SPOILER: Sigme-kampeermeetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Sarcasm much?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Eh....ik heb niet voor niets een 5Gb bundel
Ik heb deze week geleerd dat je vooral argwanend moet zijn als ze glasvezel in je buurt gaan aanleggen oid. Of stratenmakers dus.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus uit kostenoverweging sinds 1-1-2020 geen ADSL fallback meer.... ik vind dit toch wel eng dichtbij komen hoor, zo'n Ziggo storing...
(Had dus router met dual WAN: 1 pootje naar Bridged Ziggo modem, en 1 pootje naar ADSL router)
Daar zijn ze dus mee bezig volgens mij, schuin onder mijn huiskamerraamquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb deze week geleerd dat je vooral argwanend moet zijn als ze glasvezel in je buurt gaan aanleggen oid. Of stratenmakers dus.
RIP verbindingquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Daar zijn ze dus mee bezig volgens mij, schuin onder mijn huiskamerraam
je moet niet alles geloven wat ze zeggenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:45 schreef fietsie het volgende:
Maar ik hoor altijd van die verhalen dat het zo enorm goed is voor de relatie, even een tijdje geen internet (en idealiter ook geen tv).
Virtual reality sex.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Wij doen elke dag dingen samen. Online.
Dat is dan toch best doortastend te noemen allemaal..quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:33 schreef Isabeau het volgende:
Update: bouwvakkersmuziek buiten en de straat wordt open gebroken.
Toch wel heel spannend om het allemaal zo te volgen via een live-verslag.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me af wat dit bij elkaar allemaal al gekost heeft tot nu toequote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:37 schreef Barreltje het volgende:
Dat is dan toch best doortastend te noemen allemaal..
straks hebben jullie internet en de rest van de straat nietquote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:33 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:
straks hebben jullie internet en de rest van de straat niet
Er wordt nu in de muur gehamerd alsof ze iets open brekenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wanneer is er een pauze gepland? Ik zit hier te F5en en moet naar het toilet
Acute Corona-patiënt?quote:
Halleluja!quote:
quote:
Hoe eh kan een panty afzakken?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:24 schreef Myraela het volgende:
Waarom ben ik zo fucking lomp. Doe ook eens een jurkje aan. Schaaf natuurlijk mijn panty tegen de tafel open. Trek een draad uit m'n jurk. Helemaal kut. En nu heb ik een andere panty aan die maar af blijft zakken.
Misschien moet ik maar gewoon een tuinbroek aandoen ofzo.
Dit zijn van die post waar ik als man denk ik gewoon geen reply op moet proberen te posten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:24 schreef Myraela het volgende:
Waarom ben ik zo fucking lomp. Doe ook eens een jurkje aan. Schaaf natuurlijk mijn panty tegen de tafel open. Trek een draad uit m'n jurk. Helemaal kut. En nu heb ik een andere panty aan die maar af blijft zakken.
Misschien moet ik maar gewoon een tuinbroek aandoen ofzo.
Nee, hij zakt bij m'n buik af als ik teveel beweeg. Vooral na gezeten te hebben. Niet te groot, denk eerder te kort. Kruis wil lager zitten dan mijn kruis zit, zegmaar.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoe eh kan een panty afzakken?Te groot gekocht of is gaan lubberen?
Oh dit klinkt als een heel nare panty/maillotquote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, hij zakt bij m'n buik af als ik teveel beweeg. Vooral na gezeten te hebben. Niet te groot, denk eerder te kort. Kruis wil lager zitten dan mijn kruis zit, zegmaar.En ik wil hem goed hoog hebben zitten, anders creëert die een vetrol. Niet charmant.
Het is overigens eigelijk een maillot, maar dat vind ik zo'n lelijk woord.
Ja, da's te klein (kijk eens naar snagtights, heaven voor maillot/pantyhaters).quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, hij zakt bij m'n buik af als ik teveel beweeg. Vooral na gezeten te hebben. Niet te groot, denk eerder te kort. Kruis wil lager zitten dan mijn kruis zit, zegmaar.En ik wil hem goed hoog hebben zitten, anders creëert die een vetrol. Niet charmant.
Niet charmant, kan wel helpen: onderbroek erover aan doen. Dan zakt het kruis niet meer naar benedenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goeie! Denk dat ik dat inderdaad ga doen, heb nog wel een corrigerend broekje.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:36 schreef Candaasje het volgende:
Niet charmant, kan wel helpen: onderbroek erover aan doen. Dan zakt het kruis niet meer naar beneden
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:38 schreef Myraela het volgende:
Nu denk ik bij corrigerend broekje aan een broekje dat tegen mijn maillot gaat zeggen "Niet afzakken! Terug jij."
Mijn hoofd soms....
Nu denk ik bij corrigerend broekje aan een broekje dat tegen mijn maillot gaat zeggen "Niet afzakken! Terug jij."
Mijn hoofd soms....
Mijn hoofd soms....
Wat ben je aan het doen ?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is al 17.00, ik zit van top tot teen onder de blubber, het regent, alles is zeiknat en we zijn pas op de helft. Echt alles is kut
Modderworstelen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is al 17.00, ik zit van top tot teen onder de blubber, het regent, alles is zeiknat en we zijn pas op de helft. Echt alles is kut
Tsja, dat zijn zo de nadelen van het hebben van een groot perceel. En plannen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hard gewerkt vandaag. Echt hard. Het doet nog steeds niet wat het moet doen. Sterker nog, het is meer kapot dan vanmorgen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn zo de nadelen van het hebben van een groot perceel. En plannen.
Kop op! Hard werk geeft veel voldoening. Later. Eventueel veel later.
Maar echt - het is het waard.
Jij hebt niet gewerkt op of aan je eigen land.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hard gewerkt vandaag. Echt hard. Het doet nog steeds niet wat het moet doen. Sterker nog, het is meer kapot dan vanmorgen.
Voldoening:-78
Zo kwam ik ook thuis.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, want je bent verplicht je richting aan te geven. Sowieso had hij gewoon rekening met jullie moeten houden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
En even een vraag, een mevrouw en ik werden net bijna aangereden. Wij gingen bij het stoplicht rechtdoor en de auto waar we naast stonden sloeg rechtsaf. Toen we boos riepen dat hij z’n richtingaanwijzer moest gebruiken zei de bijrijder “die doen het niet”. Mag je dan nog rijden?
Nee, je richtingaanwijzers horen gewoon in orde te zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Die regen kwam 15 minuten te vroeg. En niet handig een week geen boodschappen doen, je sjouwt je kapot. Gelukkig zag ik, toen ik langs m’n huis fietste de postnl auto, daar maar naar toe gegaan en zo heb ik wel m’n ene pakje. Het andere (muizenvallen) komt ook zo
![]()
En even een vraag, een mevrouw en ik werden net bijna aangereden. Wij gingen bij het stoplicht rechtdoor en de auto waar we naast stonden sloeg rechtsaf. Toen we boos riepen dat hij z’n richtingaanwijzer moest gebruiken zei de bijrijder “die doen het niet”. Mag je dan nog rijden?
Dat dacht ik al. Ze bleven gewoon doorrijden. Hoop dat ze geen ongelukken makenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, want je bent verplicht je richting aan te geven. Sowieso had hij gewoon rekening met jullie moeten houden.
Tuurlijk mag je dan wel rijdenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Die regen kwam 15 minuten te vroeg. En niet handig een week geen boodschappen doen, je sjouwt je kapot. Gelukkig zag ik, toen ik langs m’n huis fietste de postnl auto, daar maar naar toe gegaan en zo heb ik wel m’n ene pakje. Het andere (muizenvallen) komt ook zo
![]()
Toen mijn richtingaanwijzer het niet deed ben ik bewust wel eens ergens rechtdoor gegaan omdat er iemand achter me reed (links achter was defect)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ze bleven gewoon doorrijden. Hoop dat ze geen ongelukken maken
Uiteindelijk wel ja. We hebben vandaag echt alle emoties gehad. Het ene moment scholden we elkaar verrot en het andere moment stonden we in elkaars armen te huilen. Het is vaak zwaar hier en regelmatig niet zo leuk. Maar dit was echt een nieuw dieptepunt. Dit overtrof alles.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn zo de nadelen van het hebben van een groot perceel. En plannen.
Kop op! Hard werk geeft veel voldoening. Later. Eventueel veel later.
Maar echt - het is het waard.
Oeh! Gelijk nog even brievenbus gecheckt, maar nee, nog niets binnen!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
@sigme Zijn de aardappels nog aangekomen? Goede reis!
Nou zeg. Ze zijn woensdag op de bus gegaan en hadden er dus gisteren moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh! Gelijk nog even brievenbus gecheckt, maar nee, nog niets binnen!
Oh, wat een enorme klus moet dat zijn geweest. Daar kan je best wanhopig van worden lijkt me. Maar t is klaar, mogen jullie morgen bijkomen of moeten jullie weer door?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. We hebben vandaag echt alle emoties gehad. Het ene moment scholden we elkaar verrot en het andere moment stonden we in elkaars armen te huilen. Het is vaak zwaar hier en regelmatig niet zo leuk. Maar dit was echt een nieuw dieptepunt. Dit overtrof alles.
We hebben vorig jaar 600 vierkante meter plastic op ons weiland gelegd tegen het onkruid. Vanmiddag moest al het plastic er weer af. Het zat enorm onder de blubber en andere natuur. Het was verzwaard met zo'n 150 bakstenen. Het weiland is schots en scheef, overal plassen. En hoe moet je in vredesnaam 8*30 meter plastic met water en zooi er op opvouwen?
Het regende constant. Er was geen plek van ons lichaam nog schoon. We waren zo verkleumd dat douchen zeer deed.
Maar dus. Het is op de allerlaatste krachten zo goed als afgerond net voor het donker werd. Er is gedoucht en gegeten. Alles is weer goedIk hoop dat de werkschoenen morgen droog zijn.
@:sigme Zijn de aardappels nog aangekomen? Goede reis!
Wanhoop is wel een goede omschrijving jaquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, wat een enorme klus moet dat zijn geweest. Daar kan je best wanhopig van worden lijkt me. Maar t is klaar, mogen jullie morgen bijkomen of moeten jullie weer door?
Matig. Hoe is het met de tuin? Zit er al wat leven in de munt?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:36 schreef Myraela het volgende:
Tuinplanten besteld. Is toch altijd anders dan op de plaatjes, die bruine en kale planten.
Ik heb wel eens een foto gemaakt van de wegrijdende dhl bezorger die via automatische mail liet weten dat ik er niet was. Had m aan zien komen, uitstappen, briefjes in de bussen horen doen (balkondeur stond open) instappen en wegrijden. Foto en mail naar dhl gestuurd (dit ken ik ook van postnl trouwens)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:36 schreef golfer het volgende:
DHL bezorger beweert om 19:38 een poging tot bezorgen van pakketje te hebben gedaan. Vreemd, want toen waren we allebei thuis.
Ga het nu morgen zelf wel ophalen bij DHL-afhaalpunt in ons dorp.
Dat is óók kutquote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo kwam ik ook thuis.
Kud auto die toetert, je ziet me toch worstelend in die regen met die KUTponcho voorsorteren, laat me dan even. Koude natte harde regen in my face.
NIET LEUK. WIL AUTO!
Fijn weekend verder
Dat kun je best vrij elegant weet ik. Maar ik snap heus dat er een punt is waarop het niet grappig meer is...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer languit gelegen ja
Vandaag was het echt niet elegant. Languit vooruit. Ik kon gelijk mijn bril onder de tuinslang houdenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 21:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat kun je best vrij elegant weet ik. Maar ik snap heus dat er een punt is waarop het niet grappig meer is...
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vandaag was het echt niet elegant. Languit vooruit. Ik kon gelijk mijn bril onder de tuinslang houdenEn daarna nog een paar keer maar dat was minder extreem. Meer om te zorgen dat ik overal egaal nat was.
Ik zit in de trein, nat geregend, net je tuinverhaal te lezen en ik voel me eensklaps niet zielig meer. Wat klonk dat ellendig! Maar nu heb ik het beeld van een warme, gedouchte LS met een heerlijke mok warme chocoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net pure chocolademelk met zelfgeklopte slagroom gemaakt
Iedereen hier regent om de haverklap nat. De laatste keer dat ik natregende was in de Efteling met jou en Lein. Ik had gewoon heel veel in te halenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 22:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit in de trein, nat geregend, net je tuinverhaal te lezen en ik voel me eensklaps niet zielig meer. Wat klonk dat ellendig! Maar nu heb ik het beeld van een warme, gedouchte LS met een heerlijke mok warme chocowelverdiend
Ik niet. Ik moet Airmiles opmaken voor ze vervallen dus ik gebruik ze voor de Efteling.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Is er hoer nog iemand die efteling zegeltjes wil hebben? Ik heb er heel veel
Je had een persoonlijke lakei verdiend die dat voor je/jullie maaktequote:Op vrijdag 28 februari 2020 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net pure chocolademelk met zelfgeklopte slagroom gemaakt
We hebben echt Abdel nog aangeroepen maar hij kwam niet. Abdel was onze slaaf lakei op een cruise in 2013. Sindsdien smeken we hem regelmatig om onze bitch weer te zijn maar Abdel rent en vliegt alleen op een boot denk ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 23:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je had een persoonlijke lakei verdiend die dat voor je/jullie maakte
Mooi bijtijds jaquote:
Meh ja. Over 50 minuten (plus een Brabants kwartiertje) staat er al volk voor de deur. Ik moet er maar uit.quote:
Gebakken. Goede reis!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 07:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi bijtijds ja
Hier laatste wasje draaien, koffie, straks witte bonen, tomatensaus, merquez, gebakken (of geroerd?) ei + geroosterd witbrood, en dan halen we België wel voordat we weer willen eten.
Ja hé, ben ik nu net in NL, kan ik alsnog niet naar je zwaaien....quote:Op zaterdag 29 februari 2020 07:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi bijtijds ja
Hier laatste wasje draaien, koffie, straks witte bonen, tomatensaus, merquez, gebakken (of geroerd?) ei + geroosterd witbrood, en dan halen we België wel voordat we weer willen eten.
Vakantie!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 07:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom sta jij eigenlijk zo vroeg op?
Wij doen precies het tegenovergestelde van sigme..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Wat zijn jullie plannen, Barreltje? En hoe lang heb je vakantie?
20 graden kouder dan sigme's Spanje of dan Nederland nu?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:46 schreef Barreltje het volgende:
Wij doen precies het tegenovergestelde van sigme..
Naar het noorden, 20 graden kouder en met het vliegtuig
Oef, kek graafmachientjequote:
Dat laatste.. - 16 hier..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
20 graden kouder dan sigme's Spanje of dan Nederland nu?Dat laatste lijkt me wel heel koud
Of is dat gewenst?
Goedemorgen Pquote:
Nou ja, met een dikke jas kom je een heel end, weet ik uit ervaring. Klinkt allemaal super tofquote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:50 schreef Barreltje het volgende:
Dat laatste.. - 16 hier..![]()
En dat is wel een normale temperatuur hier..
Skiën ,snowboarden, op sneeuwscooter, noorderlicht bekijken, husky safari, eten in een visrestaurant
Ach ja.. het is niet de eerste keer in de sneeuw.. Ik heb wel AL mn thermo meegenomen..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, met een dikke jas kom je een heel end, weet ik uit ervaring. Klinkt allemaal super tof
Wij willen zo graag eens zelf in zo'n ding rijden.quote:
-16 klinkt kut. Daarna klinkt het mooiquote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Skiën ,snowboarden, op sneeuwscooter, noorderlicht bekijken, husky safari, eten in een ijsrestaurant
och hemel, arme jijquote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Ik zit in de trein, blijkbaar is er huishoudbeurs. Fml
Nog vijf minuutjes dan ga ik van Utrecht afquote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
och hemel, arme jij
Toen ik gisteravond de trein pakte en er heel veel vrouwen uitstapten op mijn station dacht ik ook even 'wat is deze??'. Maar toen zag ik de trolleywagentjes en de boodschappentassen en dacht: ah, HHB.
Zou je een keer willen laten weten waar je geboekt hebt? Lapland staat hier ook hoog op het lijstje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Skiën ,snowboarden, op sneeuwscooter, noorderlicht bekijken, husky safari, eten in een ijsrestaurant
TUIquote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zou je een keer willen laten weten waar je geboekt hebt? Lapland staat hier ook hoog op het lijstje.
Ik zit nu in de trein Hardenberg Almelooooo en vanaf daar naar Enske. Vanaf daar met de pta boys rondje Duitsland doen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:16 schreef Barreltje het volgende:
Succes alle treingangwrs met de HHB..
Ik wist dat al onofficieel een dagje eerderquote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goedemorgen PHeb je een beetje kunnen slapen na het nieuws van gisteren.
-16 is prima te doen met goede kleding en als je een beetje in beweging blijft. Twee jaar geleden hadden we -27, dan moet je na een uur buiten wel echt even opwarmen binnen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
-16 klinkt kut. Daarna klinkt het mooiHeel veel plezier!
En Sigme ook een hele fijne vakantie
Ik heb geen schoonmaakster (duh) maar uit de tijd dat mijn ouders er soms een hadden: ramen lappen en vensterbanken nat afnemen (niet per se iedere maand)?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:20 schreef Aure het volgende:
Ik kom hier even binnenwalseneen aantal van jullie hebben een schoonmaakster toch? Wij krijgen er vanmiddag eentje op bezoek die straks waarschijnlijk 1 x per maand 4 uur gaat schoonmaken. Maar welke taken kan ze in 4 uur allemaal doen? Wat we sowieso willen is stofzuigen en dweilen (alle kamers) , keuken, toilet, badkamer.
wil graag dat zijn overhemden gestreken worden. Wat kan ze verder doen denken jullie?
Hier doet ze hetzelfde als wat jij noemt (3uur iedere 2weken) strijken hoeft niet, maar wel bed afhalen en opmaken. En de ene keer de deuren afnemen, dan weer ramen lappen. De badkamer doet ze iedere keer goed, maar soms extra goed, dan zijn de voegen weer wit enzo. Maar ik laat het meestal aan haar over,quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:20 schreef Aure het volgende:
Ik kom hier even binnenwalseneen aantal van jullie hebben een schoonmaakster toch? Wij krijgen er vanmiddag eentje op bezoek die straks waarschijnlijk 1 x per maand 4 uur gaat schoonmaken. Maar welke taken kan ze in 4 uur allemaal doen? Wat we sowieso willen is stofzuigen en dweilen (alle kamers) , keuken, toilet, badkamer.
wil graag dat zijn overhemden gestreken worden. Wat kan ze verder doen denken jullie?
In 4 uur kan je lekker veel doen als het een goeie ervaren hulp is! Fijn!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:20 schreef Aure het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog vijf minuutjes dan ga ik van Utrecht af
Ja, dat mag het zeker. Maar er is nog geen budget en plan voor het deel achter het huis dus tegels verwijderen en egaliseren is niet handig. Dan hebben we alleen maar een grote modderpoel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...het land wordt uitgevlakt!? Mooi zwart!
Zo’n machientje kan ook wel eens het terras uitruimen en afvlakken!
Voor mijn beeld, waar is dit dan? Niet achter het huis?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat mag het zeker. Maar er is nog geen budget en plan voor het deel achter het huis dus tegels verwijderen en egaliseren is niet handig. Dan hebben we alleen maar een grote modderpoel.
Alles gaat voorspoedig hier. Ze hebben m.b.v. die kraan ook de 5 coniferen gekapt. En nu zijn ze met een of andere dinges achter een tractor het weiland nog gladder aan het maken. Volgens mij zijn ze al bijna klaar.
We kwamen halverwege nog wel een fundering ofzo tegen. De kwaan heeft de grote stukken kapotgeslagen. Handig20 Kruiwagens puin zijn maar weer ergens neergegooid. Daar waar ze het minst in de weg liggen.
Ik dacht ook achter het huis, maar het is meer rechts dan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor mijn beeld, waar is dit dan? Niet achter het huis?
En wat komt hier?
Dit is het weiland van 30*20m naast het huis. Daar komt moestuin, kippen, gras boomgaard en vaste planten en bomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor mijn beeld, waar is dit dan? Niet achter het huis?
En wat komt hier?
Topquote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat mag het zeker. Maar er is nog geen budget en plan voor het deel achter het huis dus tegels verwijderen en egaliseren is niet handig. Dan hebben we alleen maar een grote modderpoel.
Alles gaat voorspoedig hier. Ze hebben m.b.v. die kraan ook de 5 coniferen gekapt. En nu zijn ze met een of andere dinges achter een tractor het weiland nog gladder aan het maken. Volgens mij zijn ze al bijna klaar.
We kwamen halverwege nog wel een fundering ofzo tegen. De kraan heeft de grote stukken kapotgeslagen. Handig20 Kruiwagens puin zijn maar weer ergens neergegooid. Daar waar ze het minst in de weg liggen.
Tof hoor, veel werk nu, maar ik ben wel jaloersquote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is het weiland van 30*20m naast het huis. Daar komt moestuin, kippen, gras boomgaard en vaste planten en bomen.
Achter het huis hebben we nog 20*15. Daar komt de beschoeiing aan de slootkant en daarom moesten daar de coniferen weg.
Ok, ik snap het beter! Komt ook omdat ik het nog niet IRL gezien heb dat ik niet snap hoe het in elkaar zit denk ikquote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is het weiland van 30*20m naast het huis. Daar komt moestuin, kippen, gras boomgaard en vaste planten en bomen.
Achter het huis hebben we nog 20*15. Daar komt de beschoeiing aan de slootkant en daarom moesten daar de coniferen weg.
Vind je het wel leuk cq zinvolle besteding van je werk en lekker met iets anders bezig zijn dan huis en kinderen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:29 schreef Jagärtrut het volgende:
allemaal. Wat een werk gister, LS!
Ik kom hier sinds het werkende leen is begonnen bijna niet meer toe aan bijlezen. 2 weken geleden ben ik begonnen met werken, en sinds die tijd hebben we ook op 3 dagen na alle dagen bezoek gehad. Dat vreet ook wel een heleboel energie, moet ik zeggen. Nu is dat weer voorbij gelukkig.
Ook op het werk super druk met corona. Pff, ik duik echt gelijk in het diepe met m'n baan zo.
Nou het was bij mijn lief op zijn werk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...het land wordt uitgevlakt!? Mooi zwart!
Zo’n machientje kan ook wel eens het terras uitruimen en afvlakken!
En Barrel was vroeg op voor een gave reis met gave dingen naar Lapland.
Hebben jullie dan een blokhut mét privé sauna?
Uhmmpie...wat leuk! Ik begrijp dat jullie naar een spelletjesavond in een café oid. zijn geweest.
Misschien ook eens uitzoeken hier in de buurt...
Wat leuk!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou het was bij mijn lief op zijn werk.
Maar die hebben een onwijs grote en leuke kantine. Met echte bar, pooltafel, boekenkasten enzo...
en dan hoop spelletjes en nog wat mensen die spelletjes mee hadden...
Was op zich wel echt leuk maar had al vanaf uur of 11 permanent aan de telefoon gezeten dus mijn social skills waren wel een beetje op
Wel wat bekenden ook... dat was dan wel weer heel leuk. Ik durf nog wel een keer mee.
En bij mij op werk wilden ze ook zoiets doen... denk dat ik daar ook maar eens een handje moet uitsteken om dat voor elkaar te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik had net zo lekker geroeid en muziek gemaakt
[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 29-02-2020 15:40:16 ]
Gewoon slecht NL dan zeg!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ellendig Blues. Wat zeiden ze er zelf van?
He Jager!!! Lekker druk dus,maar nu familietijd zonder anderen.
Uniekje!Moeilijk maar mooi, even bij je ouders te zijn. En vrienden, zeker als je elkaar door en door kent zoals jullie, da's zo waardevol.
Pfff, net ondergedoken gezeten in een economie werkstuk. Ahmad moest het samenvatten, hij had een deel geschreven en 3 anderen ook. Dat in zijn deel wel taalfouten zitten snap ik (de, het is moeilijk, spaties ook, en dubbele woorden). Maar wanneer een geboren/getogen Nederlander het heeft over "het werdt" en "het licht eraan" word ik wel erg verdrietig.
jazeker, het doet goed om weer een grotere wereld te hebben. De eerste twee weken waren wat dat betreft ook wel relaxed, afgelopen week was de duutser thuis met de kinderen en de week daarvoor mijn moeder. Nu moet ik volgende week echt om half 3 weg van het werk om de kinderen op te halen, ben benieuwd hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Vind je het wel leuk cq zinvolle besteding van je werk en lekker met iets anders bezig zijn dan huis en kinderen?
Hoe kijken ze in België tegen thuiswerken aan? Of is dat ondoenlijk met de kinderen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jazeker, het doet goed om weer een grotere wereld te hebben. De eerste twee weken waren wat dat betreft ook wel relaxed, afgelopen week was de duutser thuis met de kinderen en de week daarvoor mijn moeder. Nu moet ik volgende week echt om half 3 weg van het werk om de kinderen op te halen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Nee hoor, gyn zou het precies zo (grondig) doen als deze h.a. weet ik.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Vragen of het via de gynaecoloog kan, Blues? Dit is wel heel vervelend ge/verpruts.
Wow wat een werkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij liggen lekker op de bank. We staken de rest van de dag.
Fotoverslagje: http://imgur.com/a/2StZ1hf
Het staat niet in de goede volgorde maar ik heb geen zin om alles hier te plakken. De twee na laatste foto is dus het eindresultaat.
wat zullen jullie daar blij mee zijn, met dat resultaat en wat een enorme klus is er gedaanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het staat niet in de goede volgorde maar ik heb geen zin om alles hier te plakken. De twee na laatste foto is dus het eindresultaat.
Je hebt groot gelijkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee hoor, gyn zou het precies zo (grondig) doen als deze h.a. weet ik.
Dit is voor mij zo'n psychische
belasting geweest de afgelopen maanden, ik ga het nu loslaten en wil er niet meer aan denken.
Beschoeiing in april. Het moestuinproject begint in theorie volgend weekend. Dan worden de moestuinbakken gebracht en dan kunnen wij er nog een en ander aan klussen voor ze op hun plaats gaan. Ik heb in de keuken al plantjes staan en ga van de week meer zaaien.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
wat zullen jullie daar blij mee zijn, met dat resultaat en wat een enorme klus is er gedaanWanneer komen ze de beschoeing maken? En wanneer denk je daar echt met de moestuin te kunnen beginnen?
Wat een karwei!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beschoeiing in april. Het moestuinproject begint in theorie volgend weekend. Dan worden de moestuinbakken gebracht en dan kunnen wij er nog een en ander aan klussen voor ze op hun plaats gaan. Ik heb in de keuken al plantjes staan en ga van de week meer zaaien.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:23 schreef Blues het volgende:
Nee hoor, gyn zou het precies zo (grondig) doen als deze h.a. weet ik.
Dit is voor mij zo'n psychische
belasting geweest de afgelopen maanden, ik ga het nu loslaten en wil er niet meer aan denken.
haha, krijgen jullie wel een +behandelingquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:32 schreef golfer het volgende:
We hadden een beetje vroeg gererveerd bij een restaurant in Haarlem en de i-pad van de bediening lag bij de ontvangstbalie met daarop achter onze naam: " Let op! Zijn kritische gasten die altijd een recensie schrijven."
Hoezo bekend in Haarlem bij restaurants?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:32 schreef golfer het volgende:
We hadden een beetje vroeg gererveerd bij een restaurant in Haarlem en de i-pad van de bediening lag bij de ontvangstbalie met daarop achter onze naam: " Let op! Zijn kritische gasten die altijd een recensie schrijven."
Tijd om te verplaatsen naar andere regio ? óf je ‘dwingt’ op die manier een vip behandeling af.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:32 schreef golfer het volgende:
Niet bijgelezen. De aardappels werden 1 minuut voor vertrek bezorgd. Dank dank!quote:
Er zat ooit (1991) een inbouw oven met eraan vast zittend gasstel in deze keuken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Uniek![]()
Blues![]()
Fiets, waarom zitten er gaten in het aanrechtblad?
Mooi geworden!!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah, duidelijk. Wel een mooie kookplaatquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zat ooit (1991) een inbouw oven met eraan vast zittend gasstel in deze keuken.
Die hebben wij 10 jaar terug eruit gesloopt omdat de oven kapot was, schimmelde en niet meer te maken was.
Alleen de knoppen voor het gasstel lieten we zitten anders hadden we geen gasstel meer.
Toen ging een knop daarvan kapot, en vervingen we het diezelfde dag nog met een "opbouw gasstel" (zo eentje die je op een koelkast kan zetten in een klein keukentje) en daarvoor moest een gat gezaagd worden om de gasslang door te laten gaan.
Nu kwam eega een inbouw gas-op-glas kookplaat van AEG tegen, uit een demo keuken, nooit gebruikt, voor 50,-.
[ afbeelding ]
Dus dacht ze: "Die neem ik mee en mijn vader installeert die even".
Dat deed ie inderdaad, en wees mij er daarna nop dat ik nog even het gat voor de gasslang moest dichtmaken.
Dus ik heb laminaat van de afgezaagde stukken aanrecht gepeld, een houten klos in het gat gezet en toen de (3) schades in het laminaat hersteld door er passende stukjes pas in te maken.
Beetje 2 componenten epoxy en gaan...
[ afbeelding ]
Morgen nog even kitten als de boel droog is.
Hoop gepiel voor een klus die eigenlijk al "af" was.
Allemaal grote mensen dingenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:28 schreef Aure het volgende:
Schoonmaakster was trouwens echt een leuke dameHet was nu kennismaken en over een week gaat ze voor het eerst aan de slag. Als het bevalt en ze werkt goed, gaan we aan haar vragen of ze misschien toch wel tijd heeft om om de week te komen.
En we hebben een nieuwe tv besteld.
Ik voel me opeens zo volwassen
Daar heb ik ook nog wel een beetje spijt van.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:58 schreef Blues het volgende:
Dan zou ik liever voor inductie gaan. Lappie erover en klaar
Qft.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:01 schreef fietsie het volgende:
Ik heb niets met elektrisch koken, geef mij maar gaspitten.
Dat dacht ik ook, daarom hier gas. Maar ik zie bij anderen het voordeel wel, makkelijker schoonmaken, beter sudderenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:01 schreef fietsie het volgende:
Ja das waar! Heb ik ook wel een beetje spijt van.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:58 schreef Blues het volgende:
Dan zou ik liever voor inductie gaan. Lappie erover en klaar
Inductie is héél wat anders dan elektrisch.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:01 schreef fietsie het volgende:
Ik kook ook keramisch, en ik haat het. Goed, het is beter dan de electrische platen die ik hiervoor had, maar alsnog kook ik water in de waterkoker voor pasta, en als iets wat minder hard niet zet ik eerst de pan even op het aanrecht, zodat de plaat tijd heeft af te koelen, zonder dat mijn eten verbrand..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij koken op keramisch en ik kan me al geen enkel voordeel van gas voorstellen. Dat wordt met een inductieplaat nog zo veel beter.
Nee hoor. Gewoon, zoals altijd bij dat restaurant, een prima service.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:01 schreef AnneX het volgende:
@:golfer...en was het een vip behandeling?
Ja hoorquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:10 schreef Barreltje het volgende:
Wij heb op alles gekookt.. alles heeft voor en nadelen eigenlijk.. als je door hebt hoe het werkt is er verder niks aan de hand..
Ik rol ook net uit bed. Eindelijk 8 uur geslapen afgelopen 2 wekenquote:Op zondag 1 maart 2020 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Ook wakker. Gisteren druk geweest, doodmoe, slecht en onrustig geslapen.
Vanavond uit eten
Ik heb al heel lang geen 8 uur meer geslapen.quote:Op zondag 1 maart 2020 08:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik rol ook net uit bed. Eindelijk 8 uur geslapen afgelopen 2 wekenEn toch voel ik me nog moe
![]()
Vandaag gewoon geen plannen
Dat is ook al zo volwassen. Begin van het eindequote:Op zondag 1 maart 2020 09:23 schreef Aure het volgende:
Klinkt als een heerlijke dag voor jullie na gisteren LS
Wij moeten vandaag naar een kinderverjaardag
Hmm deze telt niet helemaal want het zijn de kinderen van mijn broerquote:Op zondag 1 maart 2020 09:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is ook al zo volwassen. Begin van het einde
Fijn dat je je weer een beetje mens voelt, niet fijn dat er nog een behandeling moest komen? Was dit de laatste?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:35 schreef Kreator het volgende:
ZO. Na een paar dagen ellende en pijn ben ik weer een beetje mens. (was weer behandeld).
Zelfs het zonnetje schijnt even.
Ik vind dat wel daadkrachtig hoor, als je er al in de aanloop met je werk voortdurend mee bezig geweest bentquote:Op zondag 1 maart 2020 08:41 schreef Anthraxx het volgende:
Na eerst 1,5 week een hoop ellende opgelost te hebben voordat de aangifte periode weer start (en zodat er dingen werken bij de aangifte zoals meetgegevens), nu toch ook maar meteen aangifte gedaan.
Mja, we worden al weken bestookt met berichten e.d. dat het verplicht is. Dan maar op de dag zelf. Ben ik er ook vanaf. Zelfde reden als jij; je weet niet helemaal zeker wat je moet betalen of krijgt.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dat wel daadkrachtig hoor, als je er al in de aanloop met je werk voortdurend mee bezig geweest bentIk heb een hekel aan aangifte doen
Maar ik plan het maar in voor volgend weekend, als het goed is krijgen we wel wat terug (maar je weet het nooit zeker hè, dat is ook waarom ik het zo stom vind).
Ik heb de tassen uitgepakt, tweede was loopt alweer en een aantal rekeningen betaald. Verder moeten er boodschappen gedaan worden en gekookt en verder lekker niets
Het belasting moment voor aandelen is als ze vesten. Of te wel vrij komen om er wat mee te doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:54 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben gelukkig een vrouwtje voor de aangifte![]()
Ik moet alleen eens uitzoeken hoe de dingen zitten met gekochte en gekregen aandelen die nog niet vrij zijn.. en met de mogelijkheden om belastingvrij bij te sparen ivm pensioensgatdaar helpt het vrouwtje dan weer niet echt mee..
Hmm dat probleem met aandelen heb ik ook ja.. geen idee hoe je dat moet invullen.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mja, we worden al weken bestookt met berichten e.d. dat het verplicht is. Dan maar op de dag zelf. Ben ik er ook vanaf. Zelfde reden als jij; je weet niet helemaal zeker wat je moet betalen of krijgt.
Maar ik zit nu ook te werken om te zien of het overeind blijft (ons stuk wel tot nu toe). Aanloop is gewoon groot.
Same here.. ik overweeg dumplings voor lunchquote:Op zondag 1 maart 2020 10:38 schreef fietsie het volgende:
Ik ben totaal inspiratieloos qua koken vandaag.
Denk dat het iets heel makkelijks gaat worden.
Gisteren draadjesvlees met zelfgesudderde zachte rode koolgehad.
Waarom 'moet' dat?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net 16 lokale krantjes gelezen. Ik moet er nog 18
Moet niet, dat wil ik. Ik blijf graag een beetje op de hoogte van de zaken hier in de buurt. Dat is in de zomer wel belangrijker dan in de winter want dan zijn er meer evenementen. En die kranten moeten vanaf volgend weekend als compost gaan dienen in de moestuinbakken dus dit is een mooi moment om eindelijk eens te gaan lezen. Maar het is natuurlijk geen ramp als ik er niet aan toe kom.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom 'moet' dat?
Ik heb ook geen inspiratie voor het eten vanavond. Eergisteren een geweldige gumbogisteren heerlijke steak met frietjes en asperges en vandaag....hmpf. Iets uit de Oosterse keuken klinkt wel appetijtelijk na Uhmppie's shoppen.
Oooh, je loopt achter! Ik dacht dat dat allemaal van deze week was, like wtf wat een boel krantjes.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moet niet, dat wil ik. Ik blijf graag een beetje op de hoogte van de zaken hier in de buurt. Dat is in de zomer wel belangrijker dan in de winter want dan zijn er meer evenementen. En die kranten moeten vanaf volgend weekend als compost gaan dienen in de moestuinbakken dus dit is een mooi moment om eindelijk eens te gaan lezen. Maar het is natuurlijk geen ramp als ik er niet aan toe kom.
Ik heb nog nooit gumbo op. Het lijkt me zo lekker. Heb je een leuk recept?
T is denk meer dat de redacteuren geen zinnig nieuws hebben en dus melken melken melkenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, je loopt achter! Ik dacht dat dat allemaal van deze week was, like wtf wat een boel krantjes.
Ik heb deze gebruikt: https://www.foodandwine.com/recipes/chicken-and-okra-gumbo
De roux niet 75 min op gehad, misschien een half uur. Was toen al chocoladebruin.
En ik lees Nederlands Coronanieuws en ik snap iets niet. Een Amsterdamse mevrouw is besmet. Dat lees je steeds. Maar ze verblijft in haar tijdelijk huis in Diemen. Is dat relevant voor het nieuwsbericht? Is dat een speciaal CoronaIsolatieHuis of is het haar eigen huis? Is het in dat geval niet gewoon een Diemse mevrouw in haar huis? Vragen, vragen....
Ik hoorde van de week dat ze in Diemen woont ivm een verbouwing van haar Amsterdamse huisquote:Op zondag 1 maart 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, je loopt achter! Ik dacht dat dat allemaal van deze week was, like wtf wat een boel krantjes.
Ik heb deze gebruikt: https://www.foodandwine.com/recipes/chicken-and-okra-gumbo
De roux niet 75 min op gehad, misschien een half uur. Was toen al chocoladebruin.
En ik lees Nederlands Coronanieuws en ik snap iets niet. Een Amsterdamse mevrouw is besmet. Dat lees je steeds. Maar ze verblijft in haar tijdelijk huis in Diemen. Is dat relevant voor het nieuwsbericht? Is dat een speciaal CoronaIsolatieHuis of is het haar eigen huis? Is het in dat geval niet gewoon een Diemse mevrouw in haar huis? Vragen, vragen....
Raadsel opgelost. Kan ik weer slapenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoorde van de week dat ze in Diemen woont ivm een verbouwing van haar Amsterdamse huis
Je zou zo voor een kwaliteitskrant als de telegraaf kunnen werkenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:19 schreef fietsie het volgende:
Is het dus eigenlijk niet zo dat het vooral rijkelui zijn die beetje in Noord Italie en hier loungen die het krijgen?![]()
En dan denken "Goh, ik ben in een risico gebied, dus laat ik eens gaan lallen en zuipen in een grote groep mensen die straks allemaal niet meer weten waar ze nou precies geweest zijn!" enzo?
Of is dat stemmingmakerij, ontbrekende bronnen en gewoon gelul?
En toch heb ik een onderbuikgevoel dat er in het gedrag van sommige mensen wel zoiets zit. "Dat loopt wel los, ik ben er in ieder geval niet verantwoordelijk voor, hoezo zou ik geen carnaval moeten gaan vieren als ik net uit een gesloten gebied in Europa kom, dat bepaal ik toch zeker helemaal zelf"enzo..quote:Op zondag 1 maart 2020 11:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Je zou zo voor een kwaliteitskrant als de telegraaf kunnen werken
Als ie in loon op zand woonde.. is het nogal lastig om niet in carnavalsgebied te komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
En toch heb ik een onderbuikgevoel dat er in het gedrag van sommige mensen wel zoiets zit. "Dat loopt wel los, ik ben er in ieder geval niet verantwoordelijk voor, hoezo zou ik geen carnaval moeten gaan vieren als ik net uit een gesloten gebied in Europa kom, dat bepaal ik toch zeker helemaal zelf"enzo..
(Er even van uitgaande dat het bericht -klopt- dat ie in dat afgesloten gebied geweest is)
Kop koffie in je keuken, Netflix aan. Klaar.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Als ie in loon op zand woonde.. is het nogal lastig om niet in carnavalsgebied te komen.
dit ja en dr onbesmette kinderen zijn bij familie...detailsquote:Op zondag 1 maart 2020 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week dat ze in Diemen woont ivm een verbouwing van haar Amsterdamse huis
Ook daar waar ie niet schijnt?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:35 schreef Kreator het volgende:
ZO. Na een paar dagen ellende en pijn ben ik weer een beetje mens. (was weer behandeld).
Zelfs het zonnetje schijnt even.
Las gisteren een leuk artikel over de VS & Corona.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:27 schreef Uhmmpie het volgende:
En ja, ik denk ook dat mensen veel te egenwijs zijn en te lang ziek doorlopen zonder te denken aan dat een ander er ook ziek van word.
Niet alleen met dit virus maar gewoon altijd.
Mja maar ziek zijn is sowieso een ding in de vsquote:Op zondag 1 maart 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Las gisteren een leuk artikel over de VS & Corona.
Ten eerste kost de test je 3000 dollar als je matig/niet verzekerd bent.
Ten tweede heeft 1/3e van de Amerikanen geen ziektekostenregelingen op het werk. Niet werken = geen geld. Laten die mensen nou ook in banen zitten waarbij je veel met mensen in aanraking komt zoals bedienend personeel, taxichauffeurs etc. Die werken dus door als ze ziek worden, want anders geen geld. Laten zich niet snel testen, want duur. Hallo epidemie in de VS
Hm hier schijnt de zon.....quote:Op zondag 1 maart 2020 11:34 schreef fietsie het volgende:
Ik zou in de tuin van schoonouders aan het werk.
Maar ehm. Het hagelt. Hard.
Ja, het wordt daar als een soort feat of strength gezien als je doorwerkt terwijl je ziek bent. Dat is bewonderingswaardigquote:Op zondag 1 maart 2020 11:34 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja maar ziek zijn is sowieso een ding in de vs
Epidemie in de VS is wel in het voordeel van de democraten las ik. Men “verwijt” in zo’n geval de zittende president dat hij dit soort situaties niet kon voorkomen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Las gisteren een leuk artikel over de VS & Corona.
Ten eerste kost de test je 3000 dollar als je matig/niet verzekerd bent.
Ten tweede heeft 1/3e van de Amerikanen geen ziektekostenregelingen op het werk. Niet werken = geen geld. Laten die mensen nou ook in banen zitten waarbij je veel met mensen in aanraking komt zoals bedienend personeel, taxichauffeurs etc. Die werken dus door als ze ziek worden, want anders geen geld. Laten zich niet snel testen, want duur. Hallo epidemie in de VS
Doen we in nederland toch ook?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het wordt daar als een soort feat of strength gezien als je doorwerkt terwijl je ziek bent. Dat is bewonderingswaardig![]()
Hagel, fiets?Echt? Ik heb eh grauwe wolken en soms zonnetje.
Dat scheelt als je zelf niet kunt nadenken... heb je altijd een premium zondebok die het had moeten oplossen voor je.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Epidemie in de VS is wel in het voordeel van de democraten las ik. Men “verwijt” in zo’n geval de zittende president dat hij dit soort situaties niet kon voorkomen.
Net een combi van horizontale hagel, verticale regen en donker.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het wordt daar als een soort feat of strength gezien als je doorwerkt terwijl je ziek bent. Dat is bewonderingswaardig![]()
Hagel, fiets?Echt? Ik heb eh grauwe wolken en soms zonnetje.
Van wat ik ervan gelezen heb is het nou ook niet zo dat Trump echt heel adequaat handelt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Epidemie in de VS is wel in het voordeel van de democraten las ik. Men “verwijt” in zo’n geval de zittende president dat hij dit soort situaties niet kon voorkomen.
Hij had het van de week in een tweet over het carana virus.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van wat ik ervan gelezen heb is het nou ook niet zo dat Trump echt heel adequaat handelt.
sja ik weet dat bij ons mensen serieus op gesprek moeten komen bij een leidingegevende als ze zich 3x in een jaar ziekmelden, lijkt me dan ook dat veel mensen daar slecht tegen kunnen en gewoon maar gaan werken.....quote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Doen we in nederland toch ook?
Wil niet weten hoeveel collega’s bij mij half tot heel ziek op werk zaten...
en passant meteen elkaar aansteken en ook die gewoon zichzelf naar kantoor slepen.
En dan wel tegen een ander zeggen dat hij/zij niet ziek moet gaan werken... maar niet zichzelf ziek melden dus.
Er moet echt mentaal nog een knopje om bij veel mensen wat dat betreft.
Is toch ook niet in zijn voordeel? Veel doden, dan 1 symbolisch dingetje en achter de schermen een potje financieel gerammel aan de bomen en de kiesmannen gaan massaal weer over stag voor de achterliggende financiele dreigementen, en hij kan weer vier jaar.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van wat ik ervan gelezen heb is het nou ook niet zo dat Trump echt heel adequaat handelt.
Dat dus. Allerlei boodschappen op formeel vlak die ziekmelden iets maken wat in je personeelsdossier vlaggen zet.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef liedetector het volgende:
[..]
sja ik weet dat bij ons serieus op gesprek moeten komen bij een leidingegevende als ze zich 3x in een jaar ziekmelden, lijkt me dan ook dat veel mensen daar slecht tegen kunnen en gewoon maar gaan werken.....
Management is ook gedrillt om er voor te zorgen dat je gewoon komt werken, want anders kost het het bedrijf heel veel geldquote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Doen we in nederland toch ook?
Wil niet weten hoeveel collega’s bij mij half tot heel ziek op werk zaten...
en passant meteen elkaar aansteken en ook die gewoon zichzelf naar kantoor slepen.
En dan wel tegen een ander zeggen dat hij/zij niet ziek moet gaan werken... maar niet zichzelf ziek melden dus.
Er moet echt mentaal nog een knopje om bij veel mensen wat dat betreft.
precies en in dat soort gesprekken doen ze het voorkomen adt er een soort check is te kijken wat mensen nodig hebben, maar ondertussen heb ik menig mensen hun contract bv niet verlengd zien worden dat soort dingen...... mensen reageren daar toch op hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat dus. Allerlei boodschappen op formeel vlak die ziekmelden iets maken wat in je personeelsdossier vlaggen zet.
Bij ons nu ook een nieuw protocol, doorspekt met signaalwoorden die mensen een "laat maar, ik ga voor de veiligheid maar werken" denkwijze laat volgen.
En P&O zal met droge ogen kunnen verklaren dat die zogenaamde signaalwoorden puur daar staan omdat het formele termen zijn die verplicht gehanteerd worden, voor mensen die het woord "bezuinigingen" horen zijn het een totaal ander type woorden.
Ik heb bij diverse werkgevers inderdaad helaas toch wel het gevoel gehad dat het een enorme gunst was vanuit hen, dat ik een dagje ziek 'mocht' zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Management is ook gedrillt om er voor te zorgen dat je gewoon komt werken, want anders kost het het bedrijf heel veel geld
Ja! Net nog een bijzonder geschikte collega op een andere afdeling. Ze wil heel graag meer uren, maar kreeg dat maar niet. In de wandelgangen hoorde ze dat dat vooral kwam omdat ze een aantal keer ziek was geweest afgelopen 2 jaarquote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef liedetector het volgende:
precies en in dat soort gesprekken doen ze het voorkomen adt er een soort check is te kijken wat mensen nodig hebben, maar ondertussen heb ik menig mensen hun contract bv niet verlengd zien worden dat soort dingen...... mensen reageren daar toch op hoor
ik ben bang dat het hier dus ook aan de orde van de dag is (wij werken met 13de weekse gemiddelde) kortom kom je boven bepaalde uren kun je (zo noemen ze dat ook echt) "claimen" dus waar je recht op hebt omdat je structureel overwerkt op een klein kut contract wordt dat echt gewoon heel moeilijk gemaakt.... vage shitquote:Op zondag 1 maart 2020 12:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja! Net nog een bijzonder geschikte collega op een andere afdeling. Ze wil heel graag meer uren, maar kreeg dat maar niet. In de wandelgangen hoorde ze dat dat vooral kwam omdat ze een aantal keer ziek was geweest afgelopen 2 jaar
Per vandaag een baan in Martiniziekenhuis, waar ze wel fulltime kon.
Sowieso zou dat natuurlijk al aangepakt moeten worden: zodra er structureel overgewerkt wordt zijn er gewoon reguliere niet ingevulde vacatures.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:06 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik ben bang dat het hier dus ook aan de orde van de dag is (wij werken met 13de weekse gemiddelde) kortom kom je boven bepaalde uren kun je (zo noemen ze dat ook echt) "claimen" dus waar je recht op hebt omdat je structureel overwerkt op een klein kut contract wordt dat echt gewoon heel moeilijk gemaakt.... vage shit
klopt ook niet toch? (en ik had het vooral over contracten van 12 uur en die mensen maakte dan bv 20, wat ik helemaal niet gek vind en veel mensen willen dat ook, maar o wee als je dan dus zegt dat 20 op papier gewoon belangrijk is)quote:Op zondag 1 maart 2020 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso zou dat natuurlijk al aangepakt moeten worden: zodra er structureel overgewerkt wordt zijn er gewoon reguliere niet ingevulde vacatures.
Vriendin van ons werkte in de thuiszorg 50+ uur, berg collega's die bergen geld verdienden en ook meenden dat ze "recht" hadden op zoveel overwerk, tot er een nieuwe manager kwam die iedereen recht-trok naar een normaal aantal uren, en dus een aantal nieuwe mensen in dienst nam. Maar wel op uitzendbasis want vast was verboden door de bestuurders.
Mjah het rechttrekken naar een gezond aantal uren wel. Dat je daarvoor geen mensen aan mag nemen komt omdat het niet te doen is om te manoeuvreren als de regels -weer- eens een keer veranderen.quote:
Niet alleen in de zorg hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso zou dat natuurlijk al aangepakt moeten worden: zodra er structureel overgewerkt wordt zijn er gewoon reguliere niet ingevulde vacatures.
Vriendin van ons werkte in de thuiszorg 50+ uur, berg collega's die bergen geld verdienden en ook meenden dat ze "recht" hadden op zoveel overwerk, tot er een nieuwe manager kwam die iedereen recht-trok naar een normaal aantal uren, en dus een aantal nieuwe mensen in dienst nam. Maar wel op uitzendbasis want vast was verboden door de bestuurders.
Maar aan de andere kant: je bent dan niet meer standby dus daar krijg je ook geen geld meer voor. Waarom moet het salaris dan omhoog?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Niet alleen in de zorg hoor.
Laatst werd bekend dat ze een bepaalde stamdby dienst gingen afschaffen.
Of ze dat zouden compenseren in extra salaris voor degenen die die dienst draaiden?
Ik hoef het antwoord niet uit te leggen denk ik
ik deed een kleine edit en had het dan ook niet over 50+ uur, maar mensen die van 12 naar 20 uur wildenquote:Op zondag 1 maart 2020 12:11 schreef fietsie het volgende:
Maar ook het claimgedrag van mensen die meenden recht te hebben op zoveel overwerk is kwalijk, want een paar jaar later stellen ze ineens recht te hebben op ziekteverlof of een arbeidsongeschiktheidsvoorziening, terwijl ze zichzelf gesloopt hebben met die 50+ uren.
Goed excuus om wat anders te zoeken lijkt mequote:Op zondag 1 maart 2020 12:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja! Net nog een bijzonder geschikte collega op een andere afdeling. Ze wil heel graag meer uren, maar kreeg dat maar niet. In de wandelgangen hoorde ze dat dat vooral kwam omdat ze een aantal keer ziek was geweest afgelopen 2 jaar
Mjah maar dan ga je toch ook over een magische grens die allerlei werkgeverslasten triggeren?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik deed een kleine edit en had het dan ook niet over 50+ uur, maar mensen die van 12 naar 20 uur wilden
nee maar van bv 20 naar 27 wel, vind ik nog steeds een heel anders ding dan 50+ en dat wel "gunnen" aan uitzendbureaus ipv van de mensen die al jaren voor je werkenquote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah maar dan ga je toch ook over een magische grens die allerlei werkgeverslasten triggeren?
Ja, daar was ze boos over, want kreeg maar geen antwoord toen ze er naar vroeg. Prima functioneringsgesprek etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:17 schreef Uhmmpie het volgende:
Goed excuus om wat anders te zoeken lijkt me
Uberhaupt dat dat soort info door de wandelgangen dwaalt..
precies, zoiets gaat dan als een soort olievlek, begrijp ik ook wel weerquote:Op zondag 1 maart 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, daar was ze boos over, want kreeg maar geen antwoord toen ze er naar vroeg. Prima functioneringsgesprek etc.
En met schone ziektemeldingenlei.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:03 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar ik moet haar nu wel missenquote:
Guacamole! Tomatentappenade! Olijventappenade! Er zijn best veel lekkere dingen voor op toastjes die vegan zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 12:45 schreef Candaasje het volgende:
Dat is wel shit Isa, ook gewoon dat ze erover zwegen tegen haar. Daar zou ik ook echt woest om zijn.![]()
*Burp* Ik had toastjes met een soort vegan 'brie' die natuurlijk geen brie mag heten. Qua smaak nog wel wat nootachtiger, ('t is ook op basis van cashewnoten) qua structuur al wat meer in de buurt. Maar smaakte goed in elk geval![]()
(Altijd maar toastjes met hummus wordt ook wat saai natuurlijk)
mijn supermarkt had net geen gewoon neutrale toastjes meer (alleen nog met olijf en zeezout en die vind ik echt te heftig) .... gemist dat mensen die ook hoardenquote:Op zondag 1 maart 2020 12:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Guacamole! Tomatentappenade! Olijventappenade! Er zijn best veel lekkere dingen voor op toastjes die vegan zijn
Muhammaraquote:Op zondag 1 maart 2020 12:45 schreef Candaasje het volgende:
Dat is wel shit Isa, ook gewoon dat ze erover zwegen tegen haar. Daar zou ik ook echt woest om zijn.![]()
*Burp* Ik had toastjes met een soort vegan 'brie' die natuurlijk geen brie mag heten. Qua smaak nog wel wat nootachtiger, ('t is ook op basis van cashewnoten) qua structuur al wat meer in de buurt. Maar smaakte goed in elk geval![]()
True true! Guacamole vind ik altijd érg lekker.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Guacamole! Tomatentappenade! Olijventappenade! Er zijn best veel lekkere dingen voor op toastjes die vegan zijn
Ja, het schijnt echt enorm druk te zijn, terwijl ze al verhuist zijn naar een grotere hal (eerst was het in de Jaarbeurs). Ook veel stands uit Duitsland geloof ik, die hebben ook nog wel eens leuke producten die hier niet of moeilijk verkrijgbaar zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 12:51 schreef liedetector het volgende:
[..]
ahh daarom gisteren druk bij de werkspoor, ik reed er nog langs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit kader: g kreeg gisteren bij zijn hoofdgerecht zoiets lekkers om dat eens te proberen: katsu sandoquote:Op zondag 1 maart 2020 12:45 schreef Candaasje het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 12:58 schreef Blues het volgende:
Over ziekmeldingen gesproken....a.s. maandag hebben wij weer eens een gesprekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Omdat hij met alle plezier heel veel standby diensten draaide en daar ook veel uur aan kwijt was doorgaans en hem dat nu word afgenomen.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: je bent dan niet meer standby dus daar krijg je ook geen geld meer voor. Waarom moet het salaris dan omhoog?
Is net zoiets als reiskostenvergoeding als loon beschouwen: als je niet reist krijg je ook minder geld, dan is het toch wel logisch? (Veel thuiswerkende collega die ineens zag dat zn netto uitgekeerde loon daalde...)
Hebben jullie daar wel een review van geschreven?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:59 schreef Blues het volgende:
[..]
In dit kader: g kreeg gisteren bij zijn hoofdgerecht zoiets lekkers om dat eens te proberen: katsu sando
Hij had iets met brood en paddo's en dan op een bepaalde manier bereid. Dat is toch veganmogelijk?quote:
Oh, dan google ik misschien niet goed. Ik kwam op krokant varkensvlees uitquote:Op zondag 1 maart 2020 13:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Hij had iets met brood en paddo's en dan op een bepaalde manier bereid. Dat is toch veganmogelijk?
quote:Op zondag 1 maart 2020 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ze wil niet alleen smorgensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die eisen van haar joh, echt![]()
quote:Op zondag 1 maart 2020 13:05 schreef Blues het volgende:
Ze wil niet alleen smorgens
ok, dan weet ik het ook niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die eisen van haar joh, echt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Het werd ons zo verteld. In het menu staat het wel anders trouwensquote:Op zondag 1 maart 2020 13:07 schreef liedetector het volgende:
[..]
denk idd dat hun naamgeving niet helemaal correct is... leek mij ook idd iets met varken
Hmm ik googlede precies hetzelfde eigenlijk.. inclusief receptenfilmpjes.quote:Op zondag 1 maart 2020 13:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, dan google ik misschien niet goed. Ik kwam op krokant varkensvlees uit![]()
Maar nu ben ik wel benieuwd!
of hun benaming niks met wat katsu sandu is en klopt hoogstens de sandu (wat vaak ook met ei is trouwens.....)quote:Op zondag 1 maart 2020 13:12 schreef golfer het volgende:
Katsu Sandu heeft niks met varken te maken.
Bij ons bieden ze daar een afbouw regeling voor zodat je kan wennen aan minder salarisquote:Op zondag 1 maart 2020 13:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Omdat hij met alle plezier heel veel standby diensten draaide en daar ook veel uur aan kwijt was doorgaans en hem dat nu word afgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |