SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SZonder wrijving geen glans
Waar is dat mention-systeem dan voor uitgevonden? Mag dan wel mijn goede vrienden ergens van op de hoogte houden?quote:Op maandag 17 februari 2020 13:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er komt binnenkort hopelijk een eind aan![]()
Anders moet ik ook nog gaan modden hier
Gister was code geel wel op zijn plaats. Was bloedlink met autorijden tijdens die felle regenbuien.quote:Op maandag 17 februari 2020 15:43 schreef Elan het volgende:
Zonnetje, harde woei verder niks wat de suggestie wekt dat dit wel eens code geel zou kunnen zijn.
Nou, weet je ook direct waar code geel voor staat.quote:Op maandag 17 februari 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
Alhoewel het oppassen blijft in de auto:
https://www.ad.nl/binnenl(...)or-rukwind~aad2ea7f/
Sterker nog, het was m.i. zelfs (tijdelijk) erger dan de week daarvoor met Ciara..quote:Op maandag 17 februari 2020 15:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Gister was code geel wel op zijn plaats. Was bloedlink met autorijden tijdens die felle regenbuien.
Qua wind sowieso niet, neerslag zeker wel ja.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, het was m.i. zelfs (tijdelijk) erger dan de week daarvoor met Ciara..
In het binnenland anders wel qua wind, krachtigere windstoten..quote:Op maandag 17 februari 2020 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Qua wind sowieso niet, neerslag zeker wel ja.
Ja zoiets ving ik ook al op ja. Hier aan de kust weer net andersom.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In het binnenland anders wel qua wind, krachtigere windstoten..
Geen idee waar het voor uitgevonden is en iemand een keer mentionen is zeker geen probleem maar er een sport van maken ervaar ik eerder als trollen en kan dus weg.quote:Op maandag 17 februari 2020 15:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Waar is dat mention-systeem dan voor uitgevonden? Mag dan wel mijn goede vrienden ergens van op de hoogte houden?
Ongeluk was gisterochtend. Inmiddels ook weer landelijk opgeheven dus klopt wel.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nou, weet je ook direct waar code geel voor staat.
quote:Zorgen bij Zeeuwse paviljoenhouders over weggeslagen strand
Strandpaviljoenhouders op Walcheren maken zich zorgen over het toeristenseizoen. Door de stormen Ciara en Dennis zijn er stukken strand weggeslagen. Er blijft weinig over voor toeristen, zegt Cees Caljouw, manager van strandpaviljoens langs de Walcherse kust. "We hebben een probleem als de stranden niet worden opgespoten voor het toeristenseizoen begint", zegt hij tegen Omroep Zeeland.
Op een aantal stranden op Walcheren hebben de twee stormen 1,5 meter van de stranden afgehaald. "Als de toeristen deze zomer maar een klein stukje strand hebben om op te liggen en er staan ook geen strandhuisjes, zullen wij dat merken aan de omzet", zegt Caljouw.
Walcherse strandtenteigenaren willen daarom met de provincie en de Stichting Strandexploitatie Walcheren in overleg. "We moeten op zoek naar oplossingen, ook voor in de toekomst. We hopen echt dat de provincie of Rijkswaterstaat er toch nog voor kiest om de stranden op te spuiten", zegt Caljouw. Dat opspuiten mag niet in verband met de stikstofproblematiek.
Geschrokken
Gedeputeerde Dick van der Velde ging afgelopen weekend naar de stranden tussen Westkapelle en Vlissingen om met eigen ogen te zien wat de stormen hebben aangericht. "Eerlijk gezegd ben ik wel geschrokken. Bij hoog water is er maar een heel klein strand overgebleven."
Van der Velde wijst erop dat er nu geen ruimte meer is voor hulpdiensten om bij calamiteiten het strand op te gaan. "Ik heb begrepen dat het ook onduidelijk is of en hoeveel dag- en slaaphuisjes er kunnen worden geplaatst. Dat is schadelijk voor het toerisme."
Van der Velde gaat het probleem aankaarten in Den Haag. Hij hoopt dat de minister ontheffing verleent om de stranden toch te mogen opspuiten.
Die duurt nog altijd voort. Vandaag in Assen wederom weer een plens vol water gevallen. En de komende twee weken iedere dag zware regenvalquote:
Waar hoor/zie jij dat want ik kan er nergens iets over lezen?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe staat het met storm Ellen? Hoor al veel verontrustende berichten over carnavalsoptochten die mogelijk niet door kunnen gaan zaterdag/zondag..
De kans op storm dit weekend is 10% volgens het NOS journaal. We gaan het meemaken.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe staat het met storm Ellen? Hoor al veel verontrustende berichten over carnavalsoptochten die mogelijk niet door kunnen gaan zaterdag/zondag..
@Utrecht...mag die wind een keer uit...ben het nu wel zat.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 20:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Huh hoorde ik nou een donder? Den Haag hier.
Ohh das muah dus ...gemiste kans..doei Ellenquote:Op dinsdag 18 februari 2020 20:29 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De kans op storm dit weekend is 10% volgens het NOS journaal. We gaan het meemaken.
Diverse lokale nieuws sites zoals Omroep Brabant en Limburg 1.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:51 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Waar hoor/zie jij dat want ik kan er nergens iets over lezen?
Dat is wel goed nieuws!quote:Op maandag 17 februari 2020 16:28 schreef CyberCow het volgende:
En volgende week waarschijnlijk weer storm. Daar leek het gisteren al wel op maar hoe krachtig het allemaal gaat worden dat is nog even afwachten. Maar Nederland kennende zal heel de carnaval wel worden afgelast voor een windkracht 5 in het binnenland.
quote:Severe weather to threaten France to Poland with damaging winds, hail
While the warmth will be welcomed by most people during the upcoming spring, it will increase the risk for severe weather.
Overall, a wet and stormy spring is forecast, but when occasional storms do move across western and central Europe, there will be an increased risk for severe weather.
Locations from France to Belgium, the Netherlands, Germany and northwest Poland will be at greatest risk for damaging thunderstorms.
Damaging winds, hail and flash flooding will be the most likely risks from these storms, but a few of the strongest may also produce tornadoes.
Strong winds from these storms may also lead to significant travel delays and and power cuts.
This risk will be highest during the months of April and May from Paris to Berlin.
"One positive from the occasional stormy weather will be rainfall that aids in soil moisture and also keeps river levels from dipping ahead of the summer months," Roys said.
However, any severe thunderstorms can pose a risk to crops in the form of flooding and damaging winds. https://www.accuweather.c(...)ring-forecast/678440
Terreur buienquote:Op woensdag 19 februari 2020 17:10 schreef dick_laurent het volgende:
Ah tof, het blijft dus t/m Mei stormen.
Weten we dat ook alvast.
Dat heb ik begin vorige week bij Emmen al gehad.quote:Op woensdag 19 februari 2020 08:55 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Ja de eerste onweer van 2020lekker vroeg
Okequote:Op woensdag 19 februari 2020 21:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat heb ik begin vorige week bij Emmen al gehad.
Mooi.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Verdwenen als sneeuw voor de zon.
Maar de wind lijkt nog niet klaar met ons, sodeknetter gaat best tekeer nu.quote:Op donderdag 20 februari 2020 17:00 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Mooi.
Ben helemaal klaar met die wind.
dagen?quote:
Wou eigenlijk zeggen maanden. Er zijn sinds begin van de herfst, of in ieder geval sinds half oktober, weinig mooie en stabiele dagen geweest.Van de 120 dagen misschien 20. gok ik.quote:
Gewoon al meer dan een week minimaal windkracht vijf hier. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. En het blijft nog wel een aantal dagen zoquote:Op donderdag 20 februari 2020 18:13 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar de wind lijkt nog niet klaar met ons, sodeknetter gaat best tekeer nu.
Dat dus. Vanaf oktober eigenlijk alle dagen wel regenquote:Op donderdag 20 februari 2020 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wou eigenlijk zeggen maanden. Er zijn sinds begin van de herfst, of in ieder geval sinds half oktober, weinig mooie en stabiele dagen geweest.Van de 120 dagen misschien 20. gok ik.
Doe je ramen en deuren eens dicht.quote:Op donderdag 20 februari 2020 21:22 schreef fetX het volgende:
Kan me niet eens meer herinneren hoe het is zonder regen of wind.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe je ramen en deuren eens dicht.
twitter:NoodweerBenelux twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 12:49:28We houden zondag best goed in de gaten. Volgens bepaalde weermodellen zou er bijzonder veel neerslag kunnen vallen. Met de talrijke carnavalsoptochten in het achterhoofd is dat uiteraard geen goed nieuws. We verwachten de komende 48u nog wel verschuivingen. https://t.co/QCbKM1Yxnw reageer retweet
Morgen winderig en zondag natquote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:45 schreef Djeez het volgende:
En wederom geen droge dag in het Noorden vandaag. Echt, ik hoop zo dat dat achterlijke carnaval in het water valt
quote:
Je zou voor de grap eens eens een keer carnaval moeten gaan vieren. het is niet alleen maar optocht en lam zuipen, hequote:
Ik ben er als Drent veel te nuchter voor. Mijn vrouw komt van Antwerpen, maar heb er totaal geen behoefte aan. Zelfs een wortelkanaalbehandeling is nog niet dan carnavalquote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je zou voor de grap eens eens een keer carnaval moeten gaan vieren. het is niet alleen maar optocht en lam zuipen, he. Ik ben overigens geen zuiderling, maar heb het denk ik van de afgelopen 20 jaar 3/4 keer niet gevierd
. Dit jaar waarschijnlijk lastig qua tijd, dus sla waarschijnlijk over. Heb er wel vrienden en familie
quote:Vrouw van 80 waait kanaal in en verdrinkt
Een 80-jarige vrouw is vandaag overleden nadat ze door de wind in een kanaal in Middelburg terecht is gekomen. Een plotselinge windvlaag werd haar fataal.
Binnenlandredactie 21-02-20, 20:26 Laatste update: 20:29
De oude vrouw werd nog door een omstander uit het koude water gehaald, waarna ambulancepersoneel met de reanimatie begon. Hulp mocht echter niet meer baten.
Meteen na de eerste melding rukten brandweer, politie en ambulances uit. Ook een waterongevallenwagen en een ladderwagen werden opgeroepen, maar rond 18.30 uur kon al worden gemeld dat de persoon uit het water was gehaald en dat verdere inzet van de brandweer niet nodig was.
Zou wel willen weten waar het aan ligt dat de ene na de andere depressie onze kant op wordt gejaagd. Kan me niet heugen dat we zo'n gekke winter hadden met al die regen en wind. Lijkt geen einde aan te komen. Hmm zal wel met de straalstroom te maken hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2020 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wou eigenlijk zeggen maanden. Er zijn sinds begin van de herfst, of in ieder geval sinds half oktober, weinig mooie en stabiele dagen geweest.Van de 120 dagen misschien 20. gok ik.
Perfecte uitleg:quote:Op vrijdag 21 februari 2020 21:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou wel willen weten waar het aan ligt dat de ene na de andere depressie onze kant op wordt gejaagd. Kan me niet heugen dat we zo'n gekke winter hadden met al die regen en wind. Lijkt geen einde aan te komen. Hmm zal wel met de straalstroom te maken hebben.
Thanx heel interessant!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Perfecte uitleg:
Waarom verloopt deze winter zo extreem zacht in Europa?
Zijn de wijven daar zo geil jah?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:57 schreef Djeez het volgende:
Assen bevestigt weer eens zijn reputatie van natste stad van het natste land ter wereld. Wat een regen weer!
Op de (hogere) zandgronden nog steeds niet helemaal. Die houden ook moeilijker water vast volgens mij. Het grondwaterniveau zakt daardoor snel bij droogte en wordt maar zeer langzaam aangevuld.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:27 schreef Sunri5e het volgende:
Waar je afgelopen 2,5 jaar niets anders in het nieuws hoorde dan de droogte hoor ik nu helemaal niets over de al maanden aanhoudende regen. Ik ben wel benieuwd of de bodem inmiddels weer bijgetrokken is.
Is ook grotendeels perceptie hoe hard het waait. Aan de kust wordt nu windkracht 9 gehaald, was bij Ciara 11quote:Op zondag 23 februari 2020 09:53 schreef b2py het volgende:
Windstoten in Utrecht zijn harder bij code oranje Ciara...
Hier in de buurt van middelhoge zandgronden wordt het nodige aangevuld vandaagquote:Op zondag 23 februari 2020 09:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Op de (hogere) zandgronden nog steeds niet helemaal. Die houden ook moeilijker water vast volgens mij. Het grondwaterniveau zakt daardoor snel bij droogte en wordt maar zeer langzaam aangevuld.
De gemeten waardes zijn gewoon hoger, 95 tegen 87quote:Op zondag 23 februari 2020 09:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ook grotendeels perceptie hoe hard het waait. Aan de kust wordt nu windkracht 9 gehaald, was bij Ciara 11
Hoertjes van Assen @Zipportalquote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zijn de wijven daar zo geil jah?
[ afbeelding ]
ik niet, werd vanochtend wakker van een lekkagequote:Op zondag 23 februari 2020 11:18 schreef Tyr80 het volgende:
Echt heerlijk zo’n storm ieder weekend, slaap er beter bij, kijk uit naar de volgende!
volgens mij is dit dan inderdaad Ellen, maar het KNMI gebruikt alleen die naam als er een code oranje of rood gegeven wordt.quote:Op zondag 23 februari 2020 11:44 schreef Koen66 het volgende:
Is dit nu toch Ellen of een naamloze storm?
Hier nog 1 die er flink de pest in heeft. Is niet te doen met de fiets telkensquote:Op zondag 23 februari 2020 11:10 schreef RiKe het volgende:
Wat ben ik toch klaar met die klote stormen! Tijd voor lente en rustig weer!
Geen idee. Niks mis mee. 1,5 jaar veel te droog geweest.quote:Op zondag 23 februari 2020 13:12 schreef kree het volgende:
Het is echt baggerweer al weken lang eigenlijk?
Nou er is wmb van alles mis mee? Het is net niet warm genoeg als de zon doorkomt door een keiharde wind al weken nu. Ok al dan niet afgewisseld nog met een winterse bui erbij. Als het al niet aan het miezeren is of gewoon keiharde regen. Dit is het ultieme but weer wmb.quote:Op zondag 23 februari 2020 13:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Geen idee. Niks mis mee. 1,5 jaar veel te droog geweest.
Lolquote:Op zondag 23 februari 2020 12:12 schreef PzKpfw het volgende:
Ben wel een beetje klaar met die kenkerwind. Zo kun je toch nooit buiten aan het werk..
Nog wel, geniet er maar van voor het half uur wat dat nog gaat durenquote:Op zondag 23 februari 2020 14:52 schreef KingRoland het volgende:
Hier in Amsterdam schijnt gewoon de zon hoor
@:karina
@:tarado
ik snap deze hele heisa niet
Het is elke keer weer hetzelfde liedje. Melden dat er een enorme storm komt met regen, keiharde wind in het hele land en dan zien we dat die "enorme storm" effect heeft op een klein deel in het land. Als er dan regen valt is het 5-10 min en dat is het dan wel.quote:Op zondag 23 februari 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Zou toch vooral in het "zuiden" veel gaan regenen werd voorspeld? Nou, het midden krijgt zoals altijd weer de volle laag.
Zoveelste straat met stortregen en zware windstoten die precies over het midden trekt terwijl Limburg alweer praktisch de hele dag droog is. #knmibullshitverhaalnummerzoveel
Lol ik weet al niet eens meer hoe een compleet blauwe lucht eruit ziet. Het is gewoon compleet bagger al weken.quote:Op zondag 23 februari 2020 14:58 schreef KingRoland het volgende:
Er is hier zelfs zon te zien, helemaal blauw en er werd nog zo gewaarschuwd om binnen te blijven. Vorige week ook en de week daarvoor ook.
Deed rustig mijn boodschappen. Gekkigheid allemaal.
Balen he, hier ookquote:
Lekkere wandeling dan...quote:Op zondag 23 februari 2020 15:21 schreef Dagoduck het volgende:
Wandeling gemaakt. Leek eerder een zwemtocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik banjer er gewoon lekker doorheen met mijn kistenquote:
Die heb je dan wel nodig idd.quote:Op zondag 23 februari 2020 16:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik banjer er gewoon lekker doorheen met mijn kisten
Maar na de herfst komt de winterquote:Op zondag 23 februari 2020 17:05 schreef Nattekat het volgende:
ZON
En het is gewoon nog klaarlicht om 17:00, op naar de lente
Winter hebben we al gehad, halverwege december heb ik een keer moeten krabben.quote:
Is mijn standaard schoeisel, uitstekend geschikt in dit klimaatquote:Op zondag 23 februari 2020 16:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik banjer er gewoon lekker doorheen met mijn kisten
twitter:NoodweerBenelux twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:02:28Goedenavond #Twitter! Na een periode met geregeld #stormweer lijkt het #woensdag de beurt aan #sneeuwliefhebbers. Diverse weermodellen komen al enkele runs met een interessante weersituatie en winterse neerslag. Roze kleur = (natte) sneeuw. We houden jullie op de hoogte. https://t.co/13MEiNMEcV reageer retweet
Freezinglevel ligt op zo'n 200 meter die dag. Zou best wit kunnen worden dan in het zuiden van Nederland.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:24 schreef Momo het volgende:
twitter:NoodweerBenelux twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:02:28Goedenavond #Twitter! Na een periode met geregeld #stormweer lijkt het #woensdag de beurt aan #sneeuwliefhebbers. Diverse weermodellen komen al enkele runs met een interessante weersituatie en winterse neerslag. Roze kleur = (natte) sneeuw. We houden jullie op de hoogte. https://t.co/13MEiNMEcV reageer retweet
Iiiiittsssss Tiiiiimequote:Op maandag 24 februari 2020 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Tis bijna maart he... Hoogste tijd voor de winter om te beginnen
Ja, ik ben wel een beetje klaar met die wind hoor.quote:
Ja mee eens.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel een beetje klaar met die wind hoor.
Nog steeds best afhankelijk van waar je zitquote:Op maandag 24 februari 2020 09:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Iiiiittsssss Tiiiiime
Eerst nog een dikke plons water vanmiddag/avond. alweer. Geen gelul meer over droogte
Dat zal altijd zo blijven. Zandgronden is dat water zo weg.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nog steeds best afhankelijk van waar je zitZuiden des land heeft nog steeds tamelijk lage grondwaterstanden.
Correct. Doch nog steeds relatief laagquote:Op maandag 24 februari 2020 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zal altijd zo blijven. Zandgronden is dat water zo weg.
Heb je een bronnetje ?quote:Op maandag 24 februari 2020 09:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nog steeds best afhankelijk van waar je zitZuiden des land heeft nog steeds tamelijk lage grondwaterstanden.
Op dinoloket.nl kan je info en data vinden over grondwaterstanden over geheel Nederland.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb je een bronnetje ?
Mee eens.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Tis bijna maart he... Hoogste tijd voor de winter om te beginnen
Inclusief lagere temperaturen dan gemiddeld. Ter compensatie.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Verwacht op z"n minst 26 droge dagen per maand april t/m september. Ter compensatie
Vind het wel nog steeds frappant dat weeronline kwam met die "warme, zonnige en droge maart" voorspelling.... terwijl de komende 15 dagen het sowieso nog non stop blijft regenen en waaienquote:Op maandag 24 februari 2020 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Verwacht op z"n minst 26 droge dagen per maand april t/m september. Ter compensatie
Dat moeten ze zeggen van de overheid. Als men vertelt dat het dit jaar niet meer droog wordt, gaat men massaal emigrerenquote:Op maandag 24 februari 2020 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind het wel nog steeds frappant dat weeronline kwam met die "warme, zonnige en droge maart" voorspelling.... terwijl de komende 15 dagen het sowieso nog non stop blijft regenen en waaien![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer het droog wordt, maar óf het ooit nog droog wordtquote:
Doet me denken aan de zeiknatte zomer van 1998 ook weinig zon grijs en heel veel regenquote:Op maandag 24 februari 2020 14:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is inmiddels niet meer de vraag wanneer het droog wordt, maar óf het ooit nog droog wordt
quote:Op maandag 24 februari 2020 14:12 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Is alweer terug
Komend weekend weer storm
Hm.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:19 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er mis met storm in het weekend? Lekker toch
Die vergelijking snap ik niet, maar ik kies in dit scenario voor de storm in het weekeinde.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hm.
Voor mij is dat een beetje hetzelfde als dat je zou zeggen: "Wat is er mis met een gangbang in een gevangenis met alleen maar grote gespierde mannen? Lekker toch?"
Ik ook als ik zou moeten kiezen. Maar ik vind beide scenarios kut, daar komt het op neer.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die vergelijking snap ik niet, maar ik kies in dit scenario voor de storm in het weekeinde.
Dat was dan ook het natste jaar aller tijden. Maar 2020 zal dit jaar ruimschoots weten te overtreffenquote:Op maandag 24 februari 2020 14:14 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Doet me denken aan de zeiknatte zomer van 1998 ook weinig zon grijs en heel veel regen
Ook al de hele dag aan het regenen hier.
Nee.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:19 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er mis met storm in het weekend? Lekker toch
Ja en dit houd nog een aantal weken aan of langerquote:Op maandag 24 februari 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]het is gewoon inmiddels bijna komisch aan het worden dit...
.... bijna
Haha dat denk ik ook wel! man man man wat een kletsnat zeik weer met die pleuris wind en storm,zelf mijn storm paraplue heeft het niet overleefd.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat was dan ook het natste jaar aller tijden. Maar 2020 zal dit jaar ruimschoots weten te overtreffen
Dat, en dan kun je heerlijk met wat lekkers binnen zitten en kijken en luisteren naar dat ouderwetse herfstweerquote:Op maandag 24 februari 2020 14:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Storm in het weekend vind ik ook wel beter ja, vooral wat woon/werkverkeer betreft.
Klopt al een half jaar vol herfst hier! dankzij de warme zeetemperatuurquote:Op maandag 24 februari 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Btw wéér noord/midden NL dat vol in de stortregen zit terwijl Limburg en Brabant gewoon weer droog blijven.
Ik snap wel dat ze daar nog steeds mekkeren over "droogte" aangezien wij continu alles krijgen hier.
Edit > en idd, het wordt nooit meer droog.![]()
[ afbeelding ]
Het erge is nog dat wij pechvogels moeten opdraaien voor de droogte in het zuidenquote:Op maandag 24 februari 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Btw wéér noord/midden NL dat vol in de stortregen zit terwijl Limburg en Brabant gewoon weer droog blijven.
Ik snap wel dat ze daar nog steeds mekkeren over "droogte" aangezien wij continu alles krijgen hier.
Edit > en idd, het wordt nooit meer droog.![]()
[ afbeelding ]
Ja en dat zal dit jaar weer niet anders zijn! wij weer bakken met regen en bij hun eindeloze droogte.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het erge is nog dat wij pechvogels moeten opdraaien voor de droogte in het zuiden
Dit wordt in ieder geval de natste maand sinds december 2017. Die had in De Bilt 163mm. De Bilt zit nu op 127mm.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
Dit moet wel een van de natste periodes geweest zijn van dit decennia.
Zeg maar gerust de natste maand ooitquote:Op maandag 24 februari 2020 15:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij is dit ook de natste februari sinds 2002.
Volgens KNMI tot nu toe 118 mm gevallen (t/m de 23e) terwijl dat normaal 58 mm.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sowieso de winderigste.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
twitter:Kachelmannwettr twitterde op maandag 24-02-2020 om 11:42:43Es ist noch völlig offen was sich am nächsten Wochenende bezüglich #Sturm entwickelt. Es könnte aber wieder was im Busch sein. Das US Modell mit einer Kanalratte (kleines Orkantief vom Ärmelkanal) am Samstag schon. /FRhttps://t.co/OBFt31VmBh reageer retweet
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 24-02-2020 om 20:03:32Deze extreem zachte winter verloopt tot dusver vrijwel overal sneeuwloos. Een unicum. Maar er zijn voorzichtig aan meer berekeningen die in de nacht naar woensdag sneeuwbuien laten zien. Ook het #ECMWF geeft lokaal een sneeuwdekje voor de woensdagochtend. #sneeuw https://t.co/geLfwXJbIK reageer retweet
Ja dag hoorquote:Op maandag 24 februari 2020 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:weermanreinier twitterde op maandag 24-02-2020 om 20:03:32Deze extreem zachte winter verloopt tot dusver vrijwel overal sneeuwloos. Een unicum. Maar er zijn voorzichtig aan meer berekeningen die in de nacht naar woensdag sneeuwbuien laten zien. Ook het #ECMWF geeft lokaal een sneeuwdekje voor de woensdagochtend. #sneeuw https://t.co/geLfwXJbIK reageer retweet
weet je wat grappig is? deze zomer gaat waarschijnlijk tyfus heet worden en dan hoor ik de boeren al klagen dat er geen regen is.quote:
Graad of 1 in de ochtend, aan de grond waarschijnlijk kouder.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:16 schreef Snowsquall het volgende:
10-13cm in die strook.....veeeeeelste warm en nat.
Psies!quote:Op maandag 24 februari 2020 20:47 schreef MissHobje het volgende:
Ha HAHAHA SNEEUW![]()
Geloof je toch zelf niet![]()
Nou hoeft het niet meer
Zal wel zeker, is beetje standaard geworden.quote:
Kan nu ook.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 12:44 schreef ondeugend het volgende:
goh ik heb de zon op mijn snoet!
Na 168 mm regen deze maand
En nu hoor ik nog vogels tjilpen ook nog! Het moet niet gekker worden zeg.
Vorig jaar zat ik trouwens buiten in het zonnetje uitgebreid te lunchen
Niet zonder minstens 2 dikke buien op de kop te krijgenquote:
Ja tsjemig. Het sneeuw een keer in de winterquote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Verwachting voor donderdag ziet er toch wel aardig hels uit met (veel) sneeuw
Het is hier geen Zwitserland hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja tsjemig. Het sneeuw een keer in de winter
Ben nu al bang voor woensdagquote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig stortregent het hier weer. Ik vond het al echt serieus eng worden dat ik bijna een hele middag geen stortregen had gezien. Pfiew....
Friesland ook, vanmorgen langs twee grote boezems gereden waar het water al tot bovenaan de walbeschoeiing stond.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb even zitten kijken; en volgens mij beginnen ze hier moeite te krijgen om het polderwater op peil te houden
Hier de hele dag al droog met flink wat zon maar de wind alias storm verneukt het.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig stortregent het hier weer. Ik vond het al echt serieus eng worden dat ik bijna een hele middag geen stortregen had gezien. Pfiew....
eerst zien!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Verwachting voor donderdag ziet er toch wel aardig hels uit met (veel) sneeuw
quote:
quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:19 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
Hier toch een mooi hoopje sneeuw vanmorgenBen momenteel bij m'n familie in Vlaams-Brabant dus geen idee of er veel in NL gevallen is
Ja ik was verbaasd, ik neem voorspellingen m.b.t. sneeuw meestal met een flinke korrel zout tegenwoordig.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Dat ziet er wel mooi uit.
Bestaat niet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:26 schreef Mani89 het volgende:
Hoe groot is dat neerslagoverschot inmiddels?
Kijk even op Weatherpro dan.quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:03 schreef Pumpalov het volgende:
Hoe is het in het midden des land, deze woensdag? @:dick_laurent
Lolquote:
Stortbui met hagel zojuist. The usualquote:Op woensdag 26 februari 2020 14:03 schreef Pumpalov het volgende:
Hoe is het in het midden des land, deze woensdag? @:dick_laurent
Lekker man! Gelukkig over 9 maanden weer naar LAquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Stortbui met hagel zojuist. The usual
Hoe is het weer daar begin april eigenlijk?quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:46 schreef Pumpalov het volgende:
15 graden atm. Temp gaat morgen niet gered worden. In tegendeel. Ook snil
En hij had dus gelijkquote:Op woensdag 26 februari 2020 18:37 schreef Snowsquall het volgende:
Volgens het weer bij RTL4 zei Reinier net dat het morgen allemaal wel meevalt.. "In het hele land regen en alleen in het zuiden van Limburg kans op wat sneeuw"
quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
Iedereen die in de zomer gaat klagen over droogte moet bij voorbaat nu al z'n bek houden
Jij verdient een steuntje in de rug.quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:18 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben er nu van overtuigd dat het nooit meer gaat stoppen met regenen.
De komende twee weken ook alleen maar regen. We gaan allemaal doodquote:Op donderdag 27 februari 2020 12:18 schreef Mani89 het volgende:
Dat gevoel heb ik inmiddels ookquote:Op donderdag 27 februari 2020 12:18 schreef Mani89 het volgende:
Ik klaag niet over de regen, dus mag ik komende zomer lekker klagenquote:Op donderdag 27 februari 2020 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
Iedereen die in de zomer gaat klagen over droogte moet bij voorbaat nu al z'n bek houden
Ik hoop het wel. Of in ieder geval niet vaak regen. 1 keer in de 2/3 weken een onweersbui in de avond/nacht is prima. Veel regen met warm weer is alleen maar weer verdampend vocht, dus vervelend. Drogere warmte is beter.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:59 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ik klaag niet over de regen, dus mag ik komende zomer lekker klagenMaar hopelijk is het niet nodig en wordt het niet zo'n droge zomer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |