abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:53:31 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191811823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:52 schreef BE het volgende:

[..]

Daar zitten wij idd ook een beetje mee. Wij gaan ook eens een keer vliegen met zijn allen. Dat doen we echt nooit! :o We vertrekken 23 april. En ook zo suf (domme toerist die ik ben, terwijl ik zakelijk de hele wereld over vloog :D) ik had me niet gerealiseerd dat je binnen 14 dagen van boeking van een ticket je annuleringsverzekering af moet sluiten.
Wij vertrekken een dag later.
Ik heb wel op tijd een annuleringsverzekering afgesloten maar blijkt dat lang niet alle verzekeringen dit soort situaties dekken.
Mja denk je ook niet aan om zoiets te checken maanden geleden 8)7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191812549
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Ontkent moest dat zijn :P heb het aangepast ;)
Ahhhhh... duidelijk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_191812903
Wij gaan pas eind mei. Hopelijk is alles dan weer in orde.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:31:46 #229
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191816976
Hier zijn alle buitenschoolse activiteiten door het ministerie van onderwijs gecanceld, ook die die door clubs worden gegeven. Resultaat: zoon gaat naar een basketbalveld in de buurt om zelf maar even op z'n schoten te oefenen en komt daar ruim de helft van z'n team tegen :D

En school is vol aan het voorbereiden om dicht te gaan. Elders was ook al een school dicht, omdat een ouder van een leerling positief had getest. Oudste heeft een steeds beter uitgewerkt plan waar ze heen moet en wat ze moet gaan pakken als ze dat inderdaad te horen krijgen. Ze heeft kunst als examenvak op het hoogste niveau en is daar juist nu heel hard aan bezig. Ze werkt aan een stuk of vijf stukken tegelijk geloof ik, dus ze heeft precies in haar hoofd wat ze nodig heeft de komende weken (waaronder de pot met was om te batikken. Yay! Misschien moet ik dan maar vast een goedkoop strijkijzer kopen, anders denk ik dat we wel eens ruzie zouden kunnen krijgen ;) ).
pi_191817125
Serieus, buitenschoolse activiteiten geschorst en scholen voorbereiden op dicht gaan? Hoe ernstig is dit virus eigenlijk? Ik begreep vergelijkbaar met de griep, en ja die kan best ernstig zijn met name voor ouderen en mensen met lage weerstand, maar voor de griep sluiten we niet het halve land af..
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:51:58 #231
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191817347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Serieus, buitenschoolse activiteiten geschorst en scholen voorbereiden op dicht gaan? Hoe ernstig is dit virus eigenlijk? Ik begreep vergelijkbaar met de griep, en ja die kan best ernstig zijn met name voor ouderen en mensen met lage weerstand, maar voor de griep sluiten we niet het halve land af..
Ik woon niet in Nederland he? En ik schat dat er hier al vlot 100 keer meer wordt gereisd, en dan met name gevlogen, dan bij jullie. Én we zijn voor een groot deel economisch afhankelijk van al dat reizen en het toerisme. Dan maakt het niet zoveel uit hoe gevaarlijk het virus is, maar wel hoe mensen het zien.

En daarbij wil onze regering altijd graag dingen ondernemen, zeg maar :) School gaat zo af en toe ook dicht omdat het hard gaat regenen ofzo...

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 03-03-2020 19:59:43 ]
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:52:17 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_191817349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:52 schreef BE het volgende:

[..]

Daar zitten wij idd ook een beetje mee. Wij gaan ook eens een keer vliegen met zijn allen. Dat doen we echt nooit! :o We vertrekken 23 april. En ook zo suf (domme toerist die ik ben, terwijl ik zakelijk de hele wereld over vloog :D) ik had me niet gerealiseerd dat je binnen 14 dagen van boeking van een ticket je annuleringsverzekering af moet sluiten.

Verder probeer ik het allemaal zo nuchter mogelijk te benaderen, maar vind het toch ook wel ingewikkeld. Morgen een uitvaart, je kan daar moeilijk mensen verbieden elkaar niet aan te raken. :o Tsja, ik ga maar uit van common sense. Wel heb ik nog overwogen of ik desinfecterende gel neer zou zetten (als ik er al aan zou kunnen komen) maar ik realiseerde me ook dat die in no time gejat zou worden. :o

Maar ik ben ook wel een beetje bang voor de neiging tot bagatelliseren die we als Nederlanders wel hebben: doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Maar ondertussen is het niet een gewoon griepje en zijn de risico's echt wel groter. Dus mensen moeten zichzelf echt wel in acht nemen. Vind ik dan.
En ook ik heb wat extra potten meuk in de kast staan. Gaat vanzelf wel weer op.

Verder vind ik het vooral heel sneu voor mijn 10-jarige die van de week echt lag te trillen van angst in zijn bed. Je ontkomt niet aan alle nieuwsberichten.

Wij zijn echt nooit ziek *afklopt*, eigenlijk gaan alle (buik)griepjes hier altijd de deur voorbij, dus ik maak me in die zin niet echt zorgen om onze eigen gezondheid.
We vliegen op dezelfde dag! :D

Hier wel een annuleringsverzekering, maar toch wel ongerust.. Vorig jaar moesten we annuleren omdat Nienke d'r enkel brak, dus nu wil ik wel echt weer naar Florida.

Nienke bedacht van de week ook in de supermarkt 'Mam, ik denk dat we maar bruine bonen mee moeten nemen' Ik vroeg haar waarom, aangezien we nooit bruine bonen eten. Maar was dus ook in het kader van 'hamsteren'.. 'dan hebben we in elk geval wat'
Ik heb wel afgelopen week wat extra potten meuk meegenomen en twee blikken soep extra. Dus sja.. met z'n vijven zijn we hier met drie dagen doorheen ;)

Ik maak me ook geen zorgen om onze eigen gezondheid, maar meer over de continuïteit in het dagelijkse leven als veel mensen ziek zijn..

(enne, geen handzeep meer te vinden in de supers hier.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_191817592
Vrijdag was er hier nog genoeg zeep en handen wassen zonder water bij de drogist.

Over preppen gesproken... Ik kook in het weekend altijd dubbel voor de BSO dagen. Zoek ik vandaag de lasagne die ik extra gemaakt had. Niet in de koelkast. Hm?! Stond die nog braaf in de oven - sinds zaterdag. Dus wij aten afhaal friet vandaag :+ Kleuter dolblij, dat wel.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:07:45 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191817624
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:52 schreef E.T. het volgende:
Nienke bedacht van de week ook in de supermarkt 'Mam, ik denk dat we maar bruine bonen mee moeten nemen' Ik vroeg haar waarom, aangezien we nooit bruine bonen eten. Maar was dus ook in het kader van 'hamsteren'.. 'dan hebben we in elk geval wat'
Ik heb wel afgelopen week wat extra potten meuk meegenomen en twee blikken soep extra. Dus sja.. met z'n vijven zijn we hier met drie dagen doorheen ;)
Het is ook mijn ervaring dat ik bij hamsteren altijd vreemde dingen koop :D Toen we in typhoon gebied woonden was het soort van traditioneel om voor typhoons Spam te kopen. Dus toen we 4 jaar later verhuisden, gaf ik mijn blikken Spam weg. En hetzelfde tijdens de overstromingen in Bangkok: een jaar of twee later verhuisden we, en lag er nog steeds blikvoer in de kast.

Oudste bedacht dat we dit weekend maar weer wat diepvriesmaaltijden moesten gaan koken (als in: extra koken en in de diepvries gooien). Dat had ik een tijdje geleden gedaan, en kennelijk vond ze dat handig. Dus dat doen we dan maar.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:12:14 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_191817728
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het is ook mijn ervaring dat ik bij hamsteren altijd vreemde dingen koop :D Toen we in typhoon gebied woonden was het soort van traditioneel om voor typhoons Spam te kopen. Dus toen we 4 jaar later verhuisden, gaf ik mijn blikken Spam weg. En hetzelfde tijdens de overstromingen in Bangkok: een jaar of twee later verhuisden we, en lag er nog steeds blikvoer in de kast.

Oudste bedacht dat we dit weekend maar weer wat diepvriesmaaltijden moesten gaan koken (als in: extra koken en in de diepvries gooien). Dat had ik een tijdje geleden gedaan, en kennelijk vond ze dat handig. Dus dat doen we dan maar.
IK heb ook smac gekocht :D :D Met de gedachte 'met een blik tomatenblokjes en wat pasta heb je dan toch nog een 'maaltijd' :')

Wel besloten dat als de hoos is gaan liggen dat we dan eerst een paar weken de hele kast eens leeg gaan eten. Sowieso wel eens goed om 'm eens helemaal leeg te trekken en te organiseren :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_191818460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik woon niet in Nederland he? En ik schat dat er hier al vlot 100 keer meer wordt gereisd, en dan met name gevlogen, dan bij jullie. Én we zijn voor een groot deel economisch afhankelijk van al dat reizen en het toerisme. Dan maakt het niet zoveel uit hoe gevaarlijk het virus is, maar wel hoe mensen het zien.

En daarbij wil onze regering altijd graag dingen ondernemen, zeg maar :) School gaat zo af en toe ook dicht omdat het hard gaat regenen ofzo...
Dat verklaart een hoop 😂 maar ik zie ze er hier ook wel voor aan eerlijk gezegd hahaha
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:12:51 #237
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191818968
En zojuist stuurde een vriendin me een krantenartikel: de scholen gaan inderdaad vanaf zondag vier weken dicht :( Ik weet niet of dat nou verstandig was... Wat ik wel zeker weet, is dat het niet makkelijk wordt voor oudste. Die moet dus zo ongeveer als de scholen weer beginnen examen doen. Arm kind!
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:14:43 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191819001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:12 schreef Gaoxing het volgende:
En zojuist stuurde een vriendin me een krantenartikel: de scholen gaan inderdaad vanaf zondag vier weken dicht :( Ik weet niet of dat nou verstandig was... Wat ik wel zeker weet, is dat het niet makkelijk wordt voor oudste. Die moet dus zo ongeveer als de scholen weer beginnen examen doen. Arm kind!
Wat een waardeloze timing! Zouden ze wellicht nog iets doen met online lessen of hulp? Of uitstellen van examens?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:32:05 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191819352
Ah, meer informatie: ze zouden twee weken voorjaarsvakantie hebben, zeg maar de eerste twee weken van april. Die beginnen nu komende zondag. En dan zijn er nog twee weken waarin ze 'distance learning' zullen aanbieden. Dus dan vervalt de tweede week van april de vakantie. Laat dat nou net de week zijn dat jongste naar Spanje zou gaan.... Oh hemel wat een zooitje...
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:14 schreef Lemijn het volgende:
Wat een waardeloze timing! Zouden ze wellicht nog iets doen met online lessen of hulp? Of uitstellen van examens?
Online lessen dus inderdaad. Examens uitstellen kan niet. Het is het International Baccalaureate, en die examens worden overal ter wereld op dezelfde dagen gegeven. Zozeer zelfs, dat onze kinderen, die normaal van zondag tot en met donderdag naar school gaan, op vrijdag ook examens hebben.

Maar goed, ze kan dus vol aan haar kunst gaan werken. Veruit de meeste essays e.d., die ook allemaal naar het IB moeten worden opgestuurd, zijn volgens mij af. Ik denk dat het met name een zware tijd wordt voor de leraren, die kinderen echt individueel moeten gaan begeleiden. Ik ben blij dat het dit kind is, en niet de andere, die waarschijnlijk wat minder makkelijk zelfstandig zou studeren.

En ik ben blij dat we dit eigenlijk al een paar keer eerder hebben gedaan. We hadden het er eerder op de avond nog over. in 2010 tijdens de rellen in Bangkok hebben we een paar keer 'home learning' gehad. Tijdens de ergste rellen ben ik met de kinderen de stad uit gegaan, naar een klein resortje waar we vaker waren geweest. Iedere morgen na het ontbijt verzamelden zich daar alle moeders en kinderen van allerlei verschillende scholen aan een hele lange tafel voor een paar uur leren. Dat gaf een hele bijzondere sfeer, en dus duidelijk onuitwisbare herinneringen, want ook jongste wist het nog, en die was nog maar 6.

Ruim een jaar later stond half Thailand onder water en hadden we de kinderen drie weken thuis. Dat was best lang ;) Nu zijn ze gelukkig ouder.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:48:20 #240
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_191819620
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

IK heb ook smac gekocht :D :D Met de gedachte 'met een blik tomatenblokjes en wat pasta heb je dan toch nog een 'maaltijd' :')

+1
Bedacht me achteraf dat ik natuurlijk gewoon pastasaus had kunnen kopen ipv blokjes en puree :D maar ik was zo lekker in ingeblikte survivalmode dat ik daar geen moment aan heb gedacht :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191819863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

+1
Bedacht me achteraf dat ik natuurlijk gewoon pastasaus had kunnen kopen ipv blokjes en puree :D maar ik was zo lekker in ingeblikte survivalmode dat ik daar geen moment aan heb gedacht :')
Blokjes en puree zijn dan wel weer lekker multifunctioneel, kun je ook andere dingen dan pastasaus van maken :D
pi_191820869
Ik heb standaard altijd al 3 blikken knakworsten, 2 potten chocopasta, 3 zakken pasta, 2 pakken kaas etc op voorraad, ik dacht dat iedereen dat had. Kopen jullie nooit in ‘bulk’ tijdens de hamsterdagen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:31:10 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_191821136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:03 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard altijd al 3 blikken knakworsten, 2 potten chocopasta, 3 zakken pasta, 2 pakken kaas etc op voorraad, ik dacht dat iedereen dat had. Kopen jullie nooit in ‘bulk’ tijdens de hamsterdagen?
jawel, maar dat eet ik ook gewoon weer op ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_191821392
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:31 schreef E.T. het volgende:

[..]

jawel, maar dat eet ik ook gewoon weer op ;)
Ja, ik ook uiteindelijk, maar niet binnen een week. Ik denk dat ik in geval van nood zo een maand gevarieerd kan eten zonder boodschappen te doen (alleen qua vlees en verse groente beperkt). Extra hamsteren is dan een beetje onzin. Als er echt wat gebeurt redden die twee blikken smac je ook niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 4 maart 2020 @ 06:32:16 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191822939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:03 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard altijd al 3 blikken knakworsten, 2 potten chocopasta, 3 zakken pasta, 2 pakken kaas etc op voorraad, ik dacht dat iedereen dat had. Kopen jullie nooit in ‘bulk’ tijdens de hamsterdagen?
Ik koop nooit etenswaren in bulk nee. Enkel wasmiddel e.d.

Ik bestel elke 1,5 week boodschappen via het pick up point en dat is dan vers/diepvries op basis van een uitgewerkt menu maar bijna geen lang houdbaar eten wat je in je voorraadkast mikt.

Ik zie op dit moment niet de noodzaak om allerlei spul in huis te halen dat ik naar alle waarschijnlijkheid nooit zal gaan gebruiken.

We hebben wel nog 10 potten zelf gemaakte appelmoes staan dus we overleven het vast wel :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 4 maart 2020 @ 06:51:25 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191823023
Niet iedereen heeft opslagruimte voor zoveel voorraad denk ik. Zelf koop ik in ieder geval pas nieuwe pasta als het huidige pak bijna leeg is. Dan maar geen aanbieding.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 4 maart 2020 @ 06:58:45 #247
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191823054
Ik lach me echt rot om mensen die nu aan het inslaan zijn met het oog op de apocalyps. _O- Maar goed, misschien lachen die uiteindelijk het hardst. Wij houden het hier denk ik maximaal een week uit. Maar dan moeten we wel de laatste dagen kale pasta en rijst als avondeten, ontbijt en lunch gebruiken. Toevallig heb ik laatst wat pakken pasta gekocht omdat de bestelkosten van de boodschappen bij thuisbezorging dan gratis waren.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191823125
Ik krijg het dus nooit voor elkaar om zonder voorraad door het leven te gaan :o Van couscous, rijst, bulgur, pasta, gedroogde peulvruchten etc. blijft altijd wat over, net als van bloem, suiker, maizena, zaken amandelen, hazelnoten, rozijnen, bakpoeder, gist en al dat soort dingen. Ik heb dus drie planken vol met halve verpakkingen. En een vriezer waarvoor hetzelfde geldt :') Naast de twee broden die standaard in de vriezer liggen kan ik er een hoop bakken en dan hebben we nog wel een la met vitamines tegen de scheurbuik :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191823152
Haha wij hebben dat ook Clubsoda! Ook omdat mijn voorraadkastje super onhandig is. Is diepe hoekkast met planken die onder mijn aanrecht zit, dus mijn spullen verwijnen altijd ‘om de hoek’ en dan koop ik nieuw omdat ik het oude niet meer kan vinden zonder de hele kast leeg te halen. Ik grap altijd dat als de oorlog (oid) uitbreekt wij het wel een paar maanden volhouden qua eten 😜
  woensdag 4 maart 2020 @ 07:28:56 #250
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191823186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 07:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik krijg het dus nooit voor elkaar om zonder voorraad door het leven te gaan :o Van couscous, rijst, bulgur, pasta, gedroogde peulvruchten etc. blijft altijd wat over, net als van bloem, suiker, maizena, zaken amandelen, hazelnoten, rozijnen, bakpoeder, gist en al dat soort dingen. Ik heb dus drie planken vol met halve verpakkingen. En een vriezer waarvoor hetzelfde geldt :') Naast de twee broden die standaard in de vriezer liggen kan ik er een hoop bakken en dan hebben we nog wel een la met vitamines tegen de scheurbuik :+
Ja bakspul heb ik wel genoeg inderdaad :D
En er is wel wat aan restjes pasta of rijst maar we eten dat maar weinig.

Als het net boodschappen besteltijd is als de apocalyps zich aandient dan is het magertjes met wat er nog aan brood en yoghurt en groente is. Want dan is de koelkast en vriezer bijna leeg.

Onze trapkast heeft trouwens genoeg ruimte maar de grootste voorraad is wijn eigenlijk :7
Is op zich ook oke als de apocalyps er is denk ik :+
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')