zijn twee totaal verschillende situatiesquote:Op zondag 1 maart 2020 19:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is het verschil tussen de Duitse bezetting van Nederland en de Nederlandse bezetting van Indonesië?
Ik reageer helemaal niet op jou, je komt er wel uit.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je lult uit je nek. En reageer eens op mijn andere posts. Leugenaar.
Leuk dat jij er wel les over hebt gehad. Ik niet en ik heb geen bronnen nodig om dat te bevestigen want ik was er gewoon zelf bij. Wel leerden we over wat een wereldmacht Nederland was in de Gouden Eeuw en oh ja, we hadden Suriname en Indonesië. Er gebeurden daar wel dingen die niet OK waren, maar vervolgens ging het nog even over Suriname en slavenhandel. Over Indonesië wist ik als puber alleen dat Jakarta ooit Batavia heette. De rol na de tweede wereldoorlog kwam totaal niet aan bod. De Molukken werd al helemaal niet over gesproken.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op mijn scholen niet hoor. En ook onderzoek naar de huidige situatie spreekt je tegen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bladzijden-a3992102
Schoolboeken staan er vol van. Het is alleen nog wel eens zo dat pabo-juffen van toeten noch blazen weten.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op mijn scholen niet hoor. En ook onderzoek naar de huidige situatie spreekt je tegen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bladzijden-a3992102
quote:Op zondag 1 maart 2020 14:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben jij van mening dat Armenië geen genocide was?
Ik denk dat dat wel genocide was.quote:Tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn in het Ottomaanse Rijk zeer veel Armeniërs omgekomen als gevolg van rechtstreekse moord en deportatie onder omstandigheden die velen het leven kostten. Het precieze aantal blijft omstreden maar de schattingen variëren tussen 500.000 en 1.500.000 personen. Deze gebeurtenissen worden vrij algemeen erkend als de Armeense genocide. Het standpunt van de huidige Turkse regering is echter dat er van genocide geen sprake was en dat het gebruik van deze term als een belediging voor de Turkse natie strafbaar is. Turkse historici gaan er wel van uit dat er sprake was van een conflict tussen rebellerende Armeniërs en het Ottomaanse leger dat veel slachtoffers aan beide zijden kostte. Zij zeggen dat als van lokale massamoorden op burgers sprake zou zijn geweest, deze door irreguliere Turkse milities en door zich bedreigd voelende dorpsbevolkingen werden uitgevoerd op de 'bewapende Armenische opstandelingen' in hun midden.[10] Daartegenover wijst de ambtelijke correspondentie feitelijk uit dat directieven werden gegeven door centrale en militaire bestuursambtenaren vanuit Istanboel aan districtsambtenaren. Een 'radicale opruiming' van Armeniërs met behulp van alle mogelijke middelen werd daarin voorgeschreven waaronder de instelling van liquidatiemilities en hun bewapening uit de munitiedepots van het leger.[11]
In tegenstelling tot de Indonesische 'rebellen', hebben die niet op grote schaal landgenoten vermoord. Jij kent je geschiedenis niet zo goed, geloof ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:37 schreef Seven. het volgende:
Het Nederlands verzet in de 2e wereldoorlog ook niet,
Je bent niet de enige hoor, ik ook niet en veel mensen niet. Bij ons op school werd de hele bersiap periode zelfs overgeslagen ondanks dat het gewoon in het geschiedenisboek stond. Dat hier op school geen aandacht aan wordt besteed is niets nieuws, dat was al decennia zo ook voor mijn tijd. Het wordt natuurlijk beschouwd als een zwarte bladzijde in de Nederlandse koloniale geschiedenis, niet altijd even fijn voor een wellicht nationalistische geschiedenisleraar om het erover te hebben laat staan het aan een nieuwe generatie Nederlandse kinderen door te geven.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk dat jij er wel les over hebt gehad. Ik niet en ik heb geen bronnen nodig om dat te bevestigen want ik was er gewoon zelf bij. Wel leerden we over wat een wereldmacht Nederland was in de Gouden Eeuw en oh ja, we hadden Suriname en Indonesië. Er gebeurden daar wel dingen die niet OK waren, maar vervolgens ging het nog even over Suriname en slavenhandel. Over Indonesië wist ik als puber alleen dat Jakarta ooit Batavia heette. De rol na de tweede wereldoorlog kwam totaal niet aan bod. De Molukken werd al helemaal niet over gesproken.
Goed om te horen dat anderen hier wel meer van meekregen.
Nee de fascist die zou het behandelen.quote:Op zondag 1 maart 2020 23:37 schreef sp3c het volgende:
niet een handjevol dat blijkt nergens uit, de meeste scholen zullen het behandeld hebben
die enkele nationalistische geschiedenisleraar daargelaten
edit!: ik denk trouwens dat de nationalist het eerder wel zou behandelen dan niet hoor, mijn leraar was helemaal oranje boven en die kreeg er niet genoeg van, als we geen zin hadden in geschiedenis dan vroegen we gewoon naar Indie en dan ging het hek van de dam
ik zou het ook geen zwarte bladzijde willen noemen, die hebben we genoeg maar de dekolonisatie was relatief clean zeker vergeleken met de andere koloniale mogendheden
het lijkt me heel erg sterk dat mijn geschiedenisleraar een fascist isquote:Op maandag 2 maart 2020 00:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee de fascist die zou het behandelen.
Maar nee, de politionele acties behandeld op de meeste scholen, dat lijkt me sterk.
Ligt eraan hoe je een periode ziet en hoe je het omschrijft.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
het lijkt me heel erg sterk dat mijn geschiedenisleraar een faschist is
oorlogquote:Op maandag 2 maart 2020 00:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je een periode ziet en hoe je het omschrijft.
Nee dat lijkt me sterk, het bloedbad van rawagede is in iedere geval aan niemand in mijn omgeving op school geleerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
het lijkt me heel erg sterk dat mijn geschiedenisleraar een fascist is
meeste scholen zullen het behandeld hebben, gebeurde ook niet heel veel raars
zal nog niet bekend zijn geweest, vandaag de dag kent iedereen rawageddequote:Op maandag 2 maart 2020 00:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me sterk, het bloedbad van rawagede is in iedere geval aan niemand in mijn omgeving op school geleerd.
Hitler’s daden worden door sommige mensen onder het tapijt geveegd door zijn goede daden te benadrukkenquote:Op maandag 2 maart 2020 00:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
oorlog
schone oorlog ook voor zover dat bestaat
nou en?quote:Op maandag 2 maart 2020 00:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hitler’s daden worden door sommige mensen onder het tapijt geveegd door zijn goede daden te benadrukken
Klopt, omdat het niet werd geleerd en behandeld. Doofpot. Vandaag wordt aan kinderen op school nog steeds niks geleerd over Rawagede.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
zal nog niet bekend zijn geweest, vandaag de dag kent iedereen rawagedde
geloof ik nietquote:Op maandag 2 maart 2020 00:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Klopt, omdat het niet werd geleerd en behandeld. Doofpot. Vandaag wordt aan kinderen op school nog steeds niks geleerd over Rawagede.
Hoeft niet. We hebben het over je leraar. Je leraar kon bagatelliseren.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:21 schreef sp3c het volgende:
persoonlijk kan ik geen goede daad van Hitler opnoemen maar als dat je dingetje is go for it
nee?quote:Op maandag 2 maart 2020 00:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hoeft niet. We hebben het over je leraar. Je leraar kon bagatelliseren.
dat verbaasd me nietsquote:
De treinen reden op tijdquote:Op maandag 2 maart 2020 00:21 schreef sp3c het volgende:
persoonlijk kan ik geen goede daad van Hitler opnoemen maar als dat je dingetje is go for it
voor de meeste mensen was dat niet een plusquote:
en een mens is een fascist?quote:
Hoeft niet. Kan wel. Niks vreemds aan.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
en een mens is een fascist?
vreemd argument
ik vind fascisme wel vreemd hoorquote:Op maandag 2 maart 2020 00:28 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hoeft niet. Kan wel. Niks vreemds aan.
Fascisme is zeker vreemd.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind fascisme wel vreemd hoor
maar jij je dingetje
weet je het zeker?quote:
ja wij allemaal maar je neemt het toch vaak op voor fascisten dus ik vraag me af of je wel helemaal eerlijk bent hierquote:Op maandag 2 maart 2020 00:32 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik ben tegen fascisme. Ik vind fascisme heel vreemd.
Volgens mij weet je niet wat een fascist is? Is seven een fascist?quote:Op maandag 2 maart 2020 00:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja wij allemaal maar je neemt het toch vaak op voor fascisten dus ik vraag me af of je wel helemaal eerlijk bent hier
hoezo seven?quote:Op maandag 2 maart 2020 00:37 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet wat een fascist is? Is seven een fascist?
Fascisme en bagatelliseren hadden we het overquote:Op maandag 2 maart 2020 00:36 schreef sp3c het volgende:
en jij begint erover he dan verwacht ik ook dat je weet waar je het over hebt
jijquote:
Ik kom sowieso voor mezelf op, maar ik ben geen fascist. Dus voor welke fascisten kom ik volgens jou op?quote:
Absoluut nooit gezegdquote:Op maandag 2 maart 2020 00:42 schreef sp3c het volgende:
jij noemt geschiedenisleraren die alle geschiedenis behandelen fascisten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |