Ah, okquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
Was in 1 (2016) toch ook al zo?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
In Eternal hoeft het ook niet, je kunt gewoon door blijven schieten tot ze omvallen. Alleen bij beide is het wel zo handig om het wél te doen als je krap zit met ammo/healthquote:
quote:
Mja dat dus. De moeilijkheidsgraad is wat opgeschroefd (wat prima is!) maar ik vond doom juist altijd zo fijn omdat het lekker run en gun is. Dit 'tactische' aspect vind ik persoonlijk gewoon niet erg lekker bij mijn idee van doom passen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
Het is bijna onmogelijk om op een niet-watjes moeilijkheidsgraad zonder die dingen de game door te komenquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
In Eternal hoeft het ook niet, je kunt gewoon door blijven schieten tot ze omvallen. Alleen bij beide is het wel zo handig om het wél te doen als je krap zit met ammo/health
Nopes.quote:
In DOOM (2016) had je al je chainsaw voor munitie en een ander soort glory-kill waar je health voor kreeg. Wat is dan het verschil? Ik probeer het te begrijpenquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Nopes.
Jammer dat ze een tactisch aspect hebben toegevoegd in een game die bekend stond om lekker raggen.
In de vorige lag er meer los, nu moet je echt een beetje managen om genoeg ammo te hebben in een arena.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:10 schreef 2dope het volgende:
[..]
In DOOM (2016) had je al je chainsaw voor munitie en een ander soort glory-kill waar je health voor kreeg. Wat is dan het verschil? Ik probeer het te begrijpen
Het was optioneel en niet verplicht om te overleven.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:10 schreef 2dope het volgende:
[..]
In DOOM (2016) had je al je chainsaw voor munitie en een ander soort glory-kill waar je health voor kreeg. Wat is dan het verschil? Ik probeer het te begrijpen
Ik moet nog verder spelen, maar dit samen met de colour coded HUD layout en ADHD speelstijl met parkourelementen vind ik wel een stap naar beneden na Doom 2016, naast enige cosmetische "verbeteringen" die niet allemaal even geslaagd zijn. /meningquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
Ik ook, vooral dat ze variëren per invalshoekquote:
Nou... ik had tot voor kort ook een meh-gevoel bij Doom. Maar ik heb het toch weer opgepakt en moet zeggen dat ik er nu toch echt wel weer in zit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:01 schreef ems. het volgende:
Oh, ze zien er grappig uit. Maar omdat je ze toch de hele tijd doet valt het al snel in herhaling en dan is het meer een noodzakelijk iets.
Maar geniet er vooral van hoor. Voor mij is het spel alleen niets, ondanks dat ik ben opgegroeid met doom
das wel fucking lamequote:Op woensdag 25 maart 2020 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was optioneel en niet verplicht om te overleven.
Nu MOET je glorykills maken, anders ga je kapoet.
Ik ben het met je eens. Het haalt heel het ritme uit de game en forceert een enkele speelstijl. Gisteren eindelijk eens meer kunnen spelen, maar als geheel vind ik Doom 2016 lekkerder werken. Ik snap de afweging, maar ik hou van het KISS designprincipe. Dit is niet less is more.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:01 schreef ems. het volgende:
Oh, ze zien er grappig uit. Maar omdat je ze toch de hele tijd doet valt het al snel in herhaling en dan is het meer een noodzakelijk iets.
Maar geniet er vooral van hoor. Voor mij is het spel alleen niets, ondanks dat ik ben opgegroeid met doom
meh, ik wacht nog wrl een generatie of wat voor ik aan de VR ga, is allemaal veel te beperkt nog nu icm de prijsquote:Op maandag 23 maart 2020 19:00 schreef MMaRsu het volgende:
VG247 5/5
IGN 10
UploadVR 5/5
VGC 5/5
PC Gamer 92
EDGE 9
USGamer 4.5/5
Gamespot 9
Destructoid 9
Game Informer 9
Eurogamer 'Recommended'
PCGamesN 9
#needVRheadset+betereGPU
De bundel net gehaald bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:18 schreef Jordy-B het volgende:
Humble Bundel heeft ivm de Coronacrisis een ongelooflijk vette bundel samengesteld.
Humble Conquer COVID-19 Bundle
45 spellen (met enkele echte toppers ertussen) en een zooi e-books voor $28 of meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je hem hebt gebruikt veel plezier ermee![]()
mooie bundel maar heb het gros al, die paar andere games ga ik nu niet een hele bundel voor aanschaffenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:18 schreef Jordy-B het volgende:
Humble Bundel heeft ivm de Coronacrisis een ongelooflijk vette bundel samengesteld.
Humble Conquer COVID-19 Bundle
45 spellen (met enkele echte toppers ertussen) en een zooi e-books voor $28 of meer
Ja, tof spel maar vrij karig wat betreft content en dingen te doen momenteel. Al gekocht, maar ik wacht nog even met spelen tot er wat meer in zit.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:39 schreef MMaRsu het volgende:
Code was al gebruikt helaas
Iemand hier Mount & Blade II Bannerlords aan het spelen?
Had er nog nooit van gehoord maar heb t ff gedownload eens kijken of t wat is
Ik neem alle 'meh's over Doom trouwens terug,quote:Op zondag 29 maart 2020 15:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Het haalt heel het ritme uit de game en forceert een enkele speelstijl. Gisteren eindelijk eens meer kunnen spelen, maar als geheel vind ik Doom 2016 lekkerder werken. Ik snap de afweging, maar ik hou van het KISS designprincipe. Dit is niet less is more.
Performance is indrukwekkend, de leercurve net te stijl in het begin, maar al met al ben ik niet zo verkocht als met 2016.
Ik denk dat ik er tien al had. Maar van de andere kant ben ik nu ook spellen tegengekomen die echt enorm leuk zijn, maar die ik nooit van z'n leven zou hebben aangeschaft. Zo heb ik me enorm vermaakt met GNOG en Yoku's Island Express.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:39 schreef mschol het volgende:
[..]
mooie bundel maar heb het gros al, die paar andere games ga ik nu niet een hele bundel voor aanschaffen
Ik ga het de komende week ontdekken, heb vandaag Doom uitgespeeld.quote:Op maandag 6 april 2020 20:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Glorykill is het probleem niet, geforceerd worden in je opties wel. Vijand X betekend wapen A inzetten, vijand B kun je onderdelen van slopen met opzetstuk C, en dan krijg je low ammo en zul je toch echt die kettingzaag moeten trekken om verder te kunnen.
En dan ben ik nog niet eens over dat platformen begonnen.
Doom 2016 gaf je gewoon een sloot tegenstanders maar probeerde wel de illusie gaande te houden dat je op een marsbasis speelde, ipv hell-meets-mario.
Tactvol spelen, omgeving gebruiken, tis me allemaal net teveel kermis om hem écht goed td vinden...
Tis vermakelijk, ik zal hem doorspelen, maar ben er gewoon minder gecharmeerd van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de Humble store is die momenteel in de aanbieding vanwege de Bandai Namco uitverkoop.
Eerste indruk van Doom Eternal: loopt als een trein, vanaf het begin al een fijne uitdaging met die spinnenhersenrobotdingen. Glorykills stoor ik me (nog) niet aan. De kill-animaties zijn wat gevarieerder heb ik het gevoel, ook de gezichtsuitdrukkingen van de geglorykillde variëren fijn.quote:Op maandag 6 april 2020 22:12 schreef V. het volgende:
[..]
Ik ga het de komende week ontdekken, heb vandaag Doom uitgespeeld.
Ja, dat is inderdaad het idee. Maar als je oplet hoeft dat dus geen probleem te zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:35 schreef Skull-splitter het volgende:
"Als je oplet"kunstmatig kleine voorraden houden en dus die rock-paper-scissors mechanics door je strot rammen.
Ik vind het leuk. Houdt me scherp en ik gebruik niet maar 1 wapen. En elk wapen heeft ook zijn nut, nog meer dan in Doom 2016. Sterker, het doet me een beetje denken aan de classic Doom, want daar koos je ook het beste wapen voor de beste situatie en vijand. Tuurlijk, in die games was genoeg ammo, maar in Eternal ook als je goed oplet en je tools goed inzet.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het idee. Maar als je oplet hoeft dat dus geen probleem te zijn.
Of je het leuk vindt is weer een tweede.
Wat voor shit is het dan?quote:Op zondag 12 april 2020 11:02 schreef ems. het volgende:
Bannerlord is tof. Als je into dat soort shit bent
Beetje kruising tussen crusader kings, mordhau en heroes of might and magic. Wel nog beta, maar ik keur wat ik tot nu toe zie goed.quote:
Die heb ik afgelopen weekend uitgespeeld. Toffe game hoor, zaterdagmiddag/avond well spent. Wel erg prijzig gezien de speelduur en gebrek aan herspeelbaarheid. Er zit wel een multiplayermodus bij die de moeite waard schijnt, nog geen behoefte gehad om dat uit te proberen eigenlijk. Had je de RE2 Remake ook gedaan?quote:Op maandag 13 april 2020 18:45 schreef PirE het volgende:
Resident Evil 3 toch maar aangeschaft. Eigenlijk ook omdat hij zo kort is, heb op het moment even geen zin in lange games.
Ja, die heb ik ook day 1 gekocht.quote:
Ik denk dat ik Gears Tactics ga checken, lijkt me een top xcom game.quote:Op woensdag 15 april 2020 05:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Weer iets om de quarantainedagen mee door te komen..
Neuj, ik denk meer omdat het Corona-Crisis is en mensen wat nieuwe shit willen bieden en zelf willen experimenteren of mensen dit format bevalt. XCOM verkoopt toch wel, wanneer je het ook released. En qua prijs is het nu best schappelijk ¤9,99 voor ongeveer 20 uur aan gameplay.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Gears Tactics ga checken, lijkt me een top xcom game.
Heb het idee dat ze deze releasen om Gears Tactics wind uit de zeilen te halen
Ik had gehoord dat je geen naampjes kon geven aan je personages in XCOM:Chimera. Daar flipte wel een aantal mensen over..quote:Op woensdag 15 april 2020 16:13 schreef 2dope het volgende:
Mod support / iron man-mode ook bevestigd trouwens.
Huilen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat je geen naampjes kon geven aan je personages in XCOM:Chimera. Daar flipte wel een aantal mensen over..
Jane "The Berserker" Kelly, wat een ultieme ranger was dat..quote:Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
Huilen.
Ik deed meestal wel iets aan customizen qua kleurtjes/uiterlijk maar vond die default namen altijd wel prima. Lauren "Tombstone" King kan ik me nog herinneren.
Grappig wel hoe die associatie idd blijft hangen. Mijn Lauren King was altijd sharpshooter en toen ging ik een keer een nieuwe playthrough starten en was ze ineens grenadierquote:Op woensdag 15 april 2020 16:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Jane "The Berserker" Kelly, wat een ultieme ranger was dat..
Dat kan dan niet meer he? Voelt ineens heel stomquote:Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Grappig wel hoe die associatie idd blijft hangen. Mijn Lauren King was altijd sharpshooter en toen ging ik een keer een nieuwe playthrough starten en was ze ineens grenadier
Je kan ze volgens mij helemaal niet meer aanpassen, dus ook de namen niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat je geen naampjes kon geven aan je personages in XCOM:Chimera. Daar flipte wel een aantal mensen over..
Niet CJ, Sam Fisher, Garak, Agent 47 in je team hebbenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
Huilen.
Ik deed meestal wel iets aan customizen qua kleurtjes/uiterlijk maar vond die default namen altijd wel prima. Lauren "Tombstone" King kan ik me nog herinneren.
quote:
Dit hebben ze bij Electronic Arts een maand geleden toch al gepubliceerd?quote:
Stagiaires bij 't C&C YouTube-kanaal denk ikquote:Op donderdag 16 april 2020 19:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dit hebben ze bij Electronic Arts een maand geleden toch al gepubliceerd?
In Eternal ben je al blij als je een paar keer mag knallen voordat je verplicht die kettingzaag moet pakken, rinse and repeatquote:Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef djkoelkast het volgende:
Doom (IV) kwam ik niet doorheen (vooral het begin, 1 wapen en maar 20 kogels max)
Doom Eternal begon lekker, kwam er goed in, maar begint ook snel af te zwakken. Muziek is niet te doen, gewoon ruk.
Ik ben nog steeds heel erg fan van de Doom III-serie, beste uit de hele reeks, al zijn velen het daar niet mee eens.
Huh doom 2016 heeft een pistool starter met oneindig ammo, dan krijg je al snel de shotgun en daarna de machine gun dacht ik.quote:Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef djkoelkast het volgende:
Doom (IV) kwam ik niet doorheen (vooral het begin, 1 wapen en maar 20 kogels max)
Doom Eternal begon lekker, kwam er goed in, maar begint ook snel af te zwakken. Muziek is niet te doen, gewoon ruk.
Ik ben nog steeds heel erg fan van de Doom III-serie, beste uit de hele reeks, al zijn velen het daar niet mee eens.
Dit ook.quote:Op maandag 20 april 2020 12:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Huh doom 2016 heeft een pistool starter met oneindig ammo, dan krijg je al snel de shotgun en daarna de machine gun dacht ik.
Nee Doom 3 joh, die heb ik wel 3x gespeeld, 2x gewoon en 1x in de remake. Vond ik echt een fantastische game van begin tot einde. Lekker donker, perfecte sfeer, soms zelfs keihard schrikken van al die engerds hahaquote:Op maandag 20 april 2020 12:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Huh doom 2016 heeft een pistool starter met oneindig ammo, dan krijg je al snel de shotgun en daarna de machine gun dacht ik.
Doom 3 is overigens ruk.
Altijd een beetje twijfelachtig om motieven te verzinnen waarom mensen Doom zouden spelen en dan vervolgens aan de hand daarvan zeggen dat het geen goed spel is. Hou het gewoon bij het spel zelf.quote:Op maandag 20 april 2020 20:12 schreef Skull-splitter het volgende:
doom speel je om demonen een geweer in hun neus te rammen en dat met wat dan ook maar voorhanden is.
Strategisch of moet je gewoon gevoel voor timing hebben? Strategie moet je in bijvoorbeeld Battlefield zoeken, dit is gewoon op het juiste moment in alle hectiek naar een specifiek wapen schakelen of de juiste actie uitvoeren om je health/armor/ammo op te pompen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Altijd een beetje twijfelachtig om motieven te verzinnen waarom mensen Doom zouden spelen en dan vervolgens aan de hand daarvan zeggen dat het geen goed spel is. Hou het gewoon bij het spel zelf.
Ik vind het bijvoorbeeld best een toevoeging dat er een semi-strategisch sausje overheen zit. Ben ik nu geen ekte ekte Doom-speler?
Die speedruns door levels te breken wat kennelijk nogal makkelijk gaat met een vliegwiel scrollmuis... Ik snap daar serieus de lol niet van, maar veel plezier ermee als je dat wel tof vindt.quote:Op maandag 20 april 2020 20:24 schreef 2dope het volgende:
Ik heb niet echt een voorkeur eigenlijk. Eternal inmiddels ook uitgespeeld, beide heerlijke shootertjes.
Op GDQ afgelopen weekend waren ze Eternal al aan het speedrunnenEn Doom Final, was ook bruut
Leuke extra uitdaging dus op hogere moelijkheidsgraden. Ze zouden ook gewoon 1op1 een kopie van Doom 2016 kunnen maken, dan had je weer mensen gehad die zouden klagen over te weinig vernieuwing.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Strategisch of moet je gewoon gevoel voor timing hebben? Strategie moet je in bijvoorbeeld Battlefield zoeken, dit is gewoon op het juiste moment in alle hectiek naar een specifiek wapen schakelen of de juiste actie uitvoeren om je health/armor/ammo op te pompen.
Daar zijn het speedruns voor hè. Thx!quote:Die speedruns door levels te breken wat kennelijk nogal makkelijk gaat met een vliegwiel scrollmuis... Ik snap daar serieus de lol niet van, maar veel plezier ermee als je dat wel tof vindt.
Die speedrun van Eternal met dev-commentaar was ook wel grappig, maar het zijn niet de beste speedrungames om te kijken tbhquote:Op woensdag 22 april 2020 12:59 schreef KennyPowers het volgende:
Dit filmpje over een speedrun is wel tof. Gast heeft wel een nazi robot stem.
Door er een totaal andere game van te maken dan de 4 voorgaande. OK. Duidelijk. Vooruitgang.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
Leuke extra uitdaging dus op hogere moelijkheidsgraden. Ze zouden ook gewoon 1op1 een kopie van Doom 2016 kunnen maken, dan had je weer mensen gehad die zouden klagen over te weinig vernieuwing.
Dat je nieuwe elementen niet digt kan natuurlijk, maar waar Luda over valt is dat je het brengt als een soort universele waarheid over hoe (een nieuwe) Doom vormgegeven moet worden. Volgens mij kunnen IdSoft/Bethesda dat het beste zelf gewoon beslissen.
Ja man, exploits en het spel zelf verder negeren, super relevant ook in een discussie of een gameplay element vooruitgang genoemd kan worden of eigenlijk gewoon een veredeld quick time event is, je weet wel, die rotzooi die ze tussen 2007-2015 erg vaak in games stopten om er "diepgang" aan te geven.quote:[..]
Daar zijn het speedruns voor hè. Thx!
Strategie, timing. Potato potato.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Strategisch of moet je gewoon gevoel voor timing hebben? Strategie moet je in bijvoorbeeld Battlefield zoeken, dit is gewoon op het juiste moment in alle hectiek naar een specifiek wapen schakelen of de juiste actie uitvoeren om je health/armor/ammo op te pompen.
Je kan dat prima een stom systeem vinden, maar dat hele 'Doom hoort alleen maar dit te zijn en daarom is dit stom' vind ik een beetje matige argumentatie.quote:Zoals hierboven al gezegd: Doom had dat niet, Doom 2 had dat niet, Doom 3 had dat niet en Doom 2016 had dat ook niet. Doom Eternal lijkt in grote mate gewoon een compleet ander spel, en dat mag ik als speler van alle eerdere delen jammer vinden.
1 van de Mortal Kombat games had een kartgame als minigamequote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je van mortal combat ineens mariokart maakt, dan is dat ook matige argumentatie?
Als het een goede kartgame is zou ik niet zien waarom je daarover zou klagen in principe. Mario Kart is zelf immers ook een afgeleide van een platformer, klaag je daar ook over?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je van mortal combat ineens mariokart maakt, dan is dat ook matige argumentatie?
Die alleen geen centrale rol in het universum heeft, daarnaast het ook aangeeft in naam.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
En over een week hebben we ook een Gears of War Turn Based Strategy game..
De naam geeft het al aan, Doom Eternal niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het een goede kartgame is zou ik niet zien waarom je daarover zou klagen in principe. Mario Kart is zelf immers ook een afgeleide van een platformer, klaag je daar ook over?
Anders lees je even terug waarom mensen er wel degelijk iets anders in zien voordat je blijft hangen in je onverschilligheid.quote:En bovendien, we hebben het over een klein beetje nadenken bij het schieten, geen heel ander genre ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |