Dan heb je niet op zitten letten.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:24 schreef 2Drix het volgende:
[..]
Behalve dat doelpunt heeft ie gister niet veel laten zien hoor![]()
Misschien op de website van de partij van Michiel Smit?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:01 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik zag laatst een foto van van der Vaart, waarop het net leek, dat hij de hitler groet deed, wie weet waar die foto staat?
Idd, het was een erg domme actie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:32 schreef borisz het volgende:
net de beelden gezien op ZDF en VDV was de aanstichter en zal ook geschorst worden
de wedstrijd was al afgelopen dus het was dubbel dom
Dan tel je alleen competitie en EC? Want met intertoto en beker erbij is het nog beter geloof ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:35 schreef DeTolk het volgende:
rafeal is echt op dreef
12 wedstrijden gespeeld , 9 doelpunten
quote:Enkelbreuk komt Rafael van der Vaart achteraf goed uit
ENGELTJE OP SCHOUDER
HAMBURG, zaterdag
Het scheelde niet veel of Rafael van der Vaart (23) had het WK in Duitsland gemist. De clubdokter vertelde de ’Kleine Engel’ van HSV vorige week, dat hij een sportief engeltje op zijn schouder heeft gehad. „In december brak ik mijn linkerenkel en stortte mijn wereld in. Na het genezingsproces voelde ik me echter in één klap een ontzettende geluksvogel. Het was door een zwakke plek in mijn bot niet de vraag óf ik mijn enkel zou breken, maar slechts wanneer. Was het twee of drie maanden later gebeurd, dan had ik het wereldkampioenschap wel op mijn buik kunnen schrijven.”
De Heemskerker staat vandaag in München voor het eerst na zijn blessure weer in de basis van de Hamburger Sport Verein, die na het wegvallen van de spelbepaler niet toevallig definitief afhaakte in de Duitse titelstrijd. „Direct na mijn operatie heb ik in het ziekenhuis het speelschema van de Bundesliga erbij gepakt en gekeken wanneer we uit tegen Bayern München zouden spelen. Dát – 4 maart – werd de richtdatum voor mijn rentree.”
Het werd een race tegen de klok. „Omdat ik niet alleen aan mijn linker-, maar ook aan mijn rechterenkel ben geopereerd. Na mijn transfer van Ajax naar HSV constateerde men bij de medische keuring in Hamburg een gescheurde enkelband. Ik klaagde bij Ajax veel over een instabiele enkel, maar de blessure werd door de medische staf over het hoofd gezien. Aangezien ik met die ingescheurde enkelband – als ik heel strak was ingetapet – wel kon spelen, besloot ik in overleg met de HSV-dokter de operatie tot na het WK uit te stellen. Op het moment dat ik mijn andere enkel brak, werden op de operatietafel twee vliegen in één klap geslagen.”
Op krukken en met twee enkels in het gips stapte Van der Vaart het AMC in Amsterdam uit. Hij werkte in alle eenzaamheid ruim twee maanden in het krachthonk en rondom het trainingsveld aan zijn herstel. Vervolgens sloot ’Raffie’ zich twee weken geleden aan bij de spelersgroep. „Het was heel onwennig. Angstig zelfs. Doordat ik drie maanden helemaal niets had gedaan en er een grote schroef in mijn enkel had gezeten, voelde het gewricht stijf aan. Hoewel ik in de UEFA Cup tegen FC Thun al 25 minuten speelde en tegen Stuttgart een helft in actie kwam, ben ik pas drie dagen weer echt helemaal pijnen bewegingsvrij.”
In samenspraak met Marco van Basten liet hij de wedstrijd van Oranje tegen Ecuador aan zich voorbij gaan. „Een moeilijke beslissing, omdat het Nederlands elftal tot mei geen andere wedstrijden speelt en ik me graag in de definitieve WK-selectie wilde spelen. Gelukkig weet de bondscoach wat ik kan en heeft hij me vaak genoeg aan het werk gezien.”
Van Basten was ook degene, die hem door de zwarte periode bij Ajax sleepte. „Ik was bij de club geen eerste keus meer, maar de bondscoach bleef me oproepen en opstellen.” De ex-Ajacied neemt zijn toenmalige trainer Ronald Koeman de verbanning naar de bank niet kwalijk. „In de media is de indruk gewekt dat wij elkaars bloed konden drinken, maar dat is onzin. Ik was het niet met hem eens, dat hij me niet opstelde. Maar elke trainer maakt zijn keuzes en dat moet je gewoon respecteren. Klaar.”
Tonnie Bruins Slot en Ruud Krol namen het roer over toen Koeman ontslag nam. „Zij maakten me duidelijk dat het de hoogste tijd was om de ArenA te verlaten. Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell. Ik moest er om lachen. Tegelijkertijd knakte er iets.” Van der Vaart had zijn twijfels toen zijn zaakwaarnemer Sören Lerby meldde dat HSV hem graag wilde inlijven. „Ik ben blij dat we op zijn aandringen toch in Duitsland zijn gaan kijken. Ik had een volkomen verkeerd beeld, want HSV is in alle opzichten een topclub.”
De international ziet overeenkomsten tussen Van Basten en zijn clubtrainer Thomas Doll. „Het voelt heerlijk om belangrijk te worden gevonden. Zij geven me ontzettend veel vertrouwen. En als mensen dat doen, ga ik voor ze door het vuur.” Het verklaart grotendeels zijn goede eerste half jaar in Hamburg, dat afgelopen maandag werd bekroond met de titel ’Sportman van het Jaar van Hamburg’. „Maar ook de sfeer is bepalend. We spelen wekelijks in volle stadions en er is in Duitsland respect voor topsporters.”
Wat dat betreft is hij blij dat hij weg is uit Nederland. De kwetsende spreekkoren aan het adres van zijn vrouw, televisiepersoonlijkheid, Sylvie Meis sneden door zijn ziel. „Vooral voor haar ouders en omaatje in België vond ik het verschrikkelijk. Zij snapten er niets van dat hun (klein) dochter zo werd beledigd. Alleen maar, omdat ze een relatie met mij had. Ik was geïrriteerd, ging niet meer met plezier naar trainingen en wedstrijden en liep mezelf voorbij in mijn geforceerde drang me te bewijzen. In Duitsland ben ik weer helemaal opgebloeid.”
Hoewel de titelrace is gelopen en de tegenstander van vanmiddag, Bayern München, bij de finish weer met de bloemen staat, kan HSV nu al van een geslaagd seizoen spreken. „We speelden niet eens zo goed, maar kenden een ongelooflijke start. Alles zat mee. De eerste twee plaatsen op de ranglijst geven recht op deelname aan de Champions League en nummer drie mag voorronde spelen. We staan nu derde; twee punten voor op Schalke 04 en maar twee punten achter nummer twee Werder Bremen.” Het als vijfde geklasseerde Stuttgart volgt op veertien punten. „Waardoor we eigenlijk al zeker zijn van Europees voetbal. En dat was het doel”, aldus Van der Vaart, die echter met minder dan Champions League-voetbal geen genoegen neemt. En dat HSV zich voor het kampioenenbal plaatst, lijdt bij de fans geen twijfel nu de ’kleine Engel’ weer fit is. „Hoezo hooggespannen verwachtingen?” Van der Vaart kan er de lol wel van inzien.
De Telegraaf.
quote:Van der Vaart ’model’ mooi jongensboek
AMSTERDAM, zaterdag
Rafael van der Vaart blijkt model te hebben gestaan voor twee mooie jongensboeken. Schrijver, zanger, film- en tv-maker Jan Eilander observeerde jarenlang zijn bij de Amsterdamse amateurclub SDZ voetballende zoontje en de toenmalige Ajacied Rafael van der Vaart. Deze ervaringen bracht hij samen in de hoofdfiguur voor de boeken Rafael en Raffie.
Het resultaat is twee echte jongensboeken, die tegelijk heel herkenbaar zijn. Rafael is een groot talent, die droomt van een profcarrière bij Ajax, net als zijn beroemde naamgenoot. Als Rafael eindelijk bij Ajax mag spelen, schommelt zijn leven tussen droom en nachtmerrie.
Van het eerste boek Rafael is inmiddels de vierde druk verschenen, terwijl het recentelijk uitgegeven Raffie aan de tweede druk toe is en inmiddels ook in het Hebreeuws is vertaald. Voor Raffie liep Jan Eilander zelfs ’stage’ bij de D3 van Ajaxtrainer en ex-international Simon Tahamata.
De ’echte’ Rafael van der Vaart heeft zowel Rafael als Raffie gelezen en is trots dat een deel van zijn voetballeven model staat voor twee boeken die veel jongeren en ouders tot nadenken stemmen. Van der Vaart: „Ik vind het vooral heel eervol dat ik een inspiratiebron voor deze boeken ben geweest. Juist omdat de verhalen voor mij heel herkenbaar waren, vond ik het ook leuk om ze te lezen.”
Rafael, Jan Eilander.
Prijs ¤14,90. ISBN 90-6005-532-2. Uitgeverij: Thomas Rap
Raffie, Jan Eilander.
Prijs ¤14,90. ISBN 90-6005-584-5. Uitgeverij: Thomas Rap
Zoiets is toch onbegrijpelijk, hoe kun je een speler als Rafael dat ooit aandoen.quote:Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell.
quote:Van der Vaart aanvoerder HSV
Rafael van der Vaart is komend seizoen aanvoerder van Bundesligaclub Hamburger SV. De oud-Ajacied identificeert zich volgens coach Thomas Doll geheel met de Noord-Duitse voetbalclub. Van der Vaart is bovendien een echte teamspeler. De 23-jarige Nederlander toonde zich vereerd met het besluit. "Vooral omdat ik een buitenlander ben en pas een jaar bij HSV speel", zei hij.
Het is toch ongelofelijk. Is het gewoon domme pech of kan ie het fysiek gewoon niet aan?quote:Blessure kost Van der Vaart meer interlands
29/8/2006 18:58
De MRI-scan die Rafael van der Vaart in Amsterdam onderging leverde slecht nieuws op. De aanvoerder van Hamburger SV is waarschijnlijk twee maanden uit de roulatie.
Zeker was al dat Van der Vaart de EK-kwalificatieduels van Oranje tegen Luxemburg en Wit-Rusland aan zich voorbij zou moeten laten gaan. Daar kunnen nu ook de wedstrijden tegen Bulgarije en Albanië aan worden toegevoegd.
Van der Vaart raakte zondag geblesseerd bij HSV toen hij in het duel met Hertha BSC een vrije trap had genomen. De 23-jarige spelmaker scheurde een spier in zijn bovenbeen. Het afgelopen seizoen moest de Duitse club Van der Vaart al maanden missen met een enkelblessure.
Ik denk echt dat het domme pech is, Van der Vaart is fysiek niet de minste.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Het is toch ongelofelijk. Is het gewoon domme pech of kan ie het fysiek gewoon niet aan?
Qua lichaamsbouw niet nee, maar hij is wel ontzettend blessuregevoelig. Je hebt van die types die bij het minste of geringste weer eens 4 tot 6 weken aan de kant zitten met een pijntje, en vd Vaart is zo'n type. Net als Robben overigens. Die twee zijn gewoon niet uit het juiste hout gesneden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik denk echt dat het domme pech is, Van der Vaart is fysiek niet de minste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |