze vraag, val je wel op vrouwen TS?

Voor de rest kom je gewoon erg onzeker over en totaal niet interessant. Je bent zo een middel of the road type waar vrouwen niet warm van lopen. Maakt niks, maar verwacht dan de komende jaren geen wonder op relatievlak.
pi_191896282
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:16 schreef Newone82 het volgende:
Serieus deze vraag, val je wel op vrouwen TS?

Voor de rest kom je gewoon erg onzeker over en totaal niet interessant. Je bent zo een middel of the road type waar vrouwen niet warm van lopen. Maakt niks, maar verwacht dan de komende jaren geen wonder op relatievlak.
Er lopen genoeg vrouwen warm voor dat soort types, maar je moet wel in de juiste vijver vissen :)

Als TS van die über sociale Amsterdam oud-zuid chickies wil hebben, wordt het een lastig verhaal voor hem. Maar in kleinere steden/dorpen zit het vol met meisjes met een paard, daar zou ik het als ik TS was dan meer op richten.

Zo getuige ook mijn omgeving : genoeg doodsaaie mannen die relaties hebben.
  zondag 8 maart 2020 @ 08:28:54 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191896690
Tja ik denk dat er uit al je enorme posts met meerdere accounts een rode draad te zien is. Het lijkt erop dat je heel weinig interesse hebt in een ander. Als het je al niet lukt om 2 uur met iemand een gesprek te voeren dan lijkt het erop dat je andere mensen niet boeiend vind.
  zondag 8 maart 2020 @ 08:32:54 #129
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_191896715
Klinkt ook alsof je nogal introvert bent. Je hebt genoeg geprobeerd maar haalt er geen voldoening uit en het was vooral vermoeiend. je hebt met je vrienden niet echt een diepgaande connectie en met je ouders ook niet echt lijkt het.
Kan me voorstellen dat je graag wat meer diepgang in je gesprekken wil.
Dat kun je alleen niet forceren. Die klik is er of die is er niet. Al vind ik het moeilijk te geloven dat je dat nog nooit met iemand gehad hebt.

Ik herken het stuk waarin je aangeeft niet echt een passie te hebben, maar er zullen vast dingen zijn waar je graag over praat.
Je hoeft ook niet met iedereen over hetzelfde te praten. Met verschillende contacten heb je het over verschillende onderwerpen. En daar kun je dan met die persoon alsnog een goed gesprek mee hebben. Ook al kun je bijv met je moeder niet over voetbal praten. ;)
Kijk gewoon per persoon waar die connectie ligt en wat je met diegene wel kunt delen.

Niet iedereen is even open over alles.
Stel ik vertel 2 mensen over hetzelfde onderwerp, dan kan het nog zo zijn dat ik dingen anders vertel tegen persoon a dan tegen persoon b. Omdat die connectie gewoon anders is. Krijg je andere inzichten en heel andere gesprekken over 1 onderwerp.

Kijk gewoon met je bindt met diegene en laat de rest achterwege. Maakt de band/vriendschap met iemand ook veel waardevoller.

kijk je terrace house? :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 8 maart 2020 @ 08:34:40 #130
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191896726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:43 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen, is ook nogal ondefinieerbaar, dus ik snap dat je nog niet helemaal ziet wat ik bedoel, en dat ik het lastig vind om over te brengen.

Laat ik het zo verwoorden dat ik 1 op 1 contact met veel mensen vaak een beetje ongemakkelijk vind, omdat ik maar met weinig mensen die welbekende ''click'' heb.

Zelfs met directe familie waar ik van houd, en die ook van mij houden. Ik kan prima met mijn pa een voetbalwedstrijd bekijken en dan hier en daar wat commentariëren, of met mijn moeder een gevoeliger programma en dan bespreken wat we zien... Maar ik houd er niet van om met één van hen bijvoorbeeld twee uur lang in een restaurant recht tegenover elkaar te zitten om dan twee uur lang slap te moeten ouwehoeren.

Ik zou het opzicht wel kunnen, maar dat is voor mij écht hard werken, en ik haal er geen plezier uit. Zelfs met vrienden, van wie ik de meesten al langer dan 15 jaar ken, heb ik dit. Sommige vrienden vragen wel eens van hee, kom je op vrijdag een biertje bij me drinken. Ik vind dat leuk als er meer mensen aanwezig zijn, maar als we slechts met zijn tweeën zijn dan zit ik er niet altijd even veel om te springen.

Ik heb het wel eens aan anderen gevraagd, en die zeggen altijd mij prima sociaal te vinden. Maar vanuit mijn eigen beleving heb ik wel een bepaalde. band met de voornoemde mensen, maar die échte click waar je urenlang ouwehoert en ook het liefst niet stopt met ouwehoeren, nee dat heb ik eigenlijk nooit.

En dan hoor ik gisteren weer van een vriend dat hij via tinder een meisje heeft ontmoet, dat ze om 18:30 in een kroegje afspraken, en dat hij uiteindelijk tot 4 uur in de ochtend bij haar is gebleven en dat ze de hele nacht hebben geouwehoerd, dan denk ik : volgens mij mis ik een bepaalde essentiele eigenschap om zoiets te kunnen. Of ik ben gewoon de juiste. persoon nog niet tegen gekomen.

Ik hoop dat laatste, want hoewel ik mijn familie en vrienden echt graag mag, ik zit er niet op te wachten om met hen nu bepaald zes/zeven uur durende ononderbroken gesprekken te voeren. Zou oprecht ook niet weten hoe je die tijde moet vol lullen.
Wil je een vrouw puur voor het lichamelijke? Of wil je echt een relatie.

Binnen een relatie moet je uren kunnen praten etc. Hoe zie je dat voor je?
Gelieve verwijderen
pi_191896800
Volgens jezelf zie je er normaal uit en ben je qua persoonlijkheid ook ok.

Dan blijven er nog maar een paar dingen over: je stinkt zonder dat je het doorhebt.
Of je stem is raar, zoals een Lucky-TV typetje, of je normale gezichtsuitdrukking is boos en onbenaderbaar.

Ik geloof niet dat als je zegt zo ‘normaal’ te zijn en dat je dan geen vrouwen kunt vinden.
Ga eens op tinder. Geef het een kans maar ga niet eindeloos appen, maar zeg dat je het leuk vind om mensen snel in het echt te zien. Wil ze dat niet? Jammer, dan next. Genoeg vrouwen op tinder die een normale man zoeken. Dus als je daar niet kunt scoren ben je misschien toch wat minder normaal dan jezelf denkt.
pi_191897238
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:47 schreef MisChrartin het volgende:
Volgens jezelf zie je er normaal uit en ben je qua persoonlijkheid ook ok.

Dan blijven er nog maar een paar dingen over: je stinkt zonder dat je het doorhebt.
Of je stem is raar, zoals een Lucky-TV typetje, of je normale gezichtsuitdrukking is boos en onbenaderbaar.

Ik geloof niet dat als je zegt zo ‘normaal’ te zijn en dat je dan geen vrouwen kunt vinden.
Ga eens op tinder. Geef het een kans maar ga niet eindeloos appen, maar zeg dat je het leuk vind om mensen snel in het echt te zien. Wil ze dat niet? Jammer, dan next. Genoeg vrouwen op tinder die een normale man zoeken. Dus als je daar niet kunt scoren ben je misschien toch wat minder normaal dan jezelf denkt.
Wie ben jij om te bepalen wat er normaal is en wat niet? Als zijn (mannelijke) vrienden, collega's hem normaal vinden, is de kans klein dat vrouwen hem abnormaal vinden.

Tinder is niet voor elke man. Je wordt zo ondergesneeuwd door de concurrentie. Beetje makkelijk om te stellen dat iedereen iets zou moeten kunnen vinden op Tinder.
  zondag 8 maart 2020 @ 09:37:22 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191897248
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:32 schreef TaMieke het volgende:

Kan me voorstellen dat je graag wat meer diepgang in je gesprekken wil.
Dat kun je alleen niet forceren. Die klik is er of die is er niet. Al vind ik het moeilijk te geloven dat je dat nog nooit met iemand gehad hebt.

Als je geen interesse in een ander toont ga je nooit een klik met wie dan ook krijgen
  zondag 8 maart 2020 @ 10:11:34 #134
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_191897589
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je geen interesse in een ander toont ga je nooit een klik met wie dan ook krijgen
Dat is ook waar. Je moet er zelf ook wel wat voor doen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 8 maart 2020 @ 10:33:41 #135
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_191897892
quote:

[..]

... maar die échte click waar je urenlang ouwehoert en ook het liefst niet stopt met ouwehoeren, nee dat heb ik eigenlijk nooit...

Is dat een voorwaarde voor "echt" contact of is het maar dat jij dénkt dat dat zo is en daardoor geforceerd gaat proberen zo'n gesprek te voeren?
Prrrrr
  zondag 8 maart 2020 @ 10:40:04 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191897990
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:33 schreef mspoez het volgende:

[..]

Is dat een voorwaarde voor "echt" contact of is het maar dat jij dénkt dat dat zo is en daardoor geforceerd gaat proberen zo'n gesprek te voeren?
Nouja als je het duidelijk me iemand kan vinden en je hebt interesse in elkaar dan is dan gaat dat vanzelf. Maar je moet bereid zijn naar elkaar te luisteren en interesse te hebben.

TS staat voortdurend op zenden en wat er uit komt ik doorgaans vrij langdradig en vervelend.
pi_191898018
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:28 schreef Hexagon het volgende:
Tja ik denk dat er uit al je enorme posts met meerdere accounts een rode draad te zien is. Het lijkt erop dat je heel weinig interesse hebt in een ander. Als het je al niet lukt om 2 uur met iemand een gesprek te voeren dan lijkt het erop dat je andere mensen niet boeiend vind.
Ik heb wel interesse in andere mensen, zeker wel.

Maar het moet (wat mij betreft) ook niet over gaan in oeverloos geouwehoer over niets.

Gisteravond ging ik bijvoorbeeld met een vriend naar een café. Nu ik er (in de context van dit topic) over terug denk, zijn 2,5-3 uurtjes op pad geweest. Hij is net aan het daten met een tinder-date, en dan vind ik het interessant om het daar over te hebben en ben ik echt wel geinteresseerd.

Maar op een gegeven moment ben je zodanig lang samen aan het praten, dat ik op een gegeven moment aan het luisteren ben naar een verhaal over een collega van hem (die collega heb ik dus nooit gezien, en zal ik ook nooit gaan zien) die een scooter had die werd gestolen. Toen kocht hij een nieuwe scooter, en die werd twee maanden later ook gestolen.

Dan zeg ik uiteraard wel van wow, dat is echt toevallig, was hij goed verzekerd? Zoiets, maar dan ben ik ook wel vrij gauw weer klaar met dat onderwerp...

Mijn zusje heeft bijvoorbeeld ook die neiging. Die zou uren lang kunnen praten over alle patienten die ze tegenkomt in haar functie als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ik vind het echt wel interessant om zo nu en dan eens een anekdote over haar werk te horen, of een bijzonder verhaal over iemand die op de afdeling ligt en stervende is en dat Stichting Ambulancewens dan een speciale dag voor haar heeft georganiseerd.

Dat vind ik best mooi. Maar ik eet met regelmaat bij mijn ouders, en de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat meestal als ze weer eens op het punt staat om een heel verhaal af te steken over patient X die dan op de afdeling ligt en die toen dit deed en daarna dat zei. En dan een week later weer over diezelfde patient horen die dit deed en toen dat...

Ten eerste vraag ik me af of het wel de bedoeling is om dat soort dingen allemaal te vertellen, maar ten tweede : mijn interesse in dat soort verhalen, heeft ook wel een grens.

En zo gaat dit ook op voor mijzelf. Ik vertel echt wel dingen die ik vet vind, die ik heb meegemaakt. Maar op een gegeven moment vind ik voor mezelf dat ik alles wat relevant is, wel heb gezegd. Ik blijf niet enorm lang doorzagen over hetzelfde onderwerp.

Bij mijn pa is onlangs iets van zijn credit card afgeschreven zonder dat hij iets had besteld. Dan kan ik daar best even over praten, hoe dat dan gaat, en hoe het contact met de bank verloopt, en een paar theorieen over wat er gebeurd zou kunnen zijn en hoe het opgelost kan worden. Maar na een tijdje heb ik dan wel het idee dat e.e.a. voldoende besproken is.

De vriend van mijn zus zit er dan ook bij, en op een gegeven moment liep ik naar de keuken om even met de hond te spelen, kom ik 30 minuten later terug, zitten ze nog stééds te praten over hoe dat nou allemaal gegaan zou kunnen zijn, min of meer dezelfde dingen zeggend als die eerder ook al vijf keer gezegd zijn, maar dan in een andere vorm/met andere woorden.

Dat is geen verwijt, maar ik kan dat dus niet, oeverloos ouwehoeren. Dat betekent niet dat ik geen interesse daarin heb, maar kennelijk houdt het voor mij wel eerder op ofzo.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:44:45 #138
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_191898064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:23 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Maar hoe kun je initiatief nemen, als je ook helemaal geen aanknopingspunten hebt ?

Ik bedoel : ik hoor (of zelfs vraag) regelmatig naar mannen om mij heen hoe het contact tot stand is gekomen, en dan blijkt dat er toch altijd (toevallig of bewust) wel een aanknopingspunt voor contact ontstaat of dat de vrouw in kwestie een bepaalde opening creëert, waarop die man dan initiatief kan nemen en haar kan benaderen.

Zelf zie ik nooit echt zo'n -indirecte- uitnodiging tot contact. Dan resteert de optie om vrouwen min of meer totaal uit het niets te benaderen, maar dat vind ik ook weer vreemd.

Zo'n opening kan bijvoorbeeld alleen al zijn : het plaatsen van een foto op sociale media. Als. een bepaalde vrouw dan een ''like'' geeft, en ik heb ergens een klein vermoeden dat ze mij wel zou kunnen zien zitten, dan zou ik niet te schijterig zijn om haar later eens een berichtje te sturen, om te kijken of het contact opgestart kan worden.

Maar om dat nou zomaar uit het niets te doen....
Je moet je interesses eens op een rijtje zetten. En van daaruit mogelijkheden zoeken, creëren die je kunt doen om met vrouwen in contact te komen. Leuk dat je voetbalt en wielrent maar dat zijn toch voornamelijk mannengroepen. Maar hoe kan je vanuit die interesses contacten krijgen met vrouwen? Ben je goed in die hobby, wordt trainer of supporter of geef les (als vrijwilliger) enz.
En (ik hoop) dat je nog meer interesses, vaardigheden, kennis, kwaliteiten hebt, en er eventueel nieuwe zou kunnen ontwikkelen.

Ga niet teveel uit van vrouwen die allemaal zo super sociaal handig zijn. Dan MOET ji dus (als je iets wilt), ook uit het niets, proberen contact te maken. En daar heb jij niet zoveel zin in, dat vind je vreemd.
JIj hebt iets nodig, een starter, om het initiatief te nemen om contact te leggen. Leuke gedachtengang., de vrouw moet iets doen zodat jij het initiatief neemt. Flauwekul natuurlijk! Zij heeft dan het initiatief genomen en jij reageert daar dan op. Realiseer je dat nou eens goed en doe dan dingen echt helemaal vanuit jezelf. En ook heb je het daar wat moeilijk mee, gewoon doen. En laat dan aan de vrouw over of zij op jouw initiatief in wilt gaan. Ik denk dat je getalsmatig met deze gedachte je contacten al gauw vervijfvoudigt.

Realiseer je dat je misschien minder contacten hebt als toen je 20 was, nu zijnde 30, maar dat je nu wel in de leeftijd bent, komt waarin een man waar eigenlijk "niets fout aan is" maar vermoedelijk ook niet een tweelingboer van Richard Gere zou kunnen zijn, een man is die veel meer kansen heeft, zeker op iets serieus, als toen ie 20 was.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 8 maart 2020 @ 10:46:27 #139
450228 LeesFoknl
pi_191898087
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:17 schreef Lienekien het volgende:
Kort antwoord: je neemt te weinig initiatief.
Ja :Y
  zondag 8 maart 2020 @ 10:48:51 #140
450228 LeesFoknl
pi_191898119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:26 schreef Womanly het volgende:
Hoezo zou je dat niet uit het niets doen dan?
Juist :Y
pi_191898143
quote:

Ik herken dit erg en dat is ook 1 van de redenen waarom een relatie geen aantrekkingskracht heeft op mij.
Edit mijn situatie is toch weer anders laat maar

[ Bericht 10% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 08-03-2020 11:03:45 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191898148
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:41 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Ik heb wel interesse in andere mensen, zeker wel.

Maar het moet (wat mij betreft) ook niet over gaan in oeverloos geouwehoer over niets.

Gisteravond ging ik bijvoorbeeld met een vriend naar een café. Nu ik er (in de context van dit topic) over terug denk, zijn 2,5-3 uurtjes op pad geweest. Hij is net aan het daten met een tinder-date, en dan vind ik het interessant om het daar over te hebben en ben ik echt wel geinteresseerd.

Maar op een gegeven moment ben je zodanig lang samen aan het praten, dat ik op een gegeven moment aan het luisteren ben naar een verhaal over een collega van hem (die collega heb ik dus nooit gezien, en zal ik ook nooit gaan zien) die een scooter had die werd gestolen. Toen kocht hij een nieuwe scooter, en die werd twee maanden later ook gestolen.

Dan zeg ik uiteraard wel van wow, dat is echt toevallig, was hij goed verzekerd? Zoiets, maar dan ben ik ook wel vrij gauw weer klaar met dat onderwerp...

Mijn zusje heeft bijvoorbeeld ook die neiging. Die zou uren lang kunnen praten over alle patienten die ze tegenkomt in haar functie als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ik vind het echt wel interessant om zo nu en dan eens een anekdote over haar werk te horen, of een bijzonder verhaal over iemand die op de afdeling ligt en stervende is en dat Stichting Ambulancewens dan een speciale dag voor haar heeft georganiseerd.

Dat vind ik best mooi. Maar ik eet met regelmaat bij mijn ouders, en de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat meestal als ze weer eens op het punt staat om een heel verhaal af te steken over patient X die dan op de afdeling ligt en die toen dit deed en daarna dat zei. En dan een week later weer over diezelfde patient horen die dit deed en toen dat...

Ten eerste vraag ik me af of het wel de bedoeling is om dat soort dingen allemaal te vertellen, maar ten tweede : mijn interesse in dat soort verhalen, heeft ook wel een grens.

En zo gaat dit ook op voor mijzelf. Ik vertel echt wel dingen die ik vet vind, die ik heb meegemaakt. Maar op een gegeven moment vind ik voor mezelf dat ik alles wat relevant is, wel heb gezegd. Ik blijf niet enorm lang doorzagen over hetzelfde onderwerp.

Bij mijn pa is onlangs iets van zijn credit card afgeschreven zonder dat hij iets had besteld. Dan kan ik daar best even over praten, hoe dat dan gaat, en hoe het contact met de bank verloopt, en een paar theorieen over wat er gebeurd zou kunnen zijn en hoe het opgelost kan worden. Maar na een tijdje heb ik dan wel het idee dat e.e.a. voldoende besproken is.

De vriend van mijn zus zit er dan ook bij, en op een gegeven moment liep ik naar de keuken om even met de hond te spelen, kom ik 30 minuten later terug, zitten ze nog stééds te praten over hoe dat nou allemaal gegaan zou kunnen zijn, min of meer dezelfde dingen zeggend als die eerder ook al vijf keer gezegd zijn, maar dan in een andere vorm/met andere woorden.

Dat is geen verwijt, maar ik kan dat dus niet, oeverloos ouwehoeren. Dat betekent niet dat ik geen interesse daarin heb, maar kennelijk houdt het voor mij wel eerder op ofzo.
Gast, kijk even in de spiegel ajb :P

Wij hebben jouw zus ook nooit ontmoet en nu kom je weer met hetzelfde verhaal dat haar patiënten jou geen reet boeien. Ook al vind je het zelf wel heel nuttige illustraties, als je publiek het als oeverloos beschouwt zul je misschien toch even na moeten gaan in hoeverre jij vast wil houden aan je zelfbeeld en hoe je denkt over te komen..
pi_191898184
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:51 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wij hebben jouw zus ook nooit ontmoet en nu kom je weer met hetzelfde verhaal dat haar patiënten jou geen reet boeien. Ook al vind je het zelf wel heel nuttige illustraties, als je publiek het als oeverloos beschouwt zul je misschien toch even na moeten gaan in hoeverre jij vast wil houden aan je zelfbeeld en hoe je denkt over te komen..
Volgens mij draai je een paar dingen om..
pi_191898202
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:55 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Volgens mij draai je een paar dingen om..
Je verschilt denk ik minder dan je denkt of hoopt..
pi_191898209
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je verschilt denk ik minder dan je denkt of hoopt..
Dat zou voor mij goed nieuws zijn :)
pi_191898236
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:41 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

@LlucMajor ben jij het?

quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 13:39 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Uhm, nou nu je het zegt : eigenlijk alleen met alcohol, beleef ik plezier aan sociaal contact.

In beginsel heb ik gewoon vaak geen interesse in mensen. Dat is niet onaardig bedoeld, maar uit mijn ervaringen met mensen, heeft men het gewoon het liefste over zichzelf en hun successen. Als ik mijn zusje spreek, begint ze elke keer weer over de patienten die bij haar die dag op de afdeling lagen (verpleging). Dat is de eerste keer intressant, misschien ook de tweede keer, daarna houdt het echt op van mij. Want je zit te luisteren naar een verhaal over een 88 jarige man uit heerhugowaard, en die heeft weer een kleinzoon die kaas verkoopt en die kwam langs met een hele grote kaas. Heerhugowaard is 120 km van waar ik woon. Ik had nog nooit van die man gehoord, hem nog nooit gezien, en dat gaat ook nooit gebeuren. Ik heb niet het sociale vermogen om daar geinteresseerd in te zijn.

Nuchter vind ik het vermoeiend om daarnaar te luisteren. Met wat alcohol op kan ik het beter hebben en vind ik het interessanteer om naar te luisteren ofzo. (Niet veel, 5 tot 10 biertjes). En als je met mensen ergens wat gaat eten, is het toch algauw Loetje of een burgerbar ofzo (restaurants serveren sowieso altijd te vet/zout eten).
pi_191898256
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:51 schreef Scary_Mary het volgende:

Las daar ff overheen. Hij weet dus inhoudelijk wel veel om te zeggen, maar kan niet zo goed tegen de herhaling. Dan is zijn probleem wel anders als het mijne, er komt bij mij uberhaupt niks op om te zeggen en ik heb liever herhaling want dan hoef ik niet weer over iets nieuws na te denken. Hij is gewoon snel verveeld denk ik. Maar je kunt de mensen om je heen niet veranderen, en jezelf tja... Zo makkelijk is dat ook niet. Als het zo makkelijk was dan had niemand psychische problemen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191898292
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Las daar ff overheen. Hij weet dus inhoudelijk wel veel om te zeggen, maar kan niet zo goed tegen de herhaling. Dan is zijn probleem wel anders als het mijne, er komt bij mij uberhaupt niks op om te zeggen en ik heb liever herhaling want dan hoef ik niet weer over iets nieuws na te denken. Hij is gewoon snel verveeld denk ik. Maar je kunt de mensen om je heen niet veranderen, en jezelf tja... Zo makkelijk is dat ook niet. Als het zo makkelijk was dan had niemand psychische problemen.
Hij is zelf degene die in herhaling valt. _O- dus wel lastig als hij daar niet tegen kan.
pi_191898315
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:57 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Dat zou voor mij goed nieuws zijn :)
Alleen komt dat nieuws niet binnen als je drukker bent met andere dingen :+
pi_191898332
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:03 schreef Chia het volgende:
Hij is zelf degene die in herhaling valt. _O- dus wel lastig als hij daar niet tegen kan.
Nou ja dit is vast een probleem dat hij langer heeft. Ik denk dat het bij hem meer over de herhaling van dagelijkse onderwerpen gaat en dat dit probleem een uitzondering is maar kan me vergissen.
Ook mogelijk: hij zoekt dingen, overdrijft nogal op andere terreinen om zijn "falen bij vrouwen" te verklaren op een andere manier dan gewoon nog niet de juisten te zijn tegengekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')