quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Met eerlijke en tijdige voorlichting voorkom je veel meer paniek dan met opzichtige leugens die strijdig zijn met zo ongeveer alle berichtgeving vanuit relevante buitenlandse autoriteiten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:09 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Is om de paniek te temperen, wat gezien social media misschien wel verstandig is.
Mondkapjes, mondkapjes, mondkapjes.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef summer2bird het volgende:
Niet de baby's, het winkelwagentje!!!
Heb je nou al gebeld met die oplichters, ik wil het ook wetenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef summer2bird het volgende:
Niet de baby's, het winkelwagentje!!!
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Twijfelt ze nou aan de berichtgeving van China?
Hah?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Heb je nou al gebeld met die oplichters, ik wil het ook weten
Ze testen in Indonesië maar vanaf 2 locaties dacht ik te lezen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:11 schreef Noek het volgende: [..] Of besmette delen die via speeksel wordt verspreid verdampt? Virussen doen het beter in een klimaat zoals bij ons nu. Ik sta nog steeds te kijken hoe weinig gevallen Indonesië heeft bijv. Maar ik weet t niet. Soort boerenverstand dit
Voor de winkelwagentjes?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mondkapjes, mondkapjes, mondkapjes.
Tja, je moet op tv immers niet teveel twijfel tonen over China.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat deed ze ineens
net niet nu weer wel
Dat is wel heel treurigquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:15 schreef Jane het volgende:
Volgens die vent van het Rode Kruis net kun je jezelf beschermen door in je elleboog te niezen (hoe dan?), maar helpt een mondkapje niet.
All rise..quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Alle artsen op FOK! staan weer op
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Oh shit, das ook mijn leven.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef TLC het volgende:
'ik kom nauwelijks buiten en niemand wil met me afspreken'...
dat zei Taghi ook vanuit de gevangenis![]()
Die vrouw weet ook net niets erover, ze vertrouwt op de info uit china.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Poison-Ivy het volgende:
Serieus ....als ze een vraag in deze nationale uitzending laten zien dan moeten ze die ook aan de tafel behandelen.
Nu weer niet gebeurd.... die vraag van de milt wordt weer overgeslagen.
Wtf is het nut van vragen laten zien dan?
Nope. Ze laten de vraag zien vol in beeld maar het antwoord ho maarquote:
Ben wel benieuwd wat dan haar FOK!-account is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:17 schreef TLC het volgende:
'ik kom nauwelijks buiten en niemand wil met me afspreken'...
Komt wel heel dichtbij zoquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef LTVDK het volgende:
Ik was vorige week nog in dat ziekenhuis ...
Door wanneer je al besmet zou zijn niet je hele leefomgeving vol te shedden met corona maar in plaats daarvan een relatief gemakkelijk te reinigen lichaamsdeel/kledingstuk. Met oog op een mogelijk herbesmettingsrisico niet eens zo heel slecht advies. Net zoals je wc-pot sluiten voor het doortrekken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:15 schreef Jane het volgende:
Volgens die vent van het Rode Kruis net kun je jezelf beschermen door in je elleboog te niezen (hoe dan?), maar helpt een mondkapje niet.
Man man man, het is wel een aanslag op je intelligentie dit programma, hoor.
Het lijkt wel de honeymoonquizquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wist dat ie in deze uitzending bekend gemaakt zou worden.
Blijf maar een paar weken in quarantine dan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef LTVDK het volgende:
Het woord 'jezelf' is key in deze zin. Je omgeving kun je beschermen, niet jezelf.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Door wanneer je al besmet zou zijn niet je hele leefomgeving vol te shedden met corona maar in plaats daarvan een relatief gemakkelijk te reinigen lichaamsdeel/kledingstuk. Met oog op een mogelijk herbesmettingsrisico niet eens zo heel slecht advies. Net zoals je wc-pot sluiten voor het doortrekken.
Tweesteden Tilburgquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ziekenhuis in Tilburg? Ben het alweer vergeten
Ik gok die van vanmiddagquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef Jojoke het volgende:
Is het niet dezelfde man als waar eerder deze week informatie over lekte?
Twee Steden Ziekenhuis in Tilburgquote:
Het was een cliffhanger voor dit programma. Jaja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wist dat ie in deze uitzending bekend gemaakt zou worden.
Huh, die ken ik niet. Waarom is dit verstandig?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Knip
Net zoals je wc-pot sluiten voor het doortrekken.
Ik bezoek alleen nog met mondkapje, bril en handschoenen de topics die jij frequenteert.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef LTVDK het volgende:
TweeSteden in Tilly.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ziekenhuis in Tilburg? Ben het alweer vergeten
Hoezo dat dan?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
Kak ik dacht (hoopte natuurlijk) dat het Eindhoven zou zijn.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:23 schreef remlof het volgende:
Gelukkig vieren ze in Tilburg geen carnaval.
Oh, wacht
Je leest over herbesmetting heen. Daarnaast is besmetting in je leefomgeving voorkomen ook potentieel een indirecte vorm van zelfbescherming. (Ervan uitgaand dat je, je initiele besmetting overleeft that is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Het woord 'jezelf' is key in deze zin. Je omgeving kun je beschermen, niet jezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |