abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:49:06 #201
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_191853890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:45 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nee dank u, beleggen in roebels laat ik ook even aan me voorbij gaan.
Kijkend naar de CAPE-cijfers per land is Rusland momenteel één van de beste landen om te investeren. Daarnaast hebben ze een exportoverschot en nog reële positieve rentes. Via de LSE kun je in veel grote Russische bedrijven wel in USD beleggen.
The more debt, the better
pi_191854463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

langere termijn weet ik dat niet. Voor vluchten binnen europa gaan steeds meer stemmen op om daar heffingen op te gaan leggen.
De heffingen die vaak voorgesteld worden zijn op kerosine of een vest bedrag per passagier. Voor budgetairlines betekent dit een relatief veel grotere prijsverhoging. Hierdoor komt er voor legacy carriers meer ruimte voor groei.

Aan de andere kant zal het netwerk-model van KLM zwaarder geraakt worden door het terug dringen van korte vluchten en het stimuleren van treinverbindingen.
pi_191855888
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:49 schreef flyguy het volgende:

[..]

Kijkend naar de CAPE-cijfers per land is Rusland momenteel één van de beste landen om te investeren. Daarnaast hebben ze een exportoverschot en nog reële positieve rentes. Via de LSE kun je in veel grote Russische bedrijven wel in USD beleggen.
Maakt geen reet uit toch of het in roebel of usd is... Via xetra zit ik in euro in Gazprom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:29:57 #204
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_191860182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef einzeinz het volgende:
Ik hou ook Lufthansa en Air France-KLM in de gaten. Dat is de sector die nu hard getroffen wordt maar van zodra Corona gaan liggen is, is het de sector die het hardst omhoog zal gaan.
Ik vind het gedurfd als ik zie hoeveel mensen hier willen investeren in Banken, oliemaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen. Misschien kun je met wat geluk iets van winst maken nu, maar voor de lange termijn blijf ik toch ver weg van dat soort bedrijven.
#FreeHat
pi_191860597
Heb RDSA gekocht aan 19,50 euro. Leuk ritje richting ¤25 en dan weg er mee!
Cindy De Vuyst
pi_191860897
Heb wat VWRL bijgekocht tegen 76,35. Om lange tijd aan te houden.
pi_191861827
Wat Greenyard aangekocht aan 4.00 ook voor lange termijn.

Daarnaast even afwachten of de bodem echt wel bereikt is, heb de indruk dat er overal een beetje twijfel is t.a.v. de ontwikkelingen in Z-k, Italie en VS. Maar als je kijkt hoe snel China weer is omhooggeveerd, kun je ook echt niet lang wachten met terug aan te kopen. Corona-evolutie tijdens het weekend zal veel bepalend zijn.
pi_191862348
Het is weer vrouwen en kinderen eerst zeg. Heb vanmorgen wat basf opgepikt. ASR ga ik ook nog even naar kijken.
pi_191862822
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:08 schreef crowdiefunder het volgende:
Het is weer vrouwen en kinderen eerst zeg. Heb vanmorgen wat basf opgepikt. ASR ga ik ook nog even naar kijken.
Ik ben langzaam mijn portefeuille aan het opbouwen. Zit tot nu toe vooral in VWRL en daarnaast shell en unibail. De VWRL ETF is voor de lange termijn en Shell en Unibail vond ik het dividendrendement wel aantrekkelijk tegen de koers. Als de boel nog verder in zakt koop ik bij. Grotendeels ETF's en een kleiner deel dividend aandelen.

Ben wel benieuwd hoe de vaste gasten hier de portefeuille opgebouwd hebben tussen ETF's en aandelen. En of jullie gaan voor meerdere verschillende ETF's of gewoon 1 ETF met wereldwijde spreiding?
pi_191863302
Mijn pensioen is ETF van BND. Verder rommel ik een beetje aan met aandelen, met wisselend succes.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:07:13 #211
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191863410
RDS 18,80, zou dat de bodem geweest zijn.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191864644
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:07 schreef Tyr80 het volgende:
RDS 18,80, zou dat de bodem geweest zijn.
Neejoh, 16,25.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191864671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de vaste gasten hier de portefeuille opgebouwd hebben tussen ETF's en aandelen. En of jullie gaan voor meerdere verschillende ETF's of gewoon 1 ETF met wereldwijde spreiding?
Op dit moment zit 15% van mijn belegd vermogen in ETF's. 85% zit in individuele aandelen. Ik zou er verstandig aan doen om meer in ETF's te beleggen, maar vind individuele aandelen in de praktijk leuker. Dus kijk ik nu stiekem toch weer met een schuin oog naar het Duitse BASF en Siemens en het Franse Danone.

Ik heb drie ETF's in portefeuille:
1. iShares Asia Pacific Dividend ETF
2. iShares MSCI Em Mrkt UCITS DIST
3. iShares STOXX Select Div 30 UCITS ETF

Bij de laatste heb ik kooporders op ¤16,50 en ¤15,90 ingelegd.
pi_191864698
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:29 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik vind het gedurfd als ik zie hoeveel mensen hier willen investeren in Banken, oliemaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen. Misschien kun je met wat geluk iets van winst maken nu, maar voor de lange termijn blijf ik toch ver weg van dat soort bedrijven.
Vliegen wordt alleen maar meer joh. Maar die markt is hypercompetitief en het is een prestige markt.

Van olie kan ik dat minder zeggen toch hoor. Maar okay, ieder zijn keuze daarin.

Banken, banken ga je altijd nodig hebben, daarnaast, beetje oligopolistisch klimaat, marges zullen daar fijn en hoog blijven denk ik toch, wel super cyclisch.
pi_191865147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:31 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Op dit moment zit 15% van mijn belegd vermogen in ETF's. 85% zit in individuele aandelen. Ik zou er verstandig aan doen om meer in ETF's te beleggen, maar vind individuele aandelen in de praktijk leuker. Dus kijk ik nu stiekem toch weer met een schuin oog naar het Duitse BASF en Siemens en het Franse Danone.

Ik heb drie ETF's in portefeuille:
1. iShares Asia Pacific Dividend ETF
2. iShares MSCI Em Mrkt UCITS DIST
3. iShares STOXX Select Div 30 UCITS ETF

Bij de laatste heb ik kooporders op ¤16,50 en ¤15,90 ingelegd.
Wat is de reden waarom je gekozen hebt voor verschillende ETF's? Meer focus op een aantal regio's?
pi_191865623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:03 schreef Faraday01 het volgende:
Wat is de reden waarom je gekozen hebt voor verschillende ETF's? Meer focus op een aantal regio's?
Twee van de drie fondsen heb ik 10+ jaar in portefeuille. Ik kies graag voor ETFs (en aandelen) die dividend uitbetalen. Bij voorkeur 4% of meer (i.v.m. de vermogensrendementheffing). De koers is dan minder belangrijk, zolang je geld maar wel inkomen genereert. De middelste heb ik gekocht om een gespreide belegging in opkomende markten te hebben. Ik ga er namelijk vanuit dat de economische grootmachten van de toekomst in Azië liggen en vindt de MSCI World Index te veel gedomineerd worden door de VS en Europa. Dat gezegd hebbend: ik had een ETF op laatstgenoemde index, maar werd zenuwachtig van de stijging en verkocht mijn positie. Dat is alweer jaren geleden. Sindsdien is de index nooit meer op het punt gekomen waar ik heb verkocht.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:17:41 #217
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191867017
Hebben mensen hier nog flink kunnen cashen met bijv. puts dankzij het coronavirus?
pi_191867101
Kopen jullie ook op marge bij?
pi_191867112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:34 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Twee van de drie fondsen heb ik 10+ jaar in portefeuille. Ik kies graag voor ETFs (en aandelen) die dividend uitbetalen. Bij voorkeur 4% of meer (i.v.m. de vermogensrendementheffing). De koers is dan minder belangrijk, zolang je geld maar wel inkomen genereert. De middelste heb ik gekocht om een gespreide belegging in opkomende markten te hebben. Ik ga er namelijk vanuit dat de economische grootmachten van de toekomst in Azië liggen en vindt de MSCI World Index te veel gedomineerd worden door de VS en Europa. Dat gezegd hebbend: ik had een ETF op laatstgenoemde index, maar werd zenuwachtig van de stijging en verkocht mijn positie. Dat is alweer jaren geleden. Sindsdien is de index nooit meer op het punt gekomen waar ik heb verkocht.
Dank je voor de uitleg. Als je al zo lang bezig bent zul je een aardig ritje omhoog gemaakt hebben :)

Voorlopig houd ik het bij een MSCI World index tracker in de opbouwfase. Ik kan altijd later nog een andere tracker toevoegen. Voorlopig is mijn strategie dat ik bij elke 4-5% daling een vast bedrag bij koop :')
Als de daling door zou zetten ga ik het bedrag op lagere niveaus wat opvoeren. En daarnaast ga ik maandelijks een bedrag aan ETF bijkopen.

Daarnaast koop ik wat losse aandelen zodat ik daar ook meer gevoel bij krijg.
pi_191868307
Nou geen beste week, vandaag toch basf en total gekocht. Eigenlijk teveel gekocht afgelopen 2 weken.
pi_191869288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef Chaes het volgende:
Hebben mensen hier nog flink kunnen cashen met bijv. puts dankzij het coronavirus?
Nee. Alleen met goud.
pi_191870429
Ik overweeg al enige tijd om voor de eerste keer aandelen te kopen als jongvolwassene met een laag budget.

Dit lijkt me een redelijke timing. Ik investeer in eerste instantie liever niet meer dan bijv. ¤350 (zodat ik geen last heb van een eventueel 100% verlies).
Is het mogelijk om hiermee in een fonds te investeren of zelf individuele bedrijven uit te kiezen, of is het de moeite niet waard (ivm transactiekosten etc.). Bij een defensief/neutraal/offensief fonds denk ik liever aan een lange termijn investering en als ik zelf bedrijven kies, dan zal ik actiever proberen te handelen.

En welke website/bedrijf raden jullie aan voor mensen met een lage inzet?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:17:13 #223
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191870446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:17 schreef Chaes het volgende:
Yes, short op s&p500 en calls op Gilead Sciences en Inovio Pharma. Respectievelijk 121% en 283% in de plus.
pi_191870769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:16 schreef -Wereld- het volgende:
Ik overweeg al enige tijd om voor de eerste keer aandelen te kopen als jongvolwassene met een laag budget.

Dit lijkt me een redelijke timing. Ik investeer in eerste instantie liever niet meer dan bijv. ¤350 (zodat ik geen last heb van een eventueel 100% verlies).
Is het mogelijk om hiermee in een fonds te investeren of zelf individuele bedrijven uit te kiezen, of is het de moeite niet waard (ivm transactiekosten etc.). Bij een defensief/neutraal/offensief fonds denk ik liever aan een lange termijn investering en als ik zelf bedrijven kies, dan zal ik actiever proberen te handelen.

En welke website/bedrijf raden jullie aan voor mensen met een lage inzet?
Koop toch iets moois voor dat geld, beleggen is echt zonde :P.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:11:28 #225
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191871421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:17 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Yes, short op s&p500 en calls op Gilead Sciences en Inovio Pharma. Respectievelijk 121% en 283% in de plus.
Heel netjes.
Zelf beleg ik nog niet (ben nog student en heb enkel wat crypto, puur speculatief) maar zou wel graag willen beginnen met een klein portfolio. Welk platform gebruik je? Dacht zelf aan de Giro, maar volgens mij kan je daar geen opties verhandelen van Amerikaanse aandelen?
pi_191871526
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:11 schreef Chaes het volgende:

[..]

Heel netjes.
Zelf beleg ik nog niet (ben nog student en heb enkel wat crypto, puur speculatief) maar zou wel graag willen beginnen met een klein portfolio. Welk platform gebruik je? Dacht zelf aan de Giro, maar volgens mij kan je daar geen opties verhandelen van Amerikaanse aandelen?
Zeker wel. Zie de site voor tarieven.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:46:07 #227
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191872079
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:17 schreef Qunix het volgende:

[..]

Zeker wel. Zie de site voor tarieven.
Hoe groot is het aanbod van Amerikaanse aandelen waar je opties op kunt kopen?
pi_191872300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:46 schreef Chaes het volgende:

[..]

Hoe groot is het aanbod van Amerikaanse aandelen waar je opties op kunt kopen?
Ikzelf doe niet aan opties, maar je kan ze bij alle grote beurzen verhandelen.
pi_191872475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:17 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Mooi zeg! Heb je nog meer dingen lopen?
BlaBlaBla
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:16:04 #230
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191872694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:11 schreef Chaes het volgende:

[..]

Heel netjes.
Ik ben zelf al een tijd weg bij Degiro maar volgens mij bieden ze voornamelijk warrants aan van Amerikaanse bedrijven. Ik vond Degiro vooral onoverzichtelijk voor serieus actief beleggen in Amerikaanse effecten. Ik zit nu zelf een aantal jaar bij TDameritrade met hun Think or Swim platform. Omdat ik alleen maar op Amerikaanse beurzen handel is het voor mij beter om bij een Amerikaanse broker te zitten. Als je in Amerikaanse opties wil gaan handelen is Think or Swim echt een ideaal en zeer uitgebreid platform.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:24:08 #231
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191872859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:04 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Mooi zeg! Heb je nog meer dingen lopen?
De bulk van mijn portfolio bestaat uit ETF's als lange termijn belegging. Opties is meer een beetje hobbyen ernaast. Ik heb ook nog 200 aandelen in Disney.

Aan het begin van deze selloff heb ik mijn calls van andere bedrijven allemaal verkocht. Maar goed ook want de meeste van die opties zijn nu weinig waard. Heb nu nog wel een handjevol biotech en healthcare bedrijven op het oog waar ik me in het weekend in ga verdiepen.
pi_191872939
Ik heb vorige week voor het eerst ingelegd, meteen een flink bedrag in VWRL. Ik legde in nadat het 5% was gedaald (koers 84,35), achteraf te snel natuurlijk. Ik vraag me een beetje af of ik nu een beginnersfout heb gemaakt, of had kunnen inschatten dat het nog verder zou gaan dalen?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:33:04 #233
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191873033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:28 schreef Aniek_ het volgende:
Ik heb vorige week voor het eerst ingelegd, meteen een flink bedrag in VWRL. Ik legde in nadat het 5% was gedaald (koers 84,35), achteraf te snel natuurlijk. Ik vraag me een beetje af of ik nu een beginnersfout heb gemaakt, of had kunnen inschatten dat het nog verder zou gaan dalen?
Nee je hebt gewoon dikke pech gehad maar het komt wel weer goed. Toen ik begon met beleggen (ook in VGWL) was ik ook na de eerste maand 10% kwijt door slechte timing maar door het gewoon te laten staan en niet in paniek te raken heb ik dat nu al lang terugverdient. Ik was trouwens ook gelijk met 5k begonnen en ik weet dat het best kut voelt als je daar hard voor gewerkt hebt.

Gewoon lekker laten lopen. Op lange termijn levert het alleen maar geld op.
pi_191873219
Dankje! Dat stelt weer wat gerust ;) Ik heb het gelopen jaar ingelezen over beleggen en de buy-en-hold strategie sprak me aan, ik las ook steeds dat de meeste mensen het niet kunnen timen en je gewoon moet instappen, maar je gaat toch twijfelen bij zo'n daling. Ik ga er maar gewoon van uit dat ik uiteindelijk gemiddeld een rendement heb van +-7%, dat zou super zijn.

De berichten hier maakten me ook een beetje aan het twijfelen, dat er toch wordt ingespeeld op de markt (dus timen), ik ben benieuwd naar jullie gemiddelde rendement!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:07:58 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191873720
quote:
Maar waarom een flink bedrag zetten op 1 paard? Belangrijkste aan beleggen is spreiden. En verder duimen dat je de goede keuzes maakt want in the end spelen er zoveel factoren mee dat de guru's met hun adviezen ook niet meer garantie geven dan de achterdeur ;) .

Qua gemiddeld rendement... tja, nu wel hoog. Maar dat komt doordat de markt zo ok omhoog geknalt is afgelopen 2 jaar. Mijn kinderen zitten met hun portefeuilles nog steeds op meer dan 100% rendement en dat is op 4.5 en op 2.5 jaar. Dus zeg tussen de 20 en de 40% rendement.
pi_191873735
Vwrl is toch niet 1 paard.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:12:18 #237
36431 bleiblei
pi_191873800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:08 schreef Sport_Life het volgende:
Vwrl is toch niet 1 paard.
Als je het fonds koopt niet, maar bij het aandeel wel toch? Al begin ik nu te twijfelen... Ik dacht dat vanguard ook als stock geregistreerd staat... maar zal er wel naast zitten O-)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:17:27 #238
36431 bleiblei
pi_191873898
Ah, zie het al. Nouja, blijkt maar weer dat ik nooit goed in gedoken ben in VWRL.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:36:47 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_191874254
Mijn Gilead Sciences (hoofdkandidaat voor een medicijn voor Corona) is al +11% :P.

Helaas had ik meer geld in Nvidia en sta ik nog steeds in de min ;(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191874488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:24 schreef Gustaf86 het volgende:
Kopen jullie ook op marge bij?
Nee, dat is geleend geld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:25 schreef Faraday01 het volgende:
Als je al zo lang bezig bent zul je een aardig ritje omhoog gemaakt hebben :)
Ik heb (helaas) een neus voor de verkeerde beleggingsbeslissingen. Mijn rendement blijft daardoor vrijwel altijd achter bij de AEX-index. Eigenlijk zou dat voor mij een extra reden moeten zijn om ETF's te kopen, maar ja ....

quote:
Voorlopig houd ik het bij een MSCI World index tracker in de opbouwfase. Ik kan altijd later nog een andere tracker toevoegen. Voorlopig is mijn strategie dat ik bij elke 4-5% daling een vast bedrag bij koop :')
Dat klinkt als een mooi en goed uitgedacht plan. Succes!
pi_191874895
Postnl 1.2, jeeeeezzzz
pi_191875157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:24 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

De bulk van mijn portfolio bestaat uit ETF's als lange termijn belegging. Opties is meer een beetje hobbyen ernaast. Ik heb ook nog 200 aandelen in Disney.

Aan het begin van deze selloff heb ik mijn calls van andere bedrijven allemaal verkocht. Maar goed ook want de meeste van die opties zijn nu weinig waard. Heb nu nog wel een handjevol biotech en healthcare bedrijven op het oog waar ik me in het weekend in ga verdiepen.
Oke, en heb jij onder aan de streep winst gemaakt met Turbo's? Ik lees dat beleggers uiteindelijk hier toch vaak verlies op maken.
BlaBlaBla
pi_191875172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Oke, en heb jij onder aan de streep winst gemaakt met Turbo's? Ik lees dat beleggers uiteindelijk hier toch vaak verlies op maken.
Als een stop loss zorgt voor verlies nemen, en dat risico omhoog niet bestaat. Dan neem je relatief vaak verlies.

De magnitude van de winst zou echter net zo goed veel groter kunnen zijn dan die van verlies.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 01:04:26 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191875222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:19 schreef ludovico het volgende:
Postnl 1.2, jeeeeezzzz
Dat is dan 20% dividend in 2021? Of wanneer gaan ze weer uitkeren?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 01:21:32 #245
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191875350
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hoe kom je erop dat ik handel in turbo's? Ik heb nog nooit in mijn leven een turbo gekocht/verkocht.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:04:25 #246
166976 DuvelDuvel
pi_191877305
quote:
De beslissing om te gaan beleggen was goed. Deze keuze voor VWRL was goed. En de markt kun je inderdaad niet timen. Maar, om meteen alles in te zetten was niet handig(al komt dit gewoon goed als je ze aanhoudt). Als je zoekt op de term dollar cost averaging vind je overigens nog handige tips voor een manier om in te stappen.
#FreeHat
pi_191877745
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:04 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

De beslissing om te gaan beleggen was goed. Deze keuze voor VWRL was goed. En de markt kun je inderdaad niet timen. Maar, om meteen alles in te zetten was niet handig(al komt dit gewoon goed als je ze aanhoudt). Als je zoekt op de term dollar cost averaging vind je overigens nog handige tips voor een manier om in te stappen.
Lumpsum is op lange termijn gewoon winstgevender dan DCA. Alleen je moet wel wat meer over stalen ballen beschikken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_191877785
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Lumpsum is op lange termijn gewoon winstgevender dan DCA. Alleen je moet wel wat meer over stalen ballen beschikken.
Dat hangt er helemaal vanaf waar je (historisch) bent ingestapt, en wat je lange termijn noemt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:55:05 #249
166976 DuvelDuvel
pi_191877871
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat ligt echt compleet aan het moment dat je dan in zou stappen. Dus wil je meer zekerheid (en dat wil je als beginnend belegger) zou ik altijd voor DCA gaan. Daarnaast kun je bij DEGIRO VRWL kopen tot ¤1000 per maand zonder transactiekosten. Dus nog een reden om gefaseerd in te stappen.
#FreeHat
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:56:40 #250
166976 DuvelDuvel
pi_191877881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nee. Alleen met goud.
Gister wel weer wat ingeleverd
#FreeHat
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:58:14 #251
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_191877898
quote:
Je zal nooit op het laagste punt instappen, ik heb vwrl op 77,81 en 73.89 de laatste weken ingekocht.En koop elke keer weer wat bij als het weer 5% is gezakt. Zo profiteer je nog een beetje van de daling.
Verder gewoon afwachten en geniet van de winst in de (verre) toekomst .
En ook dan verkoop je het niet voor de hoogste stand maar wees blij met de winst die je dan pakt.
pi_191878610
quote:
Maar, om meteen alles in te zetten was niet handig(al komt dit gewoon goed als je ze aanhoudt). Als je zoekt op de term dollar cost averaging vind je overigens nog handige tips voor een manier om in te stappen.
"Time in de market beats timing the market", las ik overal, dus vandaar.. Ik ben idd wel van plan het langere tijd aan te houden.
pi_191878724
quote:
Daarnaast kun je bij DEGIRO VRWL kopen tot ¤1000 per maand zonder transactiekosten. Dus nog een reden om gefaseerd in te stappen.
Dat is volgens mij niet beperkt tot ¤1000 per maand.

https://www.degiro.nl/data/pdf/DEGIRO_Trackers_Kernselectie.pdf
Voor VWRL iedere kalendermaand één transactie (een aankoop of verkoop) zonder transactiekosten. "Elke volgende transactie in dezelfde ISIN code en richting wordt op voorwaarde dat de waarde van de transactie 1000 EUR/USD of meer is en er geen tegengestelde transactie heeft plaatsgevonden, ook zonder transactiekosten uitgevoerd. "
pi_191878869
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 01:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is dan 20% dividend in 2021? Of wanneer gaan ze weer uitkeren?
Ja zoiets, als Turkije geen oorlog begint met Rusland en de EU...
pi_191879097
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 01:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Hoe kom je erop dat ik handel in turbo's? Ik heb nog nooit in mijn leven een turbo gekocht/verkocht.
Sorry, ik dacht dat je met short gaan een Turbo short bedoelde ;).
BlaBlaBla
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:27:10 #256
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191879640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:16 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik ben zelf al een tijd weg bij Degiro maar volgens mij bieden ze voornamelijk warrants aan van Amerikaanse bedrijven. Ik vond Degiro vooral onoverzichtelijk voor serieus actief beleggen in Amerikaanse effecten. Ik zit nu zelf een aantal jaar bij TDameritrade met hun Think or Swim platform. Omdat ik alleen maar op Amerikaanse beurzen handel is het voor mij beter om bij een Amerikaanse broker te zitten. Als je in Amerikaanse opties wil gaan handelen is Think or Swim echt een ideaal en zeer uitgebreid platform.
Thanks voor de informatie, ik ga er naar kijken :)
De Giro heeft de UI wel flink veranderd, een tijdje terug, trouwens.
Vind het wel overzichtelijk zoals het nu is.

Edit: iemand ervaring met Etoro? Goed aanbod van opties (zowel Amerikaans als Europese aandelen?)

[ Bericht 4% gewijzigd door Chaes op 07-03-2020 16:06:26 ]
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:21:28 #257
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191885857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:27 schreef Chaes het volgende:

[..]

Thanks voor de informatie, ik ga er naar kijken :)
De Giro heeft de UI wel flink veranderd, een tijdje terug, trouwens.
Vind het wel overzichtelijk zoals het nu is.

Edit: iemand ervaring met Etoro? Goed aanbod van opties (zowel Amerikaans als Europese aandelen?)
Geen hands-on ervaring met Etoro maar ik zou er wegblijven. Handel is daar in CFD's niet in aandelen. De tegenpartij bij al je posities is Etoro, niet een andere trader. Je handelt daar niet op de beurs maar Etoro is de beurs zelf. Waneer jij geld verdient met CFD's verliest Etoro. Het is dus in hun belang dat jij verliest en door het handelen zo simpel mogelijk te maken samen met 1:100 leverage maken ze verliezen zo gemakkelijk mogelijk. Het is niet voor niks dat CFD's illegaal zijn in de Verenigde Staten.

Blijf weg bij CFD en Forex brokers en kies een broker met een goede reputatie. Etoro is gewoon een casino vermomd als broker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hahug13 op 07-03-2020 19:31:22 ]
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:53:56 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_191892501
Ik heb een vrij brede portefeuille bestaande uit fondsen, ETF's en aandelen. Ik denk dat je 'm het best als 'neutraal tot matig offensief' kan classificeren.

De afgelopen week heeft alles natuurlijk al een flinke knauw gekregen, en nu overweeg ik de bende te verkopen en wanneer dit hele drama voorbij is weer in te stappen. Of ik zit de rit gewoon uit.

Wat is wijsheid.
Huilen dan.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:05:11 #259
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191892770
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb een vrij brede portefeuille bestaande uit fondsen, ETF's en aandelen. Ik denk dat je 'm het best als 'neutraal tot matig offensief' kan classificeren.

De afgelopen week heeft alles natuurlijk al een flinke knauw gekregen, en nu overweeg ik de bende te verkopen en wanneer dit hele drama voorbij is weer in te stappen. Of ik zit de rit gewoon uit.

Wat is wijsheid.
In principe verkoop ik nooit, ik koop alleen bij met dips. Je kunt de markt toch niet timen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:52:46 #260
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_191893749
quote:

Wat is wijsheid.
Groote koerswinsten komen vaak direct na grote verliezen. zie bijvoorbeeld S&P500 tussen 31-01-2020 en 05-02-2020 of 31-05-2019 en 10-06-2019. Dus als je nu verkoop heb je ook kans dat je die stijgingen gaat mislopen. Dan heb je dubbel verlies.
pi_191893988
quote:

Wat is wijsheid.
Kan je het risico lopen? Blijven zitten dan denk ik, kan je het niet lopen? Verkopen, voor in de toekomst: Als je het niet kon lopen waarom zat je er dan initieel zo offensief in? Of is je perceptie van Corona harder gedaald dan de koersen ;)
pi_191894179
Ik heb wat fondsen waar ik vanaf wil, die heb ik verkocht en ik wacht bewust nog even met de aankoop van de nieuwe ;)
  zondag 8 maart 2020 @ 01:25:08 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_191895088
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

In principe verkoop ik nooit, ik koop alleen bij met dips. Je kunt de markt toch niet timen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:52 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Groote koerswinsten komen vaak direct na grote verliezen. zie bijvoorbeeld S&P500 tussen 31-01-2020 en 05-02-2020 of 31-05-2019 en 10-06-2019. Dus als je nu verkoop heb je ook kans dat je die stijgingen gaat mislopen. Dan heb je dubbel verlies.
Ja, en daarom neig ik naar uitzitten.

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan je het risico lopen? Blijven zitten dan denk ik, kan je het niet lopen? Verkopen, voor in de toekomst: Als je het niet kon lopen waarom zat je er dan initieel zo offensief in? Of is je perceptie van Corona harder gedaald dan de koersen ;)
Ik kan het risico lopen. Ik ben alleen "bang" dat er (wereldwijd) toch vrij heftig gereageerd gaat worden op dat hele coronaverhaal (of dat terecht en/of zinvol is, daar kan je over discussiëren), en dat de effecten op de markten navenant zullen zijn.
Huilen dan.
pi_191895152
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:25 schreef Isdatzo het volgende:
Ik kan het risico lopen. Ik ben alleen "bang" dat er (wereldwijd) toch vrij heftig gereageerd gaat worden op dat hele coronaverhaal (of dat terecht en/of zinvol is, daar kan je over discussiëren), en dat de effecten op de markten navenant zullen zijn.
Beleggen is wat anders dan speculeren, nu speculeer ik ook flink erop los, zeker individuele aandelen op de korte termijn....

Maar je kan natuurlijk speculeren dat corona nog diepere gaten gaat slaan, wil je dat met je complete vermogen doen alleen? Kun je daar ook op anticiperen door, mocht het flink dalen, extra in te stappen?
pi_191895669
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:52 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

De economische schade is nu al vrij fors, dus dat betekent dat omzet van bedrijven zal achterblijven. Dus ik vraag me af of koersen hard zullen oplopen.. Misschien moeten we eraan wennen dat de all time highs voorlopig niet gehaald worden, op sommige individuele aandelen na dan. (ASML)
pi_191897375
quote:

Wat is wijsheid.
Nu verkopen is heel dom. Dan weet je zeker dat je verlies hebt, want je gaat het herstel straks missen. Enige juiste is nu blijven zitten en als mogelijk is bijkopen.
pi_191897447
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nu verkopen is heel dom. Dan weet je zeker dat je verlies hebt, want je gaat het herstel straks missen. Enige juiste is nu blijven zitten en als mogelijk is bijkopen.
Tenzij je verwacht dat er nog een hap af gaat. En dat zou best kunnen. Soms kun je beter voorkomen dat je verlies nog verder oploopt. Dit is overigens geen advies, want ik weet ook niet waar het de komende weken heen gaat. Wat ik wel weet is dat er meerdere scenario's mogelijk zijn en als logistieke ketens stil komen te liggen, de beurs ongetwijfeld nog verder onderuit gaat.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191897674
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:57 schreef recursief het volgende:

[..]

Tenzij je verwacht dat er nog een hap af gaat. En dat zou best kunnen. Soms kun je beter voorkomen dat je verlies nog verder oploopt. Dit is overigens geen advies, want ik weet ook niet waar het de komende weken heen gaat. Wat ik wel weet is dat er meerdere scenario's mogelijk zijn en als logistieke ketens stil komen te liggen, de beurs ongetwijfeld nog verder onderuit gaat.
Komende weken is gewoon heel korte termijn denken...
pi_191898640
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je kan altijd verkopen, maar wanneer stap je weer in. Waarachijnlijk ben je te laat met weer instappen.

Als je de beste paar dagen herstel mist, dan reduceer je je rendement aanzienlijk:

https://www.thesimpledoll(...)n-tank-your-returns/
  zondag 8 maart 2020 @ 11:50:31 #270
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191899068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Geen hands-on ervaring met Etoro maar ik zou er wegblijven. Handel is daar in CFD's niet in aandelen. De tegenpartij bij al je posities is Etoro, niet een andere trader. Je handelt daar niet op de beurs maar Etoro is de beurs zelf. Waneer jij geld verdient met CFD's verliest Etoro. Het is dus in hun belang dat jij verliest en door het handelen zo simpel mogelijk te maken samen met 1:100 leverage maken ze verliezen zo gemakkelijk mogelijk. Het is niet voor niks dat CFD's illegaal zijn in de Verenigde Staten.

Blijf weg bij CFD en Forex brokers en kies een broker met een goede reputatie. Etoro is gewoon een casino vermomd als broker.
Pohh, goed om te weten. Dank voor de opheldering :P
pi_191899162
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Je kan altijd verkopen, maar wanneer stap je weer in. Waarachijnlijk ben je te laat met weer instappen.

Als je de beste paar dagen herstel mist, dan reduceer je je rendement aanzienlijk:

https://www.thesimpledoll(...)n-tank-your-returns/
Also, every time you trade an individual stock, you’re betting that you know more than the Wall Street experts and their high-frequency trading algorithms.

... Een algoritme kijkt niet naar fundamentals lijkt me.

Verder beetje dom artikel, wat doet het voor je return als je de 5 slechtste dagen mist?
  zondag 8 maart 2020 @ 12:10:15 #272
166976 DuvelDuvel
pi_191899344
Benieuwd wat de oliemaatschappijen morgen doen. Als mensen Shell willen bijkopen zou ik even een paar dagen wachten.
#FreeHat
pi_191899664
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Also, every time you trade an individual stock, you’re betting that you know more than the Wall Street experts and their high-frequency trading algorithms.

... Een algoritme kijkt niet naar fundamentals lijkt me.

Verder beetje dom artikel, wat doet het voor je return als je de 5 slechtste dagen mist?
Waarom zou een algoritme niet naar fundamentals kijken? Gezien de hoeveelheid geld die in dit soort dingen omgaat kun je er donder op zeggen dat die algoritmes (in brede zin van het woord) uitgebreid genoeg zijn, en daar veel in geinvesteerd wordt met allerhande technieken en technologie. Fundamentals zijn dan geen probleem om mee te nemen, en waarschijnlijk veel makkelijker dan algemene kennis, waarvan ook al is bewezen dat zoiets prima te doen is (zie bv IBM Watson met Jeopardy).

Punt is gewoon dat vrijwel niemand (zeker als individu) de markt goed kan timen, en er voldoende onvoorspelbare zaken gebeuren die het grotendeels tot een gok maken voor 'normale' mensen. Als je bovendien qua kennis, snelheid, etc. achterligt op clubs met veel geld en middelen dan mag je veronderstellen dat je op een underperformance van de markt uitkomt, hoe goed of slecht je je best ook doet, en welke goede of slechte dagen je ook mist.

Hoe langer je 'buy and hold' toepast op de breedte van de markt, hoe meer je op het gemiddelde uitkomt in plaats van er onder, en het is nog eens een stuk makkelijker ook (maar misschien wel minder leuk :) )
pi_191899881
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:28 schreef TechLight het volgende:
Hoe langer je 'buy and hold' toepast op de breedte van de markt, hoe meer je op het gemiddelde uitkomt in plaats van er onder, en het is nog eens een stuk makkelijker ook (maar misschien wel minder leuk :) )
Precies. Daarnaast moet ik vaak terugdenken aan de beleggingsdeskundigen die het, misschien inmiddels al wel 20 jaar geleden, op televisie opnamen tegen een aap. Aan het eind van ieder jaar werden zij gevraagd dé aandelen voor het komend jaar te kiezen. Een gorilla uit de dierentuin kreeg bananen, elke banaan stond voor een fonds en zo koos ook de aap dé beste aandelen uit. Een jaar later werd gekeken hoe beide groepen het er vanaf hadden gebracht. De prestaties van de aap waren vaak zelfs beter dan van de deskundigen. Kennis kan dus ook een valkuil zijn. En de markt is gewoon niet rationeel en daardoor niet te voorspellen.

Zijn er mensen die voor de aankomende week nog orders hebben klaargelegd?
pi_191899895
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:28 schreef TechLight het volgende:

[..]

Waarom zou een algoritme niet naar fundamentals kijken? Gezien de hoeveelheid geld die in dit soort dingen omgaat kun je er donder op zeggen dat die algoritmes (in brede zin van het woord) uitgebreid genoeg zijn, en daar veel in geinvesteerd wordt met allerhande technieken en technologie. Fundamentals zijn dan geen probleem om mee te nemen, en waarschijnlijk veel makkelijker dan algemene kennis, waarvan ook al is bewezen dat zoiets prima te doen is (zie bv IBM Watson met Jeopardy).

Punt is gewoon dat vrijwel niemand (zeker als individu) de markt goed kan timen, en er voldoende onvoorspelbare zaken gebeuren die het grotendeels tot een gok maken voor 'normale' mensen. Als je bovendien qua kennis, snelheid, etc. achterligt op clubs met veel geld en middelen dan mag je veronderstellen dat je op een underperformance van de markt uitkomt, hoe goed of slecht je je best ook doet, en welke goede of slechte dagen je ook mist.

Is de markt zo efficiënt dan? Volgens mij is die flitshandel meer een beetje extreem korte termijn op handelskoersen inkopen en verkopen. Zou niet weten waarom fundamentals er op de extreem korte termijn / flitshandel, ertoe zou moeten doen.
pi_191899930
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Precies. Daarnaast moet ik vaak terugdenken aan de beleggingsdeskundigen die het, misschien inmiddels al wel 20 jaar geleden, op televisie opnamen tegen een aap. Aan het eind van ieder jaar werden zij gevraagd dé aandelen voor het komend jaar te kiezen. Een gorilla uit de dierentuin kreeg bananen, elke banaan stond voor een fonds en zo koos ook de aap dé beste aandelen uit. Een jaar later werd gekeken hoe beide groepen het er vanaf hadden gebracht. De prestaties van de aap waren vaak zelfs beter dan van de deskundigen. Kennis kan dus ook een valkuil zijn. En de markt is gewoon niet rationeel en daardoor niet te voorspellen.

Zijn er mensen die voor de aankomende week nog orders hebben klaargelegd?
Ik vind ook dat je met aandelen over een 5 jaar / 10 jaar periode wat moet gaan zeggen, niet korter eigenlijk. En tussentijds kan je opinie over een fonds ook veranderen.
  zondag 8 maart 2020 @ 12:51:08 #277
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_191900071
Ik zoek een goed instapmoment, verkopen doe ik sowieso niet.

Dat de AEX door de 500 punten gaan de komende weken / maanden, lijkt me bijna een zekerheid. Gaan we door de 400 of zelfs door de 300? Wat verwachten jullie? Ik ga zelf uit van een bodem net boven de 400 punten, maar het is moeilijk te voorspellen. Ben in ieder geval plan om in stapjes wat extra bij te kopen, zeg elke 50 punten lager. Heb onder 550 al wat gekocht, als we door de 500 gaan doe ik dat weer, enz. Verder koop ik sowieso periodiek, dus dit gaat alleen over extra inleg.
pi_191900159
Ik had gehoopt dat we dit weekend in wat rustiger corona vaarwater zouden komen, maar helaas. Ik denk dat er morgen weer flink rode cijfers op de borden komen.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:11:52 #279
166976 DuvelDuvel
pi_191901465
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik had gehoopt dat we dit weekend in wat rustiger corona vaarwater zouden komen, maar helaas. Ik denk dat er morgen weer flink rode cijfers op de borden komen.
Het Midden-oosten is al flink rood door de mislukte oliedeal.
#FreeHat
  zondag 8 maart 2020 @ 14:45:26 #280
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_191902083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Is Saxo wel betrouwbaar trouwens?
  zondag 8 maart 2020 @ 14:51:28 #281
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_191902231
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
Benieuwd wat de oliemaatschappijen morgen doen. Als mensen Shell willen bijkopen zou ik even een paar dagen wachten.
Ik heb al redelijk wat bijgekocht. Grotere aantallen ga ik bijkopen mocht het aandeel in de 15-16 ¤ regio terechtkomen (>10% dividend bij 1,70¤ dividend per jaar).
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 8 maart 2020 @ 15:05:57 #282
166976 DuvelDuvel
pi_191902556
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:51 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik heb al redelijk wat bijgekocht. Grotere aantallen ga ik bijkopen mocht het aandeel in de 15-16 ¤ regio terechtkomen (>10% dividend bij 1,70¤ dividend per jaar).
Zet je kooporder maar vast klaar dan, het lijkt op de perfect storm nu.
#FreeHat
  zondag 8 maart 2020 @ 18:02:41 #283
66186 foetre
pi_191905807
Zolang er nog geen daling van nieuwe Corona besmettingen in Europa en/of een medicijnen zijn zie ik de beurs nog flink wat dalen (+-400)
En het ligt natuurlijk aan de fabrieksorders en voorraden of we hier nog lang last van blijven houden.
  zondag 8 maart 2020 @ 18:05:51 #284
66186 foetre
pi_191905886
dubbel
pi_191912945
  zondag 8 maart 2020 @ 23:21:18 #286
166976 DuvelDuvel
pi_191913296
Holy shit de futures gaan al los. Dat wordt een dag morgen :{ Ongekend
#FreeHat
pi_191913308
quote:
11s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
4%?
  zondag 8 maart 2020 @ 23:24:30 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191913351
quote:
11s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
Welke futures bedoel je op welke index :?
En waar zie deze linkje graag :P
pi_191913542
Futures inmiddels -2% en een vat Brent olie is -18%.
Cindy De Vuyst
pi_191913626
Wat zal het aandeel Shell gaan doen morgen...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2020 @ 23:43:56 #291
862 Arcee
Look closer
pi_191913780
AEX gaat op 512 openen morgen, gok ik.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_191913842
Holy shit, mijn olies.
pi_191913880
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:36 schreef SausDip het volgende:
Wat zal het aandeel Shell gaan doen morgen...
Excelleren
pi_191913929
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Excelleren
-5%? -10%? Ben benieuwd
pi_191914173
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Holy shit, mijn olies.
Hier ook en ik zit er zwaar in!
Cindy De Vuyst
pi_191914237
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:43 schreef Arcee het volgende:
Whut? Jezus :) Naja slechte timing.
pi_191914307
Ik lees dat SA de productie wil opvoeren, waarom zouden ze dat willen?
  maandag 9 maart 2020 @ 00:33:22 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191914469
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:43 schreef Arcee het volgende:
:N

505.52,
-27.00ptn, (-5.08%)

https://www.ig.com/nl/indices/markten-indices/nederland-25
pi_191914480
quote:
-5% _O-
pi_191915866
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:17 schreef Adrie072 het volgende:
Ik lees dat SA de productie wil opvoeren, waarom zouden ze dat willen?
Provoceren en tonen dat ze de macht hebben.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')