abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41312270
De man van glas

Zonde man, ik vond hem tegen Ierland echt goed.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41320877
quote:
Rafael van der Vaart: 'Mijn lichaam zegt ho'

30/8/2006 9 :01

Rafael van der Vaart staat een flinke poos aan de kant. De aanvoerder van Hamburger SV probeert positief te blijven en spreekt van een geluk bij een ongeluk. 'Het is puur overbelasting.'
'Eerst zag het ernaar uit dat ik geopereerd moest worden en pas na de winterstop zou kunnen voetballen. Je kunt dus spreken van een geluk bij een ongeluk', reageert Van der Vaart in De Telegraaf op het bericht dat hij zes tot acht weken niet kan voetballen door een heupblessure.

'Het is lastig om uit te leggen wat ik precies mankeer. Maar het komt er in het kort op neer dat een oude blessure - van een jaar of vier of vijf geleden - weer opspeelde. Destijds scheurde ik een spiertje in mijn linker heupstreek en kwam er een splinter in het weefsel. Eigenlijk gebeurde nu hetzelfde, maar de doktoren waren bang dat er een pees van het bot was losgekomen.'

'Het is puur overbelasting en een gevolg van alle vrije trappen en corners die ik neem. Op een gegeven moment zei mijn lichaam ho, tot hier en niet verder.' De eerste weken zal Van der Vaart in Nederland revalideren.

'Dat ik nu de Champions Leaguewedstrijd tegen Arsenal en de interlands tegen Luxemburg, Wit-Rusland, Bulgarije en Albanië mis, is vervelend, maar het heeft geen zin om daar bij stil te staan. Het gaat erom welke duels ik wél kan spelen.'

Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=83302/msnhome=true/sc=4e4a05
Overbelasting dus
Dat beloof niet veel goeds voor de verdere carriere van Raffie.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:09:15 #253
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41322127
quote:
'Van der Vaart 1/3e arbeidsongeschikt'

30/8/2006 11:35

Rafael van der Vaart is geen speler als Dirk Kuijt die seizoen op seizoen alles meemaakt en geen minuut mist. Het lichaam van de aanvoerder van Hamburger SV zegt vaak ho, zoals hij zelf al concludeerde. Erg vaak ho zelfs.

Presentielijst Van der Vaart

Kader Gespeeld Totaal Percentage
Competitie 138 207 67%
Interlands 39 57 68%
----- ------ -----
Totaal 177 264 68%

Van der Vaart is fysiek voor tweederde geschikt om betaald voetbal te spelen, zo blijkt uit de bestudering van de lijst met blessures die heeft gehad. De 23-jarige Heemskerker is gemiddeld maar 68 procent van de partij geweest.

Nu het zevende hele seizoen in zijn loopbaan net van start is gegaan, moet de begaafde linkspoot naar verwachting twee maanden toekijken met een vervelende spierblessure bij de aanhechting van zijn heup. Kleine blessuregevallen als griep of hersenschuddingen buiten beschouwing gelaten, staat de 39-voudig international in totaal al twintig maanden aan de kant.

Van der Vaart debuteerde 19 april 2000 in de hoofdmacht van Ajax. Het seizoen erop veroverde hij razendsnel een basisplaats en hij was vrijwel altijd van de partij. Het gekwakkel met blessures begon in februari 2002, toen hij een knieblessure opliep en twee keer aan het gewricht moest worden geopereerd.

Het kalenderjaar 2002 verliep sowieso dramatisch voor de jonge ster met drie zware kwetsuren. Maar daarna (2003) verging het Van der Vaart beter. Ook de schade in 2004 viel met een aantal kleinere blessures redelijk mee.

In 2005 speelden vooral zijn enkels, zijn meest kwetsbare gewrichten, Van der Vaart parten. In dienst van Hamburger SV, waar hij uitgroeide tot vedette in de Bundesliga, brak hij in december zijn enkel. Sindsdien was hij vaker niet dan wel bij.

Medisch dossier Van der Vaart

Periode Blessure Uitgeschakeld
Augustus 2006 dijbeen, spierscheuring twee maanden?
April 2006 enkel, operatie (schroef eruit) twee maanden
December 2005 enkel, breuk, operatie tweeënhalve maand
April 2005 enkel één maand
April 2005 hamstring tien dagen
November 2004 knie twee weken
Augustus 2004 enkel vier weken
Mei 2004 enkel twee weken
Februari 2004 lies tien dagen
December 2002 dijbeen drie maanden
September 2002 knie twee maanden
Februari 2002 knie, twee operaties zes maanden
---------------------- +
twintig maanden*

* exclusief meest recente blessure, afgerond op hele maanden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_41330155
Het is dus gewoon een watje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 16:59:14 #255
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_41332106
Hij is fysiek in een betere staat in Duitsland, maar het kan altijd nog veel beter.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_41332186
Het begint anders langzamerhand wel verontrustende vormen aan te nemen, voor zover dat al niet het geval was. Hij is de laatste jaren nooit meer een heel seizoen fit geweest, dat weerhoudt betere teams dan HSV zich er van om hem te contracteren. Want Bayern heeft best interesse gehad, volgens mij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41332216
Ach, hij wordt gewoon te snel weer gebracht. Als ze eventjes langer wachten na een blessure krijgt hij niet zo snel een nieuwe
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:03:42 #258
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41332362
Die komt niet meer bij een topclub .
pi_41334303
Erg zonde want het is een geniale voetballer .
pi_43569348
quote:
HART VOOR HSV

Van der Vaart wordt door alle tegenslagen snel volwassen

NOORDWIJK, woensdag
De winter in Hamburg valt vroeg dit jaar. Bijna wanhopig zoekt HSV naar vorm, vertrouwen en vooruitgang. In de laatste twintig thuiswedstrijden werd er niet meer gewonnen. „Het is crisis, ja. Daar hoeven we niet omheen te draaien”, zegt de vroeg volwassen geworden Rafael van der Vaart. Als het leven een leerschool is, dan heeft hij een paar klassen overgeslagen.

Sinds zijn rentree neemt de Nederlandse spelmaker veel hooi op zijn vork. Hij schoffelt en schittert. „Als ik HSV puur als doorgangshuis zou zien, had ik nu kunnen zeggen: de mazzel… Maar ik heb een gevoel bij deze club. En ik wil de trainer helpen. Voor hem zet ik graag een stap extra”, klinkt het trouw.

Thomas Doll staat niet ter discussie in Hamburg, bezweert Van der Vaart. „Eigenlijk is het een vreemde situatie. De supporters staan volledig achter ons. Stel dat de club besluit de trainer te ontslaan, dan hebben ze echt een groot probleem. Iedereen houdt van Doll. Ik ken ook weinig mensen die zo fanatiek zijn. Wij zouden hard weggerend zijn; hij gelooft er nog heilig in.”

De absurd lage klassering en het grote aantal blessures vloeken met het sensationele vorige seizoen waarin de stad een nieuwe ster omarmde: aartsengel Rafael. Hamburg werd een stad van superlatieven en adoratie voor de voetballer met de uitzonderlijke kwaliteiten, voor zijn vrouw en zijn vriendelijkheid. Zelfs de boulevardpers loopt met hem weg. Van der Vaart werd aanvoerder en dat betekent iets in Duitsland. „Je bent een meneer. Het is iets meer dan een band om je arm. Er zit een heel pakket plichtplegingen aan vast. Je hebt hier de burgemeester en dan de aanvoerder van HSV, zeiden ze tegen me. Ik dacht: lekker is dat…”

Het staat hem goed, die relativerende flarden humor in moeilijke tijden. Behalve aanvoerder is hij nu ook opeens de verlosser. „Ik ben nu twee keer in mijn carrière tot aanvoerder gebombardeerd. Twee keer ging het slecht met het elftal.” Hij zegt het weer met een lach, maar zulke tegenstrijdigheden horen wel degelijk bij hem. Zijn tragiek is dat er steeds iets gebeurt op momenten dat hij de hele wereld denkt aan te kunnen.

Hij mag zichzelf revalidatiedeskundige noemen. Het duurt ook nooit een paar dagen. „Meestal weet ik meteen hoe laat het is, want met een verrekkinkie stap ik het veld niet af.” De laatste kwetsuur kostte hem acht weken. Ook weer zoiets: net in die periode zonk HSV diep weg en verwerd de Champions League tot een mislukte campagne. Iedereen had zich er juist zo veel van voorgesteld.

„Ik word wel eens moe van die blessures, maar lig er ook niet wakker van. Ik ben geen piekeraar. Je komt er toch niet achter. Het overkomt mij, klaar. Daar leg ik me bij neer. Pech? Nee, daar geloof ik niet in. Want verder ben ik een gelukkig mens en geniet ik van mijn gezinnetje, mijn ouders en andere dierbare mensen om mij heen.”

En hij mag zich gelukkig prijzen met de onvoorwaardelijke steun van Marco van Basten. „Ik heb regelmatig contact met hem, ja.” Waarschijnlijk kan hij door die goede relatie nu ook sneller de wijziging in het elftal accepteren. Van der Vaart moet immers wijken voor Clarence Seedorf, de man die hem twee jaar geleden in Portugal ook verdrong van het middenveld. Toen ging het vooral om een tactische verandering. „Tegen Duitsland stond ik nog in de basis. Dat ging niet goed. Ik werd geslachtofferd en daarna hebben we ook niet meer met een nummer tien gespeeld.”

Vanavond ligt het iets genuanceerder. Hoewel Van Basten duidelijk aangaf dat Seedorf achter Wesley Sneijder en Van der Vaart de derde in de rij is, krijgt Seedorf tegen Engeland toch de voorkeur als linkshalf. Begripvol: „Op het middenveld kan Van Basten nu in feite alle kanten op. En het is logisch dat hij Seedorf daar een keer wil proberen.”

Van der Vaart verdwijnt echter niet uit de basis, maar vond zichzelf gisteren tijdens de training terug als rechtsbuiten. „Zo specifiek moet je het niet zien. Iedereen weet dat ik nooit de ultieme rechtsbuiten zal zijn. Die lijn zo dicht bij me, dat vind ik niks. Daarom heb ik ook meer een vrije rol. Het is voor mij wel de eerste keer, dus ik zal even moeten wennen. Maar als het loopt, kan het een mooie positie zijn. Kijk maar naar Robin van Persie.”
pi_43569699
Rafael
pi_43599176
Goede wedstrijd gespeeld gisteren. Knappe goal. Goed ingeschoten met zijn zwakkere been.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 11:08:24 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43601861
ik vond hem wel erg vaak nutteloze schoten van afstand lossen op de goal. Dat had wel wat minder gemogen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43602313
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:08 schreef rubbereend het volgende:
ik vond hem wel erg vaak nutteloze schoten van afstand lossen op de goal. Dat had wel wat minder gemogen
Hij was wél de enige waar constant dreiging vanuit ging. Hij had inderdaad wat minder mogen schieten, maar aan de andere kant, wat moest hij anders? Dus dan maar schieten, ipv je als Robben constant vast te lopen.
  donderdag 16 november 2006 @ 12:05:58 #266
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43603679
Hij strooide weer als vanouds met prachtige korte en lange passjes, allemaal precies op maat. Altijd in 1 keer spelen, steeds een perfekte aanname. Je kunt eigenlijk niet om hem heen, ik vind dat hij gewoon boven Seedorf en Sneijder de voorkeur moet krijgen op linkshalf. Ben benieuwd wie Van Basten daar neer gaat zetten als Van Persie straks weer terug is.
pi_43605297
Van der Vaart is gewoon geniaal, zo simpel is het. Hij hoort absoluut op het middenveld thuis. Zoals hij tegen Ierland speelde, die rol moet hij weer krijgen.

Jammer dat hij zo verpauperd bij HSV met dat flutteam om hem heen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 13:00:56 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43605351
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Hij was wél de enige waar constant dreiging vanuit ging. Hij had inderdaad wat minder mogen schieten, maar aan de andere kant, wat moest hij anders? Dus dan maar schieten, ipv je als Robben constant vast te lopen.
tot 3 keer toe stonden anderem vrij in en rond het strafschopgebied terwijl hij vrij kansloos schoot....

maar voor de rest speelde hij prima
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43605357
Ik was gisteren in het stadion en van der Vaart toont af en toe zijn fantastische techniek, maar hij stond rechtsbuiten en 2 dingen waren wel erg storend.
1-Hij loopt telkens naar binnen toe, waardoor de hele rechterflank leeg is en het veld klein word.
2-Ik vond dat hij gisteren niet echt hard heeft gewerkt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 13:03:38 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43605434
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:01 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik was gisteren in het stadion en van der Vaart toont af en toe zijn fantastische techniek, maar hij stond rechtsbuiten en 2 dingen waren wel erg storend.
1-Hij loopt telkens naar binnen toe, waardoor de hele rechterflank leeg is en het veld klein word.
2-Ik vond dat hij gisteren niet echt hard heeft gewerkt.
1- Ja dat weet je als je hem rechtsbuiten zet..... hij is links en moet dus naar binnen om te kunnen schieten. Daarom was de keuze van Boula op rechts wat raar want dat is nou niet echt een man die sterk is in opkomen via de rechterkant.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43605517
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

1- Ja dat weet je als je hem rechtsbuiten zet..... hij is links en moet dus naar binnen om te kunnen schieten. Daarom was de keuze van Boula op rechts wat raar want dat is nou niet echt een man die sterk is in opkomen via de rechterkant.
Precies. Dat vroeg ik me voor de wedstrijd al af. Als Van der Vaart naar binnen moet trekken wie bestrijkt dan de rechterflank? Landzaat en Boulahrouz zijn allebei niet de types daarvoor.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 13:08:47 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43605603
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:06 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Precies. Dat vroeg ik me voor de wedstrijd al af. Als Van der Vaart naar binnen moet trekken wie bestrijkt dan de rechterflank? Landzaat en Boulahrouz zijn allebei niet de types daarvoor.
Boulahrouz probeerde het een paar keer maar die ballen vlogen alle kanten op als je zo wil spelen moet je toch Kromkamp selecteren. Maar dan moet je een sterk verdedigend centrum hebben
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43605715
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Boulahrouz probeerde het een paar keer maar die ballen vlogen alle kanten op als je zo wil spelen moet je toch Kromkamp selecteren. Maar dan moet je een sterk verdedigend centrum hebben
Boulah naar het centrum i.p.v. Ooijer en Jaliens rechtsback. Kromkamp vind ik nog alles behalve solide.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 13:19:13 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43605890
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:13 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Boulah naar het centrum i.p.v. Ooijer en Jaliens rechtsback. Kromkamp vind ik nog alles behalve solide.
in een aanvallende rol heb je aan Kromkamp veel; qua verdedigend niveau is hij nog niet op het Oranje niveau. Hij begint net eindelijk bij PSV wat beter te spelen!
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 16 november 2006 @ 13:29:02 #275
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43606188
Wanvertoning gisteren, en hij krijgt nog de complimenten van van Basten ook. Robben als egotrippend huilertje, het middenveld matig, dan blijft van der Vaart de enige die Kuyt kan voorzien, gaat die lul zelf in het centrum lopen
gevolg, Kuyt kon weer het hele veld rondlopen op zoek naar de bal, speelt geen goeie wedstrijd en wordt gewisseld voor een eveneens matige cuntelaar...
pi_43606227
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:29 schreef Steve_I. het volgende:
Wanvertoning gisteren, en hij krijgt nog de complimenten van van Basten ook. Robben als egotrippend huilertje, het middenveld matig, dan blijft van der Vaart de enige die Kuyt kan voorzien, gaat die lul zelf in het centrum lopen
gevolg, Kuyt kon weer het hele veld rondlopen op zoek naar de bal, speelt geen goeie wedstrijd en wordt gewisseld voor een eveneens matige cuntelaar...
Zo beleeft iemand met een Feyenoord-bril op dus de wedstrijd.
  donderdag 16 november 2006 @ 13:36:41 #277
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43606421
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zo beleeft iemand met een Feyenoord-bril op dus de wedstrijd.
Wou je zeggen dat het niet zo is dan
Het is een feit dat spitsen in het Nederlands elftal al jaren veel te vaak op een eiland staan. Als zo'n relnicht als van der Vaart dan ook nog eens de spits gaat uithangen is er helemaal een waardeloze aanvoer
  donderdag 16 november 2006 @ 14:59:49 #278
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43609035
Het falen van Kuijt lag puur aan Kuijt zelf. Zoals gewoonlijk.
  donderdag 16 november 2006 @ 20:36:32 #279
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43620235
Nee, het lag aan "het systeem".
vdv speelde opzich als speler niet goed, maar het team is er vrij weinig mee gebaat. Hij speelt op een positie waar hij absoluut niet thuishoort, dan had ik hem nog liever gewoon op het middenveld gezet en 4-4-2 gespeeld oid.
  donderdag 16 november 2006 @ 21:44:10 #280
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43621717
Kuijt verprutst door zijn gebrek aan inzicht en techniek bijna elke fatsoenlijke aanval van Nederland.

Maar goed, dit is een Van der Vaart topic.
pi_43629172
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:44 schreef Devano het volgende:
Maar goed, dit is een Van der Vaart topic.
Juist. En die speelde een goede (zeker niet meer dan dat) wedstrijd.
pi_43636911
Zo indrukwekkend als de media zeiden vond ik hem niet...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 november 2006 @ 01:48:32 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_43648033
Hij was de minst slechte van het veld.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43869618
quote:
Rafael is een grote meneer
Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM/HAMBURG Rafael van der Vaart vond het tijd om weer eens een krachtig statement te maken.

De aanvoerder van HSV schoot dinsdag tegen Arsenal een bal in de kruising, sprintte naar de dug-out en vierde de prachtige treffer daar opzichtig met de wisselspelers en trainer Thomas Doll.

Het openingsdoelpunt was niet genoeg voor de zege. Door de 3-1 nederlaag bleef het ambitieuze HSV dit seizoen steken op twee overwinninkjes in 23 officiële wedstrijden. Iedere andere Bundesliga-coach zou in zo’n rampseizoen al zijn ontslagen, maar Doll is er nog steeds. Vanmiddag in de kraker tegen Bayern München wordt het wel weer spannend. De machtige boulevardkrant Bild suggereerde gisteren ineens dat de 40-jarige coach bij een nieuwe nederlaag de keuze krijgt: zelf opstappen of ontslagen worden.

,,Als de directie Doll eruit zou gooien, dan hebben ze een groot probleem,’’ denkt Van der Vaart, die zich niet kan voorstellen dat het tot een abrupte breuk komt. Uit zijn Ajax-tijd weet hij wat er in crisistijd los kan komen aan cynisme, agressie en aan niet te weerstane druk van de tribunes. ,,Dat heb je hier nog totaal niet en dat weegt óók. Hier zitten elke thuiswedstrijd 57.000 mensen die in overgrote meerderheid hartstochtelijk de ploeg en de trainer blijven steunen. Ook de spelers hebben nog het geloof. Doll moet ons uit deze crisis loodsen.’’

Van der Vaart is gewend om als aanvoerder standpunten in te nemen over het wel en wee bij HSV. Toen hij vorig seizoen de band kreeg overhandigd, vertelden ze hem op de club meteen dat hij nu ‘de grote meneer’ was geworden. Van der Vaart: ,,Ze zeggen altijd: In Hamburg heb je de burgemeester en daarna komt de aanvoerder van HSV. Ook al ben je nieuw bij de club, door die band krijg je gelijk een status aangemeten en er wordt verwacht dat je met die status wat extra’s doet. Ik probeer op het veld voorop te gaan in de strijd, maar ik werk bijvoorbeeld ook aan een goede relatie met Bild.’’

Je moet het zo zien, legt hij uit: de journalisten van Bild zijn supporters die er de pest in hebben als het slecht gaat met HSV. Het ligt dan mede aan de houding van de spelers en trainer hoe ze in hun stukken reageren. ,,Nemen wij de moeite om na een pijnlijke nederlaag toch even met Bild te praten, dan is er meer begrip en leeft de krant als het ware met ons mee. Dat is de teneur geweest tot nu toe. Loop je door bij slechte resultaten, dan hakken ze veel sneller je kop eraf.’’

,,Ik kan het prima vinden met die gasten van Bild. Ze kunnen me altijd aanspreken of bellen. Het gaat ze vaak maar om één quote. Fotografen liggen nooit stiekem bij me in de heg. Sterker nog: een tijdje terug had iemand op straat een privé-foto van me gemaakt. Die was naar Bild gestuurd. Belden ze me op of ze mochten publiceren. Liever niet, zei ik. Dat respecteren ze en later geef jij hen dan wat terug. Het hele leven is geven en nemen. Zo moeilijk is het allemaal niet.’’

Als verklaring voor de sportieve malaise komt Van der Vaart uit bij de enorme blessurelast. Tegen Bayern ontbreken vandaag nog altijd zes basisspelers. Maar hij signaleert ook iets anders. ,,Het blijkt ook dat je niet zomaar even je verdedigingscentrum succesvol vervangt. Khalid Boulahrouz en Daniël van Buyten waren vorig seizoen perfect op elkaar ingespeeld. De club heeft na hun vertrek met Joris Mathijsen en Vincent Kompany meteen een andere Nederlander en Belg gehaald. Maar Kompany is een van onze lang geblesseerden en Mathijsen voetbalt ook vaak als linksback.’’

Hij denkt dat HSV nog steeds een goed elftal kan hebben, maar de Bundesliga is geen competitie waar je zomaar uit een crisis raakt. ,,Daar is meer voor nodig dan talent alleen. De krachtsverhoudingen liggen zo dicht bij elkaar. Je hebt hier geen RBC Roosendaal waarvan Ajax fluitend met 5-0 wint.’’ Vorige week speelde HSV 0-0 tegen hekkensluiter FSV Mainz 05 en laatst kwam de ploeg met pijn en moeite tot 2-2 bij Energie Cottbus. ,,Voor die wedstrijd dacht ik: ik ga er eens even twee inleggen. Maar de praktijk was anders. We kwamen het veld op in een oud, volgepakt stadion met 20.000 man die tekeer gingen alsof ze hadden gesnoven. En ook de spelers van Cottbus gingen als de brandweer.’’

Zelf ontbrak Van der Vaart in zeven Bundesliga-duels en tijdens de halve Champions League-campagne. Blessures zijn voor de middenvelder inmiddels een tweede natuur. Sinds zijn debuut bij Ajax mist hij gemiddeld éénderde van elk seizoen. Soms denkt Van der Vaart wel eens dat hij te veel wil doen in een poging HSV - of eerder Ajax – vlot te trekken. ,,Ik ben bijvoorbeeld geen speler die gelijk van het veld gaat met een verrekkinkje in het boveneen. Dat zou ik wel moeten doen, want ga ik met een ogenschijnlijk kleine blessure onder de scanner, dan valt het toch nooit mee.’’

Hij probeert zijn lichaam sterker te maken door gerichte krachttraining. Bij Ajax was hij nooit een voorstander van aan gewichten hangen. ,,Ik vreesde dat ik daar alleen maar langzamer van werd. Inmiddels weet ik beter. Ik laat me ook al vaker dan vroeger behandelen. Voor de rest probeer ik die blessures zo veel mogelijk te relativeren, want ze horen kennelijk bij mij. Ik ben blij dat ik in zo’n week met Arsenal en Bayern München kan meedoen, maar had ik niet kunnen spelen, dan was ik net zo gelukkig geweest. Ik geniet van het leven, heb een lieve vrouw en sinds kort ook een lief kindje. Op mijn 23ste heb ik al veel wedstrijden gespeeld. Toen ik 17 was had ik ondanks alle blessures getekend voor mijn carrière tot nu toe.’’
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:53:14 #285
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43875262
Ik hoop, met name voor Rafael, dat HSV vandaag eindelijk de goede weg in kan slaan. Tegen welke tegenstander kan dat beter dan tegen Bayern.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:04:10 #286
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_43883307
En weer een doelpuntje gemaakt, wederom verloren.

HSV komt op 1-0 door Van der Vaart uit een penalty. Makaay scoort de 1-1 en vervolgens wordt HSV overlopen door Bayern en mag het van geluk spreken dat het maar met 2-1 onderuit ging.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_43883331
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:04 schreef Corksterr het volgende:
En weer een doelpuntje gemaakt, wederom verloren.

Bayern komt op 1-0, Van der Vaart weet gelijk te maken uit een penalty. Vervolgens wordt HSV overlopen door Bayern en mag het van geluk spreken dat ze maar met 2-1 de AOL Arena verlaten.
Bayern komt helemaal niet voor, VdV maakt de 1-0 en Makaay de 1-1
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:06:19 #288
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_43883354
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:05 schreef dndiek het volgende:

[..]

Bayern komt helemaal niet voor, VdV maakt de 1-0 en Makaay de 1-1
Oke, verkeerd gelezen dan.

Heb het aangepast.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_43885942
Raffie haalt toch wel een aardig doelpuntengemiddelde weer dit seizoen, hoewel hij niet veel speelt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 november 2006 @ 21:33:40 #290
7889 tong80
Spleenheup
pi_43889472
Hij doet het goed. Hij verdient een topclub.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43890431
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:33 schreef tong80 het volgende:
Hij doet het goed. Hij verdient een topclub.

Kaka wordt een moeilijk verhaal voor Real...

Trouwste user 2022 zaterdag 25 november 2006 @ 22:23:43 #292
7889 tong80
Spleenheup
pi_43890796
Ik gun het hem

pi_43890842
Misschien kan ie naar Bayern volgend jaar. Bij HSV valt weinig eer meer te behalen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:40:08 #294
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43892686
Rafael heeft de kwaliteiten om bij elke club ter wereld van toegevoegde waarde te zijn. Ik vind Bayern dan ook misschien nog een stapje te laag. Met zijn kwaliteiten denk ik eerder aan een club als Barcelona of Milan. Hij zou bijvoorbeeld de ideale opvolger kunnen zijn van Kaká. Al is dat natuurlijk zeer voorbarig.
  Trouwste user 2022 zondag 26 november 2006 @ 00:00:47 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_43893095
Goed gesproken

zondag 26 november 2006 @ 00:21:12 #296
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43893508
Typische speler voor Spanje. Lijkt me te licht voor Italie. Barcelona zou perfect zijn, maar misschien hebben ze daar al genoeg middenvelders. Dan is Valencia ook een goede optie. Samenwerking met Villa samen zou mooi zijn.
pi_43894084
Aan het interview met Sport1 kon je toch aflezen dat hij aan het einde van het seizoen misschien weggaat als er geen Europees voetbal wordt gehaald.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_43896341
Hij kan zeker beter dan HSV.
  Trouwste user 2022 zondag 26 november 2006 @ 03:03:36 #299
7889 tong80
Spleenheup
pi_43896599
  Trouwste user 2022 zondag 26 november 2006 @ 03:03:56 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_43896607
Kan deze naar de 2-de bundesliga

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')