Lolquote:En we horen moslimleerlingen denigrerend over Joden praten. "Die problemen waren er eerder niet, zegt de rector.
Skurup is een dorpje. In vast niet alle scholen in zulke dorpjes zal je antisemitisme hebben onder Islamitische scholieren.quote:
Als je even leest zie je dat dat dus aan het omdraaien is, ze komen er achter dat het allemaal mis gaat en stemmen nu massaal rechts, opeens.quote:Op woensdag 5 februari 2020 21:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik verwacht vooral een hoop gedraai. Een nieuwsbericht als deze is natuurlijk onmogelijk is links extremistisch zweden
Ook in Zweden worden ze wakker.quote:Op woensdag 5 februari 2020 21:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik verwacht vooral een hoop gedraai. Een nieuwsbericht als deze is natuurlijk onmogelijk is links extremistisch zweden
Idd, toen was dat nog normaal. Nu zijn dat soort volkomen redelijke eisen "rAcIsMe"quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Europa had 40 jaar geleden al moeten zeggen: jullie passen je aan, je gaat financieel en maatschappelijk je steen bijdragen en zo niet dan ga je maar lekker terug naar huis.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 21:58 schreef HSG het volgende:
Ze hebben zelf een monster geschapen en die moeilijk te verslaan.
Ik hoop echt dat het nog niet te laat is voor het mooiste land van europa. Ik kom er meerdere keren per jaar, maar tot in de kleinste gehuchten is de samenleving uit balans door enorme hoeveelheden vreemdelingen die geen enkele druk of sturing hebben gehad om zich aan te passen aan hun nieuwe gulle en gastvrije vaderland. Alles te danken aan de volledig doorgeslagen tolerantie en politieke correctheid.quote:
Ja want oorlogsvluchtelingen met een trauma kunnen idd echt ff binnen 2 dagen volledig herstellen en een complete taal lerenquote:Op woensdag 5 februari 2020 22:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, toen was dat nog normaal. Nu zijn dat soort volkomen redelijke eisen "rAcIsMe".
Dan zal een hoofddoekjes verbod er wel voor zorgen dat Zweden weer een waar paradijs wordtquote:Op woensdag 5 februari 2020 22:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop echt dat het nog niet te laat is voor het mooiste land van europa. Ik kom er meerdere keren per jaar, maar tot in de kleinste gehuchten is de samenleving uit balans door enorme hoeveelheden vreemdelingen die geen enkele druk of sturing hebben gehad om zich aan te passen aan hun nieuwe gulle en gastvrije vaderland. Alles te danken aan de volledig doorgeslagen tolerantie en politieke correctheid.
Misschien net zo hard worden als Denemarken. Dan kan het nog in de toekomst nog goed gaan komen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop echt dat het nog niet te laat is voor het mooiste land van europa. Ik kom er meerdere keren per jaar, maar tot in de kleinste gehuchten is de samenleving uit balans door enorme hoeveelheden vreemdelingen die geen enkele druk of sturing hebben gehad om zich aan te passen aan hun nieuwe gulle en gastvrije vaderland. Alles te danken aan de volledig doorgeslagen tolerantie en politieke correctheid.
De Zweden-Democraten zijn hard gegroeid de laatste jaren en zal, volgens de peilingen, na de volgende verkiezingen de grootste partij zijn. Er zullen nog veel meer van dit soort plannen doorgevoerd gaan worden.quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:26 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Belachelijk en populistisch idee weer
En in de UK wint "rechts" Trump 4 more years, hier FvD steeds groter.quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Zweden-Democraten zijn hard gegroeid de laatste jaren en zal, volgens de peilingen, na de volgende verkiezingen de grootste partij zijn. Er zullen nog veel meer van dit soort plannen doorgevoerd gaan worden.
Dat is zeker populistisch.
Wat denk je zelf?quote:
100 punten.quote:
Die houdt zicht tegenwoordig godzijdank bezig met CO2 en klimaat in plaats van diversiteit en migratie.quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft Frans Timmermans al gereageerd?
Trump heeft na drie jaar nog geen muur gebouwd.quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En in de UK wint "rechts" Trump 4 more years, hier FvD steeds groter.
quote:In vloeiend Zweeds vertelt ze
Wat een vreemde openingszin van de NOS. Zweden Democraten is al langer tegen hoofddoekjes. Die discussie is echt niet nieuw.quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Discussies over een hoofddoekverbod waren tot voor kort onmogelijk in Zweden.
dat sprookje van oorlogsvluchtelingen geloof niemand meer, ga die propaganda maar op de nos verkopen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:17 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja want oorlogsvluchtelingen met een trauma kunnen idd echt ff binnen 2 dagen volledig herstellen en een complete taal leren
NOS staat er bekend om in reportages over migranten altijd een migrant uit te kiezen die de taal in dat land extreem goed spreekt, zodat ze een argument hebben tegen de mensen die zeggen ‘dat ze de taal niet leren’. Graag zijn deze migranten ook van VWO-niveau, zodat ze ons beeld een beetje kunnen schetsen terwijl het natuurlijk anekdotisch bewijs is.quote:Op woensdag 5 februari 2020 23:48 schreef SpaceOddity het volgende:
Één dorpje bleef moedig weerstand bieden.![]()
En dit is natuurlijk wel even heel erg belangrijk om te vermelden.
[..]
Echt, serieus. Dát zou het gevolg zijn van een hoofddoekjesverbod? Je bent niet goed wijs.quote:Het hoofddoekverbod is nog niet wettelijk ingevoerd, maar heeft volgens de rector nu al schadelijke gevolgen...
...En we horen moslimleerlingen denigrerend over Joden praten. "Die problemen waren er eerder niet, zegt de rector.
Sppel je ogen uit, dat mooiste land is toch echt Italiëquote:Op woensdag 5 februari 2020 22:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Ja haha, is dat in Zweden ?quote:Op donderdag 6 februari 2020 08:25 schreef Twiitch het volgende:
Mooie multiculturele monoculturele klas in de OP.
Ik ben op zich niet tegen een hoofddoekverbod op scholen, maar het is altijd wel bijzonder dat de Westerse Nationalisten Saudi-Arabië en Iran als gidslanden zien die gekopieerd moeten worden.quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je het zo belangrijk vindt om een hoofddoek te dragen, dan ga je naar Saudi-Arabië of Iran. Daar helpt de politie graag een handje mee als je die hoofddoek vergeet", aldus Nyström.
quote:Op donderdag 6 februari 2020 08:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben op zich niet tegen een hoofddoekverbod op scholen, maar het is altijd wel bijzonder dat de Westerse Nationalisten Saudi-Arabië en Iran als gidslanden zien die gekopieerd moeten worden.
Een (lokale)overheidsverbod op hoofddoeken betekent een kledingsvoorschrift op straffe van politieoptreden. Hij zegt dus expliciet dat Saudi-Arabie en Iran hier het juiste doen doordat dat geemuleerd moet worden.quote:
En ik emuleer Hitler omdat ik graag hondjes aai.quote:Op donderdag 6 februari 2020 09:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Een (lokale)overheidsverbod op hoofddoeken betekent een kledingsvoorschrift op straffe van politieoptreden. Hij zegt dus expliciet dat Saudi-Arabie en Iran hier het juiste doen doordat dat geemuleerd moet worden.
Jodenhaat onder moslims is inderdaad een volstrekt nieuw fenomeen, dat zien we nergens anders ter wereld.quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En we horen moslimleerlingen denigrerend over Joden praten. "Die problemen waren er eerder niet, zegt de rector.
Het komt gewoon in de schoolregels te staan. Of is er op straffe van politieoptreden ook bepaald dat je in Nederland gymkleding aan moet tijdens gym, geen petje mag dragen in de klas en je telefoon uit moet staan tijdens lesuren?quote:Op donderdag 6 februari 2020 09:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Een (lokale)overheidsverbod op hoofddoeken betekent een kledingsvoorschrift op straffe van politieoptreden. Hij zegt dus expliciet dat Saudi-Arabie en Iran hier het juiste doen doordat dat geemuleerd moet worden.
Dit meisje is immers een dochter van een van die vele apothekers, rocket scientists en nobelprijswinnaars die massaal uit Syrie en Eritrea naar Zweden vluchtten.quote:Op donderdag 6 februari 2020 07:28 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
NOS staat er bekend om in reportages over migranten altijd een migrant uit te kiezen die de taal in dat land extreem goed spreekt, zodat ze een argument hebben tegen de mensen die zeggen ‘dat ze de taal niet leren’. Graag zijn deze migranten ook van VWO-niveau, zodat ze ons beeld een beetje kunnen schetsen terwijl het natuurlijk anekdotisch bewijs is.
Integratie zonder assimilatie bestaat niet.quote:Op donderdag 6 februari 2020 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik dacht dat ze moesten integreren, niet assimileren. Maar kennelijk is dat niet zo.
Toch zijn er velen die dat gewoonweg niet zien. Maar dat kan ook omdat de atheīsten niet met velen zijn of ooit waren, aangezien die geīsoleerd werden door de moslims.quote:Op donderdag 6 februari 2020 13:53 schreef NoPicNic het volgende:
Overal zorgen moslims voor problemen.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Europa had 40 jaar geleden al moeten zeggen: jullie passen je aan, je gaat financieel en maatschappelijk je steen bijdragen en zo niet dan ga je maar lekker terug naar huis.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 6 februari 2020 17:28 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Integratie zonder assimilatie bestaat niet.
Hoe bedoel je waar dan? Je hoeft er de grens niet voor over. Honderdduizenden mensen uit honderden verschillende landen in Nederland die zich gewoon aanpassen aan onze normen en waarden en regels maar hun eigen cultuur (of contact daarmee) behouden.quote:
Chinezen ja, Antillianen ja, Surinamers ja, moslims nee.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 07:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoe bedoel je waar dan? Je hoeft er de grens niet voor over. Honderdduizenden mensen uit honderden verschillende landen in Nederland die zich gewoon aanpassen aan onze normen en waarden en regels maar hun eigen cultuur (of contact daarmee) behouden.
Zijn het dan onze normen en waarden om met een groep stevige mannen, jongere alleenstaanden/atheīsten lastig te vallen en te provoceren? Waardoor die jongere alleenstaanden/atheīsten niet zichzelf kunnen zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 07:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoe bedoel je waar dan? Je hoeft er de grens niet voor over. Honderdduizenden mensen uit honderden verschillende landen in Nederland die zich gewoon aanpassen aan onze normen en waarden en regels maar hun eigen cultuur (of contact daarmee) behouden.
Wat krijgen we nou. Waarom ben je niet tegen een hoofddoekverbod??quote:Op donderdag 6 februari 2020 08:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben op zich niet tegen een hoofddoekverbod op scholen, maar het is altijd wel bijzonder dat de Westerse Nationalisten Saudi-Arabië en Iran als gidslanden zien die gekopieerd moeten worden.
Ik ben voor gelijke kansen, en religieus tribalisme en misogynie beperkt dat.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 08:01 schreef theunderdog het volgende:
Wat krijgen we nou. Waarom ben je niet tegen een hoofddoekverbod??
Op welke manier staat een hoofddoek gelijke kansen in de weg?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben voor gelijke kansen, en religieus tribalisme beperkt dat.
Maar je moet het wel uit de juiste overwegingen doen.
Nouja, je draagt er duidelijk mee uit dat je gelovig bent.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op welke manier staat een hoofddoek gelijke kansen in de weg?
Meisjes met een hoofddoek hebben minder kans om lastiggevallen of aangerand te worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat...quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meisjes met een hoofddoek hebben minder kans om lastiggevallen of aangerand te worden.
Je maakt niets concreet en komt niet met bewijsvoering.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:20 schreef speknek het volgende:
Ik bedacht me inderdaad dat dat niet het hele verhaal vertelde en had er nog een woordje tussen geedit. (De bescherming van) zedigheid van vrouwen legt een patriarchaal rolpatroon op, en een duidelijke religieuze signatuur creëert een societale demarcatie. Als je dat als volwassene wil doen helemaal prima, maar ik zie een argument om het voor kinderen te verbieden op scholen.
(NB ik ben er niet per se tegen; ik ben er ook niet voor)
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mishandeling kwam vroeger ook gewoon voor hoor. Of dacht je dat er pas sinds de jaren '70 mensen lastig gevallen worden? Met name christelijke mensen vielen atheīsten jaren lang lastig, maar om het nou Nederlandse normen en waarden te noemen gaat me wat te ver.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 08:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn het dan onze normen en waarden om met een groep stevige mannen, jongere alleenstaanden/atheīsten lastig te vallen en te provoceren? Waardoor die jongere alleenstaanden/atheīsten niet zichzelf kunnen zijn.
Ja ik zie wel verzuiling ja. Of verzuiling mensen beknot in het bereiken van hun potentie is wel iets waar je over kunt discussieren, ik claim daar ook niet de waarheid in pacht te hebben. Een beetje van beide lijkt me. Een kleinere groep biedt meer handvatten maar de expertise buiten de groep blijft afgesloten.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je maakt niets concreet en komt niet met bewijsvoering.
Wat je hier doet is gewoon domrechtse argumentatie hanteren, met deftig vocabulaire. Hoofddoekjes zijn in Nederland niet verboden op scholen, zie jij al een demarcatie?
Hoe kan het dat een wat radicalere vorm van Islam vooral in het Westen beoefend wordt? Er zullen talloze moslims in Nederland zijn afkomstig uit Iran, Turkije, Egypte, Irak, you name it, die allemaal géén hoofddoek dragen en toch moslim zijn. Ze zijn blij dat ze moslim mogen zijn zonder hoofddoek.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:52 schreef DrMabuse het volgende:
Ga het ze vragen. O.a in Iran.
En ga ze vertellen dat er in het vrije Westen heel wat mensen zijn, waarvan velen volgens eigen zeggen helemaal niks met religie hebben, die het (moeten) dragen van een hoofddoek vurig verdedigen.
Ik ben benieuwd.
Jij ook?
Gelukkig hebben we een achterlijke onderklasse geimporteerd zodat we die weer kunnen verheffen. Beetje jammer dat die haatreligie van hen zich daartegen verzet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 13:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mishandeling kwam vroeger ook gewoon voor hoor. Of dacht je dat er pas sinds de jaren '70 mensen lastig gevallen worden? Met name christelijke mensen vielen atheīsten jaren lang lastig, maar om het nou Nederlandse normen en waarden te noemen gaat me wat te ver.
Dat is wat de hoofddoek is. Het moet meisjes en vrouwen beschermen tegen mannen die zich niet kunnen beheersen en laten zien dat ze geen slet zijn. De consequentie is zoals we kunnen vaststellen dat hun moslimbroers en moslimneven meisjes en vrouwen zonder hoofddoek lastigvallen en aanranden.quote:
Dit. En dit is dus ook exact de reden dat een ECHTE feminist tegen de hoofddoek (laat staan die boerka/burkini) strijdt!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat de hoofddoek is. Het moet meisjes en vrouwen beschermen tegen mannen die zich niet kunnen beheersen en laten zien dat ze geen slet zijn. De consequentie is zoals we kunnen vaststellen dat hun moslimbroers en moslimneven meisjes en vrouwen zonder hoofddoek lastigvallen en aanranden.
De hoofddoek is niet vrijblijvend voor anderen en al helemaal niet solidair naar andere vrouwen.
Je kunt het pesten noemen maar ik zie het als een signaal ''tot hier en niet verder"quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:09 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Een hoofddoekverbod is niets meer dan moslimpje pesten
Of je nou voor of tegen moslims bent, het lost werkelijk niks op
Aha.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 13:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mishandeling kwam vroeger ook gewoon voor hoor. Of dacht je dat er pas sinds de jaren '70 mensen lastig gevallen worden? Met name christelijke mensen vielen atheīsten jaren lang lastig, maar om het nou Nederlandse normen en waarden te noemen gaat me wat te ver.
Ik weet niet hoe je een feminist en een ECHTE feminist van elkaar moet onderscheiden maar ik constateer wel verdraaid weinig solidariteit uit de linkse hoek voor de vrouwen die zich aan het juk van de verplichte sluiers en hoofddoeken willen ontworstelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 15:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit. En dit is dus ook exact de reden dat een ECHTE feminist tegen de hoofddoek (laat staan die boerka/burkini) strijdt!
Stuur dan eerst eens al die moslims weg, die overal in verstedelijkte gebieden de gesprekken storen met hun auto's en motoren. Links kan ook toch ook niets doen als men niets hoort, door het lawaai van auto's en motoren? Of zou dan wel iets kunnen?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je een feminist en een ECHTE feminist van elkaar moet onderscheiden maar ik constateer wel verdraaid weinig solidariteit uit de linkse hoek voor de vrouwen die zich aan het juk van de verplichte sluiers en hoofddoeken willen ontworstelen.
Kennelijk is het voor veel van de lui belangrijker om politiek correct islamvriendelijk te zijn dat daadwerkelijk voor vrouwenrechten op te komen.
Absoluut dieptepunt is het feit dat vrouwelijke bewindspersonen zich laten dwingen om gehoofddoekt hun functie uit te oefenen. Regelrecht verraad vind ik dat, ongeacht de mooie praatje die ze er over ophangen of welke economische belangen er op het spel staan.
Maar dat signaal leidt tot helemaal niksquote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kunt het pesten noemen maar ik zie het als een signaal ''tot hier en niet verder"
De hoofddoek is niks anders dan achterlijke symboliek die opgedrongen wordt in het kader van een achterlijk geloof dat nog vol zit met idiote regels en gebruiken die wij hier ook hadden 500 jaar geleden.
Ook de islam zal ooit wel door evolueren maar liever niet in onze seculiere maatschappij, kies daarvoor maar een mooie zandbak in een warm land uit.
Ouders die druk op hun dochters leggen om zo'n doek te dragen is weer een andere discussie. Op scholen heb je allerlei huisregels om ervoor te zorgen dat iedereen zich prettig voelt bij hun schooltijd. Een hoofddoekverbod is dan heel logisch voor een openbare school.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:47 schreef speknek het volgende:
Meh als ze achttienplus zijn wordt het toch ook weer hun eigen keuze. Het is ook feminisme om niet te vallen over hoe andere vrouwen zich kleden. Want dat is weer typisch een meetlat die mannen niet voorgehouden wordt.
Dat iedereen die geen moslim is zich prettig voelt, bedoel je dus eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op scholen heb je allerlei huisregels om ervoor te zorgen dat iedereen zich prettig voelt bij hun schooltijd. Een hoofddoekverbod is dan heel logisch voor een openbare school.
Ik beschouw mezelf al ruim 30 jaar als een feministe, maar moet niets hebben van die huidige SJW blanke mannenhaters.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je een feminist en een ECHTE feminist van elkaar moet onderscheiden maar ik constateer wel verdraaid weinig solidariteit uit de linkse hoek voor de vrouwen die zich aan het juk van de verplichte sluiers en hoofddoeken willen ontworstelen.
Kennelijk is het voor veel van de lui belangrijker om politiek correct islamvriendelijk te zijn dat daadwerkelijk voor vrouwenrechten op te komen.
Absoluut dieptepunt is het feit dat vrouwelijke bewindspersonen zich laten dwingen om gehoofddoekt hun functie uit te oefenen. Regelrecht verraad vind ik dat, ongeacht de mooie praatje die ze er over ophangen of welke economische belangen er op het spel staan.
Jammer dat ook jij op de PVV-toer gaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja ik zie wel verzuiling ja. Of verzuiling mensen beknot in het bereiken van hun potentie is wel iets waar je over kunt discussieren, ik claim daar ook niet de waarheid in pacht te hebben. Een beetje van beide lijkt me. Een kleinere groep biedt meer handvatten maar de expertise buiten de groep blijft afgesloten.
Dat patriarchale rolpatronen de potentie van meisjes beknot lijkt me dan weer niet echt iets om over te discussieren.
Ah! Iedereen moet zich maar aanpassen aan de moslim, want god verhoedde dat de moslim zich niet prettig voelt!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat iedereen die geen moslim is zich prettig voelt, bedoel je dus eigenlijk.
Als er moslims zijn die zo streng zijn dat ze als tiener perse een hoofddoek willen dragen onder schooltijd, dan kunnen ze maar beter naar een Islamitische school gaan ipv een openbare.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat iedereen die geen moslim is zich prettig voelt, bedoel je dus eigenlijk.
Je bent nogal aan het generaliseren, he?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat de hoofddoek is. Het moet meisjes en vrouwen beschermen tegen mannen die zich niet kunnen beheersen en laten zien dat ze geen slet zijn. De consequentie is zoals we kunnen vaststellen dat hun moslimbroers en moslimneven meisjes en vrouwen zonder hoofddoek lastigvallen en aanranden.
De hoofddoek is niet vrijblijvend voor anderen en al helemaal niet solidair naar andere vrouwen.
Is dat een dreigement?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:53 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
[..]
Maar dat signaal leidt tot helemaal niks
Er verdwijnen geen moslims en ze zullen ook niet ineens die hoofddoek niet meer willen dragen
Ze vervreemden alleen maar nog meer van de Zweedse samenleving en worden waarschijnlijk alleen maar bozer
Vergeet de jongens niet. Die hebben er nog veel meer last van, zodra de puberteit aanbreekt begint de IQ-ontwikkeling te stokken. Dat geldt overigens niet alleen voor moslims, maar voor alle macho culturen met hun anti-intellectuele inslag.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja ik zie wel verzuiling ja. Of verzuiling mensen beknot in het bereiken van hun potentie is wel iets waar je over kunt discussieren, ik claim daar ook niet de waarheid in pacht te hebben. Een beetje van beide lijkt me. Een kleinere groep biedt meer handvatten maar de expertise buiten de groep blijft afgesloten.
Dat patriarchale rolpatronen de potentie van meisjes beknot lijkt me dan weer niet echt iets om over te discussieren.
Nee, hoezo? Ik beperk me hier tot de hoofddoek die uit religieuze gronden wordt gedragen. Als een meisje iets om haar hoofd bindt tegen de Zweedse kou dan is dat heel anders.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent nogal aan het generaliseren, he?
Als de PVV oprecht toxische masculiniteit en de patriarchie wil smashen, dan ondersteun ik ze in dat gedeelte van de toer. Maar dat is een beetje het probleem en de reden waarom hier niet echt meer normaal over gepraat kan worden. Ook in dit topic zie je mensen zogenaamd superbegaan met de zelfontplooiing van islamitische meisjes zijn, om het juk van de patriarchie af te schudden, die in een volgende thread luid afgeven op vrouwen, soyboys en iedereen die niet aan een chauvinistisch beeld van genderstructuren voldoet. Het zijn zogenaamd "de linksen" die hypocriet zijn, maar in het zicht van zoveel hypocrisie kun je als feminist maar beter tenminste nog pal voor de vrouw in het verhaal staan. Ookal heeft die een hoofddoekje op.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jammer dat ook jij op de PVV-toer gaat.
Maar ben je liberaal? voor vrijheid van godsdienst?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Als de PVV oprecht toxische masculiniteit en de patriarchie wil smashen, dan ondersteun ik ze in dat gedeelte van de toer. Maar dat is een beetje het probleem en de reden waarom hier niet echt meer normaal over gepraat kan worden. Ook in dit topic zie je mensen zogenaamd superbegaan met de zelfontplooiing van islamitische meisjes zijn, om het juk van de patriarchie af te schudden, die in een volgende thread luid afgeven op vrouwen, soyboys en iedereen die niet aan een chauvinistisch beeld van genderstructuren voldoet. Het zijn zogenaamd "de linksen" die hypocriet zijn, maar in het zicht van zoveel hypocrisie kun je als feminist maar beter tenminste nog pal voor de vrouw in het verhaal staan. Ookal heeft die een hoofddoekje op.
Dit is te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ben je liberaal? voor vrijheid van godsdienst?
Het is nogal dubieus om vrouwen te willen bevrijden van het patriarchaat, terwijl je niet eens weet of de dames in kwestie dat ook zo ervaren.
Jawel. Maar als gaat om verboden, moet je daar goede argumenten voor geven.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit is te kort door de bocht.
1. Het ging hier om kinderen. Die hebben wel meer niet te willen, zoals leerplicht, opdat ze ook gelijke kansen krijgen.
2. Ja ook Uncle Tom was een slaaf.
3. No freedom of religion without freedom from religion.
4. Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er beide kanten op geredeneerd kan worden.
Nouja, je doet nu net alsof het een of andere curieuze mening is, dat vrouwen (en alleen vrouwen) die een hoofddoek moeten dragen om mannen niet in de verlokking te brengen, een uiting van patriarchie is.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar als gaat om verboden, moet je daar goede argumenten voor geven.
Iets verbieden omdat jij er patriarchaten invloeden in ziet, lijkt mij niet valide.
Curieus niet perse, maar wel eenzijdig. En als je dat gaat politiseren dan kan het curieus worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, je doet nu net alsof het een of andere curieuze mening is, dat vrouwen (en alleen vrouwen) die een hoofddoek moeten dragen om mannen niet in de verlokking te brengen, een uiting van patriarchie is.
Tja, als je één of ander nieuwe trend wil aantonen terwijl dit een voortgang is van de oude, sta je niet zo sterk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Aha.
De "vroeger was het er ook, anderen deden / doen het ook"- plaat.
Antiek en grijsgedraaid en met 100.000 tikken.
Maar gewoon weer opzetten hoor.
Bravo!
Hey, je hoort mij niet juichen. Maar doen alsof dit een nieuw fenomeen is, is nogal dom.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een achterlijke onderklasse geimporteerd zodat we die weer kunnen verheffen. Beetje jammer dat die haatreligie van hen zich daartegen verzet.
Wat nieuw is, is dat je er als politiek voor kiest (de samenleving is het er niet echt mee eens) om achteruit te gaan ipv vooruit.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 23:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hey, je hoort mij niet juichen. Maar doen alsof dit een nieuw fenomeen is, is nogal dom.
Dat is toch gewoon conservatisme in een notendop.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat nieuw is, is dat je er als politiek voor kiest (de samenleving is het er niet echt mee eens) om achteruit te gaan ipv vooruit.
Oh ja, die grijsgedraaide plaat heeft natuurlijk een net zo versleten en even slechte B-kant.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 23:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, als je één of ander nieuwe trend wil aantonen terwijl dit een voortgang is van de oude, sta je niet zo sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |