Sommigen zouden er een moord voor doen, niet hoeven opdraven bij een verjaardagsfeestje van schoonoudersquote:Op maandag 2 maart 2020 22:42 schreef Butterflower het volgende:
Ik zou zaterdag een verjaardag hebben, is nu uitgesteld![]()
Geen groot feest ofzo, maar gewoon bij m’n schoonouders thuis
Ja dat heb ik ook wel, dat vaker handen wassen. En ook wat uitgebreider. Normaal was het handen nat maken, zeep erop en wrijven maar.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Enige nieuwe regel die ik thuis ingesteld heb is veel vaker handen wassen. Ik ga niet hamsteren. En ik woon in Valencia. Centrum van Spaanse uitbraak want 3000 supporters gingen naar een voetbal wedstrijd in Italië twee weken geleden.
Hier de komende twee weken hèt grote feest in de stad. Is gaaf, wil ik heen, maar daar denk ik toch even over na nog.
Ontkent moest dat zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:59 schreef McLaura het volgende:
Ik onderken het risico wel. Mijn vader had COPD (vergevorderd) en als hij nu nog had geleefd, had ik me ernstige zorgen gemaakt. Zo ook om de jonge luchtwegpatiënten in mijn omgeving.
Dat betekent echter niet dat ik nu ineens pas om de hygiëne denk of ga hamsteren, dat vind ik net als jij "absurd".
Jongste heeft begin april een heel groot toernooi in Girona. Gisteren kregen we een message dat de organisatie er vooralsnog van uit gaat dat het gewoon door gaat 🙁We kijken het maar even aan. Ik ga er eigenlijk van uit dat het tegen die tijd gewoon overal is. Ik ben echt zo risicogroep als je het maar kunt bedenken, maar ik kan het ook met alle gemak in een ziekenhuis oppikken. Toen ik gisteren in een wachtkamer zat, zaten daar een stuk of vier gezinnen te wachten om getest te worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Enige nieuwe regel die ik thuis ingesteld heb is veel vaker handen wassen. Ik ga niet hamsteren. En ik woon in Valencia. Centrum van Spaanse uitbraak want 3000 supporters gingen naar een voetbal wedstrijd in Italië twee weken geleden.
Hier de komende twee weken hèt grote feest in de stad. Is gaaf, wil ik heen, maar daar denk ik toch even over na nog.
Sowieso is anti-bacteriële zeep nogal onzinnig bij angst voor een virusquote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Er was trouwens ook een nieuwsbericht dat dan weer waarschuwde met te vaak je handen met anti-bacteriële zeep wassen, omdat je daarmee ook alle weerstand van je handen teniet deed.
OK, het artikel sprak over desinfecterende zeeg:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sowieso is anti-bacteriële zeep nogal onzinnig bij angst voor een virus
Volgens mij gaat het bij het handen wassen vooral om het loswrijven en afspoelen van mogelijke virusdeeltjes van je handen en zou het dus helemaal niet moeten uitmaken waarmee je dat precies doet. Maar goed, desinfecterend klinkt wel veilig natuurlijkquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, het artikel sprak over desinfecterende zeeg:
https://nos.nl/artikel/21(...)hoe-kan-dat-dan.html
Precies, daarom ook dus de waarschuwing in dat artikelquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het bij het handen wassen vooral om het loswrijven en afspoelen van mogelijke virusdeeltjes van je handen en zou het dus helemaal niet moeten uitmaken waarmee je dat precies doet. Maar goed, desinfecterend klinkt wel veilig natuurlijk
Niet doen, je bezwaard voelen. Gewoon gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:30 schreef pinquit het volgende:
Voel me wel een soort bezwaard, want ws gewoon die griep, en die mensen hebben het nu zo druk
Dit heeft echt geholpen! Het is nog niet helemaal weg, maar wel heel veel minder. Nu ben ik dus weer even over op eczeem-creme om te zien of die het laatste stukje nog weg krijgt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:17 schreef -Spring het volgende:
[..]
Heb je wel eens een antischimmelcrème geprobeerd? Ik las ooit ergens dat plekjes bij de mond(hoeken) daar vaa mee besmet zijn. Zelf eens geprobeerd op een scheurtje dat er al weken zat en het was binnen twee dagen weg.
Was gewoon een voetschimmelcrempje van de drogist.
Daar zitten wij idd ook een beetje mee. Wij gaan ook eens een keer vliegen met zijn allen. Dat doen we echt nooit!quote:Op maandag 2 maart 2020 21:02 schreef laziness het volgende:
SQ dat is best mooi shit op zo’n moment![]()
Eens Room, ik ben het ook moe.
Knijp ‘m wel een beetje voor onze usa reis over 50 dagen. Beter cancellen ze niet dadelijk ook alles die kant op.
En ik duim ook dat we niet tot een risico land bestempeld gaan worden. Dan wordt je temperatuur bij de douane gemeten en mag je met een beetje pech twee weken daar in quarantaine gaan zitten.
Nou ja bijna twee maanden is nog lang denk ik dan maar
Fijn!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef BE het volgende:
[..]
Dit heeft echt geholpen! Het is nog niet helemaal weg, maar wel heel veel minder. Nu ben ik dus weer even over op eczeem-creme om te zien of die het laatste stukje nog weg krijgt.
Maar ik ben echt heel blij met je suggestie!
Wij vertrekken een dag later.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:52 schreef BE het volgende:
[..]
Daar zitten wij idd ook een beetje mee. Wij gaan ook eens een keer vliegen met zijn allen. Dat doen we echt nooit!We vertrekken 23 april. En ook zo suf (domme toerist die ik ben, terwijl ik zakelijk de hele wereld over vloog
) ik had me niet gerealiseerd dat je binnen 14 dagen van boeking van een ticket je annuleringsverzekering af moet sluiten.
Ahhhhh... duidelijk!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Ontkent moest dat zijnheb het aangepast
Ik woon niet in Nederland he? En ik schat dat er hier al vlot 100 keer meer wordt gereisd, en dan met name gevlogen, dan bij jullie. Én we zijn voor een groot deel economisch afhankelijk van al dat reizen en het toerisme. Dan maakt het niet zoveel uit hoe gevaarlijk het virus is, maar wel hoe mensen het zien.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Serieus, buitenschoolse activiteiten geschorst en scholen voorbereiden op dicht gaan? Hoe ernstig is dit virus eigenlijk? Ik begreep vergelijkbaar met de griep, en ja die kan best ernstig zijn met name voor ouderen en mensen met lage weerstand, maar voor de griep sluiten we niet het halve land af..
We vliegen op dezelfde dag!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:52 schreef BE het volgende:
[..]
Daar zitten wij idd ook een beetje mee. Wij gaan ook eens een keer vliegen met zijn allen. Dat doen we echt nooit!We vertrekken 23 april. En ook zo suf (domme toerist die ik ben, terwijl ik zakelijk de hele wereld over vloog
) ik had me niet gerealiseerd dat je binnen 14 dagen van boeking van een ticket je annuleringsverzekering af moet sluiten.
Verder probeer ik het allemaal zo nuchter mogelijk te benaderen, maar vind het toch ook wel ingewikkeld. Morgen een uitvaart, je kan daar moeilijk mensen verbieden elkaar niet aan te raken.Tsja, ik ga maar uit van common sense. Wel heb ik nog overwogen of ik desinfecterende gel neer zou zetten (als ik er al aan zou kunnen komen) maar ik realiseerde me ook dat die in no time gejat zou worden.
Maar ik ben ook wel een beetje bang voor de neiging tot bagatelliseren die we als Nederlanders wel hebben: doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Maar ondertussen is het niet een gewoon griepje en zijn de risico's echt wel groter. Dus mensen moeten zichzelf echt wel in acht nemen. Vind ik dan.
En ook ik heb wat extra potten meuk in de kast staan. Gaat vanzelf wel weer op.
Verder vind ik het vooral heel sneu voor mijn 10-jarige die van de week echt lag te trillen van angst in zijn bed. Je ontkomt niet aan alle nieuwsberichten.
Wij zijn echt nooit ziek *afklopt*, eigenlijk gaan alle (buik)griepjes hier altijd de deur voorbij, dus ik maak me in die zin niet echt zorgen om onze eigen gezondheid.
Het is ook mijn ervaring dat ik bij hamsteren altijd vreemde dingen koopquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:52 schreef E.T. het volgende:
Nienke bedacht van de week ook in de supermarkt 'Mam, ik denk dat we maar bruine bonen mee moeten nemen' Ik vroeg haar waarom, aangezien we nooit bruine bonen eten. Maar was dus ook in het kader van 'hamsteren'.. 'dan hebben we in elk geval wat'
Ik heb wel afgelopen week wat extra potten meuk meegenomen en twee blikken soep extra. Dus sja.. met z'n vijven zijn we hier met drie dagen doorheen![]()
IK heb ook smac gekochtquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het is ook mijn ervaring dat ik bij hamsteren altijd vreemde dingen koopToen we in typhoon gebied woonden was het soort van traditioneel om voor typhoons Spam te kopen. Dus toen we 4 jaar later verhuisden, gaf ik mijn blikken Spam weg. En hetzelfde tijdens de overstromingen in Bangkok: een jaar of twee later verhuisden we, en lag er nog steeds blikvoer in de kast.
Oudste bedacht dat we dit weekend maar weer wat diepvriesmaaltijden moesten gaan koken (als in: extra koken en in de diepvries gooien). Dat had ik een tijdje geleden gedaan, en kennelijk vond ze dat handig. Dus dat doen we dan maar.
Dat verklaart een hoop 😂 maar ik zie ze er hier ook wel voor aan eerlijk gezegd hahahaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik woon niet in Nederland he? En ik schat dat er hier al vlot 100 keer meer wordt gereisd, en dan met name gevlogen, dan bij jullie. Én we zijn voor een groot deel economisch afhankelijk van al dat reizen en het toerisme. Dan maakt het niet zoveel uit hoe gevaarlijk het virus is, maar wel hoe mensen het zien.
En daarbij wil onze regering altijd graag dingen ondernemen, zeg maarSchool gaat zo af en toe ook dicht omdat het hard gaat regenen ofzo...
Wat een waardeloze timing! Zouden ze wellicht nog iets doen met online lessen of hulp? Of uitstellen van examens?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:12 schreef Gaoxing het volgende:
En zojuist stuurde een vriendin me een krantenartikel: de scholen gaan inderdaad vanaf zondag vier weken dichtIk weet niet of dat nou verstandig was... Wat ik wel zeker weet, is dat het niet makkelijk wordt voor oudste. Die moet dus zo ongeveer als de scholen weer beginnen examen doen. Arm kind!
Online lessen dus inderdaad. Examens uitstellen kan niet. Het is het International Baccalaureate, en die examens worden overal ter wereld op dezelfde dagen gegeven. Zozeer zelfs, dat onze kinderen, die normaal van zondag tot en met donderdag naar school gaan, op vrijdag ook examens hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:14 schreef Lemijn het volgende:
Wat een waardeloze timing! Zouden ze wellicht nog iets doen met online lessen of hulp? Of uitstellen van examens?
+1quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
IK heb ook smac gekocht![]()
Met de gedachte 'met een blik tomatenblokjes en wat pasta heb je dan toch nog een 'maaltijd'
Blokjes en puree zijn dan wel weer lekker multifunctioneel, kun je ook andere dingen dan pastasaus van makenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
+1
Bedacht me achteraf dat ik natuurlijk gewoon pastasaus had kunnen kopen ipv blokjes en pureemaar ik was zo lekker in ingeblikte survivalmode dat ik daar geen moment aan heb gedacht
jawel, maar dat eet ik ook gewoon weer opquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:03 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard altijd al 3 blikken knakworsten, 2 potten chocopasta, 3 zakken pasta, 2 pakken kaas etc op voorraad, ik dacht dat iedereen dat had. Kopen jullie nooit in ‘bulk’ tijdens de hamsterdagen?
Ja, ik ook uiteindelijk, maar niet binnen een week. Ik denk dat ik in geval van nood zo een maand gevarieerd kan eten zonder boodschappen te doen (alleen qua vlees en verse groente beperkt). Extra hamsteren is dan een beetje onzin. Als er echt wat gebeurt redden die twee blikken smac je ook niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef E.T. het volgende:
[..]
jawel, maar dat eet ik ook gewoon weer op
Ik koop nooit etenswaren in bulk nee. Enkel wasmiddel e.d.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:03 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard altijd al 3 blikken knakworsten, 2 potten chocopasta, 3 zakken pasta, 2 pakken kaas etc op voorraad, ik dacht dat iedereen dat had. Kopen jullie nooit in ‘bulk’ tijdens de hamsterdagen?
Ja bakspul heb ik wel genoeg inderdaadquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik krijg het dus nooit voor elkaar om zonder voorraad door het leven te gaanVan couscous, rijst, bulgur, pasta, gedroogde peulvruchten etc. blijft altijd wat over, net als van bloem, suiker, maizena, zaken amandelen, hazelnoten, rozijnen, bakpoeder, gist en al dat soort dingen. Ik heb dus drie planken vol met halve verpakkingen. En een vriezer waarvoor hetzelfde geldt
Naast de twee broden die standaard in de vriezer liggen kan ik er een hoop bakken en dan hebben we nog wel een la met vitamines tegen de scheurbuik
Ik zou het ook sympathiek vinden als de rampspoed zich aandient als we net weekboodschappen gedaan hebben jaquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja bakspul heb ik wel genoeg inderdaad
En er is wel wat aan restjes pasta of rijst maar we eten dat maar weinig.
Als het net boodschappen besteltijd is als de apocalyps zich aandient dan is het magertjes met wat er nog aan brood en yoghurt en groente is. Want dan is de koelkast en vriezer bijna leeg.
Onze trapkast heeft trouwens genoeg ruimte maar de grootste voorraad is wijn eigenlijk![]()
Is op zich ook oke als de apocalyps er is denk ik![]()
Ik heb een goed gevulde voorraadkast (= trapkast) en in de vriezer ligt ook het een en ander op voorraad.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:03 schreef FlyingFish het volgende:
Had je ze niet kunnen houden voor het vleesquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb 3 vd 5 kinderen verkocht uit voorzorg en om wat langer met de voorraad te kunnen doen.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik neem mijn Valentijnskaart terugquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb 3 vd 5 kinderen verkocht uit voorzorg en om wat langer met de voorraad te kunnen doen.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Nee, ze waren spoiled.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:58 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Had je ze niet kunnen houden voor het vlees
Ik hoorde maandag bij de drogist dat ze adviseerden om met 70% alcohol zelf desinfecterende spray te maken... dat verklaard mogelijk de run op dat spul wel...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik zocht een flesje alcohol 70% om de thermometer mee te ontsmetten. Nergens te vinden. Duurde een tijdje voordat ik de link legde met het Corona virus. Al snap ik nog steeds niet helemaal wat mensen daar dan mee moeten ontsmetten in het kader van dat virus.
Hebben ze bij jullie en BE studiedagen dat je op donderdag vliegt?quote:
Waar word je dan onrustig van, als ik vragen mag? Word je ook onrustig als er een griepgolf aan de gang is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:37 schreef Nijna het volgende:
Ik merk dat ik nogal onrustig wordt van al dat nieuws wat de hele dag op je afgevuurd wordt.
Het ene moment kan ik het prima nuchter bekijken, het andere moment maak ik me toch wat zorgen. Ik heb niet echt het idee dat het bij een paar gevallen zal blijven, er zullen vast best veel mensen ziek worden.
En ik denk dat er ook wel mensen ziek zijn door het corona virus, die nu nog niet in beeld zijn.
We moeten het maar afwachten...
Maar apotheek daar is wel anders dan hier. Daar heb je soms 6 apotheken in een straat.?Wijze van sprekenquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:32 schreef Cathmar het volgende:
Wij gaan over een maand twee weken naar Ierland. Had alleen de vluchten geboekt, verder nog niets. Mijn voorpret wordt enorm gedrukt door dat virus. Moet toch echt eea gaan boeken, maar ik denk ergens ook.... misschien kunnen we over een maand wel nergens meer heen.
Hier kun je paracetamol alleen bij de apotheek halen, nog geen tekorten.
Herkenbaar, na de geboorte van mijn oudste ben ik ook gestopt met het journaal kijken. Alles kwam veel te hard binnen en ik zat zo in mijn hier-en-nu bubbel dat ik het ook niet relevant vond.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:08 schreef Cathmar het volgende:
Nijna, ik heb ook een heel lange tijd gehad dat ik gewoon niet naar het nieuws keek. Was een soort traditie: je moet s avonds naar het nieuws kijken. Maar ik werd er zo onrustig van. Moord, oorlog, vluchtelingen. Niet dat ik het nieuws volledig blokte, want gedurende de dag hoor of lees je echt wel wat er allemaal gebeurt in de wereld. Vooral de jaren dat ik amper sliep was ik daar heel gevoelig voor.
True. 24/7 hier om de hoek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar apotheek daar is wel anders dan hier. Daar heb je soms 6 apotheken in een straat.?Wijze van spreken
26 april is een zondag. Althans, bij mij.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Hebben ze bij jullie en BE studiedagen dat je op donderdag vliegt?
Wij hebben de vrijdag echt apart vrij moeten vragen.
In je vorige post had je staan dat jullie 23 april vertrekkenquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:52 schreef BE het volgende:
[..]
26 april is een zondag. Althans, bij mij.
Damn! Ik heb al een keer foutgeboekt, ik kreeg acuut stress!
De VO school van de oudste twee heeft vanaf woensdag al meivakantie..quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Hebben ze bij jullie en BE studiedagen dat je op donderdag vliegt?
Wij hebben de vrijdag echt apart vrij moeten vragen.
Sowwy BE voor de stressquote:
Aparte dag maar wel beter!quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
De VO school van de oudste twee heeft vanaf woensdag al meivakantie..
Ik hoorde het op de radio. Wel apart, wij hebben geen mail.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Sowwy BE voor de stress![]()
Kreeg vandaag een mail dat je bij klm graties mag omboeken dus
[..]
Aparte dag maar wel beter!
Hmm dat is wel apart want mijn mail zegt voor alle vluchten van klm, air france en delta wereldwijd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:37 schreef BE het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio. Wel apart, wij hebben geen mail.
Wel via KLM geboekt maar is codeshare door Delta uitgevoerd. Zou het nou dan daarom niet voor ons gelden?![]()
Mmm... van de week even achteraan gaan maar. Hoewel ik denk alsnog wel gewoon ga. Tenzij we natuurlijk niet mogen.
O's vorige school had ook al vanaf die woensdag vakantie idd, en dan tot halverwege de tweede week van S. Dus dan hadden we voor hem extra vrij moeten vragen.
Oh nou, dat zou voor ons idd ook niks uitmaken, voor die datum gaat toch niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Hmm dat is wel apart want mijn mail zegt voor alle vluchten van klm, air france en delta wereldwijd.
Je mag gratis omboeken maar moet dan wel uiterlijk 31 mei vertrekken. Daar heb ik helemaal niks aan. (Dure prijs moet je ook gewoon bijbetalen) Andere optie is een tegoedbon die een jaar geldig is. Voorlopig hoop ik gewoon dat we kunnen gaan en doe ik niks.
Nee, het is een variant van SARS, niet van griep. En als iedereen tegelijk ziek wordt heeft niet alleen de economie een uitdaging, maar zijn er ook niet voldoende middelen om de mensen die dat nodig hebben te behandelen en zullen de sterftecijfers hoger uitvallen. Dus mij lijkt het inderdaad echt wel belangrijk dat we zoveel mogelijk doen om de epidemie te vertragen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waar word je dan onrustig van, als ik vragen mag? Word je ook onrustig als er een griepgolf aan de gang is?
Dit virus is gewoon een variant op de griep. Alleen is het nieuw, dus niemand heeft er antistoffen tegen. En als het niet gecontroleerd wordt (gepoogd te worden), zou ineens de helft van Nederland tegelijkertijd ziek worden en dan heeft onze economie een uitdaging.
Dit. Eigenlijk is het wel gunstig om het virus juist nu te krijgen, nu er nog wél IC-bedden beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:43 schreef trui het volgende:
Nee, het is een variant van SARS, niet van griep. En als iedereen tegelijk ziek wordt heeft niet alleen de economie een uitdaging, maar zijn er ook niet voldoende middelen om de mensen die dat nodig hebben te behandelen en zullen de sterftecijfers hoger uitvallen. Dus mij lijkt het inderdaad echt wel belangrijk dat we zoveel mogelijk doen om de epidemie te vertragen.
Daar zat ik ook aan te denken. Weten ze eigenlijk al of je er immuun tegen wordt? Zo ja, doe mij dan maar een beetje Corona, ook voor het muteert.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit. Eigenlijk is het wel gunstig om het virus juist nu te krijgen, nu er nog wél IC-bedden beschikbaar zijn.Ik denk dat er ook in Nederland echt schrijnende toestanden gaan ontstaan als we dit niet goed onder controle krijgen/houden.
Ik zei griep omdat sars ook eng, spannend en onbekend klinkt. Griep niet. En ja, dat laatste is ook wat ik zei. Plus dat je voor de ziekte zelf niet banger hoeft te zijn dan voor de griep.quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:43 schreef trui het volgende:
Nee, het is een variant van SARS, niet van griep. En als iedereen tegelijk ziek wordt heeft niet alleen de economie een uitdaging, maar zijn er ook niet voldoende middelen om de mensen die dat nodig hebben te behandelen en zullen de sterftecijfers hoger uitvallen. Dus mij lijkt het inderdaad echt wel belangrijk dat we zoveel mogelijk doen om de epidemie te vertragen.
Waarom moet het met een ander woord minder eng, spannend en onbekend worden gemaakt? Het is wat het is. Daar hoeft geen paniek of hysterie over te ontstaan, maar het is helemaal niet raar of ongewenst als mensen zich er wat onrustig of een tikje bezorgd om voelen. Dat mag er toch gewoon zijn?quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zei griep omdat sars ook eng, spannend en onbekend klinkt. Griep niet. En ja, dat laatste is ook wat ik zei. Plus dat je voor de ziekte zelf niet banger hoeft te zijn dan voor de griep.
Ja hoor, maar ik reageerde op iemand die aangaf er heel onrustig van te worden. Beetje relativeren kan toch geen kwaad?quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom moet het met een ander woord minder eng, spannend en onbekend worden gemaakt? Het is wat het is. Daar hoeft geen paniek of hysterie over te ontstaan, maar het is helemaal niet raar of ongewenst als mensen zich er wat onrustig of een tikje bezorgd om voelen. Dat mag er toch gewoon zijn?
Veel ziekteverwekkers zijn inderdaad zoönoses. Ook bijvoorbeeld de Spaanse Griep was dat. Of Q-koorts.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:58 schreef F_r het volgende:
Ik heb het idee dat ziektes die van dieren afkomen veel heftiger zijn voor de mens dan alle andere griep en virussen.
Maar die longontsteking kan toch juist veroorzaakt zijn door het nieuwe coronavirus? Zonder test is dat niet uitgesloten, er zijn al meerdere Nederlandse COVID-19-patiënten ontdekt die niet in het buitenland zijn geweest en die geen contact hebben gehad met iemand met de diagnose COVID-19.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef lunapuella het volgende:
Vandaag dus eindelijk eens naar de huisarts geweest [...] en hij blijkt een zware longontsteking te pakken te hebben. Dat kan natuurlijk ook gewoon nog.
Die hebben dan vleermuizen gegeten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar die longontsteking kan toch juist veroorzaakt zijn door het nieuwe coronavirus? Zonder test is dat niet uitgesloten, er zijn al meerdere Nederlandse COVID-19-patiënten ontdekt die niet in het buitenland zijn geweest en die geen contact hebben gehad met iemand met de diagnose COVID-19.
Ik dacht dat alle besmette mensen vooralsnog een directe link hadden met bestmettingsgebieden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, die zijn dan besmet door mensen die niet weten dat ze COVID-19-patiënt zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |