abonnement Unibet Coolblue
pi_191514275
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wiki:
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

Worldmeters:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191514281
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:09 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 00:07:13 BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 2,420 new cases and 139 new deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
'
meer doden, minder nieuwe zaken
pi_191514326
Vanmiddag was er een discussie over de mensen (mannen/vrouwen/leeftijd) die longontsteking krijgen door het coronavirus, het meest recente dat ik heb kunnen vinden is dit:

Longontsteking geïnduceerd door het coronavirus, Peking 9 Feb.

Meer vrouwen dan mannen, slechts 25% ouder dan 60.

Van de 326 bevestigde gevallen waren 158 mannelijke gevallen, goed voor 48,5%, en 168 waren vrouwelijke gevallen, goed voor 51,5%. De leeftijdscategorie was 6 maanden tot 94 jaar oud, waarvan 12 gevallen jonger dan 5 jaar oud, goed voor 3,7%; 11 gevallen waren 6 tot 17 jaar oud, goed voor 3,4%; 220 gevallen waren 18 tot 59 jaar oud, goed voor 67,5% ; 60 jaar en ouder 83 gevallen, goed voor 25,4%.
(Redactie: Yin Xingyun en Bao Congying)

http://bj.people.com.cn/n2/2020/0210/c82840-33780079.html
pi_191514386
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:16 schreef Za het volgende:
Vanmiddag was er een discussie over de mensen (mannen/vrouwen/leeftijd) die longontsteking krijgen door het coronavirus, het meest recente dat ik heb kunnen vinden is dit:

Longontsteking geïnduceerd door het coronavirus, Peking 9 Feb.

Meer vrouwen dan mannen, slechts 25% ouder dan 60.

Van de 326 bevestigde gevallen waren 158 mannelijke gevallen, goed voor 48,5%, en 168 waren vrouwelijke gevallen, goed voor 51,5%. De leeftijdscategorie was 6 maanden tot 94 jaar oud, waarvan 12 gevallen jonger dan 5 jaar oud, goed voor 3,7%; 11 gevallen waren 6 tot 17 jaar oud, goed voor 3,4%; 220 gevallen waren 18 tot 59 jaar oud, goed voor 67,5% ; 60 jaar en ouder 83 gevallen, goed voor 25,4%.
(Redactie: Yin Xingyun en Bao Congying)

http://bj.people.com.cn/n2/2020/0210/c82840-33780079.html
Mjah ik weet niet, maar andere cijfers suggereren dat mannen het juist weer meer hebben. Het zou fijn zijn als alle gevallen ingedeeld zouden worden ipv kleine steekproeven. Het kan ook zijn dat het grotendeels toevallig zusters waren in deze testgroep die besmet waren. Dit is overigens alleen besmettingen toch(?), ben benieuwd naar het overlijdenspercentage in deze groep (2 overleden, maar ze geven niet aan man/ vrouw of leeftijd).

quote:
There were 912 new hospital discharges
*O* nog steeds weinig, maar het worden er steeds meer in ieder geval...

quote:
Vandaag: At present, 38,107 cases (including 8309 clinically diagnosed cases) are still being treated in the hospital , of which: 8276 severe cases (including 2155 clinically diagnosed cases) , 1876 cases of critically ill (including 516 clinically diagnosed cases)
quote:
Gisteren: At present , 36,719 cases are still being treated in the hospital , of which: 7953 cases are critically ill and 1685 cases are critically ill.
Severe: 7953 > 8276
Critical: 1685 > 1876

De severe omhoog, maar de critical ook nog verder omhoog. Buiten China zijn we gisteren van 18 naar 20 gegaan.

Volgens worldtrackers zijn van de "gesloten cases" 16% overleden (dit was 20%). En van de serious/ critical groep zijn we ook van 22% naar 19% gegaan in totaal.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191514396
@Eyjafjallajoekull Steve was precies op het moment dat de nieuwe cijfers kwamen "Gefreezed"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191514427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:09 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Rustig kerel. Ik zal er zeker ook geen nemen
Ben niet perse tegen vaccinaties maar wel tegen die vaccins van de WHO, Bill and Milinda Gates foundation, World economic forum ect
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191514465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:16 schreef Za het volgende:
Vanmiddag was er een discussie over de mensen (mannen/vrouwen/leeftijd) die longontsteking krijgen door het coronavirus, het meest recente dat ik heb kunnen vinden is dit:

Longontsteking geïnduceerd door het coronavirus, Peking 9 Feb.

Meer vrouwen dan mannen, slechts 25% ouder dan 60.

Van de 326 bevestigde gevallen waren 158 mannelijke gevallen, goed voor 48,5%, en 168 waren vrouwelijke gevallen, goed voor 51,5%. De leeftijdscategorie was 6 maanden tot 94 jaar oud, waarvan 12 gevallen jonger dan 5 jaar oud, goed voor 3,7%; 11 gevallen waren 6 tot 17 jaar oud, goed voor 3,4%; 220 gevallen waren 18 tot 59 jaar oud, goed voor 67,5% ; 60 jaar en ouder 83 gevallen, goed voor 25,4%.
(Redactie: Yin Xingyun en Bao Congying)

http://bj.people.com.cn/n2/2020/0210/c82840-33780079.html
Ik begrijp niet hoe dat kan want van die mensen tussen 18 en 59 zou de weerstand toch het hoogst moeten zijn.

(als ze niet chronisch ziek zijn)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191514493
nvm
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191514558
Ik ben nu officieel echt helemaal de draad kwijt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191514574
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 00:26:56 Coronavirus update:- 66,887 cases worldwide- 10,109 suspected cases- 1,523 fatalities- 10,757 in serious/critical condition- 7,720 recovered- Most cases in China- Today: First case in Egypt- 26 countries reporting cases reageer retweet
pi_191514657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:20 schreef tesssssssss het volgende:
@:Eyjafjallajoekull Steve was precies op het moment dat de nieuwe cijfers kwamen "Gefreezed"
Ik ben de livestream van Steve geheel kwijt :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191514702
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe dat kan want van die mensen tussen 18 en 59 zou de weerstand toch het hoogst moeten zijn.

(als ze niet chronisch ziek zijn)
Kan zijn dat juist door die ontsteking (lichaam reageert op een verkeerde stof door te gaan ontsteken) het corona-virus wordt bestrijdt door t lichaam zelf.
Een ontstekingsreactie bij een virus kan er wellicht voor zorgen dat het virus minder kans van slagen heeft. Geen idee of dit klopt maar bedacht het me net.
pi_191514713
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben de livestream van Steve geheel kwijt :?
Ik ook Mijn leven is leeg zonder Steve.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191514748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:30 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben nu officieel echt helemaal de draad kwijt.
De hype gaat viraal!
pi_191514864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:38 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Kan zijn dat juist door die ontsteking (lichaam reageert op een verkeerde stof door te gaan ontsteken) het corona-virus wordt bestrijdt door t lichaam zelf.
Een ontstekingsreactie bij een virus kan er wellicht voor zorgen dat het virus minder kans van slagen heeft. Geen idee of dit klopt maar bedacht het me net.
Dat was bij de Spaanse griep toch ook zo?

Vraagteken, want ik weet het niet meer zeker.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191514978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe dat kan want van die mensen tussen 18 en 59 zou de weerstand toch het hoogst moeten zijn.

(als ze niet chronisch ziek zijn)
Meer besmettingen in die leeftijdsgroep omdat ze actiever zijn, meer mensen ontmoeten?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191515099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Meer besmettingen in die leeftijdsgroep omdat ze actiever zijn, meer mensen ontmoeten?
Dat zou kunnen.

Ik dacht dat "jongere" mensen alleen maar milde symptomen kregen en dan weer gewoon opknapten.

Maar ik kan er nu ook echt geen pijl meer op trekken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191515208
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 00:15:50 In addition to 139 new deaths, the number of people in serious and critical condition in Hubei province has risen from 9,638 to 10,152 https://t.co/41SczmkMx6 reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 februari 2020 @ 01:15:25 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191515235
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ook Mijn leven is leeg zonder Steve.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 februari 2020 @ 01:15:36 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191515239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat zou kunnen.

Ik dacht dat "jongere" mensen alleen maar milde symptomen kregen en dan weer gewoon opknapten.

Maar ik kan er nu ook echt geen pijl meer op trekken.
Dat klopt wel, echter de besmetting bij jongeren is veel groter, die komen op een dag op veel plekken en ontmoeten heel veel mensen vrij intens, soms ook in verschillende steden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191515252
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191515297
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat zou kunnen.

Ik dacht dat "jongere" mensen alleen maar milde symptomen kregen en dan weer gewoon opknapten.

Maar ik kan er nu ook echt geen pijl meer op trekken.
In Beijing zijn er momenteel nog maar weinig gevallen, het is een beginnende epidemie. Dan kan wie eerst besmet raakt veel effect hebben: bvb eerst de werkenden in de familie die op hun werk besmet worden, die daarna op hun beurt de ouderen en kinderen in de familie besmetten. Dan vind je bij de "eerste groep" besmette personen, de eerste generatie zeg maar, geen ouderen. Bij de volgende groep wel, maar als iemand van de eerste groep bvb gemiddeld 10 werkenden en 2 ouderen besmet, zullen de werkenden in het begin van de epidemie, wanneer de besmetting nog exponentieel uitbreidt, steeds oververtegenwoordigd zijn. Later in de epidemie zullen vooral ouderen besmet worden, omdat er minder niet-besmette werkenden overblijven.

Edit: en die tekst spreekt van "new coronavirus pneumonia" gevallen, maar moeten we dat letterlijk nemen of is dat de officiele naam die ze gebruiken voor besmette personen? De WHO bvb gebruikte de benaming "2019-nCoV acute respiratory disease" voor alle bevestigde besmettingen, ook wanneer die geen symptomen hadden.

[ Bericht 10% gewijzigd door crystal_meth op 15-02-2020 01:32:12 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191515442
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 01:23:55 UPDATE: China's National Health Commission reports 221 new cases and 4 new deaths outside Hubei province since yesterday https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  zaterdag 15 februari 2020 @ 01:33:48 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191515472
minder en minder das goed nieuws
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 01:39:38 #26
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191515540
Op 1 februari kondigden de Chinese gezondheidsautoriteiten verplichte crematie aan voor mensen die stierven aan het coronavirus.

De ambtenaar bij het eerstgenoemde rouwcentrum zei dat ongeveer 60 procent van de lichamen uit particuliere huizen komt, terwijl 38 procent uit ziekenhuizen wordt vervoerd. De meeste lijken afkomstig uit huizen zijn mensen die stierven aan het nieuwe coronavirus, zei hij.

Mensen die thuis aan het virus zijn gestorven, hebben waarschijnlijk niet de officiële diagnose van de ziekte - aangezien diagnoses in ziekenhuizen worden gesteld - en tellen daarom niet mee voor het officiële dodental.

https://mb.ntd.com/amid-v(...)tter_impression=true
pi_191515729
Steve snapt er niets van. :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191516143
Expert: Transmission within 15 seconds is completely possible.


Wang Guiqiang, director of the Department of Infectious Diseases, Peking University First Hospital, said in an interview with Xinhua News Agency that the virus is generally highly contagious, and transmission within 15 seconds is completely possible of. If there is no protection and the amount of local virus is very high, it does not depend on how long it takes. In a word, the droplets may arrive and you will be infected. Not to mention 15 seconds, 2 seconds can also cause infection, so protection is important .

Wang Guiqiang is the director of the Department of Infectious Diseases of the First Hospital of Peking University and the chairman of the Infectious Diseases Branch of the Chinese Medical Association. During the new crown pneumonia epidemic, he was a national medical expert and was assigned by the National Health Commission to guide the treatment of critically ill patients in Anhui and other places. He also participated in the revision of the fifth version of the new crown pneumonia diagnosis and treatment program and represented the expert group. State Council press conference on joint prevention and control mechanism.

Infection within 15 seconds of exposure indicates that neo-coronary pneumonia is particularly contagious? Why do mild patients die suddenly? Why are "false negatives" frequent in nucleic acid testing? On these issues, a reporter from Xinhua News Agency interviewed Director Wang Guiqiang on February 10 and come to understand it together!


Question: The recent example of 15-second exposure caused infection with the new crown virus, does it indicate that new crown pneumonia is particularly contagious?

Wang Guiqiang: Generally speaking, the virus is relatively contagious. It is completely possible for 15 seconds to cause transmission. If there is no protection and the amount of local virus is very high, it does not depend on how long it takes. In a word, the droplets may arrive and you will be infected. Not to mention 15 seconds, 2 seconds can also cause infection, so protection is important.

Q: What is aerosol transmission and what are the specific conditions?

Wang Guiqiang: Visually speaking, aerosol is equivalent to the sunlight. You can see the small dust floating in the room, which is the feeling. Therefore, aerosol transmission is a very important mode of transmission in respiratory infectious diseases. However, there are certain conditions for aerosol transmission, which is not to say that all places where aerosol is transmitted.

The size of the environment is important, and the density of the virus per unit volume is decisive. For example, if the virus floats in the atmosphere and the outdoor environment, the probability of infection is extremely low, so we emphasize that these places generally do not cause infection in the outdoor and on the street. If in a small environment, such as the laboratory space where animal experiments are cultivated, including the space where nucleic acid testing is now performed, aerosols may float in the air, and poor protection may cause transmission.

In certain work environments, air circulation can also create transmission risks. For example, the office is not ventilated. Several people have worked in it. Although this office is no longer used and no one is there, there may still be aerosols. After entering, it may be infected without protection.

The environment inside the elevator is also high risk. In this case, it is recommended that you take good precautions. We always recommend wearing a mask in a small, unventilated area, which is itself a protective measure against aerosol transmission. Currently, this measure is effective for aerosol protection.

Q: Why are some patients critically ill, while others can heal at home?

Wang Guiqiang: The same virus infected patients, some are light, some are ordinary, and some are heavy, which is closely related to the individual's immune status. At present, patients with a higher mortality rate of new coronary pneumonia are mainly the elderly and those with underlying diseases. The reason is that the elderly are less resistant and the immune status is not so good; patients with underlying disease may worsen the underlying disease during the infection of new coronary pneumonia. For example, patients with chronic bronchitis and viral infections will develop secondary bacterial infections, and their condition will easily deteriorate.

Q: Why did someone with mild illness suddenly die?

Wang Guiqiang: Immunity is a double-edged sword. When the body's immune activation attempts to remove foreign pathogenic microorganisms, it will cause the body's own damage. If the amount of virus is large and the immunity is strong, there will be a more severe local struggle, which will cause local inflammation and cell damage, which is the so-called inflammatory factor storm. At this time, the condition may worsen. Therefore, sometimes the stronger the immunity, the more severe the disease and the faster the progress.

We mentioned in the diagnosis and treatment plan that there are conditions to do cytokine testing. If there is an obvious inflammatory factor storm and a large number of inflammatory factors are released, do not let it have an overly strong response. Drugs such as hormones and gamma globulin can be used to solve the inflammatory factor storm, or reduce inflammatory factors through blood purification and plasma exchange. . An inflammatory response after infection is inevitable. This is a normal immune process, but an excessively strong immune response will cause greater harm to the body. We hope to have some control and some suppression.

Q: What is the significance of building a "square cabin hospital" in Wuhan?

Wang Guiqiang: "Fangcai Hospital" is a very good means in the current emergency situation, mainly used for the centralized treatment of light confirmed cases. These patients do not need to be treated systematically in large hospitals and general hospitals, saving their beds for people who may become heavier, which can further reduce the mortality rate; at the same time, it can also solve the problem of lightly diagnosed cases requiring isolation and care. Some light cases may be converted into ordinary or even heavy ones. In the "square cabin hospital", it is helpful to promptly identify these patients and transfer them to the hospital in time, so it is also equivalent to a transfer station. At this stage, the "square cabin hospital" is of great significance, and has achieved the purpose of isolating patients, timely screening patients, and performing triage.

Q: What should we do in the face of a suspected case?

Wang Guiqiang: All suspected cases should be quarantined and treated at designated medical institutions. The diagnosis and treatment plan is written like this. I hope everyone will implement them. If this is not done, it will be responsible for causing the spread. Pay special attention to people from Hubei, because there is indeed a risk of transmission. This is not discrimination. From the perspective of infectious disease control, special attention must be paid to this group.

Q: Why do “false negatives” occur frequently in nucleic acid testing?

Wang Guiqiang: The first factor is the sensitivity of the detection technology, which is the detection technology itself. The first is whether the specificity and sensitivity of the detection method are good enough; the second is whether the operation process is very standardized and the specimen collection is also very knowledgeable. Therefore, in the fifth edition of the diagnosis and treatment plan, we proposed to change to a nasopharyngeal swab, which was originally just a throat swab. At present, from the perspective of infectious diseases of the respiratory tract, the detection rate of nasopharyngeal swabs is higher, including the first and second stream, which are mainly detected by nasopharyngeal swabs.

The second factor is the disease itself. Coronary pneumonia is an infectious disease of the respiratory tract. Most of the virus enters the body through the respiratory tract, so the amount of virus in the upper respiratory tract may be relatively large. After the disease progresses to a certain degree, it mainly infects the lungs, and a large number of viruses reproduce and release in the lungs, causing lung inflammation. At this time, the amount of virus in the upper respiratory tract may be less, because the respiratory mucosa itself has a certain immune state, natural immunity works, and the upper respiratory tract test may be negative. At this time, the detection rate of the lower respiratory tract specimen must be high. However, when you have just gotten sick, the lower respiratory tract may not be detected. You must wait for pneumonia, cough, and sputum, and its positive rate must be high. This is determined by the characteristics of the disease itself.

Question: What are the practical needs of the grassroots in terms of diagnosis and treatment technology?

Wang Guiqiang: Nucleic acid diagnosis is now widely used, and the supply of kits is sufficient. At the grassroots level, objectively speaking, the PCR polymerase chain reaction technology still has bottlenecks. It requires a PCR laboratory and a certain level of protection. Therefore, at the grassroots level, development may be difficult. Some patients at the grassroots level cannot perform effective nucleic acid screening, which may affect the diagnosis and treatment of the disease. Simple and easy rapid diagnosis technology is a top priority, and the Ministry of Science and Technology has set up a project to promote this work.

Q: How is the current development of antiviral drugs? Are there any specific drugs?

Wang Guiqiang: At present, there are no data on these drugs, and the case report can't draw conclusions. It can only be said that they see better signs, including Redecive and Cleeve. The fifth edition of the diagnosis and treatment plan still says that there are no exact antiviral treatment drugs at present. The drugs that can be applied are interferon spray and clitoris. There are still many drugs under study, such as Abidol, these are being researched and explored. There is no conclusion yet.

Q: How will the peak of the return trip affect the epidemic?

Wang Guiqiang: There may be a small fluctuation in the epidemic at the peak of the return trip. Some cases are not well screened. He may have been infected and become a hidden source of infection, but this part of the population is small. Although there may be a change in the epidemic situation after the peak of the return trip, or it may fluctuate or increase, if the prevention and control is not relaxed, the epidemic peak will not occur.

Q: After you return to work, what issues should you pay attention to when eating?

Wang Guiqiang: No one can say that takeaway is 100% safe, but overall the probability of causing disease transmission is very low. However, special attention should also be paid. It is recommended not to take it out at home when taking out food. Wear a mask and go outside to take it out. Throw the packaging directly into the trash can and do not bring it back to the room. After entering the house, wash your hands, then take the meals inside, and then wash your hands and eat.

Try to keep your distance when you eat, and do n’t want a group of people to eat and chat in the house. It's best to eat your own, don't talk, and finish eating quickly. Because you must take off your mask when eating, be sure to keep a distance of more than one meter.

Q: When will the inflection point of the epidemic arrive?

Wang Guiqiang: The turning point of the epidemic needs to be viewed from two aspects. On the one hand, whether the patient mobility in Wuhan and Hubei is well controlled is the first. On the other hand, patients in other provinces are not effectively diagnosed and isolated in time. If both are well done, I think we will soon see the so-called inflection point. At present, the overall incidence has a downward trend, and the increase is not so great, but it cannot be said that the inflection point has come. It can be said that this is a good phenomenon, indicating that prevention and control efforts in various places are increasing.

Question: How to understand the significance of medical personnel from all over the country helping Hubei?

Wang Guiqiang: It is incumbent on doctors to rush on the front line in the face of the epidemic. There is no reason to shirk it, especially for infection doctors. I would like to take this opportunity to express my gratitude to my colleagues in the National Infectious Diseases Department, and hope that you will protect yourself. (Source: Xinhua News Agency)  

(Article source: China Business News)

http://finance.eastmoney.com/a/202002111380111295.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 15-02-2020 03:55:01 ]
pi_191516165
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:20 schreef joyvke het volgende:

Mjah ik weet niet, maar andere cijfers suggereren dat mannen het juist weer meer hebben. Het zou fijn zijn als alle gevallen ingedeeld zouden worden ipv kleine steekproeven.
Er zijn geen andere cijfers los van die van 20 januari aangaande de eerste gevallen van de Wuhan vismarkt.

Alle persberichten vanuit China (meerdere per dag) bevatten uitgebreide specificaties, maar alleen die van Peking van 9 februari heeft man/vrouw/leeftijd opgenomen.

Elk nieuwsbericht/nieuwzender quote nog steeds de bevindingen van 20 januari, en dat is niet realistisch.
Er is vast ergens meer te vinden, maar tussen de dagelijkse zeer uitgebreide persberichten vanuit alle provincies niet.

quote:
Het kan ook zijn dat het grotendeels toevallig zusters waren in deze testgroep die besmet waren.
Dit was geen testgroep, maar een opsomming van alle nieuwe gevallen in Peking van 9 februari.
pi_191516174
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:25 schreef tesssssssss het volgende:

Ik begrijp niet hoe dat kan want van die mensen tussen 18 en 59 zou de weerstand toch het hoogst moeten zijn.
Dr Wang Guiqiang: If the amount of virus is large and the immunity is strong, there will be a more severe local struggle, which will cause local inflammation and cell damage, which is the so-called inflammatory factor storm. At this time, the condition may worsen. Therefore, sometimes the stronger the immunity, the more severe the disease and the faster the progress.
http://finance.eastmoney.com/a/202002111380111295.html
pi_191516175
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 03:37 schreef Za het volgende:
The drugs that can be applied are interferon spray and clitoris
:?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191516179
quote:
http://finance.eastmoney.com/a/202002111380111295.html
(google translate maakt dat van de naam van de een of andere medicatie, voor het origineel zie de link)
pi_191516216
Andere dokter besmet in Japan. Waar de eerste besmetting van de 70jarige dokter heeft plaatsgevonden.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zaterdag 15 februari 2020 @ 07:10:34 #34
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191516870
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe dat kan want van die mensen tussen 18 en 59 zou de weerstand toch het hoogst moeten zijn.

(als ze niet chronisch ziek zijn)
De schijven zijn niet bepaald evenredig verdeeld.

De leeftijdsgroep 18-59 jaar is natuurlijk vele malen groter dan de leeftijdsgroep 6-17 of 60+. Je moet voor het berekenen van de risico's voor elke groep het percentage niet afzetten tegen het totaal aantal doden door het virus, maar tegen de omvang van de betreffende groep.

25 doden op 2000 60+ mensen
220 doden op 30000 18-59 jarigen levert in de groep 18-59 jaar in absolute aantallen wel de meeste doden, maar geeft rekenkundig een kleinere kans op sterft voor de 18-59 jarigen.

De vraag is dus: hoeveel oudere Chinezen zijn er, ten opzichte van de groep 18-59 jarigen.
pi_191516937
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 04:08 schreef Za het volgende:

[..]

Dr Wang Guiqiang: If the amount of virus is large and the immunity is strong, there will be a more severe local struggle, which will cause local inflammation and cell damage, which is the so-called inflammatory factor storm. At this time, the condition may worsen. Therefore, sometimes the stronger the immunity, the more severe the disease and the faster the progress.
http://finance.eastmoney.com/a/202002111380111295.html
Maar dat is toch eigenlijk alweer hetzelfde als met die Spaanse griep?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191516950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De schijven zijn niet bepaald evenredig verdeeld.

De leeftijdsgroep 18-59 jaar is natuurlijk vele malen groter dan de leeftijdsgroep 6-17 of 60+. Je moet voor het berekenen van de risico's voor elke groep het percentage niet afzetten tegen het totaal aantal doden door het virus, maar tegen de omvang van de betreffende groep.

25 doden op 2000 60+ mensen
220 doden op 30000 18-59 jarigen levert in de groep 18-59 jaar in absolute aantallen wel de meeste doden, maar geeft rekenkundig een kleinere kans op sterft voor de 18-59 jarigen.

De vraag is dus: hoeveel oudere Chinezen zijn er, ten opzichte van de groep 18-59 jarigen.
Ja. Klopt.

Maar wat me zorgen baart is dat het ziekte-proces sneller gaat bij iemand met een hogere weerstand.

Als ik het goed hebe gelezen, want ik ben net wakker.

....en als het klopt wat die onderzoeker beweert.

Dit beweert hij

"Dr Wang Guiqiang: If the amount of virus is large and the immunity is strong, there will be a more severe local struggle, which will cause local inflammation and cell damage, which is the so-called inflammatory factor storm. At this time, the condition may worsen. Therefore, sometimes the stronger the immunity, the more severe the disease and the faster the progress."
http://finance.eastmoney.com/a/202002111380111295.html
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191517136
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe dat kan want van die mensen tussen 18 en 59 zou de weerstand toch het hoogst moeten zijn.

(als ze niet chronisch ziek zijn)
Verwarrend om absolute aantallen te gebruiken, en te mengen met percentages besmettingen. De bevolkingsgroep 18-59 is natuurlijk ook vele vele malen groter dan 17- & 60+.

Om een goed beeld te krijgen van hoe likely het is dat iemand in die groep besmet raakt moet je het aantal gevallen nog even delen door het totale aantal mensen in die groep. Dan springt de 18-59 er echt niet bovenuit *)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:26:21 #42
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191517440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:47 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Verwarrend om absolute aantallen te gebruiken, en te mengen met percentages besmettingen. De bevolkingsgroep 18-59 is natuurlijk ook vele vele malen groter dan 17- & 60+.

Om een goed beeld te krijgen van hoe likely het is dat iemand in die groep besmet raakt moet je het aantal gevallen nog even delen door het totale aantal mensen in die groep. Dan springt de 18-59 er echt niet bovenuit *)
De groep 18-59 maakt ook de meeste reisbewegingen met het OV (besmettingsbronnen) en komt met de meeste internationals in contact.
pi_191517480
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:47 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Verwarrend om absolute aantallen te gebruiken, en te mengen met percentages besmettingen. De bevolkingsgroep 18-59 is natuurlijk ook vele vele malen groter dan 17- & 60+.

Om een goed beeld te krijgen van hoe likely het is dat iemand in die groep besmet raakt moet je het aantal gevallen nog even delen door het totale aantal mensen in die groep. Dan springt de 18-59 er echt niet bovenuit *)
Volgens de bevolkingspiramide van China is 16.0% van de mannen 60 jaar of ouder, 24.3% is jonger dan 20 jaar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:37:02 #44
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191517553
Spaanse Griep deed inderdaad hetzelfde, cytokine storm. Het is te hopen dat dit virus dit niet veroorzaakt. Anders is het exact zoals de 2e wave van de Spaanse griep.
pi_191517565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:32 schreef THEFXR het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 00:26:56 Coronavirus update:- 66,887 cases worldwide- 10,109 suspected cases- 1,523 fatalities- 10,757 in serious/critical condition- 7,720 recovered- Most cases in China- Today: First case in Egypt- 26 countries reporting cases reageer retweet
16% serious/critical.

Ik blijf dat percentage schrikbarend hoog vinden. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:43:19 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191517620
3 nieuwe cases in Japan ook weer in de afgelopen uren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191517633
De Chinese centrale bank heeft besloten dat Chinees papiergeld in quarantaine moet. Bankbiljetten kunnen het coronavirus helpen verspreiden en daarom haalt de People's Bank of China oude bankbiljetten tijdelijk uit de roulatie en worden die ontsmet. Die maatregel kondigde Fan Yifei, vice-president van de centrale bank , vandaag aan.

Geld uit het gebied met de hoogste besmettingsgraad wordt schoongemaakt door toepassing van ultraviolette straling of verhitting en daarna tenminste veertien dagen opgeslagen, alvorens het weer wordt gedistribueerd, aldus Fan. In minder zwaar getroffen gebieden wordt het geld een week lang uit roulatie gehaald.

Lokale banken is gevraagd om geld afkomstig van ziekenhuizen en markten apart te houden. Ook mogen geen bankbiljetten worden uitgewisseld tussen provincies en steden met een hoge besmettingsgraad. De centrale bank kondigde tevens aan dat 600 miljard yuan (79,3 miljard euro) aan nieuwe bankbiljetten in omloop wordt gebracht in de Chinese provincie Hubei en de hoofdstad Wuhan. Dat gebied geldt als het epicentrum van het nieuwe coronavirus. Er zijn al meer dan 64.000 besmettingsgevallen geconstateerd en bijna 1400 patiënten zijn aan de gevolgen overleden.

Het gebruik van cash is de laatste jaren minder geworden door de opkomst van elektronische betalingen, maar vooral ouderen geven nog altijd de voorkeur aan contant geld.

Bron : AD
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:46:50 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191517662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:44 schreef Nadelspiel het volgende:
De Chinese centrale bank heeft besloten dat Chinees papiergeld in quarantaine moet. Bankbiljetten kunnen het coronavirus helpen verspreiden en daarom haalt de People's Bank of China oude bankbiljetten tijdelijk uit de roulatie en worden die ontsmet. Die maatregel kondigde Fan Yifei, vice-president van de centrale bank , vandaag aan.

Geld uit het gebied met de hoogste besmettingsgraad wordt schoongemaakt door toepassing van ultraviolette straling of verhitting en daarna tenminste veertien dagen opgeslagen, alvorens het weer wordt gedistribueerd, aldus Fan. In minder zwaar getroffen gebieden wordt het geld een week lang uit roulatie gehaald.

Lokale banken is gevraagd om geld afkomstig van ziekenhuizen en markten apart te houden. Ook mogen geen bankbiljetten worden uitgewisseld tussen provincies en steden met een hoge besmettingsgraad. De centrale bank kondigde tevens aan dat 600 miljard yuan (79,3 miljard euro) aan nieuwe bankbiljetten in omloop wordt gebracht in de Chinese provincie Hubei en de hoofdstad Wuhan. Dat gebied geldt als het epicentrum van het nieuwe coronavirus. Er zijn al meer dan 64.000 besmettingsgevallen geconstateerd en bijna 1400 patiënten zijn aan de gevolgen overleden.

Het gebruik van cash is de laatste jaren minder geworden door de opkomst van elektronische betalingen, maar vooral ouderen geven nog altijd de voorkeur aan contant geld.

Bron : AD
Wtf.
pi_191517667
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 09:46:20 BREAKING: 67 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising ship's total to 285 - Kyodo https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:47:54 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191517675
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
3 nieuwe cases in Japan ook weer in de afgelopen uren.
Ik denk dat Japan, Singapore en HK ervoor gaan zorgen dat het global gaat. Met name Japan. Singapore en HK kunnen ook nog wel afgesloten worden. Japan niet. En het blijft maar dooretteren daar. Japan gaat dezelfde kant op als China.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:48:52 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191517684
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:47 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 09:46:20 BREAKING: 67 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising ship's total to 285 - Kyodo https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Tering zeg, je zal maar op dat schip zitten. Dan kan je de Japanse overheid toch wat aandoen? Ze hebben je gewoon tot infectie veroordeeld op deze wijze. Daarnaast, met al die nieuwe besmettingen kan je toch blijven resetten? Dan is op het eind het hele schip besmet :')
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:49:14 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191517692
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik denk dat Japan, Singapore en HK ervoor gaan zorgen dat het global gaat. Met name Japan. Singapore en HK kunnen ook nog wel afgesloten worden. Japan niet. En het blijft maar dooretteren daar. Japan gaat dezelfde kant op als China.
Hoewel Japan een modern land is staat de overheid van Japan vooral bekend om eindeloze bureaucratie en geen actie (zie fukushima bv). In Japanse media wordt daar ook vaak satirisch mee omgegaan. Ben dus idd bang dat ze te langzaam handelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:50:27 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191517707
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tering zeg, je zal maar op dat schip zitten. Dan kan je de Japanse overheid toch wat aandoen? Ze hebben je gewoon tot infectie veroordeeld op deze wijze. Daarnaast, met al die nieuwe besmettingen kan je toch blijven resetten? Dan is op het eind het hele schip besmet :')
Het is gewoon een moderne Unit 731 :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:51:13 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191517712
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoewel Japan een modern land is staat de overheid van Japan vooral bekend om eindeloze bureaucratie en geen actie (zie fukushima bv). In Japanse media wordt daar ook vaak satirisch mee omgegaan. Ben dus idd bang dat ze te langzaam handelen.
Zeker. Japan gaat de globale bedreiging vormen hierin.
pi_191517740
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dat is toch eigenlijk alweer hetzelfde als met die Spaanse griep?
Cytokine storm kan zich bij heel wat besmettingen en aandoeningen voordoen, maar de ernst en frequentie varieert, het betekent niet dat vooral gezonde jonge mensen eraan zullen sterven. Bij H5N1 en SARS was het waarschijnlijk een belangrijke doodsoorzaak.

De drug Theralizumab veroorzaakte in 2006 cytokine storm in de zes proefpersonen op wie het getest werd (was toen uitgebreid in het nieuws). Men dacht dat men een veilige dosis testte, was slechts 1/500 van wat volgens dierproeven toelaatbaar was. Maarre: de drug was specifiek bedoeld om T-cellen van het immuunsysteem te activeren via de CD28 receptor, en ze hadden getest op een apensoort waar die receptor niet aanwezig was...

[ Bericht 13% gewijzigd door crystal_meth op 15-02-2020 10:25:01 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191517761
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zeker. Japan gaat de globale bedreiging vormen hierin.
Nou, dan de vluchten uit Japan ook maar opschorten.
pi_191517842
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Unit 731
:o
pi_191517848
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tering zeg, je zal maar op dat schip zitten. Dan kan je de Japanse overheid toch wat aandoen? Ze hebben je gewoon tot infectie veroordeeld op deze wijze. Daarnaast, met al die nieuwe besmettingen kan je toch blijven resetten? Dan is op het eind het hele schip besmet :')
Benieuwd of dat Britse koppel al spijt heeft van hun beslissing om op het schip in quarantaine te blijven. Kiezen voor luxe en comfort (en crew en medepassagiers die engels spreken) ipv veiligheid...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 10:03:29 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191517862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, dan de vluchten uit Japan ook maar opschorten.
Ja en dat gaat dus niet gebeuren. Denk je dat de Ruttes op deze wereld dat soort beslissingen gaan maken? Het zou überhaupt tot grote economische achteruitgang leiden, wat weer nieuwe problemen met zich meebrengt en tot oorlogen / opstanden kan leiden.
pi_191517904
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 10:06:40 BREAKING: Tokyo reports 8 new cases of coronavirus, at least 7 linked to taxi driver - NHK https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Van 100 onderzochte contacten van de taxichauffeur
pi_191517932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:07 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 10:06:40 BREAKING: Tokyo reports 8 new cases of coronavirus, at least 7 linked to taxi driver - NHK https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Van 100 onderzochte contacten
Die ook weer mogelijke contacten hebben, etc. Wat een idioot moeilijke situatie om zoiets onder controle te krijgen _O-
pi_191517982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:07 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 10:06:40 BREAKING: Tokyo reports 8 new cases of coronavirus, at least 7 linked to taxi driver - NHK https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Van 100 onderzochte contacten
En het geld wat in taxi's gewisseld wordt... :{
pi_191518002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:13 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

En het geld wat in taxi's gewisseld wordt... :{
Dat is onmogelijk om dat allemaal na te gaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191518010
[quote]0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:13 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

En het geld wat in taxi's gewisseld wordt... :{ of het pinapparaat wat besmet is...
pi_191518053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk om dat allemaal na te gaan.
T'ís een clusterfuck

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadelspiel op 15-02-2020 10:26:52 ]
pi_191518098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:20 schreef joyvke het volgende:

[..]

Mjah ik weet niet, maar andere cijfers suggereren dat mannen het juist weer meer hebben. Het zou fijn zijn als alle gevallen ingedeeld zouden worden ipv kleine steekproeven. Het kan ook zijn dat het grotendeels toevallig zusters waren in deze testgroep die besmet waren. Dit is overigens alleen besmettingen toch(?), ben benieuwd naar het overlijdenspercentage in deze groep (2 overleden, maar ze geven niet aan man/ vrouw of leeftijd).
[..]

*O* nog steeds weinig, maar het worden er steeds meer in ieder geval...
[..]

[..]

Severe: 7953 > 8276
Critical: 1685 > 1876

De severe omhoog, maar de critical ook nog verder omhoog. Buiten China zijn we gisteren van 18 naar 20 gegaan.

Volgens worldtrackers zijn van de "gesloten cases" 16% overleden (dit was 20%). En van de serious/ critical groep zijn we ook van 22% naar 19% gegaan in totaal.
Maar wat zijn de definities van severe en critical ill?
Shine bright like a diamond.
pi_191518134
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:25 schreef June. het volgende:

[..]

Maar wat zijn de definities van severe en critical ill?
Severe is hetzelfde als serious neem ik aan.
quote:
Undetermined:
Patient awaiting physician and/or assessment.
Good:
Vital signs are stable and within normal limits. Patient is conscious and comfortable. Indicators are excellent.
Fair:
Vital signs are stable and within normal limits. Patient is conscious, but may be uncomfortable. Indicators are favorable.
Serious:
Vital signs may be unstable and not within normal limits. Patient is seriously ill. Indicators are questionable.
Critical:
Vital signs are unstable and not within normal limits. Patient may be unconscious. Indicators are unfavorable.
Dead:
Vital signs have ceased. Patient has died.
Maar het kan variëren (en verschillende ziekenhuizen gebruiken niet noodzakelijk dezelfde criteria). De NHS gebruikt andere termen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_state

"Patient is seriously ill" zegt natuurlijk niet veel, als definitie van "serious"...

[ Bericht 6% gewijzigd door crystal_meth op 15-02-2020 10:39:32 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191518185
Is er niet ergens een mooie grafische weergave te vinden van het verloop, één die ook regelmatig wordt bijgewerkt ?

Nu zijn het allemaal losse berichten en ik ben inmiddels de draad wel kwijt :P

Edit: er staan al een aantal links op de 1e pagina zie ik nu.
pi_191518193
lookner twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 10:34:40 The new batch of 67 virus cases on the Japan cruise ship was out of 217 people testedhttps://t.co/slnsqYtBFU reageer retweet
pi_191518485
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 11:03:27 BREAKING: France reports 1st death from coronavirus, first in Europe - BFM TV https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIP
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:14:55 #71
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191518539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 11:03:27 BREAKING: France reports 1st death from coronavirus, first in Europe - BFM TV https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIP
Is er meer info bekend over diegene? RIP iig.
pi_191518548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:14 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Is er meer info bekend over diegene? RIP iig.
Was ik ook benieuwd naar, maar tot nu vind ik alleen de melding dat er 1 dood is, niet het hoe waarom etc.
pi_191518564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 11:03:27 BREAKING: France reports 1st death from coronavirus, first in Europe - BFM TV https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIP
Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
pi_191518581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
Waar staat het precies dat het een Franse is dan?
pi_191518582
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
Er staat toch dat Frankrijk de dood van iemand meldt.

Dat kan iedereen zijn.
pi_191518585
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
Media dit media dat, altijd dat gejank om de media. Er is toch iemand overleden in Frankrijk? Dat is zo en dat staat er. Stel je niet zo aan
pi_191518586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
_O-
pi_191518595
Fijn dat we dezelfde mening delen hier :D
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:20:05 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191518598
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
Dat staat ook nergens. Er staat niet "eerste Europeaan gestorven aan het coronavirus".

Wat er staat klopt gewoon. Met je kutmedia.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191518636
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat staat ook nergens. Er staat niet "eerste Europeaan gestorven aan het coronavirus".

Wat er staat klopt gewoon. Met je kutmedia.
Ik krijg van NU.nl de pushmelding, 'Eerste dode in Europa aan Coronavirus'... Dan klopt dat misschien wel, maar die titel is zo misleidend en sensatiemakend als de pest.

En prima hoor als jullie dat niet vinden...

Niet voor niets hebben ze de titel van het bericht nu aangepast:
"Chinese toerist in Frankrijk overlijdt aan coronavirus: eerste dode in Europa"
https://www.nu.nl/buitenl(...)ropa.html?redirect=1
pi_191518681
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Severe is hetzelfde als serious neem ik aan.
[..]

Maar het kan variëren (en verschillende ziekenhuizen gebruiken niet noodzakelijk dezelfde criteria). De NHS gebruikt andere termen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_state

"Patient is seriously ill" zegt natuurlijk niet veel, als definitie van "serious"...
Ja dan zeggen de cijfers dus eigenlijk niets. Bij een temperatuur boven de 38.5 is de patiënt dus al serious ill.
Shine bright like a diamond.
pi_191518711
Ik verwacht dat die 2 in Italie ook gaan overlijden eigenlijk. Die Chinees in Frankrijk stond eerst op critical toen serious. Die uit Italie ook en zijn ook al zolang in die status... en er worden geen updates gegeven behalve dat ze stabiel zouden zijn...

Ik meen te hebben gelezen dat serious al betekend dat men zuurstof nodig heeft en critical dat de bloedwaardes fucked zijn en er meer zuurstof nodig zou zijn. Ik kan de definities echter nergens meer terughalen
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:37:21 #83
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191518734
VOG_2020 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 07:29:58 32 confirmed cases, 4 deaths found in a single resident block(Xiaoqu小区)... #coronavirus #CCP https://t.co/Qiv6Uy4d8L reageer retweet
pi_191518762
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:29 schreef June. het volgende:

Ja dan zeggen de cijfers dus eigenlijk niets. Bij een temperatuur boven de 38.5 is de patiënt dus al serious ill.
Nee.

A patient is seriously ill when his or her illness is of such severity that there is cause for immediate concern but there is no imminent danger to life.

Critically ill, hetzelfde maar wel in direct levensgevaar.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 februari 2020 @ 11:42:13 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191518764
"The pandemic in this block is threatening."

Covid-19 is zo erg dat we hele termen maar gewoon overboord gooien en verkeerd gaan gebruiken?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:43:20 #86
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191518773
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:37 schreef Markesh het volgende:
VOG_2020 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 07:29:58 32 confirmed cases, 4 deaths found in a single resident block(Xiaoqu小区)... #coronavirus #CCP https://t.co/Qiv6Uy4d8L reageer retweet
Slechts 1 appartementenblok van de honderdduizenden in China.

Toch zouden er maar 67.000 mensen geïnfecteerd zijn...
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191518829
Vergeet niet dat de dode in Frankrijk een man is en 80 jaar is. De gemiddelde man wordt ongeveer 82 jaar oud. Niets om ons zorgen dus te maken.
pi_191518835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Slechts 1 appartementenblok van de honderdduizenden in China.

Toch zouden er maar 67.000 mensen geïnfecteerd zijn...
Dat filmpje stond vorige week ook al op twitter geloof ik.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 15-02-2020 12:48:14 ]
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:52:30 #89
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191518849
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:49 schreef dewaal het volgende:
Vergeet niet dat de dode in Frankrijk een man is en 80 jaar is. De gemiddelde man wordt ongeveer 82 jaar oud. Niets om ons zorgen dus te maken.
Inderdaad. Is wel een geruststelling dat het zo'n oud kanon is die gegaan is. Griep zou hem misschien ook wel te grazen hebben kunnen nemen.
pi_191518851
Is dat COVID weer een nieuwe term? Kon het topic hierdoor ook niet direct vinden.
pi_191518862
Dat zelfs papieren geld uit de circulatie gehaald is dat is toch behoorlijk erg :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:58:49 #92
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191518900
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:54 schreef TLC het volgende:
Dat zelfs papieren geld uit de circulatie gehaald is dat is toch behoorlijk erg :o
Wat is daar nou weer erg aan? Is gewoon papier.
pi_191518910
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:52 schreef Oerbeer het volgende:
Is dat COVID weer een nieuwe term? Kon het topic hierdoor ook niet direct vinden.
COVID-19 is de naam voor de ziekte, ja.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:03:52 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191518953
Lekkere sensatietitel weer van de Telegraaf.
pi_191518967
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:52 schreef Oerbeer het volgende:
Is dat COVID weer een nieuwe term? Kon het topic hierdoor ook niet direct vinden.
Jup
Corona virus disease 2019
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:22:18 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191519117
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Slechts 1 appartementenblok van de honderdduizenden in China.

Toch zouden er maar 67.000 mensen geïnfecteerd zijn...
Er zijn niet maar 67.000 mensen geïnfecteerd. Er zijn 67.000 mensen positief getest. China heeft ook nooit beweerd dat dat alle gevallen zijn. Ze kunnen maar max een paar duizend man testen per dag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191519214
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jup
Corona virus disease 2019
Oooh, daar staat het dus voor.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191519247
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 11:03:27 BREAKING: France reports 1st death from coronavirus, first in Europe - BFM TV https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIP
Tsja.. 80 jaar en een fikse griep en misschien was er al wat aan de hand. Dit is zeker niet breaking. Maarja alles om te scoren
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:41:56 #99
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191519259
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:40 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Tsja.. 80 jaar en een fikse griep en misschien was er al wat aan de hand. Dit is zeker niet breaking. Maarja alles om te scoren
Hoezo scoren? Het is toch gewoon een feit dat die man is overleden? Als er niets zou zijn gezegd dan was het zeker een poging geweest om het stil te houden?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 februari 2020 @ 12:43:29 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191519273
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ongelofelijke kutmedia...

"Het coronavirus 2019-nCoV heeft in Europa een eerste slachtoffer geëist. In Frankrijk bezweek een tachtigjarige Chinese toerist zaterdag aan de gevolgen van de ziekte COVID-19, melden Franse media."

Het is dus helemaal geen Franse.
En het dan ook nog eens 2019-nCoV noemen. Hebben ze het eindelijk eens niet meer alleen over 'het coronavirus', lopen ze alsnog achter de huidige terminologie aan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191519282
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:41 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hoezo scoren? Het is toch gewoon een feit dat die man is overleden? Als er niets zou zijn gezegd dan was het zeker een poging geweest om het stil te houden?
Omdat er zoveel mensen van 80 doodgaan met een griep of zonder. Waarom zou dit ineens BREAKING NEWS zijn. Er gaan al weken chinezen dood door dit virus dus dat een 80 jarige chienze toerist er aan doodgaat tsja..

Dan zouden alle griepgevallen die dood gaan in NL maar breaking news moeten worden.
pi_191519283
Je bent zelf verkeerd in dit heywoodu, het virus heet idd 2019-nCov en de ziekte heet COVID-19.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:46:03 #103
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191519291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:44 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Omdat er zoveel mensen van 80 doodgaan met een griep of zonder. Waarom zou dit ineens BREAKING NEWS zijn. Er gaan al weken chinezen dood door dit virus dus dat een 80 jarige chienze toerist er aan doodgaat tsja..

Dan zouden alle griepgevallen die dood gaan in NL maar breaking news moeten worden.
Als die ook het Coronavirus hebben dan lijkt me dat heel begrijpelijk.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191519299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:44 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Omdat er zoveel mensen van 80 doodgaan met een griep of zonder. Waarom zou dit ineens BREAKING NEWS zijn. Er gaan al weken chinezen dood door dit virus dus dat een 80 jarige chienze toerist er aan doodgaat tsja..

Dan zouden alle griepgevallen die dood gaan in NL maar breaking news moeten worden.
Naja de eerste dode op Europees grondgebied door een nieuw virus. Of mede door een nieuw virus. Dat is wel een nieuwtje hoor.

Maar goed. Stuur ze een gepikeerde email zou ik zeggen. Hier gaan we het niet oplossen.
pi_191519382
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja de eerste dode op Europees grondgebied door een nieuw virus. Of mede door een nieuw virus. Dat is wel een nieuwtje hoor.

Maar goed. Stuur ze een gepikeerde email zou ik zeggen. Hier gaan we het niet oplossen.
Is zeg wel dat het virus rasistisch is tegen chinezen en dat ik me aangevallen voel. Misschien gebeurd er dan iets tegen.
pi_191519387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:58 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer erg aan? Is gewoon papier.
Is n draconische maatregel

'het loopt uit de klauwen'
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:00:56 #107
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191519392
CCP's interne rapport via internettransmissie: Wuhan-virus gemuteerd, niet genezen

https://www.ntdtv.com/b5/(...)tter_impression=true
pi_191519439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:00 schreef Markesh het volgende:
CCP's interne rapport via internettransmissie: Wuhan-virus gemuteerd, niet genezen

https://www.ntdtv.com/b5/(...)tter_impression=true
heb je daar een engelse link van?
pi_191519479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je daar een engelse link van?
Ik denk het niet, maar je kan hem altijd door de translatermachine gooien
pi_191519516
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je daar een engelse link van?
quote:
The official website of the Nanning Commission for Discipline Inspection of Guangxi Nanning recently issued a notice stating that a director of the Nanning Municipal Health and Health Commission ’s office had sent information about prevention and control of the Wuhan epidemic to his family and fellow villagers in the WeChat group. Information ".

The notice did not mention what information the director sent.

It is rare for Chinese netizens not to applaud the official, but instead asked: What information did he send?

On February 14, a Nanning internal report was circulated on the Internet, revealing that the new type of coronavirus is constantly mutating, cannot be cured, and has sequelae!

Many netizens speculated that the director may have released similar information.

At present, the Wuhan pneumonia epidemic , which has lasted for nearly two months , is raging in China with uncontrollable transmission.

Relevant researchers in mainland China have found that Wuhan pneumonia virus is an RNA virus that often mutates, but most of the mutations do not change the amino acid sequence and have a small effect on the virus.

China Business News reported that the Shanghai Pasteur Institute of the Chinese Academy of Sciences published a paper in the National Science Review, confirming that after analyzing some cases of family infections in Guangdong Province, researchers found that the amino acid change. However, it is uncertain whether the toxicity is enhanced.

In addition to the risk of accelerated infection, virus mutations may also make epidemic prevention more difficult.

Vincent Enouf, director of the French Institute of Pasteur's Microbial Mutual Aid Platform (P2M) and deputy director of the National Influenza Center, said no one could predict how far the virus would mutate.

As for the source of the Wuhan epidemic, there is more evidence pointing to the Wuhan P4 laboratory.

Harvard doctor Francis Boyle, who was famous for writing the Biological Weapons Act, revealed in an interview that the Wuhan epidemic is now erupting in a pandemic manner and is indeed an "offensive biological warfare."

Boyle said: In his view, Wuhan BSL-4 is the source of the virus. He speculated that the Chinese Communist Party is studying SARS and gaining the property to further weaponize it through functional mutations, which means that it may be more lethal.

Liang Zhuowei, dean of the Li Ka-shing School of Medicine at the University of Hong Kong, said that pneumonia in Wuhan is "more subtle" because SARS patients develop symptoms on the first day. It takes 7 to 10 days for the virus to increase its transmission rate. Pneumonia can spread in the early stages.

He said Wuhan pneumonia may not be under control this summer.

Former United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC) executive Thomas R. Frieden said on Twitter on February 6 that this would be a major plague that would sweep across the continent. It's unclear how large it will be, depending on finding the most effective way to protect humans.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:12:21 #111
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191519517
The United States 🇺🇲 is to evacuate its citizens from the #DiamondPrincess but the #UK government has not said whether it will do the same for the 78 Britons on board #coronavirus

source : Telegraph
#CoronavirusOutbreak

Reality_Index twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 13:04:25 The United States 🇺🇲 is to evacuate its citizens from the #DiamondPrincess but the #UK government has not said whether it will do the same for the 78 Britons on board #coronavirus source : Telegraph#CoronavirusOutbreak https://t.co/2V83X0YqQR reageer retweet
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:15:39 #112
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191519552
Boyle said: In his view, Wuhan BSL-4 is the source of the virus. He speculated that the Chinese Communist Party is studying SARS and gaining the property to further weaponize it through functional mutations, which means that it may be more lethal. :X
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:20:58 #113
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191519597
fullscreen
https://news.tv-asahi.co.jp/news_society/articles/000176337.html


 Het nieuwe coronavirus werd pas besmet door een man in de jaren dertig reddingsteam van het Yokohama City Fire Bureau. De man droeg een besmette patiënt van een cruiseschip in de haven van Yokohama.

 Yokohama City: "Er is melding gemaakt van een nieuwe patiënt die besmet is met het nieuwe coronavirus. Hij is een brandweerman van Yokohama City." Volgens
 Yokohama City waren reddingswerkers van in de dertig besmet met het nieuwe coronavirus van een cruiseschip. Toen ze om 10.20 uur op 10 maart werd vervoerd, droeg ze beschermende kleding en een veiligheidsbril en een masker. De man had die dag rond 11 uur koorts van 38 graden. Ik ben slechts één keer naar een andere site gestuurd nadat ik koorts heb ontvangen na ontvangst van een richtlijn. De volgende dag viel de koorts op de 11e, maar een test op de 14e gaf een positief resultaat. Er waren twee andere reddingswerkers in de ambulance waar de man de patiënt op het cruiseschip droeg, maar tot nu toe is geen fysieke conditie bevestigd.

https://news.tv-asahi.co.jp/news_society/articles/000176337.html
  Redactie Games zaterdag 15 februari 2020 @ 13:30:04 #114
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_191519705
Wat een paniekzaaierij weer in sommige berichtgeving zeg..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_191519750
zo ziet een testkit er uit

.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:33:08 #116
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191519755
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:32 schreef THEFXR het volgende:
zo ziet een testkit er uit

.
[ afbeelding ]
Ziet er eng uit.
pi_191519814
Ik weet dat veel buitenlanders China ontvluchten, maar ik heb de indruk dat ook veel (zieke?) Chinezen hun eigen land ontvluchten, omdat de gezondheidszorg in eigen land is ingestort. Heeft iemand daar meer informatie over gevonden?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 februari 2020 @ 13:38:33 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191519821
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:37 schreef Benger het volgende:
Ik weet dat veel buitenlanders China ontvluchten, maar ik heb de indruk dat ook veel (zieke?) Chinezen hun eigen land ontvluchten, omdat de gezondheidszorg in eigen land is ingestort. Heeft iemand daar meer informatie over gevonden?
Op Twitter stond hier inderdaad een officiële bevestiging van door Li Yuwei.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191519898
pi_191519991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:15 schreef Draak31 het volgende:
Boyle said: In his view, Wuhan BSL-4 is the source of the virus. He speculated that the Chinese Communist Party is studying SARS and gaining the property to further weaponize it through functional mutations, which means that it may be more lethal. :X
Lekker handig om dat los te laten in je eigen land
pi_191520132
Nieuws over de Chinese touristen in Italie.

Stabiele omstandigheden en dit keer zijn de hemodynamische parameters verbeterd (de afgelopen dagen was dit dus onveranderd dus licht positief I guess?).

http://www.inmi.it/wp-con(...)-febbraio-2020-1.pdf
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zaterdag 15 februari 2020 @ 14:16:11 #122
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191520256
Waarom is er zo weinig bekend over de toestand van de duitsers die al eeuwig in t ziekenhuis liggen?
pi_191520276
Veel paniek om niets.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 14:19:32 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191520284
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:18 schreef dewaal het volgende:
Veel paniek om niets.
Ik zou het niet niets willen noemen. De uitbraak in Japan lijkt nu om zich heen te slaan. Nu is de vraag of we ook vluchten gaan stoppen ven en naar Japan straks...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191520286
China expands chaotic dragnet in coronavirus crackdown

.
https://www.smh.com.au/wo(...)_app&utm_name=iossmf
pi_191520301


US military approves 11 coronavirus quarantine camps next to major US airports which can treat 'up to 1,000 people' as the 13th American case is confirmed in California
pi_191520372
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou het niet niets willen noemen. De uitbraak in Japan lijkt nu om zich heen te slaan. Nu is de vraag of we ook vluchten gaan stoppen ven en naar Japan straks...
En dat virus is nog aanwezig als de OS beginnen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191520461
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:22 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]

US military approves 11 coronavirus quarantine camps next to major US airports which can treat 'up to 1,000 people' as the 13th American case is confirmed in California
Weet je toevallig of dit FEMA camps zijn ?

Zet alvast mijn alu hoed op O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191520487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:39 schreef Markesh het volgende:
Op 1 februari kondigden de Chinese gezondheidsautoriteiten verplichte crematie aan voor mensen die stierven aan het coronavirus.

De ambtenaar bij het eerstgenoemde rouwcentrum zei dat ongeveer 60 procent van de lichamen uit particuliere huizen komt, terwijl 38 procent uit ziekenhuizen wordt vervoerd. De meeste lijken afkomstig uit huizen zijn mensen die stierven aan het nieuwe coronavirus, zei hij.

Mensen die thuis aan het virus zijn gestorven, hebben waarschijnlijk niet de officiële diagnose van de ziekte - aangezien diagnoses in ziekenhuizen worden gesteld - en tellen daarom niet mee voor het officiële dodental.

https://mb.ntd.com/amid-v(...)tter_impression=true
Dit artikel zegt exact wat velen van ons al lang denken, namelijk dat het daadwerkelijke aantal besmettingen én doden veel hoger ligt. Stel dat tweederde van die 60% ook het virus heeft (40%), is dat dus twee keer zo veel dan het officiele aantal overlijdensgevallen (38%).

De verhalen van tienduizenden doden (zoals die Chinese anti-regering miljardair beweerde) zijn dan nog wel ver weg, maar toch...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191520503
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zou het niet niets willen noemen. De uitbraak in Japan lijkt nu om zich heen te slaan. Nu is de vraag of we ook vluchten gaan stoppen ven en naar Japan straks...
dat zal niet gebeuren. Het kost veel te veel geld.
pi_191520521
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:37 schreef Benger het volgende:
Ik weet dat veel buitenlanders China ontvluchten, maar ik heb de indruk dat ook veel (zieke?) Chinezen hun eigen land ontvluchten, omdat de gezondheidszorg in eigen land is ingestort. Heeft iemand daar meer informatie over gevonden?
Waarheen? Veel buurlanden hebben de grenzen gesloten. Vluchten zijn gestopt. Waar zou men heen kunnen? Welke vluchten gaan er nog naar Beijing, Shanghai, etc.?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191520701
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:44 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Omdat er zoveel mensen van 80 doodgaan met een griep of zonder. Waarom zou dit ineens BREAKING NEWS zijn. Er gaan al weken chinezen dood door dit virus dus dat een 80 jarige chienze toerist er aan doodgaat tsja..

Dan zouden alle griepgevallen die dood gaan in NL maar breaking news moeten worden.
Omdat het de eerste dode is in Europa, natuurlijk is dat Breaking news :'). Anders beweren is gewoon dom.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:06:45 #133
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191520719
Wat ze hier nu aan het doen zijn...
IsChinar twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 14:17:02 ⚠️normal⚠️I have heard about the chinese sewage system is under massive strain from flushing masks and some other household items do to the lack of staffing in the sanitation department there are few pick-ups. Sewage workers understaffed and have shut down service to many areas https://t.co/mm3gVylOYr reageer retweet
pi_191520782
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:51 schreef Salina het volgende:

[..]

Waarheen? Veel buurlanden hebben de grenzen gesloten. Vluchten zijn gestopt. Waar zou men heen kunnen? Welke vluchten gaan er nog naar Beijing, Shanghai, etc.?
Ja, buurlanden hebben de grenzen gesloten, maar gelukkig kunnen de Chinezen nog naar Europa vliegen.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:13:22 #135
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191520790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:06 schreef Markesh het volgende:
Wat ze hier nu aan het doen zijn...
IsChinar twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 14:17:02 ⚠️normal⚠️I have heard about the chinese sewage system is under massive strain from flushing masks and some other household items do to the lack of staffing in the sanitation department there are few pick-ups. Sewage workers understaffed and have shut down service to many areas https://t.co/mm3gVylOYr reageer retweet
Zo te zien voedsel uitdelen en afval ophalen van mensen die opgesloten zijn in hun appartementengebouw.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:16:21 #136
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191520820
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:06 schreef Markesh het volgende:
Wat ze hier nu aan het doen zijn...
IsChinar twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 14:17:02 ⚠️normal⚠️I have heard about the chinese sewage system is under massive strain from flushing masks and some other household items do to the lack of staffing in the sanitation department there are few pick-ups. Sewage workers understaffed and have shut down service to many areas https://t.co/mm3gVylOYr reageer retweet
Staan alle ramen daar dus straks bol van de stront lucht.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:35:07 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191521019
Oke, dus de Westerdam had WEL een corona case aan boord?

En de leider van Combodja heeft iedereen staan zoenen toen ze van dat schip af gingen? :')

Even andere bronnen afwachten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:37:42 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191521049
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:16 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Staan alle ramen daar dus straks bol van de stront lucht.
civilized is een woord wat ze niet kennen in China
pi_191521061
quote:
Westerdam passengers hail 'best cruise ever'

SIHANOUKVILLE, Cambodia: After nearly two weeks cast away in search of any port that would take them, passengers aboard the cruise ship MS Westerdam spoke of an ordeal that was anything but harrowing.

“Everyone says ‘poor you’. But there was no poor you. We had free internet and free wine. We had three-course meals. There was so much choice,” said Zahra Jennings, a retired nurse from Britain.

How was it? “Lovely,” she said.

The 1,544 passengers and 802 crew had never expected a port stop in Hong Kong to metastasise into full-blown fear that some of the ship’s passengers carried the coronavirus that has killed more than 1,500 people.

Turned away by Japan, Taiwan, Guam, the Philippines and Thailand, it was Cambodia that finally let the lost ship dock – and it was discovered there that none of the passengers was infected.
https://www.bangkokpost.c(...)ail-best-cruise-ever
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:39:39 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191521072
quote:
Behalve nu net dus wel :')

22nd Covid-19 case in Malaysia involves an 83 year old American woman.

She is among the 145 passengers on the cruise ship that docked in Cambodia and flew in to Malaysia to return to her country.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191521087
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:16 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Staan alle ramen daar dus straks bol van de stront lucht.
Op basis van een tweet van iemand die eerder een filmpje tweette van een zogenaamde pyromaan die met medeweten van de overheid overal branden zou stichten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191521111
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:51 schreef Salina het volgende:
Waarheen? Veel buurlanden hebben de grenzen gesloten. Vluchten zijn gestopt. Waar zou men heen kunnen? Welke vluchten gaan er nog naar Beijing, Shanghai, etc.?
de boot is ook nog een optie.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 15:53:33 #143
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191521183
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Op basis van een tweet van iemand die eerder een filmpje tweette van een zogenaamde pyromaan die met medeweten van de overheid overal branden zou stichten...
Is toch niet normaal meer.
pi_191521255
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Behalve nu net dus wel :')

22nd Covid-19 case in Malaysia involves an 83 year old American woman.

She is among the 145 passengers on the cruise ship that docked in Cambodia and flew in to Malaysia to return to her country.
Op google news zie ik het nog niet staan.
Ah,
KKMPutrajaya twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 15:08:48 Kes ke-22 #COVID19 di Malaysia melibatkan seorang wanita 83 thn warga Amerika Syarikat. Beliau antara 145 penumpang kapal persiaran yg menaiki penerbangan ke Malaysia untuk pulang ke negaranya.Suami wanita itu pula disahkan negatif #COVID19.Rujuk kenyataan rasmi KKM. https://t.co/U1PQlAMiMG reageer retweet
quote:
Case # 22 of COVID19 in Malaysia involved an 83-year-old American woman.

He was one of the 145 passengers on board a cruise to Malaysia to return home.

Her husband was confirmed negative # COVID19.

Refer to the official statement of MOH.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 16:04:05 #145
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191521275
jenniferatntd twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 15:04:57 Couple in #Beijing tracked down by #BigData, authorities taking them to qurantine center. One of the many scenes in #China during #CoronavirusOutbreak. #大數據 追蹤到家 你隱藏不了的 #COVID2019 #Coronavirus #CoronavirusOutbreak #coronaviruschina #武汉肺炎 #新冠肺炎 #新冠病毒 https://t.co/w7q1YGXhai reageer retweet
Ze nemen je ook gewoon mee als je geen verschijnselen hebt.
pi_191521423
Kan het zijn dat de regering, Wuhan gewoon opgegeven heeft en de mensen ergens anders in zet, maar het natuurlijk geheim houdt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 februari 2020 @ 16:25:41 #147
74056 crew  ToT
pi_191521514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:04 schreef Markesh het volgende:
jenniferatntd twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 15:04:57 Couple in #Beijing tracked down by #BigData, authorities taking them to qurantine center. One of the many scenes in #China during #CoronavirusOutbreak. #大數據 追蹤到家 你隱藏不了的 #COVID2019 #Coronavirus #CoronavirusOutbreak #coronaviruschina #武汉肺炎 #新冠肺炎 #新冠病毒 https://t.co/w7q1YGXhai reageer retweet
Ze nemen je ook gewoon mee als je geen verschijnselen hebt.
Dit is haast pure wanhoop, dat ze dit soort dingen doen. :X
pi_191521559
Coronoavirus panel at MSC2020. WHO rep absolutely gushes over China. "The people of China feel protected ... the ultimate social contract. The government of China is honoring that contract with it's people. We all need to take a step back and admire what's happened"

https://twitter.com/shashj/status/1228593541112311808
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191521643
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Behalve nu net dus wel :')

22nd Covid-19 case in Malaysia involves an 83 year old American woman.

She is among the 145 passengers on the cruise ship that docked in Cambodia and flew in to Malaysia to return to her country.
Nou moe, dit had echt niemand kunnen zien aankomen hoor!

quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou, gelukkig maar dat ze daar zo'n uiterst betrouwbare testmethode hebben aangewend:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)ehoorlijk-spijt.html

:')
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

1 februari gingen ze (in Hong Kong) aan boord, er zijn nog geen 14 dagen verstreken sindsdien, de incubatietijd kan al langer zijn en veel besmetten vertonen enkel milde simptomen die gemakkelijk zijn af te doen als een verkoudheid of een griepje.

Stellen dat het schip op zeker virusvrij zou zijn is absurd en ik vraag me af of deze kerel dat echt gelooft of het uit eigen belang beweert.
:')

Nouja kennelijk geloofde men op dat schip dit dus wél echt. Hopelijk komt het niettemin goed met ze allemaal. ^O^ (Én acteren de Nederlandse autoriteiten hier ook op.. -O- )

quote:
De passagiers mochten van boord nadat donderdag bij een test van twintig opvarenden geen enkel besmettingsgeval was gebleken.

Er waren 800 bemanningsleden en 1455 passagiers aan boord, onder wie 91 Nederlanders.

https://nos.nl/artikel/23(...)schip-westerdam.html
Dit zegt ook wel iets over de waarde van steekproefsfgewijs testen zoals dit temidden van een "griepgolf" nu bij 40 huisartsenpraktijken ook op COVID gebeurt. :')
pi_191521677
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:29 schreef Ali_boo het volgende:
Coronoavirus panel at MSC2020. WHO rep absolutely gushes over China. "The people of China feel protected ... the ultimate social contract. The government of China is honoring that contract with it's people. We all need to take a step back and admire what's happened"

https://twitter.com/shashj/status/1228593541112311808
Interessanter is een van de reacties op die link: ;)

Amid Coronavirus Outbreak, China’s Government Tightens Its Grip
The CCP’s response to the epidemic foreshadows a massive health-surveillance regime.


https://thediplomat.com/2(...)t-tightens-its-grip/

What is clear, however, is that China will not simply return to the status quo when the epidemic eventually dissipates. While some have optimistically postulated a potential for reform steps, necessary to repair the CCP’s reputation in the wake of the humanitarian crisis in Hubei province, it is more likely that this setback will accelerate China’s slide into an even more intrusive surveillance state.

CCP kan deze hele situatie goed gebruiken om een strenger regime te rechtvaardigen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191521696
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou moe, dit had echt niemand kunnen zien aankomen hoor!
[..]

[..]

:')

Nouja kennelijk geloofde men op dat schip dit dus wél echt. Hopelijk komt het niettemin goed met ze allemaal. ^O^ (Én acteren de Nederlandse autoriteiten hier ook op.. -O- )
[..]

Leuk ook dat iedereen al weer lekker richting huis is gevlogen o.i.d.

EDIT: hoeveel passagiers had die Westerdam dan? 1500 of 145? Of zijn 145 van de 1500 passagiers uitgestapt in Cambodja.
Ik ben het nu even helemaal kwijt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191521714
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:44 schreef Salina het volgende:

[..]

Leuk ook dat iedereen al weer lekker richting huis is gevlogen o.i.d.
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dat onverminderde internationale verkeer van personen ook uit landen met bekende besmettingshaarden via schiphol. Hoeveel bewegingen per dag zouden het zijn? :')
pi_191521733
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dat onverminderde internationale verkeer van personen ook uit landen met bekende besmettingshaarden via schiphol. Hoeveel bewegingen per dag zouden het zijn
is dit niet iets van paniek zaaien?
pi_191521736
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dat onverminderde internationale verkeer van personen ook uit landen met bekende besmettingshaarden via schiphol. Hoeveel bewegingen per dag zouden het zijn? :')
Het duurt geen week meer voordat het virus in NL is. Dat is geen doomdenken van mij, maar meer logische realiteitszin. Als er gevallen zijn in Belgie, Lapland (!), Frankrijk en Engeland, dan is het dom om te denken dat wij hier wel veilig zitten.

Schiphol is een van de grootste luchthavens ter wereld en Rotterdam een van de belangrijkste havens ter wereld. NL is bij uitstek een handelsland, doorvoerland en sterk afhankelijk van import en export.

Ik geef het maximaal een week (voordat virus in NL is).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191521748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Het duurt geen week meer voordat het virus in NL is. Dat is geen doomdenken van mij, maar meer logische realiteitszin. Als er gevallen zijn in Belgie, Lapland (!), Frankrijk en Engeland, dan is het dom om te denken dat wij hier wel veilig zitten.

Schiphol is een van de grootste luchthavens ter wereld en Rotterdam een van de belangrijkste havens ter wereld. NL is bij uitstek een handelsland, doorvoerland en sterk afhankelijk van import en export.

Ik geef het maximaal een week (voordat virus in NL is).
We schrijven het op.

Overigens werd dit ook zo'n 3 weken geleden al gezegd, maar dat terzijde.
pi_191521751
Vanavond in de jaarbeurs 35.000 man die bij asot zijn uit diverse landen uit de wereld en het gaat gewoon door.
pi_191521759
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:50 schreef dewaal het volgende:
Vanavond in de jaarbeurs 35.000 man die bij asot zijn uit diverse landen uit de wereld en het gaat gewoon door.
Ik heb gister naast een Chinees gestaan toen ik wachtte op mijn drankje :o
pi_191521768
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:49 schreef dewaal het volgende:

[..]

is dit niet iets van paniek zaaien?
Als je de volksmenners van de NOS zou moeten geloven: absoluut! :B

quote:
In de stroom publicaties over het nieuwe coronavirus duiken hele sombere studies en meningen van wetenschappers op. Soms met weinig onderbouwing. In andere gevallen zijn het op aannames gebaseerde scenario's. Waarom gebeurt dat eigenlijk?

https://nos.nl/artikel/23(...)-wetenschappers.html
_O-
pi_191521769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:49 schreef dewaal het volgende:

[..]

is dit niet iets van paniek zaaien?
Nee, vind ik niet. Paniek zaaien zou iets zijn in de trant van:

We gaan er allemaal aan, of: iedereen naar de supermarkt om te preppen (zoals enkele users vorige week stelden) en voedsel voor maanden in te slaan.

Dit is gewoon meer logisch, rationeel denken i.m.o.

En nee, ik ben niet in paniek en ik ren niet naar de supermarkt om in te slaan, ik sluit me niet op in mijn huis en ik heb nog geen maskers, handschoenen e.d. gekocht.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191521813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Het duurt geen week meer voordat het virus in NL is. Dat is geen doomdenken van mij, maar meer logische realiteitszin. Als er gevallen zijn in Belgie, Lapland (!), Frankrijk en Engeland, dan is het dom om te denken dat wij hier wel veilig zitten.

Schiphol is een van de grootste luchthavens ter wereld en Rotterdam een van de belangrijkste havens ter wereld. NL is bij uitstek een handelsland, doorvoerland en sterk afhankelijk van import en export.

Ik geef het maximaal een week (voordat virus in NL is).
Het zou er al lang moeten zijn, het is te hopen dat het ziekteverloop hier milder en de verspreiding minder zal zijn. Dat de zorg ondanks ogenschijnlijk incompetent bestuur kundig en in afdoende mate voorbereid zal zijn op - hopelijk ook nodeloos negatieve - scenarios. ^O^
pi_191521836
Eigenlijk moet je gewoon verder leven en niets meer erover lezen, De ene dag lijkt het te minderen andere dag is het weer volop in het nieuws,

De een is aan het paniekzaaien de ander is aan het preppen ,Gewoon China's grote muur door bouwen rond dat hele land en over een jaar kijken wat er nog is.
pi_191521844
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het zou er al lang moeten zijn, het is te hopen dat het ziekteverloop hier milder en de verspreiding minder zal zijn. Dat de zorg ondanks ogenschijnlijk incompetent bestuur kundig en in afdoende mate voorbereid zal zijn op - hopelijk ook nodeloos negatieve - scenarios. ^O^
Let wel: ik zeg alleen dat ik denk dat het virus binnenkort onze kant op komt. Is dat doemdenken? Neen.

Ik zeg nergens dat er bij ons doden gaan vallen, dat we er allemaal aan gaan, etc.

Als onze gezondheidszorg gewoon op orde en voorbereid is, kan het allemaal mee gaan vallen bij ons. In andere landen buiten Azie hebben ze het tot nu toe ook aardig onder controle. Ik zeg alleen dat het virus onze kant op komt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191521863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:01 schreef Djnormandy het volgende:
De een is aan het paniekzaaien de ander is aan het preppen ,Gewoon China's grote muur door bouwen rond dat hele land en over een jaar kijken wat er nog is.
Een week of twee, drie geleden en tegelijkertijd productie van grondstoffen en medicijnen elders ter wereld (bij voorkeur zo lokaal mogelijk) opstarten. Want kennelijk komen die vrijwel onuitgezonderd uit china/india. :')

Je mag toch hopen dat het contrast tussen de response achter de schermen en wat daarover naar buiten gecommuniceerd wordt enorm is. :')
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:04:46 #164
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191521878
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:01 schreef Djnormandy het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon verder leven en niets meer erover lezen, De ene dag lijkt het te minderen andere dag is het weer volop in het nieuws,

De een is aan het paniekzaaien de ander is aan het preppen ,Gewoon China's grote muur door bouwen rond dat hele land en over een jaar kijken wat er nog is.
Tja er gebeuren natuurlijk ook hele enge dingen nu in China.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:19:37 #165
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191522069
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Het duurt geen week meer voordat het virus in NL is. Dat is geen doomdenken van mij, maar meer logische realiteitszin. Als er gevallen zijn in Belgie, Lapland (!), Frankrijk en Engeland, dan is het dom om te denken dat wij hier wel veilig zitten.

Schiphol is een van de grootste luchthavens ter wereld en Rotterdam een van de belangrijkste havens ter wereld. NL is bij uitstek een handelsland, doorvoerland en sterk afhankelijk van import en export.

Ik geef het maximaal een week (voordat virus in NL is).
Ik sluit me hier helemaal bij aan
pi_191522082
Het gebrek aan quantitatieve info betreffende het ziekteverloop maakt het moeilijk om de mogelijke impact van een uitbraak in te schatten. Ik bedoel info als bvb:

30%: weinig of geen symptomen
30%: vergelijkbaar met verkoudheid
25%: doorsnee griep
10%: zware griep
5%: longontsteking, waarvan 3 op 10 intensieve verzorging nodig hebben en 1 op 15 overlijdt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191522117
Wat mij verbaasd, is dat wij niets weten over Zuid-Amerika en Afrika of vergis ik me?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191522133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:20 schreef crystal_meth het volgende:
Het gebrek aan quantitatieve info betreffende het ziekteverloop maakt het moeilijk om de mogelijke impact van een uitbraak in te schatten. Ik bedoel info als bvb:

30%: weinig of geen symptomen
30%: vergelijkbaar met verkoudheid
25%: doorsnee griep
10%: zware griep
5%: longontsteking, waarvan 3 op 10 intensieve verzorging nodig hebben en 1 op 15 overlijdt.
18% van de gevallen ligt in serieuze/kritieke toestand.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 februari 2020 @ 17:24:54 #169
74056 crew  ToT
pi_191522138
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat mij verbaasd, is dat wij niets weten over Zuid-Amerika en Afrika of vergis ik me?
In heel Afrika zijn er 2 laboratoria die er op kunnen testen.

Althans dat wordt gezegd, maar ik Egypte is ook een geval gemeld, en volgens mij ligt dat wel in Afrika, toch? :P
pi_191522139
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat mij verbaasd, is dat wij niets weten over Zuid-Amerika en Afrika of vergis ik me?
1 geval in Egypte, verder niets bekend.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:26:12 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522161
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:24 schreef ToT het volgende:

[..]

In heel Afrika zijn er 2 laboratoria die er op kunnen testen.

Althans dat wordt gezegd, maar ik Egypte is ook een geval gemeld, en volgens mij ligt dat wel in Afrika, toch? :P
Probleem is dat zelfs al zouden er mensen doodgaan dit in sommige Afrikaanse landen waarschijnlijk nauwelijks opgemerkt wordt. Of althans er zou geen onderzoek gedaan worden naar de doodsoorzaak.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522169
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat mij verbaasd, is dat wij niets weten over Zuid-Amerika en Afrika of vergis ik me?
Beetje karige artikelen:

https://www.nytimes.com/r(...)a-health-brazil.html
https://en.mercopress.com(...)returning-from-china
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 februari 2020 @ 17:29:29 #173
74056 crew  ToT
pi_191522201
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Probleem is dat zelfs al zouden er mensen doodgaan dit in sommige Afrikaanse landen waarschijnlijk nauwelijks opgemerkt wordt. Of althans er zou geen onderzoek gedaan worden naar de doodsoorzaak.
Klopt.
Ik heb ooit een relatie gehad met een Tanzaniaanse en op een gegeven moment overleed een familielid.
Ik bood mijn condoleances aan en vroeg gewoon uit interesse of het bekend was waar die persoon aan overleden was.
Die vraag was blijkbaar heel raar: "Hoezo? Hij is gewoon doodgegaan. Gewoon opgehouden te leven."

Pas later werd de vraag begrepen en kreeg ik te horen dat de doodsoorzaak onbekend was, maar dat was heel normaal.
pi_191522254
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:24 schreef vosss het volgende:

[..]

18% van de gevallen ligt in serieuze/kritieke toestand.
Maar is dat in China? Als men vooral mensen met (zware) symptomen detecteert zeggen die cijfers weinig...

In Duitsland lijkt het voorlopig mee te vallen, nog niemand in kritieke toestand:
NWS / Webasto besmettingsbron, aanpak Duitsland
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:37:00 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191522289
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:44 schreef Salina het volgende:

[..]

Leuk ook dat iedereen al weer lekker richting huis is gevlogen o.i.d.

EDIT: hoeveel passagiers had die Westerdam dan? 1500 of 145? Of zijn 145 van de 1500 passagiers uitgestapt in Cambodja.
Ik ben het nu even helemaal kwijt.
Iedereen is van boord gegaan. 145 zijn er naar Maleisië gevlogen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:38:32 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522304
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Iedereen is van boord gegaan. 145 zijn er naar Maleisië gevlogen.
Nederland zegt nu dat de 90 Nederlanders niet naar huis mogen voorlopig.

https://nos.nl/artikel/23(...)-niet-naar-huis.html

Opzich wel goed, maar knap lullig natuurlijk voor die mensen die al tijden aan het ronddobberen waren, en nu dus weer vastzitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522340
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nederland zegt nu dat de 90 Nederlanders niet naar huis mogen voorlopig.

https://nos.nl/artikel/23(...)-niet-naar-huis.html

Opzich wel goed, maar knap lullig natuurlijk voor die mensen die al tijden aan het ronddobberen waren, en nu dus weer vastzitten.
1 positieve test en iedereen moet weer in quarantaine. Op een paar duizend opvarenden 1 positieve test zegt helemaal niets. Is er wel een controletest gedaan?
pi_191522350
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Opzich wel goed, maar knap lullig natuurlijk voor die mensen die al tijden aan het ronddobberen waren, en nu dus weer vastzitten.
Ook wel een beetje overmoedig om van de daken te schreeuwen dat alle gezellige groepsactiviteiten gewoon door zijn gegaan en er nul gevaar zou zijn natuurlijk. :')
pi_191522377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:41 schreef Benger het volgende:

[..]

1 positieve test en iedereen moet weer in quarantaine. Op een paar duizend opvarenden 1 positieve test zegt helemaal niets. Is er wel een controletest gedaan?
Hoewel je in principe gelijk hebt weet je hoe gemakkelijk ziektes zich verspreiden op zo'n cruiseschip? Ook voor dit nieuwe coronavirus kwamen er geregeld dergelijke schepen in het nieuws waar dan meer dan de helft van de opvarenden besmet was met het één of ander. -O-
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:44:54 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522386
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:41 schreef Benger het volgende:

[..]

1 positieve test en iedereen moet weer in quarantaine. Op een paar duizend opvarenden 1 positieve test zegt helemaal niets. Is er wel een controletest gedaan?
Ja maarja een paar dagen geleden was iedereen er nog super zeker van dat het virus niet aan boord zou zijn. Echt 100% zeker. Nu is er dus toch een case. En no way dat ze de enige is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522397
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoewel je in principe gelijk hebt weet je hoe gemakkelijk ziektes zich verspreiden op zo'n cruiseschip? Ook voor dit nieuwe coronavirus kwamen er geregeld dergelijke schepen in het nieuws waar dan meer dan de helft van de opvarenden besmet waren met het één of ander. -O-
Ja, maar als zo'n schip weken ronddobbert, is het nogal onwaarschijnlijk als slechts 1 passagier opeens zoiets heeft. Tenzij hij het in Cambodja heeft opgepikt.
pi_191522403
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Ja, maar als zo'n schip weken ronddobbert, is het nogal onwaarschijnlijk als slechts 1 passagiers opeens zoiets heeft. Tenzij hij het in Cambodja heeft opgepikt.
Je begrijpt dat niet alle opvarenden getest zijn?
pi_191522404
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja maarja een paar dagen geleden was iedereen er nog super zeker van dat het virus niet aan boord zou zijn. Echt 100% zeker. Nu is er dus toch een case. En no way dat ze de enige is.
Ik las dat er in totaal 20 mensen getest zijn, en dus 1 positief.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:47:16 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522419
Die leider van Cambodja gaf iedereen een handdruk en sommige mensen zoende hij ook. Wat nou als de eerste persoon die hij een hand gaf het virus had en hij het even doorgegeven heeft aan de rest van het schip :') Lekker zweterige hand :9
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522435
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die leider van Cambodja gaf iedereen een handdruk en sommige mensen zoende hij ook. Wat nou als de eerste persoon die hij een hand gaf het virus had en hij het even doorgegeven heeft aan de rest van het schip :')
Fatsoenlijke omgang met mensen > concrete veiligheid/gezondheidsoverwegingen! Fuck racism y'all!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:51:57 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522493
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Fatsoenlijke omgang met mensen > concrete veiligheid/gezondheidsoverwegingen! Fuck racism y'all!
Die man zag gewoon wandelende zakken geld lopen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522542
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Iedereen is van boord gegaan. 145 zijn er naar Maleisië gevlogen.
Thanks. Ik was het een beetje kwijt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191522575
Zijn er al serologische testen beschikbaar, zodat men ook kan testen of iemand in het verleden besmet geweest is?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191522580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat mij verbaasd, is dat wij niets weten over Zuid-Amerika en Afrika of vergis ik me?
Over Afrika is hier al meer over geschreven op dit forum.

Tot ongeveer 2 weken terug waren van de 54 landen slechts 2 (Zuid-Afrika en ik meen Senegal) in staat om de testen op dit virus; de rest van de landen dus niet.

Nu hebben de WHO en de Bill Gates Foundation materiaal en geld gegeven aan Afrika om te kunnen testen. Denk aan testkits, opleiden van personeel, etc. Voor zover ik begreep zouden daarna minstens 28 landen ook kunnen testen.

Die info is van een kleine week terug (vorige week vrijdag dacht ik).

EDIT:
https://www.parool.nl/wer(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:24 schreef ToT het volgende:

[..]

In heel Afrika zijn er 2 laboratoria die er op kunnen testen.

Althans dat wordt gezegd, maar ik Egypte is ook een geval gemeld, en volgens mij ligt dat wel in Afrika, toch? :P
Tot ongeveer een week/twee weken geleden konden 2 landen testen, maar nu al 28 dus. ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Salina op 15-02-2020 18:04:22 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:59:15 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522593
2 Duitsers besmet op de Diamond Princess. Niet dat er verder veel toe doet want dat was te verwachten, maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522709
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
2 Duitsers besmet op de Diamond Princess. Niet dat er verder veel toe doet want dat was te verwachten, maargoed.
wanneer kunnen die terug naar duitsland.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:07:01 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522728
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:05 schreef dewaal het volgende:

[..]

wanneer kunnen die terug naar duitsland.
Volgens mij is alleen de VS op dit moment van plan zijn mensen terug te halen. Engeland is muisstil over de britten op het schip bijvoorbeeld en Duitsland ook volgens mij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191522743
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja maarja een paar dagen geleden was iedereen er nog super zeker van dat het virus niet aan boord zou zijn. Echt 100% zeker. Nu is er dus toch een case. En no way dat ze de enige is.
Maar hoe lang is dat schip al op zee. .Hoe kan er dan een case zijn?
pi_191522775
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 18:02:41 The women's husband has symptoms as well but so far he has tested negative for coronavirus. It's unknown if this will have any effects for people who are still on Westerdam https://t.co/0rd2KdsXRE reageer retweet
Man heeft dus wel symptomen maar negatief getest.

Ergens vertrouw ik die testen gewoon niet _O-
pi_191522778
ADnl twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 18:06:58 Passagiers cruiseschip Westerdam mogen niet via Schiphol reizen vanwege coronabesmetting, volg alle ontwikkelingen live https://t.co/LC2lTuGTGf reageer retweet
pi_191522782
vrtnws twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 18:08:54 Belgische coronapatiënt is niet langer besmet met virus en mag ziekenhuis verlaten https://t.co/jPBca239JP #vrtnws reageer retweet
pi_191522804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:07 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Maar hoe lang is dat schip al op zee. .Hoe kan er dan een case zijn?
Slechte tests, niet iedereen getest (random tests), incubatietijd (langer dan 14 dagen, volgens sommige bronnen oplopend tot wel 24 of 42 dagen zelfs)...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:12:03 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191522807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:07 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Maar hoe lang is dat schip al op zee. .Hoe kan er dan een case zijn?
https://www.cruisemapper.com/?imo=9226891

Je kan het linksonder zien, maar ik weet niet of mensen er daadwerkelijk op/af zijn gegaan op die momenten.

18 Jan 08:00 - 15:00
Koh Samui Island
19 Jan 07:00 - 20 Jan 15:00
Laem Chabang
21 Jan 08:00 - 21:00
Sihanoukville
23 Jan 06:00 - 18:00
Saigon
24 Jan 09:00 - 18:00
Nha Trang
26 Jan 08:00 - 27 Jan 18:00
Da Nang
29 Jan 07:00 - 23:00
Halong Bay
31 Jan 08:00 - 01 Feb 18:00
Hong Kong
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:17:24 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191522880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 18:02:41 The women's husband has symptoms as well but so far he has tested negative for coronavirus. It's unknown if this will have any effects for people who are still on Westerdam https://t.co/0rd2KdsXRE reageer retweet
Man heeft dus wel symptomen maar negatief getest.

Ergens vertrouw ik die testen gewoon niet _O-
Ik vind het iig bizar dat men zelfs mét symptomen keer op keer negatief kan testen en dan een week later ineens wel positief. Negatieve tests lijken weinig te zeggen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191522981
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het iig bizar dat men zelfs mét symptomen keer op keer negatief kan testen en dan een week later ineens wel positief. Negatieve tests lijken weinig te zeggen.
Maakt het 'containen' ook wel ontzettend lastig.
pi_191522982
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het iig bizar dat men zelfs mét symptomen keer op keer negatief kan testen en dan een week later ineens wel positief. Negatieve tests lijken weinig te zeggen.
Het is levensgevaarlijk. Slechte tests met verkeerde resultaten, mensen die zonder symptomen maar met het virus vrij rond kunnen lopen, mensen met symptomen die blijven doorwerken en anderen besmetten, geld, goederen, deurklinken, koffieautomaten aanraken...

Maar volgens de Chinese overheid is de crisis binnenkort voorbij. ^O^

https://www.ad.nl/buitenl(...)besmetting~a331a365/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191522986
Ik schaam me wel een beetje dat ik gewoon niet op het Nederlandse woord voor 'containen' kan komen.
pi_191522996
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

https://www.cruisemapper.com/?imo=9226891

Je kan het linksonder zien, maar ik weet niet of mensen er daadwerkelijk op/af zijn gegaan op die momenten.

18 Jan 08:00 - 15:00
Koh Samui Island
19 Jan 07:00 - 20 Jan 15:00
Laem Chabang
21 Jan 08:00 - 21:00
Sihanoukville
23 Jan 06:00 - 18:00
Saigon
24 Jan 09:00 - 18:00
Nha Trang
26 Jan 08:00 - 27 Jan 18:00
Da Nang
29 Jan 07:00 - 23:00
Halong Bay
31 Jan 08:00 - 01 Feb 18:00
Hong Kong
1 Nederlands gezin is in ieder geval in Hong Kong aan boord gegaan, zullen vast niet de enigen geweest zijn.
pi_191523001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik schaam me wel een beetje dat ik gewoon niet op het Nederlandse woord voor 'containen' kan komen.
In kunnen perken? In bedwang houden?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:23:33 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191523002
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het iig bizar dat men zelfs mét symptomen keer op keer negatief kan testen en dan een week later ineens wel positief. Negatieve tests lijken weinig te zeggen.
De betrokken partijen in de VS hadden al gemeld dat de testen onbetrouwbaar zijn. En dat ging over testkits in de VS. Wellicht dat andere landen nog slechtere testmethoden hebben...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:23:57 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191523009
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik schaam me wel een beetje dat ik gewoon niet op het Nederlandse woord voor 'containen' kan komen.
Bevatten (to contain).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191523023
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:42 schreef Salina het volgende:

[..]

Interessanter is een van de reacties op die link: ;)

Amid Coronavirus Outbreak, China’s Government Tightens Its Grip
The CCP’s response to the epidemic foreshadows a massive health-surveillance regime.


https://thediplomat.com/2(...)t-tightens-its-grip/

What is clear, however, is that China will not simply return to the status quo when the epidemic eventually dissipates. While some have optimistically postulated a potential for reform steps, necessary to repair the CCP’s reputation in the wake of the humanitarian crisis in Hubei province, it is more likely that this setback will accelerate China’s slide into an even more intrusive surveillance state.

CCP kan deze hele situatie goed gebruiken om een strenger regime te rechtvaardigen.
Weet je wat ik vreemd vind ? Heb meerdere mensen gezien die meegenomen werden door de politie( die geen beschermde kleding droeg ) en ergens in een busje gestopt werden

Het zou me niet verbazen wanneer ze deze crises misbruiken om van alle ongewenste inwoners af te komen . Hup jij bent besmet , ga maar bij al die andere zieke mensen liggen .
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:24:54 #208
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191523024
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bevatten (to contain).
Nee, beheersen. Bevatten is een andere contain. :)
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:26:12 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191523050
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De betrokken partijen in de VS hadden al gemeld dat de testen onbetrouwbaar zijn. En dat ging over testkits in de VS. Wellicht dat andere landen nog slechtere testmethoden hebben...
Maar er wordt wél zwaar op geleund als ze negatief zijn. Echt ongelofelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:27:32 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191523073
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Weet je wat ik vreemd vind ? Heb meerdere mensen gezien die meegenomen werden door de politie( die geen beschermde kleding droeg ) en ergens in een busje gestopt werden

Het zou me niet verbazen wanneer ze deze crises misbruiken om van alle ongewenste inwoners af te komen . Hup jij bent besmet , ga maar bij al die andere zieke mensen liggen .
Verkeerde topic? Deze ipv je topic in BNW?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:31:03 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191523130
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar er wordt wél zwaar op geleund als ze negatief zijn. Echt ongelofelijk.
Mee eens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:32:41 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191523157
Het RIVM zegt dat de bevestiging van het ziektegeval reden is om een groep van elf mensen die via Maleisië naar Nederland zouden vliegen, de toegang te weigeren. Nederlanders die via Dubai vlogen kwamen zaterdag al aan op Schiphol. Voor hen gelden geen extra maatregelen, meldt een woordvoerder. ‘De Amerikaanse vrouw kreeg ziekteverschijnselen toen ze in Maleisië was. Het virus is zover nu duidelijk is pas besmettelijk vanaf dat stadium, dus is er geen reden om aan te nemen dat deze mensen ook zijn besmet.

:')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191523173
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:22 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is levensgevaarlijk. Slechte tests met verkeerde resultaten, mensen die zonder symptomen maar met het virus vrij rond kunnen lopen, mensen met symptomen die blijven doorwerken en anderen besmetten, geld, goederen, deurklinken, koffieautomaten aanraken...

Maar volgens de Chinese overheid is de crisis binnenkort voorbij. ^O^

https://www.ad.nl/buitenl(...)besmetting~a331a365/
Ja, als je het maar geloven wil :')
pi_191523184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Verkeerde topic? Deze ipv je topic in BNW?
Alle berichtgeving/discussie over oeigoeren die niet door de CCP bevestigd is dan ook maar naar BNW?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:35:12 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191523198
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het RIVM zegt dat de bevestiging van het ziektegeval reden is om een groep van elf mensen die via Maleisië naar Nederland zouden vliegen, de toegang te weigeren. Nederlanders die via Dubai vlogen kwamen zaterdag al aan op Schiphol. Voor hen gelden geen extra maatregelen, meldt een woordvoerder. ‘De Amerikaanse vrouw kreeg ziekteverschijnselen toen ze in Maleisië was. Het virus is zover nu duidelijk is pas besmettelijk vanaf dat stadium, dus is er geen reden om aan te nemen dat deze mensen ook zijn besmet.

:')
Whut?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191523222
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Verkeerde topic? Deze ipv je topic in BNW?
Dat zouden de communisten nooit doen idd, idioot
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:36:43 #217
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191523228
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het RIVM zegt dat de bevestiging van het ziektegeval reden is om een groep van elf mensen die via Maleisië naar Nederland zouden vliegen, de toegang te weigeren. Nederlanders die via Dubai vlogen kwamen zaterdag al aan op Schiphol. Voor hen gelden geen extra maatregelen, meldt een woordvoerder. ‘De Amerikaanse vrouw kreeg ziekteverschijnselen toen ze in Maleisië was. Het virus is zover nu duidelijk is pas besmettelijk vanaf dat stadium, dus is er geen reden om aan te nemen dat deze mensen ook zijn besmet.

:')
:') Dat klopt niet
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:37:09 #218
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191523233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:33 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ja, als je het maar geloven wil :')
BNW is de andere kant op.
pi_191523236
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Whut?
Dit rijmt wel met de chinese die haar symptomen bij webasto door medicijngebruik onderdrukte en daar "zonder symptomen" anderen besmet zou hebben, echter niet met Super Spreader Steve uit het Verenigd Koninkrijk die daadwerkelijk symptoomvrij zou zijn geweest. :?

Beetje rare claim dus inderdaad.
pi_191523272
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bevatten (to contain).
Dank je _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Salina het volgende:

[..]

In kunnen perken? In bedwang houden?
Ja, ik zocht meer naar 1 woord denk ik.
pi_191523347
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het RIVM zegt dat de bevestiging van het ziektegeval reden is om een groep van elf mensen die via Maleisië naar Nederland zouden vliegen, de toegang te weigeren. Nederlanders die via Dubai vlogen kwamen zaterdag al aan op Schiphol. Voor hen gelden geen extra maatregelen, meldt een woordvoerder. ‘De Amerikaanse vrouw kreeg ziekteverschijnselen toen ze in Maleisië was. Het virus is zover nu duidelijk is pas besmettelijk vanaf dat stadium, dus is er geen reden om aan te nemen dat deze mensen ook zijn besmet.

:')
Je kunt toch wel mensen besmetten zonder zelf al ziek te zijn maar wel al het virus te hebben?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:47:49 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191523381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Je kunt toch wel mensen besmetten zonder zelf al ziek te zijn maar wel al het virus te hebben?
:Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:48:37 #223
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191523395
Als een stel FOK!ers beter op de hoogte is dan het RIVM begin ik me toch wel zorgen te maken voor Nederland. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:52:16 #224
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191523441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:48 schreef MichaelScott het volgende:
Als een stel FOK!ers beter op de hoogte is dan het RIVM begin ik me toch wel zorgen te maken voor Nederland. :')
Begint wel heel erg amateuristisch te worden ja.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:54:17 #225
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191523478
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:Y
Jazeker.
Dat is nu juist het gevaarlijke aan dit virus. Je kan een paar weken gewoon nietsvermoedend rondlopen en enorm veel anderen besmetten.
En als je symptomen krijgt en je laat testen moet je maar hopen dat de test het aangeeft dat je het virus hebt.
Vraag me af hoe ze dit overal doen..ze weten dat de testen onbetrouwbaar zijn dus testen ze dan gewoon een keer of 7/8?
Stel iemand met griep klachten gaat naar de huisarts en die wil dat je getest wordt op Corona, vervolgens geeft die negatief aan, zegt de huisarts dan, prima niks aan de hand mevrouw?
pi_191523486
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De betrokken partijen in de VS hadden al gemeld dat de testen onbetrouwbaar zijn. En dat ging over testkits in de VS. Wellicht dat andere landen nog slechtere testmethoden hebben...
Tja, niet alle ziektes zijn makkelijk te testen. Voor tetanus bvb bestaat geen lab test, voor hondsdolheid moet je meerdere tests uitvoeren (speeksel, serum, hersenvocht, huid biopsie), de syfilis bacterie kan niet in cultuur gekweekt worden, etc...

De "kwaliteit" van de test maakt niet uit als er in het sample geen virussen aanwezig zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:55:53 #227
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191523497
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:48 schreef MichaelScott het volgende:
Als een stel FOK!ers beter op de hoogte is dan het RIVM begin ik me toch wel zorgen te maken voor Nederland. :')
Ik denk dat het verschil is dat wij de waarheid willen weten en iedere dag alle nieuwsberichten lezen. De RIVM wil geen paniek veroorzaken en doet of er weinig aan de hand is
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:02:32 #228
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_191523677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:55 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil is dat wij de waarheid willen weten en iedere dag alle nieuwsberichten lezen. De RIVM wil geen paniek veroorzaken en doet of er weinig aan de hand is
Wat is er dan wel precies aan de hand dan?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:09:52 #229
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191523848
Dit staat op de website van RIVM.


Zijn de terugkeerde mensen die in quarantaine zijn, besmettelijk? Zo nee, waarom gaan ze dan in quarantaine?
Het is een eis van China dat deze teruggekeerde mensen in quarantaine zitten. Het zijn gezonde mensen en ze zitten in quarantaine om te kijken of ze ziek gaan worden. Pas als ze ziekteverschijnselen hebben, kunnen ze worden getest en zijn zij besmettelijk.

Ik was in de veronderstelling dat je ook een positieve test kan krijgen zonder ziekteverschijnselen.

Hier staat dus dat je alleen besmettelijk bent met ziekteverschijnselen?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:11:16 #230
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191523879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:02 schreef kibo het volgende:

[..]

Wat is er dan wel precies aan de hand dan?
Misschien moet je je wat gaan inlezen want daar ga ik echt geen tijd aan besteden
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:11:21 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191523881
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:09 schreef Markesh het volgende:
Dit staat op de website van RIVM.


Zijn de terugkeerde mensen die in quarantaine zijn, besmettelijk? Zo nee, waarom gaan ze dan in quarantaine?
Het is een eis van China dat deze teruggekeerde mensen in quarantaine zitten. Het zijn gezonde mensen en ze zitten in quarantaine om te kijken of ze ziek gaan worden. Pas als ze ziekteverschijnselen hebben, kunnen ze worden getest en zijn zij besmettelijk.

Ik was in de veronderstelling dat je ook een positieve test kan krijgen zonder ziekteverschijnselen.

Hier staat dus dat je alleen besmettelijk bent met ziekteverschijnselen?
Je bent ook besmettelijk zonder verschijnselen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191523904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:02 schreef kibo het volgende:

[..]

Wat is er dan wel precies aan de hand dan?
Owh daar zijn al echt heel veel delen over, over wat er aan de hand is.

...en dan nog moet je zelf logisch nadenken om te besluiten wat waar is en wat niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:12:45 #233
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191523907
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bent ook besmettelijk zonder verschijnselen
In die veronderstelling was ik dus ook.
Maar hoe kunnen ze dit beweren dan? Dat is toch schandalig!
pi_191523915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:09 schreef Markesh het volgende:
Dit staat op de website van RIVM.

Zijn de terugkeerde mensen die in quarantaine zijn, besmettelijk? Zo nee, waarom gaan ze dan in quarantaine?
Het is een eis van China dat deze teruggekeerde mensen in quarantaine zitten. Het zijn gezonde mensen en ze zitten in quarantaine om te kijken of ze ziek gaan worden. Pas als ze ziekteverschijnselen hebben, kunnen ze worden getest en zijn zij besmettelijk.

Ik was in de veronderstelling dat je ook een positieve test kan krijgen zonder ziekteverschijnselen.

Hier staat dus dat je alleen besmettelijk bent met ziekteverschijnselen?
Nee, je bent in de incubatietijd al besmettelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:14:01 #235
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_191523930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:11 schreef Markesh het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat gaan inlezen want daar ga ik echt geen tijd aan besteden
Mss moet jij je beter inlezen, maar dan op serieuze bronnen, ipv hier met een harde plasser de onheilsprofeet uit te hangen.
pi_191523934
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:12 schreef Markesh het volgende:

[..]

In die veronderstelling was ik dus ook.
Maar hoe kunnen ze dit beweren dan? Dat is toch schandalig!
Daarom moet je je daar ook niet al te veel van aantrekken. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:14:19 #237
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191523937
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh daar zijn al echt heel veel delen over, over wat er aan de hand is.

...en dan nog moet je zelf logisch nadenken om te besluiten wat waar is en wat niet.
50 delen van 13 pagina's
Dus een leuke bezigheid op de zaterdagavond 😛
pi_191523965
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:14 schreef kibo het volgende:

[..]

Mss moet jij je beter inlezen, maar dan op serieuze bronnen, ipv hier met een harde plasser de onheilsprofeet uit te hangen.
Hoe wil je aan een serieuze bron komen, als het hier over een communistisch land gaat? Die lui houden meestal alles onder de pet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191523996
Maar waarom zegt het Rivm dat. Zitten wij hier dan allemaal fout?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:17:21 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191524002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:16 schreef Maver24 het volgende:
Maar waarom zegt het Rivm dat. Zitten wij hier dan allemaal fout?
:N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191524004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:14 schreef kibo het volgende:

[..]

Mss moet jij je beter inlezen, maar dan op serieuze bronnen, ipv hier met een harde plasser de onheilsprofeet uit te hangen.
Zoek even op Steve Walsh....best een serieuze bron maar dan voor het virus, zonder dat hij er zelf last van had......
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:18:48 #242
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_191524026
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:17 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Zoek even op Steve Walsh....
Zoek jij even op gezond verstand
pi_191524033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:16 schreef Maver24 het volgende:
Maar waarom zegt het Rivm dat. Zitten wij hier dan allemaal fout?
Nee. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191524057
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:18 schreef kibo het volgende:

[..]

Zoek jij even op gezond verstand
Waarom ben je zo boos? Als jij niet gelooft dat er iets aan de hand is, dan geloof je het gewoon niet.

Klaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191524064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:48 schreef MichaelScott het volgende:
Als een stel FOK!ers beter op de hoogte is dan het RIVM begin ik me toch wel zorgen te maken voor Nederland. :')
Mwa, vooralsnog is er meer reden om aan te nemen dat ze niet besmet zijn. Besmettelijk zijn voordat symptomen optreden lijkt nog steeds de uitzondering te zijn, en we weten ook niet hoe betrouwbaar de getuigenis van die Brit is. Kan me voorstellen dat niet iedereen zal toegeven dat ze symptomen hadden wanneer ze beseffen dat ze mogelijk 12 dagen met het virus rondliepen (en dus anderen kunnen besmet hebben).

Bovendien:
Het RIVM zegt dat de bevestiging van het ziektegeval reden is om een groep van elf mensen die via Maleisië naar Nederland zouden vliegen, de toegang te weigeren.

Ze geven dus aan dat er een groter risico is nu iemand positief testte.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191524151
neverm

[ Bericht 98% gewijzigd door crystal_meth op 15-02-2020 19:30:56 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191524459
Maar hier werd wel Typhoid Mary als voorbeeld genoemd die ook asymptomatisch liep te besmetten...in het kader van die discussie over die Brit.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nadelspiel op 15-02-2020 19:44:12 ]
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:39:17 #248
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191524462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:14 schreef kibo het volgende:

[..]

Mss moet jij je beter inlezen, maar dan op serieuze bronnen, ipv hier met een harde plasser de onheilsprofeet uit te hangen.
Door jouw aanname dat ik van het mannelijk geslacht ben neem ik je al absoluut niet serieus.
Te lachwekkend dit
pi_191524628
Rustig allemaal, laten we het leuk houden :).
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:53:14 #250
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191524819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:14 schreef kibo het volgende:

[..]

Mss moet jij je beter inlezen, maar dan op serieuze bronnen, ipv hier met een harde plasser de onheilsprofeet uit te hangen.
Hier, heb je wat te doen vanavond

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468

The novel coronavirus (2019-nCoV) from Wuhan is currently causing concern in the medical community as the virus is spreading around the world.1 Since identification of the virus in late December 2019, the number of cases from China that have been imported into other countries is on the rise, and the epidemiologic picture is changing on a daily basis. We are reporting a case of 2019-nCoV infection acquired outside Asia in which transmission appears to have occurred during the incubation period in the index patient.

A 33-year-old otherwise healthy German businessman (Patient 1) became ill with a sore throat, chills, and myalgias on January 24, 2020. The following day, a fever of 39.1°C (102.4°F) developed, along with a productive cough. By the evening of the next day, he started feeling better and went back to work on January 27.

Before the onset of symptoms, he had attended meetings with a Chinese business partner at his company near Munich on January 20 and 21. The business partner, a Shanghai resident, had visited Germany between January 19 and 22. During her stay, she had been well with no signs or symptoms of infection but had become ill on her flight back to China, where she tested positive for 2019-nCoV on January 26 (index patient in Figure 1) (see Supplementary Appendix, available at NEJM.org, for details on the timeline of symptom development leading to hospitalization).

On January 27, she informed the company about her illness. Contact tracing was started, and the above-mentioned colleague was sent to the Division of Infectious Diseases and Tropical Medicine in Munich for further assessment. At presentation, he was afebrile and well. He reported no previous or chronic illnesses and had no history of foreign travel within 14 days before the onset of symptoms. Two nasopharyngeal swabs and one sputum sample were obtained and were found to be positive for 2019-nCoV on quantitative reverse-transcriptase–polymerase-chain-reaction (qRT-PCR) assay.2 Follow-up qRT-PCR assay revealed a high viral load of 108 copies per milliliter in his sputum during the following days, with the last available result on January 29.

On January 28, three additional employees at the company tested positive for 2019-nCoV (Patients 2 through 4 in Figure 1). Of these patients, only Patient 2 had contact with the index patient; the other two patients had contact only with Patient 1. In accordance with the health authorities, all the patients with confirmed 2019-nCoV infection were admitted to a Munich infectious diseases unit for clinical monitoring and isolation. So far, none of the four confirmed patients show signs of severe clinical illness.

This case of 2019-nCoV infection was diagnosed in Germany and transmitted outside Asia. However, it is notable that the infection appears to have been transmitted during the incubation period of the index patient, in whom the illness was brief and nonspecific.3

The fact that asymptomatic persons are potential sources of 2019-nCoV infection may warrant a reassessment of transmission dynamics of the current outbreak. In this context, the detection of 2019-nCoV and a high sputum viral load in a convalescent patient (Patient 1) arouse concern about prolonged shedding of 2019-nCoV after recovery. Yet, the viability of 2019-nCoV detected on qRT-PCR in this patient remains to be proved by means of viral culture.

Despite these concerns, all four patients who were seen in Munich have had mild cases and were hospitalized primarily for public health purposes. Since hospital capacities are limited — in particular, given the concurrent peak of the influenza season in the northern hemisphere — research is needed to determine whether such patients can be treated with appropriate guidance and oversight outside the hospital.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:05:16 #251
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_191525115
Jij zult ongetwijfeld nog genoeg te “doen” hebben hier, de komende dagen.
Veel sterkte met je zwarte gat later, wanneer dit topic als een nachtkaars uit gaat :W
pi_191525130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:53 schreef Markesh het volgende:

[..]

Hier, heb je wat te doen vanavond

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468

Dat is de brief die zo zwaar bekritiseerd werd omdat de claim dat de vrouw geen symptomen had was gebaseerd op de getuigenis van vier patienten die besmet waren, niet van de vrouw zelf. Die vertelde officials dat ze toen reeds symptomen had.
quote:
It turned out she did have symptoms while in Germany. According to people familiar with the call, she felt tired, suffered from muscle pain, and took paracetamol, a fever-lowering medication. (An RKI spokesperson would only confirm to Science that the woman had symptoms.)
https://www.sciencemag.or(...)ng-coronavirus-wrong

Zie NWS / Webasto besmettingsbron, aanpak Duitsland voor meer info over de gevallen in Duitsland
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191525200
Chinees papiergeld in quarantaine

Ook het Chinese papiergeld moet in quarantaine, zo heeft de Chinese centrale bank besloten. Bankbiljetten kunnen het coronavirus helpen verspreiden en daarom haalt de People's Bank of China oude bankbiljetten tijdelijk uit de roulatie en worden die ontsmet. Die maatregel kondigde Fan Yifei, vice-president van de centrale bank, zaterdag aan.

Geld uit de regio's met de hoogste besmettingsgraad wordt schoongemaakt door toepassing van ultraviolette straling of verhitting en daarna tenminste veertien dagen opgeslagen, alvorens het weer wordt gedistribueerd, aldus Fan. In minder zwaar getroffen gebieden wordt het geld een week lang uit roulatie gehaald.

Lokale banken is gevraagd om geld afkomstig van ziekenhuizen en markten apart te houden. Ook mogen geen bankbiljetten worden uitgewisseld tussen provincies en steden met een hoge besmettingsgraad. De centrale bank kondigde tevens aan dat 600 miljard yuan (79,3 miljard euro) aan nieuwe bankbiljetten in omloop wordt gebracht in de Chinese provincie Hubei en de hoofdstad Wuhan. Dat gebied geldt als het epicentrum van het nieuwe coronavirus. Er zijn al meer dan 64.000 besmettingsgevallen geconstateerd en bijna 1400 patiënten zijn aan de gevolgen overleden.

Het gebruik van cash is de laatste jaren minder geworden door de opkomst van elektronische betalingen, maar vooral ouderen geven nog altijd de voorkeur aan contant geld.

Bron. Volkskrant.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:08:59 #254
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191525201
Jongens doe ff normaal zeg. Juist nu moeten we er voor elkaar zijn en niet als dolle honden elkaar in de haren vliegen. Kalmeer jezelf onmiddellijk.
pi_191525300
Note for figure 2: Of the 447 cases reported outside China, 16 were detected while apparently asymptomatic. For
the remaining 431 cases, information on date of onset is available only for the 172 cases presented in the epidemiologic curve.

Bron:

.https://www.who.int/docs/(...)df?sfvrsn=9a7406a4_4

Van twee dagen geleden. Maar de WHO zal ook wel geen gezond verstand hebben.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:15:18 #256
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191525325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:05 schreef kibo het volgende:
Jij zult ongetwijfeld nog genoeg te “doen” hebben hier, de komende dagen.
Veel sterkte met je zwarte gat later, wanneer dit topic als een nachtkaars uit gaat :W
Ahh, weer een aanname van je.
Hoe triest kan je zijn 😉
pi_191525367
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het RIVM zegt dat de bevestiging van het ziektegeval reden is om een groep van elf mensen die via Maleisië naar Nederland zouden vliegen, de toegang te weigeren. Nederlanders die via Dubai vlogen kwamen zaterdag al aan op Schiphol. Voor hen gelden geen extra maatregelen, meldt een woordvoerder. ‘De Amerikaanse vrouw kreeg ziekteverschijnselen toen ze in Maleisië was. Het virus is zover nu duidelijk is pas besmettelijk vanaf dat stadium, dus is er geen reden om aan te nemen dat deze mensen ook zijn besmet.

:')
Dit is gewoon stuitend, wanneer komt onze minister van Volksgezondheid in actie?
Of heeft die het te druk met naar de zonnebank gaan.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:22:40 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191525498
Nou het is mij het vage nieuws wel weer. Waar zijn de betrokkenen ?.
Zijn de opvarenden nu nog in Azië (wat ook al heel onduidelijk groot is) of toch al met een gewone lijnvlucht gezellig verenigd in het Hollandse.
Kennelijk ook niet (meer) nodig om in quarantaine te gaan. Al was het maar om het leuker te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191525598
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:17 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is gewoon stuitend, wanneer komt onze minister van Volksgezondheid in actie?
Of heeft die het te druk met naar de zonnebank gaan.
Wat moet die doen dan, de grenzen sluiten?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:40:33 #260
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191525903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:17 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is gewoon stuitend, wanneer komt onze minister van Volksgezondheid in actie?
Of heeft die het te druk met naar de zonnebank gaan.
Wat wil je dat hij doet dan? Iedereen inpakken zoals Bubbleboy?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:47:18 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191526114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Chinese banks disinfect banknotes to stop spread of coronavirus
https://www.theguardian.c(...)pread-of-coronavirus
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:08 schreef praadje het volgende:
Chinees papiergeld in quarantaine

Ook het Chinese papiergeld moet in quarantaine, zo heeft de Chinese centrale bank besloten. Bankbiljetten kunnen het coronavirus helpen verspreiden en daarom haalt de People's Bank of China oude bankbiljetten tijdelijk uit de roulatie en worden die ontsmet. Die maatregel kondigde Fan Yifei, vice-president van de centrale bank, zaterdag aan.

Geld uit de regio's met de hoogste besmettingsgraad wordt schoongemaakt door toepassing van ultraviolette straling of verhitting en daarna tenminste veertien dagen opgeslagen, alvorens het weer wordt gedistribueerd, aldus Fan. In minder zwaar getroffen gebieden wordt het geld een week lang uit roulatie gehaald.

Lokale banken is gevraagd om geld afkomstig van ziekenhuizen en markten apart te houden. Ook mogen geen bankbiljetten worden uitgewisseld tussen provincies en steden met een hoge besmettingsgraad. De centrale bank kondigde tevens aan dat 600 miljard yuan (79,3 miljard euro) aan nieuwe bankbiljetten in omloop wordt gebracht in de Chinese provincie Hubei en de hoofdstad Wuhan. Dat gebied geldt als het epicentrum van het nieuwe coronavirus. Er zijn al meer dan 64.000 besmettingsgevallen geconstateerd en bijna 1400 patiënten zijn aan de gevolgen overleden.

Het gebruik van cash is de laatste jaren minder geworden door de opkomst van elektronische betalingen, maar vooral ouderen geven nog altijd de voorkeur aan contant geld.

Bron. Volkskrant.
pi_191526136
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:08 schreef Draak31 het volgende:
Jongens doe ff normaal zeg. Juist nu moeten we er voor elkaar zijn en niet als dolle honden elkaar in de haren vliegen. Kalmeer jezelf onmiddellijk.
Inderdaad. Anders loopt dit topic volledig uit de klauwen!
pi_191526183
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:50 schreef Confidenceissilent het volgende:

[..]

Inderdaad. Anders loopt dit topic volledig uit de klauwen!
Als het alleen dit topic zou zijn wat uit de klauwen zou lopen, dan tekende ik er meteen voor.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:54:53 #265
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191526223
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als het alleen dit topic zou zijn wat uit de klauwen zou lopen, dan tekende ik er meteen voor.
Wat nog meer dan? Elke dag die voorbij gaat zonder een extreme toename in geinfecteerden en doden maakt het onwaarschijnlijker dat dit echt volledig uit de klauwen loopt. Eerder het omgekeerde.
pi_191526288
Coronavirus: All the conferences and sporting fixtures affected by outbreak fears

.
https://news.sky.com/stor(...)break-fears-11932929
pi_191526292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:54 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Wat nog meer dan? Elke dag die voorbij gaat zonder een extreme toename in geinfecteerden en doden maakt het onwaarschijnlijker dat dit echt volledig uit de klauwen loopt. Eerder het omgekeerde.
Ja, dat zijn de cijfers uit China.

Noem me argwanend, maar ik vertrouw die voor geen meter.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191526346
iemand die weet wat het precies inhoudt?

.
The Navy and Marine Corps messages, issued Tuesday and Wednesday, respectively, reference an executive order directing U.S. Northern Command to implement the Department of Defense Global Campaign plan for Pandemic Influenza and Infectious Diseases 3551-13.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 21:01:40 #269
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191526400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de cijfers uit China.

Noem me argwanend, maar ik vertrouw die voor geen meter.
Nee ik bedoel het westen. Kijk naar duitsland, frankrijk, België etc. We zijn al weken verder.
pi_191526476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:59 schreef THEFXR het volgende:
iemand die weet wat het precies inhoudt?

.
The Navy and Marine Corps messages, issued Tuesday and Wednesday, respectively, reference an executive order directing U.S. Northern Command to implement the Department of Defense Global Campaign plan for Pandemic Influenza and Infectious Diseases 3551-13.
https://www.public.navy.m(...)NAV2020/NAV20033.txt

Niets bijzonders.
pi_191526548
quote:
Het gebeurt elk jaar? wanneer is dit de laatste keer ingezet?
pi_191526555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:01 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Nee ik bedoel het westen. Kijk naar duitsland, frankrijk, België etc. We zijn al weken verder.
In Engeland zijn een huisarts en een man die op de Eerste Hulp werkte besmet.

Onder andere.

Dus dat is nog even afwachten hoe dat uit gaat pakken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191526601
Soubry werd op 2 februari samen met acht andere Belgen gerepatrieerd vanuit het Chinese Wuhan, en testte positief op het nieuwe coronavirus. Hij werd onmiddellijk opgenomen in strikte afzondering in het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel. Pas 13 dagen later, kon hij het ziekenhuis verlaten.

Hij was echter nooit ziek en vertoonde ook geen symptomen. De acht anderen waren niet geïnfecteerd.

https://www.telegraaf.nl/(...)opliep-mag-naar-huis
pi_191526697
Questions complicate efforts to contain new virus from China

.
https://apnews.com/137ebbee2968d17097e685f3141ad632
  zaterdag 15 februari 2020 @ 21:14:36 #276
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191526742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Global Campaign plan for Pandemic Influenza and Infectious Diseases 3551-13
quote:
According to the service messages, military commanders have been asked to confine any service member who has been to China since Feb. 2 to their residences or, if they live in an open barracks or share a bathroom with others, restrict them to a temporary lodging facility for 14 days.

The restricted service members will be assessed daily for fever by medical personnel by phone or in person and wear protective gear if they personally conduct the medical checks, according to the messages. Should they display symptoms, they must seek medical attention, but call their military treatment facility first to inform them of their travel.
Effectief gezien 14 dagen betaald verlof als militairen in China zijn geweest, ik kan me ergere dingen voorstellen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191526812
Japanse maatregelen:
quote:
Update:
1. 2 new infections Okinawa
2. Of the 2 one is a taxi driver, 4 of her passengers are from Yokohama (under observation)
3. 6 new cases reported today
4. The taxi driver ( infected the person who worked on the boat serving food for company party) Jan 18
5. 10 at the boat party now have fever and under observation
6. 100 more people are being tracked down

7. Bus routes are being canceled to tourist attraction (possible location, Nara, but I'm not sure if that location is what was said)
8. THE VIRUS NOW CAN NOT BE CONTAIN (BIG PROBLEM, THIS IS AN ISLAND WITH SUBWAYS AND TRAINS WITH MILLIONS COMMUTING EVERY DAY)
9. THERE NOW IS A CHAIN OF INFECTIONS GOING ON, SINCE THE INFECTION RATE IS NOT LARGE YET (VERY IMPORTANT TO CONTAIN IT AT THIS POINT)
10. GOVT. QUOTES, INFECTIONS WILL NOW INCREASE
11. THERE CAN BE A 10 FOLD OF INFECTIONS

12. Patients visiting one hospital mention are telling people to stay in their cars till being called on (this is to help stop the spread of the virus

pi_191527002
Exclusive: Chinese doctors say Wuhan coronavirus reinfection even deadlier
Instead of creating immunity the virus can reportedly reinfect an individual and hasten fatal heart attack

.
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3876197
pi_191527097
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:22 schreef THEFXR het volgende:
Exclusive: Chinese doctors say Wuhan coronavirus reinfection even deadlier
Instead of creating immunity the virus can reportedly reinfect an individual and hasten fatal heart attack

.
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3876197
-O-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191527187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:22 schreef THEFXR het volgende:
Exclusive: Chinese doctors say Wuhan coronavirus reinfection even deadlier
Instead of creating immunity the virus can reportedly reinfect an individual and hasten fatal heart attack

.
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3876197
Nah zeg, die info neem ik met een korreltje zout. :{w
pi_191527315
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:27 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Nah zeg, die info neem ik met een korreltje zout. :{w
Zout is ook slecht voor je hart, he? :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191527427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:05 schreef kibo het volgende:
Jij zult ongetwijfeld nog genoeg te “doen” hebben hier, de komende dagen.
Veel sterkte met je zwarte gat later, wanneer dit topic als een nachtkaars uit gaat :W
Als dit voorbij is boek ik fijn een mooie vakantie naar Thailand *O*
pi_191527469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:22 schreef THEFXR het volgende:
Exclusive: Chinese doctors say Wuhan coronavirus reinfection even deadlier
Instead of creating immunity the virus can reportedly reinfect an individual and hasten fatal heart attack

.
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3876197
Anonieme bron dus twijfelachtige betrouwbaarheid echter is dit:

quote:
According to the message forwarded to Taiwan News, “It’s highly possible to get infected a second time. A few people recovered from the first time by their own immune system, but the meds they use are damaging their heart tissue, and when they get it the second time, the antibody doesn’t help but makes it worse, and they die a sudden death from heart failure.”
wel zeer zorgwekkend en een theorie die ook al langer rondgaat online:

quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hebben ze daarmee ook al rekening gehouden met het infectie - herstel - herinfectie scenario waarover de WHO vandaag voor het eerste publiceerde? Als dit ten grondslag zou liggen aan het ernstigere ziekteverloop in plaats van slechts enkelvoudige besmetting dan kunnen we onze pret nog op als de bevolking ook hier met antistoffen verzadigd is.

[edit]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3019510/

De professionals van het RIVM en de GGD zullen er wel bovenop zitten. :')
:{

Juist daardoor zou het naar dat medium gestuurde bericht echter ook zijn oorsprong online kunnen vinden in plaats van op ground zero.. -O-

Edit: eerste link in eigen quote was onjuist, hier een juiste: https://en.wikipedia.org/wiki/Antibody-dependent_enhancement

[ Bericht 1% gewijzigd door van_Lamehuizen op 15-02-2020 21:40:14 ]
pi_191527520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als dit voorbij is boek ik fijn een mooie vakantie naar Thailand *O*
Voor ladyboys of kids? :{
pi_191527568
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Voor ladyboys of kids? :{
Voor de tempels en cultuur snuiven. En het lekkere eten uiteraard.
  Spellchecker zaterdag 15 februari 2020 @ 21:41:30 #286
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191527623
Belg die coronavirus opliep mag naar huis
quote:
De Belgische Philip Soubry die in Brussel in een ziekenhuis in quarantaine verbleef omdat hij positief testte op het nieuwe coronavirus, mag naar huis. Hij is niet langer besmet met het virus en is dus ook niet meer besmettelijk voor zijn omgeving, meldden de Belgische gezondheidsautoriteiten zaterdagavond. Soubry is opgelucht. „Even vreesde ik dat ik hier nog tot maandag zou zitten.”
Dat zegt de 54- jarige Vlaming in Het Nieuwsblad. Soubry werd op 2 februari samen met acht andere Belgen gerepatrieerd vanuit het Chinese Wuhan, en testte positief op het nieuwe coronavirus. Hij werd onmiddellijk opgenomen in strikte afzondering in het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel. Pas 13 dagen later, kon hij het ziekenhuis verlaten.
Hij was echter nooit ziek en vertoonde ook geen symptomen. De acht anderen waren niet geïnfecteerd.

Vrijdag bleken er nog kleine sporen van het virus in het lichaam van Soubry aanwezig. „Omdat ze normaal gesproken geen testen uitvoeren in het weekend, zag het er even naar uit dat ik hier nog tot en met maandag zou moeten blijven. Maar uiteindelijk konden ze vanmorgen toch een test uitvoeren”, vertelt Soubry.

„Wat ik nu zal doen? Eerst ga ik mijn ouders in Gullegem even goeiendag zeggen en daarna ga ik een pint drinken en een pita eten. Daar kijk ik al lang naar uit. Want dat eten in het ziekenhuis was ik echt wel beu.”
  zaterdag 15 februari 2020 @ 21:43:40 #287
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191527683
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Anonieme bron dus twijfelachtige betrouwbaarheid echter is dit:
[..]

wel zeer zorgwekkend en een theorie die ook al langer rondgaat online:
[..]

:{

Juist daardoor zou het naar dat medium gestuurde bericht echter ook zijn oorsprong online kunnen vinden in plaats van op ground zero.. -O-

Edit: eerste link in eigen quote was onjuist, hier een juiste: https://en.wikipedia.org/wiki/Antibody-dependent_enhancement
Dus als je het twee keer krijgt is de 2e keer erger? Dan hebben we een gigantisch probleem.
pi_191527738
'It's Coming': CDC Director Warns Coronavirus To Become Widespread Throughout United States, 'Probably Beyond 2020'

.
https://www.zerohedge.com(...)ughout-united-states
pi_191527763
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:43 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Dus als je het twee keer krijgt is de 2e keer erger? Dan hebben we een gigantisch probleem.
Dat kun je wel stellen ja:

quote:
In dengue virus infection
Further information: Dengue fever and Dengue virus

The most widely known example of ADE occurs in the setting of infection with dengue virus, a single-stranded positive-polarity RNA virus of the Flaviviridae family. It causes a disease of varying severity in humans, from dengue fever (DF), which is usually self-limited, to dengue hemorrhagic fever and dengue shock syndrome, either of which may be life-threatening.[4] It is estimated that as many as 390 million individuals are infected with dengue virus annually.[5]

The phenomenon of ADE may be observed when a person who has previously been infected with one serotype of dengue virus becomes infected months or years later with a different serotype. In such cases, the clinical course of the disease is more severe, and these people have higher viremia compared with those in whom ADE has not occurred. This explains the observation that while primary (first) infections cause mostly minor disease (dengue fever) in children, secondary infection (re-infection at a later date) is more likely to be associated with dengue hemorrhagic fever and/or dengue shock syndrome in both children and adults.[6]

There are four antigenically different serotypes of dengue virus (dengue virus 1–4).[7] In 2013 a fifth serotype was reported.[8] Infection with dengue virus induces the production of neutralizing homotypic immunoglobulin G (IgG) antibodies which provide lifelong immunity against the infecting serotype. Infection with dengue virus also produces some degree of cross-protective immunity against the other three serotypes.[9] Neutralizing heterotypic (cross-reactive) IgG antibodies are responsible for this cross-protective immunity, which typically persists for a period of several months to a few years. These heterotypic antibody titers decrease over long time periods (4 to 20 years).[10] While heterotypic IgG antibody titers decrease, homotypic IgG antibody titers increase over long time periods. This could be due to the preferential survival of long-lived memory B cells producing homotypic antibodies.[10]

In addition to inducing neutralizing heterotypic antibodies, infection with dengue virus can also induce heterotypic antibodies which neutralize the virus only partially or not at all.[11] The production of such cross-reactive but non-neutralizing antibodies could be the reason for more severe secondary infections. It is thought that by binding to but not neutralizing the virus, these antibodies cause it to behave as a "trojan horse",[12][13][14] where it is delivered into the wrong compartment of dendritic cells that have ingested the virus for destruction.[15][16] Once inside the white blood cell, the virus replicates undetected, eventually generating very high virus titers which cause severe disease.[17]
Zeker als medici en autoriteiten hier geheel niet op bedacht zijn en geinfecteerden met zo'n instelling:

quote:
„Wat ik nu zal doen? Eerst ga ik mijn ouders in Gullegem even goeiendag zeggen en daarna ga ik een pint drinken en een pita eten. Daar kijk ik al lang naar uit. Want dat eten in het ziekenhuis was ik echt wel beu.”
gelijk de horeca opzoeken, terwijl niet uitgesloten is dat zij nog steeds besmettelijk zijn/weer besmettelijk zullen worden. :')

Zou dit scenario waar blijken dan hebben we een levensgroot probleem en zal heel de wereld binnenkort Wuhan zijn tenzij men héél snel wakker wordt.
pi_191527872
BNODesk twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 21:45:39 NOW: France confirms the 12th case of coronavirus and the 6th in Les Contamines-Montjoie https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Nog een geval in het Franse skioord.
pi_191527925
Dat is met die knokkelkoorts ook. Als je het de eerste keer krijgt schijn je het gevoel te hebben dat je doodgaat. Bij de tweede keer ga je dat waarschijnlijk ook daadwerkelijk.
pi_191527972
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:52 schreef Toefjes het volgende:
Dat is met die knokkelkoorts ook. Als je het de eerste keer krijgt schijn je het gevoel te hebben dat je doodgaat. Bij de tweede keer ga je dat waarschijnlijk ook daadwerkelijk.
Bedankt voor dit erg hoopgevende nieuws *O* *O*
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191528025
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:52 schreef Toefjes het volgende:
Dat is met die knokkelkoorts ook. Als je het de eerste keer krijgt schijn je het gevoel te hebben dat je doodgaat. Bij de tweede keer ga je dat waarschijnlijk ook daadwerkelijk.
Precies, alleen is dit zeer viraal, heeft een enorm lange incubatietijd, zijn er in china naar verluidt binnen hetzelfde gezin meerdere verschillende mutaties aangetroffen en zou je niet alleen jezelf kunnen herbesmetten maar dus evengoed je huisgenoten of vice versa. En dan heb je nog de enorm lange tijd dat het virus ook buiten het lichaam stand zou kunnen houden.

Ik mag hopen dat autoriteiten en experts de mogelijkheid van dit scenario hebben uitgesloten anders is de huidige aanpak (of het gebrek daaraan) al helemaal oerdom. :')
pi_191528035
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bedankt voor dit erg hoopgevende nieuws *O* *O*
Jaahaa het gekke is dat ik vandaag best blij van zin ben.

Dus dat gaan we oplossen door straks een kwartiertje naar Steve te kijken.
pi_191528073
Coronavirus: LA County health officials monitoring 1,000 people who recently traveled to China

.
https://abc7.com/5924517/
pi_191528093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Jaahaa het gekke is dat ik vandaag best blij van zin ben.

Dus dat gaan we oplossen door straks een kwartiertje naar Steve te kijken.
_O- _O- _O-

Ja, anders krijg je weer ineens een overdosis positieve energie, he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191528108
Dit topic hier is net zo erg als twitter. 🙄🙄🙄🙄
pi_191528114
Leave Steve Alone! :'(
pi_191528124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Ja, anders krijg je weer ineens een overdosis positieve energie, he?
Klopt. Negativiteit en positiviteit moeten perfect in balans zijn.

Jij komt ook nog vrij vrolijk over. Vrolijke smileys enzo :P
pi_191528158
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Leave Steve Alone! :'(
Owh, dat is echt een leuke titel voor het nieuwe deel ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191528159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:59 schreef Maver24 het volgende:
Dit topic hier is net zo erg als twitter. 🙄🙄🙄🙄
Nou, gelukkig heb je zelf ook invloed. Gebruik deze :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')