abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191650835
Cindy (24) uit Tilburg met Chinese roots zwaar mishandeld: vroeg jongens te stoppen met zingen Coronavirus-lied

TILBURG - Cindy (24) uit Tilburg is zaterdagavond mishandeld door een groep die het Coronavirus-lied van Radio 10 zong om haar te treiteren. De Tilburgse, met Chinese roots, vroeg in de lift van haar studentenflat aan de groep of ze wilden stoppen met zingen, waarop ze zwaar werd mishandeld.

Ze vertelt aan RTL Nieuws hoe dat ging. Ze zei dat het lied ‘Voorkomen is beter dan Chinezen’ discriminerend is. ,,Ik heb de groep gevraagd of ze ermee wilden kappen. Maar toen liep het ineens uit de hand. Ze duwden me en het volgende moment dat ik me nog kan herinneren is dat ik wakker werd op de grond in de hal.”

Buik bewerkt met mes ‘om virus uit te roeien’
Toen ze bijkwam heeft ze de politie gewaarschuwd. Ze had een hersenschudding, een bult op haar hoofd en snijwonden in haar buik. ,,Waarschijnlijk hebben ze mijn buik bewerkt met een mes. Ze zeiden dat ze het virus wilden uitroeien.”

Ze vertelt de nieuwszender dat ze verbaasd is dat een opmerking over het lied kan leiden tot een mishandeling als deze. Ook denkt ze dat de jongens geschrokken moeten zijn en vast wakker worden met een kater.

Cindy hoopt dat de daders zich melden bij de politie, want ze wil met hen het gesprek aangaan. ,,Dit is gewoon haat en ik snap niet waar het vandaan komt. Het lied is super kwetsend en zet aan tot racisme.”

Nog geen aangifte gedaan
De politie bevestigt dat er een melding is gemaakt van mishandeling en bedreiging en is langsgegaan bij de mishandelde Tilburgse. Daarbij werden foto's gemaakt van haar verwondingen, maar aangifte is nog niet gedaan.

,,We zijn vandaag opnieuw naar haar toegegaan, omdat ze gisteren te overstuur was en wij geen aangifte konden opnemen”, laat de politiewoordvoerder Willem-Jan Uijtdehage weten. ,,Ze was nauwelijks aanspreekbaar.”

Maar ook vandaag heeft Cindy geen aangifte gedaan, dus kan de politie op dit moment niet verder met het onderzoek. Waarom zij niet zeker is om aangifte te doen, kan de politie niet zeggen. Mocht ze het alsnog willen doen, dan moet ze zelf naar het politiebureau gaan.

Agenten hebben nog gekeken of er nog camera’s in de hal van de lift hingen, maar die werden niet aangetroffen. De politie hoopt dat de vier of vijf jongens om zich melden.

Discriminerend coronalied
Leden van de Nederlands-Chinese gemeenschap hebben aangifte gedaan tegen radio-dj Lex Gaarthuis en Radio 10 vanwege het discriminerende carnavalslied dat op Radio 10 werd uitgezonden. Als reactie op het satirisch bedoelde lied, naar aanleiding van het coronavirus, is ook een petitie gestart die inmiddels 30.000 keer is ondertekend.

https://www.bd.nl/tilburg(...)virus-lied~ae420fa4/
West-Melanesia
  zondag 23 februari 2020 @ 19:09:01 #2
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_191650884
Lekker dan, vuil smerig tuig :r
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_191650891
Tegen een Chinees meisje durven ze wel.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191650951
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:09 schreef halfway het volgende:
Tegen een Chinees meisje durven ze we wel.
fyp
En jup :Y
  zondag 23 februari 2020 @ 19:13:57 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191650972
Klasse dat ze nog geen aangifte heeft gedaan, je moet een zaak niet onnodig escaleren
pi_191651274
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:14 schreef opgebaarde het volgende:
Klasse dat ze nog geen aangifte heeft gedaan, je moet een zaak niet onnodig escaleren
Mishandeling is geen klachtdelict, dus de politie zou de zaak ook zonder aangifte gewoon kunnen oppakken. Maar zonder getuigen of camerabeelden wordt het natuurlijk lastig.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191651291
Tilburg weer hoor
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_191651349
Volgens Omroep Brabant is ze 'slechts' met een mes bedreigd, en niet mishandeld. Hopelijk klopt dat ook.
Lekker dan, in een studentenflat, je zou toch enige beschaving verwachten van universitaire types :(
  zondag 23 februari 2020 @ 19:39:02 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191651370
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:38 schreef Kanaroe het volgende:
Volgens Omroep Brabant is ze 'slechts' met een mes bedreigd, en niet mishandeld. Hopelijk klopt dat ook.
Lekker dan, in een studentenflat, je zou toch enige beschaving verwachten van universitaire types :(
Nu ben ik nog benieuwder naar de foto’s die de politie van haar verwondingen gemaakt zou hebben!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2020 @ 19:44:01 #11
88815 The_Emotion
98.3
pi_191651455
Radio 10 verbieden en Lex Gaarthuis verbranden op het Groene Zoodje!
Hoe durven die millenials er naar te luisteren!

Nee, het is gewoon sneu om iemand lens te trappen om zulke slappe aanleidingen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191651463
Als trouwe lid van de Chinese gemeenschap op FOK! betreur ik dit. Jammer, erg jammer. Hopelijk dat deze jongens snel worden gevonden.
graag op anoniem
pi_191651468
quote:
Onnodig escaleren? Ze is godverdomme in haar pens gesneden.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_191651477
Chinezen hebben recent ontdekt dat er geld te verdienen valt met de slachtofferrol. Ik wil daarom eerst bewijzen zien van een zware mishandeling.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191651480
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:45 schreef Oostwoud het volgende:
Chinezen hebben recent ontdekt dat er geld te verdienen valt met de slachtofferrol. Ik wil daarom eerst bewijzen zien van een zware mishandeling.
Aziaten zijn ook erg leuk :) lekkere dames
graag op anoniem
pi_191651494
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:44 schreef KingRoland het volgende:
Als trouwe lid van de Chinese gemeenschap op FOK! betreur ik dit. Jammer, erg jammer. Hopelijk dat deze jongens snel worden gevonden.
weeb
pi_191651519
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:45 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Aziaten zijn ook erg leuk :) lekkere dames
Ik gun je ze van harte. Ieder zijn smaak.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191651575
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:44 schreef Stance het volgende:

[..]

Blijkbaar vind zij het niet zo'n probleem
pi_191651592
Lekker relevant, die afkomst.
pi_191651625
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit is sowieso een hoax.
Goede kans van, geloof niks van het bekrassen met een mes.
pi_191651653
Dus we hebben een chinees. Ze voelt zich gepikeerd door een liedje en merkt dat er niks aan de #ophef wordt gedaan. Ze besluit een hoax te verzinnen die bol zit van doorzichtige momenten zoals:

quote:
Ze duwden me en het volgende moment dat ik me nog kan herinneren is dat ik wakker werd op de grond in de hal.”
Lol

Vervolgens kan ze gewoon aangifte doen maar:
quote:
,,We zijn vandaag opnieuw naar haar toegegaan, omdat ze gisteren te overstuur was en wij geen aangifte konden opnemen”, laat de politiewoordvoerder Willem-Jan Uijtdehage weten. ,,Ze was nauwelijks aanspreekbaar.”
En dan vervolgens het alom aanwezige ingrediënt voor een hoax, geen beelden of getuigen:

quote:
Agenten hebben nog gekeken of er nog camera’s in de hal van de lift hingen, maar die werden niet aangetroffen. De politie hoopt dat de vier of vijf jongens om zich melden.
Volgens RTLNieuws zei ze dit ook nog:

quote:
"Ik heb er een hersenschudding aan overgehouden, een bult op mijn hoofd en met een mes hebben ze me waarschijnlijk gesneden op mijn borst en op mijn buik. Ze zeiden nog dat ze het coronavirus wilden uitroeien
.

Ze hebben haar dus gesneden omdat ze het coronavirus wilden uitroeien. Het waren dus psychopatische zwakbegaafden in een groep van 4. Lol

En dan als klap op de vuurpijl begint het verhaal nu al te veranderen. Cindy krijgt natte voetjes. :D

Het enige wat ik mis is dat de daders een Geert Wilders tattoo lieten zien lol

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizzakoppo op 23-02-2020 20:08:50 ]
pi_191651663
Klinkt niet erg geloofwaardig als je het mij vraagt.
  zondag 23 februari 2020 @ 19:59:09 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191651710
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Hamzoef het volgende:
Dit.

Vooral dat mesgedeelte was de druppel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 23 februari 2020 @ 20:01:39 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191651748
Hm ja vreselijk indien waar, moet zeggen dat het wel wat raar klinkt. Hoe weet ze waarom er in haar buik is gesneden als ze zich dat niet herinnert?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191651764
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:44 schreef Stance het volgende:

[..]

Als ze er geen aangifte van wilt doen boeit het haar blijkbaar niet zoveel.
Of ze wilt niet dat haar bullshit verhaal op een officieel document staat :') Want blijkbaar is het geen enkel probleem om met elke vorm van media te praten.

Klinkt een beetje hetzelfde als die moslima die toen in elkaar gebeukt zou zijn. Bleek ook al snel een dikke hoax. Te weinig concrete details over het voorval, maar wel een volledig achtergrond verhaal over het motief. I smell bullshit :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_191651768
quote:
16s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Hm ja vreselijk indien waar, moet zeggen dat het wel wat raar klinkt. Hoe weet ze waarom er in haar buik is gesneden als ze zich dat niet herinnert?
Vind het ook vaag dat ze wel met de krant kan praten maar geen aangifte kan doen. Dat lijkt me toch prioriteit nummer een als je zoiets overkomt, het tuig van de straat.
pi_191651789
quote:
16s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus jij ziet een scenario dat ze in elkaar geramd wordt vanwege haar opmerking, maar ze wordt voor een heel andere reden in haar buik gesneden?

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 23-02-2020 20:11:57 ]
pi_191651869
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:05 schreef Oceanier het volgende:
Buik bewerkt met mes ‘om virus uit te roeien’
Toen ze bijkwam heeft ze de politie gewaarschuwd. Ze had een hersenschudding, een bult op haar hoofd en snijwonden in haar buik. ,,Waarschijnlijk hebben ze mijn buik bewerkt met een mes. Ze zeiden dat ze het virus wilden uitroeien.”

Is ze ook niet naar een dokter geweest ofzo? :o
pi_191651887
quote:
,,Waarschijnlijk hebben ze mijn buik bewerkt met een mes. Ze zeiden dat ze het virus wilden uitroeien.
Uhuh.
  zondag 23 februari 2020 @ 20:10:47 #30
459912 FlippingCoin
pi_191651913
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus jij ziet een scenario dat ze in elkaar geramd wordt vanwege haar opmerking, maar ze wordt voor een heel redenen in haar buik gesneden?
Een heel redenen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_191651928
quote:
16s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een heel redenen?
* heel andere
  zondag 23 februari 2020 @ 20:23:49 #32
65846 Bocaj
47th President.
pi_191652127
quote:
Nederlandse met Chinese roots werd in de lift in haar studentenflat toegezongen met het omstreden coronalied.
Ik denk dat die lui wel makkelijk te achterhalen zijn! :Y
  zondag 23 februari 2020 @ 20:27:18 #33
459912 FlippingCoin
pi_191652209
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

* heel andere
Oh nee dat niet maar wel raar dat ze kan verkondigen wat ze vertelden waarom. Maar goed straks is het wel waar... De politie moet dit gewoon uitzoeken.
pi_191652387
Klinkt geloofwaardig. Hadden de daders toevallig Maga petten op?
pi_191652412
Ongelofelijk soms, jullie stel austisten.

*Er wordt en masse grappen gemaakt over een bepaald volk, mensen zeggen vervolgens dat ze zich gekwetst daardoor voelen*
Jullie: ach, niet zo zeuren, chinesen.

*Een chinees meisje is mishandeld nadat ze vroeg om te stoppen met een vervelend lied*
Jullie: ze verzint het

:?
pi_191652503
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:36 schreef ikbenrond het volgende:
*Een chinees meisje is mishandeld nadat ze vroeg om te stoppen met een vervelend lied*
Jullie: ze verzint het
Iemand die knock-out geslagen is en daarna bewerkt met een mes, doet normaal gesproken aangifte. En als ze dat niet doet is het vaak angst en het zo snel mogelijk willen vergeten.
Deze dame heeft geen enkele probleem om haar verhaal te doen voor elke media toko die wilt luisteren. Dus ze is duidelijk niet verlegen om over haar "ervaring" te praten.

En dan wilt ze ook nog "het gesprek aangaan met de daders" maar geen aangifte doen. Als jij net bent neergestoken nadat je knock-out gestompt was. Zou dat dan jou reactie zijn? 't ligt er gewoon te dik op. Heel mooi achtergrond verhaal erbij, wazige details en dan geen juridische stappen willen nemen. Net als de incidentjes met hoofddoekjes die aftrokken zouden worden en allemaal hoax bleken.

Gewoon de Chinese versie van deze trut: https://www.ad.nl/binnenl(...)-grond-lag~a057e338/
"Uit het uitgebreide onderzoek dat na de aangifte volgde, blijkt - op basis van verklaringen van getuigen en camerabeelden - dat de verklaringen van het meisje op meerdere punten niet kloppen."

[ Bericht 6% gewijzigd door Cheeseburgert op 23-02-2020 20:45:44 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 23 februari 2020 @ 20:48:26 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191652977
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:48 schreef AchJa het volgende:
Dus bewusteloos maar wel gehoord dat ze het virus uit wilden roeien...

Sounds legit...
Wie zegt dat ze bewusteloos was toen die jongens dat zeiden?
West-Melanesia
pi_191653179
quote:
Waarschijnlijk heeft ze de chinese zelfhaat, je weet waar chinezd meisjes elkaar en jongens haten en supertrots zijn dat ze een witte vriend kunnen krijgen
  zondag 23 februari 2020 @ 21:18:05 #40
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_191653362
Sterk verhaal. Zal niet de eerste keer zijn dat het achteraf verzonnen blijkt te zijn.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 23 februari 2020 @ 21:32:49 #41
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191653743
Waar of niet, het artikel roept vooral vragen of, hoe komt zoiets langs de eindredactie.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191653781
Als ik dit verhaal lees zijn er in mijn optiek twee mogelijkheden:

1: Het is uit de duim gezogen of in elk geval heel erg overdreven.

2: Er loopt nu een groep los, dat levensgevaarlijk is. Namelijk een groep dat mensen van Chineze komaf aanvalt, en met een mes iemand buik wil opensnijden om het virus uit te roeien.

Mijn hemel, laten we hopen dat deze dame teveel fantasie heeft.
  zondag 23 februari 2020 @ 21:44:57 #43
459912 FlippingCoin
pi_191653963
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:48 schreef AchJa het volgende:
Dus bewusteloos maar wel gehoord dat ze het virus uit wilden roeien...

Sounds legit...
Ja dat bedoel ik dus maarja.
pi_191653969
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit is sowieso een hoax.
Dat gevoel had ik dus ook.

Wie gaat er nu als vrouw alleen een groep waarschijnlijk zwaar dronken mannen aanspreken? Kies eieren voor je geld of gebruik je zwarte band.

Daarnaast mogen die mannen niet discrimineren dus een "witte man" had in dezelfde situatie ook klappen kunnen krijgen.
pi_191653993
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:32 schreef Tyr80 het volgende:
Waar of niet, het artikel roept vooral vragen of, hoe komt zoiets langs de eindredactie.
Hoorde het vanmiddag op de radio al, NPO 1
pi_191654006
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik dus ook.

Wie gaat er nu als vrouw alleen een groep waarschijnlijk zwaar dronken mannen aanspreken? Kies eieren voor je geld of gebeurt je zwarte band.

Daarnaast mogen die mannen niet discrimineren dus een "witte man" had in dezelfde situatie ook klappen kunnen krijgen.
#ikbenblank

Maar klinkt als een hoax.
De buik is nou typisch een plek waar je makkelijk zelf wonden kan aanbrengen, daarbij zijn het krassen geen snijwonden.

Bult op t hoofd is dan de enige twijfel, maar goed ook daarvan is het niet ondenkbaar dat ze zelf met dr hoofd ergens tegen aan is gaan rammen.
En natuurlijk geen aangifte doen, bizar, nee ze wil in gesprek gaan met mensen die haar bewusteloos hebben geslagen en bewerkt hebben met een mes.. maar dan ook nog eens over het lied willen praten want oh oh dat is het werkelijke probleem.
pi_191654999
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Hamzoef het volgende:
Niemand vraagt het.
pi_191655033
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dus we hebben een chinees. Ze voelt zich gepikeerd door een liedje en merkt dat er niks aan de #ophef wordt gedaan. Ze besluit een hoax te verzinnen die bol zit van doorzichtige momenten zoals:
[..]

Lol

Vervolgens kan ze gewoon aangifte doen maar:
[..]

En dan vervolgens het alom aanwezige ingrediënt voor een hoax, geen beelden of getuigen:
[..]

Volgens RTLNieuws zei ze dit ook nog:
[..]

.

Ze hebben haar dus gesneden omdat ze het coronavirus wilden uitroeien. Het waren dus psychopatische zwakbegaafden in een groep van 4. Lol

En dan als klap op de vuurpijl begint het verhaal nu al te veranderen. Cindy krijgt natte voetjes. :D

Het enige wat ik mis is dat de daders een Geert Wilders tattoo lieten zien lol
Het is niet een heel geloofwaardig verhaal idd..
  zondag 23 februari 2020 @ 23:17:21 #49
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_191655455
Dit is nauwelijks te geloven. Wat zijn we toch weer afgezakt in Nederland. Wat een imbecielen. Ik dacht dat het met al die Aziaten haat en corona virusgrappen wel meeviel maar dit is gewoon gestoord.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_191655786
Apart dat je het gesprek wil aangaan als iemand je met een mes bewerkt zou hebben.

Dat zou je alleen doen lijkt me als het alleen om het liedje ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')