abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:01:10 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191453633
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef daNpy het volgende:
Ook als dat kind in het midden van het bad een aanval kreeg?
Het midden? Ergens waar hij niet kan staan of wat bedoel je?

quote:
Je doet gewoon een boel aannames en niemand kent de feiten. Dus houd je veroordelingen dan ook voor je :)
Och, volgens sommigen heeft hij gewoon een infarct oid gehad...

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:25 schreef Kim-Holland het volgende:
de oorzaak word nog onderzocht maar ws heeft de jongen een hart infarct of zo gekregen.
pi_191453634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is normaal in een AZC of COA? De Nederlandse huisregels van overhitte moeders? Of bij zwemlessen in Ethiopië?

En heb je een link naar de bron dat die moeder mee wilde omdat het "normaal" is?
Ik vermoed namelijk dat ze vooraf al bang was dat er iets zou gebeuren, zeker omdat men het weigerde.
Ja natuurlijk was moeder vooraf angstig. Dat kan ik me prima indenken. Kind voor het eerst zelf in het water etc.
Maar wat je er mee wil zeggen is me niet duidelijk.
pi_191453640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is normaal in een AZC of COA? De Nederlandse huisregels van overhitte moeders? Of bij zwemlessen in Ethiopië?

En heb je een link naar de bron dat die moeder mee wilde omdat het "normaal" is?
Ik vermoed namelijk dat ze vooraf al bang was dat er iets zou gebeuren, zeker omdat men het weigerde.
Ik snap heel goed dat als die jongen de taal niet spreekt en iets moet gaan doen wat hij nog nooit gedaan heeft dat je wil gaan kijken. Water kan gevaarlijk zijn zo blijkt maar weer.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:01:49 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191453643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat kind had in de eerste plaats al niet in het midden van het bad mogen komen.
Ja, dat is natuurlijk wel érg makkelijk praten achteraf.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191453645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een kind dat niet kan zwemmen te laten verdrinken. :') Ze zijn echt niet lekker daar in Lemmer.

Wat een vreselijk drama. Verdrinkt hij niet in de zee, dan verdrinkt hij in een fucking zwembad.
Dit dus. Ongelofelijk triest dit :'(
pi_191453649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:58 schreef _Lily_ het volgende:
Dat er medisch iets met het kind aan de hand was is pure speculatie
Stellen dat het de schuld is van het zwembad of school is pure smaad,zeker als de politie aangeeft dat men goed gehandeld had.
pi_191453658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Stellen dat het de schuld is van het zwembad of school is pure smaad,zeker als de politie aangeeft dat men goed gehandeld had.
Ok, dan verzinnen we hier maar dat er iets medisch mis was :?

En ik durf er een hand voor in het vuur te steken dat het toezicht verscherpt gaat worden, ook al hebben ze goed gehandeld.
pi_191453661
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk wel érg makkelijk praten achteraf.
Hoezo? Als er genoeg toezicht was hadden ze dat moeten opmerken lijkt me.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:03:54 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191453670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het midden? Ergens waar hij niet kan staan of wat bedoel je?
Waar zeg ik dat? Een zwembad is over het algemeen geen kom. Kan gewoon een (bijna) blakke vloer in zitten waar het overal <1 meter is.
En ook in 20cm water kun je verdrinken als je op je buik ligt.

quote:
Och, volgens sommigen heeft hij gewoon een infarct oid gehad...
[..]
Precies wat ik bedoel; de oorzaak is onbekend en daarom moet dat onderzocht worden.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:04:50 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191453676
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoezo? Als er genoeg toezicht was hadden ze dat moeten opmerken lijkt me.
Wat is voldoende toezicht?
1 badmeester per persoon? Want daar komt het dus wel op neer als ik het hier lees.
pi_191453677
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Ok, dan verzinnen we hier maar dat er iets medisch mis was :?
Nee

Wel heeft de politie volgens haar al laten weten dat het ongeluk niet heeft gelegen aan het toezicht. ,,De politie heeft bevestigd dat zowel toezicht vanaf de kant als vanuit het water volgens de regels is gegaan’’, zegt Doef. ,,Daar heeft het dan ook niet aan gelegen. Hoe het dan wel heeft kunnen gebeuren is nog in onderzoek.’’

https://www.lc.nl/friesla(...)%2Fl.facebook.com%2F

Toezicht was goed, het heeft geen zin om daaraan te gaan twijfelen hier op fok.
pi_191453682
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die camera haalt dat kind niet uit het water.
Je kan wel een toeter laten afgaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:05:44 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191453688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee

Wel heeft de politie volgens haar al laten weten dat het ongeluk niet heeft gelegen aan het toezicht. ,,De politie heeft bevestigd dat zowel toezicht vanaf de kant als vanuit het water volgens de regels is gegaan’’, zegt Doef. ,,Daar heeft het dan ook niet aan gelegen. Hoe het dan wel heeft kunnen gebeuren is nog in onderzoek.’’

Nee, het toezicht was volgens de regels.
Daarmee staat niet vast dat de regels voldoende zijn, of in staat een ongeluk te voorkomen (zoals nu).
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:06:25 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191453694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Oh, dan maar wel barricaden op? Al die opmerkingen over niet naar de witman luisterende buitenlandse kinderen met een kutopvoeding van die buitenlandse moeders en dat het allemaal hun eigen schuld was is geen smaad of wat?
pi_191453695
quote:

[..]

Nee

Volgens de regels kan evengoed betekenen dat er ondanks die regels toch iets fout is gegaan.
pi_191453700
quote:

[..]

Nee

Toezicht was goed, zegt helemaal niks. Als die toezicht met andere dingen bezig was, dan heb je nog niks aan die toezicht. Dat is gewoon zo. En ik geef (nog) niemand de schuld, wel blijf ik erbij dat die moeder erbij had moeten zijn.
pi_191453714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:42 schreef Mar_an het volgende:
Bah, krijg hier een knoop van in mijn maag. Dus je bent met een groep kinderen en die kunnen niet zwemmen. En dan verdrinkt er een kindje. En dan noem je de veiligheid oké en zeg je dat je niet overal ogen kunt hebben? :{ Als je niet overal de kinderen in de gaten kunt houden, waarom onderneem je dan zo’n eerste zwemles?
Dit ja. Die mensen wassen hun onschuld in zwemwater
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:09:27 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191453721
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat verschilt dit dan met een reguliere zwemles?

Oh ja, wacht. Hier zijn moeders bij die aan het gillen zijn. Ook weer zo'n aanname.
Reguliere zwemles:

Kinderen spreken allemaal Nederlands en de les "wennen aan water" kan doorgaans overgeslagen worden omdat de meeste kinderen wel wat gewend zijn omdat hun ouders hen al meenamen naar zwembaden, een aantal kan mogelijk al zwemmen.
Organisatie is vanuit de school of de ouder heeft het kind ingeschreven voor particuliere lessen. Badmeester is een bekende voor alle mensen in het dorp.
Kinderen zijn jong, eerder een jaar of 6 dan 11, en meestal allemaal in dezelfde leeftijd.

AZC zwemles: kinderen spreken nauwelijks Nederlands en vermoedelijk elk een andere taal. De meesten hebben nog geen ervaring met een zwembad of zo, laat staan dat ze kunnen zwemmen. Vandaar de les "wennen aan water".
Zijn nog maar kort in Nederland, er is nog geen (goede) vertrouwensband met docenten, en ouders hebben geen band met de badmeester want die hebben ze zelf niet uitgezocht.
Vermoedelijk beginners van alle leeftijden bij elkaar.

Iedereen gilt in een zwembad als er een boodschap overgebracht moet worden naar iemand in het water.
pi_191453735
In die laatste omschrijvijng zie ik niks over in een vreemde taal gillende moeders aan de kant. Tenzij elke moeder hysterisch in paniek is omdat haar kind in 20 centimeter water staat, zal dat in werkelijkheid toch anders zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:11:26 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191453745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:03 schreef daNpy het volgende:

Waar zeg ik dat? Een zwembad is over het algemeen geen kom. Kan gewoon een (bijna) blakke vloer in zitten waar het overal <1 meter is.
En ook in 20cm water kun je verdrinken als je op je buik ligt.
Dat kan maar wat wil je dan zeggen met je opmerking dat hij naar het midden gegaan is? Daarom vroeg ik ook wat je er mee bedoelde. Een zwembad met overal dezelfde diepte en dat hij zich heeft lopen afzonderen van de groep? Of een zwembad met een dieper deel en dat hij daar heen is gelopen en kopje onder is gegaan?

quote:
Precies wat ik bedoel; de oorzaak is onbekend en daarom moet dat onderzocht worden.
Dat bestrijd ik ook nergens.
pi_191453765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Reguliere zwemles:

Kinderen spreken allemaal Nederlands en de les "wennen aan water" kan doorgaans overgeslagen worden omdat de meeste kinderen wel wat gewend zijn omdat hun ouders hen al meenamen naar zwembaden, een aantal kan mogelijk al zwemmen.
Organisatie is vanuit de school of de ouder heeft het kind ingeschreven voor particuliere lessen. Badmeester is een bekende voor alle mensen in het dorp.
Kinderen zijn jong, eerder een jaar of 6 dan 11, en meestal allemaal in dezelfde leeftijd.

AZC zwemles: kinderen spreken nauwelijks Nederlands en vermoedelijk elk een andere taal. De meesten hebben nog geen ervaring met een zwembad of zo, laat staan dat ze kunnen zwemmen. Vandaar de les "wennen aan water".
Zijn nog maar kort in Nederland, er is nog geen (goede) vertrouwensband met docenten, en ouders hebben geen band met de badmeester want die hebben ze zelf niet uitgezocht.
Zowel ik en mijn kind hadden geen band met de badmeester. Sterker nog: we hadden hem nog nooit gezien zelfs. Zo gaat dat, je belt of mailt over en weer naar de zwemschool waar je je kind wilt hebben en dat gaat alleen om de praktische dingen. Je gaat er niet van te voren naartoe om kennis te maken.

En daarom mag je de eerste les kijken. Om trots te kijken hoe je kind in het water dartelt, maar ook om te kijken hoe er les gegeven wordt en door wie.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:15:45 #147
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191453783
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kinderen van 11 zijn natuurlijk geen hulpeloze wezentjes, ze zijn prima in staat om uit een pierebadje te klimmen en een paar meter verder in het diepe te springen, alleen kun je denk ik hieruit wel opmaken dat er nogal wat schort aan het toezicht.
Dat zijn zeker geen hulpeloze wezentjes. Lopen tegenwoordig zelf met kapmessen etc over straat.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:16:12 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191453786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kan wel een toeter laten afgaan.
Toeter haalt het kind ook niet uit het water.

Je hebt mensen nodig om dat te doen, en als het om een grote groep kinderen gaat die nooit eerder in een zwembad waren heb je heel veel mensen nodig. Want gaat die toeter af voor Piet of Klaas of Jan? Ze liggen alledrie te zinken of ze verdrinken. En dan is er ook nog een kans dat je eerst naar de jongere, kleine kinderen kijkt en niet naar de wat ouderen.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:16:46 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191453790
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:09 schreef Lunatiek het volgende:
Reguliere zwemles:

Alsof ik de badmeesters persoonlijk kende toen die knapen van mij naar zwemles gingen... En ik had die van mij op hun 3e al op zwemles... Mag ook wel hier tussen de Friese Meren.

quote:

Iedereen gilt in een zwembad als er een boodschap overgebracht moet worden naar iemand in het water.
Rare aannames allemaal iig.
pi_191453802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dan maar wel barricaden op? Al die opmerkingen over niet naar de witman luisterende buitenlandse kinderen met een kutopvoeding van die buitenlandse moeders en dat het allemaal hun eigen schuld was is geen smaad of wat?
Wie zegt dat iemand überhaupt schuld heeft? Ongelukken gebeuren overal, ook in een zwembad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')