Ik denk dat ik ook maar niet meer aan dat handvat likquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar van uit dat het besmettelijk is. Handen wassen na elk supermarkt bezoek is sowieso wel slim.
We zijn ook even wereldnieuws.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:31 schreef Zipportal het volgende:
Poephoofd straks in de stream over Tilburg.
@:scrummie2.1
@:PowerLoungen
Ze zeiden Twee Steden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Was het niet het Elisabeth Ziekenhuis? Daar hadden we vandaag een mogelijk geval waar de uitslag nog van moest komen.
Of wel. Heb je het maar gehad.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook maar niet meer aan dat handvat lik
Cliffhanger voor de volgend uitzendingquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Gewoon achterlaten met existentiële vragen over winkelwagentjes
Ik ga hier wakker van liggenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Cliffhanger voor de volgend uitzending
Maar voor je die kraan hebt bereikt heb je je deurklinken alweer aangeraakt, je boodschappentas op de grond gezet, misschien je fiets of auto vervuild en zo kunnen we nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar van uit dat het besmettelijk is. Handen wassen na elk supermarkt bezoek is sowieso wel slim.
De hamvraag is dan welke andere stad nog meer de klos is.quote:
Beetje druk denkquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Gaat fok bij jullie ook telkens kapot?
Beetje druk denkquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ja, ik denk dat ze toen contact opgenomen hebben met de NOS om deze uitzending in elkaar te draaien waarin dan toevallig het eerste geval gemeld zou worden. Het is me anders echt net iets teveel toeval.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die andere man was 2 dagen geleden in Noord-Brabant. Toch toevallig dat dit geval ook in Noord-Brabant is.twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:37:57Former Dutch colleague informed me of first Dutch #COVIDー19 case in “Noord-Brabant” tested positive around 21:30. Visited northern Italy 1 week ago apparently. reageer retweet
Ja is ook besmet, quoten duurt een halve dag.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:27 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf het gevoel dat ze in NL misschien even wachten met het bekendmaken tot vanavond die Corona Infoshow op tv is geweest.Waarin ze vast nog even gaan roepen dat maskers geen enkele zin hebben dus wees maar niet boos dat die nergens meer te krijgen zijn enzo.
Wat heeft de carnaval ermee te maken? Hij heeft het opgelopen in Noord-Italië en hij woont in Noord-Brabant. Ze hebben die man gewoon een paar dagen getest tot het bevestigd werd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:34 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Hoezo is dat toevallig? Is een easy guess met carnaval
twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:26:17My tweet about the possible first case of #COVIDー19 in the Netherlands was a little too premature. My apologies for that. My dear colleague said possible first case, it was a misunderstanding. Nevertheless pt will be tested again today. https://t.co/omEc6D4UGr reageer retweet
Daarom deurklinken etc ook regelmatig ontsmetten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Maar voor je die kraan hebt bereikt heb je je deurklinken alweer aangeraakt, je boodschappentas op de grond gezet, misschien je fiets of auto vervuild en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Kortom, ja handen wassen is altijd goed. Maar nog geen seconde later is de kans dat je iets besmettelijks aanraakt gewoon heel groot.
Jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh excuus.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat heeft de carnaval ermee te maken? Hij heeft het opgelopen in Noord-Italië en hij woont in Noord-Brabant. Ze hebben die man gewoon een paar dagen getest tot het bevestigd werd.twitter:cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:26:17My tweet about the possible first case of #COVIDー19 in the Netherlands was a little too premature. My apologies for that. My dear colleague said possible first case, it was a misunderstanding. Nevertheless pt will be tested again today. https://t.co/omEc6D4UGr reageer retweet
Nee ETZ is één, TweeSteden en Elisabeth zijn nog wel 2 verschillende locaties. TweeSteden is noord.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is toch één tegenwoordig. Ik neem aan de locatie op Zuid
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
We zijn ook even wereldnieuws.
Ze hebben al een filmpje klaarstaan. #Complottwitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
En anders moet je het gewoon effe uitzieken thuis.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef Perrin het volgende:
Nou mensen, sterkte de komende maanden. Dat het virus u maar mild moge treffen.
Danny kan het niet meer bijhouden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
M'n glazen bol sputtert net zo als FOK. Sorry.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorspellingen voor ons?
Eigenlijk 3 locaties, maar ik reken het goed.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ETZ is één, TweeSteden en Elisabeth zijn nog wel 2 verschillende locaties. TweeSteden is noord.
Op de afdeling zuid, Elisabeth, was de SH een tijdje dicht vandaag.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ETZ is één, TweeSteden en Elisabeth zijn nog wel 2 verschillende locaties. TweeSteden is noord.
Nou, we zagen dit natuurlijk al een dikke week aankomen. Dus het RIVM ookquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]Ze hebben al een filmpje klaarstaan. #Complottwitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Greys is onze profeetquote:
Mja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]Ze hebben al een filmpje klaarstaan. #Complottwitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Bruno zei duidelijk TweeSteden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Op de afdeling zuid, Elisabeth, was de SH een tijdje dicht vandaag.
Weet ik. trollface.jpgquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mja.
Zo algemeen, dan kan je van te voren wel maken.
Tuurlijk. Dat soort filmpjes voor verschillende scenario's staan al langer klaar.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mja.
Zo algemeen, dan kan je van te voren wel maken.
quote:
quote:Man ligt in isolatie in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg
In Tilburg is een besmettingsgeval bekend geworden. Dat zegt minister Bruno Bruins van Medische Zorg in de extra uitzending van de NOS.
Het gaat om een man van tegen de 50 die kort geleden in Lombardije in Italië is geweest, zegt het RIVM. Hij verblijft momenteel in isolatie in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
De GGD gaat zijn gangen na. Of hij carnaval heeft gevierd wordt ook onderzocht.
Of de man mensen heeft aangestoken moet daaruit blijken. Sinds de uitbraak van het virus zijn ongeveer 60 mensen in Nederland getest. Tot nu toe is niemand ziek gebleken,De overgrote meerderheid is niet ziek gebleken, zegt Jaap van Dissel van het RIVM in Nieuwsuur. Er zijn nog zo'n vier testen, waarvan de uitslag nog moet komen, zegt hij.
Elisabeth lijkt me wel logischer ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoor het morgen wel van iemand die in Etz werkt.
Zou goed zijn voor woningtekort daar ja als virus er flink huis gaat houdenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:43 schreef hjansen82 het volgende:
Als het virus Amsterdam bereikt, dan zal het daar wel even blijven om van alles uit te proberen.
Ook Mexico hoort er weer helemaal bijtwitter:SSalud_mx twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:03:50En nuestro edificio sede con autoridades del #SectorSalud del @GobiernoMX, ofrecemos #ConferenciaDePrensa para informar la situación actual del #COVID19 en México.https://t.co/tYENupJW9J reageer retweet
alsof zij er wat aan kunnen doenquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ga nu een jaar lang geen pizza's meer eten.
Fuck Italie..🤬
Dat heb je inderdaad erg mooi van wikipedia gehaald, echte cijfers wijken redelijk af.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Wereldwijd word elk jaar tussen de 5 en 10% van de wereldbevolking geïnfecteerd met Influenza,
Elk jaar krijgen 820,000 Nederlanders griep (Ongeveer Amsterdam),
Tijdens een gemiddelde griepepidemie sterven in Nederland 250 tot 2500 direct of indirect aan de griep.
En nu gaan wij onszelf zorgen maken?
Ziekenhuis heet TweeSteden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:48 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees in Twee steden maar ik zie alleen maar Tilburg?
wordtquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:43 schreef kilon het volgende:
Goed. Ik ga naar bed. Ik ben benieuwd hoe groot de apocalyps is als ik wakker wordt.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:48 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees in Twee steden maar ik zie alleen maar Tilburg?
Wat valt hieraan te onderzoeken dan?quote:De GGD gaat zijn gangen na. Of hij carnaval heeft gevierd wordt ook onderzocht.
Oh jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
alsof zij er wat aan kunnen doen
wie heeft het voorspeld?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:25 schreef Jane het volgende:
Sorry, maar ik vind het echt hilarisch (en toch ook een beetje treurig) dat hier gewoon al voorspeld was dat dit ging gebeuren, precies zoals het gebeurde.
gast, het is griep met HIVquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Wereldwijd word elk jaar tussen de 5 en 10% van de wereldbevolking geïnfecteerd met Influenza,
Tijdens een gemiddelde griepepidemie sterven in Nederland 250 tot 2500 direct of indirect aan de griep.
Sterftecijfer voor de griep in Nederland ligt dus tussen de 0,03 en 0,3%quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Het klinkt altijd net alsof zo iemand dan helemaal niet meer aanspreekbaar is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:49 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat valt hieraan te onderzoeken dan?
Ze sluiten net een heel dorp met 1000 man af, net naast limburg, dat zie je niet met de griepquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
Heeft u carnaval gevierd? Jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:49 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat valt hieraan te onderzoeken dan?
Nee tweesteden is filiaal in West.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is toch één tegenwoordig. Ik neem aan de locatie op Zuid
Vroeg ik me inderdaad ook al afquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:51 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Heeft u carnaval gevierd? Ja
Oke onderzocht
Ja, Greys dus (zie hierboven ergens).quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
wie heeft het voorspeld?
Oké, en nu?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:52 schreef TheGentleman het volgende:
Even tussendoor he, mijn moeder is naar gran canaria geweest, en die is op schiphol geen moment gescreend of wat dan ook. Er is haar niks gevraagd zelfs. Niks niet.
Jeetje, heftig.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:52 schreef TheGentleman het volgende:
Even tussendoor he, mijn moeder is naar gran canaria geweest, en die is op schiphol geen moment gescreend of wat dan ook. Er is haar niks gevraagd zelfs. Niks niet.
Italië ligt dan ook een stuk dichter bij Nederland dan China.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En weer Italië als bron, die cluster heeft zich daar lekker uit kunnen bouwen.
Echt koud is het daar niettwitter:JumboVismaRoad twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:44:54🇦🇪 #UAEtourWe have taken note of the cancellation of the UAE Tour due to the occurence of the coronavirus. We wish all the people involved the very best, awaiting further developments. reageer retweet
Verdomde spaghettivreters ook altijd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En weer Italië als bron, die cluster heeft zich daar lekker uit kunnen bouwen.
Zo ziet Tilburg er nu al uit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:50 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Morgenvroeg gaan de gordijnen open en dan
[ afbeelding ]
Besmetting lijkt ook sneller en er is natuurlijk nog geen immuniteit. Potentie dat het muteert in een agressievere vorm, etc.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sterftecijfer voor de griep in Nederland ligt dus tussen de 0,03 en 0,3%
Voor Covid19 lijkt het toch een behoorlijke factor hoger te liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |