Dat mag maar de naam van het feest ansich wordt niet veranderd.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Ken wel meer zeer protestantse scholen die geen katholieke of islamitische feesten vieren. Moeten ze zelf weten.
Sowieso wat een onzekere mannetjes zijn dat hier die denken dat ze dingen niet mogen als een of andere oudervereniging iets besluit.quote:
Echt zo'n klok-klepel-figuur.quote:Carnaval mag geen carnaval heten in de Zevenaarse basisschool IKC Carrousel. ,,Onze samenleving is op christelijke waarden gebaseerd, ongeacht of je daarin gelooft of niet”, zegt directeur Petra van den Brink.
,,Maar wij zijn een openbare school. Dus we doen mee met de traditie, maar geven het wel een andere naam.”
‘Verkleedfeest’
Waarom zou dat wel mogen maar een feest een andere naam geven niet? Bepaal jij dat? Nee, dacht het ook niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat mag maar de naam van het feest ansich wordt niet veranderd.
quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:24 schreef Maharski het volgende:
Vind dat we als volk gewoon nou eens moeten zeggen: het is genoeg geweest! Oprotten met die idiote cultuur revolutionisten! Ze proberen alles om zeep te helpen. Het is 'De Grote Stap Voorwaarts' 2.0
Opdonderen met deze lui!! Tijd om ze met meer agressie tegemoet te gaan treden.
Het is wel krom. Je geeft als school iets een andere naam en plots zou je het feest wel vieren dat je eigenlijk vanuit de oorsprong(vanwege religie) niet wilt of mag vieren. Principieel ben je dan niet als school zijnde. Of het moet al zo zijn dat je de oorsprong en geschiedenis verzwijgt. Hoop in iedergeval maar niet dat ze liedjes draaien waar het woordje carnaval in verwerkt zit. Dan zou je hier in het zuiden heel wat te doen hebben om al die plaatselijke liedjes aan te passen.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zou dat wel mogen maar een feest een andere naam geven niet? Bepaal jij dat? Nee, dacht het ook niet.
Het enige dat jij en anderen bepalen is dat jullie denken dat jullie hierdoor niks meer mogen. Dat is jullie eigen onzekerheid, niet die van de ouderraad van een school.
Een feestje op eigen doft een andere naam geven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ga het suikerfeest toch ook niet plotseling het groentefeest noemen omdat mij dat beter uitkomt?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:20 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zou dat wel mogen maar een feest een andere naam geven niet? Bepaal jij dat? Nee, dacht het ook niet.
Och, het is een school die zich belachelijk maakt. Ik maak mij daar allerminst druk om. Maar specifiek op deze school gericht vind ik het argument krom. Niet meer dan dat. Verder zal er niets veranderen. Zeker niet in de regio waar ik woon. Ik wist sowieso niet dat ze in Zevenaar het Carnaval zo uitbundig vieren.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:24 schreef Maharski het volgende:
Vind dat we als volk gewoon nou eens moeten zeggen: het is genoeg geweest! Oprotten met die idiote cultuur revolutionisten! Ze proberen alles om zeep te helpen. Het is 'De Grote Stap Voorwaarts' 2.0
Opdonderen met deze lui!! Tijd om ze met meer agressie tegemoet te gaan treden.
Hoezo schade? In Brabant en Limburg nemen veel mensen gewoon een paar snipperdagen tijdens die periode, hoe zie jij dat als miljoenen schade? Om nog maar te zwijgen over de omzet die de horeca maakt gedurende bijna een week.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:36 schreef mschol het volgende:
goed idee om een idioot iets als carnaval te verbieden, scheelt ook weer miljoenen schade aan niet werkende/dronken mensen
als je dan toch bezig bent om al het vermaak te verbieden, hoort dit er ook bij
NOuja, het is wel precies wat de christenen met Joel hebben gedaan natuurlijk. Dus het werkt wel.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een feestje op eigen doft een andere naam geven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ga het suikerfeest toch ook niet plotseling het groentefeest noemen omdat mij dat beter uitkomt?
leveranciers van ons liggen een week stil, in al die tijd kunnen we normaal gesproken tienduizenden euro's omzetten, nu minder omdat een paar lamlendigen moeten zuipenquote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoezo schade? In Brabant en Limburg nemen veel mensen gewoon een paar snipperdagen tijdens die periode, hoe zie jij dat als miljoenen schade? Om nog maar te zwijgen over de omzet die de horeca maakt gedurende bijna een week.
Ah je werkt niet bij Bavaria of andere brouwerij.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 15:03 schreef mschol het volgende:
[..]
leveranciers van ons liggen een week stil, in al die tijd kunnen we normaal gesproken tienduizenden euro's omzetten, nu minder omdat een paar lamlendigen moeten zuipen
Hoezo een week? Carnaval duurt 4 dagen waarvan twee in het weekend vallen, op woensdag draait de hele boel weer als vanouds.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 15:03 schreef mschol het volgende:
[..]
leveranciers van ons liggen een week stil, in al die tijd kunnen we normaal gesproken tienduizenden euro's omzetten, nu minder omdat een paar lamlendigen moeten zuipen
dan heb je geluk met je baas, leveranciers trekken de boel gewoon een week dichtquote:Op zaterdag 15 februari 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoezo een week? Carnaval duurt 4 dagen waarvan twee in het weekend vallen, op woensdag draait de hele boel weer als vanouds.
Woensdag wordt normaal gesproken ook meegenomen, hoewel dat officieel geen carnaval is.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoezo een week? Carnaval duurt 4 dagen waarvan twee in het weekend vallen, op woensdag draait de hele boel weer als vanouds.
Haringhappen en kasteleinsbal om het zaakje af te ronden. Maar dat hou ik niet meer vol. Drie dagen en de vrijdag voor het Carnaval(ambtenaren) en dan lig ik wel al onder de kar.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 16:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Woensdag wordt normaal gesproken ook meegenomen, hoewel dat officieel geen carnaval is.
Verder is die hele week (school)vrij in het zuiden.
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)g-stapt-op~a0792b14/quote:School Zevenaar zegt carnavalsuitje af na reacties om ‘verkleedfeest’; bestuurslid oudervereniging stapt op
ZEVENAAR - Door de heftige reacties op het veranderen van de naam carnaval in ‘verkleedfeest’ gaan de leerlingen van basisschool IKC Carrousel in Zevenaar woensdag niet meer naar de bioscoop, zoals in het kader van het feest wel de bedoeling was. ,,We nemen geen risico’s.’’
Judith van der Schaaf van de oudervereniging is naar aanleiding van de kwestie per direct opgestapt, bevestigt bestuurder Pieter-Jan Buhler van het overkoepelende schoolbestuur LiemersNovum. ,,Ze voelde zich persoonlijk aangevallen.’’ Van der Schaaf wil geen toelichting geven op haar vertrek.
Fijn he, landelijke bekendheid. Iets met Boontje en zijn loontje.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)g-stapt-op~a0792b14/
Ben ik het in principe wel mee eens. De volledige willekeur waarmee het ene christelijke feest wel en het andere niet herbenoemd wordt is natuurlijk wel enigzins lachwekkend hier.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:02 schreef remlof het volgende:
Ik vind eigelijk dat een openbare school helemaal niet moet meedoen aan religieuze feesten. Je doet je kinderen niet voor niets op een openbare school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |