Klopt ook niet helemaal. Toezicht was conform de regels, maar mogelijk was dat onvoldoende omdat de regels tekort schieten. Er is dus een kans dat n.a.v. het onderzoek de regels worden aangescherpt.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:34 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar;
Wel heeft de politie volgens haar al laten weten dat het ongeluk niet heeft gelegen aan het toezicht. ,,De politie heeft bevestigd dat zowel toezicht vanaf de kant als vanuit het water volgens de regels is gegaan’’, zegt Doef. ,,Daar heeft het dan ook niet aan gelegen. Hoe het dan wel heeft kunnen gebeuren is nog in onderzoek.’’
https://www.lc.nl/friesla(...)%2Fl.facebook.com%2F
Waar staat nou precies wat er gebeurt is dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kinderen van 11 zijn natuurlijk geen hulpeloze wezentjes, ze zijn prima in staat om uit een pierebadje te klimmen en een paar meter verder in het diepe te springen, alleen kun je denk ik hieruit wel opmaken dat er nogal wat schort aan het toezicht.
Heb je haar ook weer.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Eritrea is ineens niet meer onveilig?
Verder ook een smakeloze post. Alsof het om het geld gaat...
Hij kwam opeens in het diepe terecht, dus ik gok dat hij in een aflopend bad was. Maar dat kan ik alleen maar gokken natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar staat nou precies wat er gebeurt is dan?
Is hij zelf in het diepe gesprongen? Is hij per ongeluk naar het diepe gezwommen/dreven en raakte in paniek?
Heeft hij een trap onderwater gehad? Een aanval?
Ik zie iedereen aannames doen over de toedracht maar nergens staat wat er feitelijk gebeurd is.
Als jij een club kinderen die niet kunnen zwemmen voor het eerst meeneemt naar het zwembad en ze daar wil laten wennen aan het water en er verdrinkt iemand dan heeft iemand lopen verzaken, simpel zat. En ook al zet je honderd man toezicht op de kant als ze allemaal zitten te Netflixen schiet het nog niet op.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:39 schreef daNpy het volgende:
Waar staat dat het de schuld is van toezicht? Behalve dat de moeder dat "vind", want die heeft een te groot beland en is derhalve geen feitelijke bron.
Ja ok, moeder heeft haar kind laten verdrinken voor geld. Helemaal prima.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Heb je haar ook weer.![]()
Gaat het niet om geld, nee?
Als die jongen bijvoorbeeld een epileptische aanval of een toeval krijgt, is het zo gebeurt.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij een club kinderen die niet kunnen zwemmen voor het eerst meeneemt naar het zwembad en ze daar wil laten wennen aan het water en er verdrinkt iemand dan heeft iemand lopen verzaken, simpel zat. En ook al zet je honderd man toezicht op de kant als ze allemaal zitten te Netflixen schiet het nog niet op.
Goh, lekker gepikeerd ook weer, de smiley staat er niet voor niks achter he. Maar goed, ik vroeg het ook niet aan jou dus bemoei je lekker met je eigen zaken.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:40 schreef daNpy het volgende:
Ga je nu echt triest door een verwijzing naar een geslacht (hij) te vervangen door "het" omdat iemand een verwijzing naar "het kind" afkortte met "het" (geslacht is niet genoemd in het verhaal)
En dat er dan nog altijd mensen je ervan beschuldigen bloed aan je handen te hebben omdat je hem zo nodig naar Nederland moest halen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Crux is het dan wanneer je kind op zo'n manier komt te overlijden in het land waarvan jij dacht dat dat het beste voor je kind was.
Moeder wilde mee naar de eerste zwemles omdat dat normaal is. Normaal is ook dat je als ouder zijnde de eerste les mag kijken (bij een reguliere zwemles).quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als die jongen bijvoorbeeld een epileptische aanval of een toeval krijgt, is het zo gebeurt.
Moeder wilde niet voor niets mee.
Politie zegt dat toezicht goed was, in een beetje zwembad hangen overal camera's.
Camera toezicht werkt niet om verdrinkingen tegen te gaan, daar heb je een geavanceerd onderwater camerasysteem voor nodig. Is al eens in het nieuws geweest kan ik me herinneren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Als die jongen bijvoorbeeld een epileptische aanval of een toeval krijgt, is het zo gebeurt.
Politie zegt dat toezicht goed was, in een beetje zwembad hangen overal camera's.
Dan had die moeder niet moeten zeggen dat ze wilde tolken, maar dat er medische issues waren. Als ze dat had gezegd had ze ook niet meegehoeven en was er extra opgelet, of dat joch had niet eens meegemogen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dit was geen reguliere zwemles. Dat is het hele punt.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Moeder wilde mee naar de eerste zwemles omdat dat normaal is. Normaal is ook dat je als ouder zijnde de eerste les mag kijken (bij een reguliere zwemles).
Klopt, maar op gebied van Camera's en het slim processen van data zijn de laatste jaren grote stappen gemaakt waardoor ik verwacht dat dit een stuk goedkoper is geworden.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Camera toezicht werkt niet om verdrinkingen tegen te gaan, daar heb je een geavanceerd onderwater camerasysteem voor nodig. Is al eens in het nieuws geweest kan ik me herinneren.
Wat verschilt dit dan met een reguliere zwemles?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar dit was geen reguliere zwemles. Dat is het hele punt.
Ook als dat kind in het midden van het bad een aanval kreeg?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij een club kinderen die niet kunnen zwemmen voor het eerst meeneemt naar het zwembad en ze daar wil laten wennen aan het water en er verdrinkt iemand dan heeft iemand lopen verzaken, simpel zat. En ook al zet je honderd man toezicht op de kant als ze allemaal zitten te Netflixen schiet het nog niet op.
Wie is er nou gepikeerdquote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goh, lekker gepikeerd ook weer, de smiley staat er niet voor niks achter he. Maar goed, ik vroeg het ook niet aan jou dus bemoei je lekker met je eigen zaken.
Wat is normaal in een AZC of COA? De Nederlandse huisregels van overhitte moeders? Of bij zwemlessen in Ethiopië?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Moeder wilde mee naar de eerste zwemles omdat dat normaal is. Normaal is ook dat je als ouder zijnde de eerste les mag kijken (bij een reguliere zwemles).
Bijna verdrinken is het probleem ook niet. Dat valt doorgaans op, waarna het kind gered kan worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan me trouwens herinneren dat er een tijdje geleden bij het zwembad hier in de buurt een jongetje bijna verdronk en dat was tijdens een reguliere zwemles. Moeder zat in de kantine en zag zo haar kind kopje onder gaan (in de kantine zijn televisies waarop je de lessen kunt volgen). Dat was ook kantje boord. Ik denk dat dit vaker gebeurd dan dat we denken.
Dat kind had in de eerste plaats al niet in het midden van het bad mogen komen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook als dat kind in het midden van het bad een aanval kreeg?
Je doet gewoon een boel aannames en niemand kent de feiten. Dus houd je veroordelingen dan ook voor je
Die camera haalt dat kind niet uit het water.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, maar op gebied van Camera's en het slim processen van data zijn de laatste jaren grote stappen gemaakt waardoor ik verwacht dat dit een stuk goedkoper is geworden.
Even gezocht, hier een opensource variant: https://github.com/Nico31415/Drowning-Detector
Niet om verdrinking en tegen te gaan maar politie kan op de beelden snel terugzien wat er gebeurt was en of het toezicht goed was.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Camera toezicht werkt niet om verdrinkingen tegen te gaan, daar heb je een geavanceerd onderwater camerasysteem voor nodig. Is al eens in het nieuws geweest kan ik me herinneren.
Het midden? Ergens waar hij niet kan staan of wat bedoel je?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef daNpy het volgende:
Ook als dat kind in het midden van het bad een aanval kreeg?
Och, volgens sommigen heeft hij gewoon een infarct oid gehad...quote:Je doet gewoon een boel aannames en niemand kent de feiten. Dus houd je veroordelingen dan ook voor je
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:25 schreef Kim-Holland het volgende:
de oorzaak word nog onderzocht maar ws heeft de jongen een hart infarct of zo gekregen.
Ja natuurlijk was moeder vooraf angstig. Dat kan ik me prima indenken. Kind voor het eerst zelf in het water etc.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is normaal in een AZC of COA? De Nederlandse huisregels van overhitte moeders? Of bij zwemlessen in Ethiopië?
En heb je een link naar de bron dat die moeder mee wilde omdat het "normaal" is?
Ik vermoed namelijk dat ze vooraf al bang was dat er iets zou gebeuren, zeker omdat men het weigerde.
Ik snap heel goed dat als die jongen de taal niet spreekt en iets moet gaan doen wat hij nog nooit gedaan heeft dat je wil gaan kijken. Water kan gevaarlijk zijn zo blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is normaal in een AZC of COA? De Nederlandse huisregels van overhitte moeders? Of bij zwemlessen in Ethiopië?
En heb je een link naar de bron dat die moeder mee wilde omdat het "normaal" is?
Ik vermoed namelijk dat ze vooraf al bang was dat er iets zou gebeuren, zeker omdat men het weigerde.
Ja, dat is natuurlijk wel érg makkelijk praten achteraf.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat kind had in de eerste plaats al niet in het midden van het bad mogen komen.
Dit dus. Ongelofelijk triest ditquote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een kind dat niet kan zwemmen te laten verdrinken.Ze zijn echt niet lekker daar in Lemmer.
Wat een vreselijk drama. Verdrinkt hij niet in de zee, dan verdrinkt hij in een fucking zwembad.
Stellen dat het de schuld is van het zwembad of school is pure smaad,zeker als de politie aangeeft dat men goed gehandeld had.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef _Lily_ het volgende:
Dat er medisch iets met het kind aan de hand was is pure speculatie
Ok, dan verzinnen we hier maar dat er iets medisch mis wasquote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stellen dat het de schuld is van het zwembad of school is pure smaad,zeker als de politie aangeeft dat men goed gehandeld had.
Hoezo? Als er genoeg toezicht was hadden ze dat moeten opmerken lijkt me.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel érg makkelijk praten achteraf.
Waar zeg ik dat? Een zwembad is over het algemeen geen kom. Kan gewoon een (bijna) blakke vloer in zitten waar het overal <1 meter is.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het midden? Ergens waar hij niet kan staan of wat bedoel je?
Precies wat ik bedoel; de oorzaak is onbekend en daarom moet dat onderzocht worden.quote:Och, volgens sommigen heeft hij gewoon een infarct oid gehad...
[..]
Wat is voldoende toezicht?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo? Als er genoeg toezicht was hadden ze dat moeten opmerken lijkt me.
Neequote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef mootie het volgende:
[..]
Ok, dan verzinnen we hier maar dat er iets medisch mis was
Je kan wel een toeter laten afgaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die camera haalt dat kind niet uit het water.
Nee, het toezicht was volgens de regels.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee
Wel heeft de politie volgens haar al laten weten dat het ongeluk niet heeft gelegen aan het toezicht. ,,De politie heeft bevestigd dat zowel toezicht vanaf de kant als vanuit het water volgens de regels is gegaan’’, zegt Doef. ,,Daar heeft het dan ook niet aan gelegen. Hoe het dan wel heeft kunnen gebeuren is nog in onderzoek.’’
Toezicht was goed, het heeft geen zin om daaraan te gaan twijfelen hier op fok.
Oh, dan maar wel barricaden op? Al die opmerkingen over niet naar de witman luisterende buitenlandse kinderen met een kutopvoeding van die buitenlandse moeders en dat het allemaal hun eigen schuld was is geen smaad of wat?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Stellen dat het de schuld is van het zwembad of school is pure smaad,zeker als de politie aangeeft dat men goed gehandeld had.
Volgens de regels kan evengoed betekenen dat er ondanks die regels toch iets fout is gegaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee
Toezicht was goed, zegt helemaal niks. Als die toezicht met andere dingen bezig was, dan heb je nog niks aan die toezicht. Dat is gewoon zo. En ik geef (nog) niemand de schuld, wel blijf ik erbij dat die moeder erbij had moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee
Dit ja. Die mensen wassen hun onschuld in zwemwaterquote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:42 schreef Mar_an het volgende:
Bah, krijg hier een knoop van in mijn maag. Dus je bent met een groep kinderen en die kunnen niet zwemmen. En dan verdrinkt er een kindje. En dan noem je de veiligheid oké en zeg je dat je niet overal ogen kunt hebben?Als je niet overal de kinderen in de gaten kunt houden, waarom onderneem je dan zo’n eerste zwemles?
Reguliere zwemles:quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat verschilt dit dan met een reguliere zwemles?
Oh ja, wacht. Hier zijn moeders bij die aan het gillen zijn. Ook weer zo'n aanname.
Dat kan maar wat wil je dan zeggen met je opmerking dat hij naar het midden gegaan is? Daarom vroeg ik ook wat je er mee bedoelde. Een zwembad met overal dezelfde diepte en dat hij zich heeft lopen afzonderen van de groep? Of een zwembad met een dieper deel en dat hij daar heen is gelopen en kopje onder is gegaan?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:03 schreef daNpy het volgende:
Waar zeg ik dat? Een zwembad is over het algemeen geen kom. Kan gewoon een (bijna) blakke vloer in zitten waar het overal <1 meter is.
En ook in 20cm water kun je verdrinken als je op je buik ligt.
Dat bestrijd ik ook nergens.quote:Precies wat ik bedoel; de oorzaak is onbekend en daarom moet dat onderzocht worden.
Zowel ik en mijn kind hadden geen band met de badmeester. Sterker nog: we hadden hem nog nooit gezien zelfs. Zo gaat dat, je belt of mailt over en weer naar de zwemschool waar je je kind wilt hebben en dat gaat alleen om de praktische dingen. Je gaat er niet van te voren naartoe om kennis te maken.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Reguliere zwemles:
Kinderen spreken allemaal Nederlands en de les "wennen aan water" kan doorgaans overgeslagen worden omdat de meeste kinderen wel wat gewend zijn omdat hun ouders hen al meenamen naar zwembaden, een aantal kan mogelijk al zwemmen.
Organisatie is vanuit de school of de ouder heeft het kind ingeschreven voor particuliere lessen. Badmeester is een bekende voor alle mensen in het dorp.
Kinderen zijn jong, eerder een jaar of 6 dan 11, en meestal allemaal in dezelfde leeftijd.
AZC zwemles: kinderen spreken nauwelijks Nederlands en vermoedelijk elk een andere taal. De meesten hebben nog geen ervaring met een zwembad of zo, laat staan dat ze kunnen zwemmen. Vandaar de les "wennen aan water".
Zijn nog maar kort in Nederland, er is nog geen (goede) vertrouwensband met docenten, en ouders hebben geen band met de badmeester want die hebben ze zelf niet uitgezocht.
Vermoedelijk beginners van alle leeftijden bij elkaar.
Dat zijn zeker geen hulpeloze wezentjes. Lopen tegenwoordig zelf met kapmessen etc over straat.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kinderen van 11 zijn natuurlijk geen hulpeloze wezentjes, ze zijn prima in staat om uit een pierebadje te klimmen en een paar meter verder in het diepe te springen, alleen kun je denk ik hieruit wel opmaken dat er nogal wat schort aan het toezicht.
Toeter haalt het kind ook niet uit het water.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kan wel een toeter laten afgaan.
Alsof ik de badmeesters persoonlijk kende toen die knapen van mij naar zwemles gingen... En ik had die van mij op hun 3e al op zwemles... Mag ook wel hier tussen de Friese Meren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:09 schreef Lunatiek het volgende:
Reguliere zwemles:
Kinderen spreken allemaal Nederlands en de les "wennen aan water" kan doorgaans overgeslagen worden omdat de meeste kinderen wel wat gewend zijn omdat hun ouders hen al meenamen naar zwembaden, een aantal kan mogelijk al zwemmen.
Organisatie is vanuit de school of de ouder heeft het kind ingeschreven voor particuliere lessen. Badmeester is een bekende voor alle mensen in het dorp.
Kinderen zijn jong, eerder een jaar of 6 dan 11, en meestal allemaal in dezelfde leeftijd.
Rare aannames allemaal iig.quote:AZC zwemles: kinderen spreken nauwelijks Nederlands en vermoedelijk elk een andere taal. De meesten hebben nog geen ervaring met een zwembad of zo, laat staan dat ze kunnen zwemmen. Vandaar de les "wennen aan water".
Zijn nog maar kort in Nederland, er is nog geen (goede) vertrouwensband met docenten, en ouders hebben geen band met de badmeester want die hebben ze zelf niet uitgezocht.
Vermoedelijk beginners van alle leeftijden bij elkaar.
Iedereen gilt in een zwembad als er een boodschap overgebracht moet worden naar iemand in het water.
Wie zegt dat iemand überhaupt schuld heeft? Ongelukken gebeuren overal, ook in een zwembad.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, dan maar wel barricaden op? Al die opmerkingen over niet naar de witman luisterende buitenlandse kinderen met een kutopvoeding van die buitenlandse moeders en dat het allemaal hun eigen schuld was is geen smaad of wat?
En daarna kijk je meestal gewoon toe vanuit de kantine door het raam met om de zoveel tijd een soort van kijkles als er weer nieuwe kinderen bij zijn gekomen... Maar goed, dat schijnt een onmogelijke opdracht te zijn als het geen Nederlanders betreft...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zowel ik en mijn kind hadden geen band met de badmeester. Sterker nog: we hadden hem nog nooit gezien zelfs. Zo gaat dat, je belt of mailt over en weer naar de zwemschool waar je je kind wilt hebben en dat gaat alleen om de praktische dingen. Je gaat er niet van te voren naartoe om kennis te maken.
En daarom mag je de eerste les kijken. Om trots te kijken hoe je kind in het water dartelt, maar ook om te kijken hoe er les gegeven wordt en door wie.
Kom je weleens in een zwembad? Zelfs in ons buitenbad moet de badmeester schreeuwen om zich verstaanbaar te maken bij de kinderen in het bad. Heeft niks met paniek of hysterie te maken.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:10 schreef Stoney3K het volgende:
In die laatste omschrijvijng zie ik niks over in een vreemde taal gillende moeders aan de kant. Tenzij elke moeder hysterisch in paniek is omdat haar kind in 20 centimeter water staat, zal dat in werkelijkheid toch anders zijn.
In Friesland is het normaal, moet ook wel met om elke hoek van de straat een sloot bwvs.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:20 schreef Nielsch het volgende:
ik wist niet dat schoolzwemmen nog bestond eigenlijk... mijn kinderen krijgen het iig niet. die moeten gewoon op particuliere zwemles, waar alle ouders gewoon bijblijven en dus op hun kind letten. kan me wel voorstellen dat dat een stuk veiliger is dan schoolzwemmen waar er misschien 2 zwemleraren en 2 leerkrachten op een hele (grote) groep kinderen zijn...
Ja, dat, maar het framen van racistische badmeesters is natuurlijk belangrijker dan je erbij neer te leggen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wie zegt dat iemand überhaupt schuld heeft? Ongelukken gebeuren overal, ook in een zwembad.
Bij mij is dat wel waardeloos als je even wilt kijken, want wij zitten niet bij een zwembad-zwembad zeg maar. De zwemschool huurt het bad van een gebouw waar jongeren worden opgevangen. Het is heel klein met de kleedkamers achter het zwembad. Voor ons geen ramen om door te kijken dus.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daarna kijk je meestal gewoon toe vanuit de kantine door het raam met om de zoveel tijd een soort van kijkles als er weer nieuwe kinderen bij zijn gekomen... Maar goed, dat schijnt een onmogelijke opdracht te zijn als het geen Nederlanders betreft...
Daarnaast, ook bij het schoolzwemmen hadden wij hier kijkdagen voor de ouders. Sowieso de eerste les en daarna om de zoveel lessen.
Je snapt hoop ik het verschil tussen een moeder die af en toe wat tegen haar kind wil zeggen en een horde moeders die allemaal door elkaar heen, doorlopend, in een andere taal naar hun kind staan te gillen?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kom je weleens in een zwembad? Zelfs in ons buitenbad moet de badmeester schreeuwen om zich verstaanbaar te maken bij de kinderen in het bad. Heeft niks met paniek of hysterie te maken.
Eens.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij hebt niet vooraf geïnformeerd of het wel een betrouwbare persoon was? Gekeken naar diploma's of zo, VOG? Gewoon random iemand gebeld die zich voor badmeester uitgaf?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zowel ik en mijn kind hadden geen band met de badmeester. Sterker nog: we hadden hem nog nooit gezien zelfs. Zo gaat dat, je belt of mailt over en weer naar de zwemschool waar je je kind wilt hebben en dat gaat alleen om de praktische dingen. Je gaat er niet van te voren naartoe om kennis te maken.
En daarom mag je de eerste les kijken. Om trots te kijken hoe je kind in het water dartelt, maar ook om te kijken hoe er les gegeven wordt en door wie.
Nee, simpelweg het midden van het bad, van boven gezien, waar eventuele hulp dus het verste vanaf geweest zou zijnquote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan maar wat wil je dan zeggen met je opmerking dat hij naar het midden gegaan is? Daarom vroeg ik ook wat je er mee bedoelde. Een zwembad met overal dezelfde diepte en dat hij zich heeft lopen afzonderen van de groep? Of een zwembad met een dieper deel en dat hij daar heen is gelopen en kopje onder is gegaan?
Dan heeft iemand niet op lopen letten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:25 schreef daNpy het volgende:
Nee, simpelweg het midden van het bad, van boven gezien, waar eventuele hulp dus het verste vanaf geweest zou zijn
Uiteraard heb ik naar de reviews gekeken en ben ik afgegaan op mijn betrouwbare collega die er lyrisch over was. Op hun site stond dat ze lid waren van verschillende zaken.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En jij hebt niet vooraf geïnformeerd of het wel een betrouwbare persoon was? Gekeken naar diploma's of zo, VOG? Gewoon random iemand gebeld die zich voor badmeester uitgaf?
Wat voor beeld heb jij van zwemles? Dat dat gewoon bij iemand achter in de tuin gebeurt in een opblaasbadje ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:25 schreef Lunatiek het volgende:
En jij hebt niet vooraf geïnformeerd of het wel een betrouwbare persoon was? Gekeken naar diploma's of zo, VOG? Gewoon random iemand gebeld die zich voor badmeester uitgaf?
In Rotterdam gelukkig wel, groepen 4 en 5. Een keer in de twee weken, 50 kinderen waarvan de meesten a b en c hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:20 schreef Nielsch het volgende:
ik wist niet dat schoolzwemmen nog bestond eigenlijk... mijn kinderen krijgen het iig niet. die moeten gewoon op particuliere zwemles, waar alle ouders gewoon bijblijven en dus op hun kind letten. kan me wel voorstellen dat dat een stuk veiliger is dan schoolzwemmen waar er misschien 2 zwemleraren en 2 leerkrachten op een hele (grote) groep kinderen zijn...
ik vraag me echt af wat het toevoegt (behalve een stukje beweging) als de meesten als a, b of c hebben. lijkt me dat je die tijd beter kan besteden aan taal of rekenen... maar goed andere discussie.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In Rotterdam gelukkig wel, groepen 4 en 5. Een keer in de twee weken, 50 kinderen waarvan de meesten a b en c hebben.
De groep van diploma lozen is hier 8, deze zitten in het ondiepe bad.
In totaal 5 badmeesters en 2 supervisors en een achter de camera's.
Ja, dat verschil is juist het punt in dit geval.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je snapt hoop ik het verschil tussen een moeder die af en toe wat tegen haar kind wil zeggen en een horde moeders die allemaal door elkaar heen, doorlopend, in een andere taal naar hun kind staan te gillen?
Makkelijke aanname.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heeft iemand niet op lopen letten.
Eentje die afdwaalt naar het midden terwijl betrokkene daar niet mag zijn valt op.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:36 schreef daNpy het volgende:
Makkelijke aanname.
Het zijn kinders van 10+, geen hulpeloze babies.
Zoals sommigen dat hier vertellen wel. Gewoon even bellen naar iemand die zich aanbiedt...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor beeld heb jij van zwemles? Dat dat gewoon bij iemand achter in de tuin gebeurt in een opblaasbadje ofzo?
Lekker fit, da's een van de doelstellingen van de gemeente. Dus sporten en extra gymen, veel diverse sporten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik vraag me echt af wat het toevoegt (behalve een stukje beweging) als de meesten als a, b of c hebben. lijkt me dat je die tijd beter kan besteden aan taal of rekenen... maar goed andere discussie.
Ik denk dat je de kracht van water zwaar onderschat. Daarbij zal (als hij verdronken is) paniek ook een grote rol hebben gespeeld. Geen goede combi.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Makkelijke aanname.
Stond in het artikel dat hij juist met een groepje was.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eentje die afdwaalt naar het midden terwijl betrokkene daar niet mag zijn valt op.
Als het allemaal tieners waren dan kan het goed zijn dat stoerdoenerij ook een rol heeft gespeeld.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stond in het artikel dat hij juist met een groepje was.
Misschien heeft hij zichzelf overschat?
In het water dus wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Makkelijke aanname.
Nee, ik niet. Denk jij over dat soort dingen na en doe je dit dan ook? Uit interesse.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En dat had een badmeester dan moeten opmerken uiteraard.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stond in het artikel dat hij juist met een groepje was.
Misschien heeft hij zichzelf overschat?
Ik vraag het me af.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:35 schreef Cherni het volgende:
Je zou verwachten dat kinderen die moeten wennen aan water en totaal niet kunnen zwemmen in een kikkerbadje hun eerste les krijgen met zwembandjes etc. Of het ondiepe met een kunstof doek(scherm) afgeschermd tegen het diepe.
Daar dient gewoon rekening mee gehouden te worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het allemaal tieners waren dan kan het goed zijn dat stoerdoenerij ook een rol heeft gespeeld.
Niet nodig, ik ken de badmeesters.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:45 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Denk jij over dat soort dingen na en doe je dit dan ook? Uit interesse.
Ik vind de ervaringen van andere ouders die ik ken en mij zijn voorgegaan met hun kinderen voldoende. Verder kan je meestal wel vanaf een tribune dingen in de gaten houden als je dat nodig vind.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Niet nodig, ik ken de badmeesters.
Maar in een vreemde stad zou ik wel eerst zelf gaan kijken bij het bad en dingen checken ja. Het zijn je kinderen, die hoor je niet aan vreemden mee te geven.
Zie filmpje. Het is allemaal niet zo groot.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Daar dient gewoon rekening mee gehouden te worden.
Dit was een wennen aan water les. Met kinderen die niet bekend zijn met water.
Dat kinderen zichzelf overschatten daarin is vrij normaal. Dat ze elkaar opjutten tot meer dan verstandig doen ook.
Als er toegang is tot diepere stukken is het raar als er niet standaard al kurkjes worden gedragen en er geen direct toezicht is op de diepere stukken.
Zeker als er meerdere groepen van verschillende kunde tegelijk in het bad rondlopen is het letterlijk van levensbelang degene die niet kunnen zwemmen op afstand te kunnen herkennen zodat er direct ingegrepen kan worden.
Dat kan ook.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vind de ervaringen van andere ouders die ik ken en mij zijn voorgegaan met hun kinderen voldoende.
Niet overal. Hier bijvoorbeeld niet. Er is ook geen kantine of zo. Dat in Lemmer ziet er ook vrij spartaans uit.quote:Verder kan je meestal wel vanaf een tribune dingen in de gaten houden als je dat nodig vind.
Bij normale zwemlessen is dat ook zo, daar heb je soms (vooral in het begin) kijkdagen... Bij schoolzwemmen, wat door de school georganiseerd wordt, gaan geen ouders mee, omdat het onder schooltijd is. Moeten de moeders anders ook maar bij de rekenles aanwezig zijn? of bij gymnastiek of het speelkwartier?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan minstens die moeders ergens op een bankje neerzetten om hun eigen kind in de gaten te houden.
Dus alleen praten als je ziet dat er iets misgaat.
Sja, wie zegt dat ie daar niet mag zijn? Zolang hij er gewoon kan staan zie ik weinig risico.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eentje die afdwaalt naar het midden terwijl betrokkene daar niet mag zijn valt op.
Dat heeft die moeder ook geprobeerdquote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Niet nodig, ik ken de badmeesters.
Maar in een vreemde stad zou ik wel eerst zelf gaan kijken bij het bad en dingen checken ja. Het zijn je kinderen, die hoor je niet aan vreemden mee te geven.
Te veel risico voor een kind wat niet kan zwemmen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja, wie zegt dat ie daar niet mag zijn? Zolang hij er gewoon kan staan zie ik weinig risico.
Omdat voor het eerst, niet kunnen zwemmen en wennen aan water...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:04 schreef daNpy het volgende:
Sja, wie zegt dat ie daar niet mag zijn? Zolang hij er gewoon kan staan zie ik weinig risico.
Ik ga er vanuit dat het water overal ondiep genoeg is om te kunnen staan. Zoals gezegd, verdrinken kun je ook in 20 cm water.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat voor het eerst, niet kunnen zwemmen en wennen aan water...
Maar goed, daarin verschillen we ernstig van mening blijkbaar.
Dat was vroeger bij ons niet in ieder geval. En ik kon echt niet zwemmen, was meer aan het spelenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:10 schreef Cherni het volgende:
Is het ook niet zo als je totaal niet kunt zwemmen dat je dan tijdelijk constant een zwemleraar naast je hebt staan om de schoolslag te leren?
Waar moet ie dan in leren zwemmen?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Te veel risico voor een kind wat niet kan zwemmen.
Precies. Wennen aan water en totaal niet kunnen zwemmen vereist wel extra aandacht. Ik weet niet hoe het de meeste vergaat maar ik had bij mijn eerste paar zwemlessen toch meer angst dan dat ik stoer was. Maar ik kreeg de eerste paar weken met schoolzwemmen apart les in een kinderbad met zwembandjes en een kurk. Daar zat je met een paar kinderen op de rand en kreeg om de beurt les. Dat duurde een paar weken. Daarna in het ondiepe onder toezicht baantjes trekken zodra je de schoolslag redelijk beheerste met hulpmiddelen zoals een plankje.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat voor het eerst, niet kunnen zwemmen en wennen aan water...
Maar goed, daarin verschillen we ernstig van mening blijkbaar.
Ik kan het me niet meer precies herinneren allemaal, maar ik dacht dat wij tijdens onze eerste zwemlessen van die dingen om onze armen hadden die je helpen blijven drijven.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Wennen aan water en totaal niet kunnen zwemmen vereist wel extra aandacht. Ik weet niet hoe het de meeste vergaat maar ik had bij mijn eerste paar zwemlessen toch meer angst dan dat ik stoer was. Maar ik kreeg de eerste paar weken met schoolzwemmen apart les in een kinderbad met zwembandjes en een kurk. Daar zat je met een paar kinderen op de rand en kreeg om de beurt les. Dat duurde een paar weken. Daarna in het ondiepe onder toezicht baantjes trekken zodra je de schoolslag redelijk beheerste met hulpmiddelen zoals een plankje.
Mijn dochter had dat ook, maar dat schijnt niet overal te gebeuren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan het me niet meer precies herinneren allemaal, maar ik dacht dat wij tijdens onze eerste zwemlessen van die dingen om onze armen hadden die je helpen blijven drijven.
Nee. Ze wilde mee om te tolken (zie OP).quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat heeft die moeder ook geprobeerd
Je idee is "meer ogen", maar volgens de politie was het toezicht níet het probleem.quote:Ik snap de argumenten wel dat er een lijn getrokken moet worden. Maar ik als moeder zou dit zo ontzettend wrang vinden. Dat je je zorgen maakt en daarom bij je kind wil zijn, krijg je een keiharde nee. Denk je: dan stuur ik m toch maar want hij moet leren zwemmen en ook naar school. En dan gaat ie dood. Terwijl je zeker weet dat t niet was gebeurd als jij erbij was geweest. Taal of geen taal, je zou als moeder in het water springen en dat had zeker de aandacht getrokken.
Zij had zeer waarschijnlijk dat kind niet kunnen redden.quote:Ik zou mezelf als moeder nooit vergeven dat ik de “nee” van de school had geaccepteerd en ik zou er nooit meer overheen komen. Daar mag weleens aan gedacht worden voor we haar wegzetten als jankbal van een buitenlandse moeder die niet moet miepen
Ja, dat dus. Daar is de docent bij als toezichthouder op het geheel terwijl de badmeester zwemles geeft.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:58 schreef Eldiablo het volgende:
Bij schoolzwemmen, wat door de school georganiseerd wordt, gaan geen ouders mee, omdat het onder schooltijd is. Moeten de moeders anders ook maar bij de rekenles aanwezig zijn? of bij gymnastiek of het speelkwartier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |