abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191519323
Ken wel meer zeer protestantse scholen die geen katholieke of islamitische feesten vieren. Moeten ze zelf weten.
PWBF
pi_191519369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Ken wel meer zeer protestantse scholen die geen katholieke of islamitische feesten vieren. Moeten ze zelf weten.
Dat mag maar de naam van het feest ansich wordt niet veranderd.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:11:38 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191519508
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

1 school < > het land.
Sowieso wat een onzekere mannetjes zijn dat hier die denken dat ze dingen niet mogen als een of andere oudervereniging iets besluit.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 13:16:14 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191519557
quote:
Carnaval mag geen carnaval heten in de Zevenaarse basisschool IKC Carrousel. ,,Onze samenleving is op christelijke waarden gebaseerd, ongeacht of je daarin gelooft of niet”, zegt directeur Petra van den Brink.

,,Maar wij zijn een openbare school. Dus we doen mee met de traditie, maar geven het wel een andere naam.”
‘Verkleedfeest’
Echt zo'n klok-klepel-figuur.

- Nee. het westen en/of Nederland heeft geen samenleving die gebaseerd is op christelijke waarden.

- Nee het is niet de taak van een openbare school om elk religieus label van buitenaf weg te filteren voor de kinderen. Zolang de specifiek-religieuze aspecten (zoals bijbelversen opnoemen, bidden, etc..) maar geen (verplicht) onderdeel uitmaken van de viering.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191519588
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mag maar de naam van het feest ansich wordt niet veranderd.
Waarom zou dat wel mogen maar een feest een andere naam geven niet? Bepaal jij dat? Nee, dacht het ook niet.

Het enige dat jij en anderen bepalen is dat jullie denken dat jullie hierdoor niks meer mogen. Dat is jullie eigen onzekerheid, niet die van de ouderraad van een school.
PWBF
pi_191519635
Vind dat we als volk gewoon nou eens moeten zeggen: het is genoeg geweest! Oprotten met die idiote cultuur revolutionisten! Ze proberen alles om zeep te helpen. Het is 'De Grote Stap Voorwaarts' 2.0

Opdonderen met deze lui!! Tijd om ze met meer agressie tegemoet te gaan treden.
Eens kijken
pi_191519692
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:24 schreef Maharski het volgende:
Vind dat we als volk gewoon nou eens moeten zeggen: het is genoeg geweest! Oprotten met die idiote cultuur revolutionisten! Ze proberen alles om zeep te helpen. Het is 'De Grote Stap Voorwaarts' 2.0

PWBF
pi_191519791
goed idee om een idioot iets als carnaval te verbieden, scheelt ook weer miljoenen schade aan niet werkende/dronken mensen *O*

als je dan toch bezig bent om al het vermaak te verbieden, hoort dit er ook bij
pi_191519896
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom zou dat wel mogen maar een feest een andere naam geven niet? Bepaal jij dat? Nee, dacht het ook niet.

Het enige dat jij en anderen bepalen is dat jullie denken dat jullie hierdoor niks meer mogen. Dat is jullie eigen onzekerheid, niet die van de ouderraad van een school.
Het is wel krom. Je geeft als school iets een andere naam en plots zou je het feest wel vieren dat je eigenlijk vanuit de oorsprong(vanwege religie) niet wilt of mag vieren. Principieel ben je dan niet als school zijnde. Of het moet al zo zijn dat je de oorsprong en geschiedenis verzwijgt. Hoop in iedergeval maar niet dat ze liedjes draaien waar het woordje carnaval in verwerkt zit. Dan zou je hier in het zuiden heel wat te doen hebben om al die plaatselijke liedjes aan te passen.

Maar het is hun feestje. :)
pi_191519999
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:20 schreef Nielsch het volgende:
Een feestje op eigen doft een andere naam geven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ga het suikerfeest toch ook niet plotseling het groentefeest noemen omdat mij dat beter uitkomt?
pi_191520210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:24 schreef Maharski het volgende:

Och, het is een school die zich belachelijk maakt. Ik maak mij daar allerminst druk om. Maar specifiek op deze school gericht vind ik het argument krom. Niet meer dan dat. Verder zal er niets veranderen. Zeker niet in de regio waar ik woon. Ik wist sowieso niet dat ze in Zevenaar het Carnaval zo uitbundig vieren.
pi_191520604
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:36 schreef mschol het volgende:
goed idee om een idioot iets als carnaval te verbieden, scheelt ook weer miljoenen schade aan niet werkende/dronken mensen *O*

als je dan toch bezig bent om al het vermaak te verbieden, hoort dit er ook bij
Hoezo schade? In Brabant en Limburg nemen veel mensen gewoon een paar snipperdagen tijdens die periode, hoe zie jij dat als miljoenen schade? Om nog maar te zwijgen over de omzet die de horeca maakt gedurende bijna een week.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191520631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 13:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een feestje op eigen doft een andere naam geven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ga het suikerfeest toch ook niet plotseling het groentefeest noemen omdat mij dat beter uitkomt?
NOuja, het is wel precies wat de christenen met Joel hebben gedaan natuurlijk. Dus het werkt wel.
pi_191520657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo schade? In Brabant en Limburg nemen veel mensen gewoon een paar snipperdagen tijdens die periode, hoe zie jij dat als miljoenen schade? Om nog maar te zwijgen over de omzet die de horeca maakt gedurende bijna een week.
leveranciers van ons liggen een week stil, in al die tijd kunnen we normaal gesproken tienduizenden euro's omzetten, nu minder omdat een paar lamlendigen moeten zuipen :')
pi_191520706
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:03 schreef mschol het volgende:

[..]

leveranciers van ons liggen een week stil, in al die tijd kunnen we normaal gesproken tienduizenden euro's omzetten, nu minder omdat een paar lamlendigen moeten zuipen :')
Ah je werkt niet bij Bavaria of andere brouwerij.
pi_191520996
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:03 schreef mschol het volgende:

[..]

Hoezo een week? Carnaval duurt 4 dagen waarvan twee in het weekend vallen, op woensdag draait de hele boel weer als vanouds.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191521548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo een week? Carnaval duurt 4 dagen waarvan twee in het weekend vallen, op woensdag draait de hele boel weer als vanouds.
dan heb je geluk met je baas, leveranciers trekken de boel gewoon een week dicht
pi_191521649
Beetje kansloze actie, maar naar ik begrijp gaat het om een initiatief van de ouders. Ze moeten het dus helemaal zelf weten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191521726
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Woensdag wordt normaal gesproken ook meegenomen, hoewel dat officieel geen carnaval is.

Verder is die hele week (school)vrij in het zuiden.
pi_191521963
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Woensdag wordt normaal gesproken ook meegenomen, hoewel dat officieel geen carnaval is.

Verder is die hele week (school)vrij in het zuiden.
Haringhappen en kasteleinsbal om het zaakje af te ronden. Maar dat hou ik niet meer vol. Drie dagen en de vrijdag voor het Carnaval(ambtenaren) en dan lig ik wel al onder de kar.
  woensdag 19 februari 2020 @ 20:26:00 #121
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191590002
quote:
School Zevenaar zegt carnavalsuitje af na reacties om ‘verkleedfeest’; bestuurslid oudervereniging stapt op
ZEVENAAR - Door de heftige reacties op het veranderen van de naam carnaval in ‘verkleedfeest’ gaan de leerlingen van basisschool IKC Carrousel in Zevenaar woensdag niet meer naar de bioscoop, zoals in het kader van het feest wel de bedoeling was. ,,We nemen geen risico’s.’’

Judith van der Schaaf van de oudervereniging is naar aanleiding van de kwestie per direct opgestapt, bevestigt bestuurder Pieter-Jan Buhler van het overkoepelende schoolbestuur LiemersNovum. ,,Ze voelde zich persoonlijk aangevallen.’’ Van der Schaaf wil geen toelichting geven op haar vertrek.

Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)g-stapt-op~a0792b14/

:D
  woensdag 19 februari 2020 @ 20:31:36 #122
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191590059
quote:
Fijn he, landelijke bekendheid. Iets met Boontje en zijn loontje.
pi_191590062
Wat een backfire weer _O_

Eerst de roomkop die een satirische tegenhanger krijgt voor carnaval. Daarna KOZP die carnavalskleding wil verbieden vanwege cultural appropriation waarna Kick Out Mexicano als carnavalsgrap verzonnen word. En nu de school die carnaval verkleedfeest noemt en nu een backfire te verwerken krijgt. _O-

Wat een goede reacties van carnaval ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 20:58:28 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191590487
ja lachen man, kunnen die kinderen niet meer naar de bioscoop ... en terecht!!!

kutkinderen in de bioscoop altijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 20 februari 2020 @ 08:47:29 #125
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191595731
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 15:02 schreef remlof het volgende:
Ik vind eigelijk dat een openbare school helemaal niet moet meedoen aan religieuze feesten. Je doet je kinderen niet voor niets op een openbare school.
Ben ik het in principe wel mee eens. De volledige willekeur waarmee het ene christelijke feest wel en het andere niet herbenoemd wordt is natuurlijk wel enigzins lachwekkend hier. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')