Update: net een Oculus Quest besteld, morgen binnen. Nog 2-4 dagen wachten tot m'n Oculus Link-kabel binnen is, dus a.s. weekend HL :Alyxenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:57 schreef 2dope het volgende:
Zelfs Oculus Rift S is nergens leverbaar![]()
Ik heb het nodig voor eh, thuiswerken.
Kost duur?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
Update: net een Oculus Quest besteld, morgen binnen. Nog 2-4 dagen wachten tot m'n Oculus Link-kabel binnen is, dus a.s. weekend HL :Alyxen
Ja, 600 voor de HMD, 46 voor een reis/opbergtas, 40 voor een driejarige verzekering en 30 voor een Oculus Link (USB-A naar USB-C voor verbinden PC). Wilde aanvankelijk voor de Index gaan á ¤1100 dus ben in die zin goedkoper uit. Cognitieve dissonantie enzoquote:
volgens mij niet..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar werkt het net zo goed als de index?
Mja definieer "werkt net zo goed". De Index is net wat meer 'high-end', refresh rate is bijv. hoger, fov groter, tracking accuracy iets beter. Alleen 72Hz op de Quest (t.o.v. de 144Hz op de Index) is nog steeds dikke prima gezien mijn opstelling. Resoluties zijn gelijk (1440x1600).quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar werkt het net zo goed als de index?
Je hoeft ze toch niet te doen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:01 schreef ems. het volgende:
Ik vind die glory kills (zo heette het toch?) zo vervelend in doomNeemt het hele tempo eruit.
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.quote:
Ah, okquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
Was in 1 (2016) toch ook al zo?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
In Eternal hoeft het ook niet, je kunt gewoon door blijven schieten tot ze omvallen. Alleen bij beide is het wel zo handig om het wél te doen als je krap zit met ammo/healthquote:
quote:
Mja dat dus. De moeilijkheidsgraad is wat opgeschroefd (wat prima is!) maar ik vond doom juist altijd zo fijn omdat het lekker run en gun is. Dit 'tactische' aspect vind ik persoonlijk gewoon niet erg lekker bij mijn idee van doom passen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
Het is bijna onmogelijk om op een niet-watjes moeilijkheidsgraad zonder die dingen de game door te komenquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
In Eternal hoeft het ook niet, je kunt gewoon door blijven schieten tot ze omvallen. Alleen bij beide is het wel zo handig om het wél te doen als je krap zit met ammo/health
Nopes.quote:
In DOOM (2016) had je al je chainsaw voor munitie en een ander soort glory-kill waar je health voor kreeg. Wat is dan het verschil? Ik probeer het te begrijpenquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Nopes.
Jammer dat ze een tactisch aspect hebben toegevoegd in een game die bekend stond om lekker raggen.
In de vorige lag er meer los, nu moet je echt een beetje managen om genoeg ammo te hebben in een arena.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:10 schreef 2dope het volgende:
[..]
In DOOM (2016) had je al je chainsaw voor munitie en een ander soort glory-kill waar je health voor kreeg. Wat is dan het verschil? Ik probeer het te begrijpen
Het was optioneel en niet verplicht om te overleven.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:10 schreef 2dope het volgende:
[..]
In DOOM (2016) had je al je chainsaw voor munitie en een ander soort glory-kill waar je health voor kreeg. Wat is dan het verschil? Ik probeer het te begrijpen
Ik moet nog verder spelen, maar dit samen met de colour coded HUD layout en ADHD speelstijl met parkourelementen vind ik wel een stap naar beneden na Doom 2016, naast enige cosmetische "verbeteringen" die niet allemaal even geslaagd zijn. /meningquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In Eternal wel. Is deel van de mechanics. Glory Kills voor health, Flame Belch voor armor, Chainsaw voor ammo. Doe je dat niet dan is het snel afgelopen.
Ik ook, vooral dat ze variëren per invalshoekquote:
Nou... ik had tot voor kort ook een meh-gevoel bij Doom. Maar ik heb het toch weer opgepakt en moet zeggen dat ik er nu toch echt wel weer in zit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:01 schreef ems. het volgende:
Oh, ze zien er grappig uit. Maar omdat je ze toch de hele tijd doet valt het al snel in herhaling en dan is het meer een noodzakelijk iets.
Maar geniet er vooral van hoor. Voor mij is het spel alleen niets, ondanks dat ik ben opgegroeid met doom
das wel fucking lamequote:Op woensdag 25 maart 2020 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was optioneel en niet verplicht om te overleven.
Nu MOET je glorykills maken, anders ga je kapoet.
Ik ben het met je eens. Het haalt heel het ritme uit de game en forceert een enkele speelstijl. Gisteren eindelijk eens meer kunnen spelen, maar als geheel vind ik Doom 2016 lekkerder werken. Ik snap de afweging, maar ik hou van het KISS designprincipe. Dit is niet less is more.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:01 schreef ems. het volgende:
Oh, ze zien er grappig uit. Maar omdat je ze toch de hele tijd doet valt het al snel in herhaling en dan is het meer een noodzakelijk iets.
Maar geniet er vooral van hoor. Voor mij is het spel alleen niets, ondanks dat ik ben opgegroeid met doom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |