abonnement Unibet Coolblue
pi_191341057


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Aygo!Dutch (AGD), investeren vanaf E 500.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_191341425
peterverhaar twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 10:30:51 zeer verrassend: ik had dit bedrijf al jaren (uit 2015) 100% afgeschreven; krijg plotseling volledige bedrag binnen, goed gedaan, het is inderdaad een keiharde business, uitwinnen, uitwinnen en nog eens uitwinnen; https://t.co/jRdKgXOYWv reageer retweet
Flanderijn heeft dus toch ook wel eens succes! Ik merk er alleen bij mijn 11 projecten in default nog niet veel van. De meeste defaults stammen bij mij ook uit die tijd.
Ook ik laat me graag verrassen! :)

[ Bericht 52% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-02-2020 10:57:52 ]
pi_191341561
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
peterverhaar twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 10:30:51 zeer verrassend: ik had dit bedrijf al jaren (uit 2015) 100% afgeschreven; krijg plotseling volledige bedrag binnen, goed gedaan, het is inderdaad een keiharde business, uitwinnen, uitwinnen en nog eens uitwinnen; https://t.co/jRdKgXOYWv reageer retweet
Flanderijn heeft dus toch ook wel eens succes! Ik merk er alleen bij mijn 11 projecten in default nog niet veel van. De meeste defaults stammen bij mij ook uit die tijd.
Ook ik laat me graag verrassen. :)
Erg verrassend dit. Ik had het mailtje van GVE gemist, maar was benieuwd om welk project het ging. Blijkt nog uit mijn tijd waarbij ik nogal fors in projecten investeerde. Erg blij mee dus!
pi_191341575
Gisteren op nieuwsuur item over CF op TV.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eds-populairder.html
pi_191341765
https://nl.linkedin.com/in/mark-hartman-b20ab842 SCI Collin direct is deze meneer denk ik?

de Collin direct SCI meneer 30k 5jr en 8,5% lenen, welke al vol zit, die moet mijns inziens de keukenla maar ff open te trekken voor een dergelijk bedrag, ik niet snappen, positie, result concept 2019.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:13:04 #7
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_191341826
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Gisteren op nieuwsuur item over CF op TV.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eds-populairder.html
Kortetermijngeheugen is ook niet meer wat het geweest is.
quote:
In Nederland zijn ongeveer 50 crowdfunding-platforms actief. Daarvan is er nu nog niet een failliet gegaan.
Deze zin kun je altijd als kloppend lezen. Als ze actief zijn, zijn ze niet failliet. Als ze failliet zijn, zijn ze niet meer actief. Maar is Boober al weer zo lang geleden dat men dat niet meer weet?
pi_191341850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:13 schreef crowd-fundi het volgende:
Deze zin kun je altijd als kloppend lezen. Als ze actief zijn, zijn ze niet failliet. Als ze failliet zijn, zijn ze niet meer actief. Maar is Boober al weer zo lang geleden dat men dat niet meer weet?
Scherp!
pi_191343539
Pizzeria 20% op FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191344230
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef Jaco078 het volgende:
Pizzeria 20% op FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 1 afgeboekte pizzeria en twee met 64 dagen achterstand. Mijn buik zit even vol :P
pi_191344907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:58 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Ik heb 1 afgeboekte pizzeria en twee met 64 dagen achterstand. Mijn buik zit even vol :P
De enige pizzeria die ik heb gehad lostte de lening voortijdig af met betaling van de volledige rente, dus het hoeft niet per se verkeerd af te lopen ;)
pi_191345500
Ter info: via de statistiek pagina kan je nu ook Jaaroverzicht 2019 van GvE naar je toe laten sturen.
pi_191345755
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ter info: via de statistiek pagina kan je nu ook Jaaroverzicht 2019 van GvE naar je toe laten sturen.
ter info, wederom heeft GVE geen enkele default opgenomen zodat het bedrag bij Uitstaand Vermogen wel erg positief is. Zelf trek ik alle projecten met een achterstand van 90 dagen of meer af voor de belastingopgave.
pi_191346264
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef Jaco078 het volgende:
Pizzeria 20% op FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 20% is natuurlijk niet voor niets.

Het verbaast me dat een 20 jaar lopend bedrijf (zal wel diverse keren overgenomen zijn), met nu 2 locaties niet meer omzet dan 180k per jaar. (=90k per locatie = minder dan 2000 per week )
pi_191346344
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:03 schreef PON het volgende:

[..]

De 20% is natuurlijk niet voor niets.

Het verbaast me dat een 20 jaar lopend bedrijf (zal wel diverse keren overgenomen zijn), met nu 2 locaties niet meer omzet dan 180k per jaar. (=90k per locatie = minder dan 2000 per week )
Neergaande winst 2017 en 2018. En 2019 ontbreekt.

P*pa Johns bij GVE en Collin worden afboekingen. Alle pizzerias die ik bij FNC heb lopen wel netjes. Reviews online van deze pizzeria zijn goed.
pi_191346602
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Neergaande winst 2017 en 2018. En 2019 ontbreekt.

P*pa Johns bij GVE en Collin worden afboekingen. Alle pizzerias die ik bij FNC heb lopen wel netjes. Reviews online van deze pizzeria zijn goed.
Ik denk erover hem bescheiden mee te nemen - als ik op tijd ben ;-) . Wat me tegenstaat is dat ik de eigenaar niet kan achterhalen. Ik zie dat de nieuwe vestiging (Vaassen) 27 jan 2018 is geopend, dat zie ik niet direct terug in de omzet cijfers ...
pi_191346874
Ik zie dat er bij KOM een factuur klaar staat mbt de Transactiefee over xx transacties in de periode 1-1 tot 31-1-2020. Het lijkt er op dat deze gebaseerd is op alle betalingen van alle projecten, dus ook van de projecten waarvoor destijds al een Investeringsfee voor is betaald. Ik had verwacht/begrepen dat de transactiekosten alleen voor nieuwe projecten zou gelden. Heeft iemand dat destijds nog nagevraagd, ik weet dat er onduidelijkheid was over deze transactiekosten.
pi_191346928
In december hebben wij u voor het laatst geïnformeerd inzake de financiële afwikkeling van Melo Transport & Logistiek.
Vanwege een gebrekkige communicatie vanuit de curator kunnen wij u niet nader informeren over de verkoop van het pand. Wij hebben hierover ons beklag gedaan bij de curator en zullen niet nalaten om alsnog een executieveiling voor het pand op te starten mocht dat nodig zijn
pi_191346936
Van dit project zijn reeds 39 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (40-48) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden. Wij zullen deze betalingen binnen enkele dagen aan u overmaken. U ontvangt per termijn een losse uitbetaling. Project 15289 is hiermee volledig afgehandeld
pi_191346943
SIG heeft inmiddels de maandbedragen bijgeschreven op de wallet. Het zal geen verbazing wekken dat er nog wat ontbreekt; maar het zijn er maar 3 betreffende 2 eigenaren. Dus er zit een stijgende lijn in *O*
Pecunia non olet
pi_191347198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Ik zie dat er bij KOM een factuur klaar staat mbt de Transactiefee over xx transacties in de periode 1-1 tot 31-1-2020. Het lijkt er op dat deze gebaseerd is op alle betalingen van alle projecten, dus ook van de projecten waarvoor destijds al een Investeringsfee voor is betaald. Ik had verwacht/begrepen dat de transactiekosten alleen voor nieuwe projecten zou gelden. Heeft iemand dat destijds nog nagevraagd, ik weet dat er onduidelijkheid was over deze transactiekosten.
Ik zie deze factuur niet, maar ik heb de raamovereenkomst niet geaccepteerd. Jij wel?
pi_191347789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 17:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zie deze factuur niet, maar ik heb de raamovereenkomst niet geaccepteerd. Jij wel?
Ik heb de raamovereenkomst wel geaccepteerd omdat ik nog steeds bij KOM investeer in projecten.
pi_191349911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Ik zie dat er bij KOM een factuur klaar staat mbt de Transactiefee over xx transacties in de periode 1-1 tot 31-1-2020. Het lijkt er op dat deze gebaseerd is op alle betalingen van alle projecten, dus ook van de projecten waarvoor destijds al een Investeringsfee voor is betaald. Ik had verwacht/begrepen dat de transactiekosten alleen voor nieuwe projecten zou gelden. Heeft iemand dat destijds nog nagevraagd, ik weet dat er onduidelijkheid was over deze transactiekosten.
Dat was dus exact waar ik bang voor was, want dat is wat ik in die nieuwe algemene voorwaarden las. Op dit forum schreef iemand dat die nieuwe transactiekosten van 10 cent alleen voor nieuwe projecten zouden zijn, maar volgens mij zonder bron.

Ik heb hierover bij KOM aan de bel getrokken en zij hebben mij nooit laten weten dat mijn lezing van de nieuwe algemene voorwaarden en hwt tarievenoverzicht incorrect was. Na een lange tijd geen reactie te hebben gekregen heeft KOM mij simpelweg een bod gedaan om mijn portefeuille over te nemen en dat heb ik geaccepteerd.

Edit: ik had in mijn emails overigens ook aangedrongen op ontbinding van onze overeenkomst, omdat ik vond dat de overeenkomst enorm gewijzigd werd door die tariefverhoging, en wel in die mate dat er sprake was van een beding op de grijze lijst (art. 6:237 BW). Daar hebben ze ook nooit inhoudelijk op gereageerd.

Tweede edit: dit is de post waarmee de hele discussie over de nieuwe algemene voorwaarden begon, lees vanaf deze:
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:32 schreef Horsemen het volgende:
Vernieuwde overeenkomst van geldlening en de introductie van een raamovereenkomst bij KoM:
[..]

Ik doe niets meer met KoM dus ga ook niet de moeite doen om de nieuwe overeenkomst door te lezen en laat staan te ondertekenen.


[ Bericht 6% gewijzigd door Gustaf86 op 04-02-2020 20:21:45 ]
pi_191350815
quote:
Ik heb hierover bij KOM aan de bel getrokken en zij hebben mij nooit laten weten dat mijn lezing van de nieuwe algemene voorwaarden en hwt tarievenoverzicht incorrect was. Na een lange tijd geen reactie te hebben gekregen heeft KOM mij simpelweg een bod gedaan om mijn portefeuille over te nemen en dat heb ik geaccepteerd.
Interessant..... zou je hier wat meer details over kunnen/willen delen?

KOM is echt een club van prutsers en draaiers.

Die nieuwe overeenkomst is echt zo slecht gehandled.
pi_191350864
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:45 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Dat was dus exact waar ik bang voor was, want dat is wat ik in die nieuwe algemene voorwaarden las. Op dit forum schreef iemand dat die nieuwe transactiekosten van 10 cent alleen voor nieuwe projecten zouden zijn, maar volgens mij zonder bron.

Ik heb hierover bij KOM aan de bel getrokken en zij hebben mij nooit laten weten dat mijn lezing van de nieuwe algemene voorwaarden en hwt tarievenoverzicht incorrect was. Na een lange tijd geen reactie te hebben gekregen heeft KOM mij simpelweg een bod gedaan om mijn portefeuille over te nemen en dat heb ik geaccepteerd.

Edit: ik had in mijn emails overigens ook aangedrongen op ontbinding van onze overeenkomst, omdat ik vond dat de overeenkomst enorm gewijzigd werd door die tariefverhoging, en wel in die mate dat er sprake was van een beding op de grijze lijst (art. 6:237 BW). Daar hebben ze ook nooit inhoudelijk op gereageerd.

Tweede edit: dit is de post waarmee de hele discussie over de nieuwe algemene voorwaarden begon, lees vanaf deze:
[..]

Begrijp ik dat jou portefeuille door KOM afgekocht is en je nu geen zaken meer doet bij KOM ?

KOM heeft bewust/onbewust nooit helderheid gegeven over de nieuwe voorwaarden van de raamovereenkomst en wat de consequenties hiervan zijn. Ik verwacht dat men rond 8 februari (als de factuur mbt de Transactiefee betaald moet worden), een hoop boze reacties gaat krijgen. Ik heb in elk geval een mail gestuurd en blijf net zo lang doorgaan tot die beantwoord wordt. Ik zal het resultaat in elk geval hier melden, dus geef me even een paar weken.....
pi_191350954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:37 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

Interessant..... zou je hier wat meer details over kunnen/willen delen?

KOM is echt een club van prutsers en draaiers.

Die nieuwe overeenkomst is echt zo slecht gehandled.
Wat wil je weten? Ik heb mijn juridische analyse al genoemd. Mijn portefeuille was nog maar heel klein, een paar honderd euro.
pi_191351075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:40 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Begrijp ik dat jou portefeuille door KOM afgekocht is en je nu geen zaken meer doet bij KOM ?

KOM heeft bewust/onbewust nooit helderheid gegeven over de nieuwe voorwaarden van de raamovereenkomst en wat de consequenties hiervan zijn. Ik verwacht dat men rond 8 februari (als de factuur mbt de Transactiefee betaald moet worden), een hoop boze reacties gaat krijgen. Ik heb in elk geval een mail gestuurd en blijf net zo lang doorgaan tot die beantwoord wordt. Ik zal het resultaat in elk geval hier melden, dus geef me even een paar weken.....
Ja exact. Account gesloten, ik kan niet meer inloggen. Geld staat op de bank. Geen geheimhoudingsbeding 😎

De kern is dat die transactiekosten volgens mij bovenop je andere fees komen. Het lijkt weinig, die 10 cent, maar dat is het niet.

Laat ik mijn situatie als voorbeeld nemen: 5 projecten van 100 euro, drie betalen altijd keurig op tijd, een soms te laat en eentje vrijwel altijd te laat. Ik kreeg in een maand meestal drie bedragen op mijn bankrekening bijgeschreven: een van dik 6 euro en twee van 2 euro. Daar zou dan 30 cent vanaf gaan, namelijk 10 cent per transactie. 10 cent per 2 euro is 5%. Extra kosten. Nou, daar gaat je rendement dus voor de late betaler.

Iemand had uitgerekend dat je goedkoper uit zou zijn als je 1000 euro per project investeert. Dat is ervan uitgaande dat de transactiekosten in de plaats van je fee komen, en dat is volgens mij niet zo, ik denk dat dit er bovenop komt.
pi_191351887
Heb de nieuwe voorwaarden van KoM nooit geaccepteerd en zie geen rekening staan voor de transactiekosten. Heb nog een kleine portefeuille over, misschien ga ik er bij KoM ook op aandringen dat ze deze over gaan nemen. Zou je kunnen beroepen op rechtsgelijkheid omdat ze in eerdere gevallen ook portefeuilles overgenomen hebben? Dan mag KoM straks een aanzienlijk deel van de eigen portefeuille terug gaan kopen _O-
pi_191352297
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:53 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ja exact. Account gesloten, ik kan niet meer inloggen. Geld staat op de bank. Geen geheimhoudingsbeding 😎

De kern is dat die transactiekosten volgens mij bovenop je andere fees komen. Het lijkt weinig, die 10 cent, maar dat is het niet.

Laat ik mijn situatie als voorbeeld nemen: 5 projecten van 100 euro, drie betalen altijd keurig op tijd, een soms te laat en eentje vrijwel altijd te laat. Ik kreeg in een maand meestal drie bedragen op mijn bankrekening bijgeschreven: een van dik 6 euro en twee van 2 euro. Daar zou dan 30 cent vanaf gaan, namelijk 10 cent per transactie. 10 cent per 2 euro is 5%. Extra kosten. Nou, daar gaat je rendement dus voor de late betaler.

Iemand had uitgerekend dat je goedkoper uit zou zijn als je 1000 euro per project investeert. Dat is ervan uitgaande dat de transactiekosten in de plaats van je fee komen, en dat is volgens mij niet zo, ik denk dat dit er bovenop komt.
De Investeerdersfee is afgeschaft, dus die betaal je nu niet meer.
pi_191352504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:45 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Mijn portefeuille was nog maar heel klein, een paar honderd euro.
Hebben ze het volledige uitstaande bedrag betaald?
Of heb je met een gedeelte genoegen genomen?
pi_191353618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:43 schreef obligataire het volgende:
SIG heeft inmiddels de maandbedragen bijgeschreven op de wallet. Het zal geen verbazing wekken dat er nog wat ontbreekt; maar het zijn er maar 3 betreffende 2 eigenaren. Dus er zit een stijgende lijn in *O*
one missing hiero, eentje van de Begijnhofstraat in Roermond
pi_191354222
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:07 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hebben ze het volledige uitstaande bedrag betaald?
Of heb je met een gedeelte genoegen genomen?
Een gedeelte.
pi_191354224
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:53 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ja exact. Account gesloten, ik kan niet meer inloggen. Geld staat op de bank. Geen geheimhoudingsbeding 😎

De kern is dat die transactiekosten volgens mij bovenop je andere fees komen. Het lijkt weinig, die 10 cent, maar dat is het niet.

Laat ik mijn situatie als voorbeeld nemen: 5 projecten van 100 euro, drie betalen altijd keurig op tijd, een soms te laat en eentje vrijwel altijd te laat. Ik kreeg in een maand meestal drie bedragen op mijn bankrekening bijgeschreven: een van dik 6 euro en twee van 2 euro. Daar zou dan 30 cent vanaf gaan, namelijk 10 cent per transactie. 10 cent per 2 euro is 5%. Extra kosten. Nou, daar gaat je rendement dus voor de late betaler.

Iemand had uitgerekend dat je goedkoper uit zou zijn als je 1000 euro per project investeert. Dat is ervan uitgaande dat de transactiekosten in de plaats van je fee komen, en dat is volgens mij niet zo, ik denk dat dit er bovenop komt.
Het is per project 10 cent (KOM verstaat onder transactie een projecttransactie) met een maximum van 2,50 per maand.

Ik heb de nieuwe voorwaardfen overigens ook niet geaccpeteerd.

op de website van kom staat dit duidelijk:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Investeren/Geld-investeren
pi_191354519
Iemand had het hier eerder over het project Zevenaar van CRE. Ik heb deze mail nooit gehad? Wanneer is deze verstuurd? En wat is de precieze inhoud? Heel vreemd dat ik hem niet ontvangen heb, zit er behoorlijk in.
pi_191354667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 23:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Het is per project 10 cent (KOM verstaat onder transactie een projecttransactie) met een maximum van 2,50 per maand.

Ik heb de nieuwe voorwaardfen overigens ook niet geaccpeteerd.

op de website van kom staat dit duidelijk:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Investeren/Geld-investeren
Je hebt gelijk, het is dus nog erger dan ik dacht.
pi_191355259
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:51 schreef peterc het volgende:

[..]

one missing hiero, eentje van de Begijnhofstraat in Roermond
Plus de Jaersveltstr.Rdam., 2 schijven.
Pecunia non olet
pi_191355583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 23:31 schreef cubje het volgende:
Iemand had het hier eerder over het project Zevenaar van CRE. Ik heb deze mail nooit gehad? Wanneer is deze verstuurd? En wat is de precieze inhoud? Heel vreemd dat ik hem niet ontvangen heb, zit er behoorlijk in.
Het stond in de nieuwsbrief die gisteren verstuurd is. Het was mij eerst ook niet opgevallen, nadat ik het bericht hier las vond ik het terug in de nieuwsbrief. Zoals al eerder opgemerkt is de communicatie niet open: leningnemer kreeg de financiering niet rond, en daarom is het project afgeblazen. Dit is iets wat wezenlijk anders is als een vervroegde aflossing.
Daarnaast vind ik dat CrE op zijn minst een aparte mail hierover had moeten sturen, en het niet weg had moeten frommelen onderaan, als laatste item in een niuwesbrief.

