40°C is prima te overleven. Heb het in de afgelopen 5 jaar geloof ik 2x zo hoog gehad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
40 gemeten graden!?? Dan ben je bijna dood, volgens mij.
Ik een keer dat ik me kan herinneren in een serie van 8 dagen boven de 38.5 waarvan 6 in de 39. Meteen ook mn laatste echte griepquote:Op woensdag 4 maart 2020 23:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
40°C is prima te overleven. Heb het in de afgelopen 5 jaar geloof ik 2x zo hoog gehad.
Hoe gaat het nu met je?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef Bozoe het volgende:
Sinds gisteren hier het continue ijskoud en pijnlijke longen, hoesten. In "risicogebied" geweest.
De huisarts net gebeld maar 9 bellers voor mij. Gaat echt top zo
Tuurlijk niet! Mijn nichtje had 2 weken geleden nog 40,5. En ik heb een paar jaar geleden ook de 40,5 aangetikt!quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
40 gemeten graden!?? Dan ben je bijna dood, volgens mij.
Incubatietijd was toch 2 weken ofzo? Dit is na 4 dagen...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:29 schreef Puntenjager het volgende:
Afgelopen maandag in een supermarkt met twee Sjineze touristen en een redelijk aantal Italianen rondgelopen. Vooral bij de kassa's was het hutje mutje.
Supermarkt in Zürich, Zwitserland by the way. De Lidl in hartje centrum.
Donderdag ofzo voelde ik heel lichtjes mijn longen.
Gisteren voelde ik mijn longen duidelijker. En nee, normaal gesproken voel ik mijn longen absoluut niet.
Vanochtend in bed deden mijn longen zelfs een tikkeltje pijn. Ook heb ik beetje slijmopbouw in mijn keel/slokdarm.
Tot zover niks aan het handje. Echter bij een normale verkoudheid of griep heb ik nooit last van mijn longen.
Stay tuned. Als ik aan de zuurstof moet geef ik wel even een update
Maximaal 14 dagen. Gemiddeld 5 dagen oidquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Incubatietijd was toch 2 weken ofzo? Dit is na 4 dagen...
En, wanneer weten we het?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:37 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik heb een test bij mezelf afgenomen.
Jbz arts assistent toevallig?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:37 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik heb een test bij mezelf afgenomen.
Hoe kom je daar op?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jbz arts assistent toevallig?
Dacht dat JBZ stond voor je bent zelf als in "je bent zelf arts assistent?". Werk niet in Den Boschquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Door dit bericht https://www.bd.nl/den-bos(...)ook-besmet~a466fc39/
Haha zo las ik het ook (Jij Bent Zelf).quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht dat JBZ stond voor je bent zelf als in "je bent zelf arts assistent?". Werk niet in Den Bosch
Je kunt minstens ff je huisarts informeren en melden dat je je zorgen maakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef -marz- het volgende:
Ik heb ook last van longtyfus met benauwd en koorts. Maak me wel een klein beetje zorgen. Maar als je de dokter belt kunnen ze toch niets voor je doenik zit al thuis. En ik was niet op vakantie geweest.
Wat denk je van nagaan of jequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef -marz- het volgende:
Ik heb ook last van longtyfus met benauwd en koorts. Maak me wel een klein beetje zorgen. Maar als je de dokter belt kunnen ze toch niets voor je doenik zit al thuis. En ik was niet op vakantie geweest.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht dat JBZ stond voor je bent zelf als in "je bent zelf arts assistent?". Werk niet in Den Bosch
Maar je bent wel arts-assistent?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
anitbiotica?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef -marz- het volgende:
dat is toch niet gezegd, maar als je dit hebt zonder het COVID-19 pandemie ga je toch ook al naar je huisartsquote:
Mensen zonder symptonen zijn al 3 a 4 weken andere mensen aan het besmetten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:04 schreef -marz- het volgende:
Lastig zeg. Ik had woensdag een halve dag contact met iemand die vorige week in noord Italië is geweest. Maar die had nergens last van. En ik was toen zelf al wel licht verkouden. De dag erna kreeg ik dan de hoesteritis erbij en koorts, maar dat kan niet van die persoon zijn want die was niet ziek.
Maar of mensen alleen besmettelijk zijn als ze zelf symptomen hebben is toch nog dubieus schijnbaar. Dus nou had ik dan toch maar ff gebeld met de huisarts, voordat ik weer allemaal andere mensen ga lopen te besmetten.
Maar de assistente had volgens mij uberhaupt niet van corona virus gehoorddus ik ben nog niets wijzer geworden. Heb geen koorts meer dus zelf ga ik waarschijnlijk niet dood hiervan, dat is wel fijn. /afkloppen
Waarom zou je niet thuis blijven?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:51 schreef June. het volgende:
Oke, ik had al een loopneus maar in de tussentijd dus direct contact gehad met een bewezen besmet iemand.
Ik moet thuisblijven als ik symptomen krijg. Maarja, ik was dus al verkouden. Even aankijken dan maar.
Houd ons niet langer in spanning!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:45 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Afhankelijk van het lab in mijn ziekenhuis, waarschijnlijk morgen. Vrij dagje nu.
Status update: ik leef nogquote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:39 schreef flipsen het volgende:
Schoonmoeder was hier 3 weken terug voor een weekje, knap ziek met flink hoesten, Toen ze weg ging kreeg vrouwlief hoestbuien en heeft nog steeds wat verhoging. Intussen loop ik ook al een week met verkoudheids-/griepklachten. Maar om nou hiervoor naar een dokter te gaan en dan als "possible" gebrandmerkt te worden, neuh...
Daarnaast woon ik in Zuid Amerika en daar is het nog niet
ik heb precies hetzelfde nu en mijn vrouw ook, dat is op zeker geen corona....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 03:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Status update: ik leef nogMaar nog steeds enigszins verkouden. Veel keelschrapen, 1 a 2x per dag een hoestbui, zo´n fijne die maar lastig te stoppen is. Maar geen koorts en voel me verder prima
Missen we al iemand?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 04:45 schreef IxCalypso het volgende:
Nou dan melden de posters van nu zich hier niet meer.
KreeTactiekenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 06:16 schreef kree het volgende:
Ik ga nu heel vaak met het ov, maarja je hoort iedereen proesten en kuchen om je heen.
Nu maak ik me sowieso niet onwijs zorgen. Maargoed ff paar keer kuchen zorgt wel dat je ff kunt zitten zonder opgepropt in de spits. Hahaha
En?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:44 schreef June. het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook nu in afwachting van de test..
Het is nog niet zeker dat je na genezing het niet opnieuw kunt krijgen...quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef -marz- het volgende:
[..]
En?
Ik ben weer beter, weet niet wat ik had maar er komt nu dikke gore troep uit mijn longen, oddly satisfying.
Vandaar dat ik zo ziek en benauwd was.
Nu maar hopen dat ik de nieuwe corona had, zodat ik het niet meer kan krijgen ?
Ga weg.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 04:41 schreef IxCalypso het volgende:
Wat een zielig topic weer, echt des FOKs
Update mbt mijn hypochondrie longontstekingquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:29 schreef Puntenjager het volgende:
Afgelopen maandag in een supermarkt met twee Sjineze touristen en een redelijk aantal Italianen rondgelopen. Vooral bij de kassa's was het hutje mutje.
Supermarkt in Zürich, Zwitserland by the way. De Lidl in hartje centrum.
Donderdag ofzo voelde ik heel lichtjes mijn longen.
Gisteren voelde ik mijn longen duidelijker. En nee, normaal gesproken voel ik mijn longen absoluut niet.
Vanochtend in bed deden mijn longen zelfs een tikkeltje pijn. Ook heb ik beetje slijmopbouw in mijn keel/slokdarm.
Tot zover niks aan het handje. Echter bij een normale verkoudheid of griep heb ik nooit last van mijn longen.
Stay tuned. Als ik aan de zuurstof moet geef ik wel even een update
Heeft de dokter naar je longen geluisterd?quote:Op maandag 9 maart 2020 21:56 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Update mbt mijn hypochondrie longontsteking
Het is nu precies twee weken geleden en sinds gisteren beginnen mijn longen nu wel enigszins pijn te doen. Als het zo blijft, hoor je mijn niet klagen, maar voor mijn gemoedsrust zou ik het wel fijn vinden als het niet erger is morgen.
Overigens heb ik nog steeds geen koorts en hoef ik ook niet te hoesten. Wel wat slijmopbouw laag in mijn luchtwegsysteem. Vind het een beetje vreemd, maar de ziekte kans zich op verschillende manieren manifesteren als ik het goed begrijp.
Ga en banlieu in en hoest iedereen de moeder.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:42 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Ik zit in Parijs maar begin nu een beetje grieperig te worden. Wat zal ik doen
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/quote:Op maandag 9 maart 2020 22:49 schreef woxxel het volgende:
Ik zou wel een bericht willen lezen van iemand die besmet was en weer genezen is.
Het bericht onder jouw post is een mooi positief bericht, maar wat ik zo vreemd vind is dat je nergens wat terug ziet in de statistieken over het aantal genezen patiënten. Vrouw uit loon op zand was inmiddels ook weer genezen verklaard, toch staat de teller nog steeds op nul. Waarom doen ze daar niks mee ?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:49 schreef woxxel het volgende:
Ik zou wel een bericht willen lezen van iemand die besmet was en weer genezen is.
De Gelderlander had een interview met een vrouw uit Nijmegen. Na wintersport in Italie paar dagen een hoestje, en positief getest. Zij voelt er niet meer van dan een (lichte) verkoudheid, zegt ze zelf. Zou als er geen heisa was geweest er gewoon mee zijn gaan werken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:24 schreef b_engeltje het volgende:
Mm.. storend topic..
Het starten van dit topic snap ik wel
Denk dat veel mensen benieuwd zijn, hoe een corona patient zixh echt voelt. Van de mensen met beginnende klachten, tot de mensen die er echt goed ziek van zijn
Wat me wel stoort is dat als mensen hun klachten hier opschrijven, en meeste zijn dan echt een soort ongerust
Dat er dan weer andere zijn die beoordelen, of veroordelen, en zelf "dokter" aan het spelen zijn door te zeggen je hebt het niet ,je bent gewoon verkouden
Aan diegene kan ik alleen maar zeggen shut up...
Tuurlijk willen we geen massa paniek, maar laat het dokteren en het beoordelen of iemand ziek is aan de ECHTE artsen en experts over!!!
Er was toch ook een kind van 5 dat alweer zo goed als genezen was?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:35 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Het bericht onder jouw post is een mooi positief bericht, maar wat ik zo vreemd vind is dat je nergens wat terug ziet in de statistieken over het aantal genezen patiënten. Vrouw uit loon op zand was inmiddels ook weer genezen verklaard, toch staat de teller nog steeds op nul. Waarom doen ze daar niks mee ?
Leveren kranten en sites te weinig clicks op.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:59 schreef woxxel het volgende:
Ze willen geen paniek. De verhalen van de mensen die weer opgeknapt zijn hebben we nodig!
Hem uitlachen en hem verplicht een punt hoedje laten dragen met heel groot CORONA daarop.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 04:44 schreef IxCalypso het volgende:
Wat doen jullie als echt iemand zich meldt, iemand die het echt heeft? Die er slecht aan toe is?
Nou denk ik niet dat die zich hier gaan melden, maar wat als.
Sterkte spekkie. Werken aan de kudde-immuniteit!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:10 schreef speknek het volgende:
Heb anderhalve dag koorts en spierpijn..
Doet hij ook bloeddruk?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:10 schreef speknek het volgende:
Heb anderhalve dag koorts en spierpijn (vreemd genoeg nauwelijks hoesten), maar zolang het niet erger wordt zal het niet getest worden. Schijnen ook nog steeds griepvirussen rond te waren.
Kan iedereen die ongerust is wel een oximeter aanraden. Coole gadget en je ziet gelijk of je echt kortademig bent of loopt te hypochonderen. Je bloedzuurstofsaturatie moet 95% over hoger zijn, daaronder heb je wat meer reden de dokter te bellen.
[ afbeelding ]
https://www.lidl-shop.nl/(...)zEAQYAiABEgKFS_D_BwE
(Hier is ie het goedkoopst, maar bij bijvoorbeeld bol.com heb je hem sneller)
Bij mij ziet het er overigens verder prima uit.
Dat zijn de verhalen die men wil weten..quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Gelderlander had een interview met een vrouw uit Nijmegen. Na wintersport in Italie paar dagen een hoestje, en positief getest. Zij voelt er niet meer van dan een (lichte) verkoudheid, zegt ze zelf. Zou als er geen heisa was geweest er gewoon mee zijn gaan werken.
Sowieso zijn die er.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:28 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Er kunnen denk ik veel meer geinfecteerde zijn dan de geteste cijfers aangeven
Link?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Gelderlander had een interview met een vrouw uit Nijmegen. Na wintersport in Italie paar dagen een hoestje, en positief getest. Zij voelt er niet meer van dan een (lichte) verkoudheid, zegt ze zelf. Zou als er geen heisa was geweest er gewoon mee zijn gaan werken.
Volgens mij is meer dan 50 procent van Brabant al besmet als ik al die kuchjes zo hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:
Familielid zit in thuisquarantaine in Brabant, na veelvuldig contact met een bevestigd patiënt.
En uiteraard was het niet nodig om een test te doen
Nee, dat is niet hoe ze hebben getest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:25 schreef BadderAapje het volgende:
Ze hebben toch een random test gedaan en daaruit blijkt dat 9% geïnfecteerd is met het virus zonder echte klachten?
Als je dit doorrekend over alleen al de inwoners van brabant zouden er ongeveer 200.000 geinfecteerde rondlopen. Dan niet te spreken over heel Nederland...
Als je dit afzet tegen de cijfers die nu bekend zijn..
Het was een selecte, niet-representatieve steekproef. Aan de resultaten kan je dus geen conclusies verbinden die wat zeggen over de volledige populatie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:25 schreef BadderAapje het volgende:
Ze hebben toch een random test gedaan en daaruit blijkt dat 9% geïnfecteerd is met het virus zonder echte klachten?
Als je dit doorrekend over alleen al de inwoners van brabant zouden er ongeveer 200.000 geinfecteerde rondlopen. Dan niet te spreken over heel Nederland...
Als je dit afzet tegen de cijfers die nu bekend zijn..
Waarom zou jequote:Op woensdag 11 maart 2020 08:25 schreef JochemSjakie het volgende:
Familielid zit in thuisquarantaine in Brabant, na veelvuldig contact met een bevestigd patiënt.
En uiteraard was het niet nodig om een test te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |