abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2020 @ 20:17:38 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191542574

SPOILER: Sigme-kampeermeet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191542613
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:13 schreef sigme het volgende: [..] *O* :* *O* O+
Ik voel het, samen met die zonnestralen van Barrel :*
pi_191542614
Ik heb een zere keel. Ik dacht dat ik verkouden werd maar ik heb denk ik gewoon te hard geschreeuwd vanmiddag.

Over bedden, wij hebben 160*200. Aparte bodems, matrassen en dekbedden.
We hadden op vakantie eens per ongeluk een kamer met een 140 bed geboekt. De volgende dag hebben we gelijk omgeboekt, echt niet te doen met zo weinig ruimte.
Spoilers!
  zondag 16 februari 2020 @ 20:24:11 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191542658
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een zere keel. Ik dacht dat ik verkouden werd maar ik heb denk ik gewoon te hard geschreeuwd vanmiddag.

Over bedden, wij hebben 160*200. Aparte bodems, matrassen en dekbedden.
We hadden op vakantie eens per ongeluk een kamer met een 140 bed geboekt. De volgende dag hebben we gelijk omgeboekt, echt niet te doen met zo weinig ruimte.
Wij hadden met de jaarwisseling ook en bed van waarschijnlijk 140.. TE KRAP.. na 1 nacht hebben we nog getwijfeld om naar de 3e kamer te verhuizen met 2 aparte bedden.. maar na wat o verhandelen lukte het toch om samen in dat bed te slapen.. beiden zowat op de rand ,maar vooruit..
pi_191542764
Wij hebben eerst 5 jaar op een eenpersoonsbedje gelegen.
Toen 12 jaar op 140. Daar lag onze oudste dochter ook bij in. En nu op een 200. Soms met zn 3 en soms met zn 4..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Official ESF Kreviewer zondag 16 februari 2020 @ 20:43:16 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191543025
@Candaasje ik heb net nog 4km gewandeld. Pure pijn. *Opvrolijkt.
pi_191543055
Uk heeft uit zichzelf DrWho opgezet.

De opvoeding werkt!

*O* *O*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191543121
Zo wij hebben gezellig spelletjes gespeeld met schoonzusje en haar vriend.

Iemand bekend met Hunted house at the hill? Wat een tof spel. Ieder potje krijgt weer compleet andere wendingen wel veel regels.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191543206
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:43 schreef Kreator het volgende:
@:candaasje ik heb net nog 4km gewandeld. Pure pijn. *Opvrolijkt.
:D Wat is er zo erg aan 4km wandelen? Of was door een shoppingmall ofzo? :P

quote:
17s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:44 schreef fietsie het volgende:

De opvoeding werkt!

*O* *O*
Kijk, dat is het betere nieuws!
pi_191543388
Goedenavond :O 6 uur lang kinderen om me heen :P En mijn neefje besloot mijn taak als fotograaf over te nemen bij de judo :o Hij pakte mijn camera en ging fotos maken :D stiekem had hij echt toffe plaatjes....en spierpijn aan het einde want camera van 2kg :+

#trotseoom
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Official ESF Kreviewer zondag 16 februari 2020 @ 21:01:23 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191543455
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Wat is er zo erg aan 4km wandelen? Of was door een shoppingmall ofzo? :P
[..]

Kijk, dat is het betere nieuws!
Na 15 bier, eten en 8km wandelen was het zwaar.
pi_191543523
quote:
17s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:44 schreef fietsie het volgende:

De opvoeding werkt!

*O* *O*
Vind mijn uk ook.
Tot ze bij die stenen engelen aankwam...
Nu vind ze alle beeldjes van engelen creepy :)
pi_191543587
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Iemand bekend met Hunted house at the hill? Wat een tof spel. Ieder potje krijgt weer compleet andere wendingen wel veel regels.
Hmm nwver heard of

Over 2 weken spelletjesavond.. eens zien of die er ook is.
pi_191543617
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Na 15 bier, eten en 8km wandelen was het zwaar.
Ik heb enorm met je te doen :p

Wat staat er voor morgen op de planning?
pi_191543642
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:06 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm nwver heard of

Over 2 weken spelletjesavond.. eens zien of die er ook is.
Ja was echt wel grappig. Iedere keer als er een nieuwe vervloeking is is het dus een andere dus het spel is iedere keer volledig anders.
pi_191543743
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Vind mijn uk ook.
Blink O+
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zondag 16 februari 2020 @ 21:13:20 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191543754
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb enorm met je te doen :p

Wat staat er voor morgen op de planning?
Zo min mogelijk. :'). Strand met hond. Uitzlapen
pi_191543856
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja was echt wel grappig. Iedere keer als er een nieuwe vervloeking is is het dus een andere dus het spel is iedere keer volledig anders.
Even gegoogled, ben wel benieuwd!

quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hakt er wel in hè, op jouw leeftijd :D
pi_191544020
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Even gegoogled, ben wel benieuwd!
[..]

Hakt er wel in hè, op jouw leeftijd :D
Wij zijn behoorlijke spelletjes fanaten :@ Dus nieuwe spellen uitproberen is altijd leuk *O*
pi_191544362
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:03 schreef Uhmmpie het volgende:

Vind mijn uk ook.
Dat snap ik :Y

Zo weer nachtdienst. Nu al heel moe. Wordt wat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191544392
Overigens met ex ook vaak in een 1-persoonsbed geslapen. Dat was krap en je werd vaak toch met pijnlijke lichaamsdelen wakker :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191544470
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat snap ik :Y

Zo weer nachtdienst. Nu al heel moe. Wordt wat.
Oef, succes dan! :*

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:39 schreef Isabeau het volgende:
Overigens met ex ook vaak in een 1-persoonsbed geslapen. Dat was krap en je werd vaak toch met pijnlijke lichaamsdelen wakker :+
Nooit last van gehad :D (of nouja.... maar dat kwam dan niet door het 1persoonsbed per se)
pi_191544485
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:42 schreef Candaasje het volgende:

Nooit last van gehad :D (of nouja.... maar dat kwam dan niet door het 1persoonsbed per se)
Nou ja, raar op 1 arm liggen omdat je de hele nacht lekker knus tegen elkaar wilt liggen en zo :+
pi_191544503
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het over het algemeen vooral wel knus. B en A zijn allebei zijslapers, dus ik krijg lekker veel ruimte. Ze zijn goede lepels O+

Nou komt het bij mij wel vaak voor dat een van hen naar me toe komt als het niet zo goed met me gaat. Ik ben dan hartstikke moe en gestrest, en het stelt me dan heel erg gerust als ze bij me zijn. Dan slaap ik meteen extra extra goed. O+
(Ik weet nog hoe mijn psycholoog ruim een jaar geleden aan A en B zei dat het waarschijnlijk maar een paar maanden zou duren dat ik die extra hulp nodig had en dat ik dan wel weer op de been zou zijn. Niet helemaal. :') )
pi_191544514
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat voor hond?
pi_191544568
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vind het over het algemeen vooral wel knus. B en A zijn allebei zijslapers, dus ik krijg lekker veel ruimte. Ze zijn goede lepels O+

Nou komt het bij mij wel vaak voor dat een van hen naar me toe komt als het niet zo goed met me gaat. Ik ben dan hartstikke moe en gestrest, en het stelt me dan heel erg gerust als ze bij me zijn. Dan slaap ik meteen extra extra goed. O+
(Ik weet nog hoe mijn psycholoog ruim een jaar geleden aan A en B zei dat het waarschijnlijk maar een paar maanden zou duren dat ik die extra hulp nodig had en dat ik dan wel weer op de been zou zijn. Niet helemaal. :') )
Ik weet niet helemaal hoe en wat maar jullie relatie klinkt zo mooi.
pi_191544664
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankje :) ik vind het zelf ook fijn.
Mocht je vragen hebben over de hoe/wat, dat mag hoor :P
pi_191544720
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. mooi, warm, liefdevol.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 16 februari 2020 @ 22:00:33 #29
370431 drakin
vurig typje
pi_191544910
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Boardgamegek hier, maar krijg momenteel niet vaak genoeg nieuwe spellen onder ogen. Ben nu nieuwsgierig
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_191545016
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, raar op 1 arm liggen omdat je de hele nacht lekker knus tegen elkaar wilt liggen en zo :+
Ja, armen...dat is wel een ding ja. Die zou je er af en toe af moeten kunnen schroeven :P

quote:

[..]

Klinkt heel fijn O+
pi_191545075
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:00 schreef drakin het volgende:

[..]

Boardgamegek hier, maar krijg momenteel niet vaak genoeg nieuwe spellen onder ogen. Ben nu nieuwsgierig
Ja ik had hem ook nog niet eerder gespeeld. Zij namen dat spel mee.

Maar je bent dus een bepaald karakter en je bouwt dat haunted house op met speltegels. Het huis is dus ook weer ieder spel anders.

Op veel van die tegels staan ook weer extra dingen waar je extra kracht mee kan krijgen en verliezen.

Na een tijdje bereik je een punt (kan ook heel snel komen maar dan ben me eigenlijk doomed _O-) en komt er een vervloeking. En dan krijg je een van de scenario's die weer wordt bepaald door waar diegene staat in het spel enzo.

Ik kan het niet echt uitleggen want daar is het teveel voor.

Maar wel echt tof.
pi_191545091
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankje :) ik vind het zelf ook fijn.
Mocht je vragen hebben over de hoe/wat, dat mag hoor :P
Haha vragen is ook zo raar toch.

Maar het klinkt als een fijn warm nest :)

Is het de bedoeling dat jullie ooit samen gaan wonen?
  zondag 16 februari 2020 @ 22:10:09 #33
370431 drakin
vurig typje
pi_191545127
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik had hem ook nog niet eerder gespeeld. Zij namen dat spel mee.

Maar je bent dus een bepaald karakter en je bouwt dat haunted house op met speltegels. Het huis is dus ook weer ieder spel anders.

Op veel van die tegels staan ook weer extra dingen waar je extra kracht mee kan krijgen en verliezen.

Na een tijdje bereik je een punt (kan ook heel snel komen maar dan ben me eigenlijk doomed _O-) en komt er een vervloeking. En dan krijg je een van de scenario's die weer wordt bepaald door waar diegene staat in het spel enzo.

Ik kan het niet echt uitleggen want daar is het teveel voor.

Maar wel echt tof.
Sommige spelelementen komen me bekend voor uit andere games.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_191545141
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:10 schreef drakin het volgende:

[..]

Sommige spelelementen komen me bekend voor uit andere games.
Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Carcassonne bouw je ook je eigen land haha _O-

Carcassonne ook weer eens spelen trouwens hebben safari en de gewone big box.
  zondag 16 februari 2020 @ 22:13:00 #35
370431 drakin
vurig typje
pi_191545173
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Carcassonne bouw je ook je eigen land haha _O-

Heb ik ook verschillende versies van, maar ja tegeltjes aanleggen zie je meer, tegeltjes aanleggen met iets extra's erop ook.

Ik heb nog een mooie versie in houten doos, met de muur.
Freaks like me drink tea
  zondag 16 februari 2020 @ 22:13:33 #36
370431 drakin
vurig typje
pi_191545178
O en ik heb de Star Wars versie *O*

Heb over de 100 spellen hier in huis
Freaks like me drink tea
pi_191545210
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:13 schreef drakin het volgende:

[..]

Heb ik ook verschillende versies van, maar ja tegeltjes aanleggen zie je meer, tegeltjes aanleggen met iets extra's erop ook.

Ik heb nog een mooie versie in houten doos, met de muur.
Ohh cool O+

Ik heb nu heel veel spellen in dozen liggen en dat vind ik gewoon jammer. Ben blij als we een extra kast boven hebben kunnen er daar ook weer in.
  zondag 16 februari 2020 @ 22:15:28 #38
370431 drakin
vurig typje
pi_191545218
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ohh cool O+

Ik heb nu heel veel spellen in dozen liggen en dat vind ik gewoon jammer. Ben blij als we een extra kast boven hebben kunnen er daar ook weer in.
Spellenmeet *O*
Freaks like me drink tea
pi_191545233
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:15 schreef drakin het volgende:

[..]

Spellenmeet *O*
Oh dat zou zelfs ik misschien nog wel leuk vinden haha.
  zondag 16 februari 2020 @ 22:16:14 #40
370431 drakin
vurig typje
pi_191545234
Hier ook nog een aantal ongespeelde spellen, sommige ooit 1 keer gedaan maar die ben ik weer vergeten hoe het ging.
Freaks like me drink tea
  zondag 16 februari 2020 @ 22:17:16 #41
370431 drakin
vurig typje
pi_191545256
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dat zou zelfs ik misschien nog wel leuk vinden haha.
Heb hier zelf een spellengroepje opgezet, ben lid van een andere groep en kom op nog 2 af en toe eens langs :+
Freaks like me drink tea
pi_191545309
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:17 schreef drakin het volgende:

[..]

Heb hier zelf een spellengroepje opgezet, ben lid van een andere groep en kom op nog 2 af en toe eens langs :+
Wij doen meestal op vrijdag avond spellen de samenstelling wisselt weleens en de locatie ook. Wel geluk dat we ondertussen een leuk clupje bij elkaar hebben met mensen die graag spellen spelen.

En vandaag waren schoonzusje en ik aan het appen en we hadden niks te doen. Toen was een spelletjes middag in twee appjes afgesproken O+

Hoe heb je dat geregeld. Oproepje op Facebook ofzo geplaatst?
pi_191545408
Hier in de buurt is ook een spellenclub. Ik volg hen al een tijdje op Facebook maar stel steeds uit om te gaan. Ik vind het een beetje (veel) eng.
Spoilers!
  zondag 16 februari 2020 @ 22:23:29 #44
370431 drakin
vurig typje
pi_191545410
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij doen meestal op vrijdag avond spellen de samenstelling wisselt weleens en de locatie ook. Wel geluk dat we ondertussen een leuk clupje bij elkaar hebben met mensen die graag spellen spelen.

En vandaag waren schoonzusje en ik aan het appen en we hadden niks te doen. Toen was een spelletjes middag in twee appjes afgesproken O+

Hoe heb je dat geregeld. Oproepje op Facebook ofzo geplaatst?
Aangekondigd met tijd en datum en kosten.

Op fb, hyves misschien zelfs nog, krant, buurtvereniging en paar andere handige plekken.

Begon met hele dagen bij vriendin in woonkamer inclusief maaltijd, dat waren de leukste spellendagen!

Naar 1 keer per 2 weken 's avonds, via buurtvereniging tijdje hun locatie mogen gebruiken, maar groepje is heel klein dus we zijn terug naar de woonkamer gegaan.
Freaks like me drink tea
  zondag 16 februari 2020 @ 22:24:54 #45
370431 drakin
vurig typje
pi_191545445
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier in de buurt is ook een spellenclub. Ik volg hen al een tijdje op Facebook maar stel steeds uit om te gaan. Ik vind het een beetje (veel) eng.
Even contact opnemen met degene die het organiseert, dat helpt al wel om dan even iemand te leren kennen zodat de eerste keer komen al minder eng is.

Welke plaats trouwens?
Freaks like me drink tea
pi_191545559
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:24 schreef drakin het volgende:

[..]

Even contact opnemen met degene die het organiseert, dat helpt al wel om dan even iemand te leren kennen zodat de eerste keer komen al minder eng is.

Welke plaats trouwens?
Roosendaal. Ze spelen twee keer per maand in een Poolcafé. Ik moet gewoon gaan en niet zo piepen. Ik ben sociaal genoeg en heb geen al te vreemd karakter dus kan het meestal wel met iedereen vinden. Ok, ik ga dit eens regelen binnenkort.
Spoilers!
  zondag 16 februari 2020 @ 22:32:28 #47
370431 drakin
vurig typje
pi_191545608
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Roosendaal. Ze spelen twee keer per maand in een Poolcafé. Ik moet gewoon gaan en niet zo piepen. Ik ben sociaal genoeg en heb geen al te vreemd karakter dus kan het meestal wel met iedereen vinden. Ok, ik ga dit eens regelen binnenkort.
Die ken ik niet, ken wel uit verschillende plaatsen spellenclubs in NL maar Roosendaal zit er niet bij.

Jup gewoon doen!
Freaks like me drink tea
pi_191545622
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is in een spellenwinkel regelmatig een spelletjesavond. Maar dat zijn allemaal spellen waar ik nog nooit van gehoord heb, dus ook geen idee hoe je ze moet spelen. Verder ben ik (volgens anderen) een zeer irritante spelletjes speler, want winnen of verliezen, maakt me geen moer uit.

Vanavond gezellig gegeten en bijgekletst met een vriend. Pasta carbonara gemaakt met vers gemaakte tagliatelle.
Morgenavond had ik eigenlijk een etentje, maar dat gaat niet door, de afspraak voor dinsdagavond is ook wegens ziekte afgezegd, en de jarige van donderdag blijkt ook wat ziekig te zijn. Zo ga je van een best wel volle week naar niets.
  zondag 16 februari 2020 @ 22:33:15 #49
370431 drakin
vurig typje
pi_191545627
chips, ben vergeten de spekblokjes mee te geven aan hulpvaardige koelkastbuitenzetter -O-
Freaks like me drink tea
pi_191545640
Ik ben in 2000 eens bij spellenub Thanatos in Den Haag geweest met een vriend mee. Dat was zo gaaf. Echt next level spelen, heel tof.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 februari 2020 @ 22:34:13 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191545653
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:15 schreef drakin het volgende:

[..]

Spellenmeet *O*
Hier in Haarlem zit zelfs een spellencafé. Ben er alleen nog nooit geweest :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 16 februari 2020 @ 22:34:28 #52
370431 drakin
vurig typje
pi_191545658
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:34 schreef borisz het volgende:

[..]

Hier in Haarlem zit zelfs een spellencafé. Ben er alleen nog nooit geweest :+
Is dat de groene godin?
Freaks like me drink tea
pi_191545689
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh ik ging vroeger vaak poolen in Roosendaal :+
  zondag 16 februari 2020 @ 22:39:07 #54
370431 drakin
vurig typje
pi_191545745
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier is in een spellenwinkel regelmatig een spelletjesavond. Maar dat zijn allemaal spellen waar ik nog nooit van gehoord heb, dus ook geen idee hoe je ze moet spelen. Verder ben ik (volgens anderen) een zeer irritante spelletjes speler, want winnen of verliezen, maakt me geen moer uit.

Vanavond gezellig gegeten en bijgekletst met een vriend. Pasta carbonara gemaakt met vers gemaakte tagliatelle.
Morgenavond had ik eigenlijk een etentje, maar dat gaat niet door, de afspraak voor dinsdagavond is ook wegens ziekte afgezegd, en de jarige van donderdag blijkt ook wat ziekig te zijn. Zo ga je van een best wel volle week naar niets.
Bij welke plaats is jouw spellenclub?

Ze leggen altijd spellen wel uit als je ze nog niet kent, en op een gegeven moment heb je elke week een nieuw spel en wen je ook aan uitleg wel.

Doorgaans heb ik een nieuw spel pas door bij de laatste of 1 na laatste zet en is het tijdens het spel een paar keer vragen wat je eigenlijk moet doen in je beurt. Bij de allerlastigste spellen dan.

Er zijn ook bij die je heel snel doorhebt.
Freaks like me drink tea
pi_191545756
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:39 schreef drakin het volgende:

[..]

Bij welke plaats is jouw spellenclub?

Ze leggen altijd spellen wel uit als je ze nog niet kent, en op een gegeven moment heb je elke week een nieuw spel en wen je ook aan uitleg wel.

Doorgaans heb ik een nieuw spel pas door bij de laatste of 1 na laatste zet en is het tijdens het spel een paar keer vragen wat je eigenlijk moet doen in je beurt. Bij de allerlastigste spellen dan.

Er zijn ook bij die je heel snel doorhebt.
Arnhem, in de Steenstraat (leuk omdat de Steenstraat ook in Monopoly zit)
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 februari 2020 @ 22:41:10 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191545778
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:34 schreef drakin het volgende:

[..]

Is dat de groene godin?
Het heet The Boardroom https://www.the-boardroom.nl/
  zondag 16 februari 2020 @ 22:43:01 #57
370431 drakin
vurig typje
pi_191545807
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Arnhem, in de Steenstraat (leuk omdat de Steenstraat ook in Monopoly zit)
O centrum, lijkt me ook el wat. Af en toe zoek ik een vriendin in Arnhem op
Freaks like me drink tea
  zondag 16 februari 2020 @ 22:51:15 #58
370431 drakin
vurig typje
pi_191545984
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:41 schreef borisz het volgende:

[..]

Het heet The Boardroom https://www.the-boardroom.nl/
Dit is de groene godin, ook in Haarlem: https://degroenegodin.nl/
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 februari 2020 @ 22:58:00 #59
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191546160
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:51 schreef drakin het volgende:

[..]

Dit is de groene godin, ook in Haarlem: https://degroenegodin.nl/
Aan de overkant van De Boardoom :+ . De Groene Godin zei mij qua naam niets. Ik wist wel dat er een alternatief winkeltje zit. :s). Weer wat geleerd.
  zondag 16 februari 2020 @ 23:03:27 #60
370431 drakin
vurig typje
pi_191546255
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:58 schreef borisz het volgende:

[..]

Aan de overkant van De Boardoom :+ . De Groene Godin zei mij qua naam niets. Ik wist wel dat er een alternatief winkeltje zit. :s). Weer wat geleerd.
Vriendin komt er en ik kom haar weleens met haar kraam tegen op festivals
Freaks like me drink tea
  zondag 16 februari 2020 @ 23:09:40 #61
370431 drakin
vurig typje
pi_191546354
maar ff bankhangen, filmpje zien :W
Freaks like me drink tea
pi_191546376
Zonen speelden lang gelee vaak Magic in de werfkelder van deze zaak in Utrecht :
  zondag 16 februari 2020 @ 23:13:34 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191546412
Men erger je niet was in 1962 het laatste bordspelletje dat ik gespeeld heb. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191546441
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:11 schreef Blues het volgende:
Zonen speelden lang gelee vaak Magic in de werfkelder van deze zaak in Utrecht :
[ afbeelding ]
Een vriend van me was daar kind aan huis. Was ook dikke vrienden met de eigenaren. We hebben daar nog wel eens een avond gezeten. Gezellige zaak :Y
pi_191546446
quote:
[ afbeelding ]
Mijn schoonzusje doet dat daar nu geloof ik ook. Of iig speelt ze ergens in Utrecht Magic.
pi_191546457
Leuke gasten werkten daar ja :Y
pi_191546473
Ok lieve luitjes, ik duik mijn bed in.

Morgen weer een dag. Zeer benieuwd wat de proffen van mijn mailtje vinden. Misschien vinden ze me een sentimentele muts, maar goed, so be it.
(nu zit ik dus alleen elke keer met hartkloppingen als ik de mail open :') )

Trusten! :W
pi_191546903
Afgelopen week werd er hier gesprokken over online weerwebsites, nou vanavond een nieuwe leren kennen en ik ben heel enthousiast! Het heet windy.com en woah O+ Geen idee hoe nauwkeurig deze is en qua regen ben je denk ik beter af bij buienradar, maar voor andere weersomstandigheden is dit ook leuk!
  maandag 17 februari 2020 @ 00:06:36 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191546961
Ja die is leuk (inter)actief en actueel, windy
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191547804
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Blink O+
Gelukkig las ik dit pas NA het slapen.
Heb zo bizar gedroomd.. anders zou ik nog denken dat het daarvan komt.
pi_191547808
quote:
[ afbeelding ]
Daar ben ik ook vaak geweest
Vooral om magic te kopen trouwens.
Spelen deden we thuis.

Zou dat er nog zitten?
pi_191547887
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En agricola bouw je je eigen huis met dieren en akkers... wat ook weer invloed heeft op je spel.

In den haag zit ook een leuke spellenwinkel trouwens. Daar kun je in de winkel ook vanalles spelen. Leuk als je niet weet of je iets echt leuk vind :)

Heb er weleens een date gehad... was heel gezellig. Maar datewise geen enorm succes.
https://www.spellenhuis.nl/spellenhuis-den-haag.html
  maandag 17 februari 2020 @ 06:16:26 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191547895
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 05:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Daar ben ik ook vaak geweest
Vooral om magic te kopen trouwens.
Spelen deden we thuis.

Zou dat er nog zitten?
:Y
Nog steeds!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191547909
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 06:16 schreef Muck het volgende:

[..]

Nog steeds!
Hmm volgende keer in utrecht met dochterlief eens binnenlopen...
Kom er zelden eigenlijk maar dat zou ze wel leuk vinden denk ik. En ik ook :D
  maandag 17 februari 2020 @ 07:17:08 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191548031
Morguh!
:W
pi_191548094
Gisteren nog in Utrecht spelletjes gedaan :D
Zelf meegenomen en in een groot cafe/restaurant gezeten aan een ronde tafel. Met z'n 7en kezenspel gedaan.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 07:33:17 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191548107
quote:

[..]

Wat voor hond?
Labrador.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 08:23:46 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191548372
Hebben jullie het voorjaar al geroken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191548391
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191548545
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha vragen is ook zo raar toch.

Maar het klinkt als een fijn warm nest :)

Is het de bedoeling dat jullie ooit samen gaan wonen?
Is het raar ja?

We hebben er nog geen plannen voor. A en B wonen samen in de buurt van een stad op een klein uur reizen van de stad waar ik studeer. Zij hebben werk/studie daar, ik studeer en heb therapie hier. Dus zolang ik hier studeer en therapie heb, ga ik hier niet weg en zij zitten ook prima waar zij wonen. Ze wonen nu een klein jaar samen en het was best wennen in het begin, dus waarschijnlijk zou het met z'n drieën nog meer wennen zijn.
Ik kan het me wel voorstellen dat we ooit samen zouden wonen. Misschien niet in de driekamerflat waar A en B nu wonen, want het kan daar wel krap zijn met z'n allen. Of wel - misschien is een kamer per persoon genoeg :P
pi_191548950
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Is het raar ja?

We hebben er nog geen plannen voor. A en B wonen samen in de buurt van een stad op een klein uur reizen van de stad waar ik studeer. Zij hebben werk/studie daar, ik studeer en heb therapie hier. Dus zolang ik hier studeer en therapie heb, ga ik hier niet weg en zij zitten ook prima waar zij wonen. Ze wonen nu een klein jaar samen en het was best wennen in het begin, dus waarschijnlijk zou het met z'n drieën nog meer wennen zijn.
Ik kan het me wel voorstellen dat we ooit samen zouden wonen. Misschien niet in de driekamerflat waar A en B nu wonen, want het kan daar wel krap zijn met z'n allen. Of wel - misschien is een kamer per persoon genoeg :P
Raar is misschien niet het goede woord haha.

Samenwonen in een drie kamer appartement lijkt mij ook wel wat veel op elkaars lip ja. Al kan dat ook aan mij liggen _O- En jullie zitten nog redelijk dicht bij elkaar. Dat maakt het elkaar opzoeken wel makkelijker :) Ik hoop dat je eruit komt met je therapeut trouwens.
pi_191548961
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 06:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En agricola bouw je je eigen huis met dieren en akkers... wat ook weer invloed heeft op je spel.

In den haag zit ook een leuke spellenwinkel trouwens. Daar kun je in de winkel ook vanalles spelen. Leuk als je niet weet of je iets echt leuk vind :)

Heb er weleens een date gehad... was heel gezellig. Maar datewise geen enorm succes.
https://www.spellenhuis.nl/spellenhuis-den-haag.html
Agricola heb ik nog nooit gedaan. Jammer dat je date geen succes was. Wel een leuk idee voor een date.
pi_191549794
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Agricola heb ik nog nooit gedaan. Jammer dat je date geen succes was. Wel een leuk idee voor een date.
Sowieso... het is een stuk leuker dan uiteten gaan en dat je dus continu wat te vertellen moet hebben. Bij een spelletje gaat het al snel over je spel ook.
En als het een beetje klikt heb je sowieso een leuke middag dan... toch een stuk relaxter dan wat mij betreft.

Agricola hebben we nu thuis in de family edition en de gewone versie.
Maar de handleidingen zijn dusdanig onpractisch geschreven dat beide versies echt wel even spelen kostten om te concluderen dat je de handleiding niet goed begrepen KAN hebben en het toch anders moet.

Verder vinden wij (dochtwr en ik) het een erg leuk spel.
  maandag 17 februari 2020 @ 11:30:51 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191550224
ohh ongens hebben we hier onze volgende meet :

https://kaasbar.amsterdam/

bestaat er eigenlijk al een kaas topic :?
pi_191550254
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:

Jahahahaha _O_ , wanneer???
  maandag 17 februari 2020 @ 11:33:23 #86
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_191550259
quote:

Ik haak af 8-)
  maandag 17 februari 2020 @ 12:14:49 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191550777
quote:

Niet voor mij.
Kaas. :r
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 februari 2020 @ 12:35:07 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191550969
Kaas :9
pi_191551019
quote:

Joe! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_191551097
quote:

Staan nergens prijzen, ik ben gek op kaas, maar wanneer een zaak zijn prijzen niet vantevoren laat zien haak ik af.
Freaks like me drink tea
pi_191551101
quote:

Nope nope nope nope
pi_191551124
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:48 schreef drakin het volgende:

[..]

Staan nergens prijzen, ik ben gek op kaas, maar wanneer een zaak zijn prijzen niet vantevoren laat zien haak ik af.
Er staan gewoon prijzen als je op de menukaart klikt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191551177
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Er staan gewoon prijzen als je op de menukaart klikt.
Ik krijg alleen home reserveren en contact, ook onderaan in dat infostukje niks :?
Freaks like me drink tea
pi_191551180
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:57 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik krijg alleen home reserveren en contact, ook onderaan in dat infostukje niks :?
Links onderin staat menukaart, dat beweegt mee als je op een neer scrollt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 17 februari 2020 @ 12:59:09 #95
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_191551184
quote:

Ik vraag me te zeerste af of het geen tourist trap is\wordt. Het staat op een plek waar tegenwoordig heel veel toeristen langlopen.

Lijkt me iig wel de moeite waard om eens te proberen als het open is.

Edit: whut, meer dan 6 euro voor een glaasje 't IJ Colombus. Nahhhh...

[ Bericht 4% gewijzigd door broccolitaart op 17-02-2020 13:04:16 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 februari 2020 @ 12:59:27 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191551188
quote:

CUL / Het grote kaastopic. Gevonden :) van @Lonaa
pi_191551230
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Links onderin staat menukaart, dat beweegt mee als je op een neer scrollt.
vanaf 6 euro voor een blokje kaas.

Instagram staat nauwelijks iets op en al over de 2000 volgers :o
Freaks like me drink tea
pi_191551242
pi_191551247
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:59 schreef borisz het volgende:

CUL / Het grote kaastopic. Gevonden :) van @:lonaa
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:06 schreef Lonaa het volgende:
O+
pi_191551270
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:04 schreef drakin het volgende:

[..]

vanaf 6 euro voor een blokje kaas.

Instagram staat nauwelijks iets op en al over de 2000 volgers :o
Of we zoeken een zaaltje, ieder neemt z'n eigen favoriete kaas mee, drankje erbij.
  maandag 17 februari 2020 @ 13:10:59 #101
370431 drakin
vurig typje
pi_191551275
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Of we zoeken een zaaltje, ieder neemt z'n eigen favoriete kaas mee, drankje erbij.
Jaaa dat is een tof idee *O*

Ken wel een zaaltje in Leeuwarden :P
Freaks like me drink tea
  maandag 17 februari 2020 @ 13:12:42 #102
370431 drakin
vurig typje
pi_191551291
Heb ooit eens bij een workshop bon bons maken bonbon met kaas gehad, die was lekker!

En met zout, voordat zout in chocola populair werd
Freaks like me drink tea
pi_191551301
Bonbons! Wat een vooruitziende blik, drakin. Ik wilde namelijk net komen vragen wat de lekkerste supermarkt bonbons zijn. Mijn moeder vroeg of ik bonbons mee nam. Maar de twee winkels waar ze een los assortiment bonbons hebben zijn (uiteraard) op maandag gesloten. Dus, bestaan er ook lekkere bij de AH of Jumbo?
  maandag 17 februari 2020 @ 13:18:20 #104
370431 drakin
vurig typje
pi_191551342
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Bonbons! Wat een vooruitziende blik, drakin. Ik wilde namelijk net komen vragen wat de lekkerste supermarkt bonbons zijn. Mijn moeder vroeg of ik bonbons mee nam. Maar de twee winkels waar ze een los assortiment bonbons hebben zijn (uiteraard) op maandag gesloten. Dus, bestaan er ook lekkere bij de AH of Jumbo?
Ik weet niet wat de lekkerste zijn, ik eet ze niet meer.

Maar zelf vond ik die in groene wikkel of ferero het lekkerste ooit. Die groene lijken op kersenbonbons maar dan andere vulling.

O en cacao amandelen zijn ook superlekker.

Nu mis ik het, maar kan echt geen suikers meer verdragen -O-
Freaks like me drink tea
pi_191551388
Goed, drakin is geen goede bron (voor mij). Vind ferrero roche echt ontzettend smerig en kersenbonbons zijn ook heel vies :+

Cacao amandelen klinkt al beter :7

Wat krijg je dan als je suikers eet?
  maandag 17 februari 2020 @ 13:24:01 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191551393
quote:
Ik moet zo nog even naar de AH om "vleesvervangers" te halen die bij Zuurkoolstamp passen (....)

Moet ik van alle bonsbons een doosje meenemen en ze 1 voor 1 proeven voor een Fok-review?
pi_191551405
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:24 schreef fietsie het volgende:
Ik moet zo nog even naar de AH om "vleesvervangers" te halen die bij Zuurkoolstamp passen (....)

Moet ik van alle bonsbons een doosje meenemen en ze 1 voor 1 proeven voor een Fok-review?
Eh, dat lijken me héél véél bonbons, fiets _O-
pi_191551414
quote:
Ik lust geen bonbons, maar heb deze eens meegebracht als cadeautje en die werden enthousiast ontvangen (AH)
  maandag 17 februari 2020 @ 13:27:27 #109
370431 drakin
vurig typje
pi_191551438
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Goed, drakin is geen goede bron (voor mij). Vind ferrero roche echt ontzettend smerig en kersenbonbons zijn ook heel vies :+

niet kersenbonbons, maar die groene die er kwa uiterlijk op lijken en totaal anders smaken.

Tja die gevulde dingen vind ik lekker, net als gevulde paaseitjes.

Allerlei problemen, heb oa hypoglykemie, maar de laatste tijd kenmerken die op suikerziekte lijken dus er moet echt volledig mee gestopt -O-
Freaks like me drink tea
  maandag 17 februari 2020 @ 13:28:01 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191551446
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eh, dat lijken me héél véél bonbons, fiets _O-
Mjah het geeft me denk ik meer voldoening dan shoppen voor vleesvervangers... Maar ik had de zuurkool al klaargezet toen ik te horen kreeg dat er twee vegetariers aanschuiven vanavond.

Dus de uitgebakken spekjes heb ik maar ingevroren, en het draadjesvlees kan morgen wel.
pi_191551477
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mjah het geeft me denk ik meer voldoening dan shoppen voor vleesvervangers... Maar ik had de zuurkool al klaargezet toen ik te horen kreeg dat er twee vegetariers aanschuiven vanavond.

Dus de uitgebakken spekjes heb ik maar ingevroren, en het draadjesvlees kan morgen wel.
Er zijn 'rookworsten' :Y
  maandag 17 februari 2020 @ 13:34:59 #112
370431 drakin
vurig typje
pi_191551511
quote:

[..]

De "spekjes" van de vegetarische slager zijn prima te doen.
Freaks like me drink tea
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 13:37:52 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191551541
quote:

Ik zal mezelf alvast afmelden
pi_191551553
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:37 schreef derLudolf het volgende:

Ik zal mezelf alvast afmelden
Snap dat wel hoor, Amsterdam is ook niet mijn favo stad :Y
pi_191551577
Kutzooi. We zijn bezig om een lening te krijgen bij de gemeente voor zonnepanelen tegen 1.98% rente. Afgelopen november al mee bezig. Toen begrepen ze de cijfers van onze boekhouder niet. Nu moet de aanvraag helemaal opnieuw en nou hebben ze ineens weer een constructeurstekening nodig om zeker te weten dat er geen vergunning nodig is. dat kost weer een paar 100 euro extra }:|
Spoilers!
pi_191551590
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kutzooi. We zijn bezig om een lening te krijgen bij de gemeente voor zonnepanelen tegen 1.98% rente. Afgelopen november al mee bezig. Toen begrepen ze de cijfers van onze boekhouder niet. Nu moet de aanvraag helemaal opnieuw en nou hebben ze ineens weer een constructeurstekening nodig om zeker te weten dat er geen vergunning nodig is. dat kost weer een paar 100 euro extra }:|
Oh dat is wel echt shit -O-
pi_191551591
quote:

[..]

Of het draadjesvlees er optioneel bij.
Met evt een vegetarisch rookworstje als vega-keuze.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 13:45:06 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191551621
Lekker ontbeten (uitsmijter). Was nodig na gisteren. Daarna even naar het strand geweest. Beetje fris nog. Hier in de tuin is het nu 25 graden en lekker windje. Vanmiddag luieren en vanavond uit eten. Wat een kutleven...
pi_191551625
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh dat is wel echt shit -O-
Het is ook echt ontzettend onnodig. Ze willen zeker weten dat het geen plat dak is en dat de panelen niet buiten het dak steken. We hebben nota bene een foto meegestuurd met een vak in het midden van het dak waar de panelen komen. Ik ben echt nijdig.
Spoilers!
pi_191551632
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is ook echt ontzettend onnodig. Ze willen zeker weten dat het geen schuin dak is en dat de panelen niet buiten het dak steken. We hebben nota bene een foto meegestuurd met een vak in het midden van het dak waar de panelen komen. Ik ben echt nijdig.
Kun je daar geen bezwaar tegen maken? (Of gunnen ze je dan die lening niet o.i.d.? )
pi_191551641
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:45 schreef Kreator het volgende:
Lekker ontbeten (uitsmijter). Was nodig na gisteren. Daarna even naar het strand geweest. Beetje fris nog. Hier in de tuin is het nu 25 graden en lekker windje. Vanmiddag luieren en vanavond uit eten. Wat een kutleven...
Verzonnen vakanties :{w
pi_191551693
Zo zeg, ben ik blij dat ik nu niet buiten ben. Onweer, regen en flinke hagelstenen.
  maandag 17 februari 2020 @ 13:52:52 #123
370431 drakin
vurig typje
pi_191551713
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Verzonnen vakanties :{w
Maar hij heeft foto's eerder geplaatst.

Was dat allemaal fotosoep dan? :{
Freaks like me drink tea
  maandag 17 februari 2020 @ 13:53:19 #124
370431 drakin
vurig typje
pi_191551719
Nieuwe koelkast is er bijna *O*
Freaks like me drink tea
pi_191551728
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo zeg, ben ik blij dat ik nu niet buiten ben. Onweer, regen en flinke hagelstenen.
Hier een voorzichtig zonnetje :o

Inzake ):O :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191551731
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:52 schreef drakin het volgende:

[..]

Een HOAX, wat ik je brom :{w
pi_191551793
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Kun je daar geen bezwaar tegen maken? (Of gunnen ze je dan die lening niet o.i.d.? )
Nee, er is zo'n medewerker van de afdeling vergunningen die alle aanvragen eerst screent op de kans of er heel, heel misschien een vergunning nodig zou kunnen zijn.
Spoilers!
pi_191551795
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:52 schreef drakin het volgende:

[..]

Gewoon van internet geplukt. Hij staat er zelf niet op :P
pi_191551822
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, er is zo'n medewerker van de afdeling vergunningen die alle aanvragen eerst screent op de kans of er heel, heel misschien een vergunning nodig zou kunnen zijn.
Ben je lekker mee. :{
pi_191551858
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ben je lekker mee. :{
Ik vond een kopie van de goedkeuring zonder constructeurstekening. Uitgegeven door dezelfde medewerker die nu weigert. Ik heb er toch nog maar een mail aan gewijd.
Spoilers!
pi_191551866
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vond een kopie van de goedkeuring zonder constructeurstekening. Uitgegeven door dezelfde medewerker die nu weigert. Ik heb er toch nog maar een mail aan gewijd.
Oh, dat is wel een goede :Y Ik ga duimen voor je!
pi_191551870
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh, dat is wel een goede :Y Ik ga duimen voor je!
Ik duim voor jouw koeien ^O^
Spoilers!
pi_191551884
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik duim voor jouw koeien ^O^
Merci!

Het gaat maar over 1 van de 2. Mocht nummer 1 lukken, dan moet ik maar eens bedenken hoe we dat met nr 2 gaan doen :P Maar goed, dan loop ik alweer veel te ver op zaken vooruit.
pi_191551987
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
jezus... :{ lekker dan..
pi_191551996
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:23 schreef Isabeau het volgende:

Hier niet een grote chocoladefan maar ik word echt heel blij van een doos Mon Cheri O+
pi_191552019
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er zijn 'rookworsten' :Y
Die van Unox nooit nemen! Lusten honden zelfs niet.

quote:
Uitsmijter in Spanje?
Idd wat een rotleven. Genietse ervan. Wij genieten van de harde regenbuien hier.
  maandag 17 februari 2020 @ 14:46:03 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191552406
Ik ben buffalo-wings van bloemkool aan het voorbereiden.
https://leukegeit.nl/buffalo-wings-van-bloemkoolroosjes/#
Poef.....gone! ©golfer
pi_191552437
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:46 schreef golfer het volgende:
Ik ben [url=buffalo-wings van bloemkool]https://leukegeit.nl/buffalo-wings-van-bloemkoolroosjes/#[/url] aan het voorbereiden.
Hebben wij laatst ook eens gemaakt! Erg lekker :Y . (Hoewel een verkoelend sausje erbij wel lekker was. )
  maandag 17 februari 2020 @ 14:49:37 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191552454
En 2 weken absoluut geen druppel alcohol (Enschede-meet was laatste dag)
levert tot nu toe slechts het schamele gewichtsverlies van 500 gram op.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 februari 2020 @ 14:50:21 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191552463
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:48 schreef Candaasje het volgende:

Hebben wij laatst ook eens gemaakt! Erg lekker :Y . (Hoewel een verkoelend sausje erbij wel lekker was. )
Ik heb het al vaker gemaakt. Bevalt elke keer goed.
Poef.....gone! ©golfer
pi_191552486
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gemaakt. Bevalt elke keer goed.
Wij nu 2 keer. De eerste keer met kerst, en twee weken terug nog eens. Ik vind de structuur echt heerlijk O+
pi_191552493
Ah, de bui is inmiddels ook hier. *O*
pi_191552511
Hier regen, zon, regen, zon. Nog geen hagel ofzo gehad.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 14:59:50 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191552580
We kunnen geen bezorgklant worden van Sligro. We zetten geen ¤15.000 bij ze om -O-
pi_191552604
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:59 schreef derLudolf het volgende:
We kunnen geen bezorgklant worden van Sligro. We zetten geen ¤15.000 bij ze om -O-
Dan maar AH of Jumbo :P
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 15:05:12 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191552648
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dan maar AH of Jumbo :P
Tuf elke 3 of 4 dagen wel naar Zwolle
pi_191552755
@derLudolf is dat voor je project waar jullie voor een heel grote groep koken?
Ik kook eens in het jaar een week lang voor 30-40 man. Eerst hadden we dan om de dag een bestelling bij AH, maar de afgelopen twee jaar bestelden we bij de Plus. Die houden zich een stuk strakker aan welk soort product je bestelt en maken minder domme fouten (AH slaagde erin om alle kookroom door koffieroom te vervangen bijvoorbeeld _O- )
pi_191552969
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tja, de gemeente wil er ook aan verdienen.
En dit: over de woz waarde https://www.eigenhuis.nl/(...)de_en_zonnepanelen#/
Met zo’n ambtenaar zijn jullie weer een paar jaar verder voordat het voordeel geeft op de bankrekening.
Met het nieuwe dak op de schuur heeft éen buurman alles geregeld qua panelen.
Op zijn huisdak had hij ook al. Plus vloerverwarming.
Tja, zijn 1/8 schuur + 1/8 dak ligt recht achter het huis.
Onze schuur niet. En ik kan de gevolgen niet overzien...bijv. kabel(s) naar huis.
  maandag 17 februari 2020 @ 15:30:33 #149
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_191553045
quote:
Waar ben je dan precies?
Siesta & Fiesta!
pi_191553061

Mijn gup in het paradijs. O+
  maandag 17 februari 2020 @ 15:40:23 #151
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_191553162
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:46 schreef golfer het volgende:
Ik ben buffalo-wings van bloemkool aan het voorbereiden.
https://leukegeit.nl/buffalo-wings-van-bloemkoolroosjes/#
leuk idee en nog glutenvrij ook. Dit ga ik eens maken. Ik ga dan wel de hete saus weglaten, is de boter dan nog nodig?
Siesta & Fiesta!
pi_191553448
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:40 schreef Bramito het volgende:

[..]

leuk idee en nog glutenvrij ook. Dit ga ik eens maken. Ik ga dan wel de hete saus weglaten, is de boter dan nog nodig?
Hmm als het zonder paprika ook lekker te maken is.. is het een goed excuus voor het eten van meer groenten
  maandag 17 februari 2020 @ 15:59:53 #153
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_191553522
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm als het zonder paprika ook lekker te maken is.. is het een goed excuus voor het eten van meer groenten
Waarom niet? Doe gewoon je favoriete mix .
Siesta & Fiesta!
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 16:05:17 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191553614
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:18 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Die van Unox nooit nemen! Lusten honden zelfs niet.
[..]

Uitsmijter in Spanje?
Idd wat een rotleven. Genietse ervan. Wij genieten van de harde regenbuien hier.
Ze wonen hier in zon buitenlandse enclave met heel veel Nederlanders. Bediening was ook Nederlands. Nederlands restaurant. Spaans moet je voor naar het dorp.

Je hebt hier sneller een frikandel dan een tapas.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 16:05:50 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191553625
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:30 schreef Bramito het volgende:

[..]

Waar ben je dan precies?
Rojales.
pi_191553674
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:59 schreef Bramito het volgende:

[..]

Waarom niet? Doe gewoon je favoriete mix .
Mja ik dat mijn favoriet wel met paprika is.
Maar eens zien of ik ook anderen kan maken.

Zou nog leuker zijn qls ze koud ook lekker zijn.
Eens puzzelen of je bloemkool kunt drogen ook.

#inmnhumwantvoorjaaropdestoep
  maandag 17 februari 2020 @ 16:09:09 #157
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_191553693
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Rojales.
Bijna in Murcia zie ik. Leuk voor vakantie.
Siesta & Fiesta!
pi_191554147
Wat een leuke site trouwens.. dat leukegeit.nl
  maandag 17 februari 2020 @ 16:44:57 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191554238
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:38 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat een leuke site trouwens.. dat leukegeit.nl
Wel compleet vegetarisch en/of vegan.
Dus ik gooi altijd nog wat vlees of vis erbij. >:)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191554279
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Ach dat kan op zn tijd ook geen kwaad.
En beetje eigen crea is OOK niks mis mee :)

Zag wat lekkere salades en smeersels.. die eet ik sowieso meestal vegetarisch :)
En een hartige cake.. dat klonk ook interessant.

En een overgevoeligheids-vrije spread voor op beood waarbij je stiekem toch weer wat extra groenten eet.
  maandag 17 februari 2020 @ 16:51:28 #161
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191554323
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Basis bereiding van vegetarische worst is toch ook in de jus van gisteren vers scheutje rijst olie, wees gerust.. O-)

[ Bericht 3% gewijzigd door fietsie op 17-02-2020 17:24:58 ]
pi_191554991
Niveautje weer hoor :')

Goed, les viel uit wegens technische problemen, natgeregend, oortjes kwijt......... ik heb betere dagen gehad :P
pi_191555013
En weer een collega omgevallen voorlopig 8)7
Van de 7 hebben we er nu nog maar 4 over -O-
2 ziek, waarvan die ene :') en een goeie die w.s. een hernia heeft (en maar doorlopen en bij fysio allerlei opties horen gedurende 3 weken terwijl ik dacht ga toch eens naar een arts }:| ) 1 op vakantie.

10 kleine negertjes mag je niet meer zeggen zeker?
pi_191555028
Kaasmiet ben ik voor, zeker als het in Amsterdam is *)
pi_191555041
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:42 schreef Blues het volgende:
2 ziek, waarvan die ene :') en een goeie die w.s. een hernia heeft (en maar doorlopen en bij fysio allerlei opties horen gedurende 3 weken terwijl ik dacht ga toch eens naar een arts }:| ) 1 op vakantie.

Nou wat ze nu gemaakt hebben van de valentijns-negerzoenen... veroorzaakte toch ook wat tumult op kantoor.
“Collega H gaf collega S een liefdeszoen”
- “Hij deed wat?!”
_O- _O- _O-
pi_191555062
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:44 schreef Uhmmpie het volgende:

Nou wat ze nu gemaakt hebben van de valentijns-negerzoenen... veroorzaakte toch ook wat tumult op kantoor.
- “Hij deed wat?!”
_O- _O- _O-
:D
Een lekkere zoete schuimmmmmmmkusssss })
pi_191555168
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:42 schreef Blues het volgende:

Van mij mag je het zeggen hoor, wat een narigheid :o

Ik ben net terug van teamoverleg. Vier emotionele dames, hoop goede intenties maar ook veel communicatiemisverstanden en aannames, slecht naar elkaar luisteren... het is me duidelijk geworden dat men verandering heel eng vindt en door al het gedoe sneeuwde het afscheid van een collega die een andere baan heeft in het water. -O-

Dadelijk maar eens collega van mijn andere werk bellen. Als ze nog ziek is mag ik morgen weer een bijeenkomst van haar overnemen op mijn vrije dag. Goed voor de uurtjes, zullen we maar zeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191555182
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

- “Hij deed wat?!”
_O- _O- _O-
_O- :') :|W

Krampachtigheid galore :{
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191555359
Wat blijft roken trouwens viessss...
Gisteren een roker in huis gehad. Rookte keurig buiten, en volgens mij een stuk minder dan normaal. Peukjes goed uitgemaakt, in een papiertje gedaan en in de prullenbak gegooid. Storm Dennis gooide roet in het plan om een wegwerp asbak te gebruiken. En toch, elke keer als ik de vuilnisbak open maakte kwam die meur me tegemoet :X

Vanmorgen maar vast de zak gewisseld.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 18:39:01 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191555969
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteren een roker in huis gehad. Rookte keurig buiten, en volgens mij een stuk minder dan normaal. Peukjes goed uitgemaakt, in een papiertje gedaan en in de prullenbak gegooid. Storm Dennis gooide roet in het plan om een wegwerp asbak te gebruiken. En toch, elke keer als ik de vuilnisbak open maakte kwam die meur me tegemoet :X

Overdrijven is ook een vak. :'). De vuilnisbak stonk naar sigaretten... :').
pi_191556016
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

We hebben een roker *O*
pi_191556026
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

Asbakken lucht is ook vunzig ook.

Mensen die roken stinken trouwens ook. Maar ze ruiken het gelukkig zelf niet.

Nog steeds zo blij dat ik gestopt ben. En als ik naast iemand sta die rookt denk ik weleens van omg ik rook ook zo bah bah.
pi_191556059
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Van mij mag je het zeggen hoor, wat een narigheid :o

Ik ben net terug van teamoverleg. Vier emotionele dames, hoop goede intenties maar ook veel communicatiemisverstanden en aannames, slecht naar elkaar luisteren... het is me duidelijk geworden dat men verandering heel eng vindt en door al het gedoe sneeuwde het afscheid van een collega die een andere baan heeft in het water. -O-

Dadelijk maar eens collega van mijn andere werk bellen. Als ze nog ziek is mag ik morgen weer een bijeenkomst van haar overnemen op mijn vrije dag. Goed voor de uurtjes, zullen we maar zeggen.
Ik lees wel herkenbare zaken. Vooral dat van de verandering en de krommieniekaasie :7
Vrouwen zeker? 8-) >:)
pi_191556061
Ik vind het vooral stinken als iemand net heeft gerookt en dan binnen naast me komt zitten. Als een sigaret zelf gewoon uit is, dan ruikt dan toch niet meer zo?
pi_191556154
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:44 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het vooral stinken als iemand net heeft gerookt en dan binnen naast me komt zitten. Als een sigaret zelf gewoon uit is, dan ruikt dan toch niet meer zo?
Wel in een vuilniszak. Gewoon op tafel in een asbak zul je het niet zo ruiken buiten maar als het in een afgesloten iets zit dan stinkt het des te harder.
pi_191556158
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Roker zeker?

Het meurde. Elke keer als ik die klep open deed. Ik was er zelf verbaasd over.
pi_191556165
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:43 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik lees wel herkenbare zaken. Vooral dat van de verandering en de krommieniekaasie :7
Vrouwen zeker? 8-) >:)
15 stuks ;(
pi_191556171
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Asbakken lucht is ook vunzig ook.

Mensen die roken stinken trouwens ook. Maar ze ruiken het gelukkig zelf niet.

Nog steeds zo blij dat ik gestopt ben. En als ik naast iemand sta die rookt denk ik weleens van omg ik rook ook zo bah bah.
Ik heb mijn kamergenote op kantoor mijn excuses aangeboden voor al die rokende jaren
pi_191556188
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wel in een vuilniszak. Gewoon op tafel in een asbak zul je het niet zo ruiken buiten maar als het in een afgesloten iets zit dan stinkt het des te harder.
Oh, dat zou wel kunnen, ja.
pi_191556214
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb mijn kamergenote op kantoor mijn excuses aangeboden voor al die rokende jaren
Ik kreeg een kantoorpand toen rookvrije werkruimtes net verplicht werden.
Hoefde ik alleen het eerste jaar nog op doorrookt meubilair te werken. *O*
pi_191556341
Ons ziekenhuis is sinds dit jaar rookvrij. Ook de rookabri buiten is weggehaald en er zijn wat verbodsborden her en der geplaatst. Staan de rokers nu dus onder de borden te roken of om t hoekje.
Al die peuken op de grond :(
pi_191556388
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik kreeg een kantoorpand toen rookvrije werkruimtes net verplicht werden.
Hoefde ik alleen het eerste jaar nog op doorrookt meubilair te werken. *O*
Toen rookten bij ons de CEO en een andere directeur gewoon door, bedrijf heeft de boetes betaald
pi_191556482
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Toen rookten bij ons de CEO en een andere directeur gewoon door, bedrijf heeft de boetes betaald
Gevalletje ‘als je geld genoeg hebt hoef je geen rekening te houden met anderen en je ook niet aan de wet te houden’ :') :r
pi_191556512
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gevalletje ‘als je geld genoeg hebt hoef je geen rekening te houden met anderen en je ook niet aan de wet te houden’ :') :r
Vonden wij ook. En beiden een salaris/inkomen dat ze die boete makkelijk konden betalen. Maar nee, bedrijf moest dat betalen
pi_191556549
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vonden wij ook. En beiden een salaris/inkomen dat ze die boete makkelijk konden betalen. Maar nee, bedrijf moest dat betalen
Bedrijf betaalde het. Daar was de rest van de RvB of hoe de top daar ook geregeld was zelf bij.
pi_191556640
Helaasch Blues...van de hernia-collega. -O-
En nu? Kan er iemand van andere poli bijspringen?

De jumbo doos met Marokkaanse couscous kan ik aanbevelen. :Y)
Al is het voor 4 pp. De rest is goed voor warme lunch morgen of zo.

Hoe zou de werkdag van JT gelopen zijn?
Hier was een soort van huishouddag. w/
pi_191556886
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bedrijf betaalde het. Daar was de rest van de RvB of hoe de top daar ook geregeld was zelf bij.
Yep
pi_191558301
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:11 schreef AnneX het volgende:
Helaasch Blues...van de hernia-collega. -O-
En nu? Kan er iemand van andere poli bijspringen?

Was het maar zo'n feest dat je iemand van een ander specialisme zo in kan zetten. Dat kan om 2 redenen niet; alle poli's zitten krap of precies pas én je weet gewoon niet wat je moet doen/kan doen voor een ander specialisme, dat is allemaal veel te complex.
We hebben hulp van een collega van het klantencontactcentrum maar die is maar tijdelijk hebben we vandaag gehoord. Tot uiterlijk juni dan moet ze weer terug, dus kan alleen wat 'klussen' doen die wat simpeler zijn, bovendien zit ze ook 1 dag voor een andere poli, dat is al wat lastig voor haar om alles bij te benen.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 20:32:30 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191558450
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Roker zeker?

Het meurde. Elke keer als ik die klep open deed. Ik was er zelf verbaasd over.
Zeikerd zeker?

Ik heb al jaren geen sigaret gerookt. En ja, het stinkt. Maar een vuilnisbak stinkt altijd. Ik vind het gewoon bizar hoe overdreven allergisch mensen tegenwoordig reageren op wat rooklucht.
pi_191558523
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:23 schreef Blues het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest dat je iemand van een ander specialisme zo in kan zetten. Dat kan om 2 redenen niet; alle poli's zitten krap of precies pas én je weet gewoon niet wat je moet doen/kan doen voor een ander specialisme, dat is allemaal veel te complex.
We hebben hulp van een collega van het klantencontactcentrum maar die is maar tijdelijk hebben we vandaag gehoord. Tot uiterlijk juni dan moet ze weer terug, dus kan alleen wat 'klussen' doen die wat simpeler zijn, bovendien zit ze ook 1 dag voor een andere poli, dat is al wat lastig voor haar om alles bij te benen.
Wat een ellendige situatie, waar eigenlijk niet snel iets aan gedaan kan worden
pi_191558689
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zeikerd zeker?

Ik heb al jaren geen sigaret gerookt. En ja, het stinkt. Maar een vuilnisbak stinkt altijd. Ik vind het gewoon bizar hoe overdreven allergisch mensen tegenwoordig reageren op wat rooklucht.
Maak ervan wat je wil joh :')
pi_191558872
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Wat een ellendige situatie, waar eigenlijk niet snel iets aan gedaan kan worden
Wij weten t wel hoor :D
Meer vast personeel aannemen zodat je wat ruimer in je vel zit als poli en niet zo kwetsbaar bent. Simpel toch? *O* O-)
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 20:54:02 #193
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191558891
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maak ervan wat je wil joh :')
Doe ik zeker. Jij typt iets, ik heb er een mening over..je had je conclusie al klaar. zo werkt het internet.

Misschien kun je je vriend de volgende vragen of hij zijn sigaretten in een chemische container wil doen die hij weer meeneemt.
pi_191558970
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Doe ik zeker. Jij typt iets, ik heb er een mening over..je had je conclusie al klaar. zo werkt het internet.

Misschien kun je je vriend de volgende vragen of hij zijn sigaretten in een chemische container wil doen die hij weer meeneemt.
Ik vroeg niet om advies, had zelf al een oplossing bedacht voor het issue dus de moeite om je laatste zin te typen had je je kunnen besparen.

Het was een vriendin trouwens, over conclusies en aannames gesproken.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 21:05:32 #195
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191559163
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik vroeg niet om advies, had zelf al een oplossing bedacht voor het issue dus de moeite om je laatste zin te typen had je je kunnen besparen.

Het was een vriendin trouwens, over conclusies en aannames gesproken.
Je zeek gewoon een beetje. Geeft verder niet. Soms heb je dan even iemand nodig die zegt dat je je aanstelt. Daar ben ik voor.
pi_191559191
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je zeek gewoon een beetje. Geeft verder niet. Soms heb je dan even iemand nodig die zegt dat je je aanstelt. Daar ben ik voor.
Dit neigt wel een beetje naar 'mansplaining'........ :+
pi_191559276
Tering man ga vakantie vieren ofzo :')
pi_191559285
Ik heb biologische spekjes gevonden die ik mag O+
Spoilers!
pi_191559344
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Takes one to know one ^O^
pi_191559388
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jeej voor de biologische spekjes *O*
pi_191559395
Ik zag trouwens dat dat Vega spul met kaas enzo in de aanbieding is bij de AH deze week :)
pi_191559444
Er wordt in deze SC teveel over kaas gepraat ;(

Ik kijk nu My 600 lb life. En blijf me elke keer weer verbazen over hoeveel eten die mensen kunnen wegstouwen, maar vooral hoe verziekt de verhoudingen in zo’n gezin/familie zijn.
pi_191559450
KAAS
Spoilers!
pi_191559458
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
KAAS
:(
pi_191559468
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er wordt in deze SC teveel over kaas gepraat ;(

Ik kijk nu My 600 lb life. En blijf me elke keer weer verbazen over hoeveel eten die mensen kunnen wegstouwen, maar vooral hoe verziekt de verhoudingen in zo’n gezin/familie zijn.
Ik keek het ook. Met B&J
pi_191559476
En het is lekker makkelijk om mensen die zeuren over sigarettenstank weg te zetten als zeikerds als je eigen reukvermogen verziekt is.
Spoilers!
pi_191559496
Ik had de popcorn - zonder kaas - alweer weggezet :P
pi_191559527
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik keek het ook. Met B&J
Welke smaak? :9~

Overgebleven reepje Cote d’or hier en dadelijk trek ik misschien nog een blik Pringles open.

Ach, het zijn in ieder geval geen drie volledige afhaalmaaltijden. Die haar vrouw ook nog voor haar (en nog wat maaltijden voor de rest van de familie) heeft moeten bestellen en halen.
pi_191559537
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Welke smaak? :9~

Overgebleven reepje Cote d’or hier en dadelijk trek ik misschien nog een blik Pringles open.

Ach, het zijn in ieder geval geen drie volledige afhaalmaaltijden. Die haar vrouw ook nog voor haar (en nog wat maaltijden voor de rest van de familie) heeft moeten bestellen en halen.
Chocolate cookie dough :9 Wel de light :')
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 21:24:44 #210
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191559542
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
En het is lekker makkelijk om mensen die zeuren over sigarettenstank weg te zetten als zeikerds als je eigen reukvermogen verziekt is.
Gutgut, zit de tampon scheef? Met mijn reukvermogen is niks mis.
pi_191559544
Drie afhaal maaltijden... Hoe dan
pi_191559557
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik had laatst de vegan chunky monkey heb hem weggegooid. Echt zo smerig.
pi_191559574
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

BJ is wat mij betreft sowieso smerig. Geen smaak aan :N
pi_191559575
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die moo=phoria is echt prima te doen. Vind hem zelfs lekkerder denk ik. Wel vol en romig, niet te zwaar, 700 kcal voor de hele pot :7
  maandag 17 februari 2020 @ 21:26:58 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191559580
4;45 opstaan voor kaas ^O^
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_191559600
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:53 schreef Blues het volgende:

[..]

Wij weten t wel hoor :D
Meer vast personeel aannemen zodat je wat ruimer in je vel zit als poli en niet zo kwetsbaar bent. Simpel toch? *O* O-)
Dat snap ik, maar dat zijn nou juist de dingen die niet gebeuren. Zie dat ook bij m’n zus, planner in de thuiszorg. Complex werk, waar niet iedereen geschikt voor is
pi_191559601
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben wel te porren voor de gewone chunky monkey
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Die moo=phoria is echt prima te doen. Vind hem zelfs lekkerder denk ik. Wel vol en romig, niet te zwaar, 700 kcal voor de hele pot :7
ik vind de cinnamon roll van Halo Top erg lekker.
pi_191559657
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Booooh! Al is Chunky Monkey beter :P

Light vind ik bij zowat alle voedingsmiddelen (en drinken) echt niet lekker. Dan eet ik het liever niet, of pak een gelijke caloriewaarde aan het vette spul.
pi_191559675
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Booooh! Al is Chunky Monkey beter :P

Light vind ik bij zowat alle voedingsmiddelen (en drinken) echt niet lekker. Dan eet ik het liever niet, of pak een gelijke caloriewaarde aan het vette spul.
Dat ben ik eigenlijk met het meeste wel met je eens. Deze is wel de uitzondering. Ik ben nooit echt fan geweest van roomijs. Te zwaar. Dit is precies goed. :Y
pi_191559697
quote:

[..]

Ik weet niet hoe lang je al vegan bent, maar het verschil tussen de gewone smaken en vegen versies is echt groot. Jammer voor de koetjes etc dus, maar ik blijf de lekkere variant eten :@
pi_191559701
Wij hebben al maandrn een pot Magnumijs extra puur in de vriezer. Daar moeten we ook maar eens iets mee doen.
Spoilers!
pi_191559735
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je al vegan bent, maar het verschil tussen de gewone smaken en vegen versies is echt groot. Jammer voor de koetjes etc dus, maar ik blijf de lekkere variant eten :@
Jaar of... wat zal het zijn, 2,5- 3 nu. :) Maar ik vond BJ daarvoor ook al niet je-van-het. Heb toen wel niet alle smaken geprobeerd.
pi_191559757
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat zijn nou juist de dingen die niet gebeuren. Zie dat ook bij m’n zus, planner in de thuiszorg. Complex werk, waar niet iedereen geschikt voor is
Ik las vandaag een mooi artikel over het falen van zelfsturing in een thuiszorg organisatie. Die daarover ook met de billen bloot gingen (wat voor de RvB wel makkelijk was want die sprong in de rijdende trein en hoefde het door anderen genomen besluit alleen maar terug te draaien). Heb het meteen doorgestuurd naar mijn collega’s.
Alles wat ik riep toen het management het invoerde, werd benoemd als factoren die het bij de start al kansloos maakten.

En ook bij ons krabbelen ze er langzaam van terug. Gezien het teamoverleg van vanmiddag zou dat nog sneller mogen :7
pi_191559791
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben al maandrn een pot Magnumijs extra puur in de vriezer. Daar moeten we ook maar eens iets mee doen.
Ja :D

Ik heb ooit een pot B&J te lang bewaard. Want Phish food ging toen uit de verkoop.
Huilenhuilen toen ik hem na drie maanden koesteren ging eten en hij gekristalliseerd en smaakloos was geworden :'( :')
  Official ESF Kreviewer maandag 17 februari 2020 @ 21:37:06 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191559792
Ik hou van ijs met nicotine smaak, met shaggies erdoor geroerd. Longemfyseem uit de vriezer zeg maar.

Gooi de verpakking altijd wel inde open haard als ie leeg is.

Tot morgen, fok.
pi_191559804
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jaar of... wat zal het zijn, 2,5- 3 nu. :) Maar ik vond BJ daarvoor ook al niet je-van-het. Heb toen wel niet alle smaken geprobeerd.
:o
  maandag 17 februari 2020 @ 21:43:21 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191559931
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
<knip>

Eetsmakelijk!
pi_191559959
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik las vandaag een mooi artikel over het falen van zelfsturing in een thuiszorg organisatie. Die daarover ook met de billen bloot gingen (wat voor de RvB wel makkelijk was want die sprong in de rijdende trein en hoefde het door anderen genomen besluit alleen maar terug te draaien). Heb het meteen doorgestuurd naar mijn collega’s.
Alles wat ik riep toen het management het invoerde, werd benoemd als factoren die het bij de start al kansloos maakten.

En ook bij ons krabbelen ze er langzaam van terug. Gezien het teamoverleg van vanmiddag zou dat nog sneller mogen :7
Da’s zoiets als nu (of kortgeleden) kantoortuinen opzetten, terwijl bewezen is dat het productiviteit omlaag haalt en verzuim verhoogt, of services naar het buitenland brengen en dan na verloop van tijd weer kleinere serviceorganisaties terugbrengen naar de landen waar ze eerst zijn weggehaald. Je ziet het, als personeel (en ik niet alleen) gebeuren, je kaart het aan, het is onzin en na 4-5 jaar “ we gaan iets nieuws opzetten” jeuhh
  maandag 17 februari 2020 @ 21:45:24 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191559985
quote:

[..]

Ananas eten. Schijnt te helpen.
pi_191559991
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da’s zoiets als nu (of kortgeleden) kantoortuinen opzetten, terwijl bewezen is dat het productiviteit omlaag haalt en verzuim verhoogt, of services naar het buitenland brengen en dan na verloop van tijd weer kleinere serviceorganisaties terugbrengen naar de landen waar ze eerst zijn weggehaald. Je ziet het, als personeel (en ik niet alleen) gebeuren, je kaart het aan, het is onzin en na 4-5 jaar “ we gaan iets nieuws opzetten” jeuhh
pi_191559998
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:45 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wel opgewarmd he :9
pi_191559999
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:37 schreef Kreator het volgende:
Ik hou van ijs met nicotine smaak, met shaggies erdoor geroerd. Longemfyseem uit de vriezer zeg maar.

Gooi de verpakking altijd wel inde open haard als ie leeg is.

Tot morgen, fok.
Extra lekker bij een nieuwe zuurstoffles?

Tot morgen Krea. Bedankt voor de moppers.
Spoilers!
pi_191560042
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

<knip>

Eetsmakelijk!
Ze waren zooo lekker. 4,50 Voor een pakje dus we doen er zuinig mee.
Spoilers!
pi_191560048
quote:

[..]

Goed, ik wil denk ik niet weten wat BJ nog meer als betekenis heeft :')
pi_191560067
De thuiszorg is sowieso een bende. Ze moeten mijn moeder in de ochtend uit bed halen en medicijnen geven. (Niet dat ze niet zelf uit bed kan maar ze blijft anders rustig liggen tot een uur of 3 in de middag :') Niet handig met medicijnen enzo. Het gebeurt met regelmaat dat ze er pas tegen 12 uur in de middag zijn.. Die mensen kunnen er niks aan doen want ze werken zich kapot. Maar het geeft wel aan dat er echt wat mis is.
pi_191560084
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Goed, ik wil denk ik niet weten wat BJ nog meer als betekenis heeft :')
Ik herinner het nu wel ;(
pi_191560086
Ben allergisch voor ananas :{
pi_191560095
quote:

[..]

Ik moest net iets te hard lachen.
Spoilers!
  maandag 17 februari 2020 @ 21:51:27 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191560117
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik moest net iets te hard lachen.
Ze vergat structureel de &, en na jouw spekjes was ik op dreef :P
pi_191560161
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De thuiszorg is sowieso een bende. Ze moeten mijn moeder in de ochtend uit bed halen en medicijnen geven. (Niet dat ze niet zelf uit bed kan maar ze blijft anders rustig liggen tot een uur of 3 in de middag :') Niet handig met medicijnen enzo. Het gebeurt met regelmaat dat ze er pas tegen 12 uur in de middag zijn.. Die mensen kunnen er niks aan doen want ze werken zich kapot. Maar het geeft wel aan dat er echt wat mis is.
Ja, het is echt ellende. Mijn zus en haar collega’s proberen alles zo goed mogelijk in te plannen, voor cliënten en voor medewerkers, maar er hoeft maar iets te gebeuren en dan valt de hele planning in duigen. En steeds minder mensen, minder geld, maar wel meer cliënten.
pi_191560181
Ah, kwartje viel hoor. Duurde even....

Goed, tijd om naar bed te gaan. Slechte dag vandaag.
pi_191560184
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze waren zooo lekker. 4,50 Voor een pakje dus we doen er zuinig mee.
Maar spekjes, waarom zou je dat niet mogen hebben, daar zit toch geen paddestoelen etc in?
pi_191560189
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ze hebben wel een nieuwe uitdaging: meer verantwoordelijkheid voor het reilen en zeilen van het eigen team *O* De daarvoor benodigde extra tijd wordt nauwelijks gecompenseerd, dus drie keer raden waar er gekort wordt.... :{
  maandag 17 februari 2020 @ 21:55:47 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191560211
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar spekjes, waarom zou je dat niet mogen hebben, daar zit toch geen paddestoelen etc in?
Veel spek wordt wel een heule hoop zut ingespoten en opgesmeerd voor tijdens en na het roken.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 21:56:50 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191560232
quote:

[..]

Of framboos
pi_191560241
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Veel spek wordt wel een heule hoop zut ingespoten en opgesmeerd voor tijdens en na het roken.
Ah. I
pi_191560270
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, het is echt ellende. Mijn zus en haar collega’s proberen alles zo goed mogelijk in te plannen, voor cliënten en voor medewerkers, maar er hoeft maar iets te gebeuren en dan valt de hele planning in duigen. En steeds minder mensen, minder geld, maar wel meer cliënten.
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een nieuwe uitdaging: meer verantwoordelijkheid voor het reilen en zeilen van het eigen team *O* De daarvoor benodigde extra tijd wordt nauwelijks gecompenseerd, dus drie keer raden waar er gekort wordt.... :{
Ja best is het allemaal niet. Maar ik heb wel respect voor die lui hoor. Doe het ze niet na.
pi_191560294
Mensen...ik word depri van het wereldnieuws en nationale nieuws.
Bah bah bah.
Sip sip sip.

En er is geen/ nooit ijs in huis, of chips of dat soort zaken.
Karig en sober is ons leven. w/
pi_191560312
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

'Specerijmengsel'.

}:|
Spoilers!
  maandag 17 februari 2020 @ 22:05:32 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191560402
Ik ga maar eens mijn bed van dichtbij bestuderen.
pi_191560476
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:00 schreef AnneX het volgende:
Bah bah bah.
Sip sip sip.
Dat heb ik ook regelmatig.
Spoilers!
pi_191560709
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat heb ik ook regelmatig.
Maar dan zit morgenochtend een roodborstje op mijn balkon te fluiten en daar word ik dan weer heel blij van
pi_191560783
Goedenavond vanuit Slowakije 8-) Met maar een uur vertraging (bedankt he Transavia....) in Wenen aangekomen en daar opgepikt door G’s broertje. Nu op weg naar een gehucht een half uur vanaf Bratislava :D Net een schitterend uitzicht gehad op de stad O+ Jammer dat je dan weer niet kan stoppen en een foto kan maken -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191560821
quote:
Bah bah bah.
Sip sip sip.

Niet meer naar kijken. Lost de problemen niet op maar ik hoef er ook niet zo nodig mee geconfronteerd te worden eigenlijk -O-
pi_191560993
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Empowerment noemen ze dat.

Is de baasch hier ook mee bezig.

Wel jammer dat helft van de bedrijven er al in heeft gefaald.... #spuit11
pi_191561045
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

'Specerijmengsel'.

}:|
Zo’n woord waar ik inmiddels een fikse hekel aan begin te krijgen.

Lief las ondertussen online iets dat verdacht leek op de symptomen waar hij last van had.. met een “surprisingly easy cure”
Ben benieuwd.. zou toch wat zijn na 25 jaar tobben... dat 1 pilletje per dag de oplossing is.

Ik wil er nog niet helemaal in geloven.. maar vandeweek gaan we het zien vermoed ik.
pi_191561083
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Empowerment noemen ze dat.

Is de baasch hier ook mee bezig.

Wel jammer dat helft van de bedrijven er al in heeft gefaald.... #spuit11
In de basis is het natuurlijk een prachtige visie, maar dan moet je wel de juiste mensen op de juiste plek hebben zitten. Of de mensen helpen in die nieuwe situatie te groeien. Zomaar een management model droppen en verwachten dat iedereen de benodigde vaardigheden in huis heeft werkt natuurlijk niet.

En dan heb ik het niet eens over de verschillende behoeften van medewerkers. Zat mensen die veel gelukkiger worden van duidelijke kaders waarbinnen ze op microniveau kunnen aanpakken dan meedenken over visie en kaders op mesoniveau.
pi_191561174
Linkje naar het artikel https://www.zorgwelzijn.n(...)ft-zn-lesje-geleerd/

De site https://www.briljantemislukkingen.nl/nl/ is ook interessant om te lezen, als analyse van verbeterprojecten etc je boeit.
pi_191561506
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

De site https://www.briljantemislukkingen.nl/nl/ is ook interessant om te lezen, als analyse van verbeterprojecten etc je boeit.
Morgen maar even lezen
  maandag 17 februari 2020 @ 23:03:28 #260
370431 drakin
vurig typje
pi_191561595
quote:
Bah bah bah.
Sip sip sip.

En er is geen/ nooit ijs in huis, of chips of dat soort zaken.
Karig en sober is ons leven. w/
Is er wat gebeurd dan?
Freaks like me drink tea
pi_191561634
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zo’n woord waar ik inmiddels een fikse hekel aan begin te krijgen.

Lief las ondertussen online iets dat verdacht leek op de symptomen waar hij last van had.. met een “surprisingly easy cure”
Ben benieuwd.. zou toch wat zijn na 25 jaar tobben... dat 1 pilletje per dag de oplossing is.

Ik wil er nog niet helemaal in geloven.. maar vandeweek gaan we het zien vermoed ik.
Het woord specerijmengsel moet echt verboden worden.

Wat is die oplossing dan? Ik heb gelukkig wel pillen die zorgen dat ik even geen intolerantie heb. Maar ik wil die pillen ook niet dagelijks gebruiken.
Spoilers!
  maandag 17 februari 2020 @ 23:10:28 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191561707
quote:
Bah bah bah.
Sip sip sip.

Welk wereldnieuws?
En ja, dat Bridget en Dreetje weer uit elkaar zijn hakt er natuurlijk wel even in. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_191561749
@Zorgperikelen spoiler voor de herkenbaarheid, je weet het niet he :P

SPOILER
:')
pi_191561798
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:12 schreef Blues het volgende:
@:Zorgperikelen spoiler voor de herkenbaarheid, je weet het niet he :P

SPOILER
Alleen maar dit als reactie |:(
pi_191561860
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:

Alleen maar dit als reactie |:(
En dan keihard he! Zo stonden wij ook vorige week toen we hoorden dat er op dit voorstel 'waarschijnlijk wel een klap gegeven gaat worden'.
pi_191561888
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

"briljante mislukkingen" in de zorg.. ik kan er een boek over schrijven :D

Al is thuiszorg niet te vergelijken met ziekenhuiszorg.
pi_191561902
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:20 schreef Blues het volgende:

[..]

En dan keihard he! Zo stonden wij ook vorige week toen we hoorden dat er op dit voorstel 'waarschijnlijk wel een klap gegeven gaat worden'.
Voorheen had ik een leidinggevende waarbij ik nog kon vragen “why do you think this is a good idea”. Net dat het wat hielp want ook hij was niet de klapgever, maar dan werd er nog wel even nagedacht als meerderen die riepen
pi_191561904
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat origineel en inventief, dit *O* _O_

Weet je meteen weer waarom ze daarboven die vorstelijke salarissen krijgen.

SPOILER
pi_191561970
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

Wat origineel en inventief, dit *O* _O_

Weet je meteen weer waarom ze daarboven die vorstelijke salarissen krijgen.

SPOILER
Zelfsturend betekent bij ons met 7 vrouwen de boel (de hele interne poli, dus 11 artsen en 2 aiossen, verpleegkundigen e.d.) goed op de rit houden, eigen roosters maken, artsenroosters maken, alles in eigen hand houden behalve de organisatorische kant qua personeel aannemen/oplossen bij situaties zoals nu bij ons, dat doet de TL nu, maar die heeft (en dat is echt zo) veel te veel poli's onder zich. Dus er zou gewoon een TL bij moeten komen. Dat is een betere oplossing.. maar dat geldt voor ons, ik weet niet hoe het zit bij andere poli's of dat goed 'zelfsturend' werkt.
pi_191562066
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:28 schreef Blues het volgende:

[..]

Zelfsturend betekent bij ons met 7 vrouwen de boel (de hele interne poli, dus 11 artsen en 2 aiossen, verpleegkundigen e.d.) goed op de rit houden, eigen roosters maken, artsenroosters maken, alles in eigen hand houden behalve de organisatorische kant qua personeel aannemen/oplossen bij situaties zoals nu bij ons, dat doet de TL nu, maar die heeft (en dat is echt zo) veel te veel poli's onder zich. Dus er zou gewoon een TL bij moeten komen. Dat is een betere oplossing.. maar dat geldt voor ons, ik weet niet hoe het zit bij andere poli's of dat goed 'zelfsturend' werkt.
Herkenbaar.

TL terug, zo ver zijn we nog niet. Maar de teamcoaches hebben op wonderbaarlijke wijze opeens weer een stuk minder teams onder zich gekregen dan in eerste aanzet van het o zo fantastische zelfsturende plan. Zodat ze daadwerkelijk iets gaan meekrijgen van wat binnen de teams speelt. En de teams niet allemaal hetzelfde wiel hoeven uit te vinden én draaiende te houden.

SPOILER
pi_191562395
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Welk wereldnieuws?
En ja, dat Bridget en Dreetje weer uit elkaar zijn hakt er natuurlijk wel even in. :')
Ja zeg...dat komt er ook nog bij. _O-
pi_191562424
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar.

TL terug, zo ver zijn we nog niet. Maar de teamcoaches hebben op wonderbaarlijke wijze opeens weer een stuk minder teams onder zich gekregen dan in eerste aanzet van het o zo fantastische zelfsturende plan. Zodat ze daadwerkelijk iets gaan meekrijgen van wat binnen de teams speelt. En de teams niet allemaal hetzelfde wiel hoeven uit te vinden én draaiende te houden.

SPOILER
Het is nog een lange weg. Zitten de juiste mensen wel op de juiste plek :?
pi_191562994
Collega’s..teamleiders...managers...wat een uitvinding.

Goh.P. met schoolvakantie naar verweg.
Veel plezier daar met de schone familie. w/
pi_191563498
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

In de basis is het natuurlijk een prachtige visie, maar dan moet je wel de juiste mensen op de juiste plek hebben zitten. Of de mensen helpen in die nieuwe situatie te groeien. Zomaar een management model droppen en verwachten dat iedereen de benodigde vaardigheden in huis heeft werkt natuurlijk niet.

En dan heb ik het niet eens over de verschillende behoeften van medewerkers. Zat mensen die veel gelukkiger worden van duidelijke kaders waarbinnen ze op microniveau kunnen aanpakken dan meedenken over visie en kaders op mesoniveau.
Mja ik gok dat de uitvoering iets te practisch was :)

Ik heb collega’s die nu graag het baasje spelen.. en collega’s die dat dus niet accepteren “van zo’n snotneus”

Dus voor nu levert het voor sommige mensen “kansen” op die niet echt kansen zijn omdat de rest het niet ziet zitten.
En andere mensen vooral irritatie.
pi_191563543
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het woord specerijmengsel moet echt verboden worden.

Wat is die oplossing dan? Ik heb gelukkig wel pillen die zorgen dat ik even geen intolerantie heb. Maar ik wil die pillen ook niet dagelijks gebruiken.
Mja ik laat het dan preventief maar liggen...
maar no clue of het echt nodig is en dat vind ik echt bijzonder irritant stiekem.
pi_191563600
Goedemorgen :O
pi_191563940
Joe.
pi_191563975
Mogguh :O
pi_191564027
Mogguh 8-) Ik zit hier midden op het platteland geloof ik. Normaal hebben we maar een biowekker (de kleine van G) maar hier begon een haan al om 5 uur te kraaien :P
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:19:15 #280
370431 drakin
vurig typje
pi_191564068
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 06:44 schreef Uhmmpie het volgende:
Goedemorgen :O
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:07 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh :O
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:14 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh 8-) Ik zit hier midden op het platteland geloof ik. Normaal hebben we maar een biowekker (de kleine van G) maar hier begon een haan al om 5 uur te kraaien :P
Freaks like me drink tea
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:25:04 #281
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191564117
Morguh! Om.5.30 uit bed gebeld terwijl ik ook een half uur later wel wakker was geweest. }:|
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:26:18 #282
370431 drakin
vurig typje
pi_191564129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:25 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Om.5.30 uit bed gebeld terwijl ik ook een half uur later wel wakker was geweest. }:|
Die deed het erom ~O>
Freaks like me drink tea
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:26:50 #283
370431 drakin
vurig typje
pi_191564134
Wie belt er nou ook om 5.30 :?
Freaks like me drink tea
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:46:53 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191564232
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:26 schreef drakin het volgende:
Wie belt er nou ook om 5.30 :?
Werk.. :+
  dinsdag 18 februari 2020 @ 08:48:03 #285
370431 drakin
vurig typje
pi_191564240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Werk.. :+
Bah werk -O-
Freaks like me drink tea
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 08:57:34 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191564297
quote:
https://www.ah.nl/allerha(...)voor-stap-kippensoep
pi_191564301
Wat een vroege wakeupcalls hier. Mogge allen, dat het maar een mooie zonnige dag mag worden (en blijven).
Vlakbij kantoor (ik werk in een park) waren er allemaal vrolijke vogels aan het fluiten, hoorde een specht, ik word daar zo blij van.
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 08:59:48 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191564319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
hoorde een specht
Die hoorde ik gister ook al hard aan het werk
pi_191564693
pi_191564933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 09:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Goed plan 8-)
Hoe gaat het met de gesprekken met de schoonfamilie? Zal voor G ook best vermoeiend zijn, om alles te vertalen
  dinsdag 18 februari 2020 @ 10:08:11 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191565002
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:48 schreef drakin het volgende:

[..]

Bah werk -O-
Ach.. Ik kan er mijn levensstijl mee financieren... :+ *)
pi_191565037
Dat je opeens voelt dat je vinger zeer doet, en ziet dat 'ie rond het kootje mooi paarsblauw is. Geen idee wat ik er mee heb gedaan :?
  dinsdag 18 februari 2020 @ 10:24:51 #293
370431 drakin
vurig typje
pi_191565156
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ach.. Ik kan er mijn levensstijl mee financieren... :+ *)
Ja dan is het hard nodig.

5.30 uur zou ik een andere levensstijl voor aangaan
Freaks like me drink tea
  dinsdag 18 februari 2020 @ 10:40:58 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191565287
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:12 schreef Blues het volgende:
@:Zorgperikelen spoiler voor de herkenbaarheid, je weet het niet he :P

SPOILER
SPOILER
pi_191565429
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:22 schreef Blues het volgende:

"briljante mislukkingen" in de zorg.. ik kan er een boek over schrijven :D

Al is thuiszorg niet te vergelijken met ziekenhuiszorg.
Mag ik co-auteur worden *O*

Verhalen van anderen over de thuiszorg zorgden er ook voor dat mijn moeder per se een PGB wilde. En dat gaat meestal prima :+ Er is nu even gedoe. Dubbel gedoe. Maar dat komt ook wel weer goed.

Hier staat hachee op in de slowcooker _O_ Rode kool in zakje gehaald, want iemand hier raadde dat ooit aan. Eens proberen. En dan vanavond alleen nog aardappelpuree maken.
pi_191565559
Mijlpaal: ik heb eindelijk het verslag van mijn lange masterstage (oftewel: mijn masterscriptie) ingeleverd :o
Ik was lente 2019 al klaar met de onderzoeksstage, maar het heeft tot nu geduurd tot ik alle verslaglegging af had. Bijna een jaar extra dus. Ik zal zo blij zijn als ik straks mijn cijfer en mijn 53 studiepunten binnen heb O+ O+ O+

Nu door met een literatuurverslag voor 6 EC en daarna heb ik nog maar 30 EC te gaan *O*
pi_191565578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mag ik co-auteur worden *O*

Verhalen van anderen over de thuiszorg zorgden er ook voor dat mijn moeder per se een PGB wilde. En dat gaat meestal prima :+ Er is nu even gedoe. Dubbel gedoe. Maar dat komt ook wel weer goed.

Hier staat hachee op in de slowcooker _O_ Rode kool in zakje gehaald, want iemand hier raadde dat ooit aan. Eens proberen. En dan vanavond alleen nog aardappelpuree maken.
Ik ben benieuwd hoe die rode kool is. Ik heb het nog nooit op, alleen pot/vers/diepvries. :)
pi_191565753
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
We gaan het weer zien *O* :+
pi_191565772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 02:56 schreef AnneX het volgende:
Collega’s..teamleiders...managers...wat een uitvinding.

Fijn hè :) Dát zal ik niet missen als ik met pensioen ben O+
pi_191565785
quote:
In het Slowaaks :? oO<
Weer nieuwe fam. leden ontmoet ook?
pi_191565793
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een vroege wakeupcalls hier. Mogge allen, dat het maar een mooie zonnige dag mag worden (en blijven).
Vlakbij kantoor (ik werk in een park) waren er allemaal vrolijke vogels aan het fluiten, hoorde een specht, ik word daar zo blij van.
Ik ook altijd 's morgens op de fiets O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')