Sounddragon | zaterdag 22 februari 2020 @ 20:40 |
Omdat er verscheidene topics zijn over andere pauper merken (behalve de BMW topic), daarom maar eens een echt topic over het automerk Mercedes-Benz. Geschiedenis Mercedes Dus laat hier zien dat je een trotse eigenaar bent van een Mercedes-Benz. | |
Sounddragon | zaterdag 22 februari 2020 @ 20:48 |
Sja, da's altijd minder als je leaset; ergens is het op En adaptive cruise enzo? is dat onderhand al standaard? | |
mrPanerai | zaterdag 22 februari 2020 @ 22:47 |
Distronic heet dat bij mercedes, kost zo'n 600¤ extra, op alle uitvoeringen Is niet echt lease-lease. Ik mag voor zo'n 50k (Catalogus) een duitser uitkiezen, mijn baas gaat dan zelf naar de garage onderhandelen en koopt 'm dan, | |
Sounddragon | zondag 23 februari 2020 @ 00:00 |
Ik weet hoe het heet, ik heb het op de mijne Fijne optie, ik had wel verwacht dat dat anno 2020 wel een standaard dingetje zou zijn. Aan de andere kant; als ze alles standaard maken, wat ga je je klant dan nog aansmeren he? wat rijd je nu? ook een MB? | |
mrPanerai | zondag 23 februari 2020 @ 10:28 |
Nee eerste mercedes heb hiervoor met een passat, X3 en een Q5 gereden. Die wou ik eigenlijk weer maar die vond mijn wg te duur als ie aangekleed was. Ik vind dat ietsje hoger zitten wel aangenaam. Nu heb ik eigenlijk voor de glb gekozen omdat het een nieuw model is, al verwacht ik wel dat ie als bedrijfswagen gaat scoren, | |
Charged | zondag 23 februari 2020 @ 11:26 |
Vraagje betreffende service interval. Betreft een 2018 Sprinter 316 diesel met nou 58.000km op de teller. Als ik aan de bus vraag (ja,ik moet het vragen met commando,Mercedes onderhoud ) krijg ik als antwoord "nog 325 dagen". Dus ongeveer 115.000 km voor de eerste beurt? Lijkt mij wel heeeel erg veel met mijn boerenverstand,ik bedoel long life olie,oke maar zoveel? Het beestje is geleased dus als er iets naar de kloten loopt is het niet echt mijn probleem maar toch nieuwsgierig... Iemand hier met hetzelfde? | |
Sounddragon | woensdag 4 maart 2020 @ 11:40 |
Hehe, had ik maar zo'n baas Ik ben benieuwd wat je van MB vindt na je eerdere ervaringen met grote premiums | |
Sounddragon | woensdag 4 maart 2020 @ 11:41 |
Ik heb er nog geen 2e keer naar gekeken, maar volgens mij heeft dat hok van mij ook heel serieus lange onderhoudsintervallen. | |
mrPanerai | woensdag 4 maart 2020 @ 11:46 |
Vroeger toen ik nog van 5:00 tot 13h00 werkte ging ik daarna nog van 15h00 tot 21h00 met de Taxi in Antwerpen bijklussen. Dat was met een E-klasse, heerlijke wagens maar nooit prive mee gereden. | |
Sounddragon | woensdag 4 maart 2020 @ 11:53 |
Ok, ja, een E-klasse is wel dé lekkerste kilometerbak die MB heeft, zeker met een dikke bromtol in het vooronder... Maar in .be zal dat taxtechnisch wel een 200je zijn geweest Ik roep altijd, en dat doe ik echt al 20 jaar ofzo, dat je met je ogen dicht kunt voelen dat je een Benz rijdt.. en dat vind ik nog steeds, ook weer nu met mijn nieuwe; het rijdt gewoon allemaal even lekker en perfect... Ik kocht een poosje geleden voor een vriendin een 2008 B-klasse, super truttig ding eigenlijk, hoge zit, klein benzine prutteltje erin, eigenlijk heel erg niet mijn soort auto, maar zodra je wegrijdt voel je het gewoon weer Er zit in een Benz gewoon iets van dna wat het een Benz maakt.. het sturen, de manier waarop het rijdt, is gewoon... Benz Kun je niet uitleggen, moet je ervaren, voelen. | |
Messina | woensdag 4 maart 2020 @ 12:30 |
Ik ben over van een Mini Cooper S naar een Mercedes B. Daar past de kinderwagen tenminste in. Was altijd supertevreden over mijn A'tje (voor de Mini), dus nu een B'tje uit 2011 | |
Charged | woensdag 4 maart 2020 @ 16:28 |
Heb antwoord van de dealer..om de 720 dagen of 60.000km. (Wat eerder komt). We zullen het wel zien,nog 1200 km voordat hij dan de beurt zou moeten krijgen. Wel maf dat de bus zelf het alleen in dagen telt. (nou nog iets van 300 nog wat) | |
Sounddragon | woensdag 4 maart 2020 @ 20:25 |
Cool! Een 2012, da's het nieuwe model toch? | |
Sounddragon | woensdag 4 maart 2020 @ 20:29 |
Ok, ik neem aan dat hij zelf wel begint te mauwen als het zover is Bij mij zou dat neerkomen op eens per 14 - 16 maanden.. niet erg, want zal wel een dure beurt zijn met een 4matic. | |
Messina | woensdag 4 maart 2020 @ 21:05 |
Nét ervoor, maar dat kan me niks schelen. Hij rijdt heerlijk, heb er alweer een paar duizend kilometer mee gereden zonder problemen. Altijd een beetje spannend met een tweedehands auto Ik ben waarschijnlijk de enige A & B fan onder de 60 in Nederland. Ik heb zelfs een A-miniatuur in m'n slaapkamer staan. ( ) | |
Questular | woensdag 4 maart 2020 @ 21:24 |
Vandaag een GTR AMG bi-turbo in het echt gezien. Wat een auto | |
mrPanerai | donderdag 5 maart 2020 @ 08:22 |
Naast me in de file... Blijft mooi | |
FooFighters | donderdag 5 maart 2020 @ 12:58 |
Mercedes.. wat doe je Als dit de nieuwe E look is voor de aankomende jaren dan ga ik wat anders zoeken als mijn auto er uit gaat. Liever een kleine S dan een grote A | |
Questular | donderdag 5 maart 2020 @ 13:35 |
Ik zou die zo willen hebben. | |
Pap89 | donderdag 5 maart 2020 @ 14:37 |
Nu voor mijn werk bij iemand met een GLC Amg 63s voor de boodschappen en een Gt amg 63s 👀 | |
Sounddragon | donderdag 5 maart 2020 @ 17:56 |
Niet spannend met een Benz. Als hij tijdens de proefrit rijdt zoals het hoort en hij ziet eruit zoals dat zou moeten/kunnen qua km stand, kun je je er bijna geen buil aan vallen. Zeker van de A klasse, waarvan ik het eerste model echt zum kotzen vind overigens, zijn er toch best wel aardig wat verkocht. | |
Sounddragon | donderdag 5 maart 2020 @ 17:59 |
Ik zou hem Droopy noemen Maar... Ik heb dat met elk nieuw model van MB; ik moet een paar jaar wennen, en daarna vind ik hem steeds mooier worden. | |
Tyr80 | donderdag 5 maart 2020 @ 18:03 |
Ze zouden vanaf de E de klassieke grill de norm moeten maken, hou dat nieuwe ding maar lekker op de C en lager. | |
Sounddragon | donderdag 5 maart 2020 @ 18:23 |
Staan ook redelijk massaal te op op MP en MB forum, dus blijkbaar delen velen jouw mening | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 5 maart 2020 @ 18:26 |
Paar weken terug zo een GLC 63s AMG gereden en dat klinkt echt lekker. Maar de koning blijft toch het oude 6.2 liter V8 blok, laatst in een oudere ML 63 AMG gereden, incl. uitlaat met kleppen die open kunnen | |
Charged | donderdag 5 maart 2020 @ 19:19 |
Hmzz..als ik zou mogen kiezen ...dan lekker fout maar ik vind het een geweldige machine voor zijn tijd. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 5 maart 2020 @ 21:11 |
Ik ben ook van de oudere wagens hoor Vind die AMG qua looks wat te overdreven, maar een originele 500E vind ik echt heel gaaf. Maar AMG's (ook de huidige) klinken gewoon erg mooi. Al hebben we ook een X5 50i staan (4.4 V8) met een AC Schnitzer uitlaat en ook die klinkt mooi. Erg bescheiden maar wel een lekker roffeltje als 'ie moet werken. Jammer dat bij veel moderne wagens het geluid deels nep is en gewoon door de uitlaat gemaakt wordt. Daarom geniet ik nog steeds ook veel van m'n 'pure' BMW 540i uit 1994 | |
leolinedance | vrijdag 6 maart 2020 @ 01:00 |
Vandaag gebeld met Mercedes wanneer de nieuwe C-klasse komt. Slecht nieuws, helaas pas halverwege 2021. En dan ook nog eerst als sedan en een paar maanden later als estate. Twee opties over nu: GLB of Volvo V60 | |
Sounddragon | vrijdag 6 maart 2020 @ 19:49 |
V60 is serieus stoffig.. GLB dan denk ik? Ga iig bij allebei kijken, ruiken en proeven zou ik zeggen. Beieren en VAG hebben niks interessants? | |
leolinedance | zaterdag 7 maart 2020 @ 01:29 |
VAG niet momenteel volgens mij. BMW 3 touring zal ongetwijfeld puik rijden maar ik vind hem niet bijzonder mooi. Wel erg duur. Ga komende weken eens een rondje maken. edit: Q3 sportback weliicht...maar in lichtste motorisering dan. [ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 07-03-2020 01:36:42 ] | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 7 maart 2020 @ 08:51 |
Bij VAG is zo goed als alles toch stoffig? Ik vind de V60 juist erg mooi, alleen jammer dat ze niet meer dan 4-cilinders er in gooien. | |
leolinedance | zaterdag 7 maart 2020 @ 10:15 |
Overweeg de plugin hybrid, 340 pk is niet verkeerd | |
Sounddragon | zaterdag 7 maart 2020 @ 11:20 |
Een kale uitvoering 'omdat het moet' is ook niet alles. Hmm, Ik moet zeggen dat ze wel wat stappen hebben edaan bij Volvo op interieurvlak.. Ik vond de oude dashboards altijd zó naar klinisch, maar dat heeft inmiddels wel wat. Bij mij doet de Polestar 318 pk, maar da's nog steeds wel genoeg lijkt me | |
leolinedance | zaterdag 7 maart 2020 @ 13:53 |
Ik heb het niet over kale uitvoering, maar over motorisering. overigens geef ik zeer weinig om die vele nutteloze opties die tegenwoordig leverbaar zijn. Metallic lak in een mooie kleur, automaat en een dikke muziekinstallatie moet ie hebben in ieder geval Leder en open dakje kunnen mij gestolen worden, evenals autonoom rijden, headup display, rijbaan assistent en weet ik het allemaal nog meer. Ik heb het over de V60 recharge T6, niet de Polestar Om bij MB te blijven, de GLB wordt in Mexico gebouwd en nu bestellen is aug/sep rijden. Ik wil volgende week gaan kijken/rijden. [ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 07-03-2020 14:07:51 ] | |
Sounddragon | zaterdag 7 maart 2020 @ 15:43 |
Ok, ik klikte meteen door naar die polestar, my bad Da's wel heel vlot qua leveren. Ik ben benieuwd, want een hoop mensen zullen hem gaan leasen denk ik, dan zullen levertijden wel gaan oplopen. | |
Messina | dinsdag 10 maart 2020 @ 19:16 |
Heb mijn avatar maar eens aangepast | |
mrPanerai | woensdag 11 maart 2020 @ 15:50 |
Vreemd, ik zou de mijne ergens in april moeten geleverd krijgen. | |
leolinedance | woensdag 11 maart 2020 @ 19:19 |
Heb je ook net besteld dan? | |
mrPanerai | donderdag 12 maart 2020 @ 06:21 |
januari, op het autosalon van Brussel. dat de levertijd ineens naar 6 maanden gaat is snel' | |
leolinedance | donderdag 12 maart 2020 @ 10:25 |
Ben net even wezen kijken en het is nog steeds zo. Zal ongetwijfeld ook iets met corona te maken hebben. Verder schitterende auto. Alleen jammer dat ie iets smaller is dan mijn huidige C-klasse. | |
leolinedance | donderdag 2 april 2020 @ 10:46 |
Godver. STOP: auto te laag Luchtvering naar de klote | |
mrPanerai | donderdag 2 april 2020 @ 10:48 |
Hoe gebeurt zoiets... Putje? | |
leolinedance | donderdag 2 april 2020 @ 11:28 |
Nee niets bijzonders mee gedaan. 2 jaar geleden is ie ooit weggesleept i.v.m. brandlucht wat uiteindelijk niet gevonden is. Toen zei de sleepdienst nog, ik had kapotte vering verwacht. Nu is ie alsnog aan de beurt. edit: dit verhaal dus:
Vooruitziende blik [ Bericht 27% gewijzigd door leolinedance op 02-04-2020 11:33:44 ] | |
Sounddragon | vrijdag 3 april 2020 @ 23:34 |
Binnenkort is niet over 2 jaar natuurlijk, maar idd, luchtvering geeft vaak problemen, volgens mij al sinds de introductie van de luchtvering bij MB.. en het kost altijd dik geld als het stuk is. | |
leolinedance | vrijdag 3 april 2020 @ 23:38 |
Heb dealer gebeld en afgesproken dat we het dit weekend nog aankijken. Sindsdien niet meer gereden. Morgen stukkie rijden en dan zien we het wel...anders maandag naar de garage. Ben ook benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben. | |
Sounddragon | zaterdag 4 april 2020 @ 03:24 |
Dat zal er aan liggen wat er precies mis is.. als er een lekkage is moet die worden opgesnord en verholpen, dat kan best veel werk zijn, maar ook domweg een balg (schokbrekermodule) vervangen.. Kan ook elektronisch zijn, dan is het kastje, stekkertje, inleren. Er moet wel iets heel stevig lek zijn als de compressor het onder het rijden niet bijhoudt, dan zegt mijn gevoel een balg, dus schokbreker die stuk is. [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 04-04-2020 08:33:43 ] | |
leolinedance | zaterdag 4 april 2020 @ 16:19 |
Vandaag heeft ie het wel volgehouden, heb km of 20 gereden. Klote die onzekerheid. | |
Hyperdude | zaterdag 4 april 2020 @ 16:56 |
Heb hier luchtvering op de achteras (BMW). Ook balg stuk na een jaar of 6/150000 km. Volgens garage gaat er rond die tijd regelmatig een balgje aan. Normale vering gaat veel minder vaak kapot vlgns. mij. Eigenlijk vind ik de voordelen van luchtvering niet opwegen tegen de kosten. Zelfde heb ik bv. met adaptieve/meedraaiende schijnwerpers en electrische achterklep. Het is allemaal leuk, maar nut is minimaal en kosten potentieel maximaal. Koplamp kost voor mijn BMW ¤1500. Ééntje | |
Sounddragon | zaterdag 4 april 2020 @ 16:59 |
Heb ik ook, leuk dat rondje als je hem start in het donker, maar als het stuk gaat ben je idd behoorlijk de lul. Voor de mijne zijn ze geloof ik 700 per kant ofzo, dat valt dan nog wel mee naast die van jou.. pfff.. | |
Hyperdude | zaterdag 4 april 2020 @ 17:07 |
Lampen draaien mee in de bocht, net zoals bij een oude Snoek. Maar dan niet met touwtjes, maar gouddraad ofzo. | |
Sounddragon | zaterdag 4 april 2020 @ 17:10 |
Geen idee waarom het mechanische deel van die kermis zo duur moet zijn.. redelijk debiel wel.. Voor de prijs van één koplampunit koop je 3 Starletjes. | |
Hyperdude | zaterdag 4 april 2020 @ 17:13 |
Die wonder Starletjes komen vaker voor op fok! dan op straat. Zie ze niet echt vaak meer. | |
leolinedance | zaterdag 4 april 2020 @ 17:16 |
Mee eens, ik zou het voor een privé auto ook zeker niet kopen/aanbevelen. Rijdt niet bijzonder veel fijner vind ik. Ik zet de auto ook nooit omhoog. Vandaag na 4.5 jaar een keer laten zien bij die ouwe van mij. Hij echt zo van wtf is dit! Scheelt wel een cm of 5. | |
leolinedance | zaterdag 4 april 2020 @ 17:18 |
Heb ik volgens mij ook. Buigt ook de grootlicht bundel af voor tegenliggers. Toch nog regelmatig een tegenligger die een keer met grootlicht knippert. | |
Sounddragon | zaterdag 4 april 2020 @ 17:19 |
Ikke wel, staat een heel mooie hier om de hoek.. | |
Sounddragon | zaterdag 4 april 2020 @ 17:21 |
Dat is grootlicht assistent.. heb ik ook, werkt voor geen kant, je maakt geen vrienden, en als hij 3 lantaarnpalen ziet in de verte verrekt ie het Heb jij ook Distronic trouwens? Want die heeft ook wel zijn nukjes | |
leolinedance | zaterdag 4 april 2020 @ 17:25 |
Ow..maar heb ook een systeem dat verkeersborden extra verlicht en de berm. Led intelligent light ofzo heeft het. Distronic heb ik niet. Bizar trouwens dat ik nu, bijna 5 jaar later, met geen mogelijkheid een auto krijg samengesteld met dezelfde opties voor hetzelfde geld. Hetzelfde vermogen had ik al opgegeven, maar zelfde een 2 liter turbo is kansloos. Ze lijken wel van goud geworden | |
Sounddragon | zaterdag 4 april 2020 @ 17:33 |
Heb ik ook allemaal, en hij leest ze ook, alleen moeten ze die shit nog even leren om de onderborden te lezen of de tijden in het systeem erbij frotten.. De mijne is echt zga full option volgens mij, aleen heb ik stof, maar wel kontverwarming en comfortseats (met die luchtverstelling erin). Oh, en ik heb geen pano, maar ik las al dat die nogal eens lekkage geven, dus dat ga ik ook niet missen | |
SicSicSics | zondag 5 april 2020 @ 10:45 |
Een korte CLS update... Grote beurt: ¤1.100,- Inclusief (deels) onderzoek naar het blijven branden van het SRS lampje. Nog niet gevonden wat het is. Beugel vervangen voor de airbag in het stuur, lampje nog steeds aan. Bedrading aangepast in stuurkolom, lampje nog steeds aan. goddamnit! Iemand ervaring mee? Verder nog steeds een heerlijke auto. Prima te doen op gas. Alleen onderweg van Oostenrijk naar huis nog een dingetje. Zaterdag tegen 12 uur, in Duitsland, leek het of ik over iets heen reed. Dashboard rood! Binnenkort naar garage stond er. Dus ik rustig verder, tot de motor warm draaide... Toch maar even aan de kant. Motorkap open en hatsa! Daar hing een kluwe distributie riem, multi riem, zoals het gelukkig bleek te heten. Als de kleppen sturing er ook aan had gezeten... Afgesleept naar de Benz garage in Offenbach, maandag was ik de eerste. Zaterdag middag en zondag werd er niet gewerkt. Maandag telefoon, zat in een hotel in de buurt, "uw multiriem is stuk" ... Ja, die ligt op de achterbank! Onderdelen besteld, dinsdag monteren. Dinsdag telefoon: "uw auto blijft warm draaien, koeling ook stuk." Onderdelen besteld, woensdag monteren. Einde van de middag auto klaar. ¤2.200,- ... Het is geen goedkope auto maar damn wat ben ik er nog steeds blij mee! | |
Sounddragon | zondag 5 april 2020 @ 11:07 |
Je airbagprobleem is in heel veel gevallen een stekkertje/connectie ergens.. Check onder de stoelen, daar zitten ook stekkertjes, en verder eigenlijk overal waar plofzakken zitten.. Je had die Duitsers meteen even kunnen laten uitlezen, want ik weet bijna zeker dat de Star je precies gaat vertellen wat- en waar je probleem zit. All you need is iemand die er een beetje mee overweg kan. Ik neem aan dat de boel al een keer gerest is? Als je bijvoorbeeld een airbagstekkertje los hebt gehad, geeft 'ie standaard al een foutmelding, dan moet hij gereset worden, ook al is er niets aan de hand en zit het stekkertje weer vast, hij wil gewoon een reset. Helaas zijn er voor MB niet heel veel goed werkende uitlees apps buiten Star-diagnose.. ik heb ooit wel eens Carly gebruikt (check app-store), de gratis versie doet het redelijk, maar mist wat functies maar het is een vrij prijzige koop-app (4 tientjes geloof ik), maar die vond bij mij toentertijd wél de juiste storing in mijn 203, terwijl echt alle andere er domweg overheen keken, inclusief een MB specifieke handheld. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 5 april 2020 @ 13:05 |
Tering! Wat was er dan stuk aan de koeling? | |
SicSicSics | zondag 5 april 2020 @ 14:54 |
Misschien toch even bij Stern langsrijden dan... Het probleem is al gepinpoint op de bestuurdersairbag overigens. Vandaar het vervangen van de beugel en de stekker in de stuurkolom. Ook een nieuwe (tweede hands) airbag aangesloten, maar lampje bleef. Nieuwe, nieuwe airbag kost 850, dus dat nog niet geprobeerd. [ Bericht 10% gewijzigd door SicSicSics op 05-04-2020 15:16:36 (Toevoeging) ] | |
SicSicSics | zondag 5 april 2020 @ 14:56 |
Het lijkt erop alsof ze het hele systeem hebben vervangen. Slangen, koeler en bevestiging. 1.429 totaal voor de koeling. 488 voor de riem en riemspanner e.d. | |
banaantjeEE | zondag 5 april 2020 @ 20:53 |
ok [ Bericht 17% gewijzigd door banaantjeEE op 06-04-2020 21:28:26 ] | |
Sounddragon | maandag 6 april 2020 @ 09:05 |
In een compacte ruimte kan een gebroken snaar aaardig om zich heen meppen, denk aan een radiateur, maar ook de waterpomp-poelie kan een tik krijgen, en dan is hij gewoon lek, beetje arbeid erbij en een Mercedes stempel onderaan de bon. Bij MB zelf werken ze met protocolletjes... bij het minste of geringste dingetje aan een brandstofsysteem (doe eens gek, gooi de verkeerde brandstof erin) is het 'voorschrift' dat het hele brandstofsysteem van voor tot achter vervangen wordt.. dus oeps aan de pomp, kan zomaar ineens oeps in je knip van 3 - 6k worden...Tank spoelen, leidingen vervangen, pompen vervangen, injectoren minstens reinigen.. Mijn 203 was TL gegaan op zo'n geintje Daarom kom ik bij een MB-specialist, en niet bij een MB-dealer...die specialist heeft ook nog de ruimte en vrijheid om met de klant mee te denken, bij MB zelf is het Befehl ist Befehl, die moeten voldoen aan de voorschriften ivbm garantie. Ok dan. dan snap ik dat je daar idd aan het proberen was.. Welke regio zit je? of wil je per se bij de dealer-dealer langs? | |
SicSicSics | maandag 6 april 2020 @ 09:56 |
Ik hoef zeker niet bij een dealer-dealer langs. Ik vermijd Stern liever, dan ben je al een paar honderd verder voor alleen uitlezen namelijk. Vanwege de hierboven genoemde protocollen waarschijnlijk. Begrijpelijk, kwaliteit leveren is kwaliteit uitvoeren, maar als het niet hoeft... Ik woon in het midden van het land, Stern Veenendaal is het dichtse bij. Ga zelf liever naar de Bosch garage om de hoek en zij zouden nog kijken of een specialist die zij in het adresboek hebben staan een keer tijd heeft. Nog niet zoveel van gehoord, waarschijnlijk vanwege de crisis. Moet nog even bellen, de zomerbanden mogen er ook weer op. Maar als je tips hebt... Een stuk rijden vind ik ook niet erg, uiteraard. | |
Sounddragon | maandag 6 april 2020 @ 19:59 |
Daar hebben we een Benz voor he Rijden is nooit een straf, maar gewoon quality time Zie DM. | |
SicSicSics | maandag 6 april 2020 @ 20:07 |
Zomerbanden zitten er weer onder. Cheers! | |
SicSicSics | dinsdag 7 april 2020 @ 13:28 |
Helaas had de MB-specialist geen tijd. Heb nu een afspraak gemaakt bij een Bosch Diagnose Expert (oa. Mercedes). Komende donderdag de auto wegbrengen en in een koekblikje naar huis. Hopelijk kunnen zij er wat mee! | |
Sounddragon | zaterdag 11 april 2020 @ 00:58 |
Enne? gelukt? | |
SicSicSics | zaterdag 11 april 2020 @ 08:16 |
Zei ik komende donderdag? ik bedoelde volgende week! Nog een weekje wachten, maar laat het uiteraard weten. | |
manny | zaterdag 11 april 2020 @ 08:57 |
wat zullen de prijzen gaan doen? in zakelijk segment zullen ze weinig verkopen nu. lease schijnt ook stilgevallen te zijn. iedereen wacht. straks actiemodellen met mega korting ? | |
Sounddragon | zaterdag 11 april 2020 @ 12:46 |
'komende donderdag', dus dat dat de eerstvolgende is, is dan een (logische) aanname Maar ok, we wachten geduldig af Van de week op NU volgens mij, dat er van het najaar bijna 'weggeef'akties te verwachten zijn, omdat alles en iedereen de knip tussen de bankkkussens heeft verstopt. | |
manny | zaterdag 11 april 2020 @ 13:12 |
"weggeef acties", met een paar losse bouten. zodat we zeker weten na een jaar bij de dealert staan voor een mega reparatie.. maar zonder gekheid. ik verwacht wel wat hele forse kortingen en zeker ook ingeleverde lease auto's met weinig km die verkocht gaan worden... Gewone tweedehands markt komen ook zeker een paar hele goede deals als Jan de marketing ZZP'er van een kostenpost af moet en wat euro's nodig heeft om de hypotheek te betalen. | |
lipje | zaterdag 11 april 2020 @ 14:28 |
meer van Dld dealers die failliet gaan door de crisis. In dld is het gebruikelijk voor een dealer om vooraf de auto’s al te bestellen en uit voorraad te verkopen. | |
Sounddragon | zaterdag 11 april 2020 @ 18:10 |
Klopt idd, ik las dat ook.. in DL moeten ze gewoon eeen X aantal auto's inkopen en dan kijken ze maar hoe ze ervanaf komen | |
leolinedance | zondag 12 april 2020 @ 03:12 |
Pomp van de luchtvering was kapot. Ben auto ruim een dag kwijt geweest. Heb de prijs niet gezien. Had wel een mooie C180 station gehad als leenauto. Meer dan voldoende zo heb ik ervaren. | |
SicSicSics | donderdag 16 april 2020 @ 20:53 |
Vandaag de auto weggebracht. Twee uurtjes later bericht. Ze konden iets vervangen in het stuur, maar dat was al gedaan door mijn garage. Dus heb ze even laten bellen. Bleek dat mijn garage de boel vervangen had, maar het lampje bleef branden. Kregen ze niet uit. Dus de specialist heeft nu de code gewist en de auto een avond mee naar huis genomen om te kijken of de melding terugkomt. Goed verhaal, even afwachten dus. Gelukkig konden ze ook gelijk wel even mijn raam fiksen. Die sloot sinds een week niet meer automatisch, na het openen van het portier. Kwestie van opnieuw inregelen. Ik ben benieuwd! | |
SicSicSics | vrijdag 17 april 2020 @ 10:00 |
Net een belletje. Lampje is niet meer aangegaan, de melding die erin stond was nog oud... Zo direct weer ophalen. ¤ 240,- ... Als het hiermee opgelost is, helemaal prima! Had met meer rekening gehouden. Als het lampje weer aangaat breng ik hem wel weer terug, maar dan ben ik hem waarschijnlijk langer en meer kwijt. | |
SicSicSics | vrijdag 17 april 2020 @ 10:02 |
En als bonus heb ik in een Up! mogen rijden. Ook een beleving. | |
Questular | vrijdag 17 april 2020 @ 10:33 |
Ik ben die van mij (C klasse) een tijd kwijt geweest en mocht een Fiesta 1.0 rijden. Het moment dat je dan in je eigen auto stapt en wegrijdt is een mooi moment om te beseffen waarom je ook alweer Mercedes rijdt. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 april 2020 @ 10:52 |
Dat is in Nederland ook zo bij veel merken. Althans, je bent het niet verplicht, maar vaak is het interessanter om de afname wel maar te doen, omdat je dan bonussen ontvangt waar je eigenlijk ook weer niet zonder kunt. | |
SicSicSics | vrijdag 17 april 2020 @ 12:05 |
Echt hè! Ik heb lang fiesta gereden ook. Mijn eerste was een 1.6 125pk op 950 kilo. Was nog best leuk. Zesde generatie. Daarna over op de diesel vanwege de bijtelling. In totaal 3 versleten. Reed best veel toen. | |
Sounddragon | vrijdag 17 april 2020 @ 15:25 |
Valt niet tegen.. wel een beetje dom dat die andere amateurs dat lampje niet gereset kregen | |
mrPanerai | vrijdag 17 april 2020 @ 15:25 |
Zijn de dealers nog open in NL? Mijn GLB staat te blinken op het terrein van de Mercedes dealer en ik kan er niet bij. Hoe frustrerende is dat | |
Sounddragon | vrijdag 17 april 2020 @ 15:25 |
Dat heb ik eigenlijk wel na élke andere auto die ik rijd.. there is no substitute | |
Sounddragon | vrijdag 17 april 2020 @ 15:26 |
Klimmen! | |
mrPanerai | vrijdag 17 april 2020 @ 15:28 |
Wordt alleen maar erger als ik kan voelen, binnenkijken maar niet openen kan | |
Sounddragon | vrijdag 17 april 2020 @ 15:40 |
Daar zit wat in | |
#ANONIEM | vrijdag 17 april 2020 @ 15:42 |
Ja hoor. Lokale Mercedes dealer was zelfs online aanwezig tijdens de paasshow. Mooie wagen die GLB. Ik moet helaas nog 24 maanden van m'n huidige contract. Had al eens geinformeerd of er geen afkoopregeling was, maar helaas. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 15:43:13 ] | |
SicSicSics | vrijdag 17 april 2020 @ 21:08 |
Ook op de terugweg is het lampje uit gebleven. En amateurs klinkt altijd zo onaardig, maar bij de vorige bandenwissel trok het stuur naar rechts... Ik opnieuw laten balanceren. Bleef. Auto uit laten lijnen. Bleef. Ik de auto weer teruggebracht wat denk je? Een achterwiel op de vooras gezet... Mijn achterwielen zijn substantieel breder. Misschien... | |
SicSicSics | vrijdag 17 april 2020 @ 21:10 |
Mooie bak ja. En (bijna) niks mooier dan een nieuwe wagen wegrijden bij de dealer. (Wanneer de afschrijving niet direct in jouw boeken staat ) | |
Sounddragon | zaterdag 18 april 2020 @ 16:38 |
Jezus, dat zíe je toch? En dan ook nog wiel eraf halen en niet zien en ook nog uitlijnen... die uitlijnkast moet compleet over de zeik gaan als die spoorbreedte niet ok is. Ik vraag me serieus af je dat überhaupt. voor elkaar krijgt | |
SicSicSics | zaterdag 18 april 2020 @ 16:49 |
Kerel die de uitlijning deed zei dat alles perfect was ... paar mm bijgesteld en verder kon hij niks doen, lag aan mijn luchtvering was het advies. Dus. Er is op een aantal plekken wat mis gegaan, kunnen we stellen. | |
Sounddragon | zaterdag 18 april 2020 @ 19:45 |
Ja, de luchtvering in zijn hoofd. Ach, het is uiteindelijk opgelost, en je weet nu waar je niet moet wezen met je auto | |
leolinedance | zaterdag 18 april 2020 @ 20:37 |
Mooi ja de GLB, ik overweeg hem ook. Alleen de lichtste motor past in mijn budget, even kijken of ik dat wil. Vond hem trouwens wel smal (vergeleken met mijn C-klasse) aanvoelen toen ik erin zat. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2020 @ 20:38 |
Ik ben maar niet gaan samenstellen, dan duren de maanden nog langer En over 2 jaar weet ik niet of ik nog voor de GLB kies, ligt er beetje aan wat eraan komt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2020 20:39:12 ] | |
leolinedance | zaterdag 18 april 2020 @ 20:59 |
Ik ben in december aan de beurt. Misschien neem ik wel een pouleauto of een occasion lease voor 1 jaar tot de nieuwe C er is. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2020 @ 21:02 |
De nieuwe C (sedan) zie ik ook wel zitten ja! Ik lease bij Athlon. Als onderdeel van Daimler hebben die altijd mooie prijzen voor Mercedes. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2020 21:02:38 ] | |
SicSicSics | maandag 20 april 2020 @ 07:56 |
Precies! Ik had al weg moeten lopen toen hij de auto op de brug had gezet, omhoog had gedaan en daarna met een trap mijn stuur vast ging zetten ... En daarbij aan mij vroeg: "Staat ie recht zo?" _! Maarja, de auto stond op de brug... Lampje is vooralsnog uit gebleven. De eerste keer sinds de aanschaf, zonder foutmeldingen! | |
Sounddragon | maandag 20 april 2020 @ 11:41 |
Die stuurklem was ie idd ws vergeten, maar de wielen staan op platen die de vering en besturing vrij laten, dus de vraag is niet geheel vreemd Maar in de regel zet je als de auto nog beneden is het stuur in de middenstand, want daarop ga je de sporing aanpassen.. Als je dat niet doet, rijdt de auto achteraf prima rechtuit, maar staat wel het stuur scheef Dan krijg je 2 fluitjes voor dezelfde cent, meer koffie en meer tijd om velgen te kijken in de wachtruimte | |
Charged | maandag 4 mei 2020 @ 15:09 |
Was vanmiddag bij van Deijne te Uden. "insert Italiaanse drama muziek" ...vond het wel een beetje jammer om te zien eigenlijk.. | |
Sounddragon | woensdag 6 mei 2020 @ 10:22 |
Sja, end of life span... Dat krijg je als je een diesel-hetze organiseert. | |
Questular | woensdag 6 mei 2020 @ 10:31 |
Zou in de toekomst het lastiger/duurder worden om een auto met een grote motor te rijden? M.a.w. als ik ooit nog een snellere Mercedes wil rijden bv een C350 dan moet ik daar niet te lang mee wachten voordat de overheid helemaal niet meer wilt dat je zoiets rijdt? Mooi excuus om nu een andere auto te kopen uiteraard. | |
daNpy | woensdag 6 mei 2020 @ 10:34 |
Het is altijd al duurder geweest toch? Hoger gewicht, meer uitstoot, hogere MRB in beide gevallen, en meer verbruik. | |
SicSicSics | woensdag 6 mei 2020 @ 10:40 |
Dat is één van de redenen van mijn keus voor een V8 geweest... Nu kan het nog! De W12 Pheaton, stond zelfs nog hoger op mijn lijstje. Moet ik hier niet zeggen natuurlijk. Maar dat werd echt wat te gortig qua onderhoud en LPG ombouw. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik heb afgezien van AMG modellen. De waarom voor mijn CLS500 ipv. een CLS55. | |
Questular | woensdag 6 mei 2020 @ 10:42 |
Ik heb heel even deze overwogen: https://www.autoopreij.nl(...)options-2297493.html Maar goed ik heb nog net genoeg verstand om te weten dat dit niet heel slim is voor mezelf | |
SicSicSics | woensdag 6 mei 2020 @ 10:55 |
Ik vind het echt zo'n gave auto. Dat er ook iemand een V6 instopte en dacht ... "Daneben! Eine andere V6 passt da hin!" Briljant. | |
SicSicSics | woensdag 6 mei 2020 @ 10:57 |
Misschien dat ik over een jaartje ofzo, als de zaken goed blijven gaan, eens ga kijken of er een kompressor op mijn V8 past en of iemand die icm. de LPG ombouw kan installeren. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 6 mei 2020 @ 11:22 |
Maatje van me heeft een E55 AMG op LPG, zou dus wel moeten kunnen 😄 | |
SicSicSics | woensdag 6 mei 2020 @ 11:47 |
Ik ga er ook vanuit dat technisch wel kan, de ruimte onder mijn motorkap is alleen wat beperkter. Het lijkt me wel gaaf om te (laten) doen. Anders misschien tzt. (2024) toch inwisselen voor een E. Ik wil alleen eigenlijk AMG model, zeker geen moderne. Ik vind sleepers mooier en als er ergens AMG op staat betaal je dubbel. En het moet een W212 zijn, want de W210 heb ik gereden en de 211 vind ik er nog teveel op lijken. | |
Questular | woensdag 6 mei 2020 @ 11:56 |
Over sleepers gesproken: Hele reeks hoe hij een w12 in een oudere Mercedes heeft geplaatst. | |
SicSicSics | woensdag 6 mei 2020 @ 15:19 |
It's not made for fuel economy! Briljant. Maar nog onmogelijker dan de Phaeton. | |
Sounddragon | donderdag 7 mei 2020 @ 20:42 |
d'r postte hier een paar jaar terug iemand die zo'n ding reed.. Haagse koffieshophouder als ik me niet vergis. Best leuk, maar absoluut pointless natuurlijk. Zag gisteren nog een W203 55'er op MP, voor een roodje of 14 ofzo... kun je even een zomertje leuk spelen, niks stukmaken en rap weer wegdoen | |
Sounddragon | donderdag 7 mei 2020 @ 20:44 |
Leuke moneypit, maar van binnen zit je nog steeds opgevouwen in zo'n ding | |
mrPanerai | dinsdag 19 mei 2020 @ 10:03 |
Mijn beurt.... m'n GLB staat bijna klaar bij de dealer... heb gisteren al m'n gegevens aan de verzekering doorgegeven en nu is het enkel wachten op de nummerplaten. Balen dat het net een korte week is met Hemelvaart. we gaan het zien. | |
SicSicSics | dinsdag 19 mei 2020 @ 10:09 |
Ik moet heel eerlijk bekennen ... dat ik in mijn CLS niet rechtop kan zitten. Ben 1,96 en het past niet. Gave bak hoor! Ik hoop dat je hem snel op kan halen. | |
mrPanerai | maandag 25 mei 2020 @ 14:59 |
Belletje van de dealer, woensdag om 10h00 is het aan mij Crisis??? Vanaf vorige week mochten ze terug open na de verplichte sluiting, grote mercedesgroep maar ze hadden 1200 autos af te leveren. Dus nog redelijk snel. ook wel fijn om een van de eerste in de GLB's in België onder m'n kont te krijgen. | |
mrPanerai | woensdag 27 mei 2020 @ 17:54 |
Zitten hier ook mbux experten? | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2020 @ 18:59 |
Foto's! | |
mrPanerai | donderdag 28 mei 2020 @ 11:41 |
eerste foto van voor m'n deur. Eerste indrukken wat rijdt ie heerlijk, ik heb de 116pk diesel versie, in comfortstand beetje loom maar in sport wel is het wel ok, ik ga nog een eigen profiel aanmaken om beiden te combineren. Het leder met de leds sfeerverlicting en de Mbux geeft het wel een echt luxe uitstraling, wel jammer dat er alleen usb-c ingangen zijn want da's weer nieuwe kabeltjes kopen voor connectie met Carplay of opladen voor de passagiers. Draadloos opladen werkt wel goed, maar als gezin hebben we verschillende toestellen in de wagen. Mbux is veel, intuitief maar zorgt wel voor afleiding tijdens het rijden... dat moet ik mezelf nog even wat strenger opleggen. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2020 @ 12:52 |
Nice! In comfort stand voelen ze trouwens allemaal een beetje sloom aan omdat de gas respons vrij langzaam is. | |
Sounddragon | vrijdag 29 mei 2020 @ 16:50 |
Die komen vanzelf, volgens mij hadden er zich al meer mensen gemeld die er eentje zouden krijgen | |
SicSicSics | zaterdag 30 mei 2020 @ 15:25 |
Staat extra goed, tussen de Fordjes en de Citroëns... | |
mrPanerai | maandag 15 juni 2020 @ 22:55 |
Paar fotootjes 's avonds... Blijft zo'n mooie cockpit | |
Amoeba | dinsdag 23 juni 2020 @ 23:51 |
even posen | |
Questular | woensdag 24 juni 2020 @ 09:59 |
Mooi hoor, welk model precies? | |
Amoeba | woensdag 24 juni 2020 @ 15:22 |
W201 uit '84. Originele 2 liter benzinemotor met carbs uitvoering, dus niet de 190E maar een 'gewone' 190. | |
Questular | woensdag 24 juni 2020 @ 15:26 |
Gaaf hoor, zit de laatste tijd te twijfelen om een oude Mercedes voor erbij te pakken. Liefst van 1980 of ouder ivm belasting. Maar dit is ook wel leuk | |
leolinedance | woensdag 24 juni 2020 @ 15:35 |
Mooi hoor! | |
mrPanerai | woensdag 24 juni 2020 @ 15:57 |
het blijft mooi altijd weer anders om in te stellen sportdashbord + mbux in motorinfo + gele sfeerverlichting. Mijn vrouw wordt gek van mijn spelen maar f*ck her, toys for boys | |
leolinedance | woensdag 24 juni 2020 @ 16:04 |
Leuk hoor, ik begrijp het wel ja. Ik zou ook wel een tijdje aan het kloten zijn Ik overweeg hem ook nog steeds, heb al proefgereden. Echter door de coronacrisis heb ik grote kans tijdeljik een occasion te moeten gaan rijden. Aantal vestigingen gesloten, lopende leasecontracten afkopen is duur...niet zo erg, die andere mensen zijn hun baan verloren dus wie ben ik om hierover te gaan lopen klagen. En tegen de tijd dat dat contract afgelopen is, is de nieuwe C-klasse Estate er waarschijnlijk wel | |
Amoeba | woensdag 24 juni 2020 @ 16:07 |
Andere prijscategorie. Een opknapper koop je voor 800-1200 en een goede voor 1700-2500. Belasting is 121 per jaar en 15 per maand verzekering. Mag je wel 3 maanden niet rijden, maar dat duurt nog maar een paar jaar voor mij dus. | |
mrPanerai | woensdag 24 juni 2020 @ 16:26 |
Blij zijn dat je je baan nog hebt, Besteld op het Autosalon als eerste, belofte dat ie rond april geleverd ging worden. Dan Corona en onder tijdelijke werkloosheid thuiszitten... Dan hoop je toch dat je terug aan de slag mag en is die auto maar bijkomstig. Maar toen m'n baas belde dat ie klaar stond bij de dealer had ik er ook weer vertrouwen in. Ondertussen draaien we weer op 100% . Ik rij nu al even SUV's en zou niet meer naar een gewone sedan/break willen. Iets hoger zitten heeft ook weer voordelen qua zicht. Maar 2 collega's hebben de c-break en die is toch ook wel erg mooi. | |
Sounddragon | woensdag 24 juni 2020 @ 18:06 |
Nice! Ik zou de eerste week in mijn auto wónen denk ik; alles proberen Kun je die voetenruimte verlichting ook van kleur veranderen? | |
mrPanerai | woensdag 24 juni 2020 @ 23:25 |
Voor zover ik heb uitdokteren is het of een kleur voor alles, wel kan je de felheid instellen voor de voeten, de luchtroosters en de lichtbanen. Daarnaast kan je een soort van presets waar je meerdere door mercedes ingestelde kleuren kan kiezen, daar heb je verschillende kleuren door elkaar. Bv paars en blauw, of regenboog, of geel rood wat dan namen als fire of deep purple heeft gekregen. Je kan ook nog beweging selecteren maar dat hebt ik nog niet echt ontdekt. Met hallo mercedes kan je ook gewoon je kleur zeggen en dan schiet dat aan, Ik ben voorkeur voor blauw of paars. Dashboard is in drie delen in te stellen en alles kan apart gekozen worden, wel jammer dat ik de gpskaart niet over de hele breedte kan krijgen, Uiteindelijk kies ik toch het vaakst voor standaard met toerenteller en snelheidsmeter, Carplay ben ik niet zo’n fan van. Krijg ook wel toff reacties. Dit is de eerste prive ingeschreven glb in België, Nog geen een andere zien rijden, als ze al zijn zijn het demo-wagens... maakt het iets specialer | |
br00djekaas54321 | donderdag 25 juni 2020 @ 09:34 |
Ziet er zeer fraai uit! Veel veilige kilometers gewenst. Ik zou even moeten wennen aan een volledig digitale dashboard, maar dat zal wel redelijk snel gebeurd zijn als het er zo uitziet. | |
SicSicSics | vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:46 |
Toch wel erg mooi inderdaad, die nieuwe MB interieurs. De nieuwe S ziet er ook wel weer lekker uit. Futuristisch. Mijn jonge klassieker mag maandag naar de garage voor een heuse terugroepactie, 15 jaar (!) na (de eerste) aankoop. Iets met de kleefverbinding van het schuifdak. Komt 'ie ook nog weer eens een keer bij een echte dealer. Gelijk maar even de Service C aangevraagd (150k km's beurt denk ik?), want daar zit ik nu bijna aan. Laatste tijd minder gereden uiteraard, maar toch 30k km's bijgeklokt. Dat is ongeveer 3,5 x zoveel als er voorheen jaarlijks mee gereden werd. Het is een fijne km-vreter iig. Na het multiriem debacle in Frankfurt alleen nog een kleine reparatie gehad aan de ophanging voor; fuseekogel versleten. Met de Service C straks toch een prijzig onderhoudsjaar, maar ik stap nog steeds met een dikke grijns in en uit. | |
Questular | vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:04 |
Ik denk dat ik volgend jaar voor een C350 wil gaan kijken van uit ongeveer 2008. Hier in de buurt is een garage die voor je in het buitenland zoekt (Duitsland/Zwisterland/Oostenrijk). Nu mijn vriendin nog overtuigen dat een C350 in alle opzichten beter is dan een C180 | |
SicSicSics | vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:29 |
Van 150 naar 270 pk? Dat moge toch duidelijk zijn. Goede argumenten: De stoelen zitten opeens beter met meer pk's. De airco is veel effectiever op warme dagen. (Ik lul maar wat, maar het klinkt plausibel toch?) ... Zo'n 6 cilinder is veel stiller en rustiger op lange afstande, dus je slaapt beter. | |
leolinedance | vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:13 |
Veiliger voor de kids. | |
SicSicSics | maandag 17 augustus 2020 @ 14:00 |
Service C is een grote keuring, waarop de auto nagelopen wordt op een aantal punten. Ik heb gezegd: Top! Doen! Net een belletje van de dealert. - Filter Airco - Remblokken voor - Remblokken en -schijven achter - Reactie arm wielophanging (fuseekogel zag er vervangen uit, maar was wel beschadigt en niet goed geinstalleerd.) - Pakking klepdeksel lekt olie - Remleidingen moeten vervangen worden, had niet door de APK gekomen als ze hem daar hadden gekeurd... ¤ 5.100,- Ik met mijn grote muil. En ik denk dat ik toch maar een andere garage ga zoeken. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 17 augustus 2020 @ 14:06 |
Tering wat een geld zeg! Zoveel bijzonders hebben ze ook weer niet gedaan. Kleppendekselpakkingen kan wel een aardig klusje zijn bij een V8. Ik zou zeker naar een andere garage gaan als dit de standaard prijzen zijn. | |
SicSicSics | maandag 17 augustus 2020 @ 14:07 |
Dit zijn de prijzen van de MB-dealer. Maar mijn huidige garage maakt er een beetje een potje van... Die hebben nu serieus bij de laatse 5 - 6 beurten steken laten vallen. 30 uur werk zit eraan in ieder geval. | |
Hyperdude | maandag 17 augustus 2020 @ 14:18 |
Onderhoudskosten zijn, helaas, evenredig met de nieuwprijs heb ik altijd begrepen. Metalen remleidingen vervangen, of slangen? | |
SicSicSics | maandag 17 augustus 2020 @ 14:22 |
Geen idee, volgens mij metalen leidingen. Ik krijg straks de foto's. | |
Hyperdude | maandag 17 augustus 2020 @ 14:24 |
Sterkte | |
SicSicSics | maandag 17 augustus 2020 @ 14:33 |
Dank je | |
Sounddragon | maandag 17 augustus 2020 @ 16:09 |
Ik weet wel een adresje voor je, daar heb ik de mijne ook vandaan.. alleen weet ik niet of hij 2008 ook nog pakt.. meeste wat hij doet is 2010 en nieuwer, maar wellicht als je het hem vraagt.. hij graait in de inruilbak van de dealers in .de, en hij heeft altijd mooie dikke volle bakken. [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 21-08-2020 19:29:02 ] | |
SicSicSics | vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:35 |
Morgen is de auto weer klaar. Ik was nog even zenuwachtig of ze nog vervolgschade zouden vinden vanwege de warmloper in Duitsland eerder dit jaar. Dit lijkt niet het geval. Alleen de pakking van het kleppendeksel was versleten, ze konden niet zeggen of dat te maken had met de warmloper. Alles is tenslotte ook al 15 jaar oud. Ze hebben zelfs werk gemaakt van mijn casual opmerking over versleten rubbers, die hebben ze ook nagelopen en vervangen. Bij de achterklep bijvoorbeeld en bij het portier voor aan de bestuurderskant. Heb ik straks weer een nette auto met wat kleine ergernissen minder. Volgend jaar dan maar eens laten kijken naar wat kleine deurdeukjes in de portieren, een roestplek op de portierdeur (binnenkant) van de passagiersdeur aan de achterzijde en velgschades (zowel mijn winter- als zomersetje zijn 'gebruikt'). Het wordt langzaamaan concoursstaat. | |
Sounddragon | vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:55 |
Effe nog; als je goed kijkt, gaan de remmen stevig op de schop, het is een Benz, onderhouds-dingen zijn altijd makkelijk, en dus is blokken en schijven vervangen eigenlijk één montage dingetje, en als je het wiel, de blokken en schijven eraf hebt, is de remleiding (een friggin slangetje) een peulenschil natuurlijk.. beetje extra werk; de naaf goed schoonmaken, maar met een tolletje is dat hmm.. 5 - 10 minuten per kant als je een mierenpornist bent? Airco filtertje is ook onderhoud, kan nooit heel lang werk zijn.. die lekkende klepdekselpakkingen zijn dan wel heel gruwelijk lang werk vind je niet? Je wordt niet genaaid, maar gefistfuckt met 2 handen, een voet en een basketbal. 30 uur; kom op zeg Een spuiter trekt in die tijd je auto compleet kaal en bouwt hem weer op. plus: MB dealer onderdelen ... de magazijnman bij MB heeft een mohair-gepunnikte stofjas, dat kost wat. 5 roodjes+ dámn!, dan heb je echt lef Zoek voor de gein die onderdelen eens online op en maak een lijstje.. en op Youtube staan heel vaak filmpjes en howto's, daar kun je heel veel wijzer uit worden.. niet om te doen zelf (of wel), maar gewoon even zien hóeveel werk het nou eigenlijk (niet) is. Op een brug, met de juiste tools, rondom remmen; 3 uur? leidingen; een heel uur extra? kwartier per stuk, inclusief naar het magazijn lopen? filtertje airco zal te vervangen zijn zonder veel dingen te hoeven demonteren, zo dom is MB niet, uur? totaal 5 uur.. half dagje+.. plausibel lijkt me.. doe gek, laat ze effe een ijsje eten, 6 uur... 24 uur, drie volle werkdagen om die pakkingen te vervangen?. Draai het om: die 100 euro is fooi, 5000 euro, 30 uur à 100 euro? Mercedesmonteurs speelpakjes zijn van versgeschoren walvishaar, dat is vrij zeldzaam, dus die uren kosten wat.. Blijft er een roodje over voor onderdelen(die laatste 1000 is BTW), voor één set schijven, 2 setjes remblokken, een fuseestuk 2 pakkingen en iets meer dan 20 bakkies koffie voor de monteur Fuseestuk vervangen is een half uur op de brug met een bakken krikkie erbij, uitlijnen komt er nog bij (wordt ws uitbesteed).. 10 - 12 uur werk totaal zou ik billijk vinden, dat zou je bijna 2 roodjes schelen.. half jaar lang elk weekend uit eten met de vrouw (paar keer snackbar ) Eigenlijk willen ze dat partikuliere werk volgens mij helemaal niet.. Leasemaatschappijen betalen die bedragen namelijk wel gewoon zonder te mauwen, en dat is hun core business. Die krijgen de auto voor een prikkie, maar de pegels komen binnen over die 4 jaar first class paid onderhoud. Dan met de inruil nog even ergens een hap uit, en dan nog een keer verdienen aan de handel. Allemaal zonder al te veel gezeur Jan de goedboerende boerenlul is lief, maar 'zeurt' over elk dingetje, stelt vervelende vragen over de hoogte van de rekening enzo; veeeels te lastig. Een beetje Benz gaat makkelijk 25 jaar mee, 21 jaar onderhoud ergens anders als bij de dealer, of je moet echt geld teveel hebben. tot een jaar of 7, 8 kan ik me nog voorstellen, maar de derde eigenaar gaat er doorgaans echt niet meer mee naar de dealer, dan ben je een fanatic en/of het is iets heel aparts | |
SicSicSics | zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:15 |
Ik zal de factuur eens doorlopen morgen ... En dan misschien toch maar een Mercedes specialist zoeken in de buurt, ipv naar de dealer te gaan. 🤔 Voor nu is het even slikken, maar naar de lokale garage die ik ook liever niet meer. | |
Sounddragon | zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:41 |
voor simpele dingen ga ik wel naar een lokale garage als dat nodig is en ik het niet zelf kan of wil doen, maar specifieke dingen doet de specialist.. meestal kan dat zelfs wel drive by.als het small repairs of FF uitlezen is.niet altijd meteen dezelfde dag, maar korte termijn kon er best veel. Kom je daar; krijg ik drie setjes sleutels; moest ik effe 3 auto's naar de APK rijden, want zijn monteur die dat eigenlijk ging/moest doen, moest mijn auto fiksen | |
leolinedance | zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:06 |
Vind ik mooi, dat soort 'simpele' bedrijven met vaklui. Ik had laatst de airco van onze 2e auto, een Peugeot 107, laten fixen (nieuwe condensor + bijvullen) + nieuwe accu. Word een dag later gebeld dat ie klaar is, zou zo'n 300 euro kosten of misschien iets minder. Sowieso al lekker vaag maar goed Ik dat ding een dag later halen, zegt die gozer daar dat de chef er niet is en hij niet weet wat het kost . Dus ik zeg aan de telefoon zei ie zo'n 250 euro, ik laat het wel achter en bel maar als het niet goed is. Nooit meer iets over gehoord | |
leolinedance | zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:12 |
Ik heb vorige week een koplamp van mijn Mercedes C350e laten vervangen. Deed het niet meer en 180 storingen, zelfs de richtingaanwijzer van de andere lamp werkte niet meer. Lamp zat vol met vocht, naar zij zeggen door een eerdere zeer kleine schade uit 2017 (!) waarbij schijnbaar een barst in de lampomkasting aan de achterzijde is dichtgekit, en wat nu is gaan loslaten. Ik geloof er weinig van, maar aangezien het een leaseauto is doen we het er maar mee. Geintje zal vast iets meer dan 250 euro gekost hebben edit: Dat zag er dus zo uit: [ Bericht 10% gewijzigd door leolinedance op 22-08-2020 01:19:21 ] | |
Sounddragon | zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:18 |
Tegenwoordig issie er wel sneller mee, maar ik heb hem er wel eens 3 keer aan herinnerd dat 'ie nog geld van me kreeg, 8 maanden later kreeg ik een factuur; 'ja, beetje druk gehad'.. Had ook zoiets met de airco van de 320; deed het steeds minder, en toen niet meer, systeem leeg.. bij een turk langs, die kijkt 3 seconden onder de kap; condensor lek; 600 eur, naja, dat moet je dan zien aan de radiateur, want dan heb je vieze plek, en ik zag niks, dus mijn MB boer gebeld,; kom maar langs, effe vullen, klaar.. 120 eur ofzo, nooit meer problemen gehad.. Condensor, vullen en een accu voor 300 is sowieso wel een mooi prijsje.. Accu kost al gauw 100, condensor geen idee eigenlijk, vullen 120 - 140 euro, welke arbeid? Misschien moet Sic eens bij de jouwe langs voor een offerte | |
leolinedance | zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:25 |
Ja nou is een Peug 107 geen dikke Merc hè Accu is maar 4 tientjes ofzo. | |
Sounddragon | zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:36 |
Ja, da's waar natuurlijk, ik reken Benz-prijzen Beste sloot water in die koplamp.. Ik heb van die meesturende shit, en die zijn 700/st. | |
leolinedance | zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:39 |
Heb ik ook. Zal ook wel zo iets kosten dan. Nog een paar uurtjes erbij en je bent weer een rooitje verder. | |
Sounddragon | zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:17 |
https://www.autodoc.nl/van-wezel/9441272 | |
SicSicSics | zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:22 |
Toch fijn om hem weer mee naar huis te nemen! Hier (grofweg) de factuur: Service B - (filters en olie): 370 Klein materiaal & milieutoeslag: 65 Koolstoffilter: 45 Remblokken (montage, sensor, etc) voor: 250 Remblokken & -schijven achter: 550 Remvloeistof: 155 Klepdekselpakking vervangen: 540 Afdichting kofferbak: 200 Remleidingen vervangen: 1415 (remleiding zelf 54 per stuk) Trekstang & uitlijning: 390 Vervangend vervoer: 250 ... Bam! Het zijn toch die kopjes koffie denk ik. En ik kan nog steeds elke week uit eten ... Maar als het net zo goed, voor de helft minder kan, zou ik gek zijn als ik twee keer zoveel blijf betalen natuurlijk. Dan nu de koppelingsplaten van mijn motor in de olie zetten, zodat ik deze morgen kan vervangen. ¤ 110,- voor een revisiesetje voor de hele koppeling en een paar uurtjes zelf schroeven. Ook priceless. | |
daNpy | zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:55 |
Is dat een klassieker ofzo? Of hoe krijgen jullie achterste remschijven precies op? Dat is me echt nog nooit gelukt. Die remleidingen zijn wel absurd duur trouwens. Zal wel veel werk inzitten incl tank laten zakken. Zoiets kan vaak simpel voorkomen worden door de remleidingen zelf even te behandelen (iets wat een dealer nóóóóit doet en je nu de hoofdprijs voor mag betalen). Idem voor remklauwen gangbaar maken, die hoeven echt niet vaak vervangen te worden en als dat wel moet, is er niet tijdig ingegrepen. 155 euro voor remvloeistof? Dat spul kost 5 euro de liter! En dan zo'n factuur bij elkaar sleutelen en nog grof betalen voor een leen auto... wtf serieus? Zelfs mijn beunhaas om de hoek geeft die gratis mee Dit is weer een pareltje voor de "wie laat zich gruwelijk tillen"lijst | |
SicSicSics | zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:19 |
Ja, lach maar ... Volgende keer doe ik het weer anders. Toekomstige klassieker CLS500 van de eerste generatie, met wat achterstallig onderhoud. | |
Sounddragon | zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:52 |
Je zou bijna terug naar binnen lopen dat ze dat vat remvloeistof zijn vergeten achterin te gooien idd Maar fijn dat ie weer rijdt. volgende keer toch maar even rondshoppen.. zelfs een retourtje van 600 km maakt op die bedragen niet uit.
| |
LoveAtFirstDrive | zondag 23 augustus 2020 @ 00:21 |
Phoe dat zijn wel prijzen ja! Ik weet niet wat de trekstang inhoudt, maar 390 euro voor uitlijnen? In NH zit een kerel die doet alleen banden en uitlijnen, mensen komen van heinde en verre naar 'm toe en volgens mij kost het daar altijd iets van 80 euro. Kan me wel voorstellen dat Mercedes zelf speciale apparatuur gebruikt, net zoals dat BMW van die gaatjes in hun OEM velgen heeft voor hun apparatuur, maar dan nog. In mijn auto carrière al zooooveeel autobedrijven bezocht door heel NL. Maar eigenlijk nooit 100% tevreden geweest. Kom nu al paar jaar bij een gast die toen net begonnen was, heb m'n ouders, vriendin en broer er ook heen gestuurd en zodoende dus 'vaste klant'. Heb 'm nog nooit ergens op kunnen betrappen dat 'ie me naait. Schappelijke prijzen. De dingen die ik zelf kan doe ik bij een maat op de brug of remmetjes e.d. kan ook met een goede krik. Één van de meest vreemde dingen die ik heb gehad is zo een 10 jaar terug, toen ik nog een VW Passat TDI 4M had. Ik woon zelf in NH en er was net een bedrijf gespecialiseerd in VAG in Brabant begonnen. Op internet goede dingen over hun gelezen (al jaren lid van TDI club etc.) dus ging daar ook heen om mijn TDI te laten chippen (was daar voor al een keer geweest met Seat TDI). Een kennis woonde vlakbij dat bedrijf en had toen net een nieuwe BMW 335D dus kwam even buurten bij die garage, ook om mijn VW te bekijken. Hij werd meteen heel raar aangesproken van wat 'ie kwam doen etc. Nou goed, wij met de 335D maar weg, even rondje rijden blabla. Eenmaal terug is m'n auto getuned, testronde, reed prima. Maar één raar ding: de schakelaars voor de achterramen werkten opeens omgekeerd. Dus ipv knopje open gingen ze dicht. Dus ik ging er van uit dat er softwarematig iets verkeerd is gegaan, maar dat ontkende die gast. Hij zei dat er een nieuwe motor in moest, elke deur 1 a 250 euro per stuk. Ik zei dat het wel enorm toevallig zou zijn dat na het chiptunen allebei die motortjes op exact hetzelfde moment het zouden begeven en je zou dan eerder verwachten dat ze het gewoon helemaal niet meer doen. Dus heb het aanbod van 500 euro afgeslagen en weg gegaan. Later bij iemand aan de computer en was inderdaad in de software iets aangepast waardoor de ruiten andersom werkten.. Of die gast het nou expres had gedaan omdat 'ie BMW volk niet mag ofzo of dat het per ongeluk ging, geen idee. Nooit meer daar geweest uiteraard | |
Amoeba | zondag 23 augustus 2020 @ 07:40 |
Het meeste op dat lijstje kun je prima zelf doen anders. | |
daNpy | zondag 23 augustus 2020 @ 08:40 |
Nou dat hoeft misschien niet, maar het meeste op dat lijstje is héél simpel te voorkomen. En dat is toch zonde van die duizenden(!) Euro's | |
SicSicSics | zondag 23 augustus 2020 @ 09:17 |
Ik sleutel aan mijn motor, niet aan mijn auto. De auto is 15 jaar oud, heb hem nu een jaar. Weinig kilometers, maar ook weinig onderhoud gehad de laatste jaren. Ik doe het anders, wil er nog wel een paar jaar in rijden en maak redelijk wat kilometers. Dus ik zoek verder naar een goed adres in de buurt. | |
daNpy | zondag 23 augustus 2020 @ 09:40 |
Ja doe dat maar eens want dit was 3000 euro en een leenauto te duur. | |
Gruj0 | zondag 23 augustus 2020 @ 09:50 |
Kan je die roestvrij krijgen en in behoorlijke staat? Zonder er een hele bak geld tegenaan te moeten gooien voor die weer rijdbaar wordt. | |
Amoeba | zondag 23 augustus 2020 @ 17:12 |
Een oude Benz is onverwoestbaar. Grootste problemen zijn roest in de motorkap, wielkasten, reservewiel bak (?) en schuif zeker eens onder de auto voor aanschaf. Daar moet je vooral op letten. En die oude analoge dashboards gaan ook geen eeuw mee en dat is nauwelijks te fixen. | |
Gruj0 | zondag 23 augustus 2020 @ 17:25 |
Bedankt. En reserve (third party) onderdelen? Zijn die volop verkrijgbaar? Ik zou het liefst gewoon zo'n auto helemaal leeghalen, het metaalwerk fixen en dan opnieuw opbouwen. Dat wat nog goed en mooi is terug in de wagen en al het versleten vervangen. | |
Hyperdude | zondag 23 augustus 2020 @ 17:36 |
Vanaf ongeveer 5 minuten zie je waarom je geen W124 moet aanschaffen. Of moet leren lassen. Edit: "Vroeger" waren MB en Volvo beter dan de rest qua roesten. Maar uiteindelijk roest alles als het 15-25 jaar of ouder is. Da's niet erg, maar je moet goed opletten wat je koopt. [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 23-08-2020 18:14:51 ] | |
Amoeba | maandag 24 augustus 2020 @ 07:23 |
Ik snap echt niet wat je nu wil zeggen. Oude bakken roesten, dus koop geen oude auto? | |
Amoeba | maandag 24 augustus 2020 @ 09:05 |
Als je maar goed genoeg zoekt is het meeste wel te vinden. Zeker de reeks die veel gemaakt is (ik heb zelf een W201). Duitse eBay, sloop, marktplaats. Af en toe moet je wel wat geduld hebben. Zo had ik voor 50 piek een 'nieuwe' tweedehands versnellingsbak die bij Van den Brand (Mercedes demontagebedrijf in Uden) voor minimaal 300 gaat. Ik neem aan dat als je gaat strippen dat je redelijk handig bent, voor de minder handige mensen zijn er ook werkplaatshandleidingen van Haynes. | |
Hyperdude | maandag 24 augustus 2020 @ 12:37 |
Hou er rekening mee dat je altijd roest tegenkomt bij een oude bak. Wilde ik eigenlijk zeggen. | |
Questular | maandag 24 augustus 2020 @ 12:49 |
Ik heb aan m'n 2003 Mercedes volgens mij al 1500.- aan roest reparaties uitgegeven. Dat moet je incalculeren | |
Sounddragon | maandag 24 augustus 2020 @ 21:53 |
2005 < kopen, mijn 2006 had na 490k he-le-maal niks, nada. Zelfde model, maar de facelift.. die zijn ook niet voor niets nét een tandje duurder.. Mijn W202 zakte op de oprit spontaan door de voorvering, nadat de voorste veerschotels domweg compleet doorgerot waren.. Was er net een uurtje ofzo mee thuis geloof ik; als me dat op de snelweg was gebeurd | |
Amoeba | dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:26 |
Roest is meer een gevolg van ouderdom dan een hoge kilometerstand lijkt me. Met uitzondering van de uitlaat dan. Weet niet wie jouw auto heeft gekeurd, maar als hij door de veerschotels zakt moet die toch al een paar jaar terug afgekeurd zijn? Of was dit een gevalletje slecht illegaal laswerk aan veerschotels? | |
Amoeba | dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:35 |
Laat je dat steeds opnieuw spuiten dan? Voor de wielkasten en de dorpels was ik iets van 500 kwijt samen en de rest doe ik allemaal zelf. Met name op de motorkap heb ik kleine plekjes zitten die ik eigenlijk ieder jaar bij moet werken. Gelukkig kan ik het voorbewerken redelijk zelf en voor het spuitwerk heb ik een vriend die veel doet met graffiti. Kost me een grammetje wiet zeg maar en het is geregeld. | |
Sounddragon | dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:44 |
Geen idee, erna was het iig wel illegaal laswerk, nieuwe erop gebakken en itt de methode van MB waar ze een soort van getackt zitten, waren ze toen 100% rondom doorgelast. | |
daNpy | dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:51 |
Steenslag, vocht en pekel komen eerder van rijden dan van stilstaan | |
Questular | dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:16 |
1x gedaan paar jaar geleden en tot nu toe is er nog geen roest teruggekeerd | |
manny | dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:08 |
Dat is hoe je laat merken dat je een tevreden klant bent! liegen! | |
Amoeba | dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:25 |
Je mag er wel nieuwe op lassen (stootlassen of een volledige las maakt niet uit), je mag alleen niet aan de oude lassen. Ik heb toen een nieuwe bodem in de schotel laten lassen en in de grondverf gezet zodat daar niks meer van te zien was. | |
Sounddragon | dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:01 |
Waarom niet gewoon een compleet nieuwe? Ik kan me herinneren dat die schotels 12 euro per stuk kostten ofzo.. | |
Amoeba | donderdag 27 augustus 2020 @ 08:32 |
Dat weet je wel Kan overigens ook op zoek naar nieuwe velgen. Die fake alu AMGs hebben die oostblok toer niet overleefd | |
Sounddragon | donderdag 27 augustus 2020 @ 11:31 |
Oh ja. bij jou was een stuk rotter als bij mij Vond die wielen toch al vet lelijk onder die auto. Stonden pas geleden meerdere monoblock setjes op MB forum. | |
Amoeba | zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:17 |
Wat vind je van dit setje? https://link.marktplaats.nl/m1589449311 | |
Sounddragon | zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:31 |
Zien er op het oog zo netjes uit, wel effe die witte letters deleten Voor een paar knaken meer heb je deze: https://link.marktplaats.nl/m1570261296 | |
Amoeba | zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:34 |
Ik vind ze echt suf en die AMG ets maakt het er niet beter op. Dan liever diegene die ik nu heb | |
Sounddragon | zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:49 |
Je riijdt nu op 18 inch monoblock replica's toch? | |
Amoeba | zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:57 |
17 inch dacht ik maar die zijn compleet afgeschreven Heb die lm velgen van MP gescoord | |
Sounddragon | zondag 30 augustus 2020 @ 01:01 |
Ik kan me herinneren dat ik ze te groot vond voor de auto iig vandaar dat ik misschien 18 in mijn hoofd had; 17 inch kan wel onder een 201, maar dit staat hem ook erg goed [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 30-08-2020 01:10:26 ] | |
SicSicSics | zondag 30 augustus 2020 @ 08:16 |
Dat ziet er netjes uit! | |
Amoeba | maandag 31 augustus 2020 @ 11:56 |
Ja zit nu ook de hele tijd naar die wielkast te staren tho | |
Sounddragon | maandag 31 augustus 2020 @ 11:58 |
Staat precies zoals hij hoort te staan, ik zie er niks mis aan? Dit was je look geweest met de AMG monoblocks die ik linkte: Al is die wel -40mm voor zo te zien, maar da's dan ook een ekte 2.3. Deze is wat meer realistisch; is een Yank-versie, maar niet verlaagd zo te zien. [ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 31-08-2020 12:21:23 ] | |
Questular | maandag 26 oktober 2020 @ 11:46 |
Ik merk dat ik de laatste tijd meer een meer naar oudere modellen aan het kijken ben. Dus als er in de toekomst een leuk betaalbaar model (het liefst uit 1980 want geboortejaar) op mijn pad komt dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik nog een Mercedes ga kopen waar ik nauwelijks in rij Collega van mij weet echt bijna alles van de oudere modellen van Mercedes en waar je op moet letten + hij kent een hoop mensen die aan deze auto's kunnen werken dus dan durf ik de gok wel te nemen | |
Charged | vrijdag 27 november 2020 @ 18:21 |
M'n eerste tonnetje,net te laat om 99.999 op de km-teller en 999.9 op de dagteller te pakken. Dan maar de volgende genomen. | |
br00djekaas54321 | vrijdag 25 december 2020 @ 15:36 |
Ik zit met een moeizaam startende W639/Vito (2012) waarvan ik de accu wil opladen, alleen durf ik niet te zeggen welke ik moet hebben: die onder de motorkap of die onder de bestuurdersstoel? Wellicht net zo goed alletwee? Als ik moest gokken zou ik die in de motorruimte eruit halen | |
SicSicSics | donderdag 11 februari 2021 @ 15:09 |
Vandaag de auto weer terug. Velgen van de winterbanden laten schuren en spuiten en een roestplek aan de binnenkant van het linker achterportier laten behandelen en opnieuw spuiten. Daarna nog 2 nieuwe koplampen laten plaatsen. We kunnen er weer even tegenaan. Garage had de lamp vervangen en belde netjes om aan te geven dat er nu een kleurverschil zat in de lampen. Dus ik zeg: "Doe ze allebei maar!" ... "U weet wat de lampen kosten?" Heel netjes. Maar ik ga niet met kleurverschil rondrijden als ik net de velgen heb gespoten. Over een maandje gaat ie naar de detailer, wat parkeerschade wegwerken, polijsten en de binnenkant een goede poetsbeurt. Dan is mijn 15 jaar oude baas weer zgan... FULL OPTION!!! ook En ja... Dat is mijn motor op de achtergrond! | |
-niemand- | zondag 14 februari 2021 @ 21:33 |
Ik heb de E50 sinds een paar weken ingeruild op een nieuwere E. Nu rijd ik een s212 350 cdi bluetec heerlijke auto. Niet te vergelijken met een amg maar v8 is helaas niet meer te betalen met iets meer km's. En aangezien ik nu ook in de winter met de auto moet is het zonde van een w210 om die door de pekel te sturen. | |
SicSicSics | maandag 15 februari 2021 @ 08:35 |
De S212 E500 staat op de shortlist om de CLS te vervangen als er gezinsuitbreiding komt of als de CLS op is over 10 jaar en de belastingregels zijn niet aangepast... (Big IF) Altijd al een mooi model gevonden. | |
Tyr80 | donderdag 18 maart 2021 @ 08:41 |
De EQS, iemand een mening? Dashboard oogt echt schitterend, maar buitenkant blijft lastig in te schatten. Gaat iets van een ton kosten voor de versie met het grootste bereik, en als dat interieur van de concept overgenomen wordt [ Bericht 46% gewijzigd door Tyr80 op 18-03-2021 08:47:37 ] | |
Tyr80 | donderdag 1 april 2021 @ 13:46 |
Interieur is vrijgegeven. | |
Questular | donderdag 1 april 2021 @ 14:00 |
Hoe snel zit zoiets vol met vingervlekken. | |
Tyr80 | donderdag 1 april 2021 @ 14:05 |
Da’s leuk als je 18 bent, de meeste mensen uit de doelgroep doen dat gewoon thuis in bed ofzo. En dan nog, doekje, Glassex, klaar. Vind het supermooi, net een ruimteschip, benieuwd of het met donkere bekleding ook nog wat lijkt. | |
Questular | donderdag 1 april 2021 @ 14:07 |
Doe mij dit maar | |
Tyr80 | donderdag 1 april 2021 @ 14:10 |
Naja iig rond ja. Interieur van de nieuwe S vind ik echt | |
mrPanerai | dinsdag 6 april 2021 @ 18:10 |
Ik heb de gewone mbux, standaard softfiber doekjes in de middenconsole zitten. | |
Alexxxxx | woensdag 7 april 2021 @ 17:49 |
CLK320 gekocht al mee gedaan wat ik wilde dus wil m verkopen of ruilen tegen een Peugeot 206 CC. | |
Amoeba | woensdag 21 april 2021 @ 11:19 |
Italiaanse taferelen dit: | |
Sounddragon | zaterdag 24 april 2021 @ 20:51 |
Wat 'wilde' je ermee doen dan? Is al bijna TL door de verneukte voorbumper (en de verkeerde ET velgen).. misschien is er een garbagerunner die hem wel wil voor 500¤ Ik mis hem; zwetende diff? | |
Alexxxxx | zaterdag 24 april 2021 @ 20:52 |
Goede velgen zitten er ook bij. En rondje ring | |
Sounddragon | zaterdag 24 april 2021 @ 20:57 |
De mijne staat bij de specialist trouwens .. een kruiskoppeling van de tussenbak-as hield het voor gezien eergisteren.. godzijdank niet de bak of het blok verneukt.. heeft hem wel geraakt, maar ik reed niet hard en kon binnen 50 meter aan de kant.. maar wordt een leuke rekening, en de enige in de EU beschikbare 4matic as voor een C ligt ergens aan de verkeerde kant van Duitsland in een magazijn. Dat heb ik weer | |
Sounddragon | zaterdag 24 april 2021 @ 20:58 |
Rondje ring is nogal contraproductief met een ET die -30mm is.. dan is je wegligging helemaal ruk natuurlijk | |
Tyr80 | zaterdag 24 april 2021 @ 20:58 |
EQS is van buiten echt spuuglelijk, gaat ‘m niet worden. | |
Sounddragon | zaterdag 24 april 2021 @ 21:00 |
Ik weet zeker dat je hem zou rijden als je baas hem als leasebak voor je deur zet. | |
Tyr80 | zaterdag 24 april 2021 @ 21:01 |
Heb geen baas Interieur vind ik echt supermooi...maar die buitenkant heeft gewoon niks sjieks. En dat dan de S toekennen, ik snap het niet. | |
Sounddragon | zaterdag 24 april 2021 @ 21:04 |
Heb ik ook altijd met nieuwere auto's, met Benzen ook... je moet er ff aan wennen.. Nieuwe CL's moest ik ook erg aan wennen, maar nu vind ik ze wel ok.. Ik wil nog steeds een GLK. | |
Tyr80 | zaterdag 24 april 2021 @ 21:40 |
Ja zit wat in op zich...maar...hij is echt niet sjiek. Lijkt wel een Prius ofzo... Heb niks met SUVs, maar ieder z'n ding toch? | |
-niemand- | zaterdag 24 april 2021 @ 22:57 |
Ik vind een GLK ook een mooie auto, maar ik zie mezelf er nog niet in rijden Ik heb er altijd een beetje een voetbalvrouwen auto idee bij Net alsof je vrouw de kinderen van school/voetbal gaat halen. | |
Amoeba | zondag 25 april 2021 @ 16:31 |
Je mist een drietal bouten | |
Sounddragon | zondag 25 april 2021 @ 20:36 |
Ik zag vd week ergens een plaatje langs schuiven op NU ofzo geloof ik, niet echt heel erg goed naar gekeken.. Ik vind een GLK niet direct een SUV, maar meer een kruising tussen een station en een MPV ofzo.. | |
Sounddragon | zondag 25 april 2021 @ 20:38 |
Oh, damn, misschien toch maar eens een keertje weekend gaan houden Afgebroken zo te zien... oeps.. | |
Tyr80 | zondag 25 april 2021 @ 20:45 |
Had even ingelezen, de K staat inderdaad voor Kompakt, een soort crossover dus. Mijn schoonpa heeft er 1, wel het Chinese model, erg standaard allemaal. | |
Sounddragon | zondag 25 april 2021 @ 20:51 |
Zo standaard als je hem bestelt natuurlijk Nu een paar dagen in die Powlow aan het rondvliegen, en dan ga je je wel realiseren hoe vreselijk over het paard getild je bent met een Benz, of eigenlijk sowieso een moderne bak.. pfff Al had ik als leenbak van de ANWB een Crossland X (ofzo), en dat vond ik echt 3 keer niks.. meestal voel je je wel redelijk rap 'thuis' in een auto, maar ik vond het helemaal niks, ook al zat er plenty kermistroep op.. voor Android auto hoef je ook niks extra's te betalen.. wat een bagger zeg | |
Amoeba | maandag 26 april 2021 @ 13:08 |
Nee niet afgebroken gelukkig. Waarschijnlijk in Polen losgetrild en pas tijdens de APK aan het licht gekomen. Echt bizar klote dat we onze smeerput ingeleverd hebben, zie die bak nu nog maar zelden aan de onderkant. Maar daar maar twee weekenden groot onderhoud van Nieuwe ruitenwisser, multiriem, wiellager, 2 draagarmen en nog een draagarmlager en wat laswerk verder is die dan toch goedgekeurd. Wel steeds voor 2 jaar dus. | |
mrPanerai | maandag 26 april 2021 @ 13:57 |
Ik heb de opvolger, GLB, inderdaad net iets te laag om als SUV door het leven te kunnen, maar wel heerlijke wagen. | |
Sounddragon | maandag 26 april 2021 @ 18:38 |
Valt hartstikke mee dus Bouten even op het juiste aanhaalmoment zetten, en eventueel met een likkie loctite.. | |
Sounddragon | maandag 26 april 2021 @ 18:43 |
GLB is een maatje kleiner ook denk ik.. en die generatie zitten bij mij nog in de gewennings-fase.. ik ben meer van het hoekige en wat robuustere... de nieuwe modellen, waaronder ook de W205 valt bijvoorbeeld, vind ik nog erg rond allemaal.. Was vandaag even bij mijn MB specialist om die leenkar van zijn werf te verwijderen en terug te brengen naar Logicx, mijn C stond nog steeds buiten; hij durfde hem niet naar binnen te duwen ivbm de kans op bakschade Morgen zou de as binnen zijn, gelukkig stond hij niet backordered.. morgen even kijken of er nog een setje hondjes in de container ligt op het werk, dan zetten we hem daar wel op, dan rol je hem zo naar binnen | |
lipje | maandag 26 april 2021 @ 18:50 |
Logicx heeft wel 4 van die zwenkwielen liggen. Eronder leggen, heffen en je rolt m zo naar binnen | |
Sounddragon | maandag 26 april 2021 @ 19:01 |
Logicx is een oncoöperatieve kudde lullo's en die zwenkwielsets zijn te breed om hem tussen de kolommen te krijgen. daarmee hebben ze hem op hun werf opgeladen, maar niet even de tegenwoordigheid van geest gehad om hem met het bed meteen binnen in de werkplaats te zetten, maar hem gewoon voor de deur gelost daar.. ANWB is nog niet klaar met me.. want ik heb nu al een paar honderd euro schade doordat ze te beroerd waren om hem meteen bij MB service te brengen, en me met leugens een leenbak in mijn maag splitsten waardoor ik dus een dag vrij moest nemen om die leenkar te retourneren waar ik maar 25km in heb gereden. Dienstverlenen is ook een vak zeg maar. | |
mrPanerai | maandag 26 april 2021 @ 21:24 |
NeNee hoor | |
Sounddragon | dinsdag 27 april 2021 @ 18:08 |
GLK is/was op basis van C klasse... Nu is er GLA, GLB en GLC, GLE en GLS.. you do the math | |
klawie | woensdag 28 april 2021 @ 01:32 |
Er zijn trouwens bedrijven die zo een as kunnen repareren | |
mrPanerai | woensdag 28 april 2021 @ 08:01 |
nou hier, sherlock, math done | |
Sounddragon | woensdag 28 april 2021 @ 21:09 |
Daarstraks even langs geweest om te helpen om hem binnen te krijgen. Setje hondjes meegesleept van het werk en hem daarop gezet; 10 minuten werk, toen hing hij in de brug. Auw aardig litteken op het blok ook Hier ligt krap 800¤ ex. MB repareert ze zelf ook, want ik krijg 100¤ statiegeld voor de oude.. Kan niet terugvinden waar je die info vandaan hebt, maar zelfde kunstje met een GLC? En jij wijst naar maten e.d., maar ik heb het ook over interieur e.d.. het belangrijkste van een auto imho .. hoe groot hij is boeit niet echt, het interieur is waar jij als bestuurder naar kijkt. De GL is er in dezelfde types als alle andere modellen (A, B, C, E, S, AMG), en een GLB is geen GLC, ook al ga je op je kop staan . En een GLK, was op basis van de C klasse qua interieur. | |
Alexxxxx | donderdag 20 mei 2021 @ 20:48 |
CLK weer verkocht, leuke tijd mee gehad. | |
SicSicSics | vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:20 |
Donderdag mijn auto weer opgehaald. Eindelijk is mijn scheve stuur opgelost. Even klagen nog... Kennelijk was er geen lokale garage of Mercedes dealer die even verder keek dan de fuseekogel 'onder'. Er zat er boven nog één. Nu zijn beide fuseekogels vervangen en staat eindelijk mijn stuur weer recht. Verder de koplampen even laten doen, opschuren en blanke lak erop. Scheelt de wereld. Tevens wat olielekkage verholpen door klepdekselpakkingen te vervangen en een stukkie te kitten. En dat alles met een stuk vriendelijker tarief dan bij de dealert. MB specialist in Druten. Prima geregeld. Ga ik vaker heen als ik wat grotere dingen heb. | |
Tyr80 | vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:22 |
Iemand al een mening over de EQE? | |
Sounddragon | vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:22 |
De mijne zit in Veghel. idd veel beter dan de dealer.. op vele vlakken. | |
SicSicSics | maandag 11 oktober 2021 @ 08:09 |
Die heb ik ook eens geprobeerd dacht ik, maar zat vol. | |
D.Licious | maandag 11 oktober 2021 @ 08:36 |
De lokale dealer hier... tja wat zal ik ervan zeggen. Laten we het erop houden dat alles binnen een straal van 20m rond mijn auto verboden gebied voor ze is, en voor een bepaalde monteur is dat zelfs 50m. Ik ga dus ook naar een specialist hier in de buurt, idd ook tegen een stuk vriendelijker tarief. | |
SicSicSics | maandag 11 oktober 2021 @ 12:02 |
Vette bak trouwens, maar nog een tijdje onbetaalbaar. Ik ga eerst nog naar 2010 model. E550 of misschien nog wel een rond CLS550, maar dan heb ik alleen een facelift. Of, om even te vloeken hier, een 2010 XJ of een 550iGT. | |
Tyr80 | maandag 11 oktober 2021 @ 12:40 |
Ja vind je? Ik vind hem van binnen echt ongelooflijk mooi, maar van buiten krijg ik er echt een Prius gevoel bij. | |
SicSicSics | maandag 11 oktober 2021 @ 13:24 |
De neus is wat kort misschien? | |
Sounddragon | maandag 11 oktober 2021 @ 20:51 |
Hij heeft het schunnig druk altijd idd.. maar voor zijn vaste klanten maakt hij meestal wel tijd.. hij heeft me nog nooit laten zitten ergens mee.. | |
Sounddragon | maandag 11 oktober 2021 @ 20:52 |
Gelukkig zit je er in | |
leolinedance | dinsdag 23 november 2021 @ 00:50 |
Heb jij je Benz eigenlijk nog? | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 23 november 2021 @ 11:15 |
Klokje rond van AutoWeek met een CLS500, komt er goed vanaf! | |
Sounddragon | dinsdag 23 november 2021 @ 15:21 |
Nog wel... binnenkort niet meer.. krijg een hok van de zaak, en dan is hij te duur om voor de deur te laten staan voor het mooie en soms eens een boodschap of ritje op zondag. .. Misschien koop ik er wel een dikke benzinebak bij, want ik wil de bijtelling van dat ding niet, is me te duur.. Leuke wat oudere S ofzo | |
leolinedance | dinsdag 23 november 2021 @ 16:12 |
Aha nice. Wat voor hok krijg je? | |
Sounddragon | dinsdag 23 november 2021 @ 17:48 |
Octavia, nadere details nog niet bekend, niet nieuw, kop - eraf dingetje.. heb iig afgedwongen dat 'ie ACC heeft, want dat is echt mijn meeste gebruikte optie op de Benz. Fucking lekker Hij is alleen donkerblauw Ik vind het helemaal niet nice trouwens.. ik heb liever mijn Benz en die 19ct per kilometer.. kom je niet mee uit, maar dan rijd ik wel gewoon dagelijks mijn Benzje, en daar heb ik wel wat knaken voor over, het hoeft niet voor niks .. Maar ze willen gewoon eenheid op de zaak; iedereen in hetzelfde soort hok. Ik heb het een jaar lang tegen kunnen houden, maar nu hadden ze het in mijn contract geprakt, dus ik kon er niet meer omheen Ben nog aan het verzinnen voor een toffe zondagbak. [ Bericht 28% gewijzigd door Sounddragon op 23-11-2021 18:00:40 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 23 november 2021 @ 18:03 |
Rijd momenteel n E350 uit 2017, daarvoor een CLS500 en een S500 beide uit 2003. Daarvoor vele bmw’s (5,X6,7 & 8serie) ,vele toyotas en lexus en aantal nissan patrols. Tot nu toe bevalt mb me t best. Ultieme mb die ik ooit nog wil: maybach s600 [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2021 18:05:17 ] | |
Hyperdude | woensdag 1 december 2021 @ 13:37 |
Charged | donderdag 9 december 2021 @ 20:06 |
Laat maar. [ Bericht 87% gewijzigd door Charged op 09-12-2021 20:38:47 ] | |
#ANONIEM | donderdag 9 december 2021 @ 20:32 |
Dat kan inderdaad zomaar gebeuren bij een gebrekkige borgmoer. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 20:32:34 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 21 december 2021 @ 10:22 |
Iemand hiero die al met de EQS gereden heeft? | |
#ANONIEM | donderdag 23 december 2021 @ 08:04 |
Pas geleden testrit gehad bij asv. Ik was er heilig van overtuigd “die wil ik”. De looks vond ik toch wel wat minder. Ziet er leuk uit van binnen. Maar toch niet voor mij. Rijd wel OK. Maar ga toch verder kijken. | |
Tyr80 | donderdag 23 december 2021 @ 09:37 |
Naar wat bijv? | |
#ANONIEM | donderdag 23 december 2021 @ 09:41 |
Zoiets denk ik | |
Tyr80 | donderdag 23 december 2021 @ 09:42 |
Meh, ok, thx, | |
#ANONIEM | donderdag 23 december 2021 @ 09:45 |
Dan zou ik eerder naar een AMG G 63 kijken als ik jou was. [ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 23-12-2021 09:45:34 ] | |
#ANONIEM | donderdag 23 december 2021 @ 09:55 |
Die was ook al voorbijgekomen idd Gezien mijn rug sowieso iets met hogere instap. Dat heb ik inmiddels wel besloten. Pas ook n AMG GLC 63 bekeken 🤤 | |
Sounddragon | woensdag 5 januari 2022 @ 17:49 |
LeukMaar die gaan er weer uit, maakt het wel een collectable, maja tis een Nissan.. Sowieso zit je voor dat geld volgens mij in Ford Raptor territorium, dat is echt wel een no brainer.. | |
Sounddragon | woensdag 5 januari 2022 @ 17:57 |
Gevolg van mijn hok van de zaak is dat de C eruit moet.. ga geen diesel voor de deur zetten voor de boodschappen en soms een een ritje, ook al doet het pijn om hem weg te doen .. ik weet alleen nog niet of ik een Benz C terug ga pakken maar dan op Benzine, want die zijn allemaal kale kont en/of van goud.. Ik zit een beetje te lonken naar een 2012-2014 SLK320 ofzo, gewoon omdat het kan.. lijkt me best fun vd zomer.. nog nooit zelf een topless kar gehad, en ik wil eigk per se een klapdak, geen zin in gezeik met stoffen kappen, maar die markt is (net als de auto) serieus klein als een klapdak wilt.. of ik moet op zoek naar een SL met een hardtop erbij ofzo.. Ideeën? | |
#ANONIEM | woensdag 5 januari 2022 @ 22:04 |
Gls of glc wordt t denk ik. Ga dan voor n SLK 32 AMG of n 55 🤪 Neem aan dat je ook op t mercedesforum zit? Staat daar niet iets, of ideen. Zelf houd ik meer van de S, maar me nu te laag helaas. Wel fun rijden. | |
klawie | woensdag 26 januari 2022 @ 00:14 |
Zal van de week effe foto’s posten heb een mercedes 190 gekocht 2.0 benzine 122 pk automaat elec ramen elec dakje en rechterspiegel was toen een optie Ding rijdt toch lekker | |
GerryDV | woensdag 26 januari 2022 @ 00:18 |
Ik krijg eind februari mijn nieuwe lease. De keuze is gevallen op een Mercedes A180d Limousine Business Solution. Voor de kleur heb ik Iridium Grey genomen. Extra opties de smartphone voorbereiding (Apple Carplay ftw) en een kantel-/schuifdakje. Het is een 8-traps automaat. Aangezien het een diesel is, is deze uitgerust met niet de Renault motor maar een 2.0l Mercedes-Benz motor. Ik heb gezien dat deze motor terug geschroefd is naar 116PK en iets van 280Nm koppel. Dezelfde motor ligt ook in zwaardere varianten waar hij bij sommigen op 196PK staat. Is het de moeite om, bij goedkeuring leasemaatschappij, te laten chippen om net iets meer dan 116PK eruit te halen? | |
Questular | donderdag 27 januari 2022 @ 09:25 |
Mijn auto start niet meer. Zodra ik de sleutel in het contact steek springt alles aan maar blijft mijn rempedaal geblokkeerd en draait de startmotor wel maar de auto start niet. Normaal gezien als ik de sleutel omdraai wordt het remredaal vrijgegeven en kan ik de auto in drive zetten. Nu gebeurt dat niet en blijft de startmotor draaien en draaien. Dit is nu de 2 keer dat dit gebeurt en elke keer is het nadat ik een stuk heb gereden. 6 dagen achter elkaar koud gestart zonder problemen. En nu een stuk gereden en hij start niet... | |
manny | donderdag 27 januari 2022 @ 10:01 |
Niet vloeken in de kerk, maar toen ik Audi reed in de Lease had de leasemaatschappij daar in ieder geval geen probleem mee en had ik zo een basis upgrade met (ik geloof) iets van 20 pk extra. Dat beviel me prima en procentueel is 10-20 pk extra een groot verschil. Dat ga je denk ik wel merken. | |
Andyy | donderdag 27 januari 2022 @ 15:33 |
E89 Z4 35i(s), stuk eleganter dan een SLK. | |
#ANONIEM | donderdag 27 januari 2022 @ 15:37 |
Is dat een nieuw model mercedes? E89? | |
#ANONIEM | donderdag 27 januari 2022 @ 15:39 |
Deze vraag kan je beter plaatsen op het mercedes forum denk ik | |
Sounddragon | donderdag 27 januari 2022 @ 20:54 |
Maybe, maar ik ben geen fan het interieur van BMW, en da's een stuk interessanter als wat een ander van de buitenkant vindt. En tevens is dat een softtop, en gezien het feit dat de auto veel stil zal staan, gewoon buiten, lijkt me dat niet handig. | |
Andyy | vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12 |
Dat is een hardtop. | |
Questular | woensdag 2 februari 2022 @ 16:21 |
Het bleek de krukas-hoek-sensor te zijn die kapot was. | |
Alexxxxx | woensdag 14 september 2022 @ 19:23 |
Hoi, ik ben er weer. | |
lipje | woensdag 14 september 2022 @ 19:29 |
We zien het. Wordt dit barely legal 3 ? | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2022 @ 14:34 |
Nee, deze is ouder dan 18 en er was nooit een barely legal 2. | |
Sounddragon | donderdag 15 september 2022 @ 22:01 |
Pas jij daarin? Pas nog naar zo'n ding gekeken... ik vind eigenlijk dat je een SLK als kerel zijnde alleen een beetje kunt verantwoorden als het een 320 is Ik vind net niet de lekkere zitpositie in een SLK.. in de 171 is het al beter, maar te klein... als ik in een SL ga zitten is hij meteen op maat, maja, dan moet je 20k neertikken voor een fatsoenlijke, en dan heb je hem nog steeds pre-bluetooth. Ik wil een cabrio, maar wel met klapdak, en van een redelijk formaat.. maar dat valt nog niet mee. | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2022 @ 22:24 |
Ja! Sterker nog: ik pas er in met mijn hoed op! R171 vind ik mooier maar is boven mijn budget. 320 blok had ik in de CLK, die is wel erg fijn maar deze bijna 200 pk zijn ook niet vervelend. | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2022 @ 22:46 |
Focus CC niks voor je? Dat was mijn back up plan. | |
Sounddragon | donderdag 15 september 2022 @ 22:50 |
En.. het is een compressor, das fijner als een turbo Ik vind het maar een beetje benauwd en cosy allemaal, plus; de hoofdfunctie van mijn prive auto is tegenwoordig eens in de twee weken ofzo naar de supermarkt op en neer, en daar is zo'n ding nou ook niet heel geslaagd voor.. dus ik denk dat ik op zoek ga naar een dikke E klasse ofzo.. 500 mag best. boeit niet. Dan gaat een tank brandstof nog steeds een half jaar mee ik wil echt minimaal weer een V6. | |
Sounddragon | donderdag 15 september 2022 @ 22:59 |
stoffiiiiiggg... Nee, ik rijd geen Ford.. Duits, of opflikkeren.. BMW vind ik de interieurstyling niks, Audi zou kunnen, maar ik durf geen TFSI te kopen.. En klapdaken zijn gewoon vrij slecht te vinden op wat grotere auto's.. zijn bijna allemaal van die vrouwenbakkies, en liefst nog dik ondergemotoriseerd ook.. Een stoffen kap is niks als je auto het hele jaar door stil- en buiten staat.. das vragen om ellende. | |
Amoeba | vrijdag 16 september 2022 @ 00:38 |
Ik heb naast de Benz tegenwoordig een Jaguar XJ6 Series 2 op de oprit staan pronken. 4.2L 6-cyl op LPG en benzine. Als de W201 eruit gaat komt er een XJR V8 uit begin 2000 voor in de plaats denk ik. | |
Alexxxxx | vrijdag 16 september 2022 @ 08:18 |
Ah ja voor de boodschappen heb ik de Impreza nog. |