nee, geen flutredenatie want die fietser steekt dan over met het idee dat hij/zij groen heeft en kan doorrijden.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar dat is een flut redenatie. Je kan ook een fietser missen als je je aan de regels houdt... het enige dat anders is zijn de consequenties daarna.
Wat een lang verhaal...quote:Op maandag 24 februari 2020 20:36 schreef asdqert het volgende:
Net onderweg (A27 tussen Utrecht en Hilversum) voor het eerst ooit gebrakecheckt.![]()
Naderde op een rustige plak asfalt een Polootje. Hij reed met alle ruimte op de middelste baan (van 3). Ik kom rechtsachter hem aansnorren, geef hem alle ruimte naar rechts te moven. Ik move dan nd middelste baan (nog steeds op ruime afstand van hem) en sein 2x met gl, eerst kort, dan iets langer.
Hij blijft in het midden karren, prima.
Ik schuif naar linkerbaan met een langere sein groot licht en haal hem in, want: ga eens aan de kant.
Ca. 2 KM later is meneer(en bijrijder) blijkbaar wakker geworden en heeft hij ingezien wat een vernedering dat was. Dus toeterend naast me rijden, ik lachend zwaaien en duim opsteken maar geen succes: hun (het bleken twee ventjes) het masterplan was ingezet en dus 1) voor mij rijden en 2) iets remmen.
Ik iets inhouden en naar de rechterbaan, waar ik uiteindelijk toch vrachtwagens voorbij moest. Maar hij ook naar rechts, en de vrachtwagens voorbij. Ik dus ook naar links, maar ook daarna houdt hij de snelheid op zeg 110kmpu waar ik graag met 120kmpu zou doorrijden.
Dus na de vrachtwagens move ik weer naar rechts en houdt iets in, waardoor hij kan uitlopen.
Toch weer doorrijden: Nader ik hem op zeg 500 meter weer en wil ik hem links inhalen, duikt hij weer naar links. Niet zo sjiek, mr. de Polo-rijder. Rijd rechts waar dat kan en uitkomt, ga niet poepen als iemand je een signaal geeft dat je de regels aan je laars lapt.
Enfin, ik heb de snelheid terug laten zakken tot 100~ omdat mijn afslag (Hilversum) met 1500~ meter kwam. Blijken zij daar ook af te moeten.
Dus als je dit leest, Polo 8-KDV-42, brake checken is voor paupers, je kwam over als een snowflake wiens ego te klein is voor kritiek en rechts houden hoort gewoon.
Dit, asdqert is net zo'n kneus als de middenplakker.quote:Op maandag 24 februari 2020 20:58 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je seinen als je er gewoon langs kan?
Je mag seinen om aan te geven dat je in gaat halen. Schijnt een Europees handvestdingetje te zijn.quote:Op maandag 24 februari 2020 20:58 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je seinen als je er gewoon langs kan?
Mkay. Maar dat het mag betekent natuurlijk niet dat je het moet doen. Wie kaatst kan de bal verwachten, niet waar.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je mag seinen om aan te geven dat je in gaat halen. Schijnt een Europees handvestdingetje te zijn.
Kwam het ook met 120 voorbij, zoals de meeste Crafters met een tandemasser erachter?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:25 schreef vannelle het volgende:
Busje met een kar er achter, in die kar een stapel golfplaten. Netjes gestapeld en vastgezet met wat spanbandjes.
Een plaat houten dakbeschot (1,22 x 2,44 meter) stond rechtop aan de zijkant van de aanhanger, vond ik op zich al vreemd en ook kon ik niet ontdekken hoe die plaat nou gezekerd was.
Totaal NIET gezekerd bleek het toen de plaat weer plat viel, bovenop de golfplaten.
Zal wel op het laatst, toen de golfplaten al vast lagen, bedacht zijn dat hij die óók nodig had.
Lekker makkelijk er bovenop leggen, lukt wel.
Ding waaide bijna de aanhanger uit, je zal het maar op je auto krijgen of als je niet in een auto zit op je lijf.
Ik hoop echt dat die golfplaten gebroken zijn toen die houten plaat er weer op viel, wát een mongool.
Dat zie je inderdaad vaak. 's Ochtends om 7 uur is er geen kip op de weg en van het busje + aanhanger (en rommel zoals ladders enzo op het dak) is het gaspedaal tot de bodem ingetrapt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwam het ook met 120 voorbij, zoals de meeste Crafters met een tandemasser erachter?
Nee, dit was binnen bebouwde kom en hij stond bij de verkeerslichten voorgesorteerd voor linksaf waar ik rechtdoor wilde.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwam het ook met 120 voorbij, zoals de meeste Crafters met een tandemasser erachter?
Sommigen hebben werkelijk geen benul hoe een motor werkt of het interesseert hun niks.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:53 schreef Fer het volgende:
Vandaag op de A2 UT-AMS. Komt er een vrij nieuwe Volvo voorbij, gevolgd door een flinke blauwe walm.
Tijdje erachter gereden en daarna, ingehaald. De blauwe rook lijkt bij de motor vandaan te komen. De berijder lijkt druk in gesprek (op de carkit).
Later wordt het drukker en laat ik mij weer inhalen door de Volvo en open de ruit. Duidelijk is nu het motorgeluid te horen van een motor die zonder olie loopt, danwel een cilinder of 2 mist. De berijder nog altijd druk in gesprek.
Zou zo iemand nou niks merken? Het leek er niet op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |