SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
https://twitter.com/ESF_FOK
Dat is tamelijk uniek jaquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een Aiodinges-naamtopic dat niet geopend is daar Aiodinges
Laten we het maar houden op je koortsquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:20 schreef Aoibhin het volgende:
Ik had serieus zoiets van 'waarom is er al zo lang niets gepost'?
Die is wel aardig gezakt inmiddels!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Laten we het maar houden op je koorts
En dan moet je wel de LaPo weer hebben he. Om het natuurlijke evenwicht der dingen niet nog verder te verstorenquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:21 schreef Aoibhin het volgende:
Ik wil best een nieuw topic maken, maar laten we eerst deze eens even volposten
Wat fijnquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die is wel aardig gezakt inmiddels!![]()
En heb ook al een beetje moussaka achter de kiezen en kan het binnen houden
Dan moet eigenlijk Momo de lapo hebben en Aiobhin een nieuwe openenquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
En dan moet je wel de LaPo weer hebben he. Om het natuurlijke evenwicht der dingen niet nog verder te verstoren
Goed! Wel raar, heb je misschien een voedselallergie waar je niet bewust van bent ?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die is wel aardig gezakt inmiddels!![]()
En heb ook al een beetje moussaka achter de kiezen en kan het binnen houden
Uiteraardquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Och hemelOveral op voorbereid.
Ja, maar gast, jij komt sowieso pas tot leven wanneer het donker is buiten. Wat maakt dit zo bijzonder?
Preciesquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
True!![]()
![]()
![]()
Nachtbaggeren in het donker op een zolderkamertje![]()
Straks gaat iedereen dood aan dat virus, behalve wij
Ja, dat zou de balans het beste herstellenquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:23 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dan moet eigenlijk Momo de lapo hebben en Aiobhin een nieuwe openen
Goed idee!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:23 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dan moet eigenlijk Momo de lapo hebben en Aiobhin een nieuwe openen
quote:
Zou wel raar zijn als dat dan opeens opspeelt. Ik heb vorige week helemaal geen andere dingen gegeten dan ik normaal eet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed! Wel raar, heb je misschien een voedselallergie waar je niet bewust van bent ?
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:24 schreef I het volgende:
[..]
UiteraardIk wil niet in het donker zitten, dan zie ik helemaaaal geen had meer voor ogen (oog*
)
Ja daar zit wel een kern van waarheid in.
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:24 schreef I het volgende:
PreciesDe hele wereld moet dan weder opgebouwd worden door FOK!kers.
Soort online Ark van Noach.
Hier ook al boodschappen voor het hele weekendquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:26 schreef Arizona het volgende:
Ik ga morgen wel een beetje hamsteren maar dat is vanwege de storm![]()
Hoef ik maandag geen boodschappen te doen
Ohquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:29 schreef Momo het volgende:
Ik moet zondag wel naar de chiropractor![]()
![]()
Maar dat moet ik echt heen want mijn ene heup kan niet helemaal bewegen
Misschien helpt de wind je wel een handje!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:29 schreef Momo het volgende:
![]()
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:31 schreef Meridiaan het volgende:
Doet mij denken aan de beelden van het vliegtuig naast het strand op st Maarten (?)
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:21 schreef Aoibhin het volgende:
Ik wil best een nieuw topic maken, maar laten we eerst deze eens even volposten
Wat doet het ongelooflijk veel pijn!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit hoeft dan weer niet... crematorium muziek bij TVOH
Datquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wat doet het ongelooflijk veel pijn!
Ik ben afgehaakt, is het formaat in de liveshows nou veranderd begreep ik op twitter?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit hoeft dan weer niet... crematorium muziek bij TVOH
Dat ook, hoeft niet erg te zijn... maar Gordon covers...quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:37 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ben afgehaakt, is het formaat in de liveshows nou veranderd begreep ik op twitter?
De filmpjes waarin mensen zich staande proberen te houden terwijl ze weggeblazen worden zijn best grappigquote:
@Davequote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:37 schreef Dave het volgende:
[..]
is het formaat in de liveshows nou veranderd
Weet je dat ik daar ook al aan moest denken terwijl ik dat typtequote:
Daar had je zin in.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Weet je dat ik daar ook al aan moest denken terwijl ik dat typteHad ook bewust die zin uitgekozen
Oe, sterkte Momo met je heup! Wel een beetje vroeg op de dag?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:29 schreef Momo het volgende:
![]()
De filmpjes waarin ze echt wegwaaien zijn dat ookquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:38 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
De filmpjes waarin mensen zich staande proberen te houden terwijl ze weggeblazen worden zijn best grappig
Zekerquote:
Da's waar.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:29 schreef Aoibhin het volgende:
[..]Je ogen (oog*) raken (raakt*) anders op den duur best gewend aan het donker hoor
![]()
Ik ben goed in het spotten van de kern in de waarheid
Hmm, goed punt. Maar ook in dit geval; Wat niet is, kan nog komen. Nood breekt wet enzulks.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:29 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Alleen hebben FOK!kers nooit seks, dus het voortbestaan het FOK!ras wordt dan nog wel even een dingetje
Dat dacht ik ook te begrijpen, maar ik probeer tegelijkertijd San Remo te volgen, dus zeker weten doe ik het niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:37 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ben afgehaakt, is het formaat in de liveshows nou veranderd begreep ik op twitter?
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:39 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De filmpjes waarin ze echt wegwaaien zijn dat ook
En daarna allemaal klagen dat op het strand altijd overal zand naar binnen komt.quote:
quote:
Ah! Wel handig om mee te nemen op onze Fok!-Ark.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:41 schreef I het volgende:
[..]
Da's waar.Da's waarom piraten ook altijd ooglapjes droegen.
[
Hm, ja, das waar. Als het dan toch moetquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:41 schreef I het volgende:
Hmm, goed punt. Maar ook in dit geval; Wat niet is, kan nog komen. Nood breekt wet enzulks.
quote:
Ja hoor, er wordt op een meter of 40/50 een korte streep getrokken aan één kant van de weg en daar moet je als fotografen dan allemaal achter staan. Is goed te doen. Maar zo'n peloton komt inderdaad op volle kracht op je afstormen en dat is best een apart gevoelquote:Op vrijdag 7 februari 2020 20:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat gaat allemaal supersnel zon sprint, mag je wel achter de finish staan?
Dat is het voordeel dat ik tot nu toe nooit accreditatie had voor zo'n wielerwedstrijd.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:55 schreef Strani het volgende:
Zo, weer thuis.
[..]
Ja hoor, er wordt op een meter of 40/50 een korte streep getrokken aan één kant van de weg en daar moet je als fotografen dan allemaal achter staan. Is goed te doen. Maar zo'n peloton komt inderdaad op volle kracht op je afstormen en dat is best een apart gevoel
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah! Wel handig om mee te nemen op onze Fok!-Ark.
Als het dan toch moetquote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hm, ja, das waar. Als het dan toch moet
*sleept I mee naar achter het matglas*
Dat doe ik meestal ook, op een andere plek. En we zijn met z'n tweeën en de ander stond vandaag dan weer een stuk verder achter de finish. Ikzelf ga dan daarna naar de plek waar de TV-interviews zijn om met een prime lens nog wat andere foto's te schieten (zoals je gezien hebt op Instaquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het voordeel dat ik tot nu toe nooit accreditatie had voor zo'n wielerwedstrijd.
Ik schiet dan vanuit het publiek en dan heb je eens een andere foto dan de 8 fotografen die op hetzelfde plekje staan
Met wat voor camera schiet je?
Nee tochquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
Bijna twee uur bezig in San Remo, er heeft toch al 1 deelnemer zijn liedje gezongen.
En ze moeten vandaag alle 24.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, deze avond wordt erger dan alle andere, lijkt het.quote:
Ja, ik zag het op Instaquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal ook, op een andere plek. En we zijn met z'n tweeën en de ander stond vandaag dan weer een stuk verder achter de finish. Ikzelf ga dan daarna naar de plek waar de TV-interviews zijn om met een prime lens nog wat andere foto's te schieten (zoals je gezien hebt op Insta)
Nikon D7200, valt zo'n beetje in de semi-pro categorie geloof ik.
Da's ook waar, van het dameswielrennen. Allemaal heel makkelijk dan.
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:08 schreef I het volgende:
Als het dan toch moet
Slepen nog wel.Als ik maar niet struikel over een afstapje dat ik over het hoofd zie ofzo, tijdens dat gesleep.
Mooi hoorquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, ik zag het op Insta
Mijn 2 kindertjes, heb er dan nog een dubbele strap van BlackRapid bij, anders is het niet te doen om de hele dag er mee rond te lopen.
[ afbeelding ]
Het dansen schiet ik vooral met de D5 en de 70-200quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi hoorDuur spul ook! En Nikon
![]()
Maar met wat jij schiet met het dansen bijvoorbeeld heb je ook wel wat nodig lijkt me.
Ja dat is nogal een gedoe inderdaad, dat wisselen van lens. Voor nu heb ik weinig andere keuzequote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het dansen schiet ik vooral met de D5 en de 70-200
Soms heb ik de D810 ook mee, dan kan ik zonder lens wisselen wat podium foto's schieten enzo.
Whaaaaaquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
Bijna twee uur bezig in San Remo, er heeft toch al 1 deelnemer zijn liedje gezongen.
En ze moeten vandaag alle 24.![]()
![]()
![]()
![]()
Het is dat ik te daas ben om mee te kijken. Als ik dat wel doe dan krijg ik straks nachtmerries in gebroken Italiaans.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, deze avond wordt erger dan alle andere, lijkt het.
Vast nog beter dan nachtmerries in gebroken Spaansquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is dat ik te daas ben om mee te kijken. Als ik dat wel doe dan krijg ik straks nachtmerries in gebroken Italiaans.
Haha, ja, focussen is altijd spannend.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat is nogal een gedoe inderdaad, dat wisselen van lens. Voor nu heb ik weinig andere keuzeMaar goed, ik stond dus bij de finish en elke keer te oefenen op motoren en zo om de boel in focus te krijgen, maar toen het peloton zelf op kwam zetten dacht m'n lens 'ik ga even koffie halen' en wilden het auto-focusen niet meer lukken.
Nou die zijn wel een stuk beter georganiseerdquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Vast nog beter dan nachtmerries in gebroken Spaans
Die presentatoren en artiesten spreken het wel aardig hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is dat ik te daas ben om mee te kijken. Als ik dat wel doe dan krijg ik straks nachtmerries in gebroken Italiaans.
Ik weet niet of ze morgen ook nog gaan zingen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
WhaaaaaDat belooft nog wat voor morgen. Ik denk dat als alle andere NSF's zijn afgelopen, we misschien net twee liedjes van San Remo hebben gemist
En dan is zo'n Embraer 190 als dit nog een relatief klein vliegtuig dat aardig overweg kan met korte start- en landingsbanenquote:
https://www.msn.com/nl-nl(...)r-BBZLlL7?li=BBoPOOequote:Nieuwe naam roomkop mag niet: NVWA keurt naam af
Bakker Jurgen Verwoerd veranderde gisteren de naam van de 'moorkop' in 'roomkop'. Nu lijkt de naamswijziging toch niet door te gaan: de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) keurt de naam af.
"Als er 'kaas' of 'room' in de naam zit dan moet er ook echt zuivel inzitten. Dat is een Europese verordening", zegt een woordvoerder van de NVWA.
Dat is bij de roomkoppen bij Verwoerd niet het geval.
Pindakaas en leverkaas
"Er is ook een lijst van producten waarvoor een uitzondering is gemaakt, zoals pindakaas en leverkaas. De roomkop staat niet op die lijst", zegt de NVWA. Volgens de NVWA is het hun taak om toezicht te houden. Een boete is nog niet aan de orde, eerst zal de bakkerij worden ingelicht. Verwoerd geeft aan nog van niks te weten.
Verwoerd heeft een veganistische bakkerij in het Zuid-Hollandse Monster: My Cakes. Hij veranderde eerder deze week de naam van zijn producten omdat meerdere klanten de naam verbonden met slavernij.
Kleine moeite
"Ze verwezen naar racisme. En ik wil nergens aan meewerken waar mensen een vervelende associatie bij hebben", zei hij eerder. Hij noemde de verandering een kleine moeite.
Maar ook lelijker.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou die zijn wel een stuk beter georganiseerd
Voor de sprint gebruikte ik een 55-300. Zondag voor de laatste etappe stel ik 'm denk ik maar scherp op de finish line en dan hou ik 'm op manual focus. Dan heb je als het goed is tenminste ietsquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Haha, ja, focussen is altijd spannend.
Ik gebruik vrijwel altijd 1 focuspunt dat ik met m'n rechterduim stuur en dan op continuous auto focus (AF-C) en dat lukt wel vrij goed. Maar de lens moet ook een beetje vlot willen scherpstellen.
Ik zou m'n 50mm f/1.4 niet meenemen want hoe mooi die ook is voor portretten, bij het scherpstellen bij sport is hij altijd een halve seconde te laat
Die 70-200 is een beest qua scherpstellen, daar zal het niet aan liggen. En de D5 heeft er ook een eigen CPU voor geloof ik...
Dat weet je niet he, misschien spreekt iedereen daar wel absurd Italiaans!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die presentatoren en artiesten spreken het wel aardig hoor.
Luchtige chocoladebol dan maar.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:29 schreef Aoibhin het volgende:
Oh oh! Roomkop mag ook al niet!Dan moet er room in zitten en deze waren veganistisch!
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)r-BBZLlL7?li=BBoPOOe
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze morgen ook nog gaan zingen.
Na deze week zie ik die Italianen er ook wel voor aan om morgen ff snel na het nieuws een papiertje uit een enveloppe te halen en te zeggen wie gewonnen heeft of zo.
Of ze laten een vrouw verkleed als adelaar een muis uit een kooi pakken waarbij de winnaar op de staart getatoeëerd staat, dat kan ook natuurlijk.
Roomkop mag dus prima, alleen die van hem niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:29 schreef Aoibhin het volgende:
Oh oh! Roomkop mag ook al niet!Dan moet er room in zitten en deze waren veganistisch!
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)r-BBZLlL7?li=BBoPOOe
Vooruit dan maar.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Je kunt ook gewoon vrijwillig meelopen natuurlijk. Scheelt mij ook weer spierkracht
Mijn instap-DSLR kan dat ook, continuous shooting maar toch echt wel een stuk minder extreem.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat je hoort als je naast mij staat bij een wieler- of danswedstrijd:
quote:
Gaan wij naar dezelfde Chiro?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:29 schreef Momo het volgende:
![]()
Valt tegen... 5 fps toch?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor de sprint gebruikte ik een 55-300. Zondag voor de laatste etappe stel ik 'm denk ik maar scherp op de finish line en dan hou ik 'm op manual focus. Dan heb je als het goed is tenminste iets
Dat is te lang!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Luchtige chocoladebol dan maar.
Want jouw heup kan ook niet meer bewegen?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Gaan wij naar dezelfde Chiro?
Boven de Starbucks..
Nee, voor het matglas moet je juist achteruitquote:
Zou kaaskop mogen, ook al zit er geen kaas in?quote:
Mja, nou ja, het wordt een kwestie van proberen sowieso, en niet wanhopig worden als het weer niet luktquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt tegen... 5 fps toch?
BIj een eindsprint halen ze zo'n 70km/u geloof ik... dat is 19,44 meter per seconde...
Dat is 3,89 meter tussen iedere foto... scherpstelpunt is enkele centimeters...
Ik volg jou wel, voordat ik tegen het matglas aanloop.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee, voor het matglas moet je juist achteruit
Is dat ook al niet racistisch?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zou kaaskop mogen, ook al zit er geen kaas in?
Bij rondjes om de kerk kan je vaak het beste oefenen, dan heb je aan wielrenners geen gebrek en kan je wat experimenteren.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja, nou ja, het wordt een kwestie van proberen sowieso, en niet wanhopig worden als het weer niet luktEr zullen nog meer kansen komen.
Jawel, maar de andere kant op en dan schijnt het minder erg te zijnquote:
Snel genoegquote:
Ja da's waar, dat is dan inderdaad een stuk lastiger met een normale race. Ach, het is ook gewoon een kwestie van experimenteren. Eigenlijk is het ook meer 'voor de leuk' hoor, zo'n sprintfoto. De foto's van dichtbij vind ik toch interessanter uiteindelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij rondjes om de kerk kan je vaak het beste oefenen, dan heb je aan wielrenners geen gebrek en kan je wat experimenteren.
Surhuisterveen is daarom wel 1 van m'n favoriete ritten altijd
Ja daar ga ik voor het eerst heen, bevalt die?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Gaan wij naar dezelfde Chiro?
Boven de Starbucks..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |