abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2020 @ 07:00:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191641032
RIP ;(
Ik heb niets met zijn flat earth ideeën maar ik heb wel groots respect voor dat wat hij heeft weten te ontwerpen en bouwen. Jammer dat hij nooit de ruimte heeft bereikt en met eigen ogen heeft kunnen zien dat de aarde rond is.

quote:
Stoomraket wordt amateurastronaut 'Mad Mike' Hughes fataal

Stuntman 'Mad Mike' Hughes is omgekomen bij een mislukte raketlancering. De 64-jarige Amerikaan had de raket zelf in elkaar gesleuteld in een poging op eigen kracht de ruimte te bereiken.

Op videobeelden van de lancering is te zien dat de parachute van Hughes bij de lancering ergens achter blijft haken en loskomt. De raket stort daardoor na een vlucht van enkele seconden ongecontroleerd terug op aarde. Hughes was op slag dood.

Als amateurastronaut had Hughes eerder een succesvolle vlucht in een zelfgebouwde stoomraket gemaakt. Hij kwam toen tot een hoogte van van ruim 570 meter. Hughes realiseerde zich het gevaar van die onderneming: "Dit ding wil je op tien verschillende manieren dood hebben", erkende hij. In de pers werd hij vergeleken met Wile E. Coyote, het stuntelige roofdier uit de Roadrunner-tekenfilms.

Toch weerhield het risico hem er niet van zijn droom na te jagen: met een zelfgebouwde raket een hoogte van 100 kilometer te bereiken, de grens tussen de aardatmosfeer en de ruimte. De lancering die hem fataal werd had een hoogte van 1,5 kilometer moeten halen.

Tijdens het project werd Hughes gevolgd door een tv-programma van de zender Discovery, Homemade Astronauts. Dat legde onder meer vast hoe hij een neuskegel voor 50 dollar op de kop wist te tikken. De boiler die hij voor 325 dollar op een verkoopplatform kocht, bleek uiteindelijk niet voldoende stoom te kunnen genereren voor een vlucht.

De zender biedt Hughes' families en vrienden condoleances aan. Luchtvaartautoriteit FAA laat weten geen onderzoek te zullen doen: "We hebben eerder al bepaald dat zijn activiteiten niet onder ons mandaat vallen."

https://nos.nl/artikel/23(...)e-hughes-fataal.html
Video van lancering en crash in tweet:
justindchapman twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 22:52:34 Mad Mike Hughes just launched himself in a self-made steam-powered rocket and crash landed. Very likely did not survive. #MadMike #MadMikeHughes https://t.co/svtviTEi8f reageer retweet
quote:
Daredevil and Flat Earth theorist "Mad" Mike Hughes dies in rocket crash

Daredevil and Flat Earth theorist Michael "Mad Mike" Hughes died Saturday in a rocket crash. Hughes, 64, wanted to prove the Flat Earth theory by taking photographs of the Earth from a homemade rocket.

Saturday's rocket launch was to be featured on the Science Channel, which was chronicling Hughes' attempts to launch himself high enough in a homemade rocket to take pictures of the curvature — or lack thereof as far as Hughes was concerned — of the Earth. This particular launch was only supposed to take Hughes 5,000 feet in the air, according to Discovery.

"Our thoughts and prayers go out to Mike Hughes' family and friends during this difficult time. It was always his dream to do this launch, and Science Channel was there to chronicle his journey," Science Channel said in a statement.

Although police did not positively identify Hughes, San Bernardino County Sheriff-Coroner Public Information Officer Cindy Bachman said Saturday in a statement, "A man was pronounced deceased after the rocket crashed in the open desert during a rocket launch event. Medical aid was staged for the launch and was on scene immediately."

Hughes had previously completed a successful launch in March 2018, which sent him 1,800 feet in the air.

"The Flat Earth thing is like everything else to me," Hughes told CBS News in October 2018. "I just want people to question everything. Question what your congressman is doing, your city council. Question what really happened during the Civil War. What happened during 9/11."

At the time, Hughes stated that he built his homemade rocket mostly through, "trial and error," and admitted, "You don't get a lot of second chances, though, in the rocket business."

https://www.cbsnews.com/n(...)et-crash-2020-02-22/
Artikel uit 2017:

quote:
Amerikaan bouwt stoomraket om te bewijzen dat de aarde plat is

Waaghals Mad Mike Hughes gelooft niet in wetenschap. Aero- en hydrodynamica zijn volgens de excentrieke Amerikaan slechts een verzameling formules. Net als de manier waarop voorwerpen zich door de ruimte verplaatsen. Wat hij wel gelooft, is dat de aarde plat is. Om dat te bewijzen bouwde hij de afgelopen jaren een met stoom aangedreven raket die hem komend weekend de ruimte in moet tillen.

De 61-jarige Hughes, die nooit een formele studie volgde en zichzelf alles aanleerde, is in het dagelijks leven limousinechauffeur. Nu de lancering van zijn zelfgefabriceerde stoomraket dichterbij komt, slaat de angst een beetje toe. ,,Als je niet bang bent, ben je een idioot’’, zegt Hughes, voor wie er geen verschil tussen wetenschap en sciencefiction bestaat.

,,Het is enorm angstaanjagend, maar niemand van ons verlaat deze wereld levend. In heel de geschiedenis heeft nooit iemand zijn eigen raket gebouwd en zichzelf gelanceerd. Ik houd ervan bijzondere dingen te doen, dingen die niemand anders kan.’’ Mike noemt zichzelf een wandelende realityshow .

De trip met een eerdere raket, die hij bouwde in 2014 en lanceerde in een achtertuin in Arizona, kwam hem duur te staan. De lancering ging goed, maar de landing verliep iets minder geslaagd. Na 400 meter kreeg de zwaartekracht vat op zijn raket, zoals de raketman het noemt. Mike had na de crash drie dagen nodig om weer een beetje bij te komen.

Het weerhield hem echter niet een tweede poging te wagen. Dit keer pakte hij de zaken groter aan en ging hij aan de slag op de Rocket Range, een stuk grond in Californië dat hij huurt van snelheidsfreak Waldo Stakes. De eigenaar van Land Speed Research Vehicles werkt zelf aan een voertuig dat het snelheidsrecord op land moet breken. Zijn creatie moet ruim 3.200 kilometer per uur halen.

Slooponderdelen
Zijn stoomproject kostte Hughes tot nu toe zo’n 20.000 dollar. Zijn raket sleutelde hij in elkaar van slooponderdelen. Een camper, die hij voor 1.500 dollar kocht via de Amerikaans versie van Marktplaats, Craigslist, doet dienst als lanceerplatform. De komende dagen gebruikt hij om de laatste veranderingen door te voeren en zijn ruimtepak op te halen.

Als Mike zich zaterdag vastsnoert en met een vaartje van zo’n 800 kilometer per uur over zijn woonplaats Amboy scheert, is dat de eerste proefvlucht van zijn ruimtevaartuig. Hij heeft het ding nog niet eerder getest. Het is de bedoeling dat hij minstens 1,5 kilometer aflegt. Voor het geval er iets misgaat, laat hij wat extra voer voor zijn vier katten achter.

Anderen inspireren
Als alles goed afloopt, is een uitstapje naar de ruimte zijn volgende doel. Samen met Stakes heeft hij plannen voor een zogenoemde rockoon, een combinatie van een ballon en raket. De ballon tilt hem eerst naar grote hoogte, waarna Mike met zijn stoomraket tot een hoogte van bijna 110 kilometer in het zwerk moet komen. ,,Niets is onmogelijk’’, meent Waldo Stakes.

,,Ik wil anderen inspireren’’, voegt Hughes toe. ,,Om aandacht te krijgen moet je iets buitengewoons doen en iemand die in zijn garage een raket bouwt en zichzelf afschiet, is zo’n beetje het interessantste verhaal in de wereld.’’ De lanceerpoging is daarom live te volgen via YouTube. Mike is overigens niet plan op zijn lauweren te rusten nadat hij zijn ruimtesprong heeft gemaakt. Zijn volgende stunt is gouverneur van Californië worden.

https://www.ad.nl/bizar/a(...)de-plat-is~a31f1dec/

[ Bericht 4% gewijzigd door Starhopper op 23-02-2020 10:23:15 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191641037
"Very likely did not survive"

Aannames.
pi_191641073
Was het niet goedkoper en makkelijker en veiliger en beter (want hoger) geweest om gewoon een vliegtuigje te huren?
pi_191641105
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Was het niet goedkoper en makkelijker en veiliger en beter (want hoger) geweest om gewoon een vliegtuigje te huren?
Maar dan krijg je geen aandacht.
En dan zie je dat je ongelijk hebt.

Twee dingen die meneer niet aankon.
pi_191641111
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar dan krijg je geen aandacht.
En dan zie je dat je ongelijk hebt.

Twee dingen die meneer niet aankon.
Hij kon de landing al helemaal niet aan.
pi_191641121
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hij kon de landing al helemaal niet aan.
Very likely.

Lijkt me ook wel vreselijk voor hem dat het laatste wat hij bewust zag mogelijk de kromming van de aarde was - zijn ongelijk bewijzend.
pi_191641122
en hoe ziet die dat dan voor zicht, dat dan aan t uiteinde aan afgrond is of hoe moet ik t zien? Onderzoek dan tenminste dit

pi_191641124
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:33 schreef funnywell het volgende:
en hoe ziet die dat dan voor zicht, dat dan aan t uiteinde aan afgrond is of hoe moet ik t zien?
  zondag 23 februari 2020 @ 07:35:41 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191641127
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Very likely.

Lijkt me ook wel vreselijk voor hem dat het laatste wat hij bewust zag mogelijk de kromming van de aarde was - zijn ongelijk bewijzend.
Op die hoogte zie je geen kromming :T

Hier trouwens een eerdere poging. Een harde landing.

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 23 februari 2020 @ 07:38:53 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191641133
MaxQRockets twitterde op zondag 23-02-2020 om 06:34:41 @Erdayastronaut Something a lot of people don’t know about this guy, he wasn’t actually a flat earther. He was using that name to try and get people to help get him to space. To all those who are being terrible and mean about him, do your research. He was like anyone else with dreams of space. reageer retweet
pi_191641148
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:38 schreef Nikonlover het volgende:
MaxQRockets twitterde op zondag 23-02-2020 om 06:34:41 @:Erdayastronaut Something a lot of people don’t know about this guy, he wasn’t actually a flat earther. He was using that name to try and get people to help get him to space. To all those who are being terrible and mean about him, do your research. He was like anyone else with dreams of space. reageer retweet
Dan had ie het slimmer moeten aanpakken. Zoals Gabriel bijv.
pi_191641153
Waarom niet een camera op die rakket zetten in plaats van zelf er in stappen? Darwin award dit.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191641225
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:44 schreef Scarface88 het volgende:
Waarom niet een camera op die rakket zetten in plaats van zelf er in stappen? Darwin award dit.
Dan zou die zeggen dat zn camera gehacked is
pi_191641232
Zijn er al mensen die zeggen dat de CIA hem vermoord heeft omdat hij te dicht bij de waarheid kwam?
pi_191641281
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+
pi_191641368
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:16 schreef Arth_NL het volgende:
Zijn er al mensen die zeggen dat de CIA hem vermoord heeft omdat hij te dicht bij de waarheid kwam?
Vermoord is de groot woord maar de CIA zal in sommige kringen zeker deze raket gesaboteerd hebben. :D
pi_191641427
Ik vraag me af of hij heeft kunnen ontdekken dat de wereld plat is vlak voor hij doodging.
  zondag 23 februari 2020 @ 09:03:37 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_191641440
quote:
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:38 schreef Nikonlover het volgende:
MaxQRockets twitterde op zondag 23-02-2020 om 06:34:41 @:Erdayastronaut Something a lot of people don’t know about this guy, he wasn’t actually a flat earther. He was using that name to try and get people to help get him to space. To all those who are being terrible and mean about him, do your research. He was like anyone else with dreams of space. reageer retweet
Daarom niet.

Maar deze tweet maakt het natuurlijk wel meteen een stuk minder interessant :P
Krekker is de bom!
  zondag 23 februari 2020 @ 09:22:18 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191641570
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vermoord is de groot woord maar de CIA zal in sommige kringen zeker deze raket gesaboteerd hebben. :D
Vandaag even de flatearth video's in de gaten houden op youtube :T
  zondag 23 februari 2020 @ 09:22:39 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191641575
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Daarom niet.

Maar deze tweet maakt het natuurlijk wel meteen een stuk minder interessant :P
Yep. Maar ik vind het wel een geniale trollactie :T
pi_191641917
Wat een bizar verhaal :{
pi_191641993
Is hij op de boven- of op de onderkant gecrashed?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 23 februari 2020 @ 10:10:29 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191642029
De laatste steampunker... :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 23 februari 2020 @ 10:17:14 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191642097
quote:
Mike is overigens niet plan op zijn lauweren te rusten nadat hij zijn ruimtesprong heeft gemaakt. Zijn volgende stunt is gouverneur van Californië worden.
Dat gaat nu niet meer lukken ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191642446
Jammer bijna had hij bewijs kunnen delen dat de aarde daadwerkelijk plat is ;( -O-
pi_191642666
quote:
Hij had kinderen.
pi_191642737
pi_191642964
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat gaat nu niet meer lukken ?
Een hologram gouverneur, alles is mogelijk in Amerika. :D
pi_191643002
lol wat een loser ben je dan
-nee-
  zondag 23 februari 2020 @ 12:42:25 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191643774
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:16 schreef Arth_NL het volgende:
Wanneer de massa uitvindt dat de aarde in werkelijkheid gedragen wordt door vier olifanten op de rug van een schildpad (wat ook een vele logischere verklaring is), dan kan de NASA wel fluiten naar budget voor zogenaamde 'ruimte-vluchtjes'. Daarom moest Mike dood.
The End Times are wild
pi_191643946
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer de massa uitvindt dat de aarde in werkelijkheid gedragen wordt door vier olifanten op de rug van een schildpad (wat ook een vele logischere verklaring is), dan kan de NASA wel fluiten naar budget voor zogenaamde 'ruimte-vluchtjes'. Daarom moest Mike dood.
Logischer dan wat? Die aarde op de olifanten is nog steeds plat.
  zondag 23 februari 2020 @ 12:56:11 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191643978
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:54 schreef illusions het volgende:

[..]

Logischer dan wat? Die aarde op de olifanten is nog steeds plat.
Logischer dan 'een balletje', waarop de mensen aan de onderkant tegenaan geplakt zijn. Klinkt leuk als theorie, maar wat als die mensen dan met beide voeten van de grond springen? Dan 'vallen' ze 'omhoog' en verdwijnen voor eeuwig in de ruimte.
The End Times are wild
pi_191644066
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stel je voor dat je er op deze manier achterkomt dat de aarde toch nog rond is. :')
One man's trash, another man's treasure.
pi_191644207
Gewoon met beide benen nuchter op de grond staan was niet iets wat deze dromer wilde .
Particulieren die een raket willen bouwen moeten beginnen met een kapitaal van 10 tot 20 miljard en dat uitbouwen tot nog meer miljard.
En dan kan een particulier veilige raketten bouwen.
  zondag 23 februari 2020 @ 13:34:38 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191644448
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
Gewoon met beide benen nuchter op de grond staan was niet iets wat deze dromer wilde .
Particulieren die een raket willen bouwen moeten beginnen met een kapitaal van 10 tot 20 miljard en dat uitbouwen tot nog meer miljard.
En dan kan een particulier veilige raketten bouwen.
Is niet helemaal gelukt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191644693
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Logischer dan 'een balletje', waarop de mensen aan de onderkant tegenaan geplakt zijn. Klinkt leuk als theorie, maar wat als die mensen dan met beide voeten van de grond springen? Dan 'vallen' ze 'omhoog' en verdwijnen voor eeuwig in de ruimte.
Oh, jij bent een flat earther? :D

De aarde heeft een onderkant? :')
pi_191644722
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Is niet helemaal gelukt.
Wat verwacht je van een dromer , die niet een wetenschappelijk bewezen concept van de aarde is een bol, kan accepteren.
Is zo'n man wel realistisch genoeg een veilige raket te bouwen ? Kennelijk niet
pi_191645157
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat verwacht je van een dromer , die niet een wetenschappelijk bewezen concept van de aarde is een bol, kan accepteren.
Is zo'n man wel realistisch genoeg een veilige raket te bouwen ? Kennelijk niet
Wel dus, hij kwam tegen de dome aan. :P
  zondag 23 februari 2020 @ 14:34:53 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191645258
Hadden ze deze gek niet tegen zichzelf in bescherming kunnen nemen?
pi_191645293
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Oh, jij bent een flat earther? :D

De aarde heeft een onderkant? :')
The flat earth society has members all around the globe.
  zondag 23 februari 2020 @ 14:58:31 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191645550
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191645689
Waarom eigenlijk met een raket 1500 meter proberen te bereiken als je met een ballon goedkoper en VEEL hoger komt?
pi_191645694
het filmpje is ook nice, parachute bij launch al kwijt.
pi_191646210
Hij is in ieder geval flat nu
  zondag 23 februari 2020 @ 15:42:19 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191646544
topper , jammer dat ie niet heeft kunnen bewijzen dat de aarde plat is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 februari 2020 @ 09:10:49 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191658624
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:07 schreef illusions het volgende:
Waarom eigenlijk met een raket 1500 meter proberen te bereiken als je met een ballon goedkoper en VEEL hoger komt?
Oh kijk gewoon de docu op Netflix dan weet je waarom.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport maandag 24 februari 2020 @ 09:15:12 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191658671
We feliciteren deze man met een Darwin Award voor zijn verdiensten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191658716
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

The flat earth society has members all around the globe.
Als de aarde vlak is hoe kan men dan leden rond een bol hebben. :D
  maandag 24 februari 2020 @ 09:22:21 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191658742
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat dit een 1 of andere kutgrap is om de flat earthers belachelijk te maken :N
  maandag 24 februari 2020 @ 09:27:17 #50
323876 michaelmoore
pi_191658807
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:34 schreef Hexagon het volgende:
Hadden ze deze gek niet tegen zichzelf in bescherming kunnen nemen?
nee mooie dood, hij stierf voor zijn geloof , zonder iemand anders kwaad te doen

Prima hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191658809
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Oh kijk gewoon de docu op Netflix dan weet je waarom.
Waar heb je het over? Op 1500m kan je geen curve zien, op 10.000m ook niet. Hij zou sowieso niets bewijzen dus.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is het punt.

quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat dit een 1 of andere kutgrap is om de flat earthers belachelijk te maken :N
Het is gewoon grappig, en het is iets wat de Flat Earth Society zélf eens op Twitter heeft gepost dus ze maken zichzelf, naast daadwerkelijk Flat Earthers te zijn, zich al belachelijk met deze opmerking.
pi_191658828
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee mooie dood, hij stierf voor zijn geloof , zonder iemand anders kwaad te doen

Prima hoor
Aha, en op compleet zinloze manier dood gaan voor een geloof, wat ook nog eens enorm belachelijk is, is mooi en nobel ofzo? :')
pi_191658847
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
We feliciteren deze man met een Darwin Award voor zijn verdiensten.
Hij heeft kinderen.
  maandag 24 februari 2020 @ 09:31:14 #54
323876 michaelmoore
pi_191658848
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:28 schreef illusions het volgende:

[..]

Aha, en op compleet zinloze manier dood gaan voor een geloof, wat ook nog eens enorm belachelijk is, is mooi en nobel ofzo? :')
nee niet nobel,
Nobel is sterven in de strijd voor het vaderland door een vuurpeloton van de vijand
pi_191658857
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee niet nobel,
Nobel is sterven in de strijd voor het vaderland door een vuurpeloton van de vijand
Ah, maar op compleet zinloze manier doodgaan om iets te bewijzen wat ook op een hele veilige manier had gekund, is wel mooi? 8)7
  maandag 24 februari 2020 @ 09:32:14 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191658859
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Het is gewoon grappig, en het is iets wat de Flat Earth Society zélf eens op Twitter heeft gepost dus ze maken zichzelf, naast daadwerkelijk Flat Earthers te zijn, zich al belachelijk met deze opmerking.
Oww hebben ze dat echt gedaan? _O- _O- Ik dacht altijd dat het een photoshop was ofzo :') Dat is wel heel dom _O-
  maandag 24 februari 2020 @ 09:33:34 #57
323876 michaelmoore
pi_191658870
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:32 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah, maar op compleet zinloze manier doodgaan om iets te bewijzen wat ook op een hele veilige manier had gekund, is wel mooi? 8)7
Ja vond ik wel mooi, is geheel vrijwillig sterven voor een geloof
  maandag 24 februari 2020 @ 09:33:40 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191658871
Flatearthers... al zien ze 26x bewijs met hun eigen ogen dat hun geloof niet zo is dan nog verzinnen ze allerlei smoezen om het bewijs om te laten vallen :')

Ze vallen in dezelfde categorie als Klimaatontkenners en Antivaxxers.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 24 februari 2020 @ 09:37:37 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191658896
Ik volg al een tijdje Scimandan. Best leuk :T Vooral deze _O- _O- _O- Dat stukje in de intro is echt hilarisch _O- _O-

pi_191658901
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oww hebben ze dat echt gedaan? _O- _O- Ik dacht altijd dat het een photoshop was ofzo :') Dat is wel heel dom _O-
Het zijn dan ook regelrechte debielen en het is enorm triest dat deze man zijn leven voor zoiets nutteloos heeft weggegooid.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja vond ik wel mooi, is geheel vrijwillig sterven voor een geloof
Ok, heel apart. Ik vind sterven voor een geloof het achterlijkste wat je kan doen.
pi_191658912
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:37 schreef Nikonlover het volgende:
Ik volg al een tijdje Scimandan. Best leuk :T Vooral deze _O- _O- _O- Dat stukje in de intro is echt hilarisch _O- _O-

Deze gast waar de clip over gaat ken ik persoonlijk. Ik had hem gekscherend het FE onderwerp geïntroduceerd, niet wetende dat die klapjosti één van de FE boegbeelden zou worden. Ook natuurlijk weer totale cognitieve dissonantie. Snapt niet eens hoe maanfases werken.
  maandag 24 februari 2020 @ 09:40:55 #62
323876 michaelmoore
pi_191658924
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Het zijn dan ook regelrechte debielen en het is enorm triest dat deze man zijn leven voor zoiets nutteloos heeft weggegooid.
[..]

Ok, heel apart. Ik vind sterven voor een geloof het achterlijkste wat je kan doen.
Ja klopt, wel achterlijk, maar ook nobel

Iedere vrijwillige dood is nobel vind k, zelfs sterven in een levenseinde kliniek of een overdosis
pi_191658948
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja klopt, wel achterlijk, maar ook nobel

Iedere vrijwillige dood is nobel vind k, zelfs sterven in een levenseinde kliniek of een overdosis
Dude, what? Paar minuten geleden was het nog niet nobel. _O-

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee niet nobel,
  maandag 24 februari 2020 @ 09:43:48 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191658949
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Deze gast waar de clip over gaat ken ik persoonlijk. Ik had hem gekscherend het FE onderwerp geïntroduceerd, niet wetende dat die klapjosti één van de FE boegbeelden zou worden. Ook natuurlijk weer totale cognitieve dissonantie. Snapt niet eens hoe maanfases werken.
Ooh echt? Nja, dankzij jou hebben we wel leuke content bij Scimandan :T
Hoe was hij eigenlijk voor FE?
pi_191658988
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ooh echt? Nja, dankzij jou hebben we wel leuke content bij Scimandan :T
Hoe was hij eigenlijk voor FE?
Redelijk normaal maar geloofde wel al in bizarre conspiracies, alles was illuminati. Maargoed hij kon nog normaal meekomen, nu gelooft hij overal in, alles is fake, mind control, massa-hypnose, chemtrails, etc. Nu flyert hij ook dagelijks op straat om mensen te vertellen over FE en chemtrails (laat hiervan ook vaak filmpjes zien op z'n YouTube kanaal), en gaat hier zelfs heel Europa voor door. Mij blokkeert hij want ik ben een Luciferiaanse religieus obsessieve wetenschaps-hater, de enige die aan wetenschap doet is hij zelf.

Hij is overigens geen FE'er meer, want dat stuit op teveel weerstand, dat durft hij dus alleen tegen mede FE'ers te zeggen. Hij is een "globe skeptic", want we zijn allemaal voorgelogen. Helemaal kierewiet.
  maandag 24 februari 2020 @ 09:47:36 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191658992
Een raket bouwen en er zelf in durven zitten is wel bruut. Gegeven dat lef is zit er misschien wel wat in dat flat earth.. Ik zal mij er even in verdiepen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 24 februari 2020 @ 09:48:21 #67
65846 Bocaj
47th President.
pi_191659002
Had hij nou niet een auto kunnen nemen en daarmee rechtuit rijden en na een tijd concluderen dat de aarde toch rond is omdat hij aan de andere kan weer terug is gekomen op de plek van vertrek? :?

Hoe is hij eigenlijk omgegaan met bijvoorbeeld boten die achter de horizon verdwenen? :? (Vielen die dan van de aarde af? :D )
pi_191659018
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:48 schreef Bocaj het volgende:
Had hij nou niet een auto kunnen nemen en daarmee rechtuit rijden en na een tijd concluderen dat de aarde toch rond is omdat hij aan de andere kan weer terug is gekomen op de plek van vertrek? :?

Hoe is hij eigenlijk omgegaan met bijvoorbeeld boten die achter de horizon verdwenen? :? (Vielen die dan van de aarde af? :D )
Ze hebben overal een antwoord op. Weliswaar eentje die nergens op slaat, behalve voor zichzelf. Voor het verdwijnen van dingen achter de horizon hebben ze de "Wet van Perspectief" bedacht.
  maandag 24 februari 2020 @ 10:26:50 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191659542
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:50 schreef illusions het volgende:

[..]

Ze hebben overal een antwoord op. Weliswaar eentje die nergens op slaat, behalve voor zichzelf. Voor het verdwijnen van dingen achter de horizon hebben ze de "Wet van Perspectief" bedacht.
Klopt, 2 experimenten gezien in de docu die ze uitvoeren.
Conclusie is dat de aarde een bol is.

Maar meteen allerlei theorieen verzinnen om hun waarnemingen onderuit te halen.
N/A
  maandag 24 februari 2020 @ 10:28:00 #70
65846 Bocaj
47th President.
pi_191659557
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:50 schreef illusions het volgende:
"Wet van Perspectief"
Dat wil dus zeggen dat een mens/dier/ding op een gegeven moment dusdanig ver weg is dat je hem niet meer kunt zien, maar dat dan niet wil zeggen dat je hem niet meer ziet omdat de aarde rond is...?!

O, en hoe gaan ze om met foto's vanuit de ruimte gemaakt waar toch duidelijk te zien is dat de aarde rond is en hoe kijken ze dan tegen andere planeten aan die ook rond zijn?
Is het dan misschien niet heeeeel toevallig dat alleen de aarde 'plat' is? :D

Ach, heb dat antwoord ook al wel gevonden... ze geloven die gemaakte foto's gewoon niet!
Toch wel fascinerend hoe die lui denken... maar compleet kierewiet volgens mij!
pi_191659574
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat wil dus zeggen dat een mens/dier/ding op een gegeven moment dusdanig ver weg is dat je hem niet meer kunt zien, maar dat dan niet wil zeggen dat je hem niet meer ziet omdat de aarde rond is...?!

O, en hoe gaan ze om met foto's vanuit de ruimte gemaakt waar toch duidelijk te zie is dat de aarde rond is en hoe kijken ze dan tegen andere planeten aan die ook rond zijn?
Is het dan misschien niet heeeeel toevallig dat alleen de aarde 'plat' is? :D

Ach, heb dat antwoord ook al wel gevonden... ze geloven die gemaakte foto's gewoon niet!
Toch wel fascinerend hoe die lui denken... maar compleet kierewiet volgens mij!
Ze hebben hun eigen versie van perspectief en refractie. Alle foto's zijn fake omdat de maker van de Blue Marble foto heeft toegegeven dat het een composiet is.
  maandag 24 februari 2020 @ 10:33:28 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191659644
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:29 schreef illusions het volgende:

[..]

Ze hebben hun eigen versie van perspectief en refractie. Alle foto's zijn fake omdat de maker van de Blue Marble foto heeft toegegeven dat het een composiet is.
Elke foto met een digitale camera is een compositie
pi_191659656
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Elke foto met een digitale camera is een compositie
Duh.
pi_191660774
Voor dit niveau van domheid kan ik geen medelijden hebben. Knap dat je een raket weet te bouwen die ook daadwerkelijk de lucht in knalt, maar dat wordt dan weer direct teniet gedaan door er zelf in te gaan zitten en je Darwin Award te verdienen :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191660787
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor dit niveau van domheid kan ik geen medelijden hebben. Knap dat je een raket weet te bouwen die ook daadwerkelijk de lucht in knalt, maar dat wordt dan weer direct teniet gedaan door er zelf in te gaan zitten en je Darwin Award te verdienen :')
Niemand hier snapt dat hij geen Darwin award kan winnen kennelijk.
pi_191660801
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Het was al een aantal keer goed gegaan.

Zonde dat iemand die slim genoeg is om een raket te bouwen zo dom is dat hij in een platte aarde gelooft. Voor het bouwen van de raket zal hij meerdere natuurkundige en scheikundige kennis hebben moeten opdoen en gebruiken, waarom vertrouwde hij die wel en de kennis dat de aarde rond is niet?

In ieder geval is hij op zijn hoogtepunt en in het harnas gestorven :Y
pi_191660819
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Niemand hier snapt dat hij geen Darwin award kan winnen kennelijk.
Ja ja ik snap de definitie van een Darwin award wel, maar het bekt zo lekker.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 24 februari 2020 @ 12:02:33 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191660835
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:48 schreef Bocaj het volgende:

Probleem is dat door defractie van licht door lucht-lagen boten vaak langer zichtbaar blijven dan je zou verwachten van een bepaalde kromming. Dus dat telt men weer als punt voor flat earth..
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191661054
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Probleem is dat door defractie van licht door lucht-lagen boten vaak langer zichtbaar blijven dan je zou verwachten van een bepaalde kromming. Dus dat telt men weer als punt voor flat earth..
"WE SHOULDN'T SEE THIS FAR"

*derp derp*
pi_191661913
Franz Reichelt 2.0, ook al maakte Hughes wat meer stof los.
  maandag 24 februari 2020 @ 15:11:54 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191664041
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het was al een aantal keer goed gegaan.

Zonde dat iemand die slim genoeg is om een raket te bouwen zo dom is dat hij in een platte aarde gelooft. Voor het bouwen van de raket zal hij meerdere natuurkundige en scheikundige kennis hebben moeten opdoen en gebruiken, waarom vertrouwde hij die wel en de kennis dat de aarde rond is niet?

In ieder geval is hij op zijn hoogtepunt en in het harnas gestorven :Y
Uhh hij ging niet hoger dan een vogel ging. Je kan letterlijk een camera de lucht in slingeren en hooger komen.
pi_191664269
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:11 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uhh hij ging niet hoger dan een vogel ging. Je kan letterlijk een camera de lucht in slingeren en hooger komen.
Dus jij denkt dat iedereen in staat is om een raket te bouwen die zo hoog komt?

Ik weet wel dat ik het niet zou kunnen.
  maandag 24 februari 2020 @ 15:27:42 #83
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191664342
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee omdat het niet mag in Nederland.
pi_191664352
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:27 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee omdat het niet mag in Nederland.
Van wie niet?

Maar of het wel of niet mag, ik kan het nog steeds niet bouwen.
pi_191665698
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is het punt toch niet? Zijn doel was om 5000 ft te komen, dat is zo'n 1.5km hoogte. Elke mongool kan bedenken dat je dan geen curve ziet, want die zie je in een vliegtuig op 10km hoogte (normale kruishoogte) niet eens.

Hij had dus beter z'n geld in een ballon kunnen steken die een camera omhoog tilt.
pi_191665740
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:02 schreef Nober het volgende:
"Very likely did not survive"

Aannames.
Hij had het zelf niet geloofd.
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 24 februari 2020 @ 20:12:26 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191669466
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Van wie niet?

Maar of het wel of niet mag, ik kan het nog steeds niet bouwen.
Hoe hoog wil je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')