Rafael van der Vaart is opnieuw voor
vijf weken uitgeschakeld.De spelbepaler
van Ajax heeft een scheurtje in het bot
van het linkerbovenbeen.
bron: NOS Teletekst
Die vent is zo vaak geblesseerd, die verdient een eigen blessure-meld topic.
quote:Ja maar dit is dus een speciaal topic.
Op dinsdag 14 januari 2003 18:14 schreef -En4Cer- het volgende:
Geplaatst door golfer (Moderator) op dinsdag 14 januari 2003 17:59
Staat al in het centrale Ajax-topic.
Wees niet bang, we staan zo op 255 posts.
Godverdomme
*@^(%$&^@!%$!@&^$%(!@&^$%!@(&%
Centrale Ajax-topic.
Dit topic zal er in 2005 nog zijn want vdVaart is zo'n typisch overschatte speler die zijn lijf niet onder controle heeft en niet geschikt zal blijken voor de topsport. Wel jammer, maar het hoort er ook bij dat je gezond blijft en je lichaam goed verzorgt.
quote:Beetje tegenstrijdig ben je. Aan de ene kant geef je aan dat voor speciaal voor vdVaart dit topic nodig is, en daarna zeg je dat dat voor VdVaart juist wel nodig is. Make up yer mind.
Op donderdag 6 februari 2003 16:39 schreef SCH het volgende:
Belachelijk topic dit. Nu over iedere spelersblessure een topic openen? Of alleen van spelers van 1 club.Dit topic zal er in 2005 nog zijn want vdVaart is zo'n typisch overschatte speler die zijn lijf niet onder controle heeft en niet geschikt zal blijken voor de topsport. Wel jammer, maar het hoort er ook bij dat je gezond blijft en je lichaam goed verzorgt.
Anyway: Ik zal de titel later even aanpassen om er het centrale VdVaart topic van de maken...
quote:Ik zeg nergens dat Van der Vaart dit topic verdient. Dat zal projectie zijn
Op donderdag 6 februari 2003 17:29 schreef Doc het volgende:[..]
Beetje tegenstrijdig ben je. Aan de ene kant geef je aan dat voor speciaal voor vdVaart dit topic nodig is, en daarna zeg je dat dat voor VdVaart juist wel nodig is. Make up yer mind.
Anyway: Ik zal de titel later even aanpassen om er het centrale VdVaart topic van de maken...
Ongelooflijk dat dit topic openbleef - nu val je echt een beetje door het mandje Doc. Je kan ook het hele voetbalforum rood wit maken, en voor de anderen een schuurtje bouwen
quote:Nee!! Niet doen ajb.
Op donderdag 6 februari 2003 17:29 schreef Doc het volgende:[..]
Dit topic is toch een beetje om de Ajax-fans op stang te jagen.
Straks lezen we hier weer alleen maar hosanna-verhalen over het grootste talent van NL.
(Want dat is hij zonder twijfel.)
moderators van heracles waren wel zo wenselijk geweest
Beste SCH, kasper wil dit topic open en geeft aan dat-ie het oneerlijk vind dat zijn speler specifieke topic dicht moest. Zie voor die hele discussie het Lobont topic. Aangezien nu golfer en ik afgesproken hadden dat per speler best een topic open mocht blijven (zeker bij internationals, en in geval van een informatieve eerste post ook anderen) heeft-ie gelijk en is dit topic weer open.
Beste kasper, ik pas de titel van het topic WEL aan en dat heb je te danken aan SCH die anders denkt da-ie voor iedere gebelseerde speler een topic mag openen.
Als jullie over dit onderwerp meer willen melden, doe dat in het daarvoor bestemde topic.
quote:Je zegt "Dit topic zal er in 2005 nog zijn"...
Op donderdag 6 februari 2003 17:36 schreef SCH het volgende:[..]
Ik zeg nergens dat Van der Vaart dit topic verdient. Dat zal projectie zijn
quote:BTW vergeet vooralniet te juichen wanneer VdVaart voor het NLs elftal belangrijke doelpunten gaat maken...
Op donderdag 6 februari 2003 16:39 schreef SCH het volgende:
Dit topic zal er in 2005 nog zijn want vdVaart is zo'n typisch overschatte speler die zijn lijf niet onder controle heeft en niet geschikt zal blijken voor de topsport. Wel jammer, maar het hoort er ook bij dat je gezond blijft en je lichaam goed verzorgt.
De regels zijn duidelijk. Alleen de toestemming om topic voor specifieke spelers te maken is er bij gekomen sinds de start van het VBL forum.
Vragen e.d. in het daarvoor bestemde topic.
[einde edit door Doc]
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 06-02-2003 18:14]
quote:We weten nou wel voor welke club je bent joh
Op donderdag 6 februari 2003 18:03 schreef Doc het volgende:[..]
BTW vergeet vooralniet te juichen wanneer VdVaart voor het NLs elftal belangrijke doelpunten gaat maken...
Ik vind Van den Vaart een puike speler maar voorspelde een jaar geleden al dat hij lichamelijk niet geschikt zal blijken, en dat komt helaas aardig uit. Bij Ajax zijn ze nou eenmaal niet zo sterk in hun medische begeleiding.
quote:Op de diverse LFC supporter sites roepen fans al dat ze VdVaart graag zien komen.
Op donderdag 6 februari 2003 18:10 schreef SCH het volgende:[..]
We weten nou wel voor welke club je bent joh
![]()
quote:inkoppen
Op donderdag 6 februari 2003 18:13 schreef Doc het volgende:[..]
Op de diverse LFC supporter sites roepen fans al dat ze VdVaart graag zien komen.
quote:Hij komt op de bank bij Espanol uiteindelijk. En op de behandelingstafel uiteraard.
Op donderdag 6 februari 2003 18:13 schreef Doc het volgende:[..]
Op de diverse LFC supporter sites roepen fans al dat ze VdVaart graag zien komen.
quote:Dat heb ik die jongens op dat forum ook al gezegd. Ze missen trouwens ook Litmanen, maar zijn zeker vergeten dat-ie ook ruim een half seizoen in de lappenmand ligt...
Op donderdag 6 februari 2003 18:20 schreef CAZZO het volgende:[..]
inkoppen
engels voetbal dat lijkt me nou niet bepaald een verstandige keuze voor vdv gezien zijn fysieke gesteldheid
quote:Welk soort voetbal kan het watje wel aan gezien zijn fysieke gesteldheid. De andere clubs weten ook wel dat er aan Ajax-spelers een medisch risico vastzit.
Op donderdag 6 februari 2003 20:43 schreef Doc het volgende:[..]
Dat heb ik die jongens op dat forum ook al gezegd. Ze missen trouwens ook Litmanen, maar zijn zeker vergeten dat-ie ook ruim een half seizoen in de lappenmand ligt...
quote:Daarom spelen er zoveel ex-Ajacieden in de Europese topcompetities bedoel je?
Op donderdag 6 februari 2003 20:44 schreef SCH het volgende:[..]
Welk soort voetbal kan het watje wel aan gezien zijn fysieke gesteldheid. De andere clubs weten ook wel dat er aan Ajax-spelers een medisch risico vastzit.
quote:Je bedoelt dat er zoveel op de bank zitten en op behandelingstafels liggen. Wel opletten!
Op donderdag 6 februari 2003 20:48 schreef Doc het volgende:[..]
Daarom spelen er zoveel ex-Ajacieden in de Europese topcompetities bedoel je?
quote:Davids, Seedorf, Kluivert, Overmars, Bergkamp...
Op donderdag 6 februari 2003 20:50 schreef SCH het volgende:[..]
Je bedoelt dat er zoveel op de bank zitten en op behandelingstafels liggen. Wel opletten!
quote:Bergkamp en Overmars hebben inderdaad niet veel op behandelingstafels gelegen
Op donderdag 6 februari 2003 20:51 schreef Doc het volgende:[..]
Davids, Seedorf, Kluivert, Overmars, Bergkamp...
en van wie heeft Ruud het vak ook alweer geleerd
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 20:55 schreef SCH het volgende:[..]
Bergkamp en Overmars hebben inderdaad niet veel op behandelingstafels gelegen
Kluivert is de enige uit je rijtje die overeind blijft. De andere twee hebben geen noemenswaardige carriere, het spijt me dat ik het moet zeggen. Van Nistelrooij is een belangrijker speler gebleken dan vrijwel buitenlandse ajacieden bij elkaar.en van wie heeft Ruud het vak ook alweer geleerd
Wat Bergkamp heeft bereikt moet Ruud nog maar zien te halen.
En Ruud is zeker nooit gebleseerd of geblesseerd geweest ...
quote:Bergkamp heeft niet bereikt wat hij had kunnen bereiken als hij zo vaak geblesseerd was geweest, dat is zijn ajax-erfenis. Van Nistelrooij lijkt vooralsnog met gemak de carriere van Bergkamp voorbij te kunnen streven maar heeft de pech dat Oranje faalde. Dat kwam dan met name weer door veel lulhannesende oud-Ajacieden als Seedorf, Boertjes en Davids.
Op donderdag 6 februari 2003 21:06 schreef Doc het volgende:[..]
Bergkamp geen noemenswaardige carriere?
Wat Bergkamp heeft bereikt moet Ruud nog maar zien te halen.
En Ruud is zeker nooit gebleseerd of geblesseerd geweest ...
quote:Het zit écht diep bij jou he
Op donderdag 6 februari 2003 21:14 schreef SCH het volgende:
Bergkamp heeft niet bereikt wat hij had kunnen bereiken als hij zo vaak geblesseerd was geweest, dat is zijn ajax-erfenis. Van Nistelrooij lijkt vooralsnog met gemak de carriere van Bergkamp voorbij te kunnen streven maar heeft de pech dat Oranje faalde. Dat kwam dan met name weer door veel lulhannesende oud-Ajacieden als Seedorf, Boertjes en Davids.
quote:Nou valt wel mee. Ik heb niet specifiek een hekel aan Ajax. Ik heb aan geen enkele club een hekel, zelfs niet aan Cambuur. Maar in Oranje zitten nou eenmaal veel Ajacieden.
Op donderdag 6 februari 2003 21:29 schreef keeper het volgende:[..]
Het zit écht diep bij jou he
![]()
.
Mijn alltime favoriete spelers zijn twee Ajacieden (Van Basten en Bergkamp) - op de hielen gevolgd door Ruudje {sub]van wie heeft hij het vak ook alweer geleerd{/sub]
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 21:32 schreef SCH het volgende:[..]
Nou valt wel mee. Ik heb niet specifiek een hekel aan Ajax. Ik heb aan geen enkele club een hekel, zelfs niet aan Cambuur. Maar in Oranje zitten nou eenmaal veel Ajacieden.
Mijn alltime favoriete spelers zijn twee Ajacieden (Van Basten en Bergkamp) - op de hielen gevolgd door Ruudje van wie heeft hij het vak ook alweer geleerd
De carriere van bergkamp af doen als niets en dan beweren dat het aan zijn blessures ligt die hij van Ajax gekregen heeft? Wat een bullshit. Wat heeft v Nistelrooy dan meer gepresteerd? En wie zegt dat zijn oude blessure hem niet zal uitschakelen?
Davids en Seedorf spelen elke week prima wedstrijden, Davids is voor Ajax EN Oranje vaak DE pitbull geweest die het elfal op sleeptouw namen. Het zijn geen spitsen nee, oh dan kunnen ze niet voetballen he?
Kluivert is elke week WEER beter dan de vorige bij wijze van spreke. Die jongen is zo enorm ontwikkeld sinds hij in 1995 de EC1 won met Ajax.
En omdat v Nistelrooy nou bij heerenveen vandaan komt is HIJ opeens de Messias van het nederlandse voetbal? Hij scoort vaak en is heel waardevol voor man U, maar Als totaal voetballer is hij niet beter dan de spelers die jij opnoemde. Typisch geval van iemand die een voetballer puur op zijn doelpunten beoordeelt. Zijn carriere is belangrijker dan bijna alle Ajacieden, neem eens een zielenknijper in de arm, want het gaat niet goed met je. En van wie hij het vak geleerd heeft, van (pijn in mijn hart) PSV!!!!! Wat heeft hij nou gepresteerd bij dat heerenveen van je?
En Frank en Ronald de Boer zijn ook prima voetballers, natuurlijk niet de beste van de wereld, maar nee die spelen volgens jou bij heerenveen.
het is je goed recht om fan te zijn, je goed recht om spelers niet te mogen, maar een klein beetje normaal redeneren is ook voor een voetbal supporter toch niet teveel gevraagd?
Ik vind het bv ook niet LEUK dat v Persie zo goed speelt de laaste tijd, maar ik zal niet geen beweren dat hij niet kan voetballen, omdat hij niet voor Ajax speelt. Ik ben geen fan van v hooydonk, maar hij is WEL heel belangrijk voor f'noord. Ronaldo heeft nooit voor Ajax gespeeld en wel voor psv, moet ik hem nu maar slecht vinden?
Vd Vaart nu al de allerbeste voetballer noemen is zwaar overdreven, maar zoals jij hem beschijft slaat nergens op, en zijn toekomst zoals als jij die graag ziet is natuurlijk NIET zoals het 100% zeker zal gaan.
Alsof Ajax alleen maar spelers levert/geleverd heeft die voor Oranje niet belangrijk waren, of later in het buitenland mislukt zijn. Wat een ONGELOVELIJKE gekleurde BULLSHIT!!!
Ik weet dat ik met een Ajax bril naar voetbal kijk, maar er is zeker ruimte voor kritiek op Ajax en bewondering/recpect voor andere spelers/club. En ik zal nooit een f'noord of psv fan worden uiteraard, ik heb daar een gezonde sportieve hekel aan, maar geen blinde HAAT zoals bij jou het geval lijkt te zijn tov Ajax dat ik niet kan zien dat er andere dingen spelen bij die clubs dan wat ik NIET leuk vind. Ik mag kezman niet, maar scoren kan hij.
/if user SCH then $ignore$
quote:Bergkamp was op de leeftijd van Ruud niet vaker geblesseerd dan Ruud.
Op donderdag 6 februari 2003 21:14 schreef SCH het volgende:[..]
Bergkamp heeft niet bereikt wat hij had kunnen bereiken als hij zo vaak geblesseerd was geweest, dat is zijn ajax-erfenis. Van Nistelrooij lijkt vooralsnog met gemak de carriere van Bergkamp voorbij te kunnen streven maar heeft de pech dat Oranje faalde. Dat kwam dan met name weer door veel lulhannesende oud-Ajacieden als Seedorf, Boertjes en Davids.
quote:vertel jij dat even aan Ronaldo?
Op donderdag 6 februari 2003 21:41 schreef Idool het volgende:
van der Vaart is net zoals litmanen een zwak mannetje.
Ze kunnen beter in een watten doos blijven dan raken ze ook niet geblesseert. wat heb je aan talent als je altijd geblesseert bent.
"kenner"
quote:Nee maar of je lichamelijke basis op jeugdige leeftijd door Ajax-medici wordt begeleid of door de topmasseurs van Heerenveen, tja - we gaan het verschil zien de komende jaren
Op donderdag 6 februari 2003 21:35 schreef Doc het volgende:[..]
Bergkamp was op de leeftijd van Ruud niet vaker geblesseerd dan Ruud.
quote:ronaldo is ook een matige speler.
Op donderdag 6 februari 2003 21:42 schreef HeatWave het volgende:[..]
vertel jij dat even aan Ronaldo?
"kenner"
quote:Ik ben geen Ajax-hater, zekers niet!!!
Op donderdag 6 februari 2003 21:34 schreef HeatWave het volgende:
lange tirade tegen SCH
Voor de rest ben je op sommige punten net zo ongenuanceerd als ik in mijn posts was
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 21:45 schreef Idool het volgende:[..]
ronaldo is ook een matige speler.
en zijn uitverkiezingen zijn dan ook schandalig. Ik ken wel 250 betere spelers dan ronaldo
de wereldkampioen heeft altijd gelijk.
Hij is ongelovelijk lang geblesseerd geweest en loodst zijn team naar de wereldtitel als topscorer, maar als hij jouw advies had moeten opvolgen had hij moeten stoppen, want het wordt toch nooit meer wat......
quote:Hmmmm, ok als jij het zegt
Op donderdag 6 februari 2003 21:45 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ben geen Ajax-hater, zekers niet!!!
Voor de rest ben je op sommige punten net zo ongenuanceerd als ik in mijn posts was
En mijn punten zijn reacties op jouw punten/spelersbeoordelingen etc. Niet meteen mijn argumenten die ik als eerste zou oppperen.
maar goed...... Ontopic maar weer, of zullen we een battle-topic openen
quote:Het VBL-café is open. Biertje staat daar klaar voor SCH.
Op donderdag 6 februari 2003 21:49 schreef HeatWave het volgende:
maar goed...... Ontopic maar weer, of zullen we een battle-topic openen
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 21:49 schreef HeatWave het volgende:
of zullen we een battle-topic openen
quote:Drinkt het ventje geen bier
Op donderdag 6 februari 2003 21:50 schreef golfer het volgende:[..]
Het VBL-café is open. Biertje staat daar klaar voor SCH.
quote:Ja maar als je zegt dat ik Bergkamp niets vind, dan citeer je mij verkeerd of had ik me beter uit moeten drukken. Ik ben over het algemeen niet zo dol op de mentaliteit van Ajax-spelers, geldt ook voor Feijenoord, ik denk dat de manier waarop PSV met spelers omgaat een betere basis voor mentaliteit, houding en gedrag legt. Maar Bergkamp is een uitzondering die die regel bevestigt, uiteraard zijn er veel meer.
Op donderdag 6 februari 2003 21:49 schreef HeatWave het volgende:En mijn punten zijn reacties op jouw punten/spelersbeoordelingen etc. Niet meteen mijn argumenten die ik als eerste zou oppperen.
Kluivert, Davids, Seedorf - kunnen behoorlijk ballen - maar zijn zo verknipt dat ik persoonlijk vind dat ze allang geboycot hadden moeten worden. Zeker de eerste twee.
quote:Dat laatste..
Op donderdag 6 februari 2003 21:54 schreef SCH het volgende:
Ja maar als je zegt dat ik Bergkamp niets vind, dan citeer je mij verkeerd of had ik me beter uit moeten drukken.
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 21:56 schreef Eightball het volgende:[..]
Dat laatste..
maar goed, ik merk dat je nu iig redelijk beargumenteert, ik ben het niet met je eens, zal ook niet zo snel gebeuren denk ik, maar het is iig wat redelijker
Wie is vd vaart ?
quote:Volgens jouw normen hadden we nooit van Maradona kunnen genieten.
Op donderdag 6 februari 2003 21:54 schreef SCH het volgende:Kluivert, Davids, Seedorf - kunnen behoorlijk ballen - maar zijn zo verknipt dat ik persoonlijk vind dat ze allang geboycot hadden moeten worden. Zeker de eerste twee.
Of vind jij het onder invloed van coke op journalisten schieten wel normaal.
quote:Het is nog wel anders dan vrouwen in mekaar tremmen of mensen doodrijden of verkrachten. Maar als ik clubleider was zou ik spelers met dit soort gedrag (tijdelijk?) verbannen.
Op donderdag 6 februari 2003 21:59 schreef tong80 het volgende:[..]
Volgens jouw normen hadden we nooit van Maradona kunnen genieten.
Of vind jij het onder invloed van coke op journalisten schieten wel normaal.
quote:Okay, op iemand schieten is minder erg?
Op donderdag 6 februari 2003 22:01 schreef SCH het volgende:
Het is nog wel anders dan vrouwen in mekaar tremmen of mensen doodrijden of verkrachten. Maar als ik clubleider was zou ik spelers met dit soort gedrag (tijdelijk?) verbannen.
Ow my god..
quote:het staat los van het voetbal, als de wet het op dat moment niet onmogelijk maakt moet hij gewoon kunnen spelen. Een voetbalclub is geen rechterlijke instelling. Van mij mag een Ajacied naast het voetbal doen en laten wat hij wil, als hij op het veld maar presteert. En als hij door justitie aangepakt wordt, DAN is het wat anders...
Op donderdag 6 februari 2003 22:01 schreef SCH het volgende:[..]
Het is nog wel anders dan vrouwen in mekaar tremmen of mensen doodrijden of verkrachten. Maar als ik clubleider was zou ik spelers met dit soort gedrag (tijdelijk?) verbannen.
Zoals dat verhaal van die speler in de UK die veel geld vergokte wat kan MIJ dat nou schelen? Ze krijgen tonnen/miljoenen per jaar, wat moet je er dan mee doen? Sparen??? je krijgt het vaak niet eens OP
quote:Eerlijk gezegd staat het incident me niet meer glashelder voor de geest. Schoot het dikkerdje met scherp dan? Lijkt me ook wel vrij ernstig dan.
Op donderdag 6 februari 2003 22:03 schreef Eightball het volgende:[..]
Okay, op iemand schieten is minder erg?
Ow my god..
quote:Vanuit de deuropening van z'n villa schoot ie gericht op postende verslaggevers.
Op donderdag 6 februari 2003 22:05 schreef SCH het volgende:Schoot het dikkerdje met scherp dan?
Hij verwondde er éen.
vd Vaart is een prima speler die zich al snel bewezen heeft. De publieke opinie kan eigenlijk alleen maar naar beneden en dat gebeurt nu door die blessure-gevoeligheid. Maar ik heb ook wel het gevoel dat nu de verdedigers expres extra op hem gaan trappen. Ben benieuwd of hij daarmee kan omgaan.
Eigenlijk vind ik de Jong een net zo groot talent als vd Vaart. Als die zo doorgaat kan dat een grote worden.
ach ik kan het me wel voorstellen soms hoor, die gasten kunnen je leven behoorlijk verstieren...
quote:Scherp of hagel doet er imho niet toe. Het doet toch niets af aan zijn voetbal kwaliteiten?
Op donderdag 6 februari 2003 22:05 schreef SCH het volgende:
Schoot het dikkerdje met scherp dan?
quote:Daar is hij nooit voor veroordeeld. Ergo, hij heeft het niet gedaan.
Op donderdag 6 februari 2003 22:01 schreef SCH het volgende:
verkrachten.
Maar volgens mij was de intentie van dit topic dat het over Raffie
ging en niet dat jij je plaat voor je gezicht en plein publique etaleerde.
quote:Psies. Ontopic!
Op donderdag 6 februari 2003 22:19 schreef keeper het volgende:
Maar volgens mij was de intentie van dit topic dat het overRaffie
quote:Sure!
Op donderdag 6 februari 2003 22:27 schreef DaMayan het volgende:
vd Vaart is goed enzo...
Zondag gaan we het zien...
quote:Hij doet toch niet mee zondag? Of wel?
Op donderdag 6 februari 2003 22:30 schreef Eightball het volgende:
Sure!Zondag gaan we het zien...
quote:Mwah, ik hoop op een verrassing uit de hoge hoed...
Op donderdag 6 februari 2003 22:35 schreef DaMayan het volgende:
Hij doet toch niet mee zondag? Of wel?
(sec gesproken zou het zondag kunnen....)
quote:Doe niet zo naief. Een beetje clubleiding had Kluivert levenslang geschorst. Het doet er wel degelijk toe wat voetballers buiten het veld doen. Net als bij ieder normaal en fatsoenlijk bedrijf. Kluivert is veroordeeld en vele malen met justitie in aanraking geweest. Niet veroordeeld betekent echt niet, niet gedaan. Goede clubs zorgen ervoor dat hun spelers fatsoenlijke mensen zijn. Wie zegt dat het buiten het veld niks dondert wat de spelers doen, zegt daarmee meteen veel over het soort mensen dat aan de club verbonden is.
Op donderdag 6 februari 2003 22:19 schreef keeper het volgende:[..]
Daar is hij nooit voor veroordeeld. Ergo, hij heeft het niet gedaan.
Maar volgens mij was de intentie van dit topic dat het over
Raffie
Raffie is nou niet bepaald een koosnaam lijkt me. En wat wil je dan nog meer over die hinkepoot kwijt. Ik ben het ermee eens dat De Jong een veel groter talent is, Van der Meyde ook trouwens.
quote:Oh, nee ?
Op vrijdag 7 februari 2003 00:01 schreef SCH het volgende:Niet veroordeeld betekent echt niet, niet gedaan.
En wel veroordeeld dus ook ook niet ?
quote:Goed, dat ben ik dan wel met je eens.
Op vrijdag 7 februari 2003 00:01 schreef SCH het volgende:
Het doet er wel degelijk toe wat voetballers buiten het veld doen. Net als bij ieder normaal en fatsoenlijk bedrijf.
quote:Je werkt bij de politie? Zover ik weet is hij een keer voor rijden onder invloed met dodelijke afloop opgepakt én veroordeeld. En één keer opgepakt op verdenking van verkrachting, maar is daarvoor niet veroordeeld. Dus vele malen is schromelijk overdreven.
Kluivert is veroordeeld en vele malen met justitie in aanraking geweest.
quote:In jouw wereld misschien niet, maar in Nederland waar we nog een gewone en rechtsgang hanteren gaan we uit dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Aangezien het tegendeel nooit is bewezen, is Kluivert dus onschuldig.
Niet veroordeeld betekent echt niet, niet gedaan.
quote:Oei, je gaat toch nog ontopic
Raffie is nou niet bepaald een koosnaam lijkt me. En wat wil je dan nog meer over die hinkepoot kwijt. Ik ben het ermee eens dat De Jong een veel groter talent is, Van der Meyde ook trouwens.
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 00:36 schreef keeper het volgende:
Oei, je gaat toch nog ontopic. Maar spreek jij van der Meyde vaak? Of las je het ergens dat hij De Jong een groter talent dan Raffie vond?
Hoe is het eigenlijk met Van der Vaart? Wanneer kan hij weer tegen een bal trappen?
quote:Hij is onlangs nog tweemaal binnen een paar weken door de Spaanse politie aange houden wegens verkeers overtredingen (o.a. wederom rijden onder invloed). Opgeteld bij verdenkingen van iemand doodrijden en een groepsverkrachting, lijkt me dat geen sinecure. Of haal jij dat ook? Hij is niet veroordeeld inderdaad, maar het is wel erg naief om te zeggen dat dat betekent dat hij het niet gedaan heeft. Dat is ieg geen logische conclusie. Volgens de wet is hij idd onschuldig.
Op vrijdag 7 februari 2003 00:36 schreef keeper het volgende:
Je werkt bij de politie? Zover ik weet is hij een keer voor rijden onder invloed met dodelijke afloop opgepakt én veroordeeld. En één keer opgepakt op verdenking van verkrachting, maar is daarvoor niet veroordeeld. Dus vele malen is schromelijk overdreven.
[..]In jouw wereld misschien niet, maar in Nederland waar we nog een gewone en rechtsgang hanteren gaan we uit dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Aangezien het tegendeel nooit is bewezen, is Kluivert dus onschuldig.
[..]
Hij had natuurlijk na dat auto-ongeluk niet meer in Oranje mogen spelen. Wat clubs doen moeten ze dan zelf maar weten.
Ik loop de deur bij Van de Meyde niet plat nee
quote:Nee joh, je meent het
Op vrijdag 7 februari 2003 03:25 schreef DaMayan het volgende:![]()
![]()
![]()
Hij bedoelt dat hij van der Meyde een groter talent vindt dan van der Vaart.
quote:Tja. Word jij ontslagen bij je baas als je dat doet?
Op vrijdag 7 februari 2003 10:20 schreef SCH het volgende:
Hij is onlangs nog tweemaal binnen een paar weken door de Spaanse politie aange houden wegens verkeers overtredingen (o.a. wederom rijden onder invloed).
quote:Denk het wel ja - in combinatie met die veroordeling en eerdere aanklacht. Zou heel wat uit te leggen hebben.
Op vrijdag 7 februari 2003 17:01 schreef keeper het volgende:
Tja. Word jij ontslagen bij je baas als je dat doet?
quote:Dat vraag ik me ook af. Hij schijnt vanavond nog niet mee te doen met jong ajax dus tegen arsenal lijkt me ook niet waarschijnlijk. Denk dat het nog een week of 2 zal duren..
Op maandag 24 februari 2003 17:38 schreef CAZZO het volgende:
hoe staat het er eik voor met het chronisch geblesseerde goden/jodenjong? en wanneer kunnen we hem weer op de vaderlandse velden in actie verwachten?
quote:08/03/2003 19:30 FC Zwolle-Ajax
Op zondag 2 maart 2003 16:50 schreef GerardVanAs het volgende:
Waarschijnlijk binnen een week weer fit samen met Litmanen
Dat zou wel mooi zijn, want dan kan hij ook al mee doen tegen Valencia
quote:Wat mij betreft mag ie die laten schieten en pas echt fit zijn voor valencia!!
Op dinsdag 4 maart 2003 08:16 schreef kreischer2000 het volgende:
waarschijnlijk morgen bij de selectie voor de amstel cup wedstrijd tegen groningen
9 Van Basten
14 Cruijff
--------------------
23 Van der Vaart
Ik probeer hem achter het doel te hangen bij Zuid.
quote:Dat spandoek was nog een paar seconden in beeld bij Canal Plus zaterdag
Op dinsdag 4 maart 2003 10:32 schreef -Schorpioen- het volgende:
Morgen neem ik voor de 2e keer mijn nieuwe spandoek mee. Het is een ode aan van der Vaart. In het kort:9 Van Basten
14 Cruijff
--------------------
23 Van der VaartIk probeer hem achter het doel te hangen bij Zuid.
Vond hem zeer geslaagd, en ook nog goed dat die door een FOKker gebakken is
quote:
Van der Vaart: 'Van mij mag het wel weer'
Heerenveen, 3 maart 2003
Rafael van der Vaart maakte na drie maanden blessureleed maandagavond zijn rentree op het voetbalveld. De Heemskerker speelde een uur lang mee met Jong Ajax, dat in Friesland Jong Heerenveen, koploper in de Beloftencompetitie, op 1-1 hield.
Ook in Heerenveen en omstreken was doorgedrongen dat Rafael van der Vaart tegen het tweede elftal van SC Heerenveen zijn come-back zou maken. Toen de teams om half zeven aftrapten, was Sportpark Skoatterwâld volledig gevuld. En toen Rafael van der Vaart na ruim een uur spelen gewisseld werd, beloonde het thuispubliek de middenvelder met een sportief applaus. Onder de toeschouwers bevonden zich overigens ook Ajax-trainers Ronald Koeman en Ruud Krol, die het heroptreden van hun protegé van dichtbij wilden meemaken.
In het uur dat hij binnen de lijnen stond, waarbij hij in de eerste helft als linkshalf opereerde en na rust als de 'nummer 10', liet Rafael van der Vaart een goede indruk achter. Hij schuwde de duels met de sterke Friese verdedigers, onder wie Tieme Klompe, niet en bleek nog steeds sterk aan de bal.,,Ik ben hier zeer content mee'', aldus een zichtbaar opgeluchte Rafael van der Vaart na afloop. ,,Ik heb nergens last van en ik ben er vol ingegaan. Dat moet ook wel, anders heeft dit soort wedstrijden geen zin. Ik mocht zelf bepalen of ik een helft of een uur zou spelen. Nou, dat werd een uur, want ik ben wel helemaal naar Heerenveen gekomen'', liet het middelpunt van de belangstelling weten. Rafael van der Vaart werd in Heerenveen onthaald als een popster. De rij handtekeningjagertjes voor de kleedkamerdeur wilde tot lang nadat de populaire middenvelder gewisseld was, van geen wijken weten.
,,Scoren was niet het belangrijkste vandaag, ik ben daar niet speciaal op gaan loeren. Ik moet nu weer helemaal fit worden, daar gaat het om'', aldus Rafael van der Vaart na afloop. ,,Nu gaan we eerst morgen kijken of ik geen reactie krijg, maar als alles goed is, mag het wel weer van mij. Gek werd ik er van dat die blessure zolang duurde. Ik heb er wel van geleerd, als ik nu terugkom moet dat rustig en zullen we het langzaam opbouwen. Maar nu voel ik me lekker, ik had de wedstrijd best uit kunnen spelen, al zou dat natuurlijk weer niet zo verstandig geweest zijn. Als het aan mij ligt, doe ik woensdag tegen FC Groningen mee. Ik heb daar met Ronald Koeman over gesproken, maar die wil ook eerst afwachten of ik geen reactie krijg.''
Toen Rafael van der Vaart het veld verliet, stond Jong Ajax nog met 1-0 achter. Heerenveen kwam al na veertien minuten op voorsprong door een treffer van Marcel Seip, die uit een lange ingooi via een van richting veranderd schot scoorde. De fysiek sterke thuisploeg had in de eerste helft het betere van het spel, en was vooral gevaarlijk bij hoekschoppen en vrije trappen.
Na de rust wijzigde Jong-Ajaxcoach John van 't Schip de tactiek. Ajax ging met de punt naar voren spelen. Rafael van der Vaart verhuisde naar de nummer 10 positie en David Mendes da Silva en Stefano Seedorf zorgden voor aanvallende impulsen vanaf de zijkanten van het middenveld. ,,Zo konden we verder van onze goal afspelen'', verklaarde Van 't Schip. ,,We haalden hun lange bal eruit en kwamen meer aan voetballen toe.'' Ajax was in het eerste halfuur van de tweede helft dan ook sterker dan de koploper in de Beloftencompetitie. Na een uur kwam de Zweedse middenvelder Rasmus Lindgren als vervanger voor Van der Vaart, maar ook zonder Rafael van der Vaart bleef Ajax druk houden op Heerenveen. De verdiende gelijkmaker kwam na bijna 70 minuten van de voet van Stefano Seedorf.
In het laatste kwartier zette Heerenveen een slotoffensief in, dat succesvol had kunnen zijn als aanvallers Samaras en Correia niet zo slordig met de mogelijkheden waren omgesprongen. Beide ploegen eindigden met tien spelers. Van 't Schip had al drie keer gewisseld toen Jussi Kujala met een enkelblessure van het veld moest en bij de thuisclub kreeg Kolk in de slotfase een rode kaart.
Waar Heerenveen-trainer Jan de Jonge na afloop treurde om het gelijkspel, was Van 't schip een tevreden man. ,,In dit soort wedstrijden kunnen de jongens veel leren. Heerenveen staat tenslotte bovenaan en ze zijn sterk en spelen agressief'', aldus de trainer van Jong Ajax. ,,Toen Rafael eruit was, stonden er zes junioren bij ons in het veld. Vooral Sergio Cameron, in de spits, en Gerard Aafjes, in de verdediging, bleven knap overeind. Jammer dat we niet gewonnen hebben, dan hadden we weer aansluiting gekregen bij de top, maar dat was te veel van het goede geweest'', vond Van 't Schip.
John van 't Schip was was 'vooral blij voor Rafael van der Vaart zelf', dat diens rentree zo succesvol was verlopen. ,,Hij moest wennen aan de automatismen die er in dit team eigenlijk niet zijn omdat we zo vaak in een andere samenstelling spelen. In de tweede helft speelde hij achter de spitsen en toen vond ik hem wat vrijer in zijn spel, gaf hij meer gas.''
Voor David Mendes da Silva betekende het duel de eerste keer dat hij de negentig minuten vol maakte na een periode van blessureleed. Afgelopen donderdag tegen NAC speelde de van Sparta gehuurde middenvelder nog een uur. ,,David had vandaag wat meer moeite'', vond Van 't Schip. ,,In de eerste helft liep het niet, al was dat niet helemaal zijn eigen schuld, maar dat kwam meer door de positie die hij speelde. In de tweede helft kwam hij beter tot zijn recht. Ook David is er een tijd uit geweest en dit was geen makkelijke wedstrijd.''
quote:
Rafael van der Vaart ondertekent zijn nieuwe contract
Amsterdam, 6 maart 2003
Rafael van der Vaart en Ajax' financiëel directeur Jeroen Slop zetten donderdagmiddag hun handtekening onder het nieuwe contract van de getalenteerde middenvelder.
Ajax en Rafael van der Vaart kwamen overeen dat het 20-jarige talent in ruil voor verbeterde financiële condities nog minstens tot het einde van volgend seizoen in Amsterdam blijft. De overeenkomst loopt tot de zomer van 2006.,,Ik zie dit als een beloning voor mijn goede spel'', zei Rafael van der Vaart toen hij zijn handtekening onder de overeenkomst zette. ,,Ondanks de problemen in het begin zijn de onderhandelingen soepel verlopen. Het is een fijn gevoel dat het nu allemaal geregeld is. Ik wil nu alleen nog maar fit worden en blijven en weer terug in de basis.''
Rafael van der Vaart keek ook alvast vooruit naar het volgende seizoen, waarin hij dus in ieder geval in het Ajax-shirt te bewonderen zal zijn. ,,Het is goed voor mijn ontwikkeling om hier nog zeker een seizoen te blijven. Ik heb ook helemaal geen behoefte om al weg te gaan.''
Everard, Van der Vaart en Slop heffen het glas op de nieuwe overeenkomstFinanciëel directeur Jeroen Slop, bijgestaan door jurist van AFC Ajax Rein Everard, tekende namens de club. ,,Heel goed, dat we na lang onderhandelen toch zo om de tafel zitten'', vond Slop. ,,Het heeft lang genoeg geduurd, maar het is prettig dat we zulke spelers bij Ajax kunnen houden, zeker als ze zo belangrijk zijn als Rafael.''
quote:Dat spandoek is inmiddels ook wereldberoemd
Morgen neem ik voor de 2e keer mijn nieuwe spandoek mee. Het is een ode aan van der Vaart. In het kort:9 Van Basten
14 Cruijff
--------------------
naja.. ze laten het iig bestwel vaak op AT5 zien
quote:Op CanalPlus besteden ze er ook een groot aantal seconden aan
Op vrijdag 7 maart 2003 17:45 schreef Fulton het volgende:[..]
Dat spandoek is inmiddels ook wereldberoemd
naja.. ze laten het iig bestwel vaak op AT5 zien
![]()
quote:toen hij begon met warmlopen begon hele stadion te zingen
Op vrijdag 7 maart 2003 10:16 schreef -Schorpioen- het volgende:
Hij kreeg een staande ovatie woensdag tegen Groningen toen ie inviel. Om kippenvel van te krijgen.
quote:het is maar goed dat 10 bergkamp er niet bij staat
14 Cruijff
--------------------
quote:Grappemakers die Italianen
'Milan wil naast Chivu ook Van der Vaart'Fabio Capello mag dan zeggen dat bij Ajax alleen Zlatan Ibrahimovic en Cristian Chivu de echte topspelers zijn, niet alle Italianen denken er blijkbaar zo over. Volgens sportkrant Tuttosport heeft AC Milan bijvoorbeeld naast Chivu een meer dan normale belangstelling opgevat voor Rafael van der Vaart. De kans dat de jonge international volgend seizoen al in San Siro speelt, moet echter gering worden geacht. Van der Vaart heeft zelf al aangegeven nog wat langer te willen rijpen in Amsterdam. Bovendien liet Ruud Krol zich ontvallen niet zo happig te zijn op contacten met Italiaanse clubs.
quote:Inderdaad, Capello moet niet denken dat die zomaar dit team uit elkaar kan trekken, zeker niet na z'n onsportieve gedrag.
Op vrijdag 21 maart 2003 00:34 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Grappemakers die Italianen
quote:Ik denk dat'ie genoeg scoort.
Op zondag 21 september 2003 16:25 schreef Deuro het volgende:
0 uit 5
Nu alleen nog op het veld
quote:Lol, hoezo gebrekkige kennis van voetbal? Kijk hoe hij zijn doelpunten maakt, dat zijn bijna allemaal harde geplaatste schoten, daarnaast kan hij goed uit de draai schieten, vooral omdat hij klein en wendbaar is, is dat een groot voordeel. Daarnaast kan hij ook nog eens goed op snelheid dribbelen.
Op zondag 21 september 2003 16:51 schreef jongeman het volgende:
van der vaart is een loser die denkt goed te kunnen ballen.
Hij is alleen maar met trucjes en rondjes draaien bezig, daar wordt je dus niet scherp van en zeker geen beter voetballer. Daardoor mistte die lul ook die grote kans in milaan.
Maar goed, wat loosers als jou in VBL te zoeken hebben is zowiezo een raadsel.
quote:Idd, sinds die steegteef met hem vunst gaat het bergaf met hem.
Op zondag 21 september 2003 16:57 schreef Sjors_Boes het volgende:
Het is al vaker gezegd maar het komt toch echt allemaal door die hoerige snol van Meis. Zij put hem duidelijk teveel uit. Geen fut meer over in de wedstrijden. De slet. Wie start de actie "gooi Silvie uit Raffie's nest", omwille van Ajax's gezondheid.
quote:Je hebt helemaal gelijk. Hij schiet ze er van uit alle hoeken en gaten in het goal. duh.
Op zondag 21 september 2003 17:05 schreef raptorix het volgende:[..]
Lol, hoezo gebrekkige kennis van voetbal? Kijk hoe hij zijn doelpunten maakt, dat zijn bijna allemaal harde geplaatste schoten, daarnaast kan hij goed uit de draai schieten, vooral omdat hij klein en wendbaar is, is dat een groot voordeel. Daarnaast kan hij ook nog eens goed op snelheid dribbelen.
Maar goed, wat loosers als jou in VBL te zoeken hebben is zowiezo een raadsel.
quote:En gooit haar in mijn nest ^_^
Op zondag 21 september 2003 16:57 schreef Sjors_Boes het volgende:
Wie start de actie "gooi Silvie uit Raffie's nest", omwille van Ajax's gezondheid.
quote:Kom op zeg, hij is heus goed, maar ik vind nog niet dat hij nu al te goed is voor deze competitie. En als dat al zo zou zijn, dan moet ie elke wedstrijd het verschil maken en niet gaan lopen kloten, zoals jij dat noemt.
Op donderdag 25 september 2003 14:24 schreef Potter het volgende:
Hij is een super voetballer, alleen was het dom van hem dat hij dit jaar niet weg ging, hij staat ver boven het nederlandse voetbal en vandaar dat hij nu meer loopt te kloten dan te voetballen.
1 ding is zeker, zijn vriendin is heerlijk!
Van der Vaart moet nog zat leren en kan nog zeker 2 seizoenen blijven voor hij in het buitenland een toegevoegde waarde kan zijn.
Ajacied Rafael van der Vaart heeft een meerjarig contract gesloten met Pepsi-Cola.
Vanaf 1 januari 2004 is hij hét Nederlandse gezicht van het Pepsi voetbal platform. De samenwerking met Van der Vaart (20) is niet alleen nationaal georiënteerd. Hij maakt deel uit van Pepsi's wereldwijde campagne en zal daar naast andere wereldsterren een hoofdrol spelen. Eerder deze maand werd de voetballer door de belangrijkste Europese voetbalbladen uitgeroepen tot 'Golden Boy 2003, Europa's meest talentvolle speler van dit jaar.
Bernd Spelbos, marketing manager Pepsi-Cola in Nederland: Van der Vaart was voor ons de beste keus. Hij laat als geen enkel ander zien dat hij niet alleen een groots talent is, maar ook nu al, op deze leeftijd, de leider kan zijn van een team. Of dat nu in de competitie en beker bij Ajax is, in de Champions League of in het Nederlands elftal, Rafael weet wat hij wil en haalt het maximale eruit. Precies die mentaliteit past bij Pepsi.
Eerder speelde Edgar Davids, als topspeler van Juventus, een rol in verschillende campagnes van Pepsi. Ook buitenlandse topspelers als David Beckham, Raul en Roberto Carlos kwamen voor in Pepsi voetbalcampagnes.
quote:Leuke reclame inkomsten voor Van der Vaart zijn dat en met zo'n voorgangers zoals Beckham, Roberto Carlos, Davids etc mag die zich nog gelukkig prijzen ook dat pepsi nu ook hem wil
Op donderdag 27 november 2003 17:43 schreef golfer het volgende:
bron Adformatie:Ajacied Rafael van der Vaart heeft een meerjarig contract gesloten met Pepsi-Cola.
Vanaf 1 januari 2004 is hij hét Nederlandse gezicht van het Pepsi voetbal platform. De samenwerking met Van der Vaart (20) is niet alleen nationaal georiënteerd. Hij maakt deel uit van Pepsi's wereldwijde campagne en zal daar naast andere wereldsterren een hoofdrol spelen. Eerder deze maand werd de voetballer door de belangrijkste Europese voetbalbladen uitgeroepen tot 'Golden Boy 2003, Europa's meest talentvolle speler van dit jaar.
Bernd Spelbos, marketing manager Pepsi-Cola in Nederland: Van der Vaart was voor ons de beste keus. Hij laat als geen enkel ander zien dat hij niet alleen een groots talent is, maar ook nu al, op deze leeftijd, de leider kan zijn van een team. Of dat nu in de competitie en beker bij Ajax is, in de Champions League of in het Nederlands elftal, Rafael weet wat hij wil en haalt het maximale eruit. Precies die mentaliteit past bij Pepsi.
Eerder speelde Edgar Davids, als topspeler van Juventus, een rol in verschillende campagnes van Pepsi. Ook buitenlandse topspelers als David Beckham, Raul en Roberto Carlos kwamen voor in Pepsi voetbalcampagnes.
Rafael is new Dutch master
Friday, 05 December 2003
By Chris Murphy
In just three short years, forward Rafael van der Vaart has emerged as one of European football's most sought-after talents.
Youth product
After seeing him through the tried and trusted AFC Ajax youth system, coach Co Adriaanse wasted little time in handing the then 17-year-old his first-team debut in the 1-1 draw at FC Den Bosch in April 2000. It provided the Heemskerk-born player with his first taste of senior action, and the following season, under new coach Ronald Koeman, his development gathered momentum.
Talent blossoms
Van der Vaart scored 14 goals - a superb return considering he suffered a bad knee injury in February which saw him miss the end of that campaign - as Ajax won an Eredivisie and Dutch Cup double, and in October 2001 he made his full international debut for the Netherlands. Such was his impact then, and in the following term as he helped Ajax into the UEFA Champions League quarter-finals, that this season he was appointed club vice-captain.
Committed to Ajax
However, like Ajax's brightest talents in the past, from Johan Cruyff through Marco van Basten to Andy van der Meyde, the 20-year-old Van der Vaart has been constantly linked with a move away from the Netherlands. Still, he is committed to Ajax for this season, as club general director Arie van Eijden insisted, with the team very much in the running for domestic and European honours.
Not going anywhere
Asked if the player would leave, Van Eijden recently stated: "Not before next summer he won't. Ajax and Van der Vaart have made clear arrangements. Van der Vaart got a better contract at the last winter break and Ajax got the guarantee that the player would stay at least until the end of the season."
Successful campaign
Certainly, it could be another successful campaign for Van der Vaart and his team-mates. The club sit atop the Eredivisie table with the winter break looming and will progress to the knockout stages of the Champions League with victory at Club Brugge KV on Matchday 6. Even a draw would take them through, unless RC Celta de Vigo win at Group H winners AC Milan - whose last-minute goal denied Ajax in a thrilling quarter-final last season.
Dutch regular
At international level too, the one-time 18-year-old debutant has gone from strength to strength. Alongside the likes of former club-mate Van der Meyde, Wesley Sneijer - another Ajax prospect - and PSV Eindhoven's Arjen Robben, Van der Vaart has already established himself as an important part of coach Dick Advocaat's plans. This, despite competition from more experienced stars like Phillip Cocu, Giovanni van Bronckhorst and Mark van Bommel.
Energetic display
He featured in five of the Netherlands' UEFA EURO 2004 qualifying group matches, as well as both legs of the play-off against Scotland, where he was arguably the Dutch side's best player in the first leg, which ended in a 1-0 defeat. His industrious and energetic display in the home return contributed to Ruud van Nistelrooij's hat-trick and the 6-0 scoreline, which reminded any who doubted - especially finals opponents Czech Republic, Latvia and Germany - that the Dutch are still a force to be reckoned with.
Perfect farewell?
If Van der Vaart is to leave Ajax, the perfect farewell would be with a silver-laden treble of Eredivisie, Champions League and UEFA European Championship glory.
quote:Een trebble met 2 CL's?
Op vrijdag 5 december 2003 12:57 schreef ChAoZ het volgende:If Van der Vaart is to leave Ajax, the perfect farewell would be with a silver-laden treble of Eredivisie, Champions League and UEFA European Championship glory.
quote:Goh,wij komen ook nog in het stukkie voor
Op vrijdag 5 december 2003 12:57 schreef ChAoZ het volgende:
uefa.comRafael is new Dutch master
Friday, 05 December 2003
By Chris Murphy
In just three short years, forward Rafael van der Vaart has emerged as one of European football's most sought-after talents.Youth product
After seeing him through the tried and trusted AFC Ajax youth system, coach Co Adriaanse wasted little time in handing the then 17-year-old his first-team debut in the 1-1 draw at FC Den Bosch in April 2000. It provided the Heemskerk-born player with his first taste of senior action, and the following season, under new coach Ronald Koeman, his development gathered momentum.
quote:Het EK winnen bedoelen ze als derde...
Op vrijdag 5 december 2003 13:58 schreef Devano het volgende:[..]
Een trebble met 2 CL's?
Hoe lang die link aktief blijft weet ik niet.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:07 schreef baziz het volgende:
Van der Vaart moet op de bank, omdat het gehele team onder zijn (en Sneijder) wanprestaties leid. Veel balverlies en weinig goede inbreng aanvallend.
Koeman moet ingrijpen en andere spelers een kans geven en van der Vaart af en toe in laten vallen tot hij weer bewijst een van de beste voetballers van Nederland te zijn.Ik stel voor:
Jari is al weer een tijdje fit (heeft trouwens ook nog niet goed gespeeld) en verdiend een kans in de basis.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:09 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens!
V.d.Vaart moet op de bank, al is het alleen maar om hem te prikkelen.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:13 schreef werkeend het volgende:
totaal NIET mee eens. vdv is zo'n beetje de enigste speler die een klein beetje van z'n potentiaal laat zien. De rest is/was hopeloos aan het kloten. Komt denk ik ook voor een deel door blessures waardoor de huidige selectie veel harder moet werken..maar ja we zien wel na de stop
Tegen zwakke tegenstanders wellicht wel samen op het middenveld, maar alleen als Galásek ook speelt.
Als ik kijk naar zijn prestaties over dit afgelopen seizoen dan moet ie gewoon blij zijn dat ie niet op de bank zit.
Wat mij betreft:
Litmanen of Pienaar (als ie weer fit is) er in en komend seizoen Knopper terug halen.
quote:Wat heb jij in hemelsnaam met Knopper... Ben je zijn neef ofzo?
Op vrijdag 2 januari 2004 15:49 schreef baziz het volgende:
Ik irriteer me gewoon rot als ik v.d. Vaart op tv of in de bladen hoor zeggen: Ik ben uitgeleerd bij Ajax, ik wil naar het buitenland.Als ik kijk naar zijn prestaties over dit afgelopen seizoen dan moet ie gewoon blij zijn dat ie niet op de bank zit.
Wat mij betreft:
Litmanen of Pienaar (als ie weer fit is) er in en komend seizoen Knopper terug halen.
quote:Nou, dan weet ik niet hoe vaak je Heerenveen hebt zien spelen.. Richard is nou niet echt goed bezig daar. Zie ook het Heerenveen-rapport van SCH in een ander topic.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:57 schreef baziz het volgende:
Een van de weinige spelers die het goed deed in de periode Olsen/Wouters was Richard Knopper. Hij is net als bijna alle spelers van dat team vervangen voor nieuwe spelers. Hij verdiend gewoon nog een kans. Werd net als van der Vaart (op die positie) topscorer van Ajax, alleen dan wel in het slecht draaiende team.
Hij doet het bij Heerenveen ook goed, ik zie het gewoon in hem zitten.
Dat hij topscorer werd destijds zegt me helemaal niets. Knopper kan leuk voetballen, maar mist van alles net een beetje (behalve baardhaar). Van der Vaart is zeker 5 klassen beter. Als ik dan al iemand terug zou willen halen, zou ik Hersi kiezen.
quote:Ik heb echt helemaal niets met die Hersi. Een stuk meer met Knopper(t) maar ook hij is geen waardig opvolger van VdV. Hersi en Knopper(t) zijn allebei niveau vdGun en die heb ik dan van die 3 het liefst.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:10 schreef methodmich het volgende:
Van der Vaart is zeker 5 klassen beter. Als ik dan al iemand terug zou willen halen, zou ik Hersi kiezen.
Knopper, Raakte geblesseerd op een vervelend moment, heeft sindsdien eigenlijk nooit meer op hoog niveau gepresteerd
Van Der Gun, leuke voetballer, maar ook te licht voor Ajax
Van Der Vaart. Mega talent van net 20 die een iets mindere periode meemaakt. Mag het op die leeftijd. Maar laat hem maar lekker vertrekken hoor, ik denk dat iedere tegenstander in Nederland opgelucht adem haalt. Deze periode is misschien wel goed voor Van Der Vaart, want het laat zien dat hij hier nog niet is uitgeleerd en dat hij ook moet werken als z´n talent hem wat in de steek laat
quote:Heel terechte constatering. Knopper is gewoon een net-niet jongen. Opmerkingen als "hij werkt zo hard" kan ik niks mee. Ik ben vergeleken bij profs ook een zeer matige voetballer, maar als ik desondanks in Ajax 1 mag spelen zou ik me ook dood werken.
Op zaterdag 3 januari 2004 01:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hersi, leuke voetballer voor NEC en NAC, maar te licht voor de Nederlandse top op dit momentKnopper, Raakte geblesseerd op een vervelend moment, heeft sindsdien eigenlijk nooit meer op hoog niveau gepresteerd
Van Der Gun, leuke voetballer, maar ook te licht voor Ajax
Van Der Vaart. Mega talent van net 20 die een iets mindere periode meemaakt. Mag het op die leeftijd. Maar laat hem maar lekker vertrekken hoor, ik denk dat iedere tegenstander in Nederland opgelucht adem haalt. Deze periode is misschien wel goed voor Van Der Vaart, want het laat zien dat hij hier nog niet is uitgeleerd en dat hij ook moet werken als z´n talent hem wat in de steek laat
quote:Precies, maar hij wil dus weg omdat hij op tv in meerdere interview zegt uitgeleerd te zijn bij Ajax en dat het tijd is voor het buitenland.
Op zaterdag 3 januari 2004 01:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:12 schreef tong80 het volgende:
Al een jaar lang presteert ie ondermaats.Dit jaar speelt Ajax niet het voetbal dat we verlangen. Van der Vaart hoort de regisseur te zijn. Maar hij trapt zelden een bal recht vooruit.
Aan het einde van vorig seizoen hadden we hem nodig maar gaf ie niet thuis. Ook dit seizoen heeft ie niet laten zien wat de zogenaamde kenners in hem zien.
Hij heeft geen snelheid, geen rechterbeen waar ie iets mee kan doen. Hij heeft al maanden geen belangrijke inbreng bij Ajax.
Hij heeft geen actieradius waar ie kansen mee kan creëren voor z'n medespelers.
Het duurt niet meer lang of hij belandt op de bank.
Een transfer naar sub-toppers zoals Heerenveen of Feijenoord is dichtbij.
Ik blijf vorralsnog vertrouwen houden in hem.
quote:Hij is niet meer zo aanwezif als vorige seizoenen
Op maandag 26 januari 2004 23:10 schreef Doc het volgende:[..]
Maar heeft toch weer belangrijke goals gemaakt
En je moet ook kijken naar de assists die die geeft.
Hij speelt niet het best
Maar zeker niet het slechts
Zo vind ik sneijder veel minder spelen en staat toch steeds in de basis onbegrjpelijk.
Ik heb me gisteren verbaasd over het feit dat Rafael Van der Vaart dit seizoen opnieuw in de basis begon, en nog wel in het Nederlands Elftal. Hij heeft werkelijk nog geen bal fatsoenlijk geraakt de afgelopen 7 maanden en ik krijg ook niet bepaald de indruk dat ie keihard werkt voor z'n plaats in de eerste 11, laat staan voor z'n medespelers. Dit geld zowel in Ajax als het Nederlands Elftal. Ik ben niet bepaald iemand die me bezig houd met de Nederlandse glamour wereld, maar ik kan tegenwoordig geen tijdschrift open slaan of televisie programma kijken of onze Rafael komt weer voorbij.
Een speler is in mijn ogen vrij om kritiek te uitten over het feit dat hij niet of weinig speelt. Maar hoe durft hij tegen de camera's te zeggen 'verbaasd' te zijn dat hij niet in de basis startte? "Ik zal het er nog wel met de trainer over hebben."
Als ik de trainer van Ajax was zou ik hem al lang een basisplaats meer geven. Niet alleen omdat hij dit seizoen een van de zwakke schakels is, maar ook om hem te prikkelen. Rafael wordt steeds meer iemand (neem het hem eens kwalijk met al die aandacht) die het vanzelfsprekend vind dat hij altijd speelt, en die altijd goed moet worden gevonden. Hij schijnt er op de training de kantjes af te lopen, hij wordt met de maand zwaarder en bovendien brutaler tegenover z'n trainer.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Van der Vaart en ik zie hem graag spelen. Rafael in vorm is een van Neerlands mooiste spelers, en een waar genot om naar te kijken. Maar ik irriteer me aan het feit dat hij denkt dat hij nog steeds de beste speler van Ajax is. Hij gaf zichzelf in de winterstop een 6 in het evaluatiegesprek met de technische staf. Prima, maar ga dan niet zeiken als je niet speelt. Ook irriteer ik me aan de media, die maar niet willen toegeven dat het steeds slechter gaat met de voetballer Van der Vaart. 'Vormcrisis' is het meest gewaagde woord dat ik tot nu toe heb gehoord.
Ik zeg dit niet om te zeiken, ik wil graag weten hoe jullie denken over de situatie en wat jullie denken dat de grootste oorzaken zijn van Rafael's langdurige zwaar ondermaats presteren.
quote:Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen.
Op donderdag 19 februari 2004 19:32 schreef Devano het volgende:
Ff uit dat topic dat is dichtgegooid:Ik heb me gisteren verbaasd over het feit dat Rafael Van der Vaart dit seizoen opnieuw in de basis begon, en nog wel in het Nederlands Elftal. Hij heeft werkelijk nog geen bal fatsoenlijk geraakt de afgelopen 7 maanden en ik krijg ook niet bepaald de indruk dat ie keihard werkt voor z'n plaats in de eerste 11, laat staan voor z'n medespelers. Dit geld zowel in Ajax als het Nederlands Elftal. Ik ben niet bepaald iemand die me bezig houd met de Nederlandse glamour wereld, maar ik kan tegenwoordig geen tijdschrift open slaan of televisie programma kijken of onze Rafael komt weer voorbij.
Een speler is in mijn ogen vrij om kritiek te uitten over het feit dat hij niet of weinig speelt. Maar hoe durft hij tegen de camera's te zeggen 'verbaasd' te zijn dat hij niet in de basis startte? "Ik zal het er nog wel met de trainer over hebben."
Als ik de trainer van Ajax was zou ik hem al lang een basisplaats meer geven. Niet alleen omdat hij dit seizoen een van de zwakke schakels is, maar ook om hem te prikkelen. Rafael wordt steeds meer iemand (neem het hem eens kwalijk met al die aandacht) die het vanzelfsprekend vind dat hij altijd speelt, en die altijd goed moet worden gevonden. Hij schijnt er op de training de kantjes af te lopen, hij wordt met de maand zwaarder en bovendien brutaler tegenover z'n trainer.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Van der Vaart en ik zie hem graag spelen. Rafael in vorm is een van Neerlands mooiste spelers, en een waar genot om naar te kijken. Maar ik irriteer me aan het feit dat hij denkt dat hij nog steeds de beste speler van Ajax is. Hij gaf zichzelf in de winterstop een 6 in het evaluatiegesprek met de technische staf. Prima, maar ga dan niet zeiken als je niet speelt. Ook irriteer ik me aan de media, die maar niet willen toegeven dat het steeds slechter gaat met de voetballer Van der Vaart. 'Vormcrisis' is het meest gewaagde woord dat ik tot nu toe heb gehoord.
Ik zeg dit niet om te zeiken, ik wil graag weten hoe jullie denken over de situatie en wat jullie denken dat de grootste oorzaken zijn van Rafael's langdurige zwaar ondermaats presteren.
Raffie op de bank, Richard op 10!
idd misschien heeft ie dan wel een been gebroken.quote:Op maandag 23 februari 2004 14:43 schreef Speed1971 het volgende:
ja laten we gaan speculeren wie er wel en niet in vorm zijn rond het WK van 2006
Henk Vos misschien ?quote:Op maandag 23 februari 2004 14:43 schreef Speed1971 het volgende:
ja laten we gaan speculeren wie er wel en niet in vorm zijn rond het WK van 2006
flauwekul, wie zegt dat het effect heeft? Van Basten ziet VDV wss als belangrijke pilon voor de toekomst, dus probeert watquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
Triest dat zijn eigen coach hem niet aan het voetballen krijgt en dat Marco het weer moet opknappen met zijn prive-workshops.
Ben je bij de trainingen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:55 schreef Stpan het volgende:
Van der Vaart is gewoon een lapswans, te verwaand om te werken, teveel de hemel ingeprezen om zich nog te willen verbeteren. Daarom is het goed voor hem dat Van Basten hem tenminste nog een beetje tegengas geeft.
Van de Vaart, wie kent hem niet...quote:Koeman probeer het ook maar die kreeg gelijk de wind van meneer Breezerslet van voren. Wie denkt dat pisventje wel niet dat hij is?
nee van je anti-Vd Vaart houding is niets te merkenquote:Als ik Van Basten was had ik op dit moment Barry van Galen voor zijn positie opgeroepen. En dat is geen overdreven anti-Vd Vaart stelling.
A. nee, maar ik heb vd Vaart nog nooit op zelfkritiek kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:00 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ben je bij de trainingen?
[..]
Van de Vaart, wie kent hem niet...
[..]
nee van je anti-Vd Vaart houding is niets te merken
![]()
Hij is dramatisch uit vorm. Maar zoals iedereen weet is vorm iets onaantastbaars, het kan zomaar dat hij binnen een maand weer geweldig speelt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:30 schreef methodmich het volgende:
Raffie staat wel al lang stil en dat is hoe dan ook zorgelijk. Zie hem niet zo 1,2,3 weer op zijn oude niveau terugkomen ook.
Nee, ik vind je grotendeels gelijk hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:57 schreef Stpan het volgende:
[..]
A. nee, maar ik heb vd Vaart nog nooit op zelfkritiek kunnen betrappen.
B. Van der Vaart denkt dat hij Koeman in de pers kan tegenspreken. Daarom, wie denkt hij wel niet dat hij is?
Als hij denkt een voormalig groot talent te zien die het totaal aan het verkloten is denkt hij goed. Maar ik vrees dat hij nog steeds denkt de nieuwe Maradonna te zijn.
C. Ik vond vd Vaart altijd een groot talent en genot om naar te kijken. Toen kwam het verwachtingspatroon van een gewone voetballer, de verantwoordelijkheid van aanvoerder, de vormcrisis en dat TMF-snolletje. Daar kan hij allemaal niet mee omgaan. Dat is geen antipathie, maar een constatering, meer niet. Of vind jij hem de afgelopen 1,5 jaar geweldig spelen?
Weinig kans maar het is te hopen. Het wordt potdomme wel tijd ook!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:03 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij is dramatisch uit vorm. Maar zoals iedereen weet is vorm iets onaantastbaars, het kan zomaar dat hij binnen een maand weer geweldig speelt.
Dat kan hij niet, VdV moet voetballen en geen aanvoerder zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:16 schreef methodmich het volgende:
Gezien zijn status moet hij eigenlijk het elftal dragen en dat doet hij niet.
Lobont moet aanvoerder worden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat kan hij niet, VdV moet voetballen en geen aanvoerder zijn.
Had m'n bedenkingen al toen ie voor het eerst die band droeg.
Jammer dat Galasek niet wil, voor de rest blijft er voor nu weining over om als 'leider' te fungeren.
dat vind ik dus onzin in andere sporten kunne sporters naar hun topvorm toewerken en trainen maar van der Vaart raakt al 1,5 jaar geen pepernootquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:03 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij is dramatisch uit vorm. Maar zoals iedereen weet is vorm iets onaantastbaars, het kan zomaar dat hij binnen een maand weer geweldig speelt.
Je kan ook een elftal dragen zonder aanvoerder te zijn, maar zoals een ander al opmerkte: te vaak is hij hele perioden onzichtbaar.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat kan hij niet, VdV moet voetballen en geen aanvoerder zijn.
Had m'n bedenkingen al toen ie voor het eerst die band droeg.
Jammer dat Galasek niet wil, voor de rest blijft er voor nu weining over om als 'leider' te fungeren.
Even een pas op de plaats, mooi zo.quote:KATWIJK - Rafael van der Vaart maakt zich voorlopig weinig illusies over een basisplaats bij het Nederlands elftal. De middenvelder van Ajax kreegvorige week van bondscoach Marco van Basten te horen dat hij zich voorlopig moet richten op de positie van linkshalf. "En daar staat nu ene Edgar Davids", besefte de aanvoerder van Ajax. "Dus dat wordt nog even een moeilijk verhaal."
Van Basten wil met Oranje voorlopig met drie aanvallers en drie middenvelders spelen. De middelste middenvelder speelt vlak voor zijn defensie. De positie van schaduwspits vervalt. "Daarom moet ik me dus richten op de positie van linkshalf", aldus de 24-voudig international.
Van der Vaart heeft naar eigen zeggen een goed gevoel aan de ontmoeting met Van Basten overgehouden. "We hebben over veel dingen gepraat. Over voetbal maar ook over privé zaken. Ik vond het heel nuttig. Het is altijd crescendo met me gegaan. Nu moet ik er even voor knokken. En dat ga ik ook doen. Ik ga keihard werken.
Ik weet zeker dat ik uiteindelijk alleen maar beter van deze situatie wordt. Ik snap heel goed dat Van Basten nu voor Davids kiest. Aan mij de taak om te zorgen dat hij op een gegeven moment toch niet meer om me heen kan. Daar ga ik alles aan doen."
Nog beter dan de afgelopen 2 jaar?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:30 schreef Showtime het volgende:
Je merkt duidelijk hieruit hoeveel respect van der Vaart voor van Basten heeft. Dit zal hem stimuleren om nog beter te presteren en hopelijk ten goede aan zijn kwaliteit en vorm komen. Goed bezig van Basten, open kaart spelen zo hoort het.
konden ze ook niet weten. net als met zlatan. die jongens begonnen ajax gewoon saai te vinden,zaten er behoorlijk lang en zochten een nieuwe uitdaging. dat ze nu de sterren van de hemel spelen bij nieuwe clubs betekent niet dat ze dat ook bij ajax hadden gedaan als ze daar waren gebleven.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:49 schreef tong80 het volgende:
Hij scoort er gewoon weer twee
5 miljoen heeft ie gekost. Hij is nu al het dubbele waard. Ajax eat your heart out.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:58 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
konden ze ook niet weten. net als met zlatan. die jongens begonnen ajax gewoon saai te vinden,zaten er behoorlijk lang en zochten een nieuwe uitdaging. dat ze nu de sterren van de hemel spelen bij nieuwe clubs betekent niet dat ze dat ook bij ajax hadden gedaan als ze daar waren gebleven.
Nee hoor, want er is afgesproken dat Ajax een deel van het geld krijgt, als Van der Vaart voor een bepaald bedrag door HSV wordt doorverkocht.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:49 schreef tong80 het volgende:
Hij scoort er gewoon weer twee
5 miljoen heeft ie gekost. Hij is nu al het dubbele waard. Ajax eat your heart out.
?quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, want er is afgesproken dat Ajax een deel van het geld krijgt, als Van der Vaart voor een bepaald bedrag door HSV wordt doorverkocht.![]()
Hopen dat ie naar Chelsea gaat voor ¤ 200.000.000, dat kan die knakker van een Roman best missenquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, want er is afgesproken dat Ajax een deel van het geld krijgt, als Van der Vaart voor een bepaald bedrag door HSV wordt doorverkocht.![]()
quote:Der hat also zwischenzeitlich bei Ajax auf der Bank gesessen???Dann gibts 2 Möglichkeiten:Entweder Ajax gewinnt überzeugend die CL oder der Trainer is ne Pflaume....
quote:der moment ist gekommen. ich find ihn geiler als seine frau
Dan heb je niet op zitten letten.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:24 schreef 2Drix het volgende:
[..]
Behalve dat doelpunt heeft ie gister niet veel laten zien hoor![]()
Misschien op de website van de partij van Michiel Smit?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:01 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik zag laatst een foto van van der Vaart, waarop het net leek, dat hij de hitler groet deed, wie weet waar die foto staat?
Idd, het was een erg domme actie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:32 schreef borisz het volgende:
net de beelden gezien op ZDF en VDV was de aanstichter en zal ook geschorst worden
de wedstrijd was al afgelopen dus het was dubbel dom
Dan tel je alleen competitie en EC? Want met intertoto en beker erbij is het nog beter geloof ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:35 schreef DeTolk het volgende:
rafeal is echt op dreef
12 wedstrijden gespeeld , 9 doelpunten
quote:Enkelbreuk komt Rafael van der Vaart achteraf goed uit
ENGELTJE OP SCHOUDER
HAMBURG, zaterdag
Het scheelde niet veel of Rafael van der Vaart (23) had het WK in Duitsland gemist. De clubdokter vertelde de ’Kleine Engel’ van HSV vorige week, dat hij een sportief engeltje op zijn schouder heeft gehad. „In december brak ik mijn linkerenkel en stortte mijn wereld in. Na het genezingsproces voelde ik me echter in één klap een ontzettende geluksvogel. Het was door een zwakke plek in mijn bot niet de vraag óf ik mijn enkel zou breken, maar slechts wanneer. Was het twee of drie maanden later gebeurd, dan had ik het wereldkampioenschap wel op mijn buik kunnen schrijven.”
De Heemskerker staat vandaag in München voor het eerst na zijn blessure weer in de basis van de Hamburger Sport Verein, die na het wegvallen van de spelbepaler niet toevallig definitief afhaakte in de Duitse titelstrijd. „Direct na mijn operatie heb ik in het ziekenhuis het speelschema van de Bundesliga erbij gepakt en gekeken wanneer we uit tegen Bayern München zouden spelen. Dát – 4 maart – werd de richtdatum voor mijn rentree.”
Het werd een race tegen de klok. „Omdat ik niet alleen aan mijn linker-, maar ook aan mijn rechterenkel ben geopereerd. Na mijn transfer van Ajax naar HSV constateerde men bij de medische keuring in Hamburg een gescheurde enkelband. Ik klaagde bij Ajax veel over een instabiele enkel, maar de blessure werd door de medische staf over het hoofd gezien. Aangezien ik met die ingescheurde enkelband – als ik heel strak was ingetapet – wel kon spelen, besloot ik in overleg met de HSV-dokter de operatie tot na het WK uit te stellen. Op het moment dat ik mijn andere enkel brak, werden op de operatietafel twee vliegen in één klap geslagen.”
Op krukken en met twee enkels in het gips stapte Van der Vaart het AMC in Amsterdam uit. Hij werkte in alle eenzaamheid ruim twee maanden in het krachthonk en rondom het trainingsveld aan zijn herstel. Vervolgens sloot ’Raffie’ zich twee weken geleden aan bij de spelersgroep. „Het was heel onwennig. Angstig zelfs. Doordat ik drie maanden helemaal niets had gedaan en er een grote schroef in mijn enkel had gezeten, voelde het gewricht stijf aan. Hoewel ik in de UEFA Cup tegen FC Thun al 25 minuten speelde en tegen Stuttgart een helft in actie kwam, ben ik pas drie dagen weer echt helemaal pijnen bewegingsvrij.”
In samenspraak met Marco van Basten liet hij de wedstrijd van Oranje tegen Ecuador aan zich voorbij gaan. „Een moeilijke beslissing, omdat het Nederlands elftal tot mei geen andere wedstrijden speelt en ik me graag in de definitieve WK-selectie wilde spelen. Gelukkig weet de bondscoach wat ik kan en heeft hij me vaak genoeg aan het werk gezien.”
Van Basten was ook degene, die hem door de zwarte periode bij Ajax sleepte. „Ik was bij de club geen eerste keus meer, maar de bondscoach bleef me oproepen en opstellen.” De ex-Ajacied neemt zijn toenmalige trainer Ronald Koeman de verbanning naar de bank niet kwalijk. „In de media is de indruk gewekt dat wij elkaars bloed konden drinken, maar dat is onzin. Ik was het niet met hem eens, dat hij me niet opstelde. Maar elke trainer maakt zijn keuzes en dat moet je gewoon respecteren. Klaar.”
Tonnie Bruins Slot en Ruud Krol namen het roer over toen Koeman ontslag nam. „Zij maakten me duidelijk dat het de hoogste tijd was om de ArenA te verlaten. Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell. Ik moest er om lachen. Tegelijkertijd knakte er iets.” Van der Vaart had zijn twijfels toen zijn zaakwaarnemer Sören Lerby meldde dat HSV hem graag wilde inlijven. „Ik ben blij dat we op zijn aandringen toch in Duitsland zijn gaan kijken. Ik had een volkomen verkeerd beeld, want HSV is in alle opzichten een topclub.”
De international ziet overeenkomsten tussen Van Basten en zijn clubtrainer Thomas Doll. „Het voelt heerlijk om belangrijk te worden gevonden. Zij geven me ontzettend veel vertrouwen. En als mensen dat doen, ga ik voor ze door het vuur.” Het verklaart grotendeels zijn goede eerste half jaar in Hamburg, dat afgelopen maandag werd bekroond met de titel ’Sportman van het Jaar van Hamburg’. „Maar ook de sfeer is bepalend. We spelen wekelijks in volle stadions en er is in Duitsland respect voor topsporters.”
Wat dat betreft is hij blij dat hij weg is uit Nederland. De kwetsende spreekkoren aan het adres van zijn vrouw, televisiepersoonlijkheid, Sylvie Meis sneden door zijn ziel. „Vooral voor haar ouders en omaatje in België vond ik het verschrikkelijk. Zij snapten er niets van dat hun (klein) dochter zo werd beledigd. Alleen maar, omdat ze een relatie met mij had. Ik was geïrriteerd, ging niet meer met plezier naar trainingen en wedstrijden en liep mezelf voorbij in mijn geforceerde drang me te bewijzen. In Duitsland ben ik weer helemaal opgebloeid.”
Hoewel de titelrace is gelopen en de tegenstander van vanmiddag, Bayern München, bij de finish weer met de bloemen staat, kan HSV nu al van een geslaagd seizoen spreken. „We speelden niet eens zo goed, maar kenden een ongelooflijke start. Alles zat mee. De eerste twee plaatsen op de ranglijst geven recht op deelname aan de Champions League en nummer drie mag voorronde spelen. We staan nu derde; twee punten voor op Schalke 04 en maar twee punten achter nummer twee Werder Bremen.” Het als vijfde geklasseerde Stuttgart volgt op veertien punten. „Waardoor we eigenlijk al zeker zijn van Europees voetbal. En dat was het doel”, aldus Van der Vaart, die echter met minder dan Champions League-voetbal geen genoegen neemt. En dat HSV zich voor het kampioenenbal plaatst, lijdt bij de fans geen twijfel nu de ’kleine Engel’ weer fit is. „Hoezo hooggespannen verwachtingen?” Van der Vaart kan er de lol wel van inzien.
De Telegraaf.
quote:Van der Vaart ’model’ mooi jongensboek
AMSTERDAM, zaterdag
Rafael van der Vaart blijkt model te hebben gestaan voor twee mooie jongensboeken. Schrijver, zanger, film- en tv-maker Jan Eilander observeerde jarenlang zijn bij de Amsterdamse amateurclub SDZ voetballende zoontje en de toenmalige Ajacied Rafael van der Vaart. Deze ervaringen bracht hij samen in de hoofdfiguur voor de boeken Rafael en Raffie.
Het resultaat is twee echte jongensboeken, die tegelijk heel herkenbaar zijn. Rafael is een groot talent, die droomt van een profcarrière bij Ajax, net als zijn beroemde naamgenoot. Als Rafael eindelijk bij Ajax mag spelen, schommelt zijn leven tussen droom en nachtmerrie.
Van het eerste boek Rafael is inmiddels de vierde druk verschenen, terwijl het recentelijk uitgegeven Raffie aan de tweede druk toe is en inmiddels ook in het Hebreeuws is vertaald. Voor Raffie liep Jan Eilander zelfs ’stage’ bij de D3 van Ajaxtrainer en ex-international Simon Tahamata.
De ’echte’ Rafael van der Vaart heeft zowel Rafael als Raffie gelezen en is trots dat een deel van zijn voetballeven model staat voor twee boeken die veel jongeren en ouders tot nadenken stemmen. Van der Vaart: „Ik vind het vooral heel eervol dat ik een inspiratiebron voor deze boeken ben geweest. Juist omdat de verhalen voor mij heel herkenbaar waren, vond ik het ook leuk om ze te lezen.”
Rafael, Jan Eilander.
Prijs ¤14,90. ISBN 90-6005-532-2. Uitgeverij: Thomas Rap
Raffie, Jan Eilander.
Prijs ¤14,90. ISBN 90-6005-584-5. Uitgeverij: Thomas Rap
Zoiets is toch onbegrijpelijk, hoe kun je een speler als Rafael dat ooit aandoen.quote:Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell.
quote:Van der Vaart aanvoerder HSV
Rafael van der Vaart is komend seizoen aanvoerder van Bundesligaclub Hamburger SV. De oud-Ajacied identificeert zich volgens coach Thomas Doll geheel met de Noord-Duitse voetbalclub. Van der Vaart is bovendien een echte teamspeler. De 23-jarige Nederlander toonde zich vereerd met het besluit. "Vooral omdat ik een buitenlander ben en pas een jaar bij HSV speel", zei hij.
Het is toch ongelofelijk. Is het gewoon domme pech of kan ie het fysiek gewoon niet aan?quote:Blessure kost Van der Vaart meer interlands
29/8/2006 18:58
De MRI-scan die Rafael van der Vaart in Amsterdam onderging leverde slecht nieuws op. De aanvoerder van Hamburger SV is waarschijnlijk twee maanden uit de roulatie.
Zeker was al dat Van der Vaart de EK-kwalificatieduels van Oranje tegen Luxemburg en Wit-Rusland aan zich voorbij zou moeten laten gaan. Daar kunnen nu ook de wedstrijden tegen Bulgarije en Albanië aan worden toegevoegd.
Van der Vaart raakte zondag geblesseerd bij HSV toen hij in het duel met Hertha BSC een vrije trap had genomen. De 23-jarige spelmaker scheurde een spier in zijn bovenbeen. Het afgelopen seizoen moest de Duitse club Van der Vaart al maanden missen met een enkelblessure.
Ik denk echt dat het domme pech is, Van der Vaart is fysiek niet de minste.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Het is toch ongelofelijk. Is het gewoon domme pech of kan ie het fysiek gewoon niet aan?
Qua lichaamsbouw niet nee, maar hij is wel ontzettend blessuregevoelig. Je hebt van die types die bij het minste of geringste weer eens 4 tot 6 weken aan de kant zitten met een pijntje, en vd Vaart is zo'n type. Net als Robben overigens. Die twee zijn gewoon niet uit het juiste hout gesneden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik denk echt dat het domme pech is, Van der Vaart is fysiek niet de minste.
Overbelasting dusquote:Rafael van der Vaart: 'Mijn lichaam zegt ho'
30/8/2006 9 :01
Rafael van der Vaart staat een flinke poos aan de kant. De aanvoerder van Hamburger SV probeert positief te blijven en spreekt van een geluk bij een ongeluk. 'Het is puur overbelasting.'
'Eerst zag het ernaar uit dat ik geopereerd moest worden en pas na de winterstop zou kunnen voetballen. Je kunt dus spreken van een geluk bij een ongeluk', reageert Van der Vaart in De Telegraaf op het bericht dat hij zes tot acht weken niet kan voetballen door een heupblessure.
'Het is lastig om uit te leggen wat ik precies mankeer. Maar het komt er in het kort op neer dat een oude blessure - van een jaar of vier of vijf geleden - weer opspeelde. Destijds scheurde ik een spiertje in mijn linker heupstreek en kwam er een splinter in het weefsel. Eigenlijk gebeurde nu hetzelfde, maar de doktoren waren bang dat er een pees van het bot was losgekomen.'
'Het is puur overbelasting en een gevolg van alle vrije trappen en corners die ik neem. Op een gegeven moment zei mijn lichaam ho, tot hier en niet verder.' De eerste weken zal Van der Vaart in Nederland revalideren.
'Dat ik nu de Champions Leaguewedstrijd tegen Arsenal en de interlands tegen Luxemburg, Wit-Rusland, Bulgarije en Albanië mis, is vervelend, maar het heeft geen zin om daar bij stil te staan. Het gaat erom welke duels ik wél kan spelen.'
Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=83302/msnhome=true/sc=4e4a05
quote:'Van der Vaart 1/3e arbeidsongeschikt'
30/8/2006 11:35
Rafael van der Vaart is geen speler als Dirk Kuijt die seizoen op seizoen alles meemaakt en geen minuut mist. Het lichaam van de aanvoerder van Hamburger SV zegt vaak ho, zoals hij zelf al concludeerde. Erg vaak ho zelfs.
Presentielijst Van der Vaart
Kader Gespeeld Totaal Percentage
Competitie 138 207 67%
Interlands 39 57 68%
----- ------ -----
Totaal 177 264 68%
Van der Vaart is fysiek voor tweederde geschikt om betaald voetbal te spelen, zo blijkt uit de bestudering van de lijst met blessures die heeft gehad. De 23-jarige Heemskerker is gemiddeld maar 68 procent van de partij geweest.
Nu het zevende hele seizoen in zijn loopbaan net van start is gegaan, moet de begaafde linkspoot naar verwachting twee maanden toekijken met een vervelende spierblessure bij de aanhechting van zijn heup. Kleine blessuregevallen als griep of hersenschuddingen buiten beschouwing gelaten, staat de 39-voudig international in totaal al twintig maanden aan de kant.
Van der Vaart debuteerde 19 april 2000 in de hoofdmacht van Ajax. Het seizoen erop veroverde hij razendsnel een basisplaats en hij was vrijwel altijd van de partij. Het gekwakkel met blessures begon in februari 2002, toen hij een knieblessure opliep en twee keer aan het gewricht moest worden geopereerd.
Het kalenderjaar 2002 verliep sowieso dramatisch voor de jonge ster met drie zware kwetsuren. Maar daarna (2003) verging het Van der Vaart beter. Ook de schade in 2004 viel met een aantal kleinere blessures redelijk mee.
In 2005 speelden vooral zijn enkels, zijn meest kwetsbare gewrichten, Van der Vaart parten. In dienst van Hamburger SV, waar hij uitgroeide tot vedette in de Bundesliga, brak hij in december zijn enkel. Sindsdien was hij vaker niet dan wel bij.
Medisch dossier Van der Vaart
Periode Blessure Uitgeschakeld
Augustus 2006 dijbeen, spierscheuring twee maanden?
April 2006 enkel, operatie (schroef eruit) twee maanden
December 2005 enkel, breuk, operatie tweeënhalve maand
April 2005 enkel één maand
April 2005 hamstring tien dagen
November 2004 knie twee weken
Augustus 2004 enkel vier weken
Mei 2004 enkel twee weken
Februari 2004 lies tien dagen
December 2002 dijbeen drie maanden
September 2002 knie twee maanden
Februari 2002 knie, twee operaties zes maanden
---------------------- +
twintig maanden*
* exclusief meest recente blessure, afgerond op hele maanden
quote:HART VOOR HSV
Van der Vaart wordt door alle tegenslagen snel volwassen
NOORDWIJK, woensdag
De winter in Hamburg valt vroeg dit jaar. Bijna wanhopig zoekt HSV naar vorm, vertrouwen en vooruitgang. In de laatste twintig thuiswedstrijden werd er niet meer gewonnen. „Het is crisis, ja. Daar hoeven we niet omheen te draaien”, zegt de vroeg volwassen geworden Rafael van der Vaart. Als het leven een leerschool is, dan heeft hij een paar klassen overgeslagen.
Sinds zijn rentree neemt de Nederlandse spelmaker veel hooi op zijn vork. Hij schoffelt en schittert. „Als ik HSV puur als doorgangshuis zou zien, had ik nu kunnen zeggen: de mazzel… Maar ik heb een gevoel bij deze club. En ik wil de trainer helpen. Voor hem zet ik graag een stap extra”, klinkt het trouw.
Thomas Doll staat niet ter discussie in Hamburg, bezweert Van der Vaart. „Eigenlijk is het een vreemde situatie. De supporters staan volledig achter ons. Stel dat de club besluit de trainer te ontslaan, dan hebben ze echt een groot probleem. Iedereen houdt van Doll. Ik ken ook weinig mensen die zo fanatiek zijn. Wij zouden hard weggerend zijn; hij gelooft er nog heilig in.”
De absurd lage klassering en het grote aantal blessures vloeken met het sensationele vorige seizoen waarin de stad een nieuwe ster omarmde: aartsengel Rafael. Hamburg werd een stad van superlatieven en adoratie voor de voetballer met de uitzonderlijke kwaliteiten, voor zijn vrouw en zijn vriendelijkheid. Zelfs de boulevardpers loopt met hem weg. Van der Vaart werd aanvoerder en dat betekent iets in Duitsland. „Je bent een meneer. Het is iets meer dan een band om je arm. Er zit een heel pakket plichtplegingen aan vast. Je hebt hier de burgemeester en dan de aanvoerder van HSV, zeiden ze tegen me. Ik dacht: lekker is dat…”
Het staat hem goed, die relativerende flarden humor in moeilijke tijden. Behalve aanvoerder is hij nu ook opeens de verlosser. „Ik ben nu twee keer in mijn carrière tot aanvoerder gebombardeerd. Twee keer ging het slecht met het elftal.” Hij zegt het weer met een lach, maar zulke tegenstrijdigheden horen wel degelijk bij hem. Zijn tragiek is dat er steeds iets gebeurt op momenten dat hij de hele wereld denkt aan te kunnen.
Hij mag zichzelf revalidatiedeskundige noemen. Het duurt ook nooit een paar dagen. „Meestal weet ik meteen hoe laat het is, want met een verrekkinkie stap ik het veld niet af.” De laatste kwetsuur kostte hem acht weken. Ook weer zoiets: net in die periode zonk HSV diep weg en verwerd de Champions League tot een mislukte campagne. Iedereen had zich er juist zo veel van voorgesteld.
„Ik word wel eens moe van die blessures, maar lig er ook niet wakker van. Ik ben geen piekeraar. Je komt er toch niet achter. Het overkomt mij, klaar. Daar leg ik me bij neer. Pech? Nee, daar geloof ik niet in. Want verder ben ik een gelukkig mens en geniet ik van mijn gezinnetje, mijn ouders en andere dierbare mensen om mij heen.”
En hij mag zich gelukkig prijzen met de onvoorwaardelijke steun van Marco van Basten. „Ik heb regelmatig contact met hem, ja.” Waarschijnlijk kan hij door die goede relatie nu ook sneller de wijziging in het elftal accepteren. Van der Vaart moet immers wijken voor Clarence Seedorf, de man die hem twee jaar geleden in Portugal ook verdrong van het middenveld. Toen ging het vooral om een tactische verandering. „Tegen Duitsland stond ik nog in de basis. Dat ging niet goed. Ik werd geslachtofferd en daarna hebben we ook niet meer met een nummer tien gespeeld.”
Vanavond ligt het iets genuanceerder. Hoewel Van Basten duidelijk aangaf dat Seedorf achter Wesley Sneijder en Van der Vaart de derde in de rij is, krijgt Seedorf tegen Engeland toch de voorkeur als linkshalf. Begripvol: „Op het middenveld kan Van Basten nu in feite alle kanten op. En het is logisch dat hij Seedorf daar een keer wil proberen.”
Van der Vaart verdwijnt echter niet uit de basis, maar vond zichzelf gisteren tijdens de training terug als rechtsbuiten. „Zo specifiek moet je het niet zien. Iedereen weet dat ik nooit de ultieme rechtsbuiten zal zijn. Die lijn zo dicht bij me, dat vind ik niks. Daarom heb ik ook meer een vrije rol. Het is voor mij wel de eerste keer, dus ik zal even moeten wennen. Maar als het loopt, kan het een mooie positie zijn. Kijk maar naar Robin van Persie.”
Hij was wél de enige waar constant dreiging vanuit ging. Hij had inderdaad wat minder mogen schieten, maar aan de andere kant, wat moest hij anders? Dus dan maar schieten, ipv je als Robben constant vast te lopen.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:08 schreef rubbereend het volgende:
ik vond hem wel erg vaak nutteloze schoten van afstand lossen op de goal. Dat had wel wat minder gemogen
tot 3 keer toe stonden anderem vrij in en rond het strafschopgebied terwijl hij vrij kansloos schoot....quote:Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Hij was wél de enige waar constant dreiging vanuit ging. Hij had inderdaad wat minder mogen schieten, maar aan de andere kant, wat moest hij anders? Dus dan maar schieten, ipv je als Robben constant vast te lopen.
1- Ja dat weet je als je hem rechtsbuiten zet..... hij is links en moet dus naar binnen om te kunnen schieten. Daarom was de keuze van Boula op rechts wat raar want dat is nou niet echt een man die sterk is in opkomen via de rechterkant.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:01 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik was gisteren in het stadion en van der Vaart toont af en toe zijn fantastische techniek, maar hij stond rechtsbuiten en 2 dingen waren wel erg storend.
1-Hij loopt telkens naar binnen toe, waardoor de hele rechterflank leeg is en het veld klein word.
2-Ik vond dat hij gisteren niet echt hard heeft gewerkt.
Precies. Dat vroeg ik me voor de wedstrijd al af. Als Van der Vaart naar binnen moet trekken wie bestrijkt dan de rechterflank? Landzaat en Boulahrouz zijn allebei niet de types daarvoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
1- Ja dat weet je als je hem rechtsbuiten zet..... hij is links en moet dus naar binnen om te kunnen schieten. Daarom was de keuze van Boula op rechts wat raar want dat is nou niet echt een man die sterk is in opkomen via de rechterkant.
Boulahrouz probeerde het een paar keer maar die ballen vlogen alle kanten opquote:Op donderdag 16 november 2006 13:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Precies. Dat vroeg ik me voor de wedstrijd al af. Als Van der Vaart naar binnen moet trekken wie bestrijkt dan de rechterflank? Landzaat en Boulahrouz zijn allebei niet de types daarvoor.
Boulah naar het centrum i.p.v. Ooijer en Jaliens rechtsback. Kromkamp vind ik nog alles behalve solide.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Boulahrouz probeerde het een paar keer maar die ballen vlogen alle kanten opals je zo wil spelen moet je toch Kromkamp selecteren. Maar dan moet je een sterk verdedigend centrum hebben
in een aanvallende rol heb je aan Kromkamp veel; qua verdedigend niveau is hij nog niet op het Oranje niveau. Hij begint net eindelijk bij PSV wat beter te spelen!quote:Op donderdag 16 november 2006 13:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boulah naar het centrum i.p.v. Ooijer en Jaliens rechtsback. Kromkamp vind ik nog alles behalve solide.
Zo beleeft iemand met een Feyenoord-bril op dus de wedstrijd.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:29 schreef Steve_I. het volgende:
Wanvertoning gisteren, en hij krijgt nog de complimenten van van Basten ook. Robben als egotrippend huilertje, het middenveld matig, dan blijft van der Vaart de enige die Kuyt kan voorzien, gaat die lul zelf in het centrum lopen
gevolg, Kuyt kon weer het hele veld rondlopen op zoek naar de bal, speelt geen goeie wedstrijd en wordt gewisseld voor een eveneens matige cuntelaar...![]()
Wou je zeggen dat het niet zo is danquote:Op donderdag 16 november 2006 13:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zo beleeft iemand met een Feyenoord-bril op dus de wedstrijd.![]()
Juist. En die speelde een goede (zeker niet meer dan dat) wedstrijd.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:44 schreef Devano het volgende:
Maar goed, dit is een Van der Vaart topic.
quote:Rafael is een grote meneer
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM/HAMBURG Rafael van der Vaart vond het tijd om weer eens een krachtig statement te maken.
De aanvoerder van HSV schoot dinsdag tegen Arsenal een bal in de kruising, sprintte naar de dug-out en vierde de prachtige treffer daar opzichtig met de wisselspelers en trainer Thomas Doll.
Het openingsdoelpunt was niet genoeg voor de zege. Door de 3-1 nederlaag bleef het ambitieuze HSV dit seizoen steken op twee overwinninkjes in 23 officiële wedstrijden. Iedere andere Bundesliga-coach zou in zo’n rampseizoen al zijn ontslagen, maar Doll is er nog steeds. Vanmiddag in de kraker tegen Bayern München wordt het wel weer spannend. De machtige boulevardkrant Bild suggereerde gisteren ineens dat de 40-jarige coach bij een nieuwe nederlaag de keuze krijgt: zelf opstappen of ontslagen worden.
,,Als de directie Doll eruit zou gooien, dan hebben ze een groot probleem,’’ denkt Van der Vaart, die zich niet kan voorstellen dat het tot een abrupte breuk komt. Uit zijn Ajax-tijd weet hij wat er in crisistijd los kan komen aan cynisme, agressie en aan niet te weerstane druk van de tribunes. ,,Dat heb je hier nog totaal niet en dat weegt óók. Hier zitten elke thuiswedstrijd 57.000 mensen die in overgrote meerderheid hartstochtelijk de ploeg en de trainer blijven steunen. Ook de spelers hebben nog het geloof. Doll moet ons uit deze crisis loodsen.’’
Van der Vaart is gewend om als aanvoerder standpunten in te nemen over het wel en wee bij HSV. Toen hij vorig seizoen de band kreeg overhandigd, vertelden ze hem op de club meteen dat hij nu ‘de grote meneer’ was geworden. Van der Vaart: ,,Ze zeggen altijd: In Hamburg heb je de burgemeester en daarna komt de aanvoerder van HSV. Ook al ben je nieuw bij de club, door die band krijg je gelijk een status aangemeten en er wordt verwacht dat je met die status wat extra’s doet. Ik probeer op het veld voorop te gaan in de strijd, maar ik werk bijvoorbeeld ook aan een goede relatie met Bild.’’
Je moet het zo zien, legt hij uit: de journalisten van Bild zijn supporters die er de pest in hebben als het slecht gaat met HSV. Het ligt dan mede aan de houding van de spelers en trainer hoe ze in hun stukken reageren. ,,Nemen wij de moeite om na een pijnlijke nederlaag toch even met Bild te praten, dan is er meer begrip en leeft de krant als het ware met ons mee. Dat is de teneur geweest tot nu toe. Loop je door bij slechte resultaten, dan hakken ze veel sneller je kop eraf.’’
,,Ik kan het prima vinden met die gasten van Bild. Ze kunnen me altijd aanspreken of bellen. Het gaat ze vaak maar om één quote. Fotografen liggen nooit stiekem bij me in de heg. Sterker nog: een tijdje terug had iemand op straat een privé-foto van me gemaakt. Die was naar Bild gestuurd. Belden ze me op of ze mochten publiceren. Liever niet, zei ik. Dat respecteren ze en later geef jij hen dan wat terug. Het hele leven is geven en nemen. Zo moeilijk is het allemaal niet.’’
Als verklaring voor de sportieve malaise komt Van der Vaart uit bij de enorme blessurelast. Tegen Bayern ontbreken vandaag nog altijd zes basisspelers. Maar hij signaleert ook iets anders. ,,Het blijkt ook dat je niet zomaar even je verdedigingscentrum succesvol vervangt. Khalid Boulahrouz en Daniël van Buyten waren vorig seizoen perfect op elkaar ingespeeld. De club heeft na hun vertrek met Joris Mathijsen en Vincent Kompany meteen een andere Nederlander en Belg gehaald. Maar Kompany is een van onze lang geblesseerden en Mathijsen voetbalt ook vaak als linksback.’’
Hij denkt dat HSV nog steeds een goed elftal kan hebben, maar de Bundesliga is geen competitie waar je zomaar uit een crisis raakt. ,,Daar is meer voor nodig dan talent alleen. De krachtsverhoudingen liggen zo dicht bij elkaar. Je hebt hier geen RBC Roosendaal waarvan Ajax fluitend met 5-0 wint.’’ Vorige week speelde HSV 0-0 tegen hekkensluiter FSV Mainz 05 en laatst kwam de ploeg met pijn en moeite tot 2-2 bij Energie Cottbus. ,,Voor die wedstrijd dacht ik: ik ga er eens even twee inleggen. Maar de praktijk was anders. We kwamen het veld op in een oud, volgepakt stadion met 20.000 man die tekeer gingen alsof ze hadden gesnoven. En ook de spelers van Cottbus gingen als de brandweer.’’
Zelf ontbrak Van der Vaart in zeven Bundesliga-duels en tijdens de halve Champions League-campagne. Blessures zijn voor de middenvelder inmiddels een tweede natuur. Sinds zijn debuut bij Ajax mist hij gemiddeld éénderde van elk seizoen. Soms denkt Van der Vaart wel eens dat hij te veel wil doen in een poging HSV - of eerder Ajax – vlot te trekken. ,,Ik ben bijvoorbeeld geen speler die gelijk van het veld gaat met een verrekkinkje in het boveneen. Dat zou ik wel moeten doen, want ga ik met een ogenschijnlijk kleine blessure onder de scanner, dan valt het toch nooit mee.’’
Hij probeert zijn lichaam sterker te maken door gerichte krachttraining. Bij Ajax was hij nooit een voorstander van aan gewichten hangen. ,,Ik vreesde dat ik daar alleen maar langzamer van werd. Inmiddels weet ik beter. Ik laat me ook al vaker dan vroeger behandelen. Voor de rest probeer ik die blessures zo veel mogelijk te relativeren, want ze horen kennelijk bij mij. Ik ben blij dat ik in zo’n week met Arsenal en Bayern München kan meedoen, maar had ik niet kunnen spelen, dan was ik net zo gelukkig geweest. Ik geniet van het leven, heb een lieve vrouw en sinds kort ook een lief kindje. Op mijn 23ste heb ik al veel wedstrijden gespeeld. Toen ik 17 was had ik ondanks alle blessures getekend voor mijn carrière tot nu toe.’’
Bayern komt helemaal niet voor, VdV maakt de 1-0 en Makaay de 1-1quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:04 schreef Corksterr het volgende:
En weer een doelpuntje gemaakt, wederom verloren.
Bayern komt op 1-0, Van der Vaart weet gelijk te maken uit een penalty. Vervolgens wordt HSV overlopen door Bayern en mag het van geluk spreken dat ze maar met 2-1 de AOL Arena verlaten.
Oke, verkeerd gelezen dan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:05 schreef dndiek het volgende:
[..]
Bayern komt helemaal niet voor, VdV maakt de 1-0 en Makaay de 1-1
quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:33 schreef tong80 het volgende:
Hij doet het goed. Hij verdient een topclub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |