abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:12:35 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191694225
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

Bron
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden:
https://www.rivm.nl/coron(...)tie%20in%20Nederland

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wuhan Corona Virus Map

Wiki:
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

Worldmeters:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

COR-topics:

COR / Het grote boodschappentopic.

COR / De amateurs van het RIVM

COR / Economische en financiële gevolgen
pi_191694231
Griekenland heeft zijn eerste case.

https://www.amna.gr/home/(...)oronaiou-stin-Ellada
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191694235
quote:
Gefeliciteerd aan de Grieken!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:13:39 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191694240
In het landsbelang handelt het RIVM wellicht correct. Maar dat hoeft nog niet aan te sluiten bij onze individuele belangen. In die context is het goed om sceptisch te blijven.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191694241
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Gefeliciteerd aan de Grieken!
Ik hoop wel dat de (officiele) 100.000e corona patient een prijs krijgt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:14:19 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191694250
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat de (officiele) 100.000e corona patient een prijs krijgt.
Twee weken op je eigen eiland in de Malediven!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191694258
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoop wel dat de (officiele) 100.000e corona patient een prijs krijgt.
Gratis tickets om getroffen gebieden te bezoeken wanneer het Corona-vrij is?
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:15:05 #8
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191694262
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:13 schreef Tyr80 het volgende:
In het landsbelang handelt het RIVM wellicht correct. Maar dat hoeft nog niet aan te sluiten bij onze individuele belangen. In die context is het goed om sceptisch te blijven.
Dat mag niet want dan ben je een gekkie volgens sommigen hier.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:15:43 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191694274
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:13 schreef Tyr80 het volgende:
In het landsbelang handelt het RIVM wellicht correct. Maar dat hoeft nog niet aan te sluiten bij onze individuele belangen. In die context is het goed om sceptisch te blijven.
Het RIVM gaat niet uit van een FOK! topic.
pi_191694283
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:11 schreef xzaz het volgende:
Hier verdwijnen posts
Zelf de posts worden in quarantaine gepaatst.
Check it out
pi_191694285
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:47 schreef Jane het volgende:

-edit- 2 weken geleden was er nog een interview met een Amerikaanse die op dat cruiseschip besmet was geraakt. Die was nauwelijks ziek en had symptomen waarmee nederlanders doorgaans gewoon naar hun werk gaan. Dat is allemaal leuk en aardig, totdat jouw oma/opa/tante/oom/vader/moeder eraan bezwijkt omdat je collega te laks was.
Dit dus. Ik heb diabetes type 1 en dat kan door griep ontzettend ontregelt raken en ook meer kans op complicaties door de griep (longontsteking bijv.).
En elke griepperiode weer collega's die zichtbaar zwetend rondlopen en zeggen dat ze koorts hebben, onwijs aan het hoesten en rochelen zijn, maar "ben toch geen mietje dus blijf niet thuis hoor".
Nee kom lekker iedereen besmetten joh. Blijf gewoon thuiswerken met je koorts.
pi_191694289
Voor de mensen die te laat waren met een slaatje slaan uit de run op mondkapjes doet zich een volgende mogelijkheid voor:

quote:
Schaarste in knoflook dreigt
China is een groot exporteur in knoflook. Nederlandse importeurs merken dat de handel stagneert door het coronavirus
Dus binnenkort schiet daar de prijs ook flink van omhoog! Ik verwacht minstens 15 euro per teentje! Doe hier jullie voordeel mee dit weet nog bijna niemand dus nu kan je nog instappen!!! Vlug trek al je spaargeld van de bank en ga knofloken kopen!!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694313
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat de (officiele) 100.000e corona patient een prijs krijgt.
Twee weken in quarantaine in een luxe hotel :).
Check it out
pi_191694317
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

En elke griepperiode weer collega's die zichtbaar zwetend rondlopen en zeggen dat ze koorts hebben, onwijs aan het hoesten en rochelen zijn, maar "ben toch geen mietje dus blijf niet thuis hoor".
Als je zweet van de koorts hoor je IMO ook thuis te blijven. Maar op het moment dat je daar al last van hebt, is het met COVID al te laat en heb je je collega's al besmet.

Waar ik eerder bang voor ben is dat mensen in een stuip naar huis gestuurd worden als ze een keertje 'hatsjoe' doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191694318
quote:
6 minutes ago
Quarantaine
Alle personen die contact hadden met de coronapatiënt uit Langbroich, zijn naar een kliniek in Euskirchen gebracht en daar in quarantaine gegaan. Dat meldt de WDR.
quote:
1Limburg
@1Limburg

De 47-jarige met het #coronavirus besmette Duitser was twee weken geleden voor een bijeenkomst in het Boshotel #Vlodrop
http://
bit.ly/2Pq5MLW
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694326
Iemand in het boshotel in Vlodrop geweest paar weken terug? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:19:49 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191694332
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:16 schreef vosss het volgende:
Voor de mensen die te laat waren met een slaatje slaan uit de run op mondkapjes doet zich een volgende mogelijkheid voor:
[..]

Dus binnenkort schiet daar de prijs ook flink van omhoog! Ik verwacht minstens 15 euro per teentje! Doe hier jullie voordeel mee dit weet nog bijna niemand dus nu kan je nog instappen!!! Vlug trek al je spaargeld van de bank en ga knofloken kopen!!!!!
Enig idee waar de knoflook in de appie vandaan komt? Ook China?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191694348
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Enig idee waar de knoflook in de appie vandaan komt? Ook China?
Het maakt niet uit! Vraag en aanbod! Aanbod is er straks niet meer, dus die prijs gaat knallen!!! _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:21:28 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191694349
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Enig idee waar de knoflook in de appie vandaan komt? Ook China?
ja en Spanje meestal
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 12:21:40 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191694355
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Enig idee waar de knoflook in de appie vandaan komt? Ook China?
Uit Spanje! Tenminste die met twee bollen in een paars netje.
pi_191694356
Tip, plant een knoflookteen(liefst een waar al een groen puntje uitkomt) in je tuin. In eerste instantie een soort knoflookblad waar je mee kan koken en als je hem lang genoeg laat zitten een bolletje. Graag gedaan.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
pi_191694358
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
Iemand in het boshotel in Vlodrop geweest paar weken terug? :+
Ik dacht twee weken terug, ik sla eens een bezoekje over.
Check it out
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 12:22:38 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191694366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:21 schreef Whipper het volgende:
Tip, plant een knoflookteen(liefst een waar al een groen puntje uitkomt) in je tuin. In eerste instantie een soort knoflookblad waar je mee kan koken en als je hem lang genoeg laat zitten een bolletje. Graag gedaan.
Het wordt weer tijd voor de moestuintjes van appie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:22:51 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191694372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:59 schreef bitterbal het volgende:
Het is niet logisch dat er 1 patient nul in Italie zoveel besmettingen zou veroorzaken en hier deze man niemand.
Dat is het wel, niet ieder organisme is even succesvol in het verspreiden van een ziekte. Binnen de epidemiologie bestaat er zoiets als een Super-spreader:

A super-spreader is an unusually contagious organism infected with a disease. In context of a human-borne illness, a super-spreader is an individual who is more likely to infect others, compared with a typical infected person. Such super-spreaders are of particular concern in epidemiology.
pi_191694392
Elk jaar sterven wereldwijd ongeveer 1,35 miljoen mensen in het verkeer. Geen hond die ernaar kraait. Maar er gaan wat mensen dood aan een virus en er is wereldwijd paniek. Het is maar een voorbeeld van de gekke belevingswereld van ons mensjes.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:25:34 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191694407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Elk jaar sterven wereldwijd ongeveer 1,35 miljoen mensen in het verkeer. Geen hond die ernaar kraait. Maar er gaan wat mensen dood aan een virus en er is wereldwijd paniek. Het is maar een voorbeeld van de gekke belevingswereld van ons mensjes.
Als alle Volkswagens ineens spontaan op hol kunnen slaan is er ook paniek hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191694437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb diabetes type 1 en dat kan door griep ontzettend ontregelt raken en ook meer kans op complicaties door de griep (longontsteking bijv.).
En elke griepperiode weer collega's die zichtbaar zwetend rondlopen en zeggen dat ze koorts hebben, onwijs aan het hoesten en rochelen zijn, maar "ben toch geen mietje dus blijf niet thuis hoor".
Nee kom lekker iedereen besmetten joh. Blijf gewoon thuiswerken met je koorts.
Ja, echt helemaal mee eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191694444
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:16 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Zelf de posts worden in quarantaine gepaatst.
_O-
pi_191694447
Zo langzamerhand beginnen we in NL de eerste economische effecten te zien:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)klm-door-coronavirus
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 12:28:35 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191694449
Alle zeep, handgel en desinfecterende middelen zijn uitverkocht bij 2 etossen in Den Haag
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:28:44 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191694452
quote:
8s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:24 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Doe normaal :(
Wat, als je weet dat iedereen ziek is ga je naar huis. Niet heel de wereld kan rekening houden met jouw ziekte.
pi_191694456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als alle Volkswagens ineens spontaan op hol kunnen slaan is er ook paniek hoor.
Het gaat mij erom dat we in het ene geval heel makkelijk accepteren dat er mensen doodgaan, hoeveel het er ook zijn. In andere gevallen is er irreëel veel aandacht voor gebeurtenissen waarbij de dodelijkheid veel zeldzamer is. Waarom zou ik bang moeten zijn voor zo'n kutvirus als de kans groter is om een verkeersongeluk te krijgen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:29:57 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191694471
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat, als je weet dat iedereen ziek is ga je naar huis. Niet heel de wereld kan rekening houden met jouw ziekte.
Als je zelf besmettelijk ziek bent ga je niet stoer met 5 ibu toch naar je werk, dan kun je namelijk ook gezonde mensen besmetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:29:59 #34
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191694474
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat we in het ene geval heel makkelijk accepteren dat er mensen doodgaan, hoeveel het er ook zijn. In andere gevallen is er irreëel veel aandacht voor situaties, waarbij de dodelijkheid veel zeldzamer is. Waarom zou ik bang moeten zijn voor zo'n kutvirus als de kans groter is om een verkeersongeluk te krijgen.
Mogelijk denken mensen dat ze in de auto meer controle over de situatie hebben dan dit onvoorspelbare virus.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191694486
Darlings,
Welk topic doet er nu toe? Blijft dit het algemene topic of is het COR / [Algemeen COVID-19 topic] #2 Stef Blok is NIET ziek?
Go hard or go home
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:31:23 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191694492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat we in het ene geval heel makkelijk accepteren dat er mensen doodgaan, hoeveel het er ook zijn. In andere gevallen is er irreëel veel aandacht voor situaties, waarbij de dodelijkheid veel zeldzamer is. Waarom zou ik bang moeten zijn voor zo'n kutvirus als de kans groter is om een verkeersongeluk te krijgen.
De vraag is maar of die kans werkelijk groter is, en als jij er niet aan overlijdt kan jouw ziek zijn wel de oorzaak zijn dat iemand in je omgeving overlijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191694506
Hoe bescherm ik straks mijn moestuin tegen diefstal?

Zelfgemaakte landmijnen? :?
Schrikdraad op 380 volt?
Vietnamese speerpuntvalkuilen?
Quadcopter met zuurbommen?

Wie heeft de gouden tip?
pi_191694508
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb diabetes type 1 en dat kan door griep ontzettend ontregelt raken en ook meer kans op complicaties door de griep (longontsteking bijv.).
En elke griepperiode weer collega's die zichtbaar zwetend rondlopen en zeggen dat ze koorts hebben, onwijs aan het hoesten en rochelen zijn, maar "ben toch geen mietje dus blijf niet thuis hoor".
Nee kom lekker iedereen besmetten joh. Blijf gewoon thuiswerken met je koorts.
Eens, idem op de scholen.

Kind hartstikke ziek maar ouders geen zin of tijd. Hop halve klas ziek.
pi_191694530
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:32 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe bescherm ik straks mijn moestuin tegen diefstal?

Zelfgemaakte landmijnen? :?
Schrikdraad op 380 volt?
Vietnamese speerpuntvalkuilen?
Quadcopter met zuurbommen?

Wie heeft de gouden tip?
Machinegeweernesten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191694543
quote:
5 minuten geleden
'Apotheek Emmeloord even dicht uit corona-angst'
In Emmeloord is een apotheek enige tijd dicht geweest omdat een man zich bij de balie had gemeld met ernstige gezondheidsklachten. Het personeel vond de klachten zo ernstig dat de GGD werd ingeschakeld, meldt Omroep Flevoland.

De omroep meldt dat GGD concludeerde dat de man het virus niet bij zich droeg. Ook was hij niet naar een gebied geweest waar het corona-virus heerst.
Die conclusie hebben ze getrokken uit het feit dat hij niet naar een besmet gebied geweest was lijkt mij? Is dat niet voorbarig?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:36:02 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191694551
Hoe kan het dat wij als land zijnde, buiten informeren, actief niks doen en we tot nu toe nog geen besmetting hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191694563
Het RIVM lijkt zelf wel een trollenleger te zijn geworden:

quote:
RIVM: Duitse coronapatiënt kan in Nederland niemand hebben besmet
pi_191694564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, idem op de scholen.

Kind hartstikke ziek maar ouders geen zin of tijd. Hop halve klas ziek.
Dat kind is dan vaak 10 dagen daarvoor al harstikke besmettelijk geweest dus ja dat die ouders geen parents of the year award winnen, dat is wel helder en het is zielig voor het kind want als je ECHT de griep hebt moet je in bed liggen maar een halve klas wordt niet ziek omdat er 1 koortsig kind zit te kleien.
Go hard or go home
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:36:43 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191694565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, idem op de scholen.

Kind hartstikke ziek maar ouders geen zin of tijd. Hop halve klas ziek.
Ja, ik heb wel eens min of meer verwijtend van een andere ouder gehoord dat mijn kind vaak ziek was, terwijl ik hem vooral thuis hou als het een beetje richting besmettelijk zou kunnen gaan om te voorkomen dat hij de halve klas besmet, voor mij is een ziek kind geen probleem, voor 90% van de ouders wel.
Al even afgezien van het feit dat het helemaal niet zo vaak is en hij het prima doet op school en dus best een dagje kan missen.

Die opmerking kwam ook nog eens in groep 1 of 2, dus niet leerplichtig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191694566
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef nils7 het volgende:
Hoe kan het dat wij als land zijnde, buiten informeren, actief niks doen en we tot nu toe nog geen besmetting hebben.
Nederlanders hebben het virus gemaakt, en ons immuun gemaakt. Dit is eigenlijk een geheim plan om de wereld over te nemen. De nieuwe gouden eeuw komt eraan, en hij is van ons.
pi_191694567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:30 schreef Noek het volgende:
Darlings,
Welk topic doet er nu toe? Blijft dit het algemene topic of is het COR / [Algemeen COVID-19 topic] #2 Stef Blok is NIET ziek?
Deze natuurlijk, staat bij iedereen al in de MyAT
pi_191694572
Economische crisis aanstaande?
Love is in the air!
pi_191694603
quote:
a few seconds ago
De woordvoerder van het RIVM benadrukt aan de NOS dat de coronapatiënt uit Langbroich nog niet ziek was toen hij in Limburg was. 'Hij heeft lang daarna klachten gekregen.' De man was begin februari in ons land.

Voordat de zieke man naar Düsseldorf werd gebracht, lag hij twee weken geleden al het ziekenhuis van Keulen, aldus de WDR. De WDR schrijft op basis van bronnen dat een medewerkster van het ziekenhuis in Keulen mogelijk ook besmet is. Volgens de Duitse zender vertoont ze symptomen.
Al 2 weken ziek in het ziekenhuis liggen voor vandaag. Dat is dus al sinds 12 februari. Op 8 en 9 februari was hij in Vlodrop.

Volgens het RIVM:
quote:
Wat kunnen we zeggen over besmettelijkheid tijdens de incubatietijd?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus tijdens de incubatietijd, dus voordat er klachten ontstaan, een zeer beperkte rol te spelen. Wel is bekend dat hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij verspreidt.
Dus 3 dagen nadat hij in Nederland was is hij zo ziek geworden dat hij direct opgenomen moest worden. Maar geen noodzaak om hier te testen hoor.

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694612
En in Keulen waarschijnlijk dus ook iemand aangestoken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694659
Ik acht de kans behoorlijk groot dat ie hier iemand besmet heeft. Als je op zondag nog kiplekker bent dan lig je niet op woensdag in het ziekenhuis. Die is dus al niet meer kiplekker geweest op zondag. En dus gewoon lekker aan het verspreiden geweest.

Het aantal mensen waarmee hij in contact gekomen is zal wel veel te hoog liggen om dit nog binnen de perken te houden en daarom roepen ze maar geen paniek jongens.

Ze weten echt wel meer dan ons verteld wordt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694710
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nederlanders hebben het virus gemaakt, en ons immuun gemaakt. Dit is eigenlijk een geheim plan om de wereld over te nemen. De nieuwe gouden eeuw komt eraan, en hij is van ons.
It giet oan ik heb me al ingeschreven op de batavia 2 om richting indonesia te varen als het zover is
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_191694712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Joh, hypothetische situaties bespreken mag niet van de goegemeente hier.

Dat je er zelfs nog quotes bij plaatst doet er niet toe, iedereen wil graag even FOEI! zeggen.
Niks van aan trekken. Ik verwacht het eerste geval in Nederland nog steeds vandaag.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694713
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Joh, hypothetische situaties bespreken mag niet van de goegemeente hier.

Dat je er zelfs nog quotes bij plaatst doet er niet toe, iedereen wil graag even FOEI! zeggen.
Laat gaan joh.
pi_191694716
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:37 schreef Landgeld het volgende:
Economische crisis aanstaande?
Crisis? Dit is natuurlijk de opmaat naar WO3.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191694720
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
Iedereen die nu ligt te stuiteren om die reactie van Scrummie2.1...…. zou die shitstorm dan niet gewoon volkomen terecht zijn? Ik denk dat het gros het hier er wel over eens is dat het RIVM een beetje aan faalhazerij aan het doen is momenteel.
Heel veel mensen hier zoeken gewoon alvast een schuldige als het virus hier uitbreekt.

Tot nu toe is de situatie in Nederland niet erger dan in andere landen en is er weinig aanwijzing dat strenge maatregelen helpen. Dan kan je beter maar je personeel en middelen sparen tot het echt nodig is.
pi_191694721
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Crisis? Dit is natuurlijk de opmaat naar WO3.
De eerste meldingen over dat het een door China gefabriceerd virus zou zijn zijn er al. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:48:16 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191694722
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
Iedereen die nu ligt te stuiteren om die reactie van Scrummie2.1...…. zou die shitstorm dan niet gewoon volkomen terecht zijn? Ik denk dat het gros het hier er wel over eens is dat het RIVM een beetje aan faalhazerij aan het doen is momenteel.
Dat die shitstorm dan terecht zou zijn maakt het hopen op een besmetting niets minder ziek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191694730
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat die shitstorm dan terecht zou zijn maakt het hopen op een besmetting niets minder ziek.
Die zieken komen er toch wel. De geest is al weken uit de fles en niet meer te stoppen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:49:26 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191694735
tancredipalmeri twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:48:11 The #coronavirus cases in Italy:Day 1: 14 cases, 1 deadDay 2: 76 c., 2 deadDay 3: 153 c., 3 deadDay 4: 231 c., 7 deadDay 5: 374 c., 12 deadNote:ALL victims had PREVIOUS CRITICAL disease.Last 5 victims age range: 70 to 91 years old.All victims: from 62 to 91 years old reageer retweet
pi_191694739
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:44 schreef vosss het volgende:
Ik acht de kans behoorlijk groot dat ie hier iemand besmet heeft. Als je op zondag nog kiplekker bent dan lig je niet op woensdag in het ziekenhuis. Die is dus al niet meer kiplekker geweest op zondag. En dus gewoon lekker aan het verspreiden geweest.
Ik denk zelfs dat er in Nederland al meer dan 1 besmette persoon rond loopt, maar dat die gewoon niet opvalt tussen de griepjes, verkoudheid en carnavalsbrakheid.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191694745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel eens min of meer verwijtend van een andere ouder gehoord dat mijn kind vaak ziek was, terwijl ik hem vooral thuis hou als het een beetje richting besmettelijk zou kunnen gaan om te voorkomen dat hij de halve klas besmet, voor mij is een ziek kind geen probleem, voor 90% van de ouders wel.
Al even afgezien van het feit dat het helemaal niet zo vaak is en hij het prima doet op school en dus best een dagje kan missen.

Die opmerking kwam ook nog eens in groep 1 of 2, dus niet leerplichtig.
Soms is er ook gewoon niets aan te doen of te verkomen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 februari 2020 @ 12:50:07 #62
426493 crew  PippenScottie
pi_191694746
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat bepaal ik zelf wel.

Jongens, een mening! Help! Veroordeel het snel!
Als je woorden minder waarde hebben dan de stilte, past het om te zwijgen
pi_191694747
Met een beetje creativiteit kan er van het liedje My Sharona van The Knack wel een My Corona anthem worden gemaakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191694751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat er in Nederland al meer dan 1 besmette persoon rond loopt, maar dat die gewoon niet opvalt tussen de griepjes, verkoudheid en carnavalsbrakheid.
Dat denk ik ook. Ik heb zelf ook last van mn keel en hoesten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191694755
Iranian President Rouhani says there will be no quarantine imposed on any city or place in the country, and the people should not care about the rumors.

Iranians seem to have totally lost their mind on #COVIDー19


https://twitter.com/ragipsoylu/status/1232586823832088583?s=20
pi_191694773
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Met een beetje creativiteit kan er van het liedje My Sharona van The Knack wel een My Corona anthem worden gemaakt.
Dat nummer heeft Weird Al Yankovic al omgebouwd naar "Nine Coronas".
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:51:45 #67
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_191694781
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Met een beetje creativiteit kan er van het liedje My Sharona van The Knack wel een My Corona anthem worden gemaakt.
:X

zat ik erg genoeg laatst aan te denken, toen dat liedje van The Knack op de radio was
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_191694784
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:50 schreef polderturk het volgende:
Iranian President Rouhani says there will be no quarantine imposed on any city or place in the country, and the people should not care about the rumors.

Iranians seem to have totally lost their mind on #COVIDー19

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1232586823832088583?s=20
Move along, nothing to see here!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191694803
Misschien dat de ietwat halstarrige houding van het RIVM aanscherpt als blijkt dat ze een foutje hebben gemaakt met de Duitser.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:53:10 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191694808
247BZ twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:52:25 Update: Er zijn 23 nederlanders in het H10 Costa Adeje Palace-hotel op Tenerife. We hebben op dit moment geen aanwijzingen dat zij zijn besmet met het #coronavirus. reageer retweet
pi_191694814
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat de ietwat halstarrige houding van het RIVM aanscherpt als blijkt dat ze een foutje hebben gemaakt met de Duitser.
Pas nou op.
  FOK!fotograaf woensdag 26 februari 2020 @ 12:53:42 #72
842 Zorro
Z
pi_191694816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:
247BZ twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:52:25 Update: Er zijn 23 nederlanders in het H10 Costa Adeje Palace-hotel op Tenerife. We hebben op dit moment geen aanwijzingen dat zij zijn besmet met het #coronavirus. reageer retweet
Uiteraard.
Nederlanders zijn gelukkig immuun *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:54:24 #73
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_191694824
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef Zorro het volgende:

[..]

Uiteraard.
Nederlanders zijn gelukkig immuun *O*
klop dit eens heel gauw op hout af :'(
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_191694826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat de ietwat halstarrige houding van het RIVM aanscherpt als blijkt dat ze een foutje hebben gemaakt met de Duitser.
Gevaarlijke post dit.
pi_191694835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef MC-Morgan het volgende:

[..]

Pas nou op.
Ja ik dacht ik formuleer het wat anders.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:55:26 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191694840
RTLnieuws twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:45:14 Het coronavirus rukt op in Europa. Heb jij vragen over het virus? Wij gaan er zoveel mogelijk proberen te beantwoorden in een speciale Q&A: https://t.co/JvhSHMusPA reageer retweet
pi_191694876
Oh come on, zeggen dat het natuurlijk is en dat het lekker opruimt is dikke prima maar wat Scrummie zegt kan echt niet?
Normaal doen.
Go hard or go home
pi_191694877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja ik dacht ik formuleer het wat anders.
En het bespaart je een heleboel gezeik. Slim gedaan. :)
  FOK!fotograaf woensdag 26 februari 2020 @ 12:58:12 #79
842 Zorro
Z
pi_191694879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:54 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

klop dit eens heel gauw op hout af :'(
Ik volg slechts het RIVM :{w
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191694881
WHO. :')

https://twitter.com/chenweihua/status/1232421559735898113

“If I had COVID-19, I want to be treated in China,” said Bruce Aylward, head of the independent WHO China Joint Mission on COVID-19, at a press briefing in Geneva on Tuesday, shortly after he returned from China.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191694883
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:58 schreef Noek het volgende:
Oh come on, zeggen dat het natuurlijk is en dat het lekker opruimt is dikke prima maar wat Scrummie zegt kan echt niet?
Normaal doen.
Bedankt.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:58:46 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_191694885
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
Iedereen die nu ligt te stuiteren om die reactie van Scrummie2.1...…. zou die shitstorm dan niet gewoon volkomen terecht zijn? Ik denk dat het gros het hier er wel over eens is dat het RIVM een beetje aan faalhazerij aan het doen is momenteel.
Ik denk dat de artsen van het RIVM beter in staat zijn om de situatie te beoordelen dan wij allemaal bij elkaar.

Maar jij denkt het beter te weten? :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:59:23 #83
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191694898
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Al 2 weken ziek in het ziekenhuis liggen voor vandaag. Dat is dus al sinds 12 februari. Op 8 en 9 februari was hij in Vlodrop.

Volgens het RIVM:
[..]

Dus 3 dagen nadat hij in Nederland was is hij zo ziek geworden dat hij direct opgenomen moest worden. Maar geen noodzaak om hier te testen hoor.

8)7
En wie zouden ze dan moeten testen? We weten al die tests niets zinnigs zeggen zolang je nog geen symptomen vertoont.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:00:16 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191694904
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat de artsen van het RIVM beter in staat zijn om de situatie te beoordelen dan wij allemaal bij elkaar.

Maar jij denkt het beter te weten? :')
je mag toch wel kritisch volgen wat de RIVM doet, gewoon aannemen dat ze het goed doen is ook wat te makkelijk
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 13:01:12 #85
74056 crew  ToT
pi_191694913
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef Zorro het volgende:

[..]

Uiteraard.
Nederlanders zijn gelukkig immuun *O*
:Y Althans zolang je maar niet met een besmet persoon in aanraking komt die zich ziek begint te voelen. Zolang die ander zich nog gewoon lekker voelt, zijn Nederlanders verder immuun volgens de RIVM. :P
pi_191694917
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:58 schreef MC-Morgan het volgende:

[..]

En het bespaart je een heleboel gezeik. Slim gedaan. :)
Niemand is boos op me inderdaad *O*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 13:02:04 #87
163650 Greys
pi_191694925
Allemaal over iemand heen gaan vallen en quoten en gedoe is sowieso niet handig. Zet desnoods een TR als je een post niet oké vindt en laat het verder aan de NWS mods. Anders moet iedereen steeds tussen het onderlinge persoonlijke getetter de nieuwtjes gaan zoeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:02:12 #88
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191694927
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En wie zouden ze dan moeten testen? We weten al die tests niets zinnigs zeggen zolang je nog geen symptomen vertoont.
Precies. Testen zonder symptomen is zinloos.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:02:27 #89
22565 asco
Los in deze tent
pi_191694932
:O
Beetje saai dagje vandaag. Morgen gelukkig weer werken.

Overigens ook team scrummie.
Een hoop mensen hier gegrapt over China en nu komt het in Europa/hier en dan moeten we allemaal serieus gaan doen en is het allemaal heel erruggg. :')

Pfff, life's too short.
pi_191694942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

je mag toch wel kritisch volgen wat de RIVM doet, gewoon aannemen dat ze het goed doen is ook wat te makkelijk
Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.
pi_191694943
Bedankt voor de support heren en dames.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:03:39 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191694950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nederlanders hebben het virus gemaakt, en ons immuun gemaakt. Dit is eigenlijk een geheim plan om de wereld over te nemen. De nieuwe gouden eeuw komt eraan, en hij is van ons.
Mogen we dan allemaal ook een vrij stukje land straks kiezen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:03:56 #93
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_191694956
ook van dat gepraat over evenementen cancellen is meer paniekzaaien

songfestival had ook risico's in 2003, 2007 met andere virussen en toen ging dat gewoon door bv

OS Tokyo is nog ver weg, en ook met warmere dagen, dus we moeten gewoon hopen op de lente, meer warmte (ook mensen die vakanties hebben geboekt in getroffen landen moeten op het beste hopen)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 13:05:07 #94
163650 Greys
pi_191694973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef -0- het volgende:

[..]

Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.
Mwah niet alles toch. Ik vond het zelf alles behalve handig van ze om stellig 'niet besmettelijk' te roepen als op hun site iets anders staat (dat de kans er is, echter klein). Maar aan de andere kant zou ik niet graag medewerker van RIVM zijn in deze tijd. Nogal dubbel allemaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 13:05:20 #95
74056 crew  ToT
pi_191694977
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef -0- het volgende:

[..]

Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.
Tja als ze blijven doen alsof er helemaal niets aan het handje is en je alleen moet oppassen voor mensen die halfdood rochelend op straat liggen, dan kun je dat clubje ook niet echt serieus meer nemen.
pi_191694983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef -0- het volgende:

[..]

Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.
Ik vind het wat kort door de bocht door te stellen dat de man onmogelijk hier schade aangericht kan hebben omdat hij hier nog niet ziek zou zijn.

Nou, we zijn een week verder en de man ligt kritiek.

Terwijl er best al veel verhalen zijn van mensen die ziek zijn geworden zonder in contact geweest te zijn met iemand die ziek is. Net als die Engelse superspreader die van Singapore naar Frankrijk naar Engeland gehopt is.

Dan mag er best een kritische noot geplaatst worden lijkt me.
pi_191694994
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:39 schreef vosss het volgende:
Wat kunnen we zeggen over besmettelijkheid tijdens de incubatietijd?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus tijdens de incubatietijd, dus voordat er klachten ontstaan, een zeer beperkte rol te spelen. Wel is bekend dat hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij verspreidt.
Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk dus met andere woorden.

Hopelijk niet besmet door iemand met een (zeer) milde variant, want daar gaat het RIVM mee worstelen zolang er geen serieuze gevallen zijn.
pi_191695008
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
ook van dat gepraat over evenementen cancellen is meer paniekzaaien

songfestival had ook risico's in 2003, 2007 met andere virussen en toen ging dat gewoon door bv

OS Tokyo is nog ver weg, en ook met warmere dagen, dus we moeten gewoon hopen op de lente, meer warmte (ook mensen die vakanties hebben geboekt in getroffen landen moeten op het beste hopen)
Ja, maar in Thailand en SIngapore is het ook warm.

En als het daar warm is is het ook op andere plekken in de wereld weer koud. Dan slaat het daar toe.

En iedereen komt dan samen met de olympische spelen. Sporters en fans. Ik zie het echt niet doorgaan.
pi_191695009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
ook van dat gepraat over evenementen cancellen is meer paniekzaaien

songfestival had ook risico's in 2003, 2007 met andere virussen en toen ging dat gewoon door bv

OS Tokyo is nog ver weg, en ook met warmere dagen, dus we moeten gewoon hopen op de lente, meer warmte (ook mensen die vakanties hebben geboekt in getroffen landen moeten op het beste hopen)
Oneens hoor, dergelijke evenementen als een OS die (zeer) dicht bij de oorsprong liggen en waar nu al behoorlijke problemen zijn, kun je simpelweg niet door laten gaan als blijkt dat het een groot risico voor de gezondheid van alle deelnemers, toeschouwers etc. kan zijn.

Tokyo heeft nog een kleine 3 maanden om het af te wachten, als je reëel bent kun je niet verwachten dat dit binnen 3 maanden zo maar is opgelost allemaal..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:09:04 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_191695030
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

je mag toch wel kritisch volgen wat de RIVM doet, gewoon aannemen dat ze het goed doen is ook wat te makkelijk
Ik denk niet dat wij als leken genoeg verstand hebben van infectieziekten om vraagtekens bij de werkwijze van het RIVM te zetten.

Bescherming van de volksgezondheid is hun vak en ik ga ervan uit dat ze prima weten wat ze doen en waarom.
pi_191695036
nos

Besmette Duitser was ook in ziekenhuis Keulen
De Duitser die in kritieke toestand in het ziekenhuis in Düsseldorf ligt, is de afgelopen weken ook twee keer in het ziekenhuis in Keulen geweest. Hij werd daar behandeld voor iets anders dan de coronabesmetting. De medewerkers van het ziekenhuis zijn onderzocht; een van hen heeft symptomen van de besmetting.
pi_191695040
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Move along, nothing to see here!
Nu ook bevestigd door CNN.
Iran gaat geen quarantaine opleggen om de ziekte te beteugelen.

https://twitter.com/cnni/status/1232634357069860864?s=20


The President of Iran says the government will not impose quarantines on Iranian cities to contain the coronavirus outbreak in the country, state news reports
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 13:11:07 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191695061
Was net in de supermarkt (UK). Geen enkel mondkapje, ondanks Chinezen. En volle schappen. Het is wel duidelijk dat die mensen niet op FOK! komen. :(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 13:11:28 #104
163650 Greys
pi_191695067
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij als leken genoeg verstand hebben van infectieziekten om vraagtekens bij de werkwijze van het RIVM te zetten.

Bescherming van de volksgezondheid is hun vak en ik ga ervan uit dat ze prima weten wat ze doen en waarom.
Eens, maar kan je je dan wel alsnog een klein beetje voorstellen dat het verwarrend voor mensen kan zijn als er op hun eigen site niet uitgesloten wordt dat mensen besmettelijk zijn zonder symptomen (ze schrijven daar zelf dat de kans er is maar kleiner oid) en dat ze dat nu wel uitsluiten op basis van 'hij had geen symptomen'?

Dan denk je toch (ik iig) HOE WEET JE DAT DAN ZO ZEKER. :D Zou ik best willen weten. Stelt misschien wat meer gerust.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191695083
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:05 schreef Toefjes het volgende:
Dan mag er best een kritische noot geplaatst worden lijkt me.
Dat zeg ik toch ook, dat kritisch zijn mag?
Volgens sommigen hier is RIVM echter hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor welk geval in Nederland dan ook. Dat wordt overigens ook al weken geroepen, dat de aanpak van RIVM niet goed is. Tot nu toe spreken de feiten dat behoorlijk tegen.
pi_191695093
Hij is toch in ziekenhuis in keulen geweest voordat de corona ziekteverschijnselen toesloegen en dan toch nu iemand die besmet lijkt te zijn ?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:13:09 #107
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191695096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:09 schreef bitterbal het volgende:
nos

Besmette Duitser was ook in ziekenhuis Keulen
De Duitser die in kritieke toestand in het ziekenhuis in Düsseldorf ligt, is de afgelopen weken ook twee keer in het ziekenhuis in Keulen geweest. Hij werd daar behandeld voor iets anders dan de coronabesmetting. De medewerkers van het ziekenhuis zijn onderzocht; een van hen heeft symptomen van de besmetting.
Inmiddels hebben ze hem ook naar de Uniklinik in Aken versleept... Ergens heb ik het idee dat het verslepen van besmettelijke patiënten ook niet een heel goed idee is.
Don't let my username fool you...
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:14:07 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191695105
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij als leken genoeg verstand hebben van infectieziekten om vraagtekens bij de werkwijze van het RIVM te zetten.

Bescherming van de volksgezondheid is hun vak en ik ga ervan uit dat ze prima weten wat ze doen en waarom.
hun aanpak bijvoorbeeld vergelijken met die in andere landen is toch niks mis mee en hoef je niet meteen prof dr te zijn om daar een mening over te hebben.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:15:05 #109
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191695127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:13 schreef bitterbal het volgende:
Hij is toch in ziekenhuis in keulen geweest voordat de corona ziekteverschijnselen toesloegen en dan toch nu iemand die besmet lijkt te zijn ?
Ja, maar dat kan niet volgens het rivm _O-
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191695129
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

TR gezet.
Vent stel je niet zo ontzettend aan. Je post iets waar nogal veel mensen het niet mee eens zijn. En als ze dat dan zeggen ga je lopen janken. Jij mag je mening hebben een ander ook.

Ik vind het hopen op een besmetting om het RIVM te kakken te zetten (en je eigen gelijk dus te halen) behoorlijk achterlijk.
Ik hoop dat er niemand besmet raakt. (En dat is natuurlijk tegen beter weten in).

Je mag het met me oneens zijn, maar deal ermee dat er mensen zijn die anders denken dat jij in je trieste bubbel.
pi_191695133
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan niet volgens het rivm _O-
Ja of ik heb de tijdlijn verkeerd?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:15:40 #112
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695135
Ben ik weer, volgens mij zijn we weer 50 delen verder ondertussen :D

Ben het met Scrummie eens overigens, het RIVM stelt zich behoorlijk vervelend en ziekelijk op.. mogen best kritisch zijn. Vooral de communicatie is slecht. Ook de informatie die telkens weer niet overeenkomt met wat CDC of WHO meldt..
Vraag maar raak! :)
pi_191695136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:12 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook, dat kritisch zijn mag?
Volgens sommigen hier is RIVM echter hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor welk geval in Nederland dan ook. Dat wordt overigens ook al weken geroepen, dat de aanpak van RIVM niet goed is. Tot nu toe spreken de feiten dat behoorlijk tegen.
Naja, stel dat die man inderdaad mensen heeft aangestoken en die mensen zijn nu op dit moment ook weer andere mensen aan het aansteken dan heeft het RIVM wel een zekere verantwoordelijkheid voor die gevallen.

Al maakt het in het grote plaatje niet meer uit natuurlijk. Het komt er sowieso aan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:15:59 #114
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_191695138
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens, maar kan je je dan wel alsnog een klein beetje voorstellen dat het verwarrend voor mensen kan zijn als er op hun eigen site niet uitgesloten wordt dat mensen besmettelijk zijn zonder symptomen (ze schrijven daar zelf dat de kans er is maar kleiner oid) en dat ze dat nu wel uitsluiten op basis van 'hij had geen symptomen'?

Dan denk je toch (ik iig) HOE WEET JE DAT DAN ZO ZEKER. :D
mee eens, ja want er worden ook tests gedaan, dus eigenlijk voor alle zekerheid zouden ze in die incubatietijd dat je symptomen van het virus zou kunnen vertonen tests moeten blijven doen, en als na die tijd nog niks gevonden is, dan heb je denk ik meer zekerheid
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:17:59 #115
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja, stel dat die man inderdaad mensen heeft aangestoken en die mensen zijn nu op dit moment ook weer andere mensen aan het aansteken dan heeft het RIVM wel een zekere verantwoordelijkheid voor die gevallen.

Al maakt het in het grote plaatje niet meer uit natuurlijk. Het komt er sowieso aan.
We moeten ook niet doen alsof een landgrens een heilige heuvel is waar het virus eerst overheen moet klimmen. We hadden net zo goed een deelstaat van Duitsland kunnen zijn, dan hadden we er allang mee te maken gehad. Ik zou als NL gewoon meegaan in hoe Duitsland ermee omgaat
Vraag maar raak! :)
pi_191695198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:17 schreef syroto het volgende:

[..]

We moeten ook niet doen alsof een landgrens een heilige heuvel is waar het virus eerst overheen moet klimmen. We hadden net zo goed een deelstaat van Duitsland kunnen zijn, dan hadden we er allang mee te maken gehad. Ik zou als NL gewoon meegaan in hoe Duitsland ermee omgaat
Gelukkig is Duitsland toen verslagen, anders was het inderdaad al zover geweest.

Maar goed, zoals ik al zei: kwestie van dagen. Hoe dan ook. Met een slap RIVM of met een paranoïde RIVM. Het maakt niet meer uit.
pi_191695222
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gelukkig is Duitsland toen verslagen, anders was het inderdaad al zover geweest.

Maar goed, zoals ik al zei: kwestie van dagen. Hoe dan ook. Met een slap RIVM of met een paranoïde RIVM. Het maakt niet meer uit.
Hoe stel jij voor dat het RIVM hier op reageert dan? Het luchtalarm af laten gaan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 13:22:10 #118
74056 crew  ToT
pi_191695226
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:09 schreef bitterbal het volgende:
nos

Besmette Duitser was ook in ziekenhuis Keulen
De Duitser die in kritieke toestand in het ziekenhuis in Düsseldorf ligt, is de afgelopen weken ook twee keer in het ziekenhuis in Keulen geweest. Hij werd daar behandeld voor iets anders dan de coronabesmetting. De medewerkers van het ziekenhuis zijn onderzocht; een van hen heeft symptomen van de besmetting.
Afgelopen weken. Langer geleden dan dat hij hier in Limbabwe is geweest?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:24:03 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695252
Al die users die willen dat er in Nederland een besmetting is maar het niet krijgen :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:24:29 #120
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hoe stel jij voor dat het RIVM hier op reageert dan? Het luchtalarm af laten gaan?
Plan van aanpak opstellen voor verschillende stadia die we mogelijk kunnen gaan meemaken.
Te denken aan persoonlijke maatregelen, wat te doen als je ziek bent. Hoe zorg je ervoor dat je veilig over straat kan. Voedsel maatregelen, werk, school, functioneren dagelijks leven... etc.
Zodat iedereen weet waar hij/zij aan toen is, niet alleen nu, maar ook over 3 maanden als misschien (niks uitsluiten) half Nederland ziek op bed ligt en uit paniek elke supermarkt leeg is geroofd.
Vraag maar raak! :)
pi_191695255
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Afgelopen weken. Langer geleden dan dat hij hier in Limbabwe is geweest?
Zou voor Limburg moeten zijn denk k?

Feit is dat hij in dat ziekenhuis niet herkend is als coronageval en toch blijkbaar tenminste 1 iemand heeft besmet. Tenminste daar lijkt het op.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:24:53 #122
22565 asco
Los in deze tent
pi_191695261
TT heeft nu een apart kader voor het virus op pagina 101. Eens kijken hoelang dat zo blijft.

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=101
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:25:02 #123
489965 zuz
Hoi, met mij
pi_191695264
LIVE. Ook in Zuid-Frankrijk hotel in quarantaine nadat gast overlijdt, twaalfde dode in Italië

https://www.hln.be/buiten(...)-in-italie~a8bc3f0e/
Kijkt mee.
pi_191695271
12e dode in Italie al gemeld?

Ik hou het niet meer bij nu, zeker niet met 2 verschillende topics.

7 nieuwe in Kuwait, 2 in Singapore, 1 voorlopige in Canada.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191695285
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef xzaz het volgende:
Al die users die willen dat er in Nederland een besmetting is maar het niet krijgen :')
Meer de matige reactie van het RIVM, we denken zelf te weten dat het besmettelijker is dan ze willen communiceren. Ik zit er zelf niet op te wachten, maar denk dat het onvermijdelijk is, ongeacht welke houding. Mijn aanname is dat het RIVM de angst laag wil houden, als je het toch niet kunt voorkomen is dat nog de meest gezonde situatie die je kunt creëren.

Aan de andere kant vind ik de mate van testen en quarantaine te mild, maar het is nog niet fout gegaan, dus valt er nog weinig te wijzen.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_191695291
Canadian researchers have estimated that the true number of Coronavirus cases in Iran is 18,300.

Iranian authorities have reported just 95 #COVIDー19 cases.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.24.20027375v1
pi_191695293
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:02 schreef mazaru het volgende:

[..]

Precies. Testen zonder symptomen is zinloos.
Testen met symptomen doet men ook niet. Zie die apotheek in Emmeloord. GGD heeft geconcludeerd dat meneer geen corona had. Want hij was niet recent in besmet gebied geweest.

Ik vind dat een ronduit stuitende conclusie.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:27:47 #128
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191695298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Salina het volgende:
Ik hou het niet meer bij nu, zeker niet met 2 verschillende topics.

Inderdaad, vreemd dat er een tweede topic reeks is, had deze dan verplaatst :?
pi_191695303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef syroto het volgende:

[..]

Plan van aanpak opstellen voor verschillende stadia die we mogelijk kunnen gaan meemaken.
Dat is er intern bij het RIVM al, maar dat brengen ze nu natuurlijk nog niet naar buiten voordat ze meer informatie hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191695306
NOS

12 MINUTEN GELEDEN
Minister Bruins: 50 mensen getest, uitslag steeds negatief
Minister Bruins voor Medische Zorg zegt dat er tot nu toe zo'n 50 Nederlanders zijn getest op het coronavirus. "Tot nog toe is de uitslag steeds negatief, dus dat wil zeggen dat de mensen geen drager zijn van het coronavirus. Maar vroeger of later kan zich natuurlijk een patiënt aandienen. Daarom bereiden wij ons goed voor."

De minister noemt het nog steeds reëel dat het coronavirus Nederland bereikt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 13:28:17 #131
74056 crew  ToT
pi_191695309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Zou voor Limburg moeten zijn denk k?

Feit is dat hij in dat ziekenhuis niet herkend is als coronageval en toch blijkbaar tenminste 1 iemand heeft besmet. Tenminste daar lijkt het op.
Als hij idd diegene besmet heeft voordat hij hier naar Nederland kwam, zou het toch wel een keertje tijd worden dat het RIVM zich ff achter de oren gaat krabben, maar misschien schuiven ze het af van: "Die persoon kan ook door iemand anders besmet zijn".

Maar goed, als iemand die geen symptomen vertoont ook anderen niet kan besmetten, kun je dus iedereen die helemaal ondergeniest is op een Coronaboot direct een knuffel en zoen geven zonder gevaar te lopen. Quarantaine is dan ook alleen nodig voor degenen die zich daadwerkelijk de longen uit het lijf hoesten, de rest kan gewoon van boord, toch?
pi_191695315
Nja over heel de wereld zijn er besmettingen zoals het er naar uitziet breidt dit zich nog een poosje overal uit. Maar als er straks een geval in Nederland is, krijgt het RIVM de schuld.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:28:52 #133
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:27 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Inderdaad, vreemd dat er een tweede topic reeks is, had deze dan verplaatst :?
Nja deze is 10x zo actief, dus we nemen deze maar gewoon als het "officiële" topic. Ook is er meer getroll in COV dan normale posts.
Vraag maar raak! :)
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:29:14 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:26 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Aan de andere kant vind ik de mate van testen en quarantaine te mild, maar het is nog niet fout gegaan, dus valt er nog weinig te wijzen.
Misschien he, heel misschien weet de RIVM er meer vanaf dan jij?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:30:12 #135
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191695336
Ik ben erg benieuwd wat voor een weerslag het heeft op het aantal boekingen van tickets en vakanties.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:30:16 #136
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695339
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is er intern bij het RIVM al, maar dat brengen ze nu natuurlijk nog niet naar buiten voordat ze meer informatie hebben.
In de VS is dit gister gebeurd tijdens een call conference, heb deze toevallig ook live gevolgd. Houden rekening met het ergste en mogelijkheid op disruption of everyday life. Transparantie/openheid werkt zoveel beter dan wat het RIVM nu allemaal flikt.
Vraag maar raak! :)
pi_191695343
Of Nederlanders hebben een apart gen waardoor we het niet krijgen
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:31:19 #138
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695355
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:30 schreef syroto het volgende:

[..]

In de VS is dit gister gebeurd tijdens een call conference, heb deze toevallig ook live gevolgd. Houden rekening met het ergste en mogelijkheid op disruption of everyday life. Transparantie/openheid werkt zoveel beter dan wat het RIVM nu allemaal flikt.
Is allemaal onnodig in deze situatie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:31:45 #139
489965 zuz
Hoi, met mij
pi_191695363
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:30 schreef bitterbal het volgende:
Of Nederlanders hebben een apart gen waardoor we het niet krijgen
Beschermd door drop en bitterballen w/
Kijkt mee.
pi_191695365
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:31 schreef zuz het volgende:

[..]

Beschermd door drop en bitterballen w/
*)
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:32:39 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:31 schreef zuz het volgende:

[..]

Beschermd door drop en bitterballen w/
Vaccin is 10x daags een bitterbal met mosterd.
pi_191695382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:31 schreef zuz het volgende:

[..]

Beschermd door drop en bitterballen w/
Nou krijg je een supermarkt run. }:|
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:33:05 #143
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695388
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:28 schreef bitterbal het volgende:
NOS

12 MINUTEN GELEDEN
Minister Bruins: 50 mensen getest, uitslag steeds negatief
Minister Bruins voor Medische Zorg zegt dat er tot nu toe zo'n 50 Nederlanders zijn getest op het coronavirus. "Tot nog toe is de uitslag steeds negatief, dus dat wil zeggen dat de mensen geen drager zijn van het coronavirus. Maar vroeger of later kan zich natuurlijk een patiënt aandienen. Daarom bereiden wij ons goed voor."

De minister noemt het nog steeds reëel dat het coronavirus Nederland bereikt.
Er is al vele malen gebleken dat mensen negatief kunnen testen tot zelfs een week na symptoom verschijnselen. Zelfs gevallen waar er pas na 4x testen op dezelfde persoon bij de 4e test een positief resultaat naar voren kwam. Dus ik vertrouw deze metingen voor geen meter, al is de kans dat ze het niet hebben natuurlijk groot, maar goed of het ethisch is om kansberekening een factor te laten spelen hier is een andere zaak.
Vraag maar raak! :)
pi_191695397
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Misschien he, heel misschien weet de RIVM er meer vanaf dan jij?
En ook meer dan de WHO en het CDC? Denk je ja?

Dat hier nog geen bevestigde gevallen zijn is meer geluk dan wijsheid.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 13:34:22 #145
163650 Greys
pi_191695403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:28 schreef koemleit het volgende:
Nja over heel de wereld zijn er besmettingen zoals het er naar uitziet breidt dit zich nog een poosje overal uit. Maar als er straks een geval in Nederland is, krijgt het RIVM de schuld.
Ligt eraan. Als het later één van de contacten blijkt van de man in Duitsland is bij wie ze het contactenonderzoek niet nodig vonden zullen er idd wel wat wenkbrauwen opgetrokken worden. Als het een 'geval' is dat uit het niets opduikt via andere wegen die het RIVM nog niet op het netvlies hadden wegens welke reden dan ook zie ik geen enkele reden om dan vraagtekens bij het RIVM daarvoor te gaan zetten of hen de schuld te geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:34:27 #146
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695405
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

En ook meer dan de WHO en het CDC? Denk je ja?

Dat hier nog geen bevestigde gevallen zijn is meer geluk dan wijsheid.
En uit welke onderzoeken heb jij dat?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:35:01 #147
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191695413
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:30 schreef bitterbal het volgende:
Of Nederlanders hebben een apart gen waardoor we het niet krijgen
Dan zou de halve randstad alsnog ziek zijn..... :X
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:35:07 #148
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695415
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

En ook meer dan de WHO en het CDC? Denk je ja?

Dat hier nog geen bevestigde gevallen zijn is meer geluk dan wijsheid.
Precies dit. RIVM is ondergeschikt aan instanties die al te maken hebben gehad met grootschalige onderzoeken die al 10.000-en patiënten hebben geanalyseerd. Het RIVM moet niet opnieuw het wiel uit proberen te vinden.
Vraag maar raak! :)
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:35:25 #149
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191695417
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:30 schreef bitterbal het volgende:
Of Nederlanders hebben een apart gen waardoor we het niet krijgen
Door onze zuivelconsumptie :P
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191695431
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Is allemaal onnodig in deze situatie.
Jij weet het beter dan het CDC?

Je beticht hier mensen ervan het beter te weten dan het RIVM en impliceert dat dat nogal achterlijk is. Vervolgens stel je dat hetgeen het CDC zegt ronduit onzin is.

Schiet mij maar lek 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191695433
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:35 schreef syroto het volgende:
Precies dit. RIVM is ondergeschikt aan instanties die al te maken hebben gehad met grootschalige onderzoeken die al 10.000-en patiënten hebben geanalyseerd.
Die kennis van die instanties heeft blijkbaar ook niet echt geholpen om het virus in te dammen.
pi_191695441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nou krijg je een supermarkt run. }:|
Snel, aandelen in Mora en Kwekkeboom kopen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:37:13 #153
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695445
Ik durf zelfs te stellen, mocht iemand het hier oplopen en de RIVM heeft de kans om dit de kop in te drukken zodat het niet in de media komt door die persoon in het geheim in quarantaine te zetten, dan gebeurt dat.
Vraag maar raak! :)
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:37:30 #154
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:37 schreef syroto het volgende:
Ik durf zelfs te stellen, mocht iemand het hier oplopen en de RIVM heeft de kans om dit de kop in te drukken zodat het niet in de media komt door die persoon in het geheim in quarantaine te zetten, dan gebeurt dat.
:')__________________________________________________________!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_191695454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:37 schreef syroto het volgende:
Ik durf zelfs te stellen, mocht iemand het hier oplopen en de RIVM heeft de kans om dit de kop in te drukken zodat het niet in de media komt door die persoon in het geheim in quarantaine te zetten, dan gebeurt dat.
Met een zak over zijn hoofd zo de zwarte helikopter in gesleurd!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191695459
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:37 schreef syroto het volgende:
Ik durf zelfs te stellen, mocht iemand het hier oplopen en de RIVM heeft de kans om dit de kop in te drukken zodat het niet in de media komt door die persoon in het geheim in quarantaine te zetten, dan gebeurt dat.
:') :') :') :') :') :')
pi_191695462
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

En uit welke onderzoeken heb jij dat?
Het RIVM heeft letterlijk nog niks gedaan. Ok 50 testjes van mensen met longontsteking. Hoe heeft hun handelen er dan voor gezorgd dat het hier nog niet is vastgesteld???
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191695464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met een zak over zijn hoofd zo de zwarte helikopter in gesleurd!
Boven de noordzee er uit gegooid
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:38:25 #159
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:36 schreef -0- het volgende:

[..]

Die kennis van die instanties heeft blijkbaar ook niet echt geholpen om het virus in te dammen.
Dat is anders dan die kennis niet overnemen en proberen zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Er zijn gewoon gegevens over de besmettelijkheid en het testen die het RIVM maar niet gebruiken, sterker nog iets anders beweren.
Vraag maar raak! :)
pi_191695469
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Het RIVM heeft letterlijk nog niks gedaan. Ok 50 testjes van mensen met longontsteking. Hoe heeft hun handelen er dan voor gezorgd dat het hier nog niet is vastgesteld???
Jij weet precies wat het RIVM gedaan heeft? :')
pi_191695497
Er was gister zo'n arts die twitterde dat er een verdacht geval was ergens in NL, later bleek negatief getest te zijn en vandaag zou er een nieuwe test plaatsvinden. Weet iemand nog wie die arts was?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 13:40:23 ]
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:40:25 #162
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191695503
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Het RIVM heeft letterlijk nog niks gedaan. Ok 50 testjes van mensen met longontsteking. Hoe heeft hun handelen er dan voor gezorgd dat het hier nog niet is vastgesteld???
Jij loopt daar in 't gebouw?
pi_191695509
nos

'Vrouw van besmette Duitse man is zelf ook besmet'
De vrouw van de 47-jarige Duitser die in kritieke toestand in het ziekenhuis in Düsseldorf ligt, is zelf ook besmet. Dat heeft een woordvoerder van het ziekenhuis tegen de Duitse omroep WDR gezegd. De vrouw had al ziekteverschijnselen. Een test heeft uitgewezen dat ze inderdaad besmet is.
pi_191695514
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:38 schreef syroto het volgende:

[..]

Dat is anders dan die kennis niet overnemen en proberen zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Er zijn gewoon gegevens over de besmettelijkheid en het testen die het RIVM maar niet gebruiken, sterker nog iets anders beweren.
Want het RIVM gebruikt helemaal niks van de bekende kennis? Of moeten ze elke interne mailwisseling, protocol, gesprek aan de koffieautomaat met de media delen?
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 13:41:58 #165
8781 crew  Frutsel
pi_191695527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:40 schreef bitterbal het volgende:
nos

'Vrouw van besmette Duitse man is zelf ook besmet'
De vrouw van de 47-jarige Duitser die in kritieke toestand in het ziekenhuis in Düsseldorf ligt, is zelf ook besmet. Dat heeft een woordvoerder van het ziekenhuis tegen de Duitse omroep WDR gezegd. De vrouw had al ziekteverschijnselen. Een test heeft uitgewezen dat ze inderdaad besmet is.
Hebben al die mensen dan longklachten ofzo? Of wat voor 'ziekteverschijnselen' ?
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:42:18 #166
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191695538
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Er was gister zo'n arts die twitterde dat er een verdacht geval was ergens in NL, later bleek negatief getest te zijn en vandaag zou er een nieuwe test plaatsvinden. Weet iemand nog wie die arts was?
MD Jacco nog wat
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:42:20 #167
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695539
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:37 schreef xzaz het volgende:

[..]

:')__________________________________________________________!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jij zou disruption van openbare orde riskeren vanwege 1 geval die net terugkomt uit Italië bijvoorbeeld? Zeker Nederland/Nederlanders zijn heel gevoelig voor zulk nieuws, wij reageren heel snel heel paniekerig
Vraag maar raak! :)
pi_191695554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:42 schreef Revanches het volgende:

[..]

MD Jacco nog wat
Yes. dank.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:43:19 #169
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695558
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Want het RIVM gebruikt helemaal niks van de bekende kennis? Of moeten ze elke interne mailwisseling, protocol, gesprek aan de koffieautomaat met de media delen?
Dat zeg ik net, ik doel puur op hun opvatting over besmettelijkheid, en de snelle conclusies na 1 enkele test op een mogelijk geïnfecteerde.
Vraag maar raak! :)
pi_191695563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:42 schreef syroto het volgende:
wij reageren heel snel heel paniekerig
:')

Alle kritiek op het RIVM komt er voornamelijk op neer dat ze te nuchter zijn geloof ik maar nu reageren we ineens te paniekerig. :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:44:17 #171
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:43 schreef -0- het volgende:

[..]

:')

Alle kritiek op het RIVM komt er voornamelijk op neer dat ze te nuchter zijn geloof ik maar nu reageren we ineens te paniekerig. :')
RIVM != bevolking, je haalt nu echt van alles door elkaar.
Vraag maar raak! :)
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 13:44:54 #172
8781 crew  Frutsel
pi_191695587
Er is trouwens een heel RIVM topic in COR waar je kunt afgeven op het RIVM hoor :P
Kunnen we hier weer over nieuwsfeitjes hebben.
pi_191695594
The plot thickens.

Nos

Besmette Duitser vierde nog carnaval
De directeur van het ziekenhuis in Duitsland zegt dat de Duitse corona-patiënt onlangs nog carnaval heeft gevierd. Het is niet bekend of hij toen al ziek was; ook is onduidelijk of hij in Nederland of Duitsland carnaval vierde.
pi_191695597
Denk dat ze nu heel subtiel kleine stukjes info naar buiten brengen zodat de klap wat zachter is :P
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 13:48:41 #175
8781 crew  Frutsel
pi_191695648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:45 schreef bitterbal het volgende:
The plot thickens.

Nos

Besmette Duitser vierde nog carnaval
De directeur van het ziekenhuis in Duitsland zegt dat de Duitse corona-patiënt onlangs nog carnaval heeft gevierd. Het is niet bekend of hij toen al ziek was; ook is onduidelijk of hij in Nederland of Duitsland carnaval vierde.
Hoezo is dat onduidelijk? Dat kunnen ze gewoon aan zijn vrouw vragen die niet kritiek ligt.

Ik gok erop dat hij in Roermond geweest is, dat ligt op een steenworp afstand van Vlodrop.

En laat ik daar nu net ook carnaval gevierd hebben zaterdag en nu een vervelend hoestje heb.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191695656
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo is dat onduidelijk? Dat kunnen ze gewoon aan zijn vrouw vragen die niet kritiek ligt.

Ik gok erop dat hij in Roermond geweest is, dat ligt op een steenworp afstand van Vlodrop.

En laat ik daar nu net ook carnaval gevierd hebben zaterdag en nu een vervelend hoestje heb.
:') :') :') :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:49:50 #178
24329 KNAK
ff w88,......
pi_191695657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:45 schreef bitterbal het volgende:
Denk dat ze nu heel subtiel kleine stukjes info naar buiten brengen zodat de klap wat zachter is :P
Gezellig Coronaval vieren... jeuuj
Mai pben rai~!
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:50:08 #179
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695660
Ander punt: overal in de wereld duiken gevallen op van mensen die of in Iran of Italië zijn geweest. Hoe groot is het aandeel van Nederland in het reizen naar Italië of Iran? Het kan toch bijna niet anders dat wij hier ook een paar gevallen door gaan krijgen komende dagen?
Vraag maar raak! :)
pi_191695663
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:49 schreef vosss het volgende:
En laat ik daar nu net ook carnaval gevierd hebben zaterdag en nu een vervelend hoestje heb.
Ga in Quarantaine en bel het RIVM.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:50:42 #181
22565 asco
Los in deze tent
pi_191695667
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo is dat onduidelijk? Dat kunnen ze gewoon aan zijn vrouw vragen die niet kritiek ligt.

Ik gok erop dat hij in Roermond geweest is, dat ligt op een steenworp afstand van Vlodrop.

En laat ik daar nu net ook carnaval gevierd hebben zaterdag en nu een vervelend hoestje heb.
Vaarwel.
pi_191695677
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo is dat onduidelijk? Dat kunnen ze gewoon aan zijn vrouw vragen die niet kritiek ligt.

Ik gok erop dat hij in Roermond geweest is, dat ligt op een steenworp afstand van Vlodrop.

En laat ik daar nu net ook carnaval gevierd hebben zaterdag en nu een vervelend hoestje heb.
Lekker in Roermond naar de Outlet :o
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:51:33 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191695681
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo is dat onduidelijk? Dat kunnen ze gewoon aan zijn vrouw vragen die niet kritiek ligt.

Ik gok erop dat hij in Roermond geweest is, dat ligt op een steenworp afstand van Vlodrop.

En laat ik daar nu net ook carnaval gevierd hebben zaterdag en nu een vervelend hoestje heb.
Fijn je gekend te hebben.
pi_191695687
Nos

Mogelijk ook een besmetting in Leverkusen
In Duitsland is mogelijk ook een vrouw uit Leverkusen besmet met corona. Ze lag met verschijnselen van de ziekte in een ziekenhuis, maar is nu volgens de omroep WDR met een speciaal transport naar een andere kliniek in de stad gebracht. Leverkusen ligt tussen Keulen en Düsseldorf.
pi_191695688
vosss
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 13:53:14 #186
163650 Greys
pi_191695708
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo is dat onduidelijk? Dat kunnen ze gewoon aan zijn vrouw vragen die niet kritiek ligt.
Ja dat snap ik ook niet zo goed. :@
Zij weet toch wel minimaal wáár hij carnaval vierde? Hoezo is dat onduidelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191695714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:51 schreef MC-Morgan het volgende:
vosss
:D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191695731
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook niet zo goed. :@
Zij weet toch wel minimaal wáár hij carnaval vierde? Hoezo is dat onduidelijk.
Ja. Mijn vriendin weet ook waar ik uitgehangen heb met carnaval, ookal was ze zelf gewoon de hele carnaval werken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191695737
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Mijn vriendin weet ook waar ik uitgehangen heb met carnaval, ookal was ze zelf gewoon de hele carnaval werken.
Ja want jullie weten natuurlijk exact hoe de situatie daar is bij die 2, waar ze zijn, wat er precies gevraagd is enz.

Jezus man doe eens niet zo panisch.
pi_191695774
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef zuz het volgende:
LIVE. Ook in Zuid-Frankrijk hotel in quarantaine nadat gast overlijdt, twaalfde dode in Italië

https://www.hln.be/buiten(...)-in-italie~a8bc3f0e/
Beaune ligt toch meer in midden frankrijk?

Ik heb daar mijn zomervakantie gepland -O-
pi_191695833
Update Duitsers

Een woordvoerder van de universiteitskliniek in het Duitse Düsseldorf, waar gisteren de met het coronavirus besmette man uit het dorpje Langbroich werd opgenomen, verklaart dat ook de vrouw van de man is besmet. Beiden waren begin februari in Limburg. Volgens het RIVM waren ze echter toen nog niet besmettelijk.

De besmette man verkeert volgens het ziekenhuis nog steeds in levensgevaar, maar is wel stabiel. Zijn vrouw is volgens de tests wel besmet, maar vertoont geen zware symptomen. De vrouw zou werkzaam zijn op een kinderdagverblijf in de regio Heinsberg, meldt de site van omroep WDR.

Ad
pi_191695850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja want jullie weten natuurlijk exact hoe de situatie daar is bij die 2, waar ze zijn, wat er precies gevraagd is enz.

Jezus man doe eens niet zo panisch.
Ik doe niet panisch. Ik zeg alleen dat ze dat gewoon aan die vrouw kunnen vragen. Naar alle waarschijnlijkheid weet zij wel of haar vent in Nederland of Duitsland gevierd heeft hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191695852
quote:
Verplegers in de door het nieuwe coronavirus zwaar geraakte stad Wuhan kunnen het werk niet aan. Ze slaken een noodkreet in een opmerkelijke open brief in het medische vakblad The Lancet. De brief is geschreven door verplegers in Wuhan als wereldwijde oproep aan collega’s te komen helpen in ’s wereld grootste brandhaard van het coronavirus.

Degenen die nu in de ziekenhuizen van de stad werken zijn psychisch en fysiek aan het eind van hun latijn, zo staat in het zeer ongebruikelijke schrijven dat nogal haaks staat op de optimistische regeringspropaganda. Ondanks de inzet van duizenden vrijwilligers kunnen de verplegers het werk niet aan, stelt een verpleger die als versterking uit de provincie Guandong is gekomen.

De omstandigheden in Wuhan blijken veel moeilijker dan hij zich kon voorstellen. Zo is er een ernstig tekort aan ademhalingsapparaten en allerlei beschermende kleding. Vanwege het noodzakelijke en veelvuldige wassen van de handen hebben veel verplegers uitslag. Anderen hebben blaren bij de oren vanwege het constant dragen van maskers.

Soms worden er vier paar rubberen handschoenen over elkaar gedragen en dat is ‘onhandig’. Het wordt moeilijk dan medicijnenverpakkingen te openen of injecties te geven. Omdat het te lang duurt de beschermende pakken aan te trekken worden maaltijden overgeslagen waardoor verplegers fysiek uitgeput raken en soms flauwvallen.

,,Naast fysieke uitputting, lijden we ook aan psychologische uitputting. We zijn professionele ziekenverzorgers maar we zijn ook mensen. Als iedereen voelen we ons hulpeloos en zijn we angstig en bang.'' Recent zijn kennelijk 14.000 verplegers uit heel China vrijwillig naar Wuhan gebracht, maar dat is niet genoeg, aldus de brievenschrijver die hoopt dat ‘de epidemie snel stopt en mensen wereldwijd gezond blijven’.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 14:02:50 #194
8781 crew  Frutsel
pi_191695863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Bron vermelding incl. link erbij graag
pi_191695871
2e besmetting in NRW, Duitsland.

12:08: 1 new case in NRW, Germany. (Source)

https://www1.wdr.de/nachr(...)-nrw-ticker-100.html
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 14:03:54 #196
8781 crew  Frutsel
pi_191695883
quote:
Recent zijn kennelijk 14.000 verplegers uit heel China vrijwillig naar Wuhan gebracht,
Ja ja, vrijwillig... :P
pi_191695916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Bron vermelding incl. link erbij graag
Als het op de gerenommeerde Lancet staat zal het wel kloppen:
https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(20)30065-6/fulltext

De Chinese overheid heeft tot nu toe wel alle externe hulp afgewezen en verklaard dat ze het zelf wel aan kunnen. Wat die mensen aan de vuurlinie zeggen is weinig waard voor hun.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:06:05 #198
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191695917
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bron vermelding incl. link erbij graag
https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(20)30065-6/fulltext

Even zoeken op de website van the Lancet. ;)
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:07:14 #199
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695940
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja ja, vrijwillig... :P
Kan volgens mij wel, sociale cohesie is in oostelijke landen in het algemeen redelijk hoog binnen de bevolking. Zou hier niet zo snel iets achter zoeken ondanks de corrupte regering.
Vraag maar raak! :)
pi_191695943
dacht dat dit topic wegging snapnie
What Would Goku Do
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 14:07:22 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191695944
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:28 schreef bitterbal het volgende:
NOS

12 MINUTEN GELEDEN
Minister Bruins: 50 mensen getest, uitslag steeds negatief
Minister Bruins voor Medische Zorg zegt dat er tot nu toe zo'n 50 Nederlanders zijn getest op het coronavirus. "Tot nog toe is de uitslag steeds negatief, dus dat wil zeggen dat de mensen geen drager zijn van het coronavirus. Maar vroeger of later kan zich natuurlijk een patiënt aandienen. Daarom bereiden wij ons goed voor."

De minister noemt het nog steeds reëel dat het coronavirus Nederland bereikt.
Een Nederlandse minister die 'vroeger of later' zegt -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 14:07:34 #202
163650 Greys
pi_191695946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja want jullie weten natuurlijk exact hoe de situatie daar is bij die 2, waar ze zijn, wat er precies gevraagd is enz.

Jezus man doe eens niet zo panisch.
Wat is daar nou weer 'panisch' aan als je het een beetje opmerkelijk vindt dat zijn echtgenote tot nu toe kennelijk niet zeker weet of kan zeggen in welk land hij carnaval vierde. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 14:08:16 #203
163650 Greys
pi_191695956
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja ja, vrijwillig... :P
Ik vraag het me idd ook af. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191695960
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer 'panisch' aan als je het een beetje opmerkelijk vindt dat zijn echtgenote tot nu toe kennelijk niet zeker weet of kan zeggen in welk land hij carnaval vierde. :D
Nogmaals, niemand weet hoe het met die mensen gaat, wat er precies gevraagd is enzo. Wacht gewoon lekker af ipv speculeren
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:08:30 #205
19840 Libris
Live from Singapore
pi_191695961
Hier in Singapore kabbelt het virus zich rustig voort

. Vandaag 2 nieuwe gevallen, gemeld en 93 in totaal.

Elk gebouw heeft temperatuurscanners of thermometers bij binnenkomst, er wordt overal geregistreerd wie waar geweest is en de overheid is erg goed voorbereid. Privacy van patienten wordt goed respecteerd en mensen die zich niet aan de quarantine regels houden, worden het land uitgeknikkerd ('gastarbeiders' of mensen met een permanente verbijfsvergunning) of flinke boete/gevangenisstraf (Singaporezen). Goed geregeld.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:09:41 #206
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191695974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:08 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nogmaals, niemand weet hoe het met die mensen gaat, wat er precies gevraagd is enzo. Wacht gewoon lekker af ipv speculeren
Als je niet wilt speculeren kan je al 90% van de posts van deze topics opdoeken, speculeren maakt het juist interessant als je combineert met waargenomen feiten, is gewoon prognoses stellen op basis van gerapporteerd nieuws, aka een forum
Vraag maar raak! :)
pi_191695984
De Iraanse regering is echt totaal de weg kwijt.


#Iran response to #coronavirus:
Khamenei: It’s enemy propaganda
IRGC: US conspiracy
Rouhani: Enemy's conspiracy
Senior cleric: Trump plot
Ministers: No need to quarantine
State TV: Nothing to worry about.
Iran's coronavirus death toll highest outside of China

https://twitter.com/metesohtaoglu/status/1232649469512048640?s=20
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 14:11:18 #208
8781 crew  Frutsel
pi_191695995
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(20)30065-6/fulltext

Even zoeken op de website van the Lancet. ;)
Gaat er niet om dat ik niet wil zoeken maar in NWS moet er gewoon een bron bij. Zeker bij deze lappen tekst. En diegene heeft de tekst net gekopieerd dus die kan hij/zij er dan gewoon bij zetten, kleine moeite.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:16:22 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191696061
Parmaham en parmezaanse kaas duurder dus komende tijd zo te zien :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191696082
Met de groeten van de Duitser

14:16
De Duitse krant Bild schrijft dat een Duitse soldaat van de Lufwaffe mogelijk in contact is geweest met de besmette man uit Langbroich, die gisteren met een zware longontsteking werd opgenomen in een ziekenhuis in Düsseldorf.

De militair ligt in een ziekenhuis met verschijnselen die duiden op een besmetting met het virus. Een test moet uitwijzen of de soldaat daadwerkelijk Covid-19 heeft. Tot het resultaat bekend is, mogen medewerkers van de luchtmachteenheid in Keulen hun werkplek niet verlaten. De basis is afgesloten.

AD
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:17:54 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191696083
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:10 schreef polderturk het volgende:
De Iraanse regering is echt totaal de weg kwijt.

#Iran response to #coronavirus:
Khamenei: It’s enemy propaganda
IRGC: US conspiracy
Rouhani: Enemy's conspiracy
Senior cleric: Trump plot
Ministers: No need to quarantine
State TV: Nothing to worry about.
Iran's coronavirus death toll highest outside of China

https://twitter.com/metesohtaoglu/status/1232649469512048640?s=20
Ja, triest als je de volksgezondheid minder belangrijk vindt dan oorlogspropaganda.
Als ze niet meer kunnen ontkennen gaan ze waarschijnlijk Trump de schuld geven van het besmetten van mensen in Iran.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191696108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bron vermelding incl. link erbij graag
ad liveblog
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:21:06 #213
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191696140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:08 schreef Libris het volgende:
Hier in Singapore kabbelt het virus zich rustig voort

[ afbeelding ]. Vandaag 2 nieuwe gevallen, gemeld en 93 in totaal.

Elk gebouw heeft temperatuurscanners of thermometers bij binnenkomst, er wordt overal geregistreerd wie waar geweest is en de overheid is erg goed voorbereid. Privacy van patienten wordt goed respecteerd en mensen die zich niet aan de quarantine regels houden, worden het land uitgeknikkerd ('gastarbeiders' of mensen met een permanente verbijfsvergunning) of flinke boete/gevangenisstraf (Singaporezen). Goed geregeld.
Dat is inderdaad goed geregeld. Fijn dat er ook recoveries worden vermeld.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 14:21:29 #214
8781 crew  Frutsel
pi_191696149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:19 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

ad liveblog
dat is geen link. De link moet erbij gepost worden. Kleine moeite.
Bericht kan anders verwijderd worden.
pi_191696154
Een expert terzake verklaart dat we helemaal niet moeten panikeren! _O-
realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:03:21 Low Ratings Fake News MSDNC (Comcast) & @CNN are doing everything possible to make the Caronavirus look as bad as possible, including panicking markets, if possible. Likewise their incompetent Do Nothing Democrat comrades are all talk, no action. USA in great shape! @CDCgov..... reageer retweet
pi_191696255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

dat is geen link. De link moet erbij gepost worden. Kleine moeite.
Bericht kan anders verwijderd worden.
https://www.ad.nl/dossier(...)tot-paniek~a992a257/
pi_191696293
Dit staat er in de ad live blog over Trump :P

14:25
President Trump gaat vandaag iets roepen over het 'nepnieuws' rond het coronavirus.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-onderzoek~a992a257/
pi_191696364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:17 schreef bitterbal het volgende:
Met de groeten van de Duitser

14:16
De Duitse krant Bild schrijft dat een Duitse soldaat van de Lufwaffe mogelijk in contact is geweest met de besmette man uit Langbroich, die gisteren met een zware longontsteking werd opgenomen in een ziekenhuis in Düsseldorf.

De militair ligt in een ziekenhuis met verschijnselen die duiden op een besmetting met het virus. Een test moet uitwijzen of de soldaat daadwerkelijk Covid-19 heeft. Tot het resultaat bekend is, mogen medewerkers van de luchtmachteenheid in Keulen hun werkplek niet verlaten. De basis is afgesloten.

AD
Het is toch "Luftwaffe" en niet "Lufwaffe"? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696369
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:27 schreef bitterbal het volgende:
President Trump gaat vandaag iets roepen over het 'nepnieuws' rond het coronavirus.
Dat blijft daar toch niet lang zo staan, ook al is het de waarheid :Y
pi_191696407
Zit Trump toevallig in een gebied waar ie "per ongeluk" een hoestje op kan lopen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191696424
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:32 schreef Stoney3K het volgende:
Zit Trump toevallig in een gebied waar ie "per ongeluk" een hoestje op kan lopen?
Hij was kort geleden toch in India?
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:33:22 #222
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191696425
quote:
Low Ratings Fake News MSDNC
Smelly farty poopy-pants MSDNC
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:33:25 #223
19840 Libris
Live from Singapore
pi_191696429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef Revanches het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goed geregeld. Fijn dat er ook recoveries worden vermeld.
Verslaggeving is zeer goed (en ik ben geen van Singaporese media)

Artikel van net
quote:
The Ministry of Health (MOH) has confirmed two more cases of Covid-19 infection in Singapore as at 12pm on Wednesday (Feb 26).

Four more cases (Cases 49, 56, 59 and 73) of Covid-19 infection have been discharged, bringing the total number of patients to have fully recovered to 62.

Of the 31 confirmed cases who are still in hospital, most are stable or improving, MOH said.

Seven are in critical condition in the intensive care unit.

Giving details of the newly infected patients, MOH said that Case 92 is a 47-year-old male Singaporean who has no recent travel history to China.

He was confirmed to have Covid-19 infection on Wednesday morning and is currently warded in an isolation room at Sengkang General Hospital.

Case 93 is a 38-year-old male Singaporean who also has no recent travel history to China.

He was confirmed to have Covid-19 infection on Wednesday morning and is currently warded in an isolation room at Ng Teng Fong General Hospital.

MOH said that contact tracing is underway for these cases to establish any links to previous cases or travel history to China.

LINKS BETWEEN PREVIOUS CASES

Further epidemiological investigations and contact tracing have uncovered links between previously announced and new cases, MOH said. This was made possible with the assistance of the Singapore Police Force.

• Six of the locally transmitted confirmed cases (Cases 31, 33, 38, 83, 90 and 91), as well as Cases 8 and 9, are linked to The Life Church and Missions Singapore (146B Paya Lebar Road).

• These six cases are now linked to another 23 confirmed cases (Cases 48, 49, 51, 53, 54, 57, 58, 60, 61, 62, 63, 66, 67, 68, 70, 71, 73, 74, 78, 80, 81, 84 and 88) who are connected to the Grace Assembly of God.

• Nine of the confirmed cases (Cases 19, 20, 21, 24, 25, 27, 28, 34 and 40) are linked to Yong Thai Hang (24 Cavan Road), a health product shop off Lavender Street.

• Three of the confirmed cases (Cases 30, 36 and 39) are linked to the private business meeting held at the Grand Hyatt Singapore from Jan 20 to 22.

• Five of the confirmed cases (Cases 42, 47, 52, 56 and 69) are linked to the Seletar Aerospace Heights construction site.
Bron: https://www.todayonline.c(...)re-4-more-discharged

En zulke graphics:


Bron: https://kontinentalist.co(...)EEKz1uyz2M4xJjIUnAWM
pi_191696444
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:27 schreef bitterbal het volgende:
Dit staat er in de ad live blog over Trump :P

14:25
President Trump gaat vandaag iets roepen over het 'nepnieuws' rond het coronavirus.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-onderzoek~a992a257/
Lijkt me echter wel accuraat.

Trump zal ongetwijfeld iets roepen over het virus. Woorden. Veel woorden. Want het is een Chinees virus. En de USA kan zo'n virusje makkelijk verslaan. De Amerikaanse virussen zijn veel beter. De beste. De grootste. Je zult niet geloven hoe great de Amerikaanse virussen zijn.
pi_191696451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:33 schreef Libris het volgende:
En zulke graphics:
Dat lijkt wel Boebiedoe's wie neukt wie lijstje :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:35:20 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191696462
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191696465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef zipcon het volgende:
Een expert terzake verklaart dat we helemaal niet moeten panikeren! _O-
realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:03:21 Low Ratings Fake News MSDNC (Comcast) & @:CNN are doing everything possible to make the Caronavirus look as bad as possible, including panicking markets, if possible. Likewise their incompetent Do Nothing Democrat comrades are all talk, no action. USA in great shape! @:CDCgov..... reageer retweet
Toch is dit het meest verstandige wat hij kan doen.

Ondertussen weert hij besmette Amerikanen, zet door het hele land quarantaine units op.
pi_191696484
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Lijkt me echter wel accuraat.

Trump zal ongetwijfeld iets roepen over het virus. Woorden. Veel woorden. Want het is een Chinees virus. En de USA kan zo'n virusje makkelijk verslaan. De Amerikaanse virussen zijn veel beter. De beste. De grootste. Je zult niet geloven hoe great de Amerikaanse virussen zijn.
:D :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 14:36:58 #229
163650 Greys
pi_191696491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:08 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nogmaals, niemand weet hoe het met die mensen gaat, wat er precies gevraagd is enzo. Wacht gewoon lekker af ipv speculeren
Je mag het er toch gewoon over hebben of je dingen hardop afvragen? :) Het is een forum, het is al tig delen lang niet alléén maar harde bewezen feiten. En als je je ergert aan zo'n vraag scroll je gewoon door.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:36:59 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191696492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef zipcon het volgende:
Een expert terzake verklaart dat we helemaal niet moeten panikeren! _O-
realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:03:21 Low Ratings Fake News MSDNC (Comcast) & @:CNN are doing everything possible to make the Caronavirus look as bad as possible, including panicking markets, if possible. Likewise their incompetent Do Nothing Democrat comrades are all talk, no action. USA in great shape! @:CDCgov..... reageer retweet
Heeft hij zijn waardering voor de werkwijze van het RIVM al uitgesproken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:37:14 #231
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191696495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:35 schreef Za het volgende:

[..]

Toch is dit het meest verstandige wat hij kan doen.

Ondertussen weert hij besmette Amerikanen, zet door het hele land quarantaine units op.
Caronavirus _O- _O-
Trump _O_
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 februari 2020 @ 14:37:51 #232
163650 Greys
pi_191696507
Oh Trump, met je Carona.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:38:31 #233
19840 Libris
Live from Singapore
pi_191696516
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat lijkt wel Boebiedoe's wie neukt wie lijstje :') _O-
Haha, komt het wel op neer ja. oO/
pi_191696517
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:37 schreef Greys het volgende:
Oh Trump, met je Carona.
Tuurlijk, want Corona is Mexicaans.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191696523
Ah, het janken op Trump is begonnen. Altijd leuk.

TRUMPGOD _O_
#2020LANDSLIDE
pi_191696528
Ik denk hij een keer Carola bij de ** heeft gegrabt.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
pi_191696532
https://www.telegraaf.nl/(...)corona-is-niet-nodig

PANIEK!!!

GGD overspoeld met telefoontjes: ’Paniek om corona is niet nodig’
pi_191696550
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef zipcon het volgende:
Een expert terzake verklaart dat we helemaal niet moeten panikeren! _O-
realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:03:21 Low Ratings Fake News MSDNC (Comcast) & @:CNN are doing everything possible to make the Caronavirus look as bad as possible, including panicking markets, if possible. Likewise their incompetent Do Nothing Democrat comrades are all talk, no action. USA in great shape! @:CDCgov..... reageer retweet
wanneer politici dit soort onzin uitkramen moet ik altijd denken aan deze dude

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:41:54 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191696572
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:39 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)corona-is-niet-nodig

PANIEK!!!

GGD overspoeld met telefoontjes: ’Paniek om corona is niet nodig’
Tja, bij gebrek aan duidelijkheid vanuit de overheid gaan mensen zelf op zoek naar officiële informatie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191696574
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:39 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)corona-is-niet-nodig

PANIEK!!!

GGD overspoeld met telefoontjes: ’Paniek om corona is niet nodig’
BLIJFT U VOORAL KALM! ER IS GEEN ENKELE REDEN TOT PANIEK!!!11!!one.

Misschien wel meerdere redenen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191696582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef zipcon het volgende:
Een expert terzake verklaart dat we helemaal niet moeten panikeren! _O-
realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-02-2020 om 14:03:21 Low Ratings Fake News MSDNC (Comcast) & @:CNN are doing everything possible to make the Caronavirus look as bad as possible, including panicking markets, if possible. Likewise their incompetent Do Nothing Democrat comrades are all talk, no action. USA in great shape! @:CDCgov..... reageer retweet
Caronavirus :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:43:42 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191696600
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

wanneer politici dit soort onzin uitkramen moet ik altijd denken aan deze dude

[ afbeelding ]
Er was toch ook zo'n dominee die verkondigde dat er geen Corona in de VS was omdat de VS door God beschermd werd? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191696608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was toch ook zo'n dominee die verkondigde dat er geen Corona in de VS was omdat de VS door God beschermd werd? :')
Pff, God hebben wij als Nederlanders niet nodig. Wij zijn immuun door de hoge concentratie stikstof.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191696623
Het is vandaag wel een beetje saai met Corona nieuws. Had na gisteravond een spetterende dag verwacht
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:45:35 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191696632
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Pff, God hebben wij als Nederlanders niet nodig. Wij zijn immuun door de hoge concentratie stikstof.
We zijn sowieso een goddeloze verloren bende, dus als we hem wel nodig hebben is het te laat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191696641
Sommige Nederlanders zeg, man man man man man man.

PANIEK PANIEK
pi_191696659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was toch ook zo'n dominee die verkondigde dat er geen Corona in de VS was omdat de VS door God beschermd werd? :')
Er zijn in Amerika veel wappies die op zo'n manier denken.
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 14:48:07 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191696664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:45 schreef Whipper het volgende:
Het is vandaag wel een beetje saai met Corona nieuws. Had na gisteravond een spetterende dag verwacht
Volgende week blijkt er gewoon niks aan de hand en is het helemaal klaar met de Corona hype. Wegwezen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191696673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:46 schreef Noordzijde het volgende:
Sommige Nederlanders zeg, man man man man man man.

PANIEK PANIEK
Ik heb het al eerder gezegd, maar die so called Hollandse nuchterheid gaat in 1 klap overboord zodra hier in Nederland de eerste gevallen bekend worden.

Dan staat er dezelfde dag nog file bij het tankstation en gaat het gros van de mensen als een debiel hamsteren. Mark my words. Die Hollandse nuchterheid is een farce.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Volgende week blijkt er gewoon niks aan de hand en is het helemaal klaar met de Corona hype. Wegwezen.
Dat zeiden mensen 6 a 7 weken geleden ook :W
pi_191696697
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd, maar die so called Hollandse nuchterheid gaat in 1 klap overboord zodra hier in Nederland de eerste gevallen bekend worden.

Dan staat er dezelfde dag nog file bij het tankstation en gaat het gros van de mensen als een debiel hamsteren. Mark my words. Die Hollandse nuchterheid is een farce.
Mooi, dan zijn de mensen die nog een beetje intelligentie in hun kop hebben als éénoog gelijk koning der blinden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191696698
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:46 schreef Noordzijde het volgende:
Sommige Nederlanders zeg, man man man man man man.

PANIEK PANIEK
Stel je niet aan, man.
Go hard or go home
  User die overal opduikt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 14:51:25 #253
186611 Haags
pi_191696714
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd, maar die so called Hollandse nuchterheid gaat in 1 klap overboord zodra hier in Nederland de eerste gevallen bekend worden.

Dan staat er dezelfde dag nog file bij het tankstation en gaat het gros van de mensen als een debiel hamsteren. Mark my words. Die Hollandse nuchterheid is een farce.
Waarom file bij het tankstation :?
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:51:29 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191696716
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd, maar die so called Hollandse nuchterheid gaat in 1 klap overboord zodra hier in Nederland de eerste gevallen bekend worden.

Dan staat er dezelfde dag nog file bij het tankstation en gaat het gros van de mensen als een debiel hamsteren. Mark my words. Die Hollandse nuchterheid is een farce.
Er was gisteren al een vrouw bij Kruidvat die 30 desinfectie-handgels kocht, die was echt bang denk ik :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_191696723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Waarom file bij het tankstation :?
Om je auto vol te tanken. Je weet immers maar nooit wanneer je dorp/stad op lockdown gaat!!!!!

Hollandse nuchterheid bestaat niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696733
Nog geen gevallen bekend in het VK? Is Engeland door de Brexit automatisch in quarantaine geraakt? :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191696739
Maargoed, we zullen zien. Dat is in elk geval mijn verwachting. Ik heb die nuchterheid niet zo hoog zitten.

Mooi voorbeeld daarvan was hoeveel mensen postuum op Fortuyn stemden. Komop man. Dan ben je ook gewoon achterlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696745
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Om je auto vol te tanken. Je weet immers maar nooit wanneer je dorp/stad op lockdown gaat!!!!
Je bedoelt een veredelde drankautomaat waar niemand meer werkt? Gaan ze robotpompen ook in lockdown zetten dan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 14:53:22 #259
186611 Haags
pi_191696746
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Om je auto vol te tanken. Je weet immers maar nooit wanneer je dorp/stad op lockdown gaat!!!!!

Hollandse nuchterheid bestaat niet.
Ja nee idd, als je in lockdown gaat en je zit thuis vast met je volle tank is echt een ramp!!!
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:53:42 #260
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191696755
Arts van UMCG zegt op rtvnoord.nl dat NL zich minder afwachtend op moet stellen. Kan artikel nu niet plakken, zit mobiel.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191696760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja nee idd, als je in lockdown gaat en je zit thuis vast met je volle tank is echt een ramp!!!
Om die lockdown te ontvluchten met een volle tank slimpie :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja nee idd, als je in lockdown gaat en je zit thuis vast met je volle tank is echt een ramp!!!
Om je aggregaat te kunnen draaien op het balkon, je weet toch!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 14:54:12 #263
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191696770
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:52 schreef Stoney3K het volgende:
Nog geen gevallen bekend in het VK? Is Engeland door de Brexit automatisch in quarantaine geraakt? :P
Al 13 inmiddels hoor: https://www.gov.uk/govern(...)of-novel-coronavirus
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191696779
quote:
Goed, bewijs is geleverd, Brexit werkte niet, doe nu maar weer normaal. :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:56:20 #265
1234 HiZ
Istanbullu
pi_191696802
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, triest als je de volksgezondheid minder belangrijk vindt dan oorlogspropaganda.
Als ze niet meer kunnen ontkennen gaan ze waarschijnlijk Trump de schuld geven van het besmetten van mensen in Iran.
Ach, ze zitten wel in de groep van mensen voor wie corona riskant is.
pi_191696814
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef Revanches het volgende:
Arts van UMCG zegt op rtvnoord.nl dat NL zich minder afwachtend op moet stellen. Kan artikel nu niet plakken, zit mobiel.
quote:
Corona-expert UMCG: 'Het is al in Nederland, we hebben het alleen nog niet gevonden'

Het coronavirus is in Europa bezig met een opmars. Na het bereiken van Europese landen als Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland lijkt het een kwestie van tijd voordat het virus in Nederland bij iemand wordt vastgesteld.

'Ik verwacht dat dat deze week nog gaat gebeuren', zegt Alex Friedrich, RUG-hoogleraar en microbioloog bij het UMCG. Dagelijks heeft hij contact met andere Nederlandse ziekenhuizen en zorgspecialisten in het buitenland over het coronavirus.

'We zijn op het moment gekomen dat we moeten gaan handelen. Ik vermoed dat er al mensen in Nederland zijn met het coronavirus. We hebben het alleen nog niet geconstateerd. Het is een kwestie van tijd voordat we hier een casus hebben.'

Overleg met directie
Friedrich praat donderdag de UMCG-directie bij over de stand van zaken rondom het coronavirus. Het Groningse ziekenhuis heeft draaiboeken klaarliggen voor het geval dat. Het personeel heeft uitgebreide instructies gekregen over hoe te handelen.

Als we hier alles uit de kast trekken, zouden we het virus ook vinden

Bij iedere ontwikkeling in de uitbraak van het coronavirus worden de draaiboeken weer onder de loep genomen. Dat gebeurt inmiddels meerdere keren per dag.

Minder afwachtend
De microbioloog vindt dat Nederland best wat minder afwachtend mag zijn wat betreft het coronavirus.
'In Italië en andere Europese landen zijn ze nu ook geswitcht van beleid. Daar zijn ze sinds het vaststellen van besmettingen mensen actief op gaan opsporen. Ze trekken echt alles uit de kast. Als we dat hier zouden gaan doen, zouden we het virus ook vinden. Als alle landen om je heen infecties hebben, kun je het bijna niet voorkomen.'

Ziekteverschijnselen
Het coronavirus geeft griepachtige klachten. Een groot deel van de patiënten heeft klachten aan de bovenste luchtwegen. Risicogroepen zijn mensen met een verminderde weerstand, bijvoorbeeld ouderen.

Er is nog geen vaccin, maar er wordt door veel farmaceuten aan gewerkt. Zodra die vaccins er zijn, moeten ze nog uitgebreid worden getest. Pas daarna kunnen ze de markt op. Dat zal volgens het RIVM maanden duren.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)en-nog-niet-gevonden


Die dus. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 14:56:46 #267
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191696815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:49 schreef MichaelPallada het volgende:

[..]

Dat zeiden mensen 6 a 7 weken geleden ook :W
Dus?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  User die overal opduikt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 14:57:14 #268
186611 Haags
pi_191696825
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Om die lockdown te ontvluchten met een volle tank slimpie :+
Dat wil ik helemaal niet.
Zonder wrijving geen glans
pi_191696839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus?
Dus de hype is na weken van datzelfde riedeltje roepen nog helemaal niet over. Sterker nog, het wordt al maar erger.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat wil ik helemaal niet.
Ik ook niet. Gewoon lekker thuis zitten paar weken. De deur niet uit hoeven. Heerlijk. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 14:59:23 #271
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191696865
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Dus de hype is na weken van datzelfde riedeltje roepen nog helemaal niet over. Sterker nog, het wordt al maar erger.
Het wordt inderdaad ontzettend gehyped ja, dat heb je goed gezien.

En wat er in de toekomst gebeurt weet niemand. Het kan volgende week klaar zijn. Het kan zijn dat we over twee weken allemaal dood zijn. Het kan elk mogelijk scenario er tussenin zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191696887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad ontzettend gehyped ja, dat heb je goed gezien.

En wat er in de toekomst gebeurt weet niemand. Het kan volgende week klaar zijn. Het kan zijn dat we over twee weken allemaal dood zijn. Het kan elk mogelijk scenario er tussenin zijn.
Zeker. En het kan ook drie weken duren voor we allemaal dood zijn :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191696894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus?
De hype roepers die heilig in de woorden van het RIVM geloven blijken dus er flink naast te zitten.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:01:31 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191696904
Over een nieuwe case in Duitsland:

Coronavirus patient from NRW is a kindergarten teacher
2:35 p.m.
According to the NRW Minister of Health, Karl-Josef Laumann (CDU), the coronavirus patient treated in Düsseldorf works in a kindergarten. The children from the facility and their parents had been instructed to stay at home. The couple, who were being treated at the Düsseldorf University Hospital, had participated in social life for two more weeks, "where the virus was so far that people could catch it," said Laumann.

Ik denk dat als ze al die contacten gaan testen ze nog wel wat cases vinden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 15:02:21 #275
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191696918
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad ontzettend gehyped ja, dat heb je goed gezien.

En wat er in de toekomst gebeurt weet niemand. Het kan volgende week klaar zijn. Het kan zijn dat we over twee weken allemaal dood zijn. Het kan elk mogelijk scenario er tussenin zijn.
#hyped4corona *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:02:41 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191696923
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Waarom file bij het tankstation :?
Kunnen ze ergens naartoe rijden waar ze veilig zijn, Duitsland, Frankrijk, Italië, oh, wacht....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 15:03:10 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191696935
Beetje vervelend dat BNO News die kaart zo laat update, ik wil wel weten waar de cases in Italië zijn en dan met name in het noorden (het echte noorden dus, niet Milaan/Venetië).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  User die overal opduikt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 15:03:36 #278
186611 Haags
pi_191696941
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kunnen ze ergens naartoe rijden waar ze veilig zijn, Duitsland, Frankrijk, Italië, oh, wacht....
Ja precies :')
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:04:37 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191696958
quote:
quote:
Als we hier alles uit de kast trekken, zouden we het virus ook vinden
:')________________________________! Wat een mongolen bestaan er in deze wereld zeg.
pi_191696959
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
"where the virus was so far that people could catch it," said Laumann.
2 weken geleden waren ze nog in Nederland. Maar laten we vooral niet even vragen waar precies.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 15:04:49 #281
8781 crew  Frutsel
pi_191696961
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:03 schreef heywoodu het volgende:
Beetje vervelend dat BNO News die kaart zo laat update, ik wil wel weten waar de cases in Italië zijn en dan met name in het noorden (het echte noorden dus, niet Milaan/Venetië).
Deze was niet up to date meer dus?
NWS / Het grote COVID-19 topic #77 RIVM heeft gelijk
pi_191697000
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

:')________________________________! Wat een mongolen bestaan er in deze wereld zeg.
Aha, dus niet alleen noem jij de experts van het CDC in Amerika een stel incompetente debielen, kennelijk is ook Alex Friedrich-RUG-hoogleraar en microbioloog bij het UMCG een domme achterlijke zak hooi en mongool.

Gelukkig kunnen we volgens jou volkomen vertrouwen op het RIVM, want daar zitten de echte specialisten die weten waar ze het over hebben. Dit in tegenstelling tot iedereen bij het CDC en Alex Friedriech, hoogleraar en microbioloog bij het UMCG.

Goed om te weten. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191697001
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:52 schreef vosss het volgende:
Maargoed, we zullen zien. Dat is in elk geval mijn verwachting. Ik heb die nuchterheid niet zo hoog zitten.

Mooi voorbeeld daarvan was hoeveel mensen postuum op Fortuyn stemden. Komop man.
Dat was voor mij ook een eyeopener toen als het gaat om 'Hollandse nuchterheid'.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 15:08:14 #284
8781 crew  Frutsel
pi_191697016
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:45 schreef bitterbal het volgende:
The plot thickens.

Nos

Besmette Duitser vierde nog carnaval
De directeur van het ziekenhuis in Duitsland zegt dat de Duitse corona-patiënt onlangs nog carnaval heeft gevierd. Het is niet bekend of hij toen al ziek was; ook is onduidelijk of hij in Nederland of Duitsland carnaval vierde.
Inmiddels bekend, hij vierde carnaval in Gangelt. Ligt tegen de Nederlandse grens aan boven Schinveld.
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 15:08:20 #285
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191697019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:03 schreef heywoodu het volgende:
Beetje vervelend dat BNO News die kaart zo laat update, ik wil wel weten waar de cases in Italië zijn en dan met name in het noorden (het echte noorden dus, niet Milaan/Venetië).
BNO zit geloof ik in de VS, zitten in een andere tijdszone.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 15:09:14 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191697039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Deze was niet up to date meer dus?
NWS / Het grote COVID-19 topic #77 RIVM heeft gelijk
Ah, jawel, bedankt! Zo leer je ook nog eens wat over de topografie van Italië, ik had geen idee dat je regio's hebt met daarin dan weer provincies en dat Sondrio een provincie in Lombardije is :@

Het gaat me om Sondrio en dan met name Livigno en Valdidentro, want daar zitten bekenden (die morgen naar Duitsland gaan...naar een WK, gezellig, en dan terug naar Brazilië).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 15:09:27 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191697045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inmiddels bekend, hij vierde carnaval in Gangelt. Ligt tegen de Nederlandse grens aan boven Schinveld.
Pfff .... :N
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 15:09:29 #288
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191697046
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

BNO zit geloof ik in de VS, zitten in een andere tijdszone.
Maar de updates komen wel de hele dag door :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191697051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kunnen ze ergens naartoe rijden waar ze veilig zijn, Duitsland, Frankrijk, Italië, oh, wacht....
Is er leven op Pluto? Kun je dansen op de maan? Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:09:38 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191697052
edit: kap eens

[ Bericht 48% gewijzigd door Frutsel op 26-02-2020 15:10:25 ]
pi_191697110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inmiddels bekend, hij vierde carnaval in Gangelt. Ligt tegen de Nederlandse grens aan boven Schinveld.
Het belangrijkste staat er niet bij. Als wie ging hij verkleed?
Check it out
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 15:12:20 #292
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191697111
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar de updates komen wel de hele dag door :P
Misschien is er eentje op de redactie die de nieuwe meldingen snel doorzet en een andere die de kaart update :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191697135
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inmiddels bekend, hij vierde carnaval in Gangelt. Ligt tegen de Nederlandse grens aan boven Schinveld.
Dat is minder dan 5km van Schinveld naar Gangelt. Dus daar zullen ook wel wat Schintalers geweest zijn of hoe die mensen ook mogen heten :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191697144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:12 schreef LTVDK het volgende:
Misschien is er eentje op de redactie die de nieuwe meldingen snel doorzet en een andere die de kaart update :P.
Het team is gewoon klein. Normaal is de feed niet zo druk bezocht, nu kijkt heel de wereld mee...
BNODesk twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 13:00:55 No need to worry - We're just a small team and have managed to provide updates nearly 24/7 since Jan. 21. The last few days have been especially busy. We try to keep interruptions as short as possible. The tracker will be updated shortly and live coverage will continue all day. https://t.co/WAxMCFXVjo reageer retweet
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:14:46 #295
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191697146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef Revanches het volgende:
Arts van UMCG zegt op rtvnoord.nl dat NL zich minder afwachtend op moet stellen. Kan artikel nu niet plakken, zit mobiel.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)en-nog-niet-gevonden
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:14:52 #296
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191697148
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:12 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Het belangrijkste staat er niet bij. Als wie ging hij verkleed?
Als Chinees.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_191697153
quote:
18s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Als @:vosss
Wat is in godsnaam jouw probleem?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:16:13 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191697167
Gesloten
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 15:16:15 #299
74056 crew  ToT
pi_191697168
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

14.000 verplegers zijn niet genoeg.
Wat waren de officiële cijfers ook al weer in die streek? :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:16:29 #300
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191697171
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')