In Eternal ben je al blij als je een paar keer mag knallen voordat je verplicht die kettingzaag moet pakken, rinse and repeat .quote:Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef djkoelkast het volgende:
Doom (IV) kwam ik niet doorheen (vooral het begin, 1 wapen en maar 20 kogels max)
Doom Eternal begon lekker, kwam er goed in, maar begint ook snel af te zwakken. Muziek is niet te doen, gewoon ruk.
Ik ben nog steeds heel erg fan van de Doom III-serie, beste uit de hele reeks, al zijn velen het daar niet mee eens.
Huh doom 2016 heeft een pistool starter met oneindig ammo, dan krijg je al snel de shotgun en daarna de machine gun dacht ik.quote:Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef djkoelkast het volgende:
Doom (IV) kwam ik niet doorheen (vooral het begin, 1 wapen en maar 20 kogels max)
Doom Eternal begon lekker, kwam er goed in, maar begint ook snel af te zwakken. Muziek is niet te doen, gewoon ruk.
Ik ben nog steeds heel erg fan van de Doom III-serie, beste uit de hele reeks, al zijn velen het daar niet mee eens.
Dit ook.quote:Op maandag 20 april 2020 12:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Huh doom 2016 heeft een pistool starter met oneindig ammo, dan krijg je al snel de shotgun en daarna de machine gun dacht ik.
Nee Doom 3 joh, die heb ik wel 3x gespeeld, 2x gewoon en 1x in de remake. Vond ik echt een fantastische game van begin tot einde. Lekker donker, perfecte sfeer, soms zelfs keihard schrikken van al die engerds hahaquote:Op maandag 20 april 2020 12:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Huh doom 2016 heeft een pistool starter met oneindig ammo, dan krijg je al snel de shotgun en daarna de machine gun dacht ik.
Doom 3 is overigens ruk.
Altijd een beetje twijfelachtig om motieven te verzinnen waarom mensen Doom zouden spelen en dan vervolgens aan de hand daarvan zeggen dat het geen goed spel is. Hou het gewoon bij het spel zelf.quote:Op maandag 20 april 2020 20:12 schreef Skull-splitter het volgende:
doom speel je om demonen een geweer in hun neus te rammen en dat met wat dan ook maar voorhanden is.
Strategisch of moet je gewoon gevoel voor timing hebben? Strategie moet je in bijvoorbeeld Battlefield zoeken, dit is gewoon op het juiste moment in alle hectiek naar een specifiek wapen schakelen of de juiste actie uitvoeren om je health/armor/ammo op te pompen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Altijd een beetje twijfelachtig om motieven te verzinnen waarom mensen Doom zouden spelen en dan vervolgens aan de hand daarvan zeggen dat het geen goed spel is. Hou het gewoon bij het spel zelf.
Ik vind het bijvoorbeeld best een toevoeging dat er een semi-strategisch sausje overheen zit. Ben ik nu geen ekte ekte Doom-speler?
Die speedruns door levels te breken wat kennelijk nogal makkelijk gaat met een vliegwiel scrollmuis... Ik snap daar serieus de lol niet van, maar veel plezier ermee als je dat wel tof vindt.quote:Op maandag 20 april 2020 20:24 schreef 2dope het volgende:
Ik heb niet echt een voorkeur eigenlijk. Eternal inmiddels ook uitgespeeld, beide heerlijke shootertjes.
Op GDQ afgelopen weekend waren ze Eternal al aan het speedrunnen En Doom Final, was ook bruut
Leuke extra uitdaging dus op hogere moelijkheidsgraden. Ze zouden ook gewoon 1op1 een kopie van Doom 2016 kunnen maken, dan had je weer mensen gehad die zouden klagen over te weinig vernieuwing.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Strategisch of moet je gewoon gevoel voor timing hebben? Strategie moet je in bijvoorbeeld Battlefield zoeken, dit is gewoon op het juiste moment in alle hectiek naar een specifiek wapen schakelen of de juiste actie uitvoeren om je health/armor/ammo op te pompen.
Daar zijn het speedruns voor hè. Thx!quote:Die speedruns door levels te breken wat kennelijk nogal makkelijk gaat met een vliegwiel scrollmuis... Ik snap daar serieus de lol niet van, maar veel plezier ermee als je dat wel tof vindt.
Die speedrun van Eternal met dev-commentaar was ook wel grappig, maar het zijn niet de beste speedrungames om te kijken tbhquote:Op woensdag 22 april 2020 12:59 schreef KennyPowers het volgende:
Dit filmpje over een speedrun is wel tof. Gast heeft wel een nazi robot stem.
Door er een totaal andere game van te maken dan de 4 voorgaande. OK. Duidelijk. Vooruitgang.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
Leuke extra uitdaging dus op hogere moelijkheidsgraden. Ze zouden ook gewoon 1op1 een kopie van Doom 2016 kunnen maken, dan had je weer mensen gehad die zouden klagen over te weinig vernieuwing.
Dat je nieuwe elementen niet digt kan natuurlijk, maar waar Luda over valt is dat je het brengt als een soort universele waarheid over hoe (een nieuwe) Doom vormgegeven moet worden. Volgens mij kunnen IdSoft/Bethesda dat het beste zelf gewoon beslissen.
Ja man, exploits en het spel zelf verder negeren, super relevant ook in een discussie of een gameplay element vooruitgang genoemd kan worden of eigenlijk gewoon een veredeld quick time event is, je weet wel, die rotzooi die ze tussen 2007-2015 erg vaak in games stopten om er "diepgang" aan te geven.quote:[..]
Daar zijn het speedruns voor hè. Thx!
Strategie, timing. Potato potato.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Strategisch of moet je gewoon gevoel voor timing hebben? Strategie moet je in bijvoorbeeld Battlefield zoeken, dit is gewoon op het juiste moment in alle hectiek naar een specifiek wapen schakelen of de juiste actie uitvoeren om je health/armor/ammo op te pompen.
Je kan dat prima een stom systeem vinden, maar dat hele 'Doom hoort alleen maar dit te zijn en daarom is dit stom' vind ik een beetje matige argumentatie.quote:Zoals hierboven al gezegd: Doom had dat niet, Doom 2 had dat niet, Doom 3 had dat niet en Doom 2016 had dat ook niet. Doom Eternal lijkt in grote mate gewoon een compleet ander spel, en dat mag ik als speler van alle eerdere delen jammer vinden.
1 van de Mortal Kombat games had een kartgame als minigamequote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je van mortal combat ineens mariokart maakt, dan is dat ook matige argumentatie?
Als het een goede kartgame is zou ik niet zien waarom je daarover zou klagen in principe. Mario Kart is zelf immers ook een afgeleide van een platformer, klaag je daar ook over?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je van mortal combat ineens mariokart maakt, dan is dat ook matige argumentatie?
Die alleen geen centrale rol in het universum heeft, daarnaast het ook aangeeft in naam.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
En over een week hebben we ook een Gears of War Turn Based Strategy game..
De naam geeft het al aan, Doom Eternal niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het een goede kartgame is zou ik niet zien waarom je daarover zou klagen in principe. Mario Kart is zelf immers ook een afgeleide van een platformer, klaag je daar ook over?
Anders lees je even terug waarom mensen er wel degelijk iets anders in zien voordat je blijft hangen in je onverschilligheid.quote:En bovendien, we hebben het over een klein beetje nadenken bij het schieten, geen heel ander genre ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |