quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Met eerlijke en tijdige voorlichting voorkom je veel meer paniek dan met opzichtige leugens die strijdig zijn met zo ongeveer alle berichtgeving vanuit relevante buitenlandse autoriteiten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:09 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Is om de paniek te temperen, wat gezien social media misschien wel verstandig is.
Mondkapjes, mondkapjes, mondkapjes.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef summer2bird het volgende:
Niet de baby's, het winkelwagentje!!!
Heb je nou al gebeld met die oplichters, ik wil het ook wetenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef summer2bird het volgende:
Niet de baby's, het winkelwagentje!!!
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Twijfelt ze nou aan de berichtgeving van China?
Hah?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Heb je nou al gebeld met die oplichters, ik wil het ook weten
Ze testen in Indonesië maar vanaf 2 locaties dacht ik te lezen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:11 schreef Noek het volgende: [..] Of besmette delen die via speeksel wordt verspreid verdampt? Virussen doen het beter in een klimaat zoals bij ons nu. Ik sta nog steeds te kijken hoe weinig gevallen Indonesië heeft bijv. Maar ik weet t niet. Soort boerenverstand dit
Voor de winkelwagentjes?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mondkapjes, mondkapjes, mondkapjes.
Tja, je moet op tv immers niet teveel twijfel tonen over China.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat deed ze ineens
net niet nu weer wel
Dat is wel heel treurigquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:15 schreef Jane het volgende:
Volgens die vent van het Rode Kruis net kun je jezelf beschermen door in je elleboog te niezen (hoe dan?), maar helpt een mondkapje niet.
All rise..quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Alle artsen op FOK! staan weer op
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Oh shit, das ook mijn leven.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef TLC het volgende:
'ik kom nauwelijks buiten en niemand wil met me afspreken'...
dat zei Taghi ook vanuit de gevangenis![]()
Die vrouw weet ook net niets erover, ze vertrouwt op de info uit china.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Poison-Ivy het volgende:
Serieus ....als ze een vraag in deze nationale uitzending laten zien dan moeten ze die ook aan de tafel behandelen.
Nu weer niet gebeurd.... die vraag van de milt wordt weer overgeslagen.
Wtf is het nut van vragen laten zien dan?
Nope. Ze laten de vraag zien vol in beeld maar het antwoord ho maarquote:
Ben wel benieuwd wat dan haar FOK!-account is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef TLC het volgende:
'ik kom nauwelijks buiten en niemand wil met me afspreken'...
Komt wel heel dichtbij zoquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef LTVDK het volgende:
Ik was vorige week nog in dat ziekenhuis ...
Door wanneer je al besmet zou zijn niet je hele leefomgeving vol te shedden met corona maar in plaats daarvan een relatief gemakkelijk te reinigen lichaamsdeel/kledingstuk. Met oog op een mogelijk herbesmettingsrisico niet eens zo heel slecht advies. Net zoals je wc-pot sluiten voor het doortrekken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:15 schreef Jane het volgende:
Volgens die vent van het Rode Kruis net kun je jezelf beschermen door in je elleboog te niezen (hoe dan?), maar helpt een mondkapje niet.
Man man man, het is wel een aanslag op je intelligentie dit programma, hoor.
Het lijkt wel de honeymoonquizquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wist dat ie in deze uitzending bekend gemaakt zou worden.
Blijf maar een paar weken in quarantine dan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef LTVDK het volgende:
Het woord 'jezelf' is key in deze zin. Je omgeving kun je beschermen, niet jezelf.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Door wanneer je al besmet zou zijn niet je hele leefomgeving vol te shedden met corona maar in plaats daarvan een relatief gemakkelijk te reinigen lichaamsdeel/kledingstuk. Met oog op een mogelijk herbesmettingsrisico niet eens zo heel slecht advies. Net zoals je wc-pot sluiten voor het doortrekken.
Tweesteden Tilburgquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ziekenhuis in Tilburg? Ben het alweer vergeten
Ik gok die van vanmiddagquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef Jojoke het volgende:
Is het niet dezelfde man als waar eerder deze week informatie over lekte?
Twee Steden Ziekenhuis in Tilburgquote:
Het was een cliffhanger voor dit programma. Jaja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wist dat ie in deze uitzending bekend gemaakt zou worden.
Huh, die ken ik niet. Waarom is dit verstandig?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Knip
Net zoals je wc-pot sluiten voor het doortrekken.
Ik bezoek alleen nog met mondkapje, bril en handschoenen de topics die jij frequenteert.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef LTVDK het volgende:
TweeSteden in Tilly.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ziekenhuis in Tilburg? Ben het alweer vergeten
Hoezo dat dan?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
Kak ik dacht (hoopte natuurlijk) dat het Eindhoven zou zijn.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef remlof het volgende:
Gelukkig vieren ze in Tilburg geen carnaval.
Oh, wacht
Je leest over herbesmetting heen. Daarnaast is besmetting in je leefomgeving voorkomen ook potentieel een indirecte vorm van zelfbescherming. (Ervan uitgaand dat je, je initiele besmetting overleeft that is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Het woord 'jezelf' is key in deze zin. Je omgeving kun je beschermen, niet jezelf.
De media is fantastisch hequote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef butz0rs het volgende:
Ze hebben gewoon gewacht met bekend maken tot het programma
https://www.rivm.nl/nieuw(...)navirus-in-nederlandquote:De patiënt, die kort geleden in de regio Lombardije is geweest, zit in isolatie.
Goh, zou het niet afgelasten van massa evenementen toch enorm dom zijn geweest? Had de overheid hier met Chinees nieuwjaar nog vers in het geheugen niet op kunnen en moeten anticiperen? Wat een moeilijke vragen allemaal.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef Lafoy het volgende:
Lekker in Tilburg.. Afgelopen dagen enorm carnaval gevierd
Nadat we eerst een spreekbeurt kregen over mondkapjesquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef butz0rs het volgende:
hebben ze eindelijk een keer een draaiboek kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef butz0rs het volgende:
Zal wel eerder vandaag zijn gebeurd ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef butz0rs het volgende:
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Lol, "vanavond"quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Nou we zijn in goede handen jongens, geen zorgen allemaal.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
De GGD is gestart met contactonderzoek.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef ETA het volgende:
RIVM had al een gelikt filmpje klaar staan.
https://twitter.com/rivm/status/1233124800865939458
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef ETA het volgende:
Wedden dat dit filmpje maandag al is gemaakt en langs heel Den Haag is geweest inclusief Koning Willy zelf. Voor goedkeuring.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef ETA het volgende:
Ding ding dingquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef Minimunt het volgende:
Het lijkt allemaal net iets té toevallig. Lijkt wel alsof ze deze uitzending hebben opgezet om mensen in te lichten terwijl ze al lang wisten dat het virus in nederland is.
Omdat het virus ook in je poep en plas zit. Als je doorspoelt met de deksel open zwier je al die virus deeltjes de hele ruimte door, op de muren, de deur, grond etc. En voor de mensen die een wc hebben in de badkamer komt het virus dan ook gezellig op de tandenborstels, handdoeken etcetera.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh, die ken ik niet. Waarom is dit verstandig?
Wat een prutser.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:27 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Die stotterende man gaat ons de redding brengen. Man man hij is nog net niet aan het huilen.
Ik denk echt dat dat ook zo is. Gisteren was ook al dat gerucht dat er iemand besmet zou zijn. En toen werd ineens bekend gemaakt dat dit programma ingelast zou worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef Minimunt het volgende:
Het lijkt allemaal net iets té toevallig. Lijkt wel alsof ze deze uitzending hebben opgezet om mensen in te lichten terwijl ze al lang wisten dat het virus in nederland is.
Ja het is allemaal wel net iets te toevalligquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef butz0rs het volgende:
Tilburg.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef opgebaarde het volgende:
Hey jongens. Waar is die besmetting?
het is klaar , beurzen zakken in, alle ZZP ers staan op straat , makelaars werkloos, bier is opquote:
Ripquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:27 schreef polderturk het volgende:
NEEEEE
IK WOON IN BRABANT !!!!!
https://nos.nl/liveblog/2324745-besmettingsgeval-in-tilburg.html
Ik was er vandaag ook nog.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:27 schreef alpeko het volgende:
Mijn vriendin komt net nog terug uit ETZ
Dat filmpjequote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef ETA het volgende:
Anooit geweten of over nagedacht.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:27 schreef dodoria het volgende:
[..]
Omdat het virus ook in je poep en plas zit. Als je doorspoelt met de deksel open zwier je al die virus deeltjes de hele ruimte door, op de muren, de deur, grond etc. En voor de mensen die een wc hebben in de badkamer komt het virus dan ook gezellig op de tandenborstels, handdoeken etcetera.
Je moet sowieso eigenlijk altijd de deksel dicht doen voor het doortrekken, want je sprayt gewoon je poep deeltjes de ruimte in anders 🤢
Ik ook.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:27 schreef polderturk het volgende:
NEEEEE
IK WOON IN BRABANT !!!!!
https://nos.nl/liveblog/2324745-besmettingsgeval-in-tilburg.html
Oh, was het @Greys? Ik kon me niet meer herinneren wie het was.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:29 schreef Lonaa het volgende:
@:Greys , jij zei het vanmiddag toch? Dat ze de eerste besmetting bekend zouden maken na het programma?
Mijn drollen zakken meestal naar de bodem van het toilet, is dat ook besmettelijk?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:27 schreef dodoria het volgende:
[..]
Omdat het virus ook in je poep en plas zit. Als je doorspoelt met de deksel open zwier je al die virus deeltjes de hele ruimte door, op de muren, de deur, grond etc. En voor de mensen die een wc hebben in de badkamer komt het virus dan ook gezellig op de tandenborstels, handdoeken etcetera.
Je moet sowieso eigenlijk altijd de deksel dicht doen voor het doortrekken, want je sprayt gewoon je poep deeltjes de ruimte in anders 🤢
Groot drugstekort in de rest van het land.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef alpeko het volgende:
Heel Tilburg in lockdown. Missen we niks aan
Was het niet het Elisabeth Ziekenhuis? Daar hadden we vandaag een mogelijk geval waar de uitslag nog van moest komen.quote:
Meerdere users volgens mijquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, was het @:Greys? Ik kon me niet meer herinneren wie het was.
Alleen omdat ze nu die grens (nog even) hebben.quote:
Ja, volgens mij wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, was het @:Greys? Ik kon me niet meer herinneren wie het was.
allemaal onderweg naar Zandvoortquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zag vandaag al zoveel zombies buiten
Nuken. We mogen geen enkel risico nemen!quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef alpeko het volgende:
Jawel. Mondkapjes zijn de grootste misvatting volgens NOS. Behalve als je een dokter bent. Dan helpt het wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:31 schreef THEFXR het volgende:
iki kijk niet, heb niks gemist, zo te horen
Mijn schoonmoeder houdt zondag haar verjaardag in de buurt van Tilburg. Zou niet heel slecht uitkomen dusquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef alpeko het volgende:
quote:
Die andere man was 2 dagen geleden in Noord-Brabant. Toch toevallig dat dit geval ook in Noord-Brabant is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
[..]
Ik gok die van vanmiddag
twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:37:57Former Dutch colleague informed me of first Dutch #COVIDー19 case in “Noord-Brabant” tested positive around 21:30. Visited northern Italy 1 week ago apparently. reageer retweet
Rampen communicatie en mediapsychologie 101quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Aluhoedje of niet, dit is downplaying voor beginners
Jacco had toch gelijkquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die andere man was 2 dagen geleden in Noord-Brabant. Toch toevallig dat dit geval ook in Noord-Brabant is.twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:37:57Former Dutch colleague informed me of first Dutch #COVIDー19 case in “Noord-Brabant” tested positive around 21:30. Visited northern Italy 1 week ago apparently. reageer retweet
Hoezo is dat toevallig? Is een easy guess met carnavalquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die andere man was 2 dagen geleden in Noord-Brabant. Toch toevallig dat dit geval ook in Noord-Brabant is.twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:37:57Former Dutch colleague informed me of first Dutch #COVIDー19 case in “Noord-Brabant” tested positive around 21:30. Visited northern Italy 1 week ago apparently. reageer retweet
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Niks over het winkelwagentje meer
Gewoon achterlaten met existentiële vragen over winkelwagentjesquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:33 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Rampen communicatie en mediapsychologie 101
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar van uit dat het besmettelijk is. Handen wassen na elk supermarkt bezoek is sowieso wel slim.
Ja, Je poep komt in het water, en het water kolkt lekker rond als je doorspoelt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Mijn drollen zakken meestal naar de bodem van het toilet, is dat ook besmettelijk?
Ik denk dat ik ook maar niet meer aan dat handvat likquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar van uit dat het besmettelijk is. Handen wassen na elk supermarkt bezoek is sowieso wel slim.
We zijn ook even wereldnieuws.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:31 schreef Zipportal het volgende:
Poephoofd straks in de stream over Tilburg.
@:scrummie2.1
@:PowerLoungen
Ze zeiden Twee Steden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Was het niet het Elisabeth Ziekenhuis? Daar hadden we vandaag een mogelijk geval waar de uitslag nog van moest komen.
Of wel. Heb je het maar gehad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook maar niet meer aan dat handvat lik
Cliffhanger voor de volgend uitzendingquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Gewoon achterlaten met existentiële vragen over winkelwagentjes
Ik ga hier wakker van liggenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Cliffhanger voor de volgend uitzending
Maar voor je die kraan hebt bereikt heb je je deurklinken alweer aangeraakt, je boodschappentas op de grond gezet, misschien je fiets of auto vervuild en zo kunnen we nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
De hamvraag is dan welke andere stad nog meer de klos is.quote:
Beetje druk denkquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Gaat fok bij jullie ook telkens kapot?
Beetje druk denkquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ja, ik denk dat ze toen contact opgenomen hebben met de NOS om deze uitzending in elkaar te draaien waarin dan toevallig het eerste geval gemeld zou worden. Het is me anders echt net iets teveel toeval.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja is ook besmet, quoten duurt een halve dag.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:27 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf het gevoel dat ze in NL misschien even wachten met het bekendmaken tot vanavond die Corona Infoshow op tv is geweest.Waarin ze vast nog even gaan roepen dat maskers geen enkele zin hebben dus wees maar niet boos dat die nergens meer te krijgen zijn enzo.
Wat heeft de carnaval ermee te maken? Hij heeft het opgelopen in Noord-Italië en hij woont in Noord-Brabant. Ze hebben die man gewoon een paar dagen getest tot het bevestigd werd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Hoezo is dat toevallig? Is een easy guess met carnaval
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:26:17My tweet about the possible first case of #COVIDー19 in the Netherlands was a little too premature. My apologies for that. My dear colleague said possible first case, it was a misunderstanding. Nevertheless pt will be tested again today. https://t.co/omEc6D4UGr reageer retweet
Daarom deurklinken etc ook regelmatig ontsmetten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Maar voor je die kraan hebt bereikt heb je je deurklinken alweer aangeraakt, je boodschappentas op de grond gezet, misschien je fiets of auto vervuild en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Kortom, ja handen wassen is altijd goed. Maar nog geen seconde later is de kans dat je iets besmettelijks aanraakt gewoon heel groot.
Jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh excuus.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat heeft de carnaval ermee te maken? Hij heeft het opgelopen in Noord-Italië en hij woont in Noord-Brabant. Ze hebben die man gewoon een paar dagen getest tot het bevestigd werd.twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:26:17My tweet about the possible first case of #COVIDー19 in the Netherlands was a little too premature. My apologies for that. My dear colleague said possible first case, it was a misunderstanding. Nevertheless pt will be tested again today. https://t.co/omEc6D4UGr reageer retweet
Nee ETZ is één, TweeSteden en Elisabeth zijn nog wel 2 verschillende locaties. TweeSteden is noord.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is toch één tegenwoordig. Ik neem aan de locatie op Zuid
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
We zijn ook even wereldnieuws.
Ze hebben al een filmpje klaarstaan. #Complottwitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
En anders moet je het gewoon effe uitzieken thuis.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef Perrin het volgende:
Nou mensen, sterkte de komende maanden. Dat het virus u maar mild moge treffen.
Danny kan het niet meer bijhouden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
M'n glazen bol sputtert net zo als FOK. Sorry.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorspellingen voor ons?
Eigenlijk 3 locaties, maar ik reken het goed.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ETZ is één, TweeSteden en Elisabeth zijn nog wel 2 verschillende locaties. TweeSteden is noord.
Op de afdeling zuid, Elisabeth, was de SH een tijdje dicht vandaag.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ETZ is één, TweeSteden en Elisabeth zijn nog wel 2 verschillende locaties. TweeSteden is noord.
Nou, we zagen dit natuurlijk al een dikke week aankomen. Dus het RIVM ookquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]Ze hebben al een filmpje klaarstaan. #Complottwitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Greys is onze profeetquote:
Mja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]Ze hebben al een filmpje klaarstaan. #Complottwitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Bruno zei duidelijk TweeSteden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Op de afdeling zuid, Elisabeth, was de SH een tijdje dicht vandaag.
Weet ik. trollface.jpgquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mja.
Zo algemeen, dan kan je van te voren wel maken.
Tuurlijk. Dat soort filmpjes voor verschillende scenario's staan al langer klaar.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mja.
Zo algemeen, dan kan je van te voren wel maken.
quote:
quote:Man ligt in isolatie in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg
In Tilburg is een besmettingsgeval bekend geworden. Dat zegt minister Bruno Bruins van Medische Zorg in de extra uitzending van de NOS.
Het gaat om een man van tegen de 50 die kort geleden in Lombardije in Italië is geweest, zegt het RIVM. Hij verblijft momenteel in isolatie in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
De GGD gaat zijn gangen na. Of hij carnaval heeft gevierd wordt ook onderzocht.
Of de man mensen heeft aangestoken moet daaruit blijken. Sinds de uitbraak van het virus zijn ongeveer 60 mensen in Nederland getest. Tot nu toe is niemand ziek gebleken,De overgrote meerderheid is niet ziek gebleken, zegt Jaap van Dissel van het RIVM in Nieuwsuur. Er zijn nog zo'n vier testen, waarvan de uitslag nog moet komen, zegt hij.
Elisabeth lijkt me wel logischer ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoor het morgen wel van iemand die in Etz werkt.
Zou goed zijn voor woningtekort daar ja als virus er flink huis gaat houdenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:43 schreef hjansen82 het volgende:
Als het virus Amsterdam bereikt, dan zal het daar wel even blijven om van alles uit te proberen.
Ook Mexico hoort er weer helemaal bijtwitter:SSalud_mx twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:03:50En nuestro edificio sede con autoridades del #SectorSalud del @GobiernoMX, ofrecemos #ConferenciaDePrensa para informar la situación actual del #COVID19 en México.https://t.co/tYENupJW9J reageer retweet
alsof zij er wat aan kunnen doenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ga nu een jaar lang geen pizza's meer eten.
Fuck Italie..🤬
Dat heb je inderdaad erg mooi van wikipedia gehaald, echte cijfers wijken redelijk af.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Wereldwijd word elk jaar tussen de 5 en 10% van de wereldbevolking geïnfecteerd met Influenza,
Elk jaar krijgen 820,000 Nederlanders griep (Ongeveer Amsterdam),
Tijdens een gemiddelde griepepidemie sterven in Nederland 250 tot 2500 direct of indirect aan de griep.
En nu gaan wij onszelf zorgen maken?
Ziekenhuis heet TweeSteden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:48 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees in Twee steden maar ik zie alleen maar Tilburg?
wordtquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:43 schreef kilon het volgende:
Goed. Ik ga naar bed. Ik ben benieuwd hoe groot de apocalyps is als ik wakker wordt.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:48 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees in Twee steden maar ik zie alleen maar Tilburg?
Wat valt hieraan te onderzoeken dan?quote:De GGD gaat zijn gangen na. Of hij carnaval heeft gevierd wordt ook onderzocht.
Oh jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
alsof zij er wat aan kunnen doen
wie heeft het voorspeld?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef Jane het volgende:
Sorry, maar ik vind het echt hilarisch (en toch ook een beetje treurig) dat hier gewoon al voorspeld was dat dit ging gebeuren, precies zoals het gebeurde.
gast, het is griep met HIVquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Wereldwijd word elk jaar tussen de 5 en 10% van de wereldbevolking geïnfecteerd met Influenza,
Tijdens een gemiddelde griepepidemie sterven in Nederland 250 tot 2500 direct of indirect aan de griep.
Sterftecijfer voor de griep in Nederland ligt dus tussen de 0,03 en 0,3%quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Het klinkt altijd net alsof zo iemand dan helemaal niet meer aanspreekbaar is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:49 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat valt hieraan te onderzoeken dan?
Ze sluiten net een heel dorp met 1000 man af, net naast limburg, dat zie je niet met de griepquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Heeft u carnaval gevierd? Jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:49 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat valt hieraan te onderzoeken dan?
Nee tweesteden is filiaal in West.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is toch één tegenwoordig. Ik neem aan de locatie op Zuid
Vroeg ik me inderdaad ook al afquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:51 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Heeft u carnaval gevierd? Ja
Oke onderzocht
Ja, Greys dus (zie hierboven ergens).quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
wie heeft het voorspeld?
Oké, en nu?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:52 schreef TheGentleman het volgende:
Even tussendoor he, mijn moeder is naar gran canaria geweest, en die is op schiphol geen moment gescreend of wat dan ook. Er is haar niks gevraagd zelfs. Niks niet.
Jeetje, heftig.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:52 schreef TheGentleman het volgende:
Even tussendoor he, mijn moeder is naar gran canaria geweest, en die is op schiphol geen moment gescreend of wat dan ook. Er is haar niks gevraagd zelfs. Niks niet.
Italië ligt dan ook een stuk dichter bij Nederland dan China.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En weer Italië als bron, die cluster heeft zich daar lekker uit kunnen bouwen.
Echt koud is het daar niettwitter:JumboVismaRoad twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:44:54🇦🇪 #UAEtourWe have taken note of the cancellation of the UAE Tour due to the occurence of the coronavirus. We wish all the people involved the very best, awaiting further developments. reageer retweet
Verdomde spaghettivreters ook altijd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En weer Italië als bron, die cluster heeft zich daar lekker uit kunnen bouwen.
Zo ziet Tilburg er nu al uit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:50 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Morgenvroeg gaan de gordijnen open en dan
[ afbeelding ]
Besmetting lijkt ook sneller en er is natuurlijk nog geen immuniteit. Potentie dat het muteert in een agressievere vorm, etc.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sterftecijfer voor de griep in Nederland ligt dus tussen de 0,03 en 0,3%
Voor Covid19 lijkt het toch een behoorlijke factor hoger te liggen.
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 17:28:50Er zijn onafhankelijke bronnen die me vertellen dat er een meer dan normaal aantal gevallen van longontsteking en griepachtige ziekte is in Noord-Brabant. Vooral driehoek Gemert-Veghel-Uden. Ik probeer erachter te komen of er getest wordt. #COVID19 . Geen bevestigde gevallen. reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 27-02-2020 om 08:26:14Second pt with suspicious pneumonia in the Netherlands (male in his 30s) lives in/around Veghel / Uden. Not sure GGD’s will be testing him. All the information is from one former colleague, who wants to remain anonymous. Looks like GGds is failing. #corona #COVIDー19 reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:25:51Unfortunately I do not have any more info about the pneumonia cases in Veghel/Uden now. If #coronavirus, then the (local) epidemic will start in about 4-8 days. 2 Highly suspicious cases
o ✈️ history. If I have more info I will post it.In recommend to watch #coronavragen reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |