Ik veel kleinere mate. Naarmate Al Gore's lachwekkende voorspellingen niet uit kwamen groeide die groep mensen extreem.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De counter lobby bestond allang voor de al gore film. Dat zien we zelfs in dit topic. In 1992 bijdrages voor de counterlobby en de al gore film was er pas in 2006.
Post hoc ergo propter hoc? Zou de toenemende "kritiek" ook gewoon niet te maken kunnen hebben met het feit dat de politiek steeds meer voornemens is om maatregelen te nemen die de bevolking geld of luxe kosten, om maar eens wat te noemen?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik veel kleinere mate. Naarmate Al Gore's lachwekkende voorspellingen niet uit kwamen groeide die groep mensen extreem.
Wat van zijn voorspellingen kwamen dan niet uit en welke kwamen wel uit. Dat je deze voorspellingen hier moet benadrukken met lachwekkend heeft dat een achterliggende reden?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik veel kleinere mate. Naarmate Al Gore's lachwekkende voorspellingen niet uit kwamen groeide die groep mensen extreem.
In 2009 voorspelde Al Gore dat de noordpool binnen 5 jaar ijsvrij zou zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat van zijn voorspellingen kwamen dan niet uit en welke kwamen wel uit. Dat je deze voorspellingen hier moet benadrukken met lachwekkend heeft dat een achterliggende reden?
Volgens mij heeft hij gezegd dat de Noordpool dan ijsvrij 'kan' zijn. Is wel een verschil.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 17:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In 2009 voorspelde Al Gore dat de noordpool binnen 5 jaar ijsvrij zou zijn.
Wat hij deed is hij heeft van de beschikbare research de meest extreme uitkomsten gepakt. De meest sombere papers met de grootste uitzwaaien en die heeft hij samengeperst tot een shock-value docu.
En nu is dat de grootste stok van de klimaat-sceptici lobby om mee te slaan. Leugens maken veel kapot. Oprechte wetenschappers die gewoon de waarheid proberen te vinden krijgen nu de schuld van dit alles.
Wat vaak wordt vergeten omtrent klimaatmodellen is dat het risico-analyses zijn. Maar ik ben zelf ook sceptisch t.o.v. Gore's rol in de maatschappelijke houding jegens het klimaatprobleem.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 17:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In 2009 voorspelde Al Gore dat de noordpool binnen 5 jaar ijsvrij zou zijn.
Wat hij deed is hij heeft van de beschikbare research de meest extreme uitkomsten gepakt. De meest sombere papers met de grootste uitzwaaien en die heeft hij samengeperst tot een shock-value docu.
En nu is dat de grootste stok van de klimaat-sceptici lobby om mee te slaan. Leugens maken veel kapot. Oprechte wetenschappers die gewoon de waarheid proberen te vinden krijgen nu de schuld van dit alles.
Het is ze goed gelukt in ieder geval getuige het grote aantal fokkertjes dat zich klimaatscepticus noemt en prat gaat op hun ongeinformeerdheidquote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:57 schreef -XOR- het volgende:
Shell was trouwens lid van de Global Climate Coalition lobbygroep die klimaatscepsis probeerde te laten doorsijpelen en tegelijkertijd maakten ze front stage goede sier met hoe ernstig ze klimaatverandering namen.
Meer achter de link vanwege Volkskrant.quote:Mijn vader Frits Böttcher was geen klimaatscepticus
Het etiket ‘klimaatscepticus’ past hem niet. De scepsis van mijn vader betrof niet de klimaatverandering op zich, maar de oorzaken ervan en de urgentie van het probleem.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:48 schreef AchJa het volgende:
Overigens ben ik van mening dat deze hier voor de volledigheid ook wel gepost mag worden:
[..]
Meer achter de link vanwege Volkskrant.
En die "werkelijke oorzaken" waren volgens hem...?quote:Zijn kritiek betrof de geïsoleerde aandacht voor het verminderen van CO2-uitstoot omdat deze afleidde van het onderzoek naar de werkelijke oorzaken van de ernstige milieuproblemen [...]
Beetje hetzelfde als het 'ik ben geen klimaatontkenner, want ik erken dat er een klimaat is'. Ja, je hebt vast helemaal gelijk, maar iedereen weet inmiddels wel dat met de termen klimaatscepticus of klimaatontkenner gewoon gedoeld wordt op mensen die de menselijke invloed op de klimaatverandering of niet erkennen of bagatelliseren.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:48 schreef AchJa het volgende:
Overigens ben ik van mening dat deze hier voor de volledigheid ook wel gepost mag worden:
[..]
Meer achter de link vanwege Volkskrant.
Iedereen behalve die zoon dus.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als het 'ik ben geen klimaatontkenner, want ik erken dat er een klimaat is'. Ja, je hebt vast helemaal gelijk, maar iedereen weet inmiddels wel dat met de termen klimaatscepticus of klimaatontkenner gewoon gedoeld wordt op mensen die de menselijke invloed op de klimaatverandering of niet erkennen of bagatelliseren.
Daar hoef je geen heel artikel over te schrijven om dat nog maar eens duidelijk te maken.
Het is maar wat je wil lezen. Ik post dit dan ook ter aanvulling.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als het 'ik ben geen klimaatontkenner, want ik erken dat er een klimaat is'. Ja, je hebt vast helemaal gelijk, maar iedereen weet inmiddels wel dat met de termen klimaatscepticus of klimaatontkenner gewoon gedoeld wordt op mensen die de menselijke invloed op de klimaatverandering of niet erkennen of bagatelliseren.
Daar hoef je geen heel artikel over te schrijven om dat nog maar eens duidelijk te maken.
Ik denk dit:quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[..]
En die "werkelijke oorzaken" waren volgens hem...?
Dit lijkt me semantisch gegoochel. Voor mij is een "klimaatscepticus" b.v. ook iemand die de invloed van broeikasgassen zoals CO2 op de globale temperatuur bagatelliseert. Zover ik weet gaat dat tegen een heleboel basale wetenschappelijke inzichten in.
quote:Helaas moeten wij vandaag vaststellen er zo goed als niets is veranderd aan de volgende zaken: de bevolkingsgroei, de daarmee samenhangende intensivering van de landbouw, de verdergaande industrialisatie, de milieuvervuiling en de uitputting van de schaarse en onvervangbare natuurlijke hulpbronnen (dus niet alleen van fossiele brandstoffen, zoals in het artikel staat).
2 graden warmer is heus niet zo erg, stel je niet aan man.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:11 schreef Haushofer het volgende:
En die "werkelijke oorzaken" waren volgens hem...?
Dit lijkt me semantisch gegoochel. Voor mij is een "klimaatscepticus" b.v. ook iemand die de invloed van broeikasgassen zoals CO2 op de globale temperatuur bagatelliseert. Zover ik weet gaat dat tegen een heleboel basale wetenschappelijke inzichten in.
en een metertje hogere zee geeft niet , veel mensen hebben een bootquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
2 graden warmer is heus niet zo erg, stel je niet aan man.
Die meter komt wel, over een jaar of 300 a 500.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en een metertje hogere zee geeft niet , veel mensen hebben een boot
Als dat 2 graden stijging is bij gebruikelijke temperaturen. Woon jij niet in NL denk ik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en een metertje hogere zee geeft niet , veel mensen hebben een boot
en 40C is ook wel fijn
Of 50 jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die meter komt wel, over een jaar of 300 a 500.
Hoe warm wil je het stoken?quote:
Daar hoef ik niets voor te stoken dat doen onze medebewoners wel met hun fossiele brandstofverslaving.quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe warm wil je het stoken?Wil alle atoombommen op de wereld loslaten op het landijs van Antarctica?
? Hoe is dit een reactie op mijn post?quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
2 graden warmer is heus niet zo erg, stel je niet aan man.
Dat bedoel ik. Hij bagatelliseert de oorzaken die volgens de consensus de oorzaak zijn. Dan ben je in mijn ogen een 'klimaatscepticus'.quote:
Of gewoon maatregelen die niets uithalen of zelfs averechts werken.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Post hoc ergo propter hoc? Zou de toenemende "kritiek" ook gewoon niet te maken kunnen hebben met het feit dat de politiek steeds meer voornemens is om maatregelen te nemen die de bevolking geld of luxe kosten, om maar eens wat te noemen?
Dat is achterlijk, inderdaad. Maar de politieke incompetentie van partijen als D66, GL hebben het niet veel beter gemaakt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Hij bagatelliseert de oorzaken die volgens de consensus de oorzaak zijn. Dan ben je in mijn ogen een 'klimaatscepticus'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |