It giet oan ik heb me al ingeschreven op de batavia 2 om richting indonesia te varen als het zover isquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nederlanders hebben het virus gemaakt, en ons immuun gemaakt. Dit is eigenlijk een geheim plan om de wereld over te nemen. De nieuwe gouden eeuw komt eraan, en hij is van ons.
Niks van aan trekken. Ik verwacht het eerste geval in Nederland nog steeds vandaag.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Joh, hypothetische situaties bespreken mag niet van de goegemeente hier.
Dat je er zelfs nog quotes bij plaatst doet er niet toe, iedereen wil graag even FOEI! zeggen.
Laat gaan joh.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Joh, hypothetische situaties bespreken mag niet van de goegemeente hier.
Dat je er zelfs nog quotes bij plaatst doet er niet toe, iedereen wil graag even FOEI! zeggen.
Crisis? Dit is natuurlijk de opmaat naar WO3.quote:
Heel veel mensen hier zoeken gewoon alvast een schuldige als het virus hier uitbreekt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
Iedereen die nu ligt te stuiteren om die reactie van Scrummie2.1...…. zou die shitstorm dan niet gewoon volkomen terecht zijn? Ik denk dat het gros het hier er wel over eens is dat het RIVM een beetje aan faalhazerij aan het doen is momenteel.
De eerste meldingen over dat het een door China gefabriceerd virus zou zijn zijn er al.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Crisis? Dit is natuurlijk de opmaat naar WO3.
Dat die shitstorm dan terecht zou zijn maakt het hopen op een besmetting niets minder ziek.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
Iedereen die nu ligt te stuiteren om die reactie van Scrummie2.1...…. zou die shitstorm dan niet gewoon volkomen terecht zijn? Ik denk dat het gros het hier er wel over eens is dat het RIVM een beetje aan faalhazerij aan het doen is momenteel.
Die zieken komen er toch wel. De geest is al weken uit de fles en niet meer te stoppen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat die shitstorm dan terecht zou zijn maakt het hopen op een besmetting niets minder ziek.
twitter:tancredipalmeri twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:48:11The #coronavirus cases in Italy:Day 1: 14 cases, 1 deadDay 2: 76 c., 2 deadDay 3: 153 c., 3 deadDay 4: 231 c., 7 deadDay 5: 374 c., 12 deadNote:ALL victims had PREVIOUS CRITICAL disease.Last 5 victims age range: 70 to 91 years old.All victims: from 62 to 91 years old reageer retweet
Ik denk zelfs dat er in Nederland al meer dan 1 besmette persoon rond loopt, maar dat die gewoon niet opvalt tussen de griepjes, verkoudheid en carnavalsbrakheid.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:44 schreef vosss het volgende:
Ik acht de kans behoorlijk groot dat ie hier iemand besmet heeft. Als je op zondag nog kiplekker bent dan lig je niet op woensdag in het ziekenhuis. Die is dus al niet meer kiplekker geweest op zondag. En dus gewoon lekker aan het verspreiden geweest.
Soms is er ook gewoon niets aan te doen of te verkomen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens min of meer verwijtend van een andere ouder gehoord dat mijn kind vaak ziek was, terwijl ik hem vooral thuis hou als het een beetje richting besmettelijk zou kunnen gaan om te voorkomen dat hij de halve klas besmet, voor mij is een ziek kind geen probleem, voor 90% van de ouders wel.
Al even afgezien van het feit dat het helemaal niet zo vaak is en hij het prima doet op school en dus best een dagje kan missen.
Die opmerking kwam ook nog eens in groep 1 of 2, dus niet leerplichtig.
Als je woorden minder waarde hebben dan de stilte, past het om te zwijgenquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel.
Jongens, een mening! Help! Veroordeel het snel!
Dat denk ik ook. Ik heb zelf ook last van mn keel en hoesten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat er in Nederland al meer dan 1 besmette persoon rond loopt, maar dat die gewoon niet opvalt tussen de griepjes, verkoudheid en carnavalsbrakheid.
Dat nummer heeft Weird Al Yankovic al omgebouwd naar "Nine Coronas".quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Met een beetje creativiteit kan er van het liedje My Sharona van The Knack wel een My Corona anthem worden gemaakt.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Met een beetje creativiteit kan er van het liedje My Sharona van The Knack wel een My Corona anthem worden gemaakt.
Move along, nothing to see here!quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:50 schreef polderturk het volgende:
Iranian President Rouhani says there will be no quarantine imposed on any city or place in the country, and the people should not care about the rumors.
Iranians seem to have totally lost their mind on #COVIDー19
https://twitter.com/ragipsoylu/status/1232586823832088583?s=20
twitter:247BZ twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:52:25Update: Er zijn 23 nederlanders in het H10 Costa Adeje Palace-hotel op Tenerife. We hebben op dit moment geen aanwijzingen dat zij zijn besmet met het #coronavirus. reageer retweet
Pas nou op.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat de ietwat halstarrige houding van het RIVM aanscherpt als blijkt dat ze een foutje hebben gemaakt met de Duitser.
Uiteraard.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:
twitter:247BZ twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:52:25Update: Er zijn 23 nederlanders in het H10 Costa Adeje Palace-hotel op Tenerife. We hebben op dit moment geen aanwijzingen dat zij zijn besmet met het #coronavirus. reageer retweet
klop dit eens heel gauw op hout afquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Uiteraard.
Nederlanders zijn gelukkig immuun
Gevaarlijke post dit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat de ietwat halstarrige houding van het RIVM aanscherpt als blijkt dat ze een foutje hebben gemaakt met de Duitser.
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 26-02-2020 om 12:45:14Het coronavirus rukt op in Europa. Heb jij vragen over het virus? Wij gaan er zoveel mogelijk proberen te beantwoorden in een speciale Q&A: https://t.co/JvhSHMusPA reageer retweet
En het bespaart je een heleboel gezeik. Slim gedaan.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja ik dacht ik formuleer het wat anders.
Ik volg slechts het RIVMquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:54 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
klop dit eens heel gauw op hout af
Bedankt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:58 schreef Noek het volgende:
Oh come on, zeggen dat het natuurlijk is en dat het lekker opruimt is dikke prima maar wat Scrummie zegt kan echt niet?
Normaal doen.
Ik denk dat de artsen van het RIVM beter in staat zijn om de situatie te beoordelen dan wij allemaal bij elkaar.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:45 schreef vosss het volgende:
En wie zouden ze dan moeten testen? We weten al die tests niets zinnigs zeggen zolang je nog geen symptomen vertoont.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Al 2 weken ziek in het ziekenhuis liggen voor vandaag. Dat is dus al sinds 12 februari. Op 8 en 9 februari was hij in Vlodrop.
Volgens het RIVM:
[..]
Dus 3 dagen nadat hij in Nederland was is hij zo ziek geworden dat hij direct opgenomen moest worden. Maar geen noodzaak om hier te testen hoor.
je mag toch wel kritisch volgen wat de RIVM doet, gewoon aannemen dat ze het goed doen is ook wat te makkelijkquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de artsen van het RIVM beter in staat zijn om de situatie te beoordelen dan wij allemaal bij elkaar.
Maar jij denkt het beter te weten?
quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Uiteraard.
Nederlanders zijn gelukkig immuun
Niemand is boos op me inderdaadquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:58 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
En het bespaart je een heleboel gezeik. Slim gedaan.
Precies. Testen zonder symptomen is zinloos.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En wie zouden ze dan moeten testen? We weten al die tests niets zinnigs zeggen zolang je nog geen symptomen vertoont.
Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
je mag toch wel kritisch volgen wat de RIVM doet, gewoon aannemen dat ze het goed doen is ook wat te makkelijk
Mogen we dan allemaal ook een vrij stukje land straks kiezen?quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nederlanders hebben het virus gemaakt, en ons immuun gemaakt. Dit is eigenlijk een geheim plan om de wereld over te nemen. De nieuwe gouden eeuw komt eraan, en hij is van ons.
Mwah niet alles toch. Ik vond het zelf alles behalve handig van ze om stellig 'niet besmettelijk' te roepen als op hun site iets anders staat (dat de kans er is, echter klein). Maar aan de andere kant zou ik niet graag medewerker van RIVM zijn in deze tijd. Nogal dubbel allemaal.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.
Tja als ze blijven doen alsof er helemaal niets aan het handje is en je alleen moet oppassen voor mensen die halfdood rochelend op straat liggen, dan kun je dat clubje ook niet echt serieus meer nemen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Kritisch zijn is prima, maar hier wordt alles wat het RIVM doet bij voorbaat afgebrand en worden ze geacht allerlei maatregelen te nemen die niet bewezen effectief zijn.
Ik vind het wat kort door de bocht door te stellen dat de man onmogelijk hier schade aangericht kan hebben omdat hij hier nog niet ziek zou zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk dus met andere woorden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:39 schreef vosss het volgende:
Wat kunnen we zeggen over besmettelijkheid tijdens de incubatietijd?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus tijdens de incubatietijd, dus voordat er klachten ontstaan, een zeer beperkte rol te spelen. Wel is bekend dat hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij verspreidt.
Ja, maar in Thailand en SIngapore is het ook warm.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
ook van dat gepraat over evenementen cancellen is meer paniekzaaien
songfestival had ook risico's in 2003, 2007 met andere virussen en toen ging dat gewoon door bv
OS Tokyo is nog ver weg, en ook met warmere dagen, dus we moeten gewoon hopen op de lente, meer warmte (ook mensen die vakanties hebben geboekt in getroffen landen moeten op het beste hopen)
Oneens hoor, dergelijke evenementen als een OS die (zeer) dicht bij de oorsprong liggen en waar nu al behoorlijke problemen zijn, kun je simpelweg niet door laten gaan als blijkt dat het een groot risico voor de gezondheid van alle deelnemers, toeschouwers etc. kan zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
ook van dat gepraat over evenementen cancellen is meer paniekzaaien
songfestival had ook risico's in 2003, 2007 met andere virussen en toen ging dat gewoon door bv
OS Tokyo is nog ver weg, en ook met warmere dagen, dus we moeten gewoon hopen op de lente, meer warmte (ook mensen die vakanties hebben geboekt in getroffen landen moeten op het beste hopen)
Ik denk niet dat wij als leken genoeg verstand hebben van infectieziekten om vraagtekens bij de werkwijze van het RIVM te zetten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
je mag toch wel kritisch volgen wat de RIVM doet, gewoon aannemen dat ze het goed doen is ook wat te makkelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |