abonnement Unibet Coolblue
pi_191442774
Goedemiddag Fokkers,

Ik heb 4 weken geleden een nieuwe auto gekocht met inruil van mijn oude auto.
De heer heeft nog een test rit gemaakt met mijn auto en gaf na de testrit een offerte.
Ik heb het geaccepteerd en heb de deal voortgezet.

Mijn auto was een 2013 en heb nu een 2018 model ervan gekocht.
Nadat ik m’n nieuwe auto gekregen had, kreeg ik een week later een telefoontje dat mijn auto problemen heeft met de motor waar ik niks van wist. Nu wilt de dealer mij hier aansprakelijk stellen en verwacht van mijn kant 2500¤ waar ik niet mee akkoord ben gegaan.
Ik heb gezegd dat ik maximaal 1000¤ wil betalen en geen gezeik meer wil horen maar zij blijven aanpoten op 2500¤. Ik had ze verteld dat ik interesse had in nog een auto van 20k dus zeiden zij tegen mij van als ik die auto koop, zij het willen terugbrengen naar 1000¤ wat ik absurd vind.

Hij zegt dat met mijn auto na de testrit nog 2000km gereden is en dat dat de oorzaak kan zijn dat mijn motor kapot is gegaan? Auto is afkomstig van hun ( heb de 2013 ook van hun gekocht )

Ik heb het ze duidelijk gemaakt dat ik de auto in orde geleverd had. Wat zijn mijn rechten hierin? Heb ik een poot om op te staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 10-02-2020 16:57:25 (Naam noemen niet nodig) ]
pi_191442840
Jij hoeft niets aan de dealer te betalen (alhoewel je nu 1000 hebt toegezegd kan hij je daar waarschijnlijk wel aan houden)

de dealer heeft als zakelijke aankoper de kennis in huis om die auto te onderzoeken, dat heeft hij niet gedaan, dan is het jammer de bammer voor hem.

is dit een officiele merk dealer, louche handelaar of de dorpsgarage?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 16:54:19 ]
pi_191442849
Hij heeft geen poot om op te staan. Hij heeft een verregaande onderzoeksplicht en heeft de mogelijkheid gehad de auot bij de inruil nogmaals te inspecteren. Tenzij hij kan aantonen dat jij van de motor schade wist heeft hij dikke pech en had hij zijn onderzoeksplicht beter moeten vervullen.
pi_191442850
Nee dat is wel jammer voor de dealer, snap niet goed dat je toch nog een toegift wil doen
pi_191442851
Heb je ergens voor voorwaarden of iets getekend?

Misschien die even delen. Zonder voor rare zaken gerekend te hebben, heeft die dealer nergens recht op.
Jammer dat je hem 1000 euro hebt geboden, dan lijkt het erop alsof je wel wist van de problemen met de motor. Voortaan dus niet meer doen.
Eerst denken, dan typen
pi_191442856
Niks betalen, hij heeft hem zo gekocht, had hij maar aan zijn onderzoeksplicht moeten voldoen
pi_191442868
Wanneer u te goeder trouw de dealer heeft geīnformeerd over de status van de ingeruilde auto, dan gaat juridisch bezien het risico van de auto over op de dealer vanaf het moment van levering. Oftewel; juridisch bezien kan de dealer de onderhavige schade niet op u verhalen, ervan uitgaande dat u te goeder trouw bent.

Art 7:10 lid 1 BW:
De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.


Dit was een reactie van een ‘expert’
pi_191442869
Ze hebben 2000 km gereden?
Dus gewoon gebruikt. Dan zou ik helemaal niks betalen.
Je heet toch geen Eurogarant?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191442874
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:53 schreef Banaanvragen het volgende:
Jij hoeft niets aan de dealer te betalen (alhoewel je nu 1000 hebt toegezegd kan hij je daar waarschijnlijk wel aan houden)

de dealer heeft als zakelijke aankoper de kennis in huis om die auto te onderzoeken, dat heeft hij niet gedaan, dan is het jammer de bammer voor hem.

is dit een officiele merk dealer, louche handelaar of de dorpsgarage?
Zelfs dat wilt hij niet. Hij wilt 2500¤
pi_191442884
Oh wacht, hij verwijt je dat jij nog 2000km hebt gereden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191442886
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Zelfs dat wilt hij niet. Hij wilt 2500¤
Dan zeg je hem dat ie dat in zijn reet kan steken.
  maandag 10 februari 2020 @ 16:59:30 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191442907
Dan zeg je hem dat ie dat in zijn reet kant steken. :'( :D
  maandag 10 februari 2020 @ 17:03:19 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191442963
Niet zo slim om 1000 euro toe te zeggen. Dat is bijna zeggen dat je het wel wist ook al wilde je dat niet. Is dit een officiele merkdealer van het merk wat je gekocht hebt of iets anders/
pi_191442974
Vreemd verhaal, een dealer die geld wilt zien voor een auto die na de aanschaf na 2000 kilometer een probleem heeft.
Ik neem aan dat hij die auto heeft doorverkocht, als je een dealer bent waarom heeft hij die wagen zelf niet even nagekeken voordat hij dat ding verkocht?
Bizar verhaal maar ieder geval laat hem de tering krijgen.
pi_191443001
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:53 schreef Banaanvragen het volgende:
Jij hoeft niets aan de dealer te betalen (alhoewel je nu 1000 hebt toegezegd kan hij je daar waarschijnlijk wel aan houden)

de dealer heeft als zakelijke aankoper de kennis in huis om die auto te onderzoeken, dat heeft hij niet gedaan, dan is het jammer de bammer voor hem.

is dit een officiele merk dealer, louche handelaar of de dorpsgarage?
Officiele merk dealer.
pi_191443018
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:57 schreef Sigaartje het volgende:
Oh wacht, hij verwijt je dat jij nog 2000km hebt gereden.
Auto werd dagelijks gebruikt omdat het contract nog NIET in orde was. Waren aantal fouten gemaakt etc. Zij dachten dat jet om een btw auto ging maar het was een particuliere auto dus moesten zij nieuwe contract opstellen. + ik was 2 weken op vakantie. Tussen proefrit en aflevering zit 1 maand tussen.
pi_191443024
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:03 schreef Chivaz het volgende:
Vreemd verhaal, een dealer die geld wilt zien voor een auto die na de aanschaf na 2000 kilometer een probleem heeft.
Ik neem aan dat hij die auto heeft doorverkocht, als je een dealer bent waarom heeft hij die wagen zelf niet even nagekeken voordat hij dat ding verkocht?
Bizar verhaal maar ieder geval laat hem de tering krijgen.
Hij heeft ‘m niet verkocht. Blijkbaar heeft een medewerker ermee gereden en constateerde hij problemen met de auto waar ik niks van wist? Idont know wat hij ermee gedaan heeft
pi_191443038
Ik heb de nieuwe auto al op mijn naam staan en de oude auto staat ook nog op mijn naam. Zij hebben ‘m nog niet overgezet wat zij dus wel zouden doen maar nu zitten wij in zo een situatie verwikkeld?
pi_191443058
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:08 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Hij heeft ‘m niet verkocht. Blijkbaar heeft een medewerker ermee gereden en constateerde hij problemen met de auto waar ik niks van wist? Idont know wat hij ermee gedaan heeft
Maar dat is allemaal niet jouw probleem
  maandag 10 februari 2020 @ 17:16:25 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191443107
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:09 schreef Policy2 het volgende:
Ik heb de nieuwe auto al op mijn naam staan en de oude auto staat ook nog op mijn naam. Zij hebben ‘m nog niet overgezet wat zij dus wel zouden doen maar nu zitten wij in zo een situatie verwikkeld?
Ehm dan ik zou hem een factuur sturen voor het slopen van jouw auto.
And so is the past
  maandag 10 februari 2020 @ 17:16:30 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191443109
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:09 schreef Policy2 het volgende:
Ik heb de nieuwe auto al op mijn naam staan en de oude auto staat ook nog op mijn naam. Zij hebben ‘m nog niet overgezet wat zij dus wel zouden doen maar nu zitten wij in zo een situatie verwikkeld?
Allemachtig waarom heb je niet gelijk overgeschreven ter plekke? elke garage kan dat. wat is dat voor naīviteit.

als ze echt 2000 km hebben gereden zijn de boetes enzo voor jou he?

mooie poot om mee te slaan hebben ze nu. kunnen ze je mooi chanteren omdat het nog niet overgeschreven is.
pi_191443170
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:09 schreef Policy2 het volgende:
Ik heb de nieuwe auto al op mijn naam staan en de oude auto staat ook nog op mijn naam. Zij hebben ‘m nog niet overgezet wat zij dus wel zouden doen maar nu zitten wij in zo een situatie verwikkeld?
Zonder vrijwaring was ik niet eens weggegaan.
pi_191443270
quote:
19s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Allemachtig waarom heb je niet gelijk overgeschreven ter plekke? elke garage kan dat. wat is dat voor naīviteit.

als ze echt 2000 km hebben gereden zijn de boetes enzo voor jou he?

mooie poot om mee te slaan hebben ze nu. kunnen ze je mooi chanteren omdat het nog niet overgeschreven is.
Lease maatschappij was tweede dee van tenaamstelling code vergeten op te sturen en daar moesten wij voor wachten vandaar dat het wat langer duurde dan normaal. Wisten wij veel dat wij zulke problemen zouden krijgen. Kan ik het hun eisen dat ze het op hun naam zetten of?
pi_191443287
quote:
19s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Allemachtig waarom heb je niet gelijk overgeschreven ter plekke? elke garage kan dat. wat is dat voor naīviteit.

als ze echt 2000 km hebben gereden zijn de boetes enzo voor jou he?

mooie poot om mee te slaan hebben ze nu. kunnen ze je mooi chanteren omdat het nog niet overgeschreven is.
+ ik heb wel nog steeds met de auto gereden na de proefrit. Dus ik heb misschien 1000a2000km gereden in een maand maar dan nog heeft hij een onderzoeksplicht bij afname toch? Voordat het contract getekend wordt?
Wat verwacht hij? Nadat hij mijn auto getest heeft dat ik een maand niet ga rijden?
  maandag 10 februari 2020 @ 17:39:04 #25
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191443387
Ik snap de dealer wel.
Hij beoordeelt de auto op moment x. Vervolgens rijdt ts er nog 2000 km en sloopt de motor. Levert de auto vervolgens in op moment y. Je bent de deal aangegaan op moment x zoals de auto toen in staat was en niet op moment y.
laˇrieˇkoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191443403
Ik zou die dealer vertellen dat ie pech heeft gehad en vervolgens elke dag langs gaan om te vragen of hij die kutauto al heeft gerepareerd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:40:22 #27
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191443409
Net zoiets als je huis verkopen en in de tussentijd voor de oplevering het dak slopen en het huis met een lek dak willen opleveren.
laˇrieˇkoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191443506
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:40 schreef Lariekoek het volgende:
Net zoiets als je huis verkopen en in de tussentijd voor de oplevering het dak slopen en het huis met een lek dak willen opleveren.
Auto die ik gekocht heb was op dat moment ook gewoon in gebruik door een medewerker? En een huis en auto kan je niet vergelijken. Ik heb hem netjes afgeleverd zonder enige problemen. Ik weet niet wat zij gedaan hebben + wat verwachten zij? Dat ik ineens de auto stil laat? Ik heb ook werk etc. Voordat contract getekend werd moest die toch weer opnieuw bekijken de auto?
pi_191443516
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:39 schreef Lariekoek het volgende:
Ik snap de dealer wel.
Hij beoordeelt de auto op moment x. Vervolgens rijdt ts er nog 2000 km en sloopt de motor. Levert de auto vervolgens in op moment y. Je bent de deal aangegaan op moment x zoals de auto toen in staat was en niet op moment y.
Maar waarom laat hij mij dan tekenen een paar weken later? Hij kon toch nog een keer een proefrit maken zoals ik het deed met nieuwe auto?
pi_191443554
Het gaat om een auto die nieuw bij een dealer is gekocht, daar waarschijnlijk is onderhouden en na 5 jaar is ingeruild. Dan moet de dealer de technische staat van de auto goed kunnen beoordelen en als ie wat over het hoofd ziet is dat zijn risico. Als je dan tussen proefrit en overdracht een deuk rijdt is dat jouw probleem en verandert dat de zaak. Bij motorschade lijkt mij dat de dealer jou iets moet kunnen verwijten dat je in die 2000km gedaan hebt. Ben je doorgereden terwijl er een lampje brandde of rare geluiden waren waarvan je als leek kunt snappen dat het niet verstandig is om door te rijden? Dan valt jou wat te verwijten, anders niet.
pi_191443591
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:28 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Lease maatschappij was tweede dee van tenaamstelling code vergeten op te sturen en daar moesten wij voor wachten vandaar dat het wat langer duurde dan normaal. Wisten wij veel dat wij zulke problemen zouden krijgen. Kan ik het hun eisen dat ze het op hun naam zetten of?
Wat doet een lease maatschappij met het kentekenbewijs van jouw auto? Of mis ik iets?
  maandag 10 februari 2020 @ 17:55:34 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191443609
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat doet een lease maatschappij met het kentekenbewijs van jouw auto? Of mis ik iets?
Ik snap er ook geen reet meer van. Volgens mij horen we hier maar een half verhaal.
pi_191443610
Als de auto nog op jouw naam staat en de dealer heeft niet betaald... dan is hij nog van jou.

Ik zou er zonder aankondiging langs gaan (edit: die ¤2500 aftikken) en de auto ophalen. Niet van tevoren bellen dat je hem ophaalt want dan kunnen ze er nog snel even aan rotzooien maar gewoon, onaangekondigd binnenstappen en ophalen.

Vervolgens rij je naar een andere garage en laat je onderzoeken of er echt iets mis is.

Als de auto écht niet meer wil rijden: rol hem bij hen van het terrein af, parkeer hem en hou de sleutels bij je (en haal 'm later op).

Van die dealer hoef je niets meer te verwachten dus ik zou er sowieso niet meer terug gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-02-2020 18:21:02 ]
pi_191443644
quote:
19s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik snap er ook geen reet meer van. Volgens mij horen we hier maar een half verhaal.
Sinds de OP komen er telkens nieuwe "feiten" bij die ook in de OP hadden gekund om het verhaal overzichtelijk te houden. Dus ben ook wel benieuwd wat de volgende aap uit de mouw is.
pi_191443648
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat doet een lease maatschappij met het kentekenbewijs van jouw auto? Of mis ik iets?
Was een financiering. De leasemaatschappij was vergeten tweede deel die zij hadden op te sturen.
pi_191443673
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Sinds de OP komen er telkens nieuwe "feiten" bij die ook in de OP hadden gekund om het verhaal overzichtelijk te houden. Dus ben ook wel benieuwd wat de volgende aap uit de mouw is.
Het is niet van toepassing. Financiering waar ik per maand betaalde was vergeten tweede deel op te sturen fout van hun. Dus moesten wij wachten op het tweede tenaamstelling en dan pas kon de dealer het op hun naam zetten maar door deze problemen hebben zij dat nog niet gedaan.
pi_191443696
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:00 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Het is niet van toepassing. Financiering waar ik per maand betaalde was vergeten tweede deel op te sturen fout van hun. Dus moesten wij wachten op het tweede tenaamstelling en dan pas kon de dealer het op hun naam zetten maar door deze problemen hebben zij dat nog niet gedaan.
Oké.

Maar, wat ga je nu doen? Auto onaangekondigd ophalen en ergens anders laten nakijken, zoals geopperd?
pi_191443699
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als de auto nog op jouw naam staat en de dealer heeft niet betaald... dan is hij nog van jou.

Ik zou er zonder aankondiging langs gaan en de auto ophalen. Niet van tevoren bellen dat je hem ophaalt want dan kunnen ze er nog snel even aan rotzooien maar gewoon, onaangekondigd binnenstappen en ophalen.

Vervolgens rij je naar een andere garage en laat je onderzoeken of er echt iets mis is.

Als de auto écht niet meer wil rijden: rol hem bij hen van het terrein af, parkeer hem en hou de sleutels bij je (en haal 'm later op).

Van die dealer hoef je niets meer te verwachten dus ik zou er sowieso niet meer terug gaan.
Zij willen of de 2500¤ of de nieuwe auto weer terug. Ik wil ‘m best naar een ander garage brengen maar wat als de auto ind e tussentijd begeeft? Of dat de garage zegt dat het inderdaad slechte zaak is terwijl ik bij het afleveren geen problemen had? En geen enkel lampje brandde ( enkel mistlamp omdat er geen mistlamp in zat
pi_191443706
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oké.

Maar, wat ga je nu doen? Auto onaangekondigd ophalen en ergens anders laten nakijken, zoals geopperd?
ik wil van het gezeik af. Zij vertellen mij dat het dan via de rechter moet.
pi_191443729
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:03 schreef Policy2 het volgende:

[..]

ik wil van het gezeik af. Zij vertellen mij dat het dan via de rechter moet.
Wat is er mis met de motor volgens hen?

En uiteraard kan het via de rechter, hoop gedoe.

Ik zou die ¤2500 met liefde betalen en de auto weer ophalen als ik zeker wist dat hij goed is.

Een dure les om voortaan een koop niet door te laten gaan voor alle papieren er zijn...
pi_191443767
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat is er mis met de motor volgens hen?

En uiteraard kan het via de rechter, hoop gedoe.

Ik zou die ¤2500 met liefde betalen en de auto weer ophalen als ik zeker wist dat hij goed is.

Een dure les om voortaan een koop niet door te laten gaan voor alle papieren er zijn...
Zij zeggen dat cilinder 4 kapot is en daardoor de hele motor vernieuwd moet worden 4200 excl btw etc

Ik bedoel, het is al getekend etc de auto staat al op mijn naam. Zij moesten dit voorkomen door eerst grondig mijn auto te inspecteren ipv alleen een proefrit te doen?

Als ik nu ineens een kapotte auto krijg door hun fout zit ik met de gebakken peren
pi_191443798
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:08 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Zij zeggen dat cilinder 4 kapot is en daardoor de hele motor vernieuwd moet worden 4200 excl btw etc

Ik bedoel, het is al getekend etc de auto staat al op mijn naam. Zij moesten dit voorkomen door eerst grondig mijn auto te inspecteren ipv alleen een proefrit te doen?

Als ik nu ineens een kapotte auto krijg door hun fout zit ik met de gebakken peren
Nou, wat zijn je opties:

- naar de rechter met onzekere uitkomst (heb je rechtsbijstand?)
- die ¤2500 aftikken, auto weer meenemen (je bent er rijdend gekomen toch?) en een dikke middelvinger geven naar die dealer

Ga je voor de laatste optie (of je verliest de zaak) dan zijn er vervolgens weer 2 mogelijkheden:

- er is vrijwel tot niets mis met je auto en je verkoopt hem
- de motor is echt kapot, je neemt je verlies en verkoopt hem als "met kapotte motor"


Vervolgens heb je geleerd om zaken 100% af te handelen of nog even te wachten tot alles compleet is

Verder is het natuurlijk onzin dat het die dealer ¤4200 kost om die motor te vernieuwen. Die halen een ruil-/sloopblok via de onderdelenlijn en laten een stagiaire die er weer inschroeven. Leuk oefenproject.

Of is het één of ander zeldzaam motorblok? (we hebben geen merk/model/brandstof van je gekregen)

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-02-2020 18:16:35 ]
pi_191443807
Jij hebt de nieuwe én oude auto op naam staan maar enkel de nieuwe in bezit, toch?

Geef de oude auto op als gestolen en zijn alles wat zij doen met de oude auto is strafbaar.

Daarnaast erg dom dat je ¤1000 toezegt, dan weet je iig dat er iets niet in de haak is lijkt me en anders ben je wel erg makkelijk over te halen.
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2020 @ 18:18:29 #44
38148 crew  Innisdemon
pi_191443888
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:59 schreef BasEnAad het volgende:
Dan zeg je hem dat ie dat in zijn reet [b]kant[b] steken. :'( :D
I see what you dit there ;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_191443896
En dan kan je verder om advies vragen maar wij weten niet:

- of de motor echt stuk is
- wat er in je overeenkomst staat
- wat voor merk/type motorblok het is als het ¤4200 zou moeten kosten om te vervangen / repareren
- of je die ¤2500 überhaupt hebt liggen
- of je bereid bent om naar de rechter te stappen
- of je rechtsbijstand hebt
- of je verder iets heb toegezegd wat je positie verzwakt (zoals die ¤1000 willen betalen)
- of de dealer telefoongesprekken opneemt
pi_191443966
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nou, wat zijn je opties:

- naar de rechter met onzekere uitkomst (heb je rechtsbijstand?)
- die ¤2500 aftikken, auto weer meenemen (je bent er rijdend gekomen toch?) en een dikke middelvinger geven naar die dealer

Ga je voor de laatste optie (of je verliest de zaak) dan zijn er vervolgens weer 2 mogelijkheden:

- er is vrijwel tot niets mis met je auto en je verkoopt hem
- de motor is echt kapot, je neemt je verlies en verkoopt hem als "met kapotte motor"


Vervolgens heb je geleerd om zaken 100% af te handelen of nog even te wachten tot alles compleet is

Verder is het natuurlijk onzin dat het die dealer ¤4200 kost om die motor te vernieuwen. Die halen een ruil-/sloopblok via de onderdelenlijn en laten een stagiaire die er weer inschroeven. Leuk oefenproject.

Of is het één of ander zeldzaam motorblok? (we hebben geen merk/model/brandstof van je gekregen)
Gaat om een golf 7.
Ik heb de auto zonder problemen daar gebracht. Als ik de auto nu terug neem en weet ik veel wat zij ermee gedaan hebben krijg ik een kapotte auto terug en dat deugt ook niet. Ik ben sowieso niet van plan om mijn auto terug te nemen aangezien het niet mijn fout is. En ja, factuur is sowieso bullshit maar de Dealer prijzen Zijn ook absurd. Verkoopwaarde van mijn auto staat op mp voor gemiddeld 13 k en ik kreeg er 9 voor. Hb daarintegen een auto gekocht van 40k en daar heb ik maar max 1000 van kunnen onderhandelen.
pi_191443999
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Geef de oude auto op als gestolen en zijn alles wat zij doen met de oude auto is strafbaar.
Dan is TS strafbaar wegens valse aangifte.
De auto is immers niet gestolen maar gekocht en kennelijk zelfs betaald.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191444008
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:23 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Gaat om een golf 7.
Ik heb de auto zonder problemen daar gebracht. Als ik de auto nu terug neem en weet ik veel wat zij ermee gedaan hebben krijg ik een kapotte auto terug en dat deugt ook niet. Ik ben sowieso niet van plan om mijn auto terug te nemen aangezien het niet mijn fout is. En ja, factuur is sowieso bullshit maar de Dealer prijzen Zijn ook absurd. Verkoopwaarde van mijn auto staat op mp voor gemiddeld 13 k en ik kreeg er 9 voor. Hb daarintegen een auto gekocht van 40k en daar heb ik maar max 1000 van kunnen onderhandelen.
jij hebt hem dus ingeruild en zo staat het ook nog op de factuur? Dan hebben ze pech.. ook staat dan de km stand van jou ingeruilde auto erop..
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_191444023
Maar bij VAG is een motor die plotseling van de één op de andere dag in de soep loopt toch helemaal niet zo vreemd?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 februari 2020 @ 18:26:55 #50
408813 crew  trein2000
pi_191444033
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Jij hebt de nieuwe én oude auto op naam staan maar enkel de nieuwe in bezit, toch?

Geef de oude auto op als gestolen en zijn alles wat zij doen met de oude auto is strafbaar.

Daarnaast erg dom dat je ¤1000 toezegt, dan weet je iig dat er iets niet in de haak is lijkt me en anders ben je wel erg makkelijk over te halen.
Valse aangifte doen is een strafbaar feit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191444040
Betreft het toevallig een Opel?
pi_191444120
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:27 schreef Dunnevandale het volgende:
Betreft het toevallig een Opel?
Golf

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 18:33:11 ]
pi_191444142
Ow okee dankje ,scheelt niet veel dan
pi_191444187
Het probleem van TS is volgens mij niet dat de dealer ¤2500 wilt maar dat zijn oude auto nog niet is overgeschreven.

Die claim ¤2500 wijs je af door te wijzen op de eerdere succesvolle proefrit, het verzuimen van de onderzoeksplicht bij overdracht en door de bewijslast dat TS de motor in 2000km heeft gemold naar de dealer te schuiven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 19:04:07 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191444569
Vreemd verhaal. Heb je rechtsbijstand?
Wat je kan doen is aangifte dat de dealer jouw auto nog onder zich heeft. Of hij moet hem effe snel overschrijven.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191444632
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:39 schreef Lariekoek het volgende:
Ik snap de dealer wel.
Hij beoordeelt de auto op moment x. Vervolgens rijdt ts er nog 2000 km en sloopt de motor. Levert de auto vervolgens in op moment y. Je bent de deal aangegaan op moment x zoals de auto toen in staat was en niet op moment y.
Idd :') ik doe dit overigens ook altijd met een auto net voor hij naar de sloop moet, nog even lekker mee rauzen door de bossen en helemaal aftrappen dat hok! _O_
Maar als je hem nog in moet ruilen is dat natuurlijk niet zo slim :')
pindazakje
pi_191444768
TS heeft wel pech met auto’s zo te zien
.
pi_191445016
Ik zou vragen de auto te mogen inspecteren om te kijken naar de motor en dan ermee weg racen. Is jou auto staat op je naam.
pi_191445588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:19 schreef Policy2 het volgende:

[..]

We maken allemaal wel eens fouten. Zal mij niet de tweedekeer gebeuren
Blijkbaar toch wel :')
pi_191445862
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Blijkbaar toch wel :')
Oh, dat is wel bijzonder... vond het al zo bekend voorkomen...
  maandag 10 februari 2020 @ 20:27:44 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191446016
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Blijkbaar toch wel :')
Oh, dat topic herinner ik me nog :o
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191446100
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat topic herinner ik me nog :o
Hij heeft er schijnbaar niet zoveel van geleerd :')
pi_191446679
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij heeft er schijnbaar niet zoveel van geleerd :')
Lol, dat ging om hee wat anders en dat ging om een malafide autobedrijf. Was geukkig goed opgelost
pi_191446723
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Idd :') ik doe dit overigens ook altijd met een auto net voor hij naar de sloop moet, nog even lekker mee rauzen door de bossen en helemaal aftrappen dat hok! _O_
Maar als je hem nog in moet ruilen is dat natuurlijk niet zo slim :')
Ik was 2 weken voordat de autodeal plaatsvond in Cuba. Heb dus in 2 weken 2000KM gereden wat mij betreft onwaarschijnlijk is aangezien ik jaarlijks maar 19/20k rij
Zij hebben gezegd dat ik 2000km ermee gereden heb. Zij hebben geen foto of etc ervan gemaakt.
pi_191446838
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Lol, dat ging om hee wat anders en dat ging om een malafide autobedrijf. Was geukkig goed opgelost
Toen had je ook je Golf7 ingeruild en achter gelaten voordat deze was overgeschreven..
pi_191446855
Ik kan me niet voorstellen dat een merkdealer zoiets zegt. Ik zou contact opnemen met de Volkswagen groep om aan te geven dat één van de merkdealers zo met klanten omgaat.
pi_191446883
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Toen had je ook je Golf7 ingeruild en achter gelaten voordat deze was overgeschreven..
Klopt. Gaat inderdaad om hetzelfde golf 😂 denk daze golf een black magic heeft haha
pi_191446910
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:37 schreef jeroen25 het volgende:
Het probleem van TS is volgens mij niet dat de dealer ¤2500 wilt maar dat zijn oude auto nog niet is overgeschreven.

Die claim ¤2500 wijs je af door te wijzen op de eerdere succesvolle proefrit, het verzuimen van de onderzoeksplicht bij overdracht en door de bewijslast dat TS de motor in 2000km heeft gemold naar de dealer te schuiven.

Ja dit is het wel zo’n beetje.
Vaag verhaal btw :{
Alius aliud dicit
pi_191446931
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:04 schreef MaximumRush het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een merkdealer zoiets zegt. Ik zou contact opnemen met de Volkswagen groep om aan te geven dat één van de merkdealers zo met klanten omgaat.
Ik stond eigenlijk ook terplex!
Dit is onze 6e auto die wij bij hun kopen. Ineens komen zij met rare dingen
pi_191447087
Ik zou indd het ook via Volkswagen gaan regelen.

Je merkt het duidelijk als 1 cilinder niet werkt, en dan ga je als garage zijnde echt geen 1000km rijden!
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_191447134
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:17 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik zou indd het ook via Volkswagen gaan regelen.

Je merkt het duidelijk als 1 cilinder niet werkt, en dan ga je als garage zijnde echt geen 1000km rijden!
Precies.
Zij claimen dat ik na de testrit 2000km gereden heb terwijl de auto op 154.500 staat en op het factuur 153.500.
pi_191447152
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:19 schreef Elpis het volgende:

[..]

Als ze niet eens kunnen tellen is het ook best waarschijnlijk dat ze een typfoutje hebben gemaakt.
Factuurfout was omdat zij dachten dat de golf een bedrijfs auto was. Dat was het eerst wel maar nu niet meer dus moest factuur weer opnieuw gemaakt worden.
  maandag 10 februari 2020 @ 21:24:08 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191447227
Trouwens als je de dealer blurt. Doe dat onderaan ook nog even. Nu zien we alsnog wie het is.
pi_191447241
quote:
19s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:24 schreef Gunner het volgende:
Trouwens als je de dealer blurt. Doe dat onderaan ook nog even. Nu zien we alsnog wie het is.
Dat dus..
-
pi_191447256
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:07 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ik stond eigenlijk ook terplex!
Dit is onze 6e auto die wij bij hun kopen. Ineens komen zij met rare dingen
Bedoel je niet perplex?
-
pi_191447268
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:19 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Precies.
Zij claimen dat ik na de testrit 2000km gereden heb terwijl de auto op 154.500 staat en op het factuur 153.500.
Hoe weet jij nu wat er op de teller staat? Hebben zij een foto gedeeld of is dat wat er op stond toen jij hem in hebt geleverd en zo ja heb jij bewijs daarvan?
-
pi_191447389
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:26 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Hoe weet jij nu wat er op de teller staat? Hebben zij een foto gedeeld of is dat wat er op stond toen jij hem in hebt geleverd en zo ja heb jij bewijs daarvan?
Hebben zij vandaag in de ochtend toen ik bij hun was vermeld
pi_191447407
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:32 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Hebben zij vandaag in de ochtend toen ik bij hun was vermeld
Ja, zonde. Ik snap wel als je zovaak een auto bij ze hebt gekocht dat je ze wel vertrouwt, maar geen foto maken bij het afleveren van jouw auto. Of iets laten tekenen voor het afgeven van de auto in goede staat is geen slimme zet geweest.
-
pi_191447474
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:34 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, zonde. Ik snap wel als je zovaak een auto bij ze hebt gekocht dat je ze wel vertrouwt, maar geen foto maken bij het afleveren van jouw auto. Of iets laten tekenen voor het afgeven van de auto in goede staat is geen slimme zet geweest.
Omdat dat niet nodig was want auto was gewoon in prima staat. En dit heb ik nooit meegemaakt aangezien ik al meerdere keren bij hun een auto gekocht heb

Zal ik morgen naar het bedrijf gaan en vertellen dat als ze de auto niet op hun naam zetten ik aangifte zal doen van verduistering?
Ik moet natuurlijk niet mijn eigen ruiten ingooien straks rijden ze ermee en doen ze gekke dingen wat ik heus niet verwacht but you never know
pi_191447490
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:07 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ik stond eigenlijk ook terplex!
Dit is onze 6e auto die wij bij hun kopen. Ineens komen zij met rare dingen
Onze 6e auto? Je was in 2013 nog 16. Heb je het dan over jouw familie?
-
pi_191447512
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:39 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Omdat dat niet nodig was want auto was gewoon in prima staat. En dit heb ik nooit meegemaakt aangezien ik al meerdere keren bij hun een auto gekocht heb

Zal ik morgen naar het bedrijf gaan en vertellen dat als ze de auto niet op hun naam zetten ik aangifte zal doen van verduistering?
Ik moet natuurlijk niet mijn eigen ruiten ingooien straks rijden ze ermee en doen ze gekke dingen wat ik heus niet verwacht but you never know
Ik zou ze vooral wijzen op hun onderzoeksplicht. Daarnaast hebben ze de auto aangenomen. Hoelang na het aannemen van de auto kwamen ze ermee dat de motor kapot zou zijn? ik lees net een week erna. Dat is ook raar dat ze die auto dan een week niet zouden hebben gebruikt. Het feit dat de auto nog steeds niet op hun naam staat komt, omdat zij ervoor kiezen. Ik weet niet in hoeverre aangifte nu zin zal hebben.
-
pi_191447547
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:41 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik zou ze vooral wijzen op hun onderzoeksplicht. Daarnaast hebben ze de auto aangenomen. Hoelang na het aannemen van de auto kwamen ze ermee dat de motor kapot zou zijn? Het feit dat de auto nog steeds niet op hun naam staat komt, omdat zij ervoor kiezen. Ik weet niet in hoeverre aangifte nu zin zal hebben.
Week erna kwamen zij ermee. Aangifte zou mij ten goede doen omdat zij nu gekke dingen kunnen doen met de auto wat ik niet verwacht omdat het een groot bedrijf is, maar you never know. Het kan extra druk op hun geven natuurlijk.
pi_191447577
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Week erna kwamen zij ermee. Aangifte zou mij ten goede doen omdat zij nu gekke dingen kunnen doen met de auto wat ik niet verwacht omdat het een groot bedrijf is, maar you never know. Het kan extra druk op hun geven natuurlijk.
Ik zou zeker nogmaals contact zoeken. Dat je niet akkoord gaat met het betalen van de kosten van 2500 euro. Jij hebt de auto daar naar toe gereden terwijl deze het nog deed en vervolgens krijg jij een week later bericht dat er problemen zijn met de motor. Laat ze dat eerst maar bewijzen en vervolgens kun je nog met aangifte dreigen.
-
pi_191447643
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik zou zeker nogmaals contact zoeken. Dat je niet akkoord gaat met het betalen van de kosten van 2500 euro. Jij hebt de auto daar naar toe gereden terwijl deze het nog deed en vervolgens krijg jij een week later bericht dat er problemen zijn met de motor. Laat ze dat eerst maar bewijzen en vervolgens kun je nog met aangifte dreigen.
Ik rij letterlijk precies vijf jaar met die auto. Heb alle etc op tijd gedaan en de auto heeft mij nog nooit laten zitten. 1x dat was omdat ik de accu op had gemaakt omdat ik stil stond en uren lang muziek/telefoon aan het opladen was.
Zij claimen dat de vierde cilinder kapot is van de auto. Zoals ik aangaf had ik l geen problemen en ik weet niet hoe het is om een auto met 1 cilinder minder te rijden voelt. Als zij kunnen aantonen dat 1 cilinder kapot is, dan ben ik daar toch niet aansprakelijk voor?
pi_191447658
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:40 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Onze 6e auto? Je was in 2013 nog 16. Heb je het dan over jouw familie?
Familie ja. Groot gezin + meerdere keren bedrijfsauto’s gekocht van grote waarde
pi_191447679
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ik rij letterlijk precies vijf jaar met die auto. Heb alle etc op tijd gedaan en de auto heeft mij nog nooit laten zitten. 1x dat was omdat ik de accu op had gemaakt omdat ik stil stond en uren lang muziek/telefoon aan het opladen was.
Zij claimen dat de vierde cilinder kapot is van de auto. Zoals ik aangaf had ik l geen problemen en ik weet niet hoe het is om een auto met 1 cilinder minder te rijden voelt. Als zij kunnen aantonen dat 1 cilinder kapot is, dan ben ik daar toch niet aansprakelijk voor?
Een auto die werkelijk maar op drie poten loopt merk je echt wel.
pi_191447684
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ik rij letterlijk precies vijf jaar met die auto. Heb alle etc op tijd gedaan en de auto heeft mij nog nooit laten zitten. 1x dat was omdat ik de accu op had gemaakt omdat ik stil stond en uren lang muziek/telefoon aan het opladen was.
Zij claimen dat de vierde cilinder kapot is van de auto. Zoals ik aangaf had ik l geen problemen en ik weet niet hoe het is om een auto met 1 cilinder minder te rijden voelt. Als zij kunnen aantonen dat 1 cilinder kapot is, dan ben ik daar toch niet aansprakelijk voor?
Als ze sowieso nu schade kunnen aantonen is het niet te herleiden.. of jij dat zou hebben veroorzaakt. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Daarnaast zijn beide auto’s op jouw naam toch?
-
pi_191447704
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:52 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Familie ja. Groot gezin + meerdere keren bedrijfsauto’s gekocht van grote waarde
Jij hebt dat meerdere keren gedaan of een familielid? Aangezien je nog jong bent ;( (ben oprecht nieuwsgierig).
-
pi_191447713
Ik zou die dealer niet meer vertrouwen en die 1k ook niet uitbetalen. Dealers zijn echt onfrisse figuren. Waarschijnlijk konden ze bij jou aflezen dat ze bij jou een poot kunnen uitdraaien en dat doen ze dan ook.
pi_191447757
Ik vind het schandalig dat zo'n dealer bij de aanschaf van autos van zulke bedragen moeilijk gaat doen om de kapotte motor, zeker gezien jouw verleden en dat je vorige auto ook bij hun vandaan komt.
Ze verkopen je een auto van 40k en gaan vervolgens moeilijk doen om 2,5k terwijl dit gewoon ingecalculeerd bedrijfsrisico is voor zo'n dealer.
pi_191447772
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:57 schreef Dirk_Teur het volgende:

[..]

Dat is gelijk leuke reclame voor piemols _O-
[..]

Golfje 7 kopen? In perfecte staat en slechts 153500154500 km op de teller.
Laat die naam even weg. Net zoals dat ts dat moet doen als hij niet getraceerd wil worden.
-
pi_191447864
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:54 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Jij hebt dat meerdere keren gedaan of een familielid? Aangezien je nog jong bent ;( (ben oprecht nieuwsgierig).
M’n ouders. Particulier en zakelijk.
pi_191447883
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:53 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Als ze sowieso nu schade kunnen aantonen is het niet te herleiden.. of jij dat zou hebben veroorzaakt. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Daarnaast zijn beide auto’s op jouw naam toch?
Ja klopt. Beiden staan nu op mijn naam. Wat is het handigst om te doen? Betalen wil ik sowieso niet meer. Morgen ga ik er weer langs
pi_191447918
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:55 schreef Atak het volgende:
Ik zou die dealer niet meer vertrouwen en die 1k ook niet uitbetalen. Dealers zijn echt onfrisse figuren. Waarschijnlijk konden ze bij jou aflezen dat ze bij jou een poot kunnen uitdraaien en dat doen ze dan ook.
Dit is ook gelijk de laatste keer dat wij daar een auto halen. Dit zal ik morgen ook duidelijk maken. Vind het ook echt merkwaardig
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een auto die werkelijk maar op drie poten loopt merk je echt wel.
Het is wat zij zeiden. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is. Wellicht hebben zij er iets mee gedaan om geld los te friemelen bij ons?
pi_191447944
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:58 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik vind het schandalig dat zo'n dealer bij de aanschaf van autos van zulke bedragen moeilijk gaat doen om de kapotte motor, zeker gezien jouw verleden en dat je vorige auto ook bij hun vandaan komt.
Ze verkopen je een auto van 40k en gaan vervolgens moeilijk doen om 2,5k terwijl dit gewoon ingecalculeerd bedrijfsrisico is voor zo'n dealer.
De waarde van mijn auto op marktplaats is rond de 13k. Zij hebben er 8750,- voor gegeven wat gewoon merkwaardig laag is terwijl de auto gewoon in goede staat is van binnen en van buiten na wat Stoeprandschade op de velgen 😅
pi_191448153
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:08 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dit is ook gelijk de laatste keer dat wij daar een auto halen. Dit zal ik morgen ook duidelijk maken. Vind het ook echt merkwaardig
[..]

Wellicht hebben zij er iets mee gedaan om geld los te friemelen bij ons?
De sjoemelsoftware heeft hoogst waarschijnlijk de inruil gedetecteerd en 1 cilinder uitgeschakeld.
Als het goed is moet door het uitlezen van de computer gezien worden of er iets mis is en wanneer dat is ontstaan. Hiernaast is het natuurlijk een dealer met ondernemersrisico vs particuliere klant met consumentenrechten.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 22:33:43 #97
447051 crew  Peejtur
pi_191448462
Naam niet noemen of foto van factuur inclusief namen plaatsen. Is eerder door een mod gezegd.
pi_191448516
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:08 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dit is ook gelijk de laatste keer dat wij daar een auto halen. Dit zal ik morgen ook duidelijk maken. Vind het ook echt merkwaardig
[..]

Het is wat zij zeiden. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is. Wellicht hebben zij er iets mee gedaan om geld los te friemelen bij ons?
Geloof mij. Bij mij durven ze niet weken later nog paar k terug te vragen. Ze weten dat ze dat sowieso niet krijgen dus dan gaan ze het ook niet proberen. Dit proberen ze alleen bij “zwakke” klanten.
pi_191448607
Als ze de volgende dag hadden gebeld dan kan je dat nog als dealer of koper nog maken maar na 1 week is niet netjes.
pi_191448711
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:53 schreef Banaanvragen het volgende:
Jij hoeft niets aan de dealer te betalen (alhoewel je nu 1000 hebt toegezegd kan hij je daar waarschijnlijk wel aan houden)

de dealer heeft als zakelijke aankoper de kennis in huis om die auto te onderzoeken, dat heeft hij niet gedaan, dan is het jammer de bammer voor hem.

is dit een officiele merk dealer, louche handelaar of de dorpsgarage?
Dit; ondernenersrisico. Ook die duizend niet betalen.

Moet hij zijn werk beter doen.
Whatever...
pi_191449854
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:39 schreef Policy2 het volgende:
Zal ik morgen naar het bedrijf gaan en vertellen dat als ze de auto niet op hun naam zetten ik aangifte zal doen van verduistering?
Ze hebben niets verduisterd.

Stel eens een duidelijk feitenrelaas op met data en kilometerstand van de verschillende stappen en tussenliggende ritten.
En wat was er afgesproken over het gebruik van de oude auto tussen de koop en de overdracht?
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:34 schreef Anneloos het volgende:
maar geen foto maken bij het afleveren van jouw auto. Of iets laten tekenen voor het afgeven van de auto in goede staat is geen slimme zet geweest.
Omgekeerd was het van de dealer ook geen slimme zet geweest om bij het sluiten van de koop en bij overdracht niets van kilometerstanden vast te leggen.
En als ze dan eerst claimen dat TS er nog 2000km in heeft gereden en dan met cijfers komen waar maar 1000km verschil in zit en dat dan een factuurfout noemen dan staan zij ook niet sterk.
En hoe groot is de kans dat die motor eerst prima in orde was en na het sluiten van de koop binnen 2000km kapot ging?
Omdat het geld al bij TS in de zak zit hoeft TS niets te doen om op dit punt zijn gelijk te halen.
De dealer zal dat geld bij de rechter moeten opeisen en wie eist die bewijst.

TS daarentegen kan aannemelijk maken dat het niet overschrijven van de auto voor hem een risico oplevert omdat hij dan verantwoordelijk blijft voor belasting/verzekering/apk/boetes en dat het daarnaast gebruikelijk is dat een auto bij verkoop ook wordt overgeschreven.
De dealer kan op zijn beurt geen goede reden geven waarom de auto niet overgeschreven zou moeten worden, anders dan om TS onder druk te zetten in het geschil over die motor.
Hiermee kan TS dus bij de rechter eisen dat de dealer alsnog de auto overschrijft op straffe van een dwangsom.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 06:17:42 #102
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191450953
Waarom ga je nog 2000 kilometer rijden met een auto die al verkocht is. Zou ik als koper ook niet blij mee zijn. Misschien probeert die je daarom nu een poot uit te draaien.
pi_191451290
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 06:17 schreef Twiitch het volgende:
Waarom ga je nog 2000 kilometer rijden met een auto die al verkocht is. Zou ik als koper ook niet blij mee zijn. Misschien probeert die je daarom nu een poot uit te draaien.
Het is vrij gebruikelijk om verkoop met inruil zo te organiseren. Dat er nog met de inruilauto wordt gereden is daarom niet gek en het aantal km is dan niet relevant lijkt mij. Wel of de auto nog in goede / de afgesproken conditie is.

Vreemd is in dezen dat er een maand overheen gaat. Dat is lang. Vreemd is ook dat ts ivm niet beschikken over de juiste papieren nu de auto niet heeft overgeschreven. Of de dealer hier een slaatje uit wil slaan weet ik niet maar het is vooral ts die met een probleem zit daardoor.

Verder lijkt mij dat de dealer qua claims niet sterk staat. Proefritje gemaakt enzo. Auto daarna ook ingenomen. En later pas piepen. Er kan nog vanalles gebeurd zijn en zeker als auto dealer moeten ze weten welke risico's ze lopen door zo te handelen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 07:40:00 #104
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191451397
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:07 schreef Policy2 het volgende:
Morgen ga ik er weer langs
Waarom zou je er langs gaan? Ik zou het schriftelijk afhandelen zodat je alles zwart op wit heb.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 07:56:45 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191451603
Ik heb dit ook gehad alleen toen was die daadwerkelijk in de laatste week wel kapot gegaan (veel rook in eens achter de auto).
Kostte me 750 euro, gewoon netjes betaald.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191451641
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit; ondernenersrisico. Ook die duizend niet betalen.

Moet hij zijn werk beter doen.
2k verder op de klok weet ik niet of dit antwoord nog klopt
pi_191451689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:00 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

2k verder op de klok weet ik niet of dit antwoord nog klopt
Wel eens een auto gekocht met inruil eigen auto?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2020 08:05:11 ]
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:08:04 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191451728
zeker niet als je een nieuwe auto koopt waar je misschien wel een half jaar mee moet rijden i.v.m levertijd.

Goed ik blijf het een raar verhaal vinden van een officiele merkdealer waar je ook nog eens een jarenlange klantrelatie hebt.
pi_191451819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:00 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

2k verder op de klok weet ik niet of dit antwoord nog klopt
Onzin.

Ouders hebben dit momenteel met de aanschaf van een nieuwe auto.

Duurt momenteel al 6 maanden, ivm vertragingen, maar hadden dus ook een auto om in te ruilen, waar dus al zeker 5k+ km extra mee gereden.

Alleen één tussentijdse check ivm de staat van de auto, maar de prijs staat vast qua inruilwaarde.
pi_191452499
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wel eens een auto gekocht met inruil eigen auto?
Ja, en dan koop ik hem vandaag, en kan ik mijn nieuwe volgende week ophalen, dan staat er geen 2k op de teller
pi_191452724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ja, en dan koop ik hem vandaag, en kan ik mijn nieuwe volgende week ophalen, dan staat er geen 2k op de teller
Ligt er helemaal aan of je een nieuwe koopt vanuit de voorraad, of dat er een volledig nieuw voor je gebouw wordt, dan kan je makkelijk 8 á 9 weken moeten wachten.

Mijn zus en haar man kochten vorig jaar een nieuwe Clio, maar met de opties die zij erop wilden was er geen uit de voorraad beschikbaar en moesten ze wachten.
Na 2 maanden wachten konden ze hem ophalen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191453139
Als direct al duidelijk is dat de inruil pas over x maanden gaat plaatsvinden dan houdt de dealer daar natuurlijk rekening mee met de inruilprijs.
pi_191454579
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ehm dan ik zou hem een factuur sturen voor het slopen van jouw auto.
Dan zou ik als dealer 50 snelheidsovertredingen begaan....
Auto inleveren zo der vrijwaring......dom dom dom
pi_191454632
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:12 schreef escortmk2 het volgende:
Als direct al duidelijk is dat de inruil pas over x maanden gaat plaatsvinden dan houdt de dealer daar natuurlijk rekening mee met de inruilprijs.
Vanwege een fout van de dealer en de financiering bedrijf zelf. En die financiering liep ook via de dealer. Zij zij hebben twee maal een fout gemaakt eerst met het contract daarna dat hun financiering bedrijf laatste deel van tenaamstelling code niet verstuurd had.
pi_191455202
Ik kan het niet rijmen dat je zegt dat je inruil auto geen mankementen vertoonde op het moment van inleveren maar wel direct 1000 wilde toezeggen.

Geen weldenkend mens zou in volle overtuiging dat hij/zij een goed werkend product conform de gemaakte afspraken heeft afgeleverd zomaar zo'n groot bedag toezeggen.
I am a Koala who Stretches :P
pi_191458517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:02 schreef StretchingKoala het volgende:
Ik kan het niet rijmen dat je zegt dat je inruil auto geen mankementen vertoonde op het moment van inleveren maar wel direct 1000 wilde toezeggen.

Geen weldenkend mens zou in volle overtuiging dat hij/zij een goed werkend product conform de gemaakte afspraken heeft afgeleverd zomaar zo'n groot bedag toezeggen.
Dit dus. Iets zegt me dat TS niet het hele verhaal vertelt
pi_191488950
Kom net van de dealer. Heb met de eigenaar lopen praten en hij zei hier je auto en wij willen onze 2500¤. Ik heb de auto meegenomen en heb niks betaald. Ik heb de auto geīnspecteerd en kwam erachter dat tijdens het naar huis rijden de auto trilde? Staat nu voor de deur.

Hoe zit het met m’n slagingskans?
pi_191489065
Dealer zal moeten aantonen dat jij de auto met schade hebt ingeleverd, laat hem dat maar aantonen. Kan ie niet.
Door er nu mee te rijden vergroot je waarschijnlijk de motorschade alleen maar, niet doen dus.
pi_191489081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:12 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Vanwege een fout van de dealer en de financiering bedrijf zelf. En die financiering liep ook via de dealer. Zij zij hebben twee maal een fout gemaakt eerst met het contract daarna dat hun financiering bedrijf laatste deel van tenaamstelling code niet verstuurd had.
Had ik al begrepen. Mijn reactie was op de Clio van StateOfMind
pi_191489085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:35 schreef escortmk2 het volgende:
Dealer zal moeten aantonen dat jij de auto met schade hebt ingeleverd, laat hem dat maar aantonen. Kan ie niet.
Door er nu mee te rijden vergroot je waarschijnlijk de motorschade alleen maar, niet doen dus.
Heb ‘m nu voor de deur geparkeerd en daar blijft ie ook. Ik woon 1 km vanaf de dealer
pi_191489112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:36 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Heb ‘m nu voor de deur geparkeerd en daar blijft ie ook. Ik woon 1 km vanaf de dealer
Naar andere garage rijden, vragen wat er aan mankeert. Niets vertellen over bestaande diagnose.
Ook aangeven dat je alleen wil weten wat er aan mankeert, dus geen reparatie.
pi_191489144
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Naar andere garage rijden, vragen wat er aan mankeert. Niets vertellen over bestaande diagnose.
Ook aangeven dat je alleen wil weten wat er aan mankeert, dus geen reparatie.
Kreeg zojuist een belletje dat zij de auto op hun naam willen zetten. Dus dat ik de auto terug moest brengen. Maar vooralsnog de 2500¤ willen of het een rechtzaak van zou worden. Heb gezegd dat de medewerkers de auto mochten halen en gaf ze het adres ze halen zo de auto op. Snap niet wat voor oelewapper’s daar werken
pi_191489551
Waarom verbaast me het weer niet dat het om een VW garage gaat? :')

Echt, waarom in Nederland nog iemand ooit een VAG apparaat koopt is me een raadsel...
Don't let my username fool you...
pi_191489592
Ik snap jou eerlijk gezegd niet. Je hebt die auto nu mee en loopt dus ook risico dat er wat mee gebeurt. Wat als er nu een kras op komt ofzo? Dan spreken ze jou er op aan. Ding is niet van jou, niet meer mee bemoeien
pi_191489757
Al contact gehad met een advocaat/rechtsbijstand/Juridisch Loket?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191489759
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Kreeg zojuist een belletje dat zij de auto op hun naam willen zetten. Dus dat ik de auto terug moest brengen. Maar vooralsnog de 2500¤ willen of het een rechtzaak van zou worden. Heb gezegd dat de medewerkers de auto mochten halen en gaf ze het adres ze halen zo de auto op. Snap niet wat voor oelewapper’s daar werken
Ik zou die auto brengen en de sleutel pas afgeven als de overschrijving is gedaan.

Dan ben jij voorlopig van alles af:
-De oude auto staat niet meer op jouw naam.
-Je hebt de nieuwe auto.
-De ¤2500 die de garage wil zit nog in jouw zak.

Als de garage dan nog meent dat ze nog geld van jouw krijgen dan zullen zij stappen moeten ondernemen.
Jij vraagt hun aan te tonen dat tussen de koop en de overdracht de auto door jouw toedoen kapot is gegaan.
Wijs ze er op dat ze bij de proefrit niets hebben gevonden, bij de overdracht niets hebben vastgesteld en dat er pas later iets kapot was.
En 2000km extra is geen extreme afstand.
Dan is het aan hun of zij de gang naar de rechter aandurven.

En ga eerst naar een onafhankelijke garage voor een second opinion.
Als die niets vindt dan sta je nog sterker.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191489943
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:22 schreef escortmk2 het volgende:
Ik snap jou eerlijk gezegd niet. Je hebt die auto nu mee en loopt dus ook risico dat er wat mee gebeurt. Wat als er nu een kras op komt ofzo? Dan spreken ze jou er op aan. Ding is niet van jou, niet meer mee bemoeien
Ze hebben de auto zonet opgehaald. Ik snap er geen bal meer van. Kreeg de eigenaar aan de lijn en hij vertelde mij dat ik een factuur kan verwachten
pi_191490037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ze hebben de auto zonet opgehaald. Ik snap er geen bal meer van. Kreeg de eigenaar aan de lijn en hij vertelde mij dat ik een factuur kan verwachten
Dus je weet nu niet of er echt iets mis is of iets simpels.
pi_191490044
Prima, wel netjes bij het oud papier en niet in de vuilnisbak hč?

Je hebt je nieuwe auto met sleutel toch nog?
pi_191490056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ze hebben de auto zonet opgehaald. Ik snap er geen bal meer van. Kreeg de eigenaar aan de lijn en hij vertelde mij dat ik een factuur kan verwachten
Heb je een vrijwaringsbewijs gekregen nu?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:54:13 #131
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_191490069
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ze hebben de auto zonet opgehaald. Ik snap er geen bal meer van. Kreeg de eigenaar aan de lijn en hij vertelde mij dat ik een factuur kan verwachten
Waarom klinkt het niet slim dat de eigenaar hem eerst aan je meegeeft, en hem een uur later weer laat ophalen? Ik heb zo'n sterk vermoeden dat dat dus tegen je gebruikt gaat worden!
  donderdag 13 februari 2020 @ 17:18:15 #132
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191490390
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom verbaast me het weer niet dat het om een VW garage gaat? :')

Echt, waarom in Nederland nog iemand ooit een VAG apparaat koopt is me een raadsel...
Want dit is representatief voor elke VW-dealer?

ik ken wel een paar goede hoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ze hebben de auto zonet opgehaald. Ik snap er geen bal meer van. Kreeg de eigenaar aan de lijn en hij vertelde mij dat ik een factuur kan verwachten
Ik snap er ook niets meer van. Wat hebben ze nu opgehaald? Die Arteon? en willen ze de koop dus ontbinden en jou een factuur sturen?

Wees eens wat duidelijker.

Oh ja en bel een advocaat of je rechtsbijstand. dat gaat meer zode aan de dijk zetten dan iemand die hier advies geeft

[ Bericht 18% gewijzigd door Gunner op 13-02-2020 17:24:00 ]
pi_191491150
Bravo, je hebt precies gedaan wat je niet had moeten doen. Maar goed, dit hele topic lezende verbaast me dat niks.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:53:05 #134
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_191492101
De golf 7 zullen zij morgen op hun naam zetten. Die hebben ze weer opgehaald. De arteon staat nog steeds op mijn naam en die heb ik nog steeds. Zij hebben gezegd dat zij contact zullen nemen met hun advocaat en mij een factuur zullen sturen etc. Dus het enige wat ik nu doe is gewoon wachten.
pi_191492129
Had de dealer ook gezegd waarvoor hij een factuur gaat sturen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191492509
quote:
19s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Want dit is representatief voor elke VW-dealer?

ik ken wel een paar goede hoor.

Ik ben ze nog niet tegengekomen en ja, ik heb ook VW gereden.
Don't let my username fool you...
pi_191492572
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:23 schreef Policy2 het volgende:
Dus het enige wat ik nu doe is gewoon wachten.
Volgens mij hebben anderen al meerdere keren het advies gegeven om naar het juridisch loket te gaan, rechtsbijstand in te schakelen en de auto bij een andere garage laten controleren.
Welke van deze bovenstaande punten kunnen er al afgevinkt worden?
Het hele verhaal is toch al wel vreemd. Jij had de auto immers zonder problemen ingeleverd (zonder te laten vrijwaren) en pas na een week een telefoontje gehad over een defect (wat later neer kwam op een cilinder die niets meer deed) die toen was geconstateerd. Volgens mij had je dan tijdens het wegbrengen toch al wel wat meer lampjes moeten zien branden als er inderdaad iets aan de hand was.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:21:35 #139
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_191493167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:25 schreef jeroen25 het volgende:
Had de dealer ook gezegd waarvoor hij een factuur gaat sturen?
In ieder geval voor het ophalen van de auto door de dealer lijkt mij.

Een factuur sturen voor die ¤ 2.500 aan vermeende reparatiekosten lijkt mij niet zomaar kunnen aangezien daar geen overeenkomst aan ten grondslag ligt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_191493224
Och in principe is de deal gemaakt zoals de auto toen was, als ze kunnen aantonen dat de cilinder kapot was toen TS de golf inleverde hebben ze wel een punt.

Kan mij ook wel voorstellen dat er in de log van de Ecu wel misfires zullen staan in de periode dat TS de auto nog reed.

Aan de andere kant, heeft TS ook nog wat garantie. Een dealeronderhouden auto met 70000km mag immers niet zomaar in de soep lopen.
.
pi_191493288
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:25 schreef Fer het volgende:
Och in principe is de deal gemaakt zoals de auto toen was, als ze kunnen aantonen dat de cilinder kapot was toen TS de golf inleverde hebben ze wel een punt.

Kan mij ook wel voorstellen dat er in de log van de Ecu wel misfires zullen staan in de periode dat TS de auto nog reed.

Aan de andere kant, heeft TS ook nog wat garantie. Een dealeronderhouden auto met 70000km mag immers niet zomaar in de soep lopen.
En de dealer is de koper..

Maar de dealer heeft zeker een onderzoeksplicht. Die zijn wijs genoeg om de auto te beoordelen bij inlevering en gelijk aan de bel te trekken op dat moment. Niet vele dagen later als er niets meer te controleren is.
dag
pi_191493427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:30 schreef Peter het volgende:

[..]

En de dealer is de koper..

Maar de dealer heeft zeker een onderzoeksplicht. Die zijn wijs genoeg om de auto te beoordelen bij inlevering en gelijk aan de bel te trekken op dat moment. Niet vele dagen later als er niets meer te controleren is.
Deze dealer heeft de Golf ook nieuwe geleverd en onderhouden. Dat maakt het wel anders.

Alhoewel er ook sprake was van een leasemaatschappij. Wie was dan formeel de 1e eigenaar van de Golf?
.
pi_191493443
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:25 schreef jeroen25 het volgende:
Had de dealer ook gezegd waarvoor hij een factuur gaat sturen?
De 2500¤ de kosten voor de reparaties etc
pi_191493467
Ik snap er niets meer van :{w

Sterkte voor TS de komende tijd :X , de autodealer kon wat mij betreft eeuhhh..... })
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:41:00 #145
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_191493486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:38 schreef Policy2 het volgende:

[..]

De 2500¤ de kosten voor de reparaties etc
Zou dit eens lezen:
https://www.wanted.law/nl(...)-moet-je-protesteren
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_191493910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:25 schreef Policy2 het volgende:
Kom net van de dealer. Heb met de eigenaar lopen praten en hij zei hier je auto en wij willen onze 2500¤. Ik heb de auto meegenomen en heb niks betaald. Ik heb de auto geīnspecteerd en kwam erachter dat tijdens het naar huis rijden de auto trilde? Staat nu voor de deur.

Hoe zit het met m’n slagingskans?
Dat kan inderdaad het gevolg zijn van een niet lekker werkende cilinder. Maar liep hij wel perfect voordat je hem ter inruil aanbood?
pi_191494710
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:23 schreef Policy2 het volgende:
De golf 7 zullen zij morgen op hun naam zetten. Die hebben ze weer opgehaald. De arteon staat nog steeds op mijn naam en die heb ik nog steeds. Zij hebben gezegd dat zij contact zullen nemen met hun advocaat en mij een factuur zullen sturen etc. Dus het enige wat ik nu doe is gewoon wachten.
_O- dit moet troll zijn
pi_191496600
Vreemde gang van zaken.Meteen hoofdkantoor inschakelen.
pi_191497173
Je staat nog best zwak als de dealer een goede advocaat heeft.
Een soortgelijk geval meegemaakt bij een gerenomeerde vw dealert.
Vakman pur sang
pi_191497669
Niks betalen. Zij gaan echt geen rechtzaak beginnen.

En wie zegt dat die cilinder niet kapot is gegaan nadat ts de auto heeft ingeleverd?

Dus zij zullen moeten bewijzen sws. En dan nog heeft de dealer een onderzoeksplicht dus hoef je alsnog niet te betalen.
pi_191497689
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Je staat nog best zwak als de dealer een goede advocaat heeft.
Een soortgelijk geval meegemaakt bij een gerenomeerde vw dealert.
Op grond waarvan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:21:51 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191501014
Moraal van het verhaal... eerst een check en beurt laten geven.
Auto afhalen en de volgende dag shoppen voor een nieuwe en inruil prijs bepalen.
Als ze dan nog achteraf met iets komen kun je aantonen dat ze 'm gecheckt hebben de dag er voor.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191501166
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:21 schreef nils7 het volgende:
Moraal van het verhaal... eerst een check en beurt laten geven.
Auto afhalen en de volgende dag shoppen voor een nieuwe en inruil prijs bepalen.
Als ze dan nog achteraf met iets komen kun je aantonen dat ze 'm gecheckt hebben de dag er voor.
Moraal van het verhaal:
1. Een overduidelijk troll account niet geloven
2. Zaken doen met normale autobedrijven

Ik rijd pas 20+ jaar auto en ruil minstens 1 auto per jaar in. Ik heb de situaties van TS nog nooit meegemaakt en ik heb auto's gehad die uit elkaar donderden en 500 euro kostten en nieuwe auto's van 25k.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 februari 2020 @ 10:51:52 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191501386
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:09 schreef Policy2 het volgende:
Ik heb de nieuwe auto al op mijn naam staan en de oude auto staat ook nog op mijn naam. Zij hebben ‘m nog niet overgezet wat zij dus wel zouden doen maar nu zitten wij in zo een situatie verwikkeld?
Dit is natuurlijk niet handig. Zodra je een auto inruilt moet je alleen weggaan met het vrijwaringsbewijs. En dat voor de tweede keer....

[ Bericht 9% gewijzigd door JeMoeder op 14-02-2020 11:15:05 ]
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_191501542
waarom staat je oude auto nog op je naam?
zoveel dingen gaan vaag en fout.
TS niet beledigend bedoelt maar heb je toevallig autisme?
pi_191502060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Op grond waarvan?
Binnen een week verborgen schade aan een ingeruild voertuig kan voor rekening klant zijn.
Vakman pur sang
pi_191502108
Dat je je in eerste instantie overdonderd voelt is logisch, dat zou ik ook hebben.
Maar als ik echt 100 procent zeker zou zijn dat mij geen enkele blaam treft, dan zou ik mijn poot stijf houden.

En al helemaal niet mijn oude auto meegeven zķnder vrijwaringsbewijs (laat staan 2x).
Elke vage Sjonnie met een autohandel of sloperij kan 24 uur per dag auto's vrijwaren, ook in het weekend. Dus een merkdealer ook.

Ondanks dat TS ervan overtuigd is dat hem geen blaam treft (en laten we er gemakshalve maar vanuit gaan dat dat zo is), laat hij zich hel makkelijk overbluffen en intimideren en over zich heen lopen.
En dan ruikt zo'n dealer makkelijk bloed en geld.
En dat je je oude auto nu voor de 2e keer achter laat zonder vrijwaring: je kan hier keihard genaaid gaan worden door die dealer. Helemaal door de huidige onderlinge verhoudingen.

En dan de beste adviezen in dit topic (contact opnemen met rechtsbijstandsverzekering of Juridisch Loket én de oude auto níet inleveren zonder vrijwaring) al 4 dagen volledig negeren...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191512456
Door het meenemen en het weer laten ophalen van je oude auto staat je dealer nu een stuk sterker, juridisch gezien.

Je hebt de auto immers geaccepteerd, en je hebt hem daarna in zijn huidige staat ingeleverd, waardoor jij niet meer kunt zeggen dat jij niet wist van het cilinder-probleem.
pi_191513692
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:25 schreef Fer het volgende:
Och in principe is de deal gemaakt zoals de auto toen was, als ze kunnen aantonen dat de cilinder kapot was toen TS de golf inleverde hebben ze wel een punt.
Met het aannemen van de auto en het uitgeven van de nieuwe auto was de transactie juridisch afgerond.

Ik had never die auto teruggenomen en mijn advocaat een briefje laten sturen dat ze door het niet overschrijven van de auto in gebreke blijven.

Een factuur mogen ze altijd sturen. Die wordt betwist en doorgestuurd naar VAG met de mededeling dat een dealer fraude pleegt door facturen rond te sturen voor niet geleverde diensten.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_191513741
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:54 schreef JochemSjakie het volgende:
Door het meenemen en het weer laten ophalen van je oude auto staat je dealer nu een stuk sterker, juridisch gezien.

Je hebt de auto immers geaccepteerd, en je hebt hem daarna in zijn huidige staat ingeleverd, waardoor jij niet meer kunt zeggen dat jij niet wist van het cilinder-probleem.
Dat klopt niet. De auto was namelijk niet van hem in die periode.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_191514035
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Binnen een week verborgen schade aan een ingeruild voertuig kan voor rekening klant zijn.
Die kans is echt heel erg klein aangezien de klant geen professional is en de garage/het autobedrijf wel.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:02:49 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191514126
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 23:42 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat klopt niet. De auto was namelijk niet van hem in die periode.
De auto is al 5 jaar van hem, en zolang hij geen vrijwaring krijgt is de auto nog steeds van hem.
De auto is nog niet overgeschreven, dus ik hoop voor TS dat hij de verzekering ook nog niet opgezegd heeft.
Hij heeft gewoon al 2 weken 2 auto's.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191514146
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 23:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die kans is echt heel erg klein aangezien de klant geen professional is en de garage/het autobedrijf wel.
Dat is dus niet zo. In tegenstelling van wat mensen denken.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:06:51 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191514184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. In tegenstelling van wat mensen denken.
Als diezelfde dealer de auto ook al die tijd in onderhoud heeft gehad dan wordt het wel wat dubieus.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191514213
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als diezelfde dealer de auto ook al die tijd in onderhoud heeft gehad dan wordt het wel wat dubieus.
Daar zegt de wet niets over.
Vakman pur sang
pi_191514261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 23:42 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat klopt niet. De auto was namelijk niet van hem in die periode.
Maar ze hebben nu wel zwart op wit dat hij de auto gisteren heeft ingeleverd, in huidige staat.
pi_191514295
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. In tegenstelling van wat mensen denken.
Volgens de rechter wel..

quote:
De kantonrechter overweegt onder meer dat een mededelingsplicht van een particulier ten opzichte van een professional niet snel kan worden aangenomen.

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBONE:2013:BZ2607
pi_191514336
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens de rechter wel..
[..]

Dit zegt ook dat de mededelingsplicht er wel degelijk is.
Vakman pur sang
pi_191514407
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit zegt ook dat de mededelingsplicht er wel degelijk is.
Klopt, maar die is maar heel beperkt. De onderzoeksplicht van de professional gaat daarentegen juist heel ver.
pi_191514441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt, maar die is maar heel beperkt. De onderzoeksplicht van de professional gaat daarentegen juist heel ver.
Ik ken een paar zaken waarbij de dealer succesvol geld heeft teruggevorderd na de verkoop omdat ze het gooiden op een gebrek wat bekend had moeten worden gemaakt.

Bij een 2 jaar oude BMW motor, een vw transmissie en een motorschade, weer VW.
Vakman pur sang
pi_191514457
Motor die op 3 cilinders loopt en misfires lijken mij redelijk merkbaar, ook voor een leek.
.
pi_191517799
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:12 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Maar ze hebben nu wel zwart op wit dat hij de auto gisteren heeft ingeleverd, in huidige staat.
En welke datum staat er op de factuur vermeld?
Is het logisch dat de nieuwe auto op naam word gezet en de inruilauto pas na 2 weken gevrijwaard word? Hoe zal een rechter daar naar kijken?
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191518162
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

De auto is al 5 jaar van hem, en zolang hij geen vrijwaring krijgt is de auto nog steeds van hem.
De auto is nog niet overgeschreven, dus ik hoop voor TS dat hij de verzekering ook nog niet opgezegd heeft.
Hij heeft gewoon al 2 weken 2 auto's.
Nee hoor. Tenaamstelling heeft niets met (juridisch) eigendom te maken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:12 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Maar ze hebben nu wel zwart op wit dat hij de auto gisteren heeft ingeleverd, in huidige staat.
Het garagebedrijf heeft hem ook in die staat aan hem uitgeleend.

Als ik jou een voertuig lever conform overeenkomst op 14-2-2020. Is hij vandaag niet meer van mij, ongeacht tenaamstelling.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_191518354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:32 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Nee hoor. Tenaamstelling heeft niets met (juridisch) eigendom te maken.
[..]

Het garagebedrijf heeft hem ook in die staat aan hem uitgeleend.

Als ik jou een voertuig lever conform overeenkomst op 14-2-2020. Is hij vandaag niet meer van mij, ongeacht tenaamstelling.
Het is maar net hoe de dealer het op papier zet. Al met al was het geen slimme actie om de auto op te halen en weer mee te geven.
pi_191521161
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:25 schreef Fer het volgende:
Motor die op 3 cilinders loopt en misfires lijken mij redelijk merkbaar, ook voor een leek.
En meetbaar (ik neem aan dat de boordcomputer de misfires registreerd) waardoor uitgelezen kan worden of het probleem al tijdens de inruil aanwezig was.
Wie eist bewijst.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191521377
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de dealer het zo zal spelen dat TS de golf eerst heeft aangeboden ter reparatie (¤2500) en daarna de auto pas heeft ingeruild tegen de waarde die op de factuur van de nieuwe auto staat.

TS schiet zichzelf in de voet door niet meteen dat vrijwaringsbewijs te regelen.

Vraag ik me toch af waarom je een topic opent als je alle adviezen links laat liggen.
pi_191521728
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zegt ook dat de mededelingsplicht er wel degelijk is.
Dan had TS het wel moeten weten.
Als die auto bij de proefrit niet raar deed dan is het aannemelijk dat het verborgen gebrek er of nog niet was of nog verborgen was.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:14 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de dealer het zo zal spelen dat TS de golf eerst heeft aangeboden ter reparatie (¤2500) en daarna de auto pas heeft ingeruild tegen de waarde die op de factuur van de nieuwe auto staat.
Dan ontkent TS toch dat hij eerst voor een reparatie is gekomen.
Hoe gaan zij dit bewijzen?
quote:
TS schiet zichzelf in de voet door niet meteen dat vrijwaringsbewijs te regelen.
Afgelopen donderdag zouden ze de auto morgen gaan overschrijven dus dat zou dus nu in orde moeten zijn. ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191521885
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:14 schreef Vliegbaard het volgende:
.

Vraag ik me toch af waarom je een topic opent als je alle adviezen links laat liggen.
Alsof er een soort plicht is tot nakomen van de adviezen hier.

Anyway ts is los daarvan ogenschijnlijk behoorlijk ongelukkig geweest in zijn handelen. Tenzij er meer achter dit verhaaltje schuilt
pi_191585920
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 16:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan had TS het wel moeten weten.
Als die auto bij de proefrit niet raar deed dan is het aannemelijk dat het verborgen gebrek er of nog niet was of nog verborgen was.
[..]

Dan ontkent TS toch dat hij eerst voor een reparatie is gekomen.
Hoe gaan zij dit bewijzen?
[..]

Afgelopen donderdag zouden ze de auto morgen gaan overschrijven dus dat zou dus nu in orde moeten zijn. ;)
De auto hebben zij vandaag op hum naam gezet. Een zorg minder in mijn ogen. Tot nu toe heb ik niks meer gehoord van de dealer mbt het geld over de Arteon...
pi_191586733
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 16:15 schreef Policy2 het volgende:

[..]

De auto hebben zij vandaag op hum naam gezet. Een zorg minder in mijn ogen. Tot nu toe heb ik niks meer gehoord van de dealer mbt het geld over de Arteon...
Ik hoop dat je leert van je fouten. Ben je een beetje een softe gast in de omgang? Dat soort gasten nemen ze altijd te grazen met dit soort trucjes.
pi_191586980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:10 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik hoop dat je leert van je fouten. Ben je een beetje een softe gast in de omgang? Dat soort gasten nemen ze altijd te grazen met dit soort trucjes.
Soft? Nee zeker niet. Wil het niet hardop zeggen maar ben een wedstrijd ervaren mma vechter :p maar ik kom heel rustig over in het algemeen.
pi_191587879
Wat een kut dealer, zo te lezen ben je vaste klant en dan wordt je zo behandelt :') zou ze mijn centen niet meer gunnen.
pi_191587981
De klant is (indien het verhaal van TS de waarheid is) dus absoluut geen koning in dit geval.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')