Hieronder de tekst gekopieerd uit de nieuwsbrief:

"Transformatie Zevenaar - Vervroegde aflossing
Dinsdag 1 oktober 2019 was het streefbedrag van de propositie 'Transformatie Zevenaar' succesvol behaald. Na vier maanden is besloten om de propositie vervroegd af te lossen. Alle investeerders krijgen in de loop van deze week het deelnamebedrag teruggestort. Evenals de eenmalige bemiddelingskosten en de rente over januari 2020."
pi_191355614
quote:
Ik vind het veel: 159.000 goodwill, en 179.000 voor voorraad en inventaris. In het kader van balans in de portefeuille houden heb ik het project doorgenomen, maar heb besloten dit project niet mee te nemen.
Ik vind de propositie niet zeker genoeg om van mijn standpunt (horeca alleen via het horecaplatform) af te wijken.
pi_191355776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 21:56 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

De Investeerdersfee is afgeschaft, dus die betaal je nu niet meer.
Ok, dus jij heb geaccepteerd dat je voor je projecten aangegaan voor 1-1-2020 een investeringsfee betaald heb, en vervolgens voor elke transactie mbt deze projecten ook nog eens Euro 0.10 gaat betalen?
Dan zijn deze projecten opeens achteraf erg duur geworden in platform kosten.

Bijzondere constructie hebben ze bedacht bij dat platform uit Delft, oh nee Rotterdam, of wacht eens even, in Den Haag zijn ze gevestigd ondertussen geloof ik.

Ik ben benieuwd hoe KoM om zal gaan met investeerders die de nieuwe overeenkomst niet geaccepteerd hebben (waaronder ik), en dus zich er ook niet van bewust zijn dat er een factuur op hen te wachten staat.
pi_191355873
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:53 schreef Gustaf86 het volgende:
Laat ik mijn situatie als voorbeeld nemen: 5 projecten van 100 euro, drie betalen altijd keurig op tijd, een soms te laat en eentje vrijwel altijd te laat. Ik kreeg in een maand meestal drie bedragen op mijn bankrekening bijgeschreven: een van dik 6 euro en twee van 2 euro. Daar zou dan 30 cent vanaf gaan, namelijk 10 cent per transactie. 10 cent per 2 euro is 5%. Extra kosten. Nou, daar gaat je rendement dus voor de late betaler.
Zou zelfs 50 cent per maand zijn. Transactie gaat per projecttransactie, niet per banktransactie

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 05-02-2020 05:19:39 ]
pi_191355879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 01:13 schreef ETphonehome het volgende:
Ik ben benieuwd hoe KoM om zal gaan met investeerders die de nieuwe overeenkomst niet geaccepteerd hebben (waaronder ik), en dus zich er ook niet van bewust zijn dat er een factuur op hen te wachten staat.
Er staat volgens mij geen factuur te wachten voor de investeerders die de overeenkomst niet hebben geaccepteerd. Tenminste ik zie deze niet tussen de transacties
pi_191355977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 01:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er staat volgens mij geen factuur te wachten voor de investeerders die de overeenkomst niet hebben geaccepteerd. Tenminste ik zie deze niet tussen de transacties
Ik zie ook niks tussen de transacties staan (en ja, inderdaad toen ik nog wel investeerde bij KoM jaren geleden, stonden de facturen daartussen).

Het zou wel weer een bijzondere actie zijn dat investeerders die de voorwaarden accepteren dus wel transactie kosten betalen over projecten die gestart zijn in voorgaande jaren, en investeerders die de overeenkomst niet accepteren deze transactiekosten niet gefactureerd krijgen.

Dubbel genaaid is extra stevig zullen we maar zeggen.
pi_191356361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 02:03 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik zie ook niks tussen de transacties staan (en ja, inderdaad toen ik nog wel investeerde bij KoM jaren geleden, stonden de facturen daartussen).

Het zou wel weer een bijzondere actie zijn dat investeerders die de voorwaarden accepteren dus wel transactie kosten betalen over projecten die gestart zijn in voorgaande jaren, en investeerders die de overeenkomst niet accepteren deze transactiekosten niet gefactureerd krijgen.

Dubbel genaaid is extra stevig zullen we maar zeggen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:11 schreef djh77 het volgende: De nieuwe tariefstructuur lijkt me te horen bij de nieuwe raamovereenkomst per 1-1-20. In de oude voorwaarden wordt enkel een fee(percentage) vooraf genoemd (art. 4.3). De raamovereenkomst niet accepteren zou moeten voorkomen dat de transactiekosten in rekening worden gebracht.
Hier ga ik nog steeds van uit.
pi_191356694
Ik heb de nieuwe algemene voorwaarden niet geaccepteerd en ga er vanuit ook geen transactiekosten te betalen.

Als ik de nieuwe algemene voorwaarden wel geaccepteerd zou hebben, dan zou ik de factuur goed in de gaten houden en zo nodig een klacht indienen. Kosten betalen voor projecten waarin je hebt geïnvesteerd vóórdat je de nieuwe algemene voorwaarden hebt geaccepteerd, dat lijkt mij onredelijk en onbillijk. Bij iedere investering ga je een overeenkomst aan. En dat doe je op basis van de dan gestelde voorwaarden. Daar zijn beide partijen aan gehouden: ook KOM.
pi_191357483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 07:13 schreef Groepfunder het volgende:
Als ik de nieuwe algemene voorwaarden wel geaccepteerd zou hebben, dan zou ik de factuur goed in de gaten houden en zo nodig een klacht indienen. Kosten betalen voor projecten waarin je hebt geïnvesteerd vóórdat je de nieuwe algemene voorwaarden hebt geaccepteerd, dat lijkt mij onredelijk en onbillijk. Bij iedere investering ga je een overeenkomst aan. En dat doe je op basis van de dan gestelde voorwaarden. Daar zijn beide partijen aan gehouden: ook KOM.
Inderdaad. Ook een EstateGuru voert helaas ineens transactiekosten in.
pi_191357545
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Neergaande winst 2017 en 2018. En 2019 ontbreekt.

P*pa Johns bij GVE en Collin worden afboekingen. Alle pizzerias die ik bij FNC heb lopen wel netjes. Reviews online van deze pizzeria zijn goed.
Daar wil ik wel een positieve recensie aan toevoegen. Ik ga klaar zitten om hem mee te nemen. Ik vrees dat het wel weer niet zal lukken, maar ja.
pi_191357694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 00:28 schreef obligataire het volgende:
Plus de Jaersveltstr.Rdam., 2 schijven.
Schijf 1A is bij mij wel bijgeschreven?
pi_191357696
quote:
Ik heb gisteren de jaarrekening 2018 bekeken maar daar word je niet bepaald vrolijk van.
Eigenlijk licht negatieve solvabiliteit maar iemand heeft er een achtergestelde lening van 50K in gestopt waardoor het EV uiteindelijk licht positief werd.

Dalende omzet

Tussentijdse cijfers 2019 nogal warrig cijfermateriaal

Maar wel een 2e hypotheek.........
Pecunia non olet
pi_191357714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 00:55 schreef ETphonehome het volgende:
en het niet weg had moeten frommelen onderaan, als laatste item in een niuwesbrief.
Helaas zijn ze daar niet de enige in, ook andere platformen begaan regelmatig deze "fout".
pi_191357956
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:45 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Dat was dus exact waar ik bang voor was, want dat is wat ik in die nieuwe algemene voorwaarden las. Op dit forum schreef iemand dat die nieuwe transactiekosten van 10 cent alleen voor nieuwe projecten zouden zijn, maar volgens mij zonder bron.

Precies dit. Volgens mij was ik zelfs degene die dit pas nog vroeg waarna het antwoord zonder bronvermelding kwam 😬

Met het accepteren van de nieuwe voorwaarden ga je ermee akkoord transactiekosten te betalen, ook over oude projecten. En nee, dat is niet netjes.

Ik begrijp het overigens wel. In mijn geval (1 investering van 200 euro, 72 termijnen van 3,36 euro terugbetalen, eenmalig 1,80 euro aan fee voor KOM betaald) zal het platform aan mij weinig verdienen, als ze per banktransactie meer dan 2,5 cent betalen kost ik al geld. En dan reken ik de rest nog niet eens mee. Ik zou daarom begrip hebben voor een wallet of verzameltransacties.

Maar goed, voorlopig houden we het dus bij de oude overeenkomst en aangezien ik (nog) geen nieuw project bij KOM heb gezien waarbij het totaalplaatje voor mij klopt blijft het daar waarschijnlijk bij.
pi_191358005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 07:13 schreef Groepfunder het volgende:
En dat doe je op basis van de dan gestelde voorwaarden. Daar zijn beide partijen aan gehouden: ook KOM.
Ik ken de oude (en nieuwe) voorwaarden niet, maar als er een eenzijdig wijzingsbeding in de oude voorwaarden staat dan kan het juridisch lastig worden.
pi_191358245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 00:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Het stond in de nieuwsbrief die gisteren verstuurd is. Het was mij eerst ook niet opgevallen, nadat ik het bericht hier las vond ik het terug in de nieuwsbrief. Zoals al eerder opgemerkt is de communicatie niet open: leningnemer kreeg de financiering niet rond, en daarom is het project afgeblazen. Dit is iets wat wezenlijk anders is als een vervroegde aflossing.
Daarnaast vind ik dat CrE op zijn minst een aparte mail hierover had moeten sturen, en het niet weg had moeten frommelen onderaan, als laatste item in een niuwesbrief.

Hieronder de tekst gekopieerd uit de nieuwsbrief:

"Transformatie Zevenaar - Vervroegde aflossing
Dinsdag 1 oktober 2019 was het streefbedrag van de propositie 'Transformatie Zevenaar' succesvol behaald. Na vier maanden is besloten om de propositie vervroegd af te lossen. Alle investeerders krijgen in de loop van deze week het deelnamebedrag teruggestort. Evenals de eenmalige bemiddelingskosten en de rente over januari 2020."
Toch verwacht ik deze maand ook nog een persoonlijk mailtje. Ik vermoed dat dit gewoon vlug "alvast" in de nieuwsbrief is gezet.

Mocht dat niet gebeuren, dan is dat inderdaad niet erg netjes. Echter, liever een vervroegde aflossing op een niet zo nette manier, dan een default...

Overigens top dat het bericht hier werd gedeeld, want ik had er zelf ook nog overheen gelezen (meestal alleen een snelle scan van nieuwsbrieven).

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb gisteren de jaarrekening 2018 bekeken maar daar word je niet bepaald vrolijk van.
Eigenlijk licht negatieve solvabiliteit maar iemand heeft er een achtergestelde lening van 50K in gestopt waardoor het EV uiteindelijk licht positief werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch vind ik het verhaal (even met groene bril lezen) van afstoten coniferen en upscalen klimplanten zeer prima. Voor het minimale bedrag wil ik 'm misschien wel steunen. Met ongeveer even veel winkans als een lotje (en misschien een stukje eigen geld terug, als de eerste aflossingen wel binnen komen).

[ Bericht 26% gewijzigd door lykkefund op 05-02-2020 10:09:18 ]
pi_191358254
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:39 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik ken de oude (en nieuwe) voorwaarden niet, maar als er een eenzijdig wijzingsbeding in de oude voorwaarden staat dan kan het juridisch lastig worden.
Ik heb bezwaar aangetekend per mail. Het is (sowieso moreel) onverkoopbaar dat ze ook projecten meetellen die voor de wijziging zijn aangegaan. Afspraak is afspraak, van dit soort grappen houd ik niet |:( En al helemaal omdat de ' fans' min of meer gedwongen werden om akkoord te gaan met de wijziging van de voorwaarden.

Ik schat komende jaren al gauw een 100 euro kwijt te zijn. Als ze het nu zo geweldig deden, maar KOM is niet bepaald het best presterende platform.....en dat is niet alleen maar een kwestie van domme pech maar in bepaalde gevallen van slecht dossierwerk vooraf. Denk maar aan de Belhamels.
Pecunia non olet
pi_191358306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb bezwaar aangetekend per mail. Het is (sowieso moreel) onverkoopbaar dat ze ook projecten meetellen die voor de wijziging zijn aangegaan. Afspraak is afspraak, van dit soort grappen houd ik niet |:( En al helemaal omdat de ' fans' min of meer gedwongen werden om akkoord te gaan met de wijziging van de voorwaarden.

Ik schat komende jaren al gauw een 100 euro kwijt te zijn. Als ze het nu zo geweldig deden, maar KOM is niet bepaald het best presterende platform.....en dat is niet alleen maar een kwestie van domme pech maar in bepaalde gevallen van slecht dossierwerk vooraf.
Ik ben blij dat ik die nieuwe voorwaarden niet heb geaccepteerd. Jammer is dat je nu minder kunt zien (steeds wordt gevraagd je moet de nwe nog accepteren. I k heb het niet gedaan, omdat ik al geruime tijd van plan was om hier nimmer nog 0,01 te investeren.
pi_191358325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:08 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik die nieuwe voorwaarden niet heb geaccepteerd. Jammer is dat je nu minder kunt zien (steeds wordt gevraagd je moet de nwe nog accepteren. I k heb het niet gedaan, omdat ik al geruime tijd van plan was om hier nimmer nog 0,01 te investeren.
Achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen, dat had me de fee gescheeld over bijna 50 nog lopende projecten. En de waarschijnlijke default van een nog jong project. :(
Pecunia non olet
pi_191358785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen, dat had me de fee gescheeld over bijna 50 nog lopende projecten. En de waarschijnlijke default van een nog jong project. :(
Balen Man. Inderdaad niet netjes wat KOM hier doet.
Je heb vooraf al een investeringsfee betaald. Ze kunnen je niet 2x laten betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 05-02-2020 11:36:32 ]
pi_191359021
Ik begrijp de nieuwe prijsstelling van KOM niet. De kleine investeerders worden wat ontmoedigd maar als ze vnl. grote investeerders overhouden kunnen ze er niet van rondkomen. Een investering van 5k levert ze nu nog maar 6 euro op over 5jr. Dat geeft mij weinig vertrouwen voor de toekomst.
pi_191359255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:39 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik ken de oude (en nieuwe) voorwaarden niet, maar als er een eenzijdig wijzingsbeding in de oude voorwaarden staat dan kan het juridisch lastig worden.
Een eenzijdig wijzigingsbeding heb ik niet in de oude algemene voorwaarden gezien.
pi_191359317
Jaaroverzicht 2019 bij KOM is beschikbaar voor download.
pi_191359969
De ondernemer Freebike heeft enkele Incentives toegevoegd. Hieronder vindt u de belangrijkste toevoegingen. De volledige Incentive kunt u vinden bij '#ShareYourAmbition' in 'Toelichting aanvrager'.

¤ 25.000,-
twee gratis toegangskaarten (t.w.v. ¤ 21,50 per stuk) voor Ouwehands Dierenpark, een extra insteekkabel, een proefrit op aanvraag bij een Freebike dealer en 50% korting op de aanschaf van een Freebike. Uw voordeel kan oplopen tot circa ¤ 1.450,-.

¤ 50.000,-
twee gratis toegangskaarten (t.w.v. ¤ 21,50 per stuk) voor Ouwehands Dierenpark, een extra insteekkabel, een proefrit op aanvraag bij een Freebike dealer en 1 gratis Freebike naar keuze. Uw voordeel kan afhankelijk van de keuze van de fiets oplopen tot circa ¤ 2.900,-.

¤ 100.000,-
twee gratis toegangskaarten (t.w.v. ¤ 21,50 per stuk) voor Ouwehands Dierenpark, een extra insteekkabel, een proefrit op aanvraag bij een Freebike dealer en 2 gratis Freebikes naar keuze. Uw voordeel kan afhankelijk van de keuze van de fiets oplopen tot circa ¤ 2.900,- per fiets.
pi_191360004
Nieuw berijfs OG project NewFunding https://www.newfunding.nl/project/binnendelta-te-blaricum
pi_191360081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:
De ondernemer Freebike heeft enkele Incentives toegevoegd. Hieronder vindt u de belangrijkste toevoegingen. De volledige Incentive kunt u vinden bij '#ShareYourAmbition' in 'Toelichting aanvrager'.

¤ 25.000,-
twee gratis toegangskaarten (t.w.v. ¤ 21,50 per stuk) voor Ouwehands Dierenpark, een extra insteekkabel, een proefrit op aanvraag bij een Freebike dealer en 50% korting op de aanschaf van een Freebike. Uw voordeel kan oplopen tot circa ¤ 1.450,-.

¤ 50.000,-
twee gratis toegangskaarten (t.w.v. ¤ 21,50 per stuk) voor Ouwehands Dierenpark, een extra insteekkabel, een proefrit op aanvraag bij een Freebike dealer en 1 gratis Freebike naar keuze. Uw voordeel kan afhankelijk van de keuze van de fiets oplopen tot circa ¤ 2.900,-.

¤ 100.000,-
twee gratis toegangskaarten (t.w.v. ¤ 21,50 per stuk) voor Ouwehands Dierenpark, een extra insteekkabel, een proefrit op aanvraag bij een Freebike dealer en 2 gratis Freebikes naar keuze. Uw voordeel kan afhankelijk van de keuze van de fiets oplopen tot circa ¤ 2.900,- per fiets.
Die extra grote bedragen hebben ze wel nodig om deze lening vol te krijgen! Loopt nog voor geen meter na 6 dagen pas zo'n 16% van het gevraagde bedrag binnen! Ben echter bang dat het niet veel gaat helpen.

Geïnvesteerd bedrag¤ 239.200
Bedrag¤ 1.500.000
Rente7%
Looptijd36 mnd.
Classificatie5
pi_191360325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]


Ik begrijp het overigens wel. In mijn geval (1 investering van 200 euro, 72 termijnen van 3,36 euro terugbetalen, eenmalig 1,80 euro aan fee voor KOM betaald) zal het platform aan mij weinig verdienen, als ze per banktransactie meer dan 2,5 cent betalen kost ik al geld. En dan reken ik de rest nog niet eens mee. Ik zou daarom begrip hebben voor een wallet of verzameltransacties.

(...)
Tja, vanuit een zakelijk perspectief snap ik ook dat KOM hun transactiekosten op de een of andere manier moet dekken. Ik zag dat nu op de website staat dat een ondernemer (leningnemer) aan kan bieden om die kosten voor hun rekening te nemen. Als investeerders zich een beetje inlezen zal een project zonder een dergelijke voorwaarde niet van de grond komen. Maar dat geldt waarschijnlijk alleen voor nieuwe projecten.

Grote nieuwe investeerders vinden het waarschijnlijk prima, en dit gedoe is alleen nadelig voor de kleine investeerders voor wie het niet uit kan om naar de rechter te stappen. Misschien hebben ze het gehad met alle email van kleinere investeerders. 80/20 regel. En misschien proberen ze die er langzaam maar zeker uit te werken.

Maar ja, dan ga ik ervan uit dat er een boosaardige strategie achter deze onhandige aanpak zit. En wat ik inmiddels heb geleerd is dat als ik zoiets vermoed, het vaker incompetentie is dan strategie.

Ik gun KOM het allerbeste en hoop dat ze iets vinden dat alle investeerders tevreden houdt. Meelezen op dit forum zal al helpen, dit is gewoon gratis advies over wat investeerders willen.
pi_191360769
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:11 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Tja, vanuit een zakelijk perspectief snap ik ook dat KOM hun transactiekosten op de een of andere manier moet dekken. Ik zag dat nu op de website staat dat een ondernemer (leningnemer) aan kan bieden om die kosten voor hun rekening te nemen. Als investeerders zich een beetje inlezen zal een project zonder een dergelijke voorwaarde niet van de grond komen. Maar dat geldt waarschijnlijk alleen voor nieuwe projecten.

Grote nieuwe investeerders vinden het waarschijnlijk prima, en dit gedoe is alleen nadelig voor de kleine investeerders voor wie het niet uit kan om naar de rechter te stappen. Misschien hebben ze het gehad met alle email van kleinere investeerders. 80/20 regel. En misschien proberen ze die er langzaam maar zeker uit te werken.

Maar ja, dan ga ik ervan uit dat er een boosaardige strategie achter deze onhandige aanpak zit. En wat ik inmiddels heb geleerd is dat als ik zoiets vermoed, het vaker incompetentie is dan strategie.

Ik gun KOM het allerbeste en hoop dat ze iets vinden dat alle investeerders tevreden houdt. Meelezen op dit forum zal al helpen, dit is gewoon gratis advies over wat investeerders willen.
Mijn mails van 4 januari mbt twee projecten met achterstanden zijn tot op heden onbeantwoord gebleven (en dit is niet voor het eerst).
Dus ik ben het eens met je gedachtegang dat KoM het misschien wel gehad heeft met de kleine investeerders.
Ik verwacht echter niet dat ze genoeg grote investeerders hebben om de toko op gang te houden.

Met betrekking tot het tweede dikgedrukte deel: ik gun ze (ook uit eigenbelang) het beste, echter heb ik KoM nog niet op lerend vermogen kunnen betrappen de laatste jaren.
pi_191361302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 01:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ok, dus jij heb geaccepteerd dat je voor je projecten aangegaan voor 1-1-2020 een investeringsfee betaald heb, en vervolgens voor elke transactie mbt deze projecten ook nog eens Euro 0.10 gaat betalen?
Dan zijn deze projecten opeens achteraf erg duur geworden in platform kosten.
Blijkbaar. Als je de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd hebt, kun je volgens mij niet meer deelnemen in nieuwe KOM-projecten. Als je dat om redenen toch al niet van plan was heb je nu gemakkelijk praten, maar als je nog wel in KOM projecten wilt investeren heb je volgens mij geen keus.
pi_191362024
Gezonken schip waardoor problemen zijn bij ccf project
quote:
Met de ondernemer lopen er al sinds begin 2019 in de winterperiode gesprekken over liquiditeitskrapte in het winter seizoen (met name januari tot en met maart). Waar eerst de ondernemer nog kon bogen op de exploitatie van zowel het hotelschip als het varend houten zeilschip ingezet voor groepen is de laatste medio 2018 gezonken tijdens de sleep tezamen met de sleepboot. Vanuit de sleepwet is er geen recht op een uitkering onder de verzekering.
pi_191362067
quote:
Die locatie komt me erg bekend voor, volgens mij hebben we het hier vorig jaar ook over een bedrijfspand in diezelfde omgeving gehad (of was dat Deltazijde ipv Binnendelta?)
pi_191362072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:25 schreef djh77 het volgende:
Gezonken schip waardoor problemen zijn bij ccf project
[..]

Ik neem aan dat dit al bekend was aangezien het schip zonk in 2018, of is dit pas nu bekend geworden?
pi_191362111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:25 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Blijkbaar. Als je de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd hebt, kun je volgens mij niet meer deelnemen in nieuwe KOM-projecten. Als je dat om redenen toch al niet van plan was heb je nu gemakkelijk praten, maar als je nog wel in KOM projecten wilt investeren heb je volgens mij geen keus.
Ik had inderdaad toch al besloten om niet meer via KoM te investeren. Mijn opmerking kwam er een beetje botter uit als bedoeld. Je kan inderdaad niet meer investeren zonder de nieuwe voorwaarden te accepteren.

Alles bij elkaar is het een raar gedrocht qua fees wat KoM nu in elkaar gezet heeft, en als de situatie is zoals die nu lijkt:
1.: jouw geval: voorwaarden geaccepteerd, dus dubbel betalen over projecten gestart t/m eind 2019
2.: mijn geval: voorwaarden niet geaccepteerd, dus niet betalen voor transacties over deze projecten
Dan zal dit terecht weer resulteren in onvrede bij de nog actieve investeerders.
pi_191362112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:29 schreef tnhb het volgende:

[..]

Die locatie komt me erg bekend voor, volgens mij hebben we het hier vorig jaar ook over een bedrijfspand in diezelfde omgeving gehad (of was dat Deltazijde ipv Binnendelta?)
Komt mij ook bekend voor. Jammer dat er niet afgelost wordt, nu blijft het riskant aangezien het bedrijfsmatig onroerend goed betreft, al wordt de markt daarvoor ook steeds krapper.
pi_191362140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:34 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Komt mij ook bekend voor. Jammer dat er niet afgelost wordt, nu blijft het riskant aangezien het bedrijfsmatig onroerend goed betreft, al wordt de markt daarvoor ook steeds krapper.
Ik twijfel om hem mee te nemen: als ik de pitch lees bestaat de track record voornamelijk uit het zijn van een beleggingsexpert, met veel media exposure. Even snel door de pitch heen scrollend vielen me nog weinig tastbare (vastgoed) beleggingsresultaten op.
Vanavond nog eens wat aandachtiger doorlezen.
pi_191362222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:36 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik twijfel om hem mee te nemen: als ik de pitch lees bestaat de track record voornamelijk uit het zijn van een beleggingsexpert, met veel media exposure. Even snel door de pitch heen scrollend vielen me nog weinig tastbare (vastgoed) beleggingsresultaten op.
Vanavond nog eens wat aandachtiger doorlezen.
Gedeponeerde cijfers in de BV zijn iig niks waard.
Tekent hij wel voor HA?
pi_191362282
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:29 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit al bekend was aangezien het schip zonk in 2018, of is dit pas nu bekend geworden?
Nee, horen we nu pas. Blijkbaar is de liquiditeit nu pas echt een probleem. Op de hotelboot is een 1e hypotheekrecht met forse overwaarde. Veel problemen voor de investeerders is er niet. Het voorstel is om voortaan in de winter alleen rente te betalen en in de zomer een hogere aflossing.
pi_191362599
Amsterdams Proeflokaal is ook te laat met het betalen van de betalingsregeling. Als het aan mij zou liggen gaan ze de borgen hard aanpakken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Faraday01 op 05-02-2020 16:22:46 ]
pi_191362661
SIG algehele aflossing na 5 termijnen van Kastanjelaan 1a Geleen.
Hebben wel complete fee geboekt SIG, komt dat ook nog terug ? Lijkt me wel zo netjes.

Zeker de naar het casino geweest.

[ Bericht 20% gewijzigd door zeeland6 op 05-02-2020 16:31:35 ]
pi_191362736
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb bezwaar aangetekend per mail. Het is (sowieso moreel) onverkoopbaar dat ze ook projecten meetellen die voor de wijziging zijn aangegaan. Afspraak is afspraak, van dit soort grappen houd ik niet |:( En al helemaal omdat de ' fans' min of meer gedwongen werden om akkoord te gaan met de wijziging van de voorwaarden.

Ik schat komende jaren al gauw een 100 euro kwijt te zijn. Als ze het nu zo geweldig deden, maar KOM is niet bepaald het best presterende platform.....en dat is niet alleen maar een kwestie van domme pech maar in bepaalde gevallen van slecht dossierwerk vooraf. Denk maar aan de Belhamels.
Ik heb ook een mail gestuurd waarin ik aangegeven heb dat ik het niet correct vind dat je "dubbel" moet betalen. Als daar reactie op komt, zal ik het hier delen.

Dit lijkt inderdaad een manier om de 'kleine' beleggers (die dit misschien juist wel doen om goed te spreiden) weg te werken en de grotere over te houden.

Bij de nieuwsbrief van FNC kreeg ik trouwens ook een raar gevoel. Uitstralen van 'o wat zijn we succesvol en dank dat jullie ons zo groot gemaakt hebben' maar vervolgens blijven er voor de 'gewone crowdfunders' amper projecten over omdat ze met een paar grote partijen in zee gegaan zijn. Uit financieel oogpunt ongetwijfeld prima want geld genoeg en weinig lastige vragen maar crowdfunding is het dan niet meer.
pi_191362758


[ Bericht 100% gewijzigd door zeeland6 op 05-02-2020 16:31:56 ]
pi_191362759
Nieuw project van CRE nu beschikbaar
https://www.crowdrealesta(...)rencomplex-otterbach
pi_191362840
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:31 schreef Aster1X het volgende:
Nieuw project van CRE nu beschikbaar
https://www.crowdrealesta(...)rencomplex-otterbach
Tnx voor het melden. Ik heb wat centjes beschikbaar:

Op 31 januari 2020 is de lening van project Kastanjelaan 1 A te Geleen geheel afgelost. Vandaag betalen wij het saldo uit, inclusief boeterente en eventueel nog verschuldigde rente.



Edit: sorry dit had iemand al gepost.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 05-02-2020 16:46:49 ]
Pecunia non olet
pi_191362917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:25 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Blijkbaar. Als je de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd hebt, kun je volgens mij niet meer deelnemen in nieuwe KOM-projecten. Als je dat om redenen toch al niet van plan was heb je nu gemakkelijk praten, maar als je nog wel in KOM projecten wilt investeren heb je volgens mij geen keus.
Klopt, en daarnaast is het weinig aanlokkelijk om verstoken te blijven van informatie over de portefeuille; toch een aanzienlijk bedrag.
Pecunia non olet
pi_191362921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx voor het melden. Ik heb wat centjes beschikbaar:

Op 31 januari 2020 is de lening van project Kastanjelaan 1 A te Geleen geheel afgelost. Vandaag betalen wij het saldo uit, inclusief boeterente en eventueel nog verschuldigde rente.

Raar verhaal hij heeft in totaal aan ons nog geen 3500 (5 x 700 maandlast) rente betaald. Aan SIG 3500 kosten + taxatie + notaris. Op een hypotheekje van 70.000.
pi_191362928
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:39 schreef obligataire het volgende:
n. Ik heb wat centjes beschikbaar:
Ik laat hem aan mij voorbij gaan:
- Buitenland
- Bedrijfsvastgoed
- Stapeling
- Hoge ltv (en door stapeling zal het waarschijnlijk erg weinig opleveren)
- Maar 6.5% rente
- Geen aflossing gedurende de looptijd
- Huur contract is nog niet getekend
pi_191362936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, horen we nu pas. Blijkbaar is de liquiditeit nu pas echt een probleem. Op de hotelboot is een 1e hypotheekrecht met forse overwaarde. Veel problemen voor de investeerders is er niet. Het voorstel is om voortaan in de winter alleen rente te betalen en in de zomer een hogere aflossing.
Is dit dat project dat eerst (meerdere keren?) vruchteloos via GvE werd aangeboden en daarna via CCF wel vol kwam?
Pecunia non olet
pi_191362958
quote:
Klopt, en daarnaast is het weinig aanlokkelijk om verstoken te blijven van informatie over de portefeuille; toch een aanzienlijk bedrag.
je blijft echt niet van info verstoken betreffende je bestaande portefeuille.

Gewoon mailen en vragen om de gewenste info.
Moeten ze handmatig copy/pasten enzo.
veel werk.
ook omslachtig.
maar weigeren kunnen ze dat niet.
Stiekem hoop je dat ze een keer verzaken bij zo'n verzoek. dan knoop je ze op aan de hoogste boom bij Kifid
pi_191362979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:47 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik laat hem aan mij voorbij gaan:
- Buitenland
- Bedrijfsvastgoed
- Stapeling
- Hoge ltv (en door stapeling zal het waarschijnlijk erg weinig opleveren)
- Maar 6.5% rente
- Geen aflossing gedurende de looptijd
- Huur contract is nog niet getekend
Idem. Met een eerste hypotheek had ik waarschijnlijk wel meegedaan.
pi_191363003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:47 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik laat hem aan mij voorbij gaan:
- Buitenland
- Bedrijfsvastgoed
- Stapeling
- Hoge ltv (en door stapeling zal het waarschijnlijk erg weinig opleveren)
- Maar 6.5% rente
- Geen aflossing gedurende de looptijd
- Huur contract is nog niet getekend
Mwah, een verzorgingstehuis met 73 bedden, die zullen ze niet zomaar aan de straat zetten. Zeer langdurig huurcontract.
Ik durf deze wel aan.
Pecunia non olet
pi_191363032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:51 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

je blijft echt niet van info verstoken betreffende je bestaande portefeuille.

Gewoon mailen en vragen om de gewenste info.
Moeten ze handmatig copy/pasten enzo.
veel werk.
ook omslachtig.
maar weigeren kunnen ze dat niet.
Stiekem hoop je dat ze een keer verzaken bij zo'n verzoek. dan knoop je ze op aan de hoogste boom bij Kifid
Je hebt gelijk zo had het gekund, maar ik heb weinig zin in dat gez**k met KOM of met Kifid, een werkweek heeft maar 90 uur ten slotte.....

Maar KOM gaat aan mij geen project meer slijten ook al is het voor een verbouwing van het Koninklijk Paleis in Den Haag met 9% rente en 1e hypotheek ~O>
Pecunia non olet
pi_191363065
Voor de liefhebbers: seniorencomplex Otterbach staat nu een uurtje open, en op 48%.
Helaas een tweede hypotheek met een LTV van 96.5%.
De bank financierd de eerste 70%.

Was al gemeld.
pi_191363130
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mwah, een verzorgingstehuis met 73 bedden, die zullen ze niet zomaar aan de straat zetten. Zeer langdurig huurcontract.
Ik durf deze wel aan.
In Nederland gaat er ook weleens een bejaardentehuis failliet, en dan worden in sommige gevallen de bewoners overgeplaatst en blijft de toko leeg staan. Ga zo'n pand maar aan de man brengen; misschien kunnen er normale woningen van gemaakt worden, maar dat zal toch wel leiden tot een lagere taxatiewaarde.

En het contract is nog niet getekend.

Het zal allemaal waarschijnlijk wel los lopen, maar ik vind 6,5% toch te weinig.
pi_191363170
ik weet niet of het echt een WGR dingetje is maar n.a.v. bericht in De Telegraaf:

"Binnenkort betalen voor belastingaangifte"

Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat er ooit een regime was dat familieleden van geëxecuteerde gevangenen liet betalen voor de kogels..........
Ik geef toe dat vergelijking enigszins mank gaat, maar toch.......
pi_191363424
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt, en daarnaast is het weinig aanlokkelijk om verstoken te blijven van informatie over de portefeuille; toch een aanzienlijk bedrag.
Welke informatie mis je dan?
Ik ben niet akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden, maar ik zie volgens mij alle informatie.
pi_191363455
quote:
dit lijkt mij wel een interessante, 24 mnd,. Meningen ?
pi_191363463
eerst kon je bij gve in het betaalschema van een project de schuldbekentenis/overeenkomst van de schuldenaar downloaden.
nu blijkt dat dit niet gaat ,weet iemand waar dit nu te vinden is
pi_191363464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:07 schreef bleyenburg het volgende:
ik weet niet of het echt een WGR dingetje is maar n.a.v. bericht in De Telegraaf:

"Binnenkort betalen voor belastingaangifte"

Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat er ooit een regime was dat familieleden van geëxecuteerde gevangenen liet betalen voor de kogels..........
Ik geef toe dat vergelijking enigszins mank gaat, maar toch.......
Enigszins misschien, maar ook weer niet zo heel erg ;)
pi_191363493
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is dit dat project dat eerst (meerdere keren?) vruchteloos via GvE werd aangeboden en daarna via CCF wel vol kwam?
Klopt..de LTV is nu 19,5%. Moet goed gaan komen.
pi_191364737
Er waren al lange tijd betalingsproblemen, nu failliet. Staat denk nog een groot bedrag open
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 februari 2020 @ 19:14:39 #99
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_191365002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:25 schreef TisIk het volgende:

[..]

Welke informatie mis je dan?
Ik ben niet akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden, maar ik zie volgens mij alle informatie.
Ik ben ook niet akkoord gegaan. De meeste informatie blijft zichtbaar. Alleen de reacties zijn niet langer toegankelijk. Er staan geen transactiekosten gepland.
pi_191365113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:22 schreef zeeland6 het volgende:
SIG algehele aflossing na 5 termijnen van Kastanjelaan 1a Geleen.
Hebben wel complete fee geboekt SIG, komt dat ook nog terug ? Lijkt me wel zo netjes.

Zeker de naar het casino geweest.
Lekker op tijd gecommuniceerd ook door SIG ... NOT :(
pi_191365583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:00 schreef djh77 het volgende:
Er waren al lange tijd betalingsproblemen, nu failliet. Staat denk nog een groot bedrag open
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is een zware GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er maar in één, god weet nog waarom ik in deze ingestapt ben, gelukkig bescheiden inleg, met 25% retour en incl rente 50% retour. En het jaar begon zo primadelux.

Er zijn evenwel afspraken vastgelegd omtrent deze projecten jun 18, zie onderstaand, straks ff goed lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
update nov19, weten we dat ook weer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit de werkmij zal ongetwijfeld niets meer komen, maar indien dit pandrecht is vastgelegd bij de notaris, lijkt mij nog dat hieruit uitkeringen komen, daar doet het faillissement niets aan af. Of ben ik abuis? Plus is Dhr E ook nog prive hoofdelijk aansprakelijk.

Wachten op een update van GVE

[ Bericht 33% gewijzigd door peterc op 05-02-2020 22:48:39 ]
pi_191365710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:34 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik had inderdaad toch al besloten om niet meer via KoM te investeren. Mijn opmerking kwam er een beetje botter uit als bedoeld. Je kan inderdaad niet meer investeren zonder de nieuwe voorwaarden te accepteren.
Ik heb je opmerking niet als bot ervaren. Ik zag net dat KOM de Betalingsfee automatisch verrekent met de uitbetalingen die nu klaar staan, de fee niet of later betalen is op deze wijze geen optie.
pi_191366932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:50 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Betalingsfee automatisch verrekent
En dat mogen ze dus ook conform de Raamovereenkomst:

7.3 De vergoedingen zullen door de Stichting Derdengelden in mindering worden gebracht op de Aflosbedragen die aan de Investeerder worden uitgekeerd pro rata het Investeringsbedrag.

[ Bericht 24% gewijzigd door tnhb op 05-02-2020 21:17:55 ]
pi_191367102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:50 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik heb je opmerking niet als bot ervaren. Ik zag net dat KOM de Betalingsfee automatisch verrekent met de uitbetalingen die nu klaar staan, de fee niet of later betalen is op deze wijze geen optie.

Maar het blijft van de zotte als je voor oude projecten waarvoor je een fee vooraf hebt betaald, ook nog de nieuwe fee zou moeten gaan betalen.
Ik zie in mijn betalingen geen verrekening staan, dus dat zou betekenen dat ze correct een onderscheid maken in mensen die wel/niet de nieuwe voorwaarden hebben geaccepteerd. Het is bijna ongelofelijk voor KOM. Eerst zien dan geloven.
pi_191367185
eh, er gaat iets fout hier, ik doe een toevoeging aan mijn bijdrage, en die wordt ineens onder een bijdrage van Crowdfunder99 geplakt.....

moderator
pi_191369204
Vandaag bij Collin kwam 'Un*c*m' langs, om 850k tegen 6.5% op te halen ivm herfinanciering en werkkapitaal. Dit zal de herfinanciering zijn van het project dat ongeveer april/mei 2019 bij GvE begonnen is (550k tegen 8%). Jammer dat dat zo snel al weer afloopt. Zo kost het relatief veel werk, en heb je laag rendement door de opstarttijd en de kosten die bij GvE deels aan het begin verrekend worden.

Ik kan niet vinden waar ik nu de leenovereenkomst kan downloaden na inloggen, weet niet of we nog rente vergoed krijgen, of dat het hier ook zonder vergoeding afgelost kan worden. Die zou ik toch moeten kunnen downloaden? Is dat in de nieuwe site verdwenen of ben ik scheel?
pi_191369570
quote:
12s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:43 schreef peterc het volgende:

[..]

Is een zware GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er maar in één, god weet nog waarom ik in deze ingestapt ben, gelukkig bescheiden inleg, met 25% retour en incl rente 50% retour. En het jaar begon zo primadelux.

Er zijn evenwel afspraken vastgelegd omtrent deze projecten jun 18, zie onderstaand, straks ff goed lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
update nov19, weten we dat ook weer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit de werkmij zal ongetwijfeld niets meer komen, maar indien dit pandrecht is vastgelegd bij de notaris, lijkt mij nog dat hieruit uitkeringen komen, daar doet het faillissement niets aan af. Of ben ik abuis? Plus is Dhr E ook nog prive hoofdelijk aansprakelijk.

Wachten op een update van GVE
Ik zit in 9770. Heeft 33/60 afgelost, staat dus nog 50.5% open. Ik schat dat er over de 5 leningen nog zo'n miljoen openstaat.
Alle pleisters die tot nu toe geplakt zijn hebben losgelaten, "significante overwaarde op onroerend goed" bleek een uitwin waarde van 0 te hebben.
In de o.g. financiering zat er een bank tussen (gij zult niet stapelen!).
Het pandrecht zou moeten kleven, maar het zal wel een enorm juridisch gehannes worden om dit te gelde te maken.

Wat me ook zorgen maakt in dit project is dat GvE in een van de updates indirect aangeeft eigenlijk ook niet te weten hoe om te gaan met de verdeling van eventueel binnenkomende gelden over de verschillende projecten.

Ik deel je mening: ik snap ook niet meer waarom ik hier in tranch 3 ingestapt ben.
pi_191371846
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:03 schreef TechLight het volgende:
Jammer dat dat zo snel al weer afloopt. Zo kost het relatief veel werk, en heb je laag rendement door de opstarttijd en de kosten die bij GvE deels aan het begin verrekend worden.

Ik kan niet vinden waar ik nu de leenovereenkomst kan downloaden na inloggen, weet niet of we nog rente vergoed krijgen, of dat het hier ook zonder vergoeding afgelost kan worden. Die zou ik toch moeten kunnen downloaden? Is dat in de nieuwe site verdwenen of ben ik scheel?
Kosten gve worden volgens mij maandelijks geboekt. Hier zou je nadeel aan hebben dat relatief meer kosten in het begin geboekt worden zoals SiG. De lening kan boete vrij worden afgelost, dus zonder vergoeding.

Gve ziet haar fee op deze manier naar Collin gaan. Zowel voor investeerders als gve hebben beide nadeel van de mogelijkheid tot boete vrije aflossing.
pi_191372173
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb gisteren de jaarrekening 2018 bekeken maar daar word je niet bepaald vrolijk van.
Eigenlijk licht negatieve solvabiliteit maar iemand heeft er een achtergestelde lening van 50K in gestopt waardoor het EV uiteindelijk licht positief werd.

Dalende omzet

Tussentijdse cijfers 2019 nogal warrig cijfermateriaal

Maar wel een 2e hypotheek.........
En wat vinden we van de 2e hypotheek?

Te stellen zekerheden zijn een tweede hypotheek, waarvan de overwaarde rond de ¤ 190.000,- Dit betreft het zakelijke onroend goed, waarvan de waarde getaxeerd is op ¤815.000,- en de restschuld is ¤ 624.000,- (volgens mij is deze zin aangepast na online gaan)

Taxatierapport is 2 jaar oud, maar om dit zakelijk onroerend goed op een korte termijn te verkopen in geval van problemen?
Dan zou er in de prive woning nog wel wat overwaarde zijn maar daar hebben we in geval van problemen geen voorrang en gezien de hoeveelheid schulden... denk ik dat ik deze aan me voorbij laat gaan.
pi_191372195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:29 schreef samlood het volgende:
eerst kon je bij gve in het betaalschema van een project de schuldbekentenis/overeenkomst van de schuldenaar downloaden.
nu blijkt dat dit niet gaat ,weet iemand waar dit nu te vinden is
Ik heb vorige week nog een overeenkomst gedownload en dat stond bovenaan bij het betaalschema, lijkt er nu inderdaad niet meer te staan.
pi_191372315
CRE Randstad II staat nog maar op 36% en is al sinds gister open.
pi_191372489
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:12 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Ik heb vorige week nog een overeenkomst gedownload en dat stond bovenaan bij het betaalschema, lijkt er nu inderdaad niet meer te staan.
Dat is is op zijn zachtst gezegd zeer vervelend als dit blijvend is. Ook voor GVE! Moet men op verzoek iedere keer overeenkomsten gaan opsturen!
Ik ga zeker alle overeenkomsten opvragen als deze download mogelijkheid niet hersteld wordt.
pi_191372504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:46 schreef cubje het volgende:
CRE Randstad II staat nog maar op 36% en is al sinds gister open.
Bij mij staat het project nog niet open. Kan ook niet het project inzien watvreemd is. Heb je misschien een directe link naar de projectpagina?
pi_191372751


[ Bericht 100% gewijzigd door Jaco078 op 06-02-2020 08:49:12 ]
pi_191372831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:15 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bij mij staat het project nog niet open. Kan ook niet het project inzien watvreemd is. Heb je misschien een directe link naar de projectpagina?
Hierbij de directe link

Betreft dit pand
pi_191373727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij de directe link

Betreft dit pand
Bij mij ook niet zichtbaar CRE Randstad II, meegenomen dank,
pi_191373780
quote:
12s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:12 schreef peterc het volgende:

[..]

Bij mij ook niet zichtbaar CRE Randstad II, meegenomen dank,
CRE RANDSTAD 1 had toch hetzelfde onderpand?
pi_191373807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:18 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik zit in 9770. Heeft 33/60 afgelost, staat dus nog 50.5% open. Ik schat dat er over de 5 leningen nog zo'n miljoen openstaat.
Alle pleisters die tot nu toe geplakt zijn hebben losgelaten, "significante overwaarde op onroerend goed" bleek een uitwin waarde van 0 te hebben.
In de o.g. financiering zat er een bank tussen (gij zult niet stapelen!).
Het pandrecht zou moeten kleven, maar het zal wel een enorm juridisch gehannes worden om dit te gelde te maken.

Wat me ook zorgen maakt in dit project is dat GvE in een van de updates indirect aangeeft eigenlijk ook niet te weten hoe om te gaan met de verdeling van eventueel binnenkomende gelden over de verschillende projecten.

Ik deel je mening: ik snap ook niet meer waarom ik hier in tranch 3 ingestapt ben.
Inzake het pandrecht 7,5jr a ¤ 100k zou vlgs mij in stand moeten blijven, het traject is nu ook al Belleman > notaris > GVE. Plus sprake van HA, het woonadres OG is prima, maar je weet ook niet in hoeverre dit belast is, met hypo(s). Denk dat zinvol is dat GVE icm met Flandrijn een toelichting geeft m.n. op de status van de pandrecht ovek..

Als ik een binnenkort onze bedrijfsjurist spreek zal ik eens navragen.
pi_191373840
quote:
12s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:12 schreef peterc het volgende:

[..]

Bij mij ook niet zichtbaar CRE Randstad II, meegenomen dank,
Nee was Cannenburg 10
pi_191373844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:15 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

CRE RANDSTAD 1 had toch hetzelfde onderpand?
Randstad I was Cannenburg 10 te Amsterdam

https://www.funda.nl/koop(...)29810-cannenburg-10/

0. Met dit bedrag wordt 80% van de aankoopsom van het object Cannenburg 10 in Amsterdam gefinancierd. Na de verlening van de vergunning wordt middels een bouwdepot aansluitend tot 85% van de getaxeerde marktwaarde na verbouwing gefinancierd. Naar verwachting is het object in juni 2020 volledig verbouwd en verhuurd.
pi_191375140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:18 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik zit in 9770. Heeft 33/60 afgelost, staat dus nog 50.5% open. Ik schat dat er over de 5 leningen nog zo'n miljoen openstaat.
Alle pleisters die tot nu toe geplakt zijn hebben losgelaten, "significante overwaarde op onroerend goed" bleek een uitwin waarde van 0 te hebben.
In de o.g. financiering zat er een bank tussen (gij zult niet stapelen!).
Het pandrecht zou moeten kleven, maar het zal wel een enorm juridisch gehannes worden om dit te gelde te maken.

Wat me ook zorgen maakt in dit project is dat GvE in een van de updates indirect aangeeft eigenlijk ook niet te weten hoe om te gaan met de verdeling van eventueel binnenkomende gelden over de verschillende projecten.

Ik deel je mening: ik snap ook niet meer waarom ik hier in tranch 3 ingestapt ben.
Ik had over de nog te ontvangen royalty's/gelden van Bellman een mail gestuurd naar GVE en kreeg ook de bevestiging van de rechten -> d.m.v. geregistreerde pandakte ten behoeve van de Stichting KG.
Dus dat lijkt goed te gaan, niemand anders heeft voorrang op dit geld.

Het te gelde maken lijkt me op zich geen probleem, de curator neemt de inning van het geld, de laatste 7(?) jaren ter hand. Dat wordt toch niet in natura ter beschikking gesteld maar in harde cash? Wel een langlopend verhaal maar dat was al zo.

Die verdeling moeten we maar even afwachten, ik ga er vanuit dat dit naar rato van het openstaande bedrag gaat. Ik zie niet in waarom de oudste leningen bij voorrang betaald zouden moeten worden.
Pecunia non olet
pi_191375217
mail van GVE inzake Noizezz gehad m.b.t. royalty rechten bellman
pi_191375593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij de directe link

Betreft dit pand
Bedankt. Heb hem minimaal meegenomen. Rente is mij eigenlijk iets aan de te lage kant.
pi_191375665
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:53 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bedankt. Heb hem minimaal meegenomen. Rente is mij eigenlijk iets aan de te lage kant.
Merkwaardige propositie, basisbedrag is 510k maar kan worden uitgebreid naar 5mio met "vergelijkbare objecten"? Welke zijn dat dan?

quote:
Gedurende de looptijd van deze propositie heeft de initiatiefnemer de mogelijkheid om de propositie onder strikte voorwaarden verder te verruimen met vergelijkbare objecten tot een financieringsomvang van maximaal ¤ 4.950.000. Alle financieringscondities en zekerheden blijven hierbij ongewijzigd.
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:38:07 #125
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_191376175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:16 schreef bleyenburg het volgende:
mail van GVE inzake Noizezz gehad m.b.t. royalty rechten bellman
Ik ook nu idd, denk dat er best nog een hoop terug komt.

Maargoed we gaan het afwachten. Ben wel aan het overwegen te stoppen met CF omdat ik inmiddels nog maar iets boven het rentepercentage zit wat ik heb als ik extra aflos op mn hypotheek en dat is 100% veilig..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_191376678
Is bij jullie het saldo bij FNC op 31-12-2018 ook hoger op het jaaroverzicht 2018 dan op het jaaroverzicht 2019?
pi_191376914
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:14 schreef bubbels234 het volgende:
Is bij jullie het saldo bij FNC op 31-12-2018 ook hoger op het jaaroverzicht 2018 dan op het jaaroverzicht 2019?
Ja hier ook (nu je het zegt).
pi_191377345
Kan dat niet te maken hebben met defaults?
Eind 2018 was er nog hoop/verwachting dat een probleemproject wat zou terugbetalen en werd er niets afgeboekt. Een jaar later weet je of en hoeveel er afgeboekt kan worden.
pi_191377754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:00 schreef escortmk2 het volgende:
Kan dat niet te maken hebben met defaults?
Eind 2018 was er nog hoop/verwachting dat een probleemproject wat zou terugbetalen en werd er niets afgeboekt. Een jaar later weet je of en hoeveel er afgeboekt kan worden.
Voortschrijdend inzicht inderdaad.
Pecunia non olet
pi_191377885
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Merkwaardige propositie, basisbedrag is 510k maar kan worden uitgebreid naar 5mio met "vergelijkbare objecten"? Welke zijn dat dan?
[..]

Word hier niet mee bedoeld dat deze partij tot dit bedrag geld kan ophalen voor vergelijkbare proposities?

Edit:
Ik lees de vergelijkbare proposities dus als proposities die in de toekomst kunnen komen die vergelijkingen hebben zoals de huidige. Oftewel: op dit moment zijn die er nog niet, maar kunnen nog komen. -Zo lees ik het
pi_191378500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:49 schreef CFinvestor22 het volgende:

[..]

Word hier niet mee bedoeld dat deze partij tot dit bedrag geld kan ophalen voor vergelijkbare proposities?

Edit:
Ik lees de vergelijkbare proposities dus als proposities die in de toekomst kunnen komen die vergelijkingen hebben zoals de huidige. Oftewel: op dit moment zijn die er nog niet, maar kunnen nog komen. -Zo lees ik het
Ik lees dat de propositie verruimd kan worden, dus dat de lening verhoogd kan worden onder toevoeging van andere objecten. Dat lijkt me nogal raar. Maar misschien begrijp ik het verkeerd.
pi_191378573
Hoe lang duurt het bij SIG voordat geld van de wallet naar de tegenrekening overgeboekt is? Bij mij is het nu meer dan 24 uur geleden en is het nog niet bijgeschreven. Ik heb in het verleden problemen gehad omdat ik mijn rekeningnummer gewijzigd had en dat Intersolve naar mijn oude rekeningnummer overmaakte ipv het nieuwe in mijn account vermeldde nummer. Volgens SIG zou het destijds opgelost moeten zijn, maar tegenwoordig moet het toch ook wel binnen 24 uur bijgeschreven zijn. De oude rekening is ondertussen opgeheven, dus ik kan ook niet meer kijken of het daarnaartoe is overgeboekt.
pi_191378747
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht inderdaad.
Ik heb geen default.
pi_191379007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:34 schreef Red_arrow het volgende:
Hoe lang duurt het bij SIG voordat geld van de wallet naar de tegenrekening overgeboekt is? Bij mij is het nu meer dan 24 uur geleden en is het nog niet bijgeschreven. Ik heb in het verleden problemen gehad omdat ik mijn rekeningnummer gewijzigd had en dat Intersolve naar mijn oude rekeningnummer overmaakte ipv het nieuwe in mijn account vermeldde nummer. Volgens SIG zou het destijds opgelost moeten zijn, maar tegenwoordig moet het toch ook wel binnen 24 uur bijgeschreven zijn. De oude rekening is ondertussen opgeheven, dus ik kan ook niet meer kijken of het daarnaartoe is overgeboekt.
verschilt 1 of 2 dagen tot nu toe. Heb gisteren ook overgeboekt maar nog niet binnen
pi_191379895
Eftelinghotel ccf in Brabants dagblad

https://www.bd.nl/tilburg(...)d-de-lakei~a6c2eebd/
pi_191381556
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik lees dat de propositie verruimd kan worden, dus dat de lening verhoogd kan worden onder toevoeging van andere objecten. Dat lijkt me nogal raar. Maar misschien begrijp ik het verkeerd.
Wat ik denk dat ze hiermee bedoelen is dat onder dezelfde naam de propositie uitbreid wordt, met dus versie II, III, IIII etc. Daarbij zijn de voorwaarden exact hetzelfde zoals het er nu al staat. Hetzelfde als je bij andere platformen wel ziet dat een aanbieder voor hetzelfde inmiddels met propositie 5, 10 of hoger aankomt. Ach ik denk hardop met je mee. Tijd om eens contact te zoeken hoe dit zit
pi_191382500
Amsterdamse politici zoeken wapens tegen beleggers op woningmarkt

https://www.ad.nl/amsterd(...)oningmarkt~a453dc22/


Hoe zien jullie dit? Zeker met de vele projecten op SIG in amsterdam
pi_191383554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 20:54 schreef jsuijker het volgende:
Amsterdamse politici zoeken wapens tegen beleggers op woningmarkt

https://www.ad.nl/amsterd(...)oningmarkt~a453dc22/


Hoe zien jullie dit? Zeker met de vele projecten op SIG in amsterdam
Bestaande projecten zullen er niet echt onder lijden lijkt me. En je zult ze vast nog wel door kunnen blijven verkopen. Zie geen problemen dus. Zou zelfs kunnen dat de huren gaan stijgen door verminderd nieuw aanbod op de huurmarkt.
pi_191384743
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 21:47 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bestaande projecten zullen er niet echt onder lijden lijkt me. En je zult ze vast nog wel door kunnen blijven verkopen. Zie geen problemen dus. Zou zelfs kunnen dat de huren gaan stijgen door verminderd nieuw aanbod op de huurmarkt.
Ligt er natuurlijk aan hoe ze het willen/kunnen ontmoedigen...
Max huurprijs per m2? Extra heffing op meerdere huizen? Woonplicht (hier nog vermeld alleen mogelijk bij nieuwbouw)

Mogelijk kan de ontmoediging ervoor zorgen dat de pool v geinteresseerden veel kleiner wordt waardoor waarde daalt. Wat als nieuwe aankopen qua verhuur ontmoedigt worden maar bij betalingsproblemen bij project met huurders verkocht moet worden?
pi_191385113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:07 schreef Tjalala het volgende:

[..]

En wat vinden we van de 2e hypotheek?

Te stellen zekerheden zijn een tweede hypotheek, waarvan de overwaarde rond de ¤ 190.000,- Dit betreft het zakelijke onroend goed, waarvan de waarde getaxeerd is op ¤815.000,- en de restschuld is ¤ 624.000,- (volgens mij is deze zin aangepast na online gaan)

Taxatierapport is 2 jaar oud, maar om dit zakelijk onroerend goed op een korte termijn te verkopen in geval van problemen?
Dan zou er in de prive woning nog wel wat overwaarde zijn maar daar hebben we in geval van problemen geen voorrang en gezien de hoeveelheid schulden... denk ik dat ik deze aan me voorbij laat gaan.
(kwekerij WvjG)

Pfff, hij zit al vol. Misschien gesponsord door welwillende buren, familie, parochianen en dorpsgenoten?
Met betere cijfers en/of zekerheden had ik deze interessant gevonden maar nu niet. De man zit tot aan zijn nek in de schuld :{

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-02-2020 22:56:30 ]
Pecunia non olet
pi_191388060
Investeerders bakkerij bos van gve zien geld niet terug
https://www.bakkersbaas.n(...)-voor-nieuwe-winkel/

https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 07-02-2020 07:37:35 ]
pi_191389247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:09 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

verschilt 1 of 2 dagen tot nu toe. Heb gisteren ook overgeboekt maar nog niet binnen
Ja, nu is het bijgeschreven, staat het gelukkig toch goed geregistreerd bij Intersolve.
pi_191389663
Belhamels, onder het mom van 'eerst zien, dan geloven'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191389831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:40 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Begrijp ik dat jou portefeuille door KOM afgekocht is en je nu geen zaken meer doet bij KOM ?

KOM heeft bewust/onbewust nooit helderheid gegeven over de nieuwe voorwaarden van de raamovereenkomst en wat de consequenties hiervan zijn. Ik verwacht dat men rond 8 februari (als de factuur mbt de Transactiefee betaald moet worden), een hoop boze reacties gaat krijgen. Ik heb in elk geval een mail gestuurd en blijf net zo lang doorgaan tot die beantwoord wordt. Ik zal het resultaat in elk geval hier melden, dus geef me even een paar weken.....
Ik heb inmiddels reactie gehad van KOM met toelichting op de nieuwe voorwaarden. Men biedt ook de mogelijkheid om alsnog de acceptatie van de nieuwe voorwaarden terug te draaien. Consequentie is dan dat het niet langer mogelijk is nieuwe investeringen bij KOM te doen.
pi_191389988
Dan kun je als oude investeerder dus beter een nieuw, tweede account openen dan de nieuwe voorwaarden accepteren.

(Of gewoon helemaal stoppen 😉)
pi_191390020
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:09 schreef djh77 het volgende:
Belhamels, onder het mom van 'eerst zien, dan geloven'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het zo goed gaat neem ik aan dat er komende maand meerdere achterstallige termijnen en boeterente betaald gaan worden. Moet het nog zien....
pi_191390409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:36 schreef escortmk2 het volgende:
Dan kun je als oude investeerder dus beter een nieuw, tweede account openen dan de nieuwe voorwaarden accepteren.
Dat zou een optie kunnen zijn, als er nog interessante projecten voorbij zouden komen. Maar die hoop heb ik inmiddels opgegeven. De verhouding tussen goed/slecht is te mager. Onvoldoende rendement....

Vooralsnog laat ik de AV resetten en wordt er niet meer geinvesteerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 07-02-2020 11:22:00 ]
Pecunia non olet
pi_191390480
Ik heb die RG Industries op Collin trouwens meegepakt, ondanks dat het om mode gaat. Het lijken me harde werkers en die 2e hypotheek biedt redelijk wat comfort. Het risico loopt door de lineaire aflossing vlot terug.

Wederom jammer dat die Mogelijk.nl er tussen zit :r
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')