abonnementen ibood.com bol.com
pi_191502344
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar dat is een flut redenatie. Je kan ook een fietser missen als je je aan de regels houdt... het enige dat anders is zijn de consequenties daarna.
nee, geen flutredenatie want die fietser steekt dan over met het idee dat hij/zij groen heeft en kan doorrijden.
Als jij door groen rijdt en die fietser steekt toch over, is de fietser fout. lijkt me toch een wat andere situatie
  vrijdag 14 februari 2020 @ 12:41:35 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191502635
Ja en 250 aftikken als oom agent het ziet.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 13:00:26 #53
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_191502864
Gisteren een oma die niet snapte dat ze rechts moest uitkomen. Mensen toeteren... levensgevaarlijk :')
pi_191669941
Net onderweg (A27 tussen Utrecht en Hilversum) voor het eerst ooit gebrakecheckt. :D

Naderde op een rustige plak asfalt een Polootje. Hij reed met alle ruimte op de middelste baan (van 3). Ik kom rechtsachter hem aansnorren, geef hem alle ruimte naar rechts te moven. Ik move dan nd middelste baan (nog steeds op ruime afstand van hem) en sein 2x met gl, eerst kort, dan iets langer.
Hij blijft in het midden karren, prima.

Ik schuif naar linkerbaan met een langere sein groot licht en haal hem in, want: ga eens aan de kant.

Ca. 2 KM later is meneer(en bijrijder) blijkbaar wakker geworden en heeft hij ingezien wat een vernedering dat was. Dus toeterend naast me rijden, ik lachend zwaaien en duim opsteken maar geen succes: hun (het bleken twee ventjes) het masterplan was ingezet en dus 1) voor mij rijden en 2) iets remmen.

Ik iets inhouden en naar de rechterbaan, waar ik uiteindelijk toch vrachtwagens voorbij moest. Maar hij ook naar rechts, en de vrachtwagens voorbij. Ik dus ook naar links, maar ook daarna houdt hij de snelheid op zeg 110kmpu waar ik graag met 120kmpu zou doorrijden.
Dus na de vrachtwagens move ik weer naar rechts en houdt iets in, waardoor hij kan uitlopen.

Toch weer doorrijden: Nader ik hem op zeg 500 meter weer en wil ik hem links inhalen, duikt hij weer naar links. Niet zo sjiek, mr. de Polo-rijder. Rijd rechts waar dat kan en uitkomt, ga niet poepen als iemand je een signaal geeft dat je de regels aan je laars lapt.

Enfin, ik heb de snelheid terug laten zakken tot 100~ omdat mijn afslag (Hilversum) met 1500~ meter kwam. Blijken zij daar ook af te moeten.

Dus als je dit leest, Polo 8-KDV-42, brake checken is voor paupers, je kwam over als een snowflake wiens ego te klein is voor kritiek en rechts houden hoort gewoon. :6
pi_191670340
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:36 schreef asdqert het volgende:
Net onderweg (A27 tussen Utrecht en Hilversum) voor het eerst ooit gebrakecheckt. :D

Naderde op een rustige plak asfalt een Polootje. Hij reed met alle ruimte op de middelste baan (van 3). Ik kom rechtsachter hem aansnorren, geef hem alle ruimte naar rechts te moven. Ik move dan nd middelste baan (nog steeds op ruime afstand van hem) en sein 2x met gl, eerst kort, dan iets langer.
Hij blijft in het midden karren, prima.

Ik schuif naar linkerbaan met een langere sein groot licht en haal hem in, want: ga eens aan de kant.

Ca. 2 KM later is meneer(en bijrijder) blijkbaar wakker geworden en heeft hij ingezien wat een vernedering dat was. Dus toeterend naast me rijden, ik lachend zwaaien en duim opsteken maar geen succes: hun (het bleken twee ventjes) het masterplan was ingezet en dus 1) voor mij rijden en 2) iets remmen.

Ik iets inhouden en naar de rechterbaan, waar ik uiteindelijk toch vrachtwagens voorbij moest. Maar hij ook naar rechts, en de vrachtwagens voorbij. Ik dus ook naar links, maar ook daarna houdt hij de snelheid op zeg 110kmpu waar ik graag met 120kmpu zou doorrijden.
Dus na de vrachtwagens move ik weer naar rechts en houdt iets in, waardoor hij kan uitlopen.

Toch weer doorrijden: Nader ik hem op zeg 500 meter weer en wil ik hem links inhalen, duikt hij weer naar links. Niet zo sjiek, mr. de Polo-rijder. Rijd rechts waar dat kan en uitkomt, ga niet poepen als iemand je een signaal geeft dat je de regels aan je laars lapt.

Enfin, ik heb de snelheid terug laten zakken tot 100~ omdat mijn afslag (Hilversum) met 1500~ meter kwam. Blijken zij daar ook af te moeten.

Dus als je dit leest, Polo 8-KDV-42, brake checken is voor paupers, je kwam over als een snowflake wiens ego te klein is voor kritiek en rechts houden hoort gewoon. :6
Wat een lang verhaal...

Meestal van rechts erachter 2 stroken naar links, inhalen en dan 0,5m ervoor weer terug naar rechts.

Zeker met dit weer kun je er even voor blijven en met zoveel regen remmen ze vaak gelijk weer.
.
  maandag 24 februari 2020 @ 20:58:54 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191670444
Waarom zou je seinen als je er gewoon langs kan?
pi_191670740
Zou niet zoveel moeite erin steken en er gewoon rechts voorbij gaan. Of, als je het netjes wilt houden, gewoon naar de linkerbaan en na het inhalen weer rustig naar rechts. Gewoon laten gaan dit soort figuren...
Mijn ervaring is dat middenplakkers echt niet ineens netjes rechts gaan houden als ze zien dat ze rechts ingehaald worden of als iemand hun een lichtsignaal geeft als poging ze te attenderen...

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 24-02-2020 22:37:24 ]
pi_191670880
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:58 schreef Tijn het volgende:
Dit, asdqert is net zo'n kneus als de middenplakker.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191671415
Ik ben daar ook al mee opgehouden, haal gewoon in waar mogelijk. Sommige worden links en rechts ingehaald en blijven nog stug in het midden rijden.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_191671548
Ben helemaal niet van het rechts inhalen, maar vaak als het een belg of duitser is, blijven die maar links of midden plakken, terwijl ze soms zelfs langzamer gaan dan de baan rechts van hun.

Dus dan er toch maar rechts voorbij.
pi_191673773
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:58 schreef Tijn het volgende:
Je mag seinen om aan te geven dat je in gaat halen. Schijnt een Europees handvestdingetje te zijn.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_191679400
mongool met koptelefoon op die ineens voor mijn wagen opduikt en als een malle in de straat bij de file slalomt. :{w
  dinsdag 25 februari 2020 @ 15:44:32 #63
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191679630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 06:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je mag seinen om aan te geven dat je in gaat halen. Schijnt een Europees handvestdingetje te zijn.
Mkay. Maar dat het mag betekent natuurlijk niet dat je het moet doen. Wie kaatst kan de bal verwachten, niet waar.
pi_191680217
Busje met een kar er achter, in die kar een stapel golfplaten. Netjes gestapeld en vastgezet met wat spanbandjes.
Een plaat houten dakbeschot (1,22 x 2,44 meter) stond rechtop aan de zijkant van de aanhanger, vond ik op zich al vreemd en ook kon ik niet ontdekken hoe die plaat nou gezekerd was.
Totaal NIET gezekerd bleek het toen de plaat weer plat viel, bovenop de golfplaten.
Zal wel op het laatst, toen de golfplaten al vast lagen, bedacht zijn dat hij die k nodig had.
Lekker makkelijk er bovenop leggen, lukt wel. :(
Ding waaide bijna de aanhanger uit, je zal het maar op je auto krijgen of als je niet in een auto zit op je lijf.
Ik hoop echt dat die golfplaten gebroken zijn toen die houten plaat er weer op viel, wt een mongool. |:(
pi_191682309
5 invoegers op de snelweg waarvan de nummers 1 en 2 netjes invoegen en nummer 3 in een keer, hup, naar de linkerstrook doorsteekt, om de nummers 1 en 2 in te gaan halen. Met 90km/u... Vervolgens de snelheid enigszins verhoogt naar 110km/u en dan zo verder blijft rijden.
Zeg, als je toch niet zo'n haast hebt, laat dan de 4 auto's die gewoon met een normale snelheid van 130km/u aan komen zetten, er gewoon even langs... Nu moet alles in de remmen voor jou, pannenkoek... :(
pi_191682562
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:25 schreef vannelle het volgende:
Busje met een kar er achter, in die kar een stapel golfplaten. Netjes gestapeld en vastgezet met wat spanbandjes.
Een plaat houten dakbeschot (1,22 x 2,44 meter) stond rechtop aan de zijkant van de aanhanger, vond ik op zich al vreemd en ook kon ik niet ontdekken hoe die plaat nou gezekerd was.
Totaal NIET gezekerd bleek het toen de plaat weer plat viel, bovenop de golfplaten.
Zal wel op het laatst, toen de golfplaten al vast lagen, bedacht zijn dat hij die k nodig had.
Lekker makkelijk er bovenop leggen, lukt wel. :(
Ding waaide bijna de aanhanger uit, je zal het maar op je auto krijgen of als je niet in een auto zit op je lijf.
Ik hoop echt dat die golfplaten gebroken zijn toen die houten plaat er weer op viel, wt een mongool. |:(
Kwam het ook met 120 voorbij, zoals de meeste Crafters met een tandemasser erachter?
.
pi_191683932
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Kwam het ook met 120 voorbij, zoals de meeste Crafters met een tandemasser erachter?
Dat zie je inderdaad vaak. 's Ochtends om 7 uur is er geen kip op de weg en van het busje + aanhanger (en rommel zoals ladders enzo op het dak) is het gaspedaal tot de bodem ingetrapt.
pi_191697425
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, dit was binnen bebouwde kom en hij stond bij de verkeerslichten voorgesorteerd voor linksaf waar ik rechtdoor wilde.
Toen ik vlak bij hem was begon hij ook (heel langzaam) te rijden om dus linksaf te gaan.
Ik moest wachten voor rood en kon em dus nog mooi even nakijken tot na de bocht. Waar hij trouwens stopte bij een bushalte om zijn zooi op orde te brengen.
Op de snelweg had hij het volgens mij nooit gered, als het binnen bebouwde kom al bijna fout gaat........
  woensdag 26 februari 2020 @ 16:19:43 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191698094
Ik reed er gister achter 1 met allerlei bureaus op de aanhanger. Voor de vorm zat er een spannend om, maar deze zat niet vast. Zo traag als een slak en op de vreemdste momenten bijremmen, schijtirritant. Leg je rotzooi goed vast en rij normaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191715670
https://twitter.com/Koentatweets/status/1232984176569262080

Lullig... denk dat de meeste ook niet realiseren dat dit 380 boete is.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_191715695
Itritatie slalom?
pi_191716602
Vandaag op de A2 UT-AMS. Komt er een vrij nieuwe Volvo voorbij, gevolgd door een flinke blauwe walm.

Tijdje erachter gereden en daarna, ingehaald. De blauwe rook lijkt bij de motor vandaan te komen. De berijder lijkt druk in gesprek (op de carkit).

Later wordt het drukker en laat ik mij weer inhalen door de Volvo en open de ruit. Duidelijk is nu het motorgeluid te horen van een motor die zonder olie loopt, danwel een cilinder of 2 mist. De berijder nog altijd druk in gesprek.

Zou zo iemand nou niks merken? Het leek er niet op.
.
pi_191716724
Ongeluk verderop, aanschuiven dus.
Ik sta stil op de rotonde en aangezien ik in de grootste verkeersstrook zit hadden de auto’s die een afslag later erop wilden geen kans. Ik ben aardig, geef ruimte en wuif de eerste wachtende auto dat ze voor mag. Lichtsignalen erbij, vrij universeel.
Ze kijkt me aan... verder geen reactie en blijft staan. Dan niet :W

100 meter verderop komen we waar de actie was. Linker rijstrook is leeggemaakt, aanschuiven op rechts. Natuurlijk zijn er een paar malloten die menen dat zij de rechter rijstrook wel konden gebruiken en de rest voorbij rijden. Tot ze zich vastreden op het punt waar al het verkeer omgeleid werd. Blijf dan nu ook maar even wachten, ik geef je geen gaatje :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191716757
Als allebei de achterlichten van je oude Fabia kapot zijn, zet je toch gewoon je mistachterlicht aan, zeker op klaarlichte dag..? 8)7
pi_191716971
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:53 schreef Fer het volgende:
Vandaag op de A2 UT-AMS. Komt er een vrij nieuwe Volvo voorbij, gevolgd door een flinke blauwe walm.

Tijdje erachter gereden en daarna, ingehaald. De blauwe rook lijkt bij de motor vandaan te komen. De berijder lijkt druk in gesprek (op de carkit).

Later wordt het drukker en laat ik mij weer inhalen door de Volvo en open de ruit. Duidelijk is nu het motorgeluid te horen van een motor die zonder olie loopt, danwel een cilinder of 2 mist. De berijder nog altijd druk in gesprek.

Zou zo iemand nou niks merken? Het leek er niet op.
Sommigen hebben werkelijk geen benul hoe een motor werkt of het interesseert hun niks.
De persoon is er waarschijnlijk toch nog wel achtergekomen dat er een probleempje was... kan 'ie mooi handsfree bellen met de ANWB :+

Hier vandaag de situatie: een autoweg waar inhalen niet mag en ook niet kan, en dan bij een dorpje een kruispunt met verkeerslichten en tijdelijk 2 rijbanen. Na een paar honderd meter ritst dat dan weer naar 1 baan. Bedoeld om langzaam verkeer vlot te passeren.
Dus links gaan staan met nog een paar auto's naast de vrachtwagens om die handel mooi even te passeren. Verkeerslichten springen op groen, ik denk iedereen geeft effe wat gas zodat we even mooi met zn allen de vrachtauto's voor kunnen gaan zijn. Maar dan blijkt er een Seatje ofzo vooraan te staan die nou niet bepaald vlot optrekt. Normaal past het wel, maar nu kwam het door mister slomo allemaal toch wat in de knel bij de verdrijvingsvlakken. :(
Als je niet van plan bent even tempo te maken of geen vlotte wagen hebt, houd dan de eer aan jezelf en blijf tussen de vrachtauto's hangen... :%
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')