abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191444040
Betreft het toevallig een Opel?
pi_191444120
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:27 schreef Dunnevandale het volgende:
Betreft het toevallig een Opel?
Golf

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 18:33:11 ]
pi_191444142
Ow okee dankje ,scheelt niet veel dan
pi_191444187
Het probleem van TS is volgens mij niet dat de dealer ¤2500 wilt maar dat zijn oude auto nog niet is overgeschreven.

Die claim ¤2500 wijs je af door te wijzen op de eerdere succesvolle proefrit, het verzuimen van de onderzoeksplicht bij overdracht en door de bewijslast dat TS de motor in 2000km heeft gemold naar de dealer te schuiven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 19:04:07 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191444569
Vreemd verhaal. Heb je rechtsbijstand?
Wat je kan doen is aangifte dat de dealer jouw auto nog onder zich heeft. Of hij moet hem effe snel overschrijven.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191444632
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:39 schreef Lariekoek het volgende:
Ik snap de dealer wel.
Hij beoordeelt de auto op moment x. Vervolgens rijdt ts er nog 2000 km en sloopt de motor. Levert de auto vervolgens in op moment y. Je bent de deal aangegaan op moment x zoals de auto toen in staat was en niet op moment y.
Idd :') ik doe dit overigens ook altijd met een auto net voor hij naar de sloop moet, nog even lekker mee rauzen door de bossen en helemaal aftrappen dat hok! _O_
Maar als je hem nog in moet ruilen is dat natuurlijk niet zo slim :')
pindazakje
pi_191444768
TS heeft wel pech met auto’s zo te zien
.
pi_191445016
Ik zou vragen de auto te mogen inspecteren om te kijken naar de motor en dan ermee weg racen. Is jou auto staat op je naam.
pi_191445588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:19 schreef Policy2 het volgende:

[..]

We maken allemaal wel eens fouten. Zal mij niet de tweedekeer gebeuren
Blijkbaar toch wel :')
pi_191445862
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh, dat is wel bijzonder... vond het al zo bekend voorkomen...
  maandag 10 februari 2020 @ 20:27:44 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191446016
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh, dat topic herinner ik me nog :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191446100
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat topic herinner ik me nog :o
Hij heeft er schijnbaar niet zoveel van geleerd :')
pi_191446679
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij heeft er schijnbaar niet zoveel van geleerd :')
Lol, dat ging om hee wat anders en dat ging om een malafide autobedrijf. Was geukkig goed opgelost
pi_191446723
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Idd :') ik doe dit overigens ook altijd met een auto net voor hij naar de sloop moet, nog even lekker mee rauzen door de bossen en helemaal aftrappen dat hok! _O_
Maar als je hem nog in moet ruilen is dat natuurlijk niet zo slim :')
Ik was 2 weken voordat de autodeal plaatsvond in Cuba. Heb dus in 2 weken 2000KM gereden wat mij betreft onwaarschijnlijk is aangezien ik jaarlijks maar 19/20k rij
Zij hebben gezegd dat ik 2000km ermee gereden heb. Zij hebben geen foto of etc ervan gemaakt.
pi_191446838
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Lol, dat ging om hee wat anders en dat ging om een malafide autobedrijf. Was geukkig goed opgelost
Toen had je ook je Golf7 ingeruild en achter gelaten voordat deze was overgeschreven..
pi_191446855
Ik kan me niet voorstellen dat een merkdealer zoiets zegt. Ik zou contact opnemen met de Volkswagen groep om aan te geven dat één van de merkdealers zo met klanten omgaat.
pi_191446883
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Toen had je ook je Golf7 ingeruild en achter gelaten voordat deze was overgeschreven..
Klopt. Gaat inderdaad om hetzelfde golf 😂 denk daze golf een black magic heeft haha
pi_191446910
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:37 schreef jeroen25 het volgende:
Het probleem van TS is volgens mij niet dat de dealer ¤2500 wilt maar dat zijn oude auto nog niet is overgeschreven.

Die claim ¤2500 wijs je af door te wijzen op de eerdere succesvolle proefrit, het verzuimen van de onderzoeksplicht bij overdracht en door de bewijslast dat TS de motor in 2000km heeft gemold naar de dealer te schuiven.

Ja dit is het wel zo’n beetje.
Vaag verhaal btw :{
Alius aliud dicit
pi_191446931
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:04 schreef MaximumRush het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een merkdealer zoiets zegt. Ik zou contact opnemen met de Volkswagen groep om aan te geven dat één van de merkdealers zo met klanten omgaat.
Ik stond eigenlijk ook terplex!
Dit is onze 6e auto die wij bij hun kopen. Ineens komen zij met rare dingen
pi_191447087
Ik zou indd het ook via Volkswagen gaan regelen.

Je merkt het duidelijk als 1 cilinder niet werkt, en dan ga je als garage zijnde echt geen 1000km rijden!
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_191447134
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:17 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik zou indd het ook via Volkswagen gaan regelen.

Je merkt het duidelijk als 1 cilinder niet werkt, en dan ga je als garage zijnde echt geen 1000km rijden!
Precies.
Zij claimen dat ik na de testrit 2000km gereden heb terwijl de auto op 154.500 staat en op het factuur 153.500.
pi_191447152
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:19 schreef Elpis het volgende:

[..]

Als ze niet eens kunnen tellen is het ook best waarschijnlijk dat ze een typfoutje hebben gemaakt.
Factuurfout was omdat zij dachten dat de golf een bedrijfs auto was. Dat was het eerst wel maar nu niet meer dus moest factuur weer opnieuw gemaakt worden.
  maandag 10 februari 2020 @ 21:24:08 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191447227
Trouwens als je de dealer blurt. Doe dat onderaan ook nog even. Nu zien we alsnog wie het is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191447241
quote:
19s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:24 schreef Gunner het volgende:
Trouwens als je de dealer blurt. Doe dat onderaan ook nog even. Nu zien we alsnog wie het is.
Dat dus..
-
pi_191447256
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:07 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Bedoel je niet perplex?
-
pi_191447268
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:19 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Precies.
Zij claimen dat ik na de testrit 2000km gereden heb terwijl de auto op 154.500 staat en op het factuur 153.500.
Hoe weet jij nu wat er op de teller staat? Hebben zij een foto gedeeld of is dat wat er op stond toen jij hem in hebt geleverd en zo ja heb jij bewijs daarvan?
-
pi_191447389
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:26 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Hoe weet jij nu wat er op de teller staat? Hebben zij een foto gedeeld of is dat wat er op stond toen jij hem in hebt geleverd en zo ja heb jij bewijs daarvan?
Hebben zij vandaag in de ochtend toen ik bij hun was vermeld
pi_191447407
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:32 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Hebben zij vandaag in de ochtend toen ik bij hun was vermeld
Ja, zonde. Ik snap wel als je zovaak een auto bij ze hebt gekocht dat je ze wel vertrouwt, maar geen foto maken bij het afleveren van jouw auto. Of iets laten tekenen voor het afgeven van de auto in goede staat is geen slimme zet geweest.
-
pi_191447474
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:34 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, zonde. Ik snap wel als je zovaak een auto bij ze hebt gekocht dat je ze wel vertrouwt, maar geen foto maken bij het afleveren van jouw auto. Of iets laten tekenen voor het afgeven van de auto in goede staat is geen slimme zet geweest.
Omdat dat niet nodig was want auto was gewoon in prima staat. En dit heb ik nooit meegemaakt aangezien ik al meerdere keren bij hun een auto gekocht heb

Zal ik morgen naar het bedrijf gaan en vertellen dat als ze de auto niet op hun naam zetten ik aangifte zal doen van verduistering?
Ik moet natuurlijk niet mijn eigen ruiten ingooien straks rijden ze ermee en doen ze gekke dingen wat ik heus niet verwacht but you never know
pi_191447490
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:07 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Onze 6e auto? Je was in 2013 nog 16. Heb je het dan over jouw familie?
-
pi_191447512
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:39 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Omdat dat niet nodig was want auto was gewoon in prima staat. En dit heb ik nooit meegemaakt aangezien ik al meerdere keren bij hun een auto gekocht heb

Zal ik morgen naar het bedrijf gaan en vertellen dat als ze de auto niet op hun naam zetten ik aangifte zal doen van verduistering?
Ik moet natuurlijk niet mijn eigen ruiten ingooien straks rijden ze ermee en doen ze gekke dingen wat ik heus niet verwacht but you never know
Ik zou ze vooral wijzen op hun onderzoeksplicht. Daarnaast hebben ze de auto aangenomen. Hoelang na het aannemen van de auto kwamen ze ermee dat de motor kapot zou zijn? ik lees net een week erna. Dat is ook raar dat ze die auto dan een week niet zouden hebben gebruikt. Het feit dat de auto nog steeds niet op hun naam staat komt, omdat zij ervoor kiezen. Ik weet niet in hoeverre aangifte nu zin zal hebben.
-
pi_191447547
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:41 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik zou ze vooral wijzen op hun onderzoeksplicht. Daarnaast hebben ze de auto aangenomen. Hoelang na het aannemen van de auto kwamen ze ermee dat de motor kapot zou zijn? Het feit dat de auto nog steeds niet op hun naam staat komt, omdat zij ervoor kiezen. Ik weet niet in hoeverre aangifte nu zin zal hebben.
Week erna kwamen zij ermee. Aangifte zou mij ten goede doen omdat zij nu gekke dingen kunnen doen met de auto wat ik niet verwacht omdat het een groot bedrijf is, maar you never know. Het kan extra druk op hun geven natuurlijk.
pi_191447577
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:44 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Week erna kwamen zij ermee. Aangifte zou mij ten goede doen omdat zij nu gekke dingen kunnen doen met de auto wat ik niet verwacht omdat het een groot bedrijf is, maar you never know. Het kan extra druk op hun geven natuurlijk.
Ik zou zeker nogmaals contact zoeken. Dat je niet akkoord gaat met het betalen van de kosten van 2500 euro. Jij hebt de auto daar naar toe gereden terwijl deze het nog deed en vervolgens krijg jij een week later bericht dat er problemen zijn met de motor. Laat ze dat eerst maar bewijzen en vervolgens kun je nog met aangifte dreigen.
-
pi_191447643
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:46 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik zou zeker nogmaals contact zoeken. Dat je niet akkoord gaat met het betalen van de kosten van 2500 euro. Jij hebt de auto daar naar toe gereden terwijl deze het nog deed en vervolgens krijg jij een week later bericht dat er problemen zijn met de motor. Laat ze dat eerst maar bewijzen en vervolgens kun je nog met aangifte dreigen.
Ik rij letterlijk precies vijf jaar met die auto. Heb alle etc op tijd gedaan en de auto heeft mij nog nooit laten zitten. 1x dat was omdat ik de accu op had gemaakt omdat ik stil stond en uren lang muziek/telefoon aan het opladen was.
Zij claimen dat de vierde cilinder kapot is van de auto. Zoals ik aangaf had ik l geen problemen en ik weet niet hoe het is om een auto met 1 cilinder minder te rijden voelt. Als zij kunnen aantonen dat 1 cilinder kapot is, dan ben ik daar toch niet aansprakelijk voor?
pi_191447658
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:40 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Onze 6e auto? Je was in 2013 nog 16. Heb je het dan over jouw familie?
Familie ja. Groot gezin + meerdere keren bedrijfsauto’s gekocht van grote waarde
pi_191447679
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ik rij letterlijk precies vijf jaar met die auto. Heb alle etc op tijd gedaan en de auto heeft mij nog nooit laten zitten. 1x dat was omdat ik de accu op had gemaakt omdat ik stil stond en uren lang muziek/telefoon aan het opladen was.
Zij claimen dat de vierde cilinder kapot is van de auto. Zoals ik aangaf had ik l geen problemen en ik weet niet hoe het is om een auto met 1 cilinder minder te rijden voelt. Als zij kunnen aantonen dat 1 cilinder kapot is, dan ben ik daar toch niet aansprakelijk voor?
Een auto die werkelijk maar op drie poten loopt merk je echt wel.
pi_191447684
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Als ze sowieso nu schade kunnen aantonen is het niet te herleiden.. of jij dat zou hebben veroorzaakt. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Daarnaast zijn beide auto’s op jouw naam toch?
-
pi_191447704
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:52 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Familie ja. Groot gezin + meerdere keren bedrijfsauto’s gekocht van grote waarde
Jij hebt dat meerdere keren gedaan of een familielid? Aangezien je nog jong bent ;( (ben oprecht nieuwsgierig).
-
pi_191447713
Ik zou die dealer niet meer vertrouwen en die 1k ook niet uitbetalen. Dealers zijn echt onfrisse figuren. Waarschijnlijk konden ze bij jou aflezen dat ze bij jou een poot kunnen uitdraaien en dat doen ze dan ook.
pi_191447757
Ik vind het schandalig dat zo'n dealer bij de aanschaf van autos van zulke bedragen moeilijk gaat doen om de kapotte motor, zeker gezien jouw verleden en dat je vorige auto ook bij hun vandaan komt.
Ze verkopen je een auto van 40k en gaan vervolgens moeilijk doen om 2,5k terwijl dit gewoon ingecalculeerd bedrijfsrisico is voor zo'n dealer.
pi_191447772
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:57 schreef Dirk_Teur het volgende:

[..]

Dat is gelijk leuke reclame voor piemols _O-
[..]

Golfje 7 kopen? In perfecte staat en slechts 153500154500 km op de teller.
Laat die naam even weg. Net zoals dat ts dat moet doen als hij niet getraceerd wil worden.
-
pi_191447864
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:54 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Jij hebt dat meerdere keren gedaan of een familielid? Aangezien je nog jong bent ;( (ben oprecht nieuwsgierig).
M’n ouders. Particulier en zakelijk.
pi_191447883
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:53 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Als ze sowieso nu schade kunnen aantonen is het niet te herleiden.. of jij dat zou hebben veroorzaakt. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Daarnaast zijn beide auto’s op jouw naam toch?
Ja klopt. Beiden staan nu op mijn naam. Wat is het handigst om te doen? Betalen wil ik sowieso niet meer. Morgen ga ik er weer langs
pi_191447918
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:55 schreef Atak het volgende:
Ik zou die dealer niet meer vertrouwen en die 1k ook niet uitbetalen. Dealers zijn echt onfrisse figuren. Waarschijnlijk konden ze bij jou aflezen dat ze bij jou een poot kunnen uitdraaien en dat doen ze dan ook.
Dit is ook gelijk de laatste keer dat wij daar een auto halen. Dit zal ik morgen ook duidelijk maken. Vind het ook echt merkwaardig
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een auto die werkelijk maar op drie poten loopt merk je echt wel.
Het is wat zij zeiden. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is. Wellicht hebben zij er iets mee gedaan om geld los te friemelen bij ons?
pi_191447944
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:58 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik vind het schandalig dat zo'n dealer bij de aanschaf van autos van zulke bedragen moeilijk gaat doen om de kapotte motor, zeker gezien jouw verleden en dat je vorige auto ook bij hun vandaan komt.
Ze verkopen je een auto van 40k en gaan vervolgens moeilijk doen om 2,5k terwijl dit gewoon ingecalculeerd bedrijfsrisico is voor zo'n dealer.
De waarde van mijn auto op marktplaats is rond de 13k. Zij hebben er 8750,- voor gegeven wat gewoon merkwaardig laag is terwijl de auto gewoon in goede staat is van binnen en van buiten na wat Stoeprandschade op de velgen 😅
pi_191448153
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:08 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dit is ook gelijk de laatste keer dat wij daar een auto halen. Dit zal ik morgen ook duidelijk maken. Vind het ook echt merkwaardig
[..]

Wellicht hebben zij er iets mee gedaan om geld los te friemelen bij ons?
De sjoemelsoftware heeft hoogst waarschijnlijk de inruil gedetecteerd en 1 cilinder uitgeschakeld.
Als het goed is moet door het uitlezen van de computer gezien worden of er iets mis is en wanneer dat is ontstaan. Hiernaast is het natuurlijk een dealer met ondernemersrisico vs particuliere klant met consumentenrechten.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 22:33:43 #97
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_191448462
Naam niet noemen of foto van factuur inclusief namen plaatsen. Is eerder door een mod gezegd.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_191448516
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:08 schreef Policy2 het volgende:

[..]

[..]

Het is wat zij zeiden. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is. Wellicht hebben zij er iets mee gedaan om geld los te friemelen bij ons?
Geloof mij. Bij mij durven ze niet weken later nog paar k terug te vragen. Ze weten dat ze dat sowieso niet krijgen dus dan gaan ze het ook niet proberen. Dit proberen ze alleen bij “zwakke” klanten.
pi_191448607
Als ze de volgende dag hadden gebeld dan kan je dat nog als dealer of koper nog maken maar na 1 week is niet netjes.
pi_191448711
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:53 schreef Banaanvragen het volgende:
Jij hoeft niets aan de dealer te betalen (alhoewel je nu 1000 hebt toegezegd kan hij je daar waarschijnlijk wel aan houden)

de dealer heeft als zakelijke aankoper de kennis in huis om die auto te onderzoeken, dat heeft hij niet gedaan, dan is het jammer de bammer voor hem.

is dit een officiele merk dealer, louche handelaar of de dorpsgarage?
Dit; ondernenersrisico. Ook die duizend niet betalen.

Moet hij zijn werk beter doen.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')