Als je bang bent dat je bankroet gaat door de kosten van de gezondheidszorg is het zaak om te kijken waar die kosten vandaan komen.quote:
Gisteren riepen meer dan 1100 voormalige DOJ-werknemers al op tot Barrs vertrek: https://edition.cnn.com/2(...)rr-resign/index.htmlquote:Bill Barr’s America is not a place that anyone, including Trump voters, should want to go. It is a banana republic where all are subject to the whims of a dictatorial president and his henchmen. To prevent that, we need a public uprising demanding that Bill Barr resign immediately, or failing that, be impeached.
quote:More than 1,110 former Justice Department officials who served in Republican as well as Democratic administrations posted a statement Sunday calling on Attorney General Bill Barr to resign.
"Mr. Barr's actions in doing the President's personal bidding unfortunately speak louder than his words. Those actions, and the damage they have done to the Department of Justice's reputation for integrity and the rule of law, require Mr. Barr to resign. But because we have little expectation he will do so, it falls to the Department's career officials to take appropriate action to uphold their oaths of office and defend nonpartisan, apolitical justice," the officials wrote in a statement.
Dus vind je het prima dat bejaarden geen zorg krijgen want kosten baten.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je bang bent dat je bankroet gaat door de kosten van de gezondheidszorg is het zaak om te kijken waar die kosten vandaan komen.
Het is wat dat betreft wel een teken aan de wand dat heel veel republikeinen en andere conservatieve oudgedienden die geen stakes meer in de regering hebben er zo kritisch op zijn. Als zelfs zij zich uitspreken dan is er toch iets grondigs mis.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:45 schreef Mike het volgende:
Je ziet nu regelmatig stukken van Republikeinen die geschrokken zijn van de manier waarop Bill Barr de DoJ runt. Vandaag is het de beurt aan Donald Ayer, Deputy Attorney General onder George H.W. Bush: https://www.theatlantic.c(...)-must-resign/606670/
[..]
Gisteren riepen meer dan 1100 voormalige DOJ-werknemers al op tot Barrs vertrek: https://edition.cnn.com/2(...)rr-resign/index.html
[..]
Valse dilemma'squote:Op maandag 17 februari 2020 16:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus vind je het prima dat bejaarden geen zorg krijgen want kosten baten.
Het feit dat ze Amerikaanse burgers zijn is voor jouw blijkbaar niet relevant.
Niemand heeft het over geen zorg. Vind jij het prima dat 100 jarigen operaties krijgen van een miljoen terwijl jongeren geen zorg krijgen omdat het stelsel niet houdbaar bleek?quote:Op maandag 17 februari 2020 16:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou het toejuichen dat iedereen alle zorg krijgt die ze willen, maar dat kost een heleboel geld. Dat is dus meestal niet houdbaar. Dan moet je keuzes gaan maken wat je wel en niet gaat doen.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bejaarden mogen zorg, alle mensen (inclusief illegalen dus) mogen levensreddende zorg. Dat die levensreddende zorg voor illegalen dan tienden van procenten van het totale zorgbudget opslurpt is eigenlijk een non-issue. Spijkers - laag water en zo.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik denk ook dat iemand binnen nu en heel snel een meltdown gaat krijgen.twitter:BarackObama twitterde op maandag 17-02-2020 om 16:46:53Eleven years ago today, near the bottom of the worst recession in generations, I signed the Recovery Act, paving the way for more than a decade of economic growth and the longest streak of job creation in American history. https://t.co/BmdXrxUAUf reageer retweet
Waar wil je heen met dit commentaar?quote:Op maandag 17 februari 2020 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
Is het Chivaz et al bekend dat Trump flink wil gaan snijden in Medicare en Medicaid in de orde van grootte van letterlijk honderden miljarden om zijn belastingverlagingen voor bedrijven en de rijken te bekostigen of is dat dan ineens wel goed?
Het is weer van een misselijkmakende hypocritie hier bij de Trump kontlikkers.
En wat zou die leeftijd dan moeten zijn?quote:Op maandag 17 februari 2020 17:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Bejaarden mogen zorg, alle mensen (inclusief illegalen dus) mogen levensreddende zorg. Dat die levensreddende zorg voor illegalen dan tienden van procenten van het totale zorgbudget opslurpt is eigenlijk een non-issue. Spijkers - laag water en zo.
Een hoeksteen van elke beschaving is dat je mensen in levensnood helpt. Echter zorg is nooit volmaakt, zorg is nooit onbegrensd en zorg is nooit 100% egalitair.
Een partij die dus begrijpt dat het geweld aandoen van dit soort beginselen de essentie van de eigen beschaving geweld aandoet staat dus open voor EN het bieden van minimaal noodzakelijke zorg aan iedereen, ongeacht status, afkomst, ras of wat dan ook EN durft na te denken over de economische kant van gezondheidszorg. Wat dus daadwerkelijk een mensenleven op enig moment waard is. En ja die economische kant gaat over de legale bevolking en gaat wel degelijk over zaken als welke handeling zijn tot welke leeftijd eigenlijk nog ethisch verantwoord.
Je moet dan ook maatwerk leveren. Lijkt mij onwenselijk om simpelweg te stellen dat je recht op zorg wordt ontzegd als je de tachtig bent gepasseerd. Er is volgens mij ook niemand die daarvoor pleit.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat zou die leeftijd dan moeten zijn?
Iemand die bijvoorbeeld 80 is kan met de juiste zorg misschien wel 100 worden.
Of zo’n persoon dan nog waarde heeft voor de maatschappij moet niet relevant zijn.
Bloomberg zegt toch echt dat er over gesproken moet worden om bejaarden bepaalde soort zorg te ontzeggen.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet dan ook maatwerk leveren. Lijkt mij onwenselijk om simpelweg te stellen dat je recht op zorg wordt ontzegd als je de tachtig bent gepasseerd. Er is volgens mij ook niemand die daarvoor pleit.
Ja en misschien wil hij alle gehandicapten wel een nekschot geven.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bloomberg zegt toch echt dat er over gesproken moet worden om bejaarden bepaalde soort zorg te ontzeggen.
Wie zegt niet dat het na een tijdje ook de gehandicapten zijn die het moeten ontgelden?
Bloomberg doet een voorstel, het is nogal lastig om het dan over feiten te hebben als die er nog niet zijn. Speculatie en aannames passen in dit geval prima hier.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja en misschien wil hij alle gehandicapten wel een nekschot geven.
Probeer het eens met feiten in plaats van met hypotheses en aannames.
Jij kiest voor de meest radicale interpretatie van zijn tweet. Het lijkt mij zinnig om een discussie te voeren over hoe wenselijk het is om bakken met geld te steken in een chronisch zieke 90-plusser.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bloomberg zegt toch echt dat er over gesproken moet worden om bejaarden bepaalde soort zorg te ontzeggen.
Wie zegt niet dat het na een tijdje ook de gehandicapten zijn die het moeten ontgelden?
Oh maar mensen zorg ontzeggen omdat ze geen riante zorgverzekering hebben is in de VS de normaalste zaak van de wereld en de Republikeinen maken daar graag nog een tandje erger door flink het mes te willen zetten in de al genoemde voorzieningen.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is altijd een lastige discussie, een discussie die nu meestal verstopt wordt. Echter zorgbudgetten kennen altijd grenzen, overal in elk land.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat zou die leeftijd dan moeten zijn?
Iemand die bijvoorbeeld 80 is kan met de juiste zorg misschien wel 100 worden.
Of zo’n persoon dan nog waarde heeft voor de maatschappij moet niet relevant zijn.
Nee hoor, het is heel goed mogelijk om je te beperken tot de feiten die er wel zijn in plaats van zelf te gaan speculeren en zo hou je de discussie nog inhoudelijk ook. Win/win-situatie dus.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bloomberg doet een voorstel, het is nogal lastig om het dan over feiten te hebben als die er nog niet zijn. Speculatie en aannames passen in dit geval prima hier.
Ik maak mij niet kwaad en ik ga zeer zeker niet de bezuinigingen op de zorg verdedigen.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij kiest voor de meest radicale interpretatie van zijn tweet. Het lijkt mij zinnig om een discussie te voeren over hoe wenselijk het is om bakken met geld te steken in een chronisch zieke 90-plusser.
Misschien vinden de Amerikanen het wel te ver gaan, maar het kan geen kwaad om een debat hierover in gang te zetten. Zeker gezien het feit dat de zorgkosten steeds verder oplopen.
En waarom maak mij je wel kwaad om het mogelijk ontzeggen van zorg aan een 95-jarige kankerpatiënt, maar niet om bezuinigingen op Medicare en Medicaid, die bejaarden over de hele linie raken?
Chivaz maakt wederom een moot point.quote:The Congressional Budget Office reported in 2007 that "the tax revenues that unauthorized immigrants generate for state and local governments do not offset the total cost of services provided to them" but "in aggregate and over the long term, tax revenues of all types generated by immigrants—both legal and unauthorized—exceed the cost of the services they use."[9] Unauthorized immigrants create demand for goods and services[10] while an estimated 50 to 75 percent pay taxes.[9] Due to cheaper labor, they contribute to lower prices in the industries where they work, such as agriculture, restaurants, and construction.
Waarom haal je dan steeds illegalen erbij als dit je punt is?quote:Op maandag 17 februari 2020 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik maak mij niet kwaad en ik ga zeer zeker niet de bezuinigingen op de zorg verdedigen.
Mijn punt is dat je het niet kan verdedigen tegenover je eigen burgers dat er limieten zijn op de zorg vanwege je leeftijd. Dit zijn mensen die jarenlang belasting hebben betaald en die verwachten dan ook dat ze op hun oude dag gewoon toegang hebben tot de zorg.
Om dan maar een grens in te stellen of een bepaalde waarde aan iemands leven te hangen vanwege zijn gezondheid/kans op herstel is zorgwekkend en in mijn ogen ronduit gevaarlijk.
Lees het topic terug en dan snap je waarom we nu op dit punt zijn beland.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom haal je dan steeds illegalen erbij als dit je punt is?
Het gaat natuurlijk mis bij de aanname dat je in de VS recht op zorg zou hebben omdat je belasting hebt betaald.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik maak mij niet kwaad en ik ga zeer zeker niet de bezuinigingen op de zorg verdedigen.
Mijn punt is dat je het niet kan verdedigen tegenover je eigen burgers dat er limieten zijn op de zorg vanwege je leeftijd. Dit zijn mensen die jarenlang belasting hebben betaald en die verwachten dan ook dat ze op hun oude dag gewoon toegang hebben tot de zorg.
Om dan maar een grens in te stellen of een bepaalde waarde aan iemands leven te hangen vanwege zijn gezondheid/kans op herstel is zorgwekkend en in mijn ogen ronduit gevaarlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